fabryczną instalację

Filip Trusz

Miejski crossover Opla z fabryczną instalacją LPG

Miejski crossover Opla z fabryczną instalacją LPG

Opel Crossland X cieszy się w Polsce dużym zainteresowaniem. Teraz Opel może jeszcze je zwiększyć, bo do salonów wjeżdża wersja z fabryczną instalacją LPG.

Czy opłaca się kupić fabrycznie nowy samochód z instalacją gazową? Przyglądamy się ofercie Dacii

Jedynie nieliczni producenci oferują teraz nowe samochody z instalacją gazową. Dacia jest w tej kwestii unikalną marką, gdyż każdy pojazd w jej gamie może być wyposażony w zasilanie LPG. Co oferują takie modele i czy warto się nimi zainteresować?

Wszechstronny SUV to przepis na sukces w Polsce. Fabryczna instalacja LPG to jeden z atutów

SUV-y biją rekordy popularności w Polsce. Kierowcy pokochali je za praktyczność, wszechstronność i styl. Sprawdzamy, jaki jest przepis na sukces na przykładzie SUV-a nr 1 nad Wisłą - ten do wymienionych wyżej cech dodaje coś jeszcze.

Auta z fabryczną instalacją LPG

Auta z fabryczną instalacją LPG

Na początku tego roku prześwietlaliśmy już oferty producentów pod kątem aut osobowych z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Jednak, ze względu na zmiany, postanowiliśmy odświeżyć naszą listę. Na pierwszy ogień idzie Alfa Romeo, której w ostatniej odsłonie zabrakło. Włosi oferują fabryczną

Dacia z fabryczną instalacją LPG

Dacia z fabryczną instalacją LPG

Dacia z fabryczną instalacją LPG Do polskich salonów trafiają osobowe modele z fabryczną instalacją gazową Do polskich salonów trafiają osobowe modele dacii z fabryczną instalacją gazową. Najtańszy model Logan Arctica 1.2 16V (75 KM) z klimatyzacją kosztuje 38 700 zł Zasilane autogazem modele Logan

Opinie Moto.pl: nowa Dacia Sandero. Mały-wielki problem. Dla konkurencji

Opinie Moto.pl: nowa Dacia Sandero. Mały-wielki problem. Dla konkurencji

skrzynią. Półkę wyżej znajdziemy doładowany, 90-konny silnik TCe 90, parowany z sześciobiegową skrzynią. Jest także odmiana TCe 95 CVT. Wiele osób ucieszy z pewnością, że w ofercie nie zabrakło wariantu TCe 100 ECO-G z fabryczną instalacją LPG. Mieliśmy okazję przetestować dzisiaj odmianę TCe 90 oraz TCe

Toyota prezentuje hybrydową taksówkę z instalacją LPG

Toyota prezentuje hybrydową taksówkę z instalacją LPG

kabiny. Zobacz także: Miejski crossover Opla z fabryczną instalacją LPG Na pokładzie samochodu zainstalowano 6 poduszek powietrznych oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. System Intelligent Clearance Sonar wspomaga bezpieczne ruszanie z parkingu. Głównym założeniem przy projektowaniu

Opel Corsa z instalacją LPG | Dla oszczędnych

Opel Corsa z instalacją LPG | Dla oszczędnych

Opel Corsa ecoFlex | Najoszczędniejszy Diesel Zaletą tej propozycji jest fakt, że podobnie jak wszystkie modele Opla z instalacją LPG, została ona fabrycznie przystosowana do zasilania dwupaliwowego. To gwarantuje bezproblemową pracę układu i zachowanie gwarancji producenta. Ponadto na

Hyundai i20 z fabrycznym LPG już od 44 600 zł

Hyundai i20 z fabrycznym LPG już od 44 600 zł

Hyundai i20 z fabrycznym LPG Już od 44 600 zł W polskich salonach marki Hyundai można już kupić model i20 z fabryczną instalacją LPG. Ceny auta zaczynają się od 44 600 zł Rosnące ceny paliw w naszym kraju i wciąż duża popularność aut na gaz skłoniły Hyundaia do powiększenia polskiej oferty o model

VW Caddy BiFuel - seryjnie z LPG

VW Caddy BiFuel - seryjnie z LPG

VW Caddy BiFuel - seryjnie z LPG Volkswagen wprowadza do oferty model Caddy z fabryczną instalacją LPG Volkswagen wprowadza do oferty model Caddy z fabryczną instalacją LPG. Dodatkowy zbiornik gazu o pojemności 44 l umieszczony jest pod podłogą Volkswagen Caddy BiFuel napędzany jest

Opel Adam LPG dla oszczędnych

Opel Adam LPG dla oszczędnych

Opel Adam LPG dla oszczędnych Opel stale powiększa swoją ofertę modeli zasilanych gazem LPG Opel stale powiększa swoją ofertę modeli zasilanych gazem LPG. Samochód Adam jest już szóstym modelem z możliwością zakupu z fabryczną instalacja gazową Wiele osób nie ma problemu z tym, by zapłacić dużo za

Skoda Citigo z LPG - 100 km za 17 zł

Skoda Citigo z LPG - 100 km za 17 zł

Samochody z fabryczną instalacją LPG Skoda obiecuje, że średnie zużycie paliwa Citigo wyposażonego w 1-litrowy silnik o mocy 60 KM (to właśnie do niego oferowana jest instalacja gazowa) wynosi 4,5 l/100 km. Biorąc pod uwagę, że samochody z instalacją LPG zużywają o kilkadziesiąt procent więcej

Chevrolety na gaz LPG

Chevrolety na gaz LPG

Chevrolety na gaz LPG Chevrolet Cruze zadebiutuje na polskim rynku w maju 2009 roku Chevrolet Cruze zadebiutuje na polskim rynku z silnikiem benzynowym, ale wkrótce potem dołączy do niego wersja z fabryczną instalacją LPG. Chevrolet Cruze zadebiutuje na polskim rynku w maju 2009 roku. Na początku

MiTo na "turbogazie"

MiTo na "turbogazie"

silnik o pojemności 1,4l, mocy 120 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym równym 206 Nm. Zbiornik mogący pomieścić 39 l gazu umieszczono we wnęce na koło zapasowe. Jak informuje producent, zasięg MiTo z fabryczną instalacją LPG wynosi 1200 km, a koszt przejechania każdych 100 km jest - w trybie mieszanym

Prawie 15 proc. aut w Polsce ma instalację LPG. Na gaz jeżdżą nawet porsche

Prawie 15 proc. aut w Polsce ma instalację LPG. Na gaz jeżdżą nawet porsche

kupić także zupełnie nowe samochody z fabryczną instalacją LPG. Wśród takich aut liczą się tak naprawdę trzy marki: Dacia (4 503 szt.), Skoda (1 974 szt.) oraz Opel (1 974 szt.).

Toyota Corolla Kombi 1.4 16V Terra LPG

Niektóre firmy pozwalają wprawdzie swoim dealerom na montaż takich urządzeń, ale tylko Toyota ma taką ofertę w cenniku i firmuje ją własną marką. Z natury nieufni postanowiliśmy sprawdzić, czy nowoczesna instalacja z sekwencyjnym wtryskiem gazu to rzeczywiście hit i czy w ogóle warto się

Cztery fundamentalne pytania na temat instalacji LPG

Cztery fundamentalne pytania na temat instalacji LPG

nie ma możliwości rozerwania butli. Czy LPG pogarsza osiągi samochodu? Nie. Według licznych pomiarów przeprowadzanych przez wiele europejskich instytucji, zasilanie LPG nie ma wpływu na osiągi auta. Dobrze wyregulowana instalacja utrzymuje fabryczne parametry jednostki i wartości przyspieszeń

Znamy oficjalną cenę nowego Renault Clio - cennik od 46 900 zł

Znamy oficjalną cenę nowego Renault Clio - cennik od 46 900 zł

samochody? Fabryczna instalacja LPG Co ciekawe, w ofercie pojawi się auto z fabryczną instalacją LPG. Koszt jej montażu podniesie cenę auta o 3000 zł. Instalację gazową możemy zamówić do 100-konnej wersji benzynowego silnika TCe. Koszt takiego samochodu to 59 400 zł za wersję wyposażenia Zen. Wariant

Kolejna pierwsza hybryda z LPG

Kolejna pierwsza hybryda z LPG

Na początek warto może rozszyfrować nazwę, choć nie jest to wcale tak skomplikowane. "LPI" to Liquefied Petroleum Injected, czyli w wolnym tłumaczeniu chodzi o auto z silnikiem na skroplone paliwo. Natomiast "HEV" to Hybrid Electric Vehicle, czyli pojazd hybrydowy z silnikiem ele

Czy da się założyć instalację LPG w hybrydzie plug-in?

Czy da się założyć instalację LPG w hybrydzie plug-in?

;gazując” Priusy, Aurisy, czy teraz Corolle. Docierają do nas sygnały o przyspieszonym zużyciu niektórych elementów m.in. wtrysku przy takiej eksploatacji (przy przebiegach rzędu 200-250 tys. km). Dlatego my nie stosujemy fabrycznie montażu instalacji gazowej do polskich hybryd. Ale Toyota

W Warszawie pojawią się nowe karetki pogotowia. Przygotowano je na bazie Fiata Ducato

W Warszawie pojawią się nowe karetki pogotowia. Przygotowano je na bazie Fiata Ducato

zbudowanych na bazie samochodu dostawczego Fiat Ducato i dostosowanych do standardu ambulansu typu C, czyli najbardziej zaawansowanego z możliwych. Przerobieniem pojazdów na ambulanse zajęła się polska firma AMZ-Kutno S.A. Karetki powstałe na bazie Fiata Ducato fabrycznie wyposażone są m.in. w

Auto dla studenta za 5 tysięcy zł. Rozsądne, trwałe i tanie w serwisie propozycje

Auto dla studenta za 5 tysięcy zł. Rozsądne, trwałe i tanie w serwisie propozycje

znajdą dogodną pozycję, by wygodnie dotrzeć do pracy lub szkoły. Z tyłu zmieścimy dwie osoby o wzroście do 175 cm. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy elektrycznie sterowane szyby, manualną klimatyzację, prosty komputer pokładowy, fabryczne radio z CD, ABS, kontrolę trakcji, a w niektórych

Dacia Sandero i Dacia Logan oficjalnie. Tracą diesla, ale zyskują inne rzeczy

Dacia Sandero i Dacia Logan oficjalnie. Tracą diesla, ale zyskują inne rzeczy

zniknąć jednostki wysokoprężne. Rumuńska marka stawia tylko i wyłącznie na jednostki benzynowe. Niektóre z nich będą dostępne także z fabryczną instalacją LPG. Bazowym silnikiem będzie wolnossące 1.0 TCe o mocy 65 KM z ręczną, pięciobiegową ręczną skrzynią. Półkę wyżej znajdziemy doładowany, 90-konny

Tanie i porządne auto za 5 tysięcy złotych? Wybraliśmy kilka propozycji

akceptowalne warunki na krótkich dystansach. Na liście opcji Fiat oferował klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, fabryczne radio i szereg kolorów tapicerki. Za 5 tysięcy złotych najlepszym wyborem są bazowe odmiany czterocylindrowe 1.1 i 1.2 dysponujące mocą 54 i 60 KM. Okazują się tanie w bieżącym

Które silniki nadają się do instalacji LPG? Prezentujemy przegląd jednostek z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa

czy sterownik w większości wypadków wystarczają na całe życie auta. Nie są podatne na złą jakość gazu, czy też zużycie wynikające z wielokrotnego rozruchu silnika. Koniecznie należy dobrać komponenty dostosowane do fabrycznych parametrów jednostki napędowej. Inna instalacja została przewidziana do

Dacia Duster - prawdziwe rewolucje zaczynają się na dole

, masę i zużycie paliwa. A Duster LPG ma być przede wszystkim praktyczny. Instalacja zasilająca LPG została fabrycznie zintegrowana z pozostałymi podzespołami auta, a elementy sterujące - wkomponowane w tablicę przyrządów. Producentowi jest łatwiej zrobić jedno i drugie, bo przewiduje taką możliwość już

Czy instalacja LPG pogarsza osiągi auta? Rozwiewamy mity

Najnowsze instalacje gazowe umożliwiają poranny rozruch tylko na LPG. Profesjonaliści udowadniają, że zasilanie gazem jest również możliwe w motorach wysokoprężnych, a także maszynach wyczynowych. Dobry tego przykład stanowi dzieło polskich fachowców z firmy AC S.A. Jako pierwsi na świecie "

Kompaktowe auta za 20 tysięcy zł z dobrymi silnikami benzynowymi. Na liście osiem aut

pokładowy i fabryczne nagłośnienie. Godne polecenia są wszystkie benzynowe silniki, które ochoczo współgrają z instalacjami gazowymi. Wolnossący 1.4 generuje 90 KM. Jego turbodoładowane odmiany rozwijają 120, 140 lub 150 KM, zapewniając dobre osiągi przy wciąż niskich kosztach użytkowania. Opel Astra IV 1.6

Używane kombi za 20 tys. zł. Pięć sprawdzonych propozycji - m.in. Skoda, Saab i Volvo

klimatyzacją, fabrycznym radiem z CD, nawigacją, skórzaną tapicerką czy multimediami z dotykowym ekranem. Mechanicy zgodnie polecają tylko niektóre dostępne silniki. Wśród benzynowych warte zainteresowania są bazowe wolnossące jednostki 1.4 i 1.6 MPI o mocy 80 i 105 KM - doskonale współpracują z instalacjami

Używane auto za minimalną pensję krajową. Jest w czym wybierać

na szczęście są dość trwałe. Na wyposażeniu Lanosa trafiają się niekiedy elektrycznie sterowane szyby, fabryczne radio, obrotomierz, ABS i klimatyzacja manualna. Prymitywny i trwały układ jezdny nie jest powodem do zmartwień. Pod maskę trafiały tylko silniki benzynowe i wszystkie są godne polecenia

Bezpośredni wtrysk nie boi się LPG

. importerzy. W ofercie wielu firm motoryzacyjnych w Polsce znajdują się instalacje dedykowane autom fabrycznie nowym. Kierowca decydujący się na montaż instalacji LPG w swoim samochodzie musi pamiętać o jeszcze jednej rzeczy. Bez względu na fakt, czy mówimy o silniku z bezpośrednim wtryskiem, czy klasycznym

BMW serii 5 już po liftingu. Piątka upodabnia się do siódemki

). Pojawiły się też nowe kolory skórzanej tapicerki i dodatkowe elementy dekoracyjne. Miękka hybryda Wszystkie warianty silnikowe nowego BMW serii 5 są teraz dostępne jako miękkie hybrydy, czyli posiadają 48V instalację elektryczną. W ofercie znajdzie się wersja 530e czyli hybryda typu plug-in z pojemniejszą

Dacia Sandero - ceny w Polsce. Od 40 900 zł, ale to cena wersji z symbolicznym wyposażeniem

skrzynią. Półkę wyżej znajdziemy doładowany, 90-konny silnik TCe, parowany z sześciobiegową skrzynią. Już potwierdzono także wariant TCe 100 ECO-G z fabryczną instalacją LPG. Ile będzie kosztować nowa Dacia Sandero? Przeskok w nową generację oznacza dla Sandero sporą podwyżkę ceny. Stare Sandero kosztuje

Opel liderem sprzedaży w lipcu

oraz kompaktowa Astra z 285 egzemplarzami zajęły pierwsze miejsca w swoich kategoriach. Liderami swoich segmentów zostały także miejski SUV Mokka (152 sztuki) oraz rodzinny minivan Meriva (134 sztuki). Używany Opel - ogłoszenia Dużą popularnością klientów cieszą się modele z fabryczną instalacją LPG

Dacia Duster to najlepiej sprzedający się samochód w Polsce! Sprawdzamy na czym polega jego fenomen

w średnim rozrachunku zaledwie 5,6 litra na 100 kilometrów. Co ciekawe, Dacia Duster jest także dostępna z fabryczną instalacją LPG. Sprawdzony silnik TCe 100 może być zasilany autogazem, co przekłada się na spore oszczędności. Mamy też większy zasięg, ponieważ poza standardowym bakiem paliwa mamy

Skoda Octavia 1.4 TSI LPG | Pierwsza jazda | Tanio i dynamicznie

jako fabryczną opcję. Skoda ma na tym polu duże doświadczenie - od 10 lat współpracuje z włoską firmą Landi Renzo. W tym czasie na polski rynek trafiło ponad 33,5 tys. nowych Skód z instalacjami LPG. Do niedawna ich oferta obejmowała tańsze Fabie i Rapidy z jednostkami wolnossącymi oraz 1.2 TSI, a

SOP kupuje dwie limuzyny dla VIP-ów za ponad milion zł. Przetarg mógł wygrać tylko jeden producent

, samochody powinny mieć min. 5,2 m długości, ale rozstaw osi nie mniejszy niż 3,1 m. Do tego powinny być wyposażone w takie elementy, jak: schładzany schowek na napoje lub lodówkę, fabrycznie wbudowany system multimedialny z TV dla pasażerów siedzących z tyłu, wyświetlacz HUD, czyli tzw. head-up (informacje

Starcie używanych: Honda Civic VIII vs Kia Ceed I. Cenione i trwałe kompakty. Który wybrać?

Kii jest przestrzeń. Cztery dorosłe osoby bez problemu wytrzymają kilka godzin w podróży. Na liście dodatków znajdziemy elektrycznie sterowane szyby i lusterka, skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację, fabryczne radio z CD, komputer pokładowy i podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Czasem można

Hyundai mierzy w segment E? Tak, ale nie w Europie

motorze 2.4 oraz 3-litrowy silnik z fabryczną instalacją LPG. We wnętrzu pojawiły się cyfrowe zegary i nowoczesna deska rozdzielcza. Wzorem m.in. z Audi, klimatyzacją będziemy sterować za pośrednictwem dotykowego panelu umieszczonego w dolnej części konsoli środkowej. Nie dla Europy Hyundai Grandeur nie

Obalamy mity na temat instalacji LPG

ziarnko prawdy, ale pod warunkiem, że źle dobraliśmy instalację, a mechanik niedbale ją zainstalował. Jeśli wybierzemy renomowany produkt dedykowany do danej jednostki, żywotność motoru jest dokładnie taka sama, jak w przypadku zasilania benzyną. Na rynku spotkamy wiele egzemplarzy z fabrycznymi

Kupujemy używane: Niedocenione auta z drugiej ręki za 20 tys zł. Tanie i dość trwałe

. Wnętrze urzeka przestrzenią i miękkością seryjnych, welurowych siedzeń - cztery dorosłe osoby mają do dyspozycji wystarczającą przestrzeń. Oczywiście, prawie zawsze otrzymujemy bogate wyposażenie: automatyczną klimatyzację, fabryczne radio, komputer pokładowy i systemy wsparcia kierowcy. C5 wyposażony w

Dziewięć kompaktów za 5 tysięcy złotych.Trwałe i tanie w eksploatacji

będą na ciasnotę. Mechanicy zgodnie polecają archaiczne silniki benzynowe 1.4, 1.6 i 1.8 o mocy 60, 75-101 i 125 KM. Każdy z nich doskonale współpracuje się z instalacjami gazowymi. Znalezienie dobrze utrzymanego diesla 1.9 TDI (90-110 KM) będzie karkołomnym zadaniem. Zobacz także: Ford Focus Mk1

Czy 10 tys. zł wystarczy na dobre i funkcjonalne kombi? Osiem sprawdzonych propozycji

pozwoli na kupno bezpiecznego, bazowego silnika pięciocylindrowego 2.4 o mocy 140 lub 170 KM. Warto dodać, że ochoczo współpracuje z instalacjami gazowymi. Tanie warianty doładowane, a także drożej wyceniane jednostki wysokoprężne wymagać będą już pokaźnych nakładów finansowych w warsztacie. VW Passat B5

Jak kupować samochody używane? Przeczytaj, by nie nadziać się na tzw. minę

. Niezłej klasy urządzenie kosztuje około 100 złotych i pozwoli wykryć na metalowych elementach poszycia karoserii ingerencje blacharsko-lakiernicze. W tym miejscu należy zdawać sobie sprawę, że fabryczne normy dopuszczają zazwyczaj około 80-160 µm. Fabryczna pokrywa powinna mieć zbliżoną grubość

Nowe auta z instalacją gazową | Przegląd rynku

Wybraliśmy dzisiaj producentów, w których salonach znajdziemy nowe modele samochodów z fabrycznie zamontowaną lub dedykowaną instalacją LPG, zakładaną u dealera bez utraty gwarancji. Jedną z marek najbardziej dbających o nerwy i portfele swoich klientów podczas wizyt na stacji benzynowej jest

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

, fabrycznym radiem z CD, nawigacją, skórzaną tapicerką czy multimediami z dotykowym ekranem. Mechanicy zgodnie polecają tylko niektóre dostępne silniki. Wśród benzynowych warte zainteresowania są bazowe wolnossące jednostki 1.4 i 1.6 MPI o mocy 80 i 105 KM - doskonale współpracują z instalacjami gazowymi

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

egzemplarz. Znajdziemy zarówno przysłowiowe golasy z polskiego salonu, jak i kompletnie wyposażone sztuki z Niemiec czy Szwajcarii. Wśród opcji wymienić możemy automatyczną klimatyzację, „pełną elektrykę”, szyberdach, skórzaną tapicerkę, komputer pokładowy i fabryczne radio z kasetowym

Kupujemy używane: Auto dla dużej rodziny za 5 tysięcy złotych. Dobre propozycje na wakacje z różnych segmentów

niezależnych foteli. Na liście wyposażenia znajdziemy automatyczną klimatyzację, "pełna elektrykę", szyberdach, fabryczne radio z CD, a czasem też skórzaną tapicerkę. Po latach mechanicy polecają kilka jednostek napędowych dostępnych w 806. Czterocylindrowy benzynowy 2.0 generuje 121, 132 lub 136

Dobre i niezawodne auta do miasta za 10 tys. zł. Wybraliśmy te z wolnossącymi silnikami

. Niektóre egzemplarze wyposażone są w manualną klimatyzację, fabryczne radio i elektrycznie sterowane szyby. Największą zaletą modelu są proste i trwałe benzyniaki. To 1.4 i 1.6 o mocy 97-112 KM. W niezbyt ciężkim aucie zapewniają nad wyraz przyzwoitą dynamikę. Uchodzą też za bezawaryjne i tanie w okresowym

Ciekawe samochody za 20 tysięcy złotych. Tanie, bo niedocenione. Siedem propozycji

urzeka przestrzenią i miękkością seryjnych, welurowych siedzeń - cztery dorosłe osoby mają do dyspozycji wystarczającą przestrzeń. Oczywiście, prawie zawsze otrzymujemy bogate wyposażenie: automatyczną klimatyzację, fabryczne radio, komputer pokładowy i systemy wsparcia kierowcy. C5 wyposażony w

Elektromobilność jest na czasie, ale co z paliwami gazowymi? "Polacy kochają LPG"

to o 2 razy więcej niż wszystkich aut z częściowym lub całkowitym napędem elektrycznym. Popularność np. LPG nie jest przypadkowa. Jest to tańsze paliwo w porównaniu do oleju napędowego czy benzyny. Tym samym szybko zwraca się zakup dokładanej do auta instalacji gazowej, której cena – w

Cztery sposoby na ograniczenie kosztów utrzymania samochodu

. Oprócz nierównej pracy silnika, na awarię narażamy m.in. świece, sondę lambda, katalizator czy wtryskiwacze. W skrajnych przypadkach może nawet dojść do zatarcia silnika. Innym sposobem na oszczędność paliwa jest instalacja LPG. W tym przypadku także warto się porządnie zastanowić przed podjęciem decyzji

Używane: Opel Vectra C vs. Ford Mondeo III. Wszechstronne i nieźle wycenione

. Zdecydowanie więcej radości z jazdy dostaniemy wraz z wyborem odmiany 2.0 Turbo o mocy 175 KM. Ochoczo współpracuje z instalacjami gazowymi, zaś regeneracja turbosprężarki to koszt około 1800 złotych. Największy wolnossący silnik w gamie 3.2 V6 211 KM nie sprawia większych problemów, a wielopunktowy wtrysk

Kupujemy używane: Fiat Panda III vs. Kia Picanto II. Dobre nie tylko do miasta

solidnym argumentem Podstawowym i doskonale znanym mechanikom silnikiem pozostaje czterocylindrowy 1.2 o mocy 69 KM. Dysponuje wtryskiem wielopunktowym, dzięki czemu ochoczo współgra z instalacjami gazowymi, istotnie ograniczając wydatki eksploatacyjne. W jego przypadku kluczem do sukcesu jest regularna

Nowoczesne i sprytne rozwiązania dostępne dla wszystkich. Nowe systemy nie muszą być drogie

TCe 100 LPG z fabryczną instalacją gazową. Wnętrze Dacii Sandero Dacia Sandero robi świetne wrażenie z zewnątrz, ale nie tylko. Również projekt kabiny wnętrza jest bardzo estetyczny i miły dla oka. Producent skupia się na walorach praktycznych Sandero. I to nie dziwi, bo pakowny bagażnik i przestronna

Wyprzedaż rocznika 2014 w salonach Opla

Opel zatrudnia w Gliwicach Wybrane auta, w zależności od modelu, są dostępne w cenach nawet do 20 000 zł niższych niż oferta cennikowa. Wśród wyprzedażowych okazji znajdziemy m.in. miejską Corsę z silnikiem 1.2 o mocy 85 KM, klimatyzacją i fabryczną instalacją LPG z upustem o wartości 7 500 zł

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

140 KM. Każda z jednostek wzorowo współpracuje z instalacjami gazowymi. Gama wysokoprężna obejmuje oszczędny silnik 1.6 CDTI o mocy 95, 110 lub 136 KM. Ogromną popularnością wśród rodzin cieszą się vany autorstwa francuskich producentów. Wśród nich warto wspomnieć o Renault Scenicu trzeciej

Zużyte sprzęgło. Jakie są objawy i ile kosztuje wymiana?

generowane przez zespół napędowy. Niestety, większe skomplikowanie względem koła jednomasowego przekłada się na wrażliwość i wyższe koszty ewentualnej wymiany. W zależności od modeli i sposobu użytkowania, dwumasa wytrzymuje tyle samo, co sprzęgło. Koszt instalacji nowego elementu to około 1-4 tysięcy

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy

konstrukcji kompaktowych zarówno w mieście jak i na autostradzie. Co ciekawe, Niemcy wprowadzili do katalogów specyfikację z fabryczną instalacją LPG. Pierwsza wariacja silnika 1.4 Turbo z rodziny EcoTec oparta została na żeliwnym bloku blisko spokrewnionym ze starymi, wolnossącymi konstrukcjami. Producent

Ford Focus III - opinie i typowe usterki

szczęście nie są awaryjne. Również była oferowana wersja z fabryczną instalacją LPG renomowanej firmy Prins. Silnik należy do względnie prostych, który słabe osiągi wynagradza niskimi kosztami serwisowania. Jego typowe awarie to zapychające się sondy lambda lub potrzeba regulacji wtrysków. Zdecydowanie

Citroën C-Elysée z instalacją gazową

Nowy Citroen C1 Początkowo (Citroen nie precyzuje jaki to będzie okres czasu) instalacja gazowa wraz z montażem będzie kosztować symboliczną złotówkę zamiast 4 500 zł (tyle wynosi jej koszt poza promocją). Dostawcą instalacji, tak jak w przypadku Peugeota 301, jest polska firma Czakram, jedyny

CNG - samochód na gaz ziemny. Czy to się opłaca?

fabryczną instalacją CNG. Modelem zasilanym takim paliwem, jest np. poprzednia Skoda Octavia. Katalogowe średnie zużycie gazu ziemnego w tym aucie wynosi 5,3 m3/100 km. Średnia cena CNG (na 29.07.2019 r.) podawana przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, wynosi 3,76 zł/m3. Zatem przejechanie 100

Poradnik | Kompakty ze sprawdzonymi silnikami benzynowymi za 20 tysięcy

antykorozyjne i nietypowe przetłoczenia nadwozia. Kabinę pasażerską wykonano z materiałów wysokiej jakości. Co ważne, z łatwością znajdziemy bogato wyposażony egzemplarz. Automatyczna klimatyzacja, "pełna elektryka", panoramiczne okno dachowe, tempomat, czy wydajne fabryczne nagłośnienie jest niemal

Zakup podwyższonego ryzyka, czyli co psuje się w samochodach z LPG?

reduktora i wtryskiwaczy. Na rynku dostępne są zestawy naprawcze, jednak niemal tym samym kosztem możemy kupić fabrycznie nowe podzespoły. Nowy reduktor dostaniemy za około 200-300 złotych, zaś wtryskiwacze od 200 do 1000 złotych. Nie zapominajmy także o kalibracji całego mechanizmu - dzięki niej instalacja

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

przeciętne osiągi. Auto do setki przyspiesza w 11,1 sekundy i rozpędza się do 194 km/h. Specjaliści odradzają montaż instalacji LPG. Jednostka Mazdy lubi też zużywać przesadne ilości oleju. Warto regularnie sprawdzać jego stan i wozić w bagażniku pojemnik na ewentualną dolewkę. Mazda 6 2.0 CD Mazda 6 cieszy

Używany samochód z gazem

bez LPG i zamontować instalację we własnym zakresie? Fabryczne instalacje gazowe wykorzystują wysokiej jakości komponenty pochodzące od wiodących firm branży LPG Obie metody są dobre choć pierwsza będzie z pewnością tańszym rozwiązaniem. Jeśli dodatkowo jest to samochód dostosowany fabrycznie do

Opel Insignia z fabrycznym gazem

Opel Insignia z fabrycznym gazem Jak LPG sprawdzi się u konkurenta Volkswagena Passata? Opel Insignia dołącza do grona ekologicznych aut. Producent podaje, że model wyposażony w fabryczną instalację gazową zużywa jedynie 7,6 l paliwa na 100 km Oferta aut na gaz LPG poszerza się o kolejny model. Tym

Kupujemy używane: Volkswagen Golf VI GTI - opinie, awarie, na co zwrócić uwagę. Hot hatch za rozsądne pieniądze

rozpoznają go z daleka. Ogromna popularność Golfa VI pozwala wybierać pomiędzy szeregiem dostępnych egzemplarzy – znaczna część pochodzi z polskiej sieci dilerskiej. Obłe nadwozie otrzymało także powłokę lakierniczą wzorowo znoszącą trudy eksploatacji. Dostępne fabrycznie były 18-calowe obręcze ze

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

, fabrycznym radiem czy komputerem pokładowym i tempomatem. Plus za ciekawy zestaw wskaźników inspirowany tymi z motocykli. Bez skomplikowanego osprzętu Pokrewieństwo z Oplem Corsą D skutkuje zastosowaniem prostego i trwałego układu jezdnego - z przodu kolumn McPhersona, zaś z tyłu kompaktowej belki skrętnej

To auto z roku na rok sprzedaje się coraz lepiej! Świeże, nowoczesne Renault Clio!

benzynowa, wysokoprężna oraz po raz pierwszy: hybrydowa . W czerwcu tego roku pojawiła się w sprzedaży wersja Renault Clio wyposażona w fabryczną instalację LPG. Posiada ona motor o pojemności 1.0 i mocy 100 KM, natomiast butla zainstalowana w pojeździe ma 32 litry pojemności.  RENAULT CLIO TERAZ

Kierowco, dałeś się nabrać. Nikt nie każe ci instalować lokalizatora. Przynajmniej na razie

Doszło do sporego nieporozumienia. Nowe przepisy nie dotyczą osobówek Nie znamy planów rządu na przyszłość. Możliwe, że kiedyś, pod pretekstem nowego systemu opłat za autostrady, zostaniemy wszyscy zmuszeni do instalacji urządzenia lokalizacyjnego w naszych samochodach. Tego nie wykluczamy, bo

Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie

został w napęd rozrządu realizowany z pomocą łańcucha. Przeczytaj także: Silnik 1.2 TCe - opinie Silnik 1.2 TSI - typowe usterki Niestety, liczne wady fabryczne prowadziły do występowania szeregu usterek. Łańcuch rozrządu wyciągał się, a nawet pękał po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów prowadząc do

Czy można kupić dobre auto za jedną średnią pensję? Przegląd modeli z różnych segmentów

z polskiej sieci dilerskiej nie oferują praktycznie nic. Dopiero importowane Octavie dysponować mogą automatyczną klimatyzacją, komputerem pokładowym, fabrycznym radiem, szyberdachem, czy skórzaną tapicerką. W przypadku Octavii, najlepszym wyborem są wolnossące silniki benzynowe ochoczo

Kupujemy używane: SUV-y za 40 tysięcy złotych. Wybraliśmy mniej i bardziej prestiżowe auta

się Dacia Duster pierwszej generacji. Rumuński, budżetowy SUV produkowany był od 2010 do 2018 roku. Ciekawie zaprojektowane nadwozie właściciele często personalizowali domawiając fabryczne orurowanie i stalowe progi. We wnętrzu znajdziemy niestety połacie tandetnego plastiku, podatnego na zarysowania

Rusza przedsprzedaż Mitsubishi Eclipse Cross. Znamy polskie ceny

przednie, dwustrefową klimatyzację, skórzane elementy kabiny oraz kamerę cofania. Najdroższy wariant Eclipse Cross kosztuje 147 990 zł – auto ma napęd 4x4, reflektory LED i system kamer 360 stopni. Zobacz także: Miejski crossover Opla z fabryczną instalacją LPG Nowy SUV Mitsubishi pojawi się w

Padł akumulator, nie możesz otworzyć drzwi lub parują ci szyby? Mamy kilka zimowych patentów

samochodowych instalacjach elektrycznych nadwozie (masa) pełni rolę przewodu powrotnego dla większości obwodów elektrycznych. Jeśli podczas odłączania akumulatora biegun ujemny odłączymy jako pierwszy, przypadkowe dotknięcie kluczem nadwozia podczas majstrowania przy obejmie bieguna dodatniego niczym nie grozi

Kupujemy używane: Honda Accord VIII. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

kilkugodzinną podróż. Zależnie od wersji wyposażenia możemy liczyć na skórzaną tapicerkę, automatyczna klimatyzację, wydajne fabryczne nagłośnienie, „pełną elektrykę” i niewiele wartą obecnie nawigację. Honda Accord VIII - silniki Jedyny dostępny diesel 2.2 i-DTEC to pierwsza wysokoprężna

Kupujemy używane: Ford S-Max I kontra Citroen C4 Grand Picasso I. Pierwsze generacje popularnych minivanów

, fabryczne nagłośnienie Sony, okno dachowe, czy systemy aktywnego bezpieczeństwa. Ford S-Max I - silniki benzynowe opinie. Na który silnik benzynowy warto postawić? Spośród dostępnych silników benzynowych, mechanicy zgodnie polecają dwie propozycje. Czterocylindrowa konstrukcja Forda 2.0 o mocy 145 KM to

Kupujemy używane: Fiat Grande Punto III vs. Opel Corsa D. Miejskie auta za kilkanaście tysięcy

litrów. Po złożeniu oparcia, możliwości przewozowe rosną do 1030 litrów. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy między innymi „pełną elektrykę”, automatyczną klimatyzację, fabryczne radio z CD, panoramiczne okno dachowe, a nawet skórzane fotele. W sportowej wersji Abarth są świetnie

Sprawdzamy ceny najtańszych modeli Skody w pierwszym salonie internetowym

/h i konsumuje zaledwie 5,2 litra w cyklu mieszanym. Żądni jeszcze większych oszczędności, mogą zdecydować się na fabryczną instalację gazową. Całość wyceniono bardzo korzystnie, bo Skoda Citigo jest dostępna już od 489,95 zł brutto miesięcznie w ofercie leasingowej online. Szczegóły oferty

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

Chevroleta to sześć ciekawych propozycji. Benzynowe konstrukcje 1.4 Turbo 140 KM, 1.6 122 i 1.8 141 KM wzorowo współpracują z instalacjami gazowymi – dostępne były fabrycznie dostosowane wersje. Każdy z silników sprawnie radzi sobie z napędzaniem kompaktowego Cruza, nie nękając użytkownika

DSG | Akcja serwisowa Volkswagena

, ogłaszana na poszczególnych rynkach, dotyczy skrzyń siedmiobiegowych o oznaczeniu fabrycznym DQ200. Winnym okazał się olej syntetyczny. W regionach o gorącym lub wilgotnym klimacie syntetyk, a dokładnie jego dodatki odpowiadają za zwarcia w instalacji poprowadzonej wewnątrz obudowy skrzyni. Co więcej

Jaką instalację LPG wybrać? Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

zestrojenie. Wszystko zajmuje sporo czasu, co wpływa na ostateczny rachunek wystawiany przez mechanika. Kluczowy są reduktor i wtryskiwacze Przed wyborem instalacji, koniecznie należy dobrać komponenty dostosowane do fabrycznych parametrów silnika. Inna została przewidziana do jednostek o dużej mocy, a inna

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

instalacji LPG. Jednostka Mazdy lubi też konsumować przesadne ilości oleju. Warto regularnie sprawdzać jego stan i wozić w bagażniku pojemnik na ewentualną dolewkę. Mazda 6 2.0 CD Na obecną generację Mazdy 6 trzeba czekać nawet kilka miesięcy. Auto cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Nie inaczej było też z

Kupujemy używane - rodzinne kombi za 20 tysięcy złotych

pokładowy i fabryczne radio z dotykowym ekranem. We wnętrzu dorosłe osoby wygodnie usiądą tylko na przednich, obszernych fotelach. Z tyłu przestrzeni wystarczy tylko dla najmłodszych. Spośród bogatej palety silnikowej mechanicy polecają wolnossące benzynowe silniki 1.2 i 1.4 MPI z wielopunktowym wtryskiem

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

turbosprężarka. Zależnie od wersji, 1.4 Turbo generuje 100, 120, 140 lub 150 KM, zapewniając wystarczające osiągi. Wyraźnie męczy się jedynie pod maską ciężkiej Insignii. Zdaniem specjalistów, oplowska konstrukcja doskonale nadaje się do współpracy z instalacjami LPG - były oferowane także fabrycznie

Gaz czy benzyna?

Obecne instalacje zdają się to potwierdzać. Dobry przykład stanowią fachowcy marki STAG, montujący LPG poza standardowymi pojazdami również w autach startujących w drifcie, autobusów, maszyn rolniczych i ciężarówek. Udowodnili w ten sposób, że takie źródło zasilania znajduje swoje zastosowanie w

Kupujemy używane. Auta z segmentu D z wolnossącymi silnikami benzynowymi. Budżet - 30 tysięcy zł

silniki wyposażone są w turbodoładowanie. Wspomniany motor dysponuje czterema cylindrami i wielopunktowym wtryskiem paliwa - producent oferował fabryczną instalację gazową. Niestety, duża masa własna auta przekłada się na mizerne osiągi tej wersji napędowej. Sprint do setki trwa 11,4 sekundy, a prędkość

Wchodzi nowa norma Euro. Producenci mają spory problem

sedan silnikiem benzynowym 1.6 (115KM), w ofercie zabraknie Astry z fabryczną instalacją LPG (1.4 Turbo 140KM) czy Mokki X z silnikiem benzynowym 1.6 115KM. Kia wycofuje model Venga z silnikiem benzynowym 1.4 i wysokoprężnym 1.4, a także Rio z silnikiem Diesla 1.4 litra. Toyota rezygnuje z silników

Kupujemy używane. Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I - niedoceniane i tanie SUV-y

wyposażenia dodatkowego, większość Chevroletów oferuje komplet dodatków - elektrycznie sterowane szyby, dwustrefowa klimatyzacja, fabryczne nagłośnienie, nawigacja, skórzana tapicerka czy szyberdach. Musimy jednak przyzwyczaić się do piszczących plastików. Trwałe i paliwożerne jednostki benzynowe Do napędu

Seat - mocy przybywaj!

zestaw modułów cyfrowych zwiększających moc i moment obrotowy silników TSI z zachowaniem gwarancji. Dodatkowo całość objęto specjalną, cenową promocją. Moduł cyfrowy to zewnętrzne urządzenie, które przyłącza się do instalacji elektrycznej silnika za pomocą oryginalnych fabrycznych złączek. Montaż jest

Lancer na fabrycznym gazie

Lancer na fabrycznym gazie Lancer z silnikiem o pojemności 1,8 l może być zasilany gazem LPG W salonach Mitsubishi można zamówić nową wersję Lancera. Pod maską w tym modelu pracuje silnik fabrycznie przystosowany do zasilania gazem LPG W salonach Mitsubishi można zamówić nową wersję Lancera. Jej

Śmierdząca i niesprawna klimatyzacja. Gdzie szukać przyczyny i ile to kosztuje?

wymianę filtra kabinowego. Przy okazji każdej rutynowej kontroli specjalista wykryje ewentualne defekty instalacji, dokonując niezbędnych napraw. Należy pamiętać, że z układu klimatyzacji w naturalny sposób w skali roku ubywa około 10 proc. gazu chłodniczego, co przekłada się na spadek wydajności zespołu

Renault Megane RS na sterydach

. W Wielkiej Brytanii gotowy do instalacji pakiet kosztuje 414 funtów (ok. 2,1 tys. zł). Za dodatkowe 234 funtów (ok. 1,2 tys. zł) tuner zamontuje w aucie moduł, który pozwoli za pomocą guzika przełączać mapy silnika, między podkręconą i fabryczną. Fabryczni tunerzy | RS, Gordini i Alpine Panowie

Xara- instalacja fabryczna

rzecz wyglada nastepujaco: niedlugo stane sie posiadaczem Xsary'99 z fabryczna instalacja gazowa. silnik 1.6 lub 1.8 16V (nawt dokladnie nie wiem ;) o instalacji wiem tyle ze jest "wysokiej klasy". no wlasnie, czy jest szansa, zebym na tym forum dowiedzial sie czegos wiecej na temat jaka to

auta z fabryczną instalacją lpg

Jakie aktualnie auta mają fabryczną instalację lpg? Czy to się opłaci? Czy kupować auto nowe z lpg, czy np. 3 latka i dołożyć lpg ? A może młodego disla? Obecnie jeżdżę na zagazowanym 8 letnim matizie, nie narzekam, ale czas pomyśleć o zmianie. Proszę znawców tematu o podpowiedzi

Re: Xara- instalacja fabryczna

Takie instalacje fabryczne są montowane na poziomie produkcji.Słyszałem o pugach 406 dla taksówkarzy z takimi instalkami ponoć bardzo dobre ale szczegółów nie znam.Poszukaj w necie coś znajdziesz na pewno.

Re: Xara- instalacja fabryczna

gaziarz napisał: > obawiam sie, ze te faryczne instalacje, to tak jak u nas- zakladane przez > dealerow bez zdejmowania gwarancji, czyli kto co zalozy. > Moze sie myle, ale nic nie wiem na temat instalacji w Twoim przyszlym > samochodzie. No trudno. jak sciagne wozio do

Dacia z fabryczną instalacją LPG

No dawajcie z jadem: - jest tyle punktów zaczepenia - 1. Dacia 2. Renault 3. GAZ 4. Frnacuzzzzkie 5. Rumuńskie. 6 12 letni Passat i tak jest lepszy.

Re: Xara- instalacja fabryczna

obawiam sie, ze te faryczne instalacje, to tak jak u nas- zakladane przez dealerow bez zdejmowania gwarancji, czyli kto co zalozy. Moze sie myle, ale nic nie wiem na temat instalacji w Twoim przyszlym samochodzie. Chociaz jak widzialem te montowane we Francji- nie masz sie czym martwic. Obys

Samochód z fabryczną instalacją

Mam taką BMW 316G na gaz CNG.Chodzi super,niestety mało stacji w Polsce,za to w Niemczech,gdzie bywam często,tankowanie bez problemu.Tankuję ok 20 m3 i mam na jakieś 280-300km.Koszt około 10Euro. -- Nie mam żad­nych ra­sowych, kas­to­wych czy re­ligij­nych up­rzedzeń. Je­dyne co mnie ob­chodzi,to

Re: Samochód z fabryczną instalacją

wg mnie, to bez znaczenia jaki się ma samochów/silnik - do każdego można dopasować jakąś instalację (nowszego lub starszego typu). ja wybrałem instalację z najwyższej półki, bo tak po prostu podpowiadał mi zdrowy rozsądek - szkoda samochodu i pieniędzy na jakieś półśrodki.

Fabryczna instalacja gazowa ?

Widziałem ostatnio takie oto ogłoszenie: sprzedam Toyota Carina r.96 1,8 sprowadzona z Holandii fabryczna instalacja gazowa. Może ktoś się orientuje o jaką instalację chodzi ?? Za wszytskie informacje wielkie thx. pozdrowionka Batigol

Auta z fabryczną instalacją LPG

Kupiłem w grudniu 2012 astre 4 1,4 z gazem fabrycznie montowanym. Po około miesiąca zaczeły się problemy z instalacją gazową, którą serwis do tej pory nie może naprawić, jest wstrzymana naprawa mojego auta i technicy z fabryki szukają rozwiązania problemu. Dziwne, że producent nie jest w stanie

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

@666 Tylko trochę dużo sobie zaśpiewali za samą instalację Dużo? Za fabryczną instalację, z przemyślanym i przetestowanym układem wszystkich elementów zamiast "Mieciu, tutaj wywal dziurę, a tam przeciągnij rurkę"? Za pełną gwarancję fabryczną? Dużo to zapłacić 2 czy 3 tysiące kolesiowi, który

Re: auta z fabryczną instalacją lpg

mam na myśli fabryczną instalację, z fabryki auto już z nią wyjeżdża. Pozdrawiam. zen

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Nie jestem pewien czy autor rozróżnia instalacje faktycznie fabryczne od tych montowanych przez dealera w Polsce. A to znacząca różnica.

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

@klm: nie. Peugeot 406 był sprzedawany z FABRYCZNĄ instalacją gazową. Ta wersja była w większości przeznaczona do Holandii, ale w Polsce też trochę tego sprzedano - sam widziałem takie auto: wlew gazy w prawym tylnym błotniku.

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Chciałbym podkreślić że w przypadku instalacji LPG fabrycznej do Chevroleta jest dostępna do wersj Aveo ale nie tej ze zdjęcia, na zdjęciu widać Nowe Aveo dla którego instalacja LPG jak narazie nie jest przewidziana przez producenta.

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Kolega 2 tygodnie temu odebrał z salonu skodę octavie 1,6 z fabrycznym gazem, gdzie instalacja kosztowała 1 zł. Skoda octavia 1.

perr 2 peer (instalacja fabryczna)

Po prostu niektorzy dokonuja wyboru kierujac sie planowanymi oplatami eksploatacyjnymi a inni w polaczeniach p2p sa bardziej odwazni niz w swiecie rzeczywistym (rozmawiaja o pilce choc nie sa kojarzeni ani z graniem ani z ogladaniem) a w obecnej sytuacji to moze conajwyzej warto ciagnac linuxa z

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Skoro średnia cena instalacji gazu to 2-3 tys. zł to co to za interes fabryczny gaz? Zwykły wypych producentów jak dodatki do podstawowej wersji!!!

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

ceny tych większości niby fabrycznych instalacji gazowych to jakiś kosmos!!!! Da takich silniczków jak tu: 1.2 16v, 1.4, 1.6, markowa instalacja sekwencyjna kosztuje nie więcej niż 2500 zł, to skąd to 7500 zł jak w przypadku Corsy, albo 4700 zł Fabia i Ibizy....

instalacja baterii

posiadam lapka, hp pavilion dv 5 , bateria miala ponad 3 lata i była "mało efektywana" kupiłam więc nową (fabryczną)....której moj lapek nie wykrywa ("Nie wykryto baterii"), wiem, że jest ona dobra (na innym kompie działa), wiec nie wiem czy musze cos w ustawieniach pozmieniać?, sądzilam że się

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

autem o pojemności 2.5/3.0 to bez przeróbki zapłakałby tankując na stacji. Jeżdzę i to nawet trochę większym, bez przeróbki (z ciekawości liczyłem - kompletnie się mi nie opłaca) i jakoś nie płaczę na stacji. @666 ceny tych większości niby fabrycznych instalacji gazowych to jakiś kosmos Kosmos

Re: auta z fabryczną instalacją lpg

Doprecyzujmy czy autor ma na mysli fabryczna instalcje w sensie z fabryki auto juz z nia wyjzezdza, czy tez instalacje u dilera po zakupie. Ta 2ga opcje srednio polecam. Nie dosc ze fachowcy z ASO o LPG maja metne pojecie to z 1000pln drozej niz "na miescie".

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

@p406_737u, @klm - z fabryczną instalacją LPG wychodzą jeszcze np. Polo, Golf, Golf Plus, Caddy - BiFuel. Na CNG Touran, Passat, Passat Variant TSI EcoFuel, Caddy EcoFuel. Może jeszcze jakieś, ale nie pamiętam. TSI na CNG jest odpowiednio "ulepszany" pod to paliwo. W Polsce chyba niedostępne (może

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Mam od 2 lat VW Golfa 6 w wersji BiFuel (z fabrycznym LPG). Auto sprowadziłem z Niemiec (teraz jest już dostępne w Polsce) i przejechałem jak dotąd 85 tys km. Auto spisuje się świetnie i co ważniejsze obsługa instalacji jest absolutnie bezproblemowa w zwykłym warsztacie LPG. Silnik 1,6 102 KM

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

które z tych samochodów mają tak naprawdę instalacje montowane fabrycznie? chyba wszystkie mają instalacje montowane przez dealerów...

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Odradzam FIAT-a i jego instalację Tartarini ... nawet autoryzowanych stacjach obsługi nie umieją jej obsługiwać, a poza nimi - nie ma sieci serwisu!

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

w kwietniu 2011 kupiłem nową octavię 1,4 TSI z LPG montaż u dealera; instalacja dedykowana do tego modelu samochodu; średnie spalanie to 8,5 l/100km (20 000 km z czego po połowie miasto i trasa - dużo autostrad) , spala max 10-15% więcej gazu niż benzyny chyba, że jadę powyżej 130 km/h, zbiornik w

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

do klm: w peugeocie 207 instalacja jest montowana fabrycznie a nie przez dealera. Instalacja lpg montowana jest na linii produkcyjnej w fabryce PSA w Trnavie na Słowacji. CIEKAWOSTKA: na zlecenie peugeota robi to polska firma - Czakram z Tarnowa.

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

Tylko trochę dużo sobie zaśpiewali za samą instalację "Dopłata do instalacji LPG wynosi 3 900 zł" to więcej niż średnia cena na wolnym rynku. Wydawało mi się, że Dacia kupując sporo takich instalacji mogłaby zaproponować niższą cenę by zachęcić jeszcze bardziej potencjalnych klientów...

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

wszystko spoko tylko taka instalacja normalnie kosztuje 2300 - 2500 (zalezy jakie wtryskiwacze daja)...

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

@iczbynieklamia Instalacja gazowa ma sens tylko przy przebiegach powyżej 20 tys.km rocznie !!! Wtedy zwraca się w 2 lata...Na początek trzeba zainwestować 3,5 tys.zł w instalację....a gaz załącza się dopiero przy temperaturze powyżej 70 stopni, ....poniżej 70 stopni auto jeździ na benzynie !!!!! a

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

rumuska drakula 1.2 z propanem za 40 tysiecy...oferta dla idiotow i masochistow. Koszmar, tandeta, slabizna. Do tego prymitywnego motorka instalacja na rynku to 2 tysiace pln

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

do:Gość chyba to ty jestes tym gazownikiem, którego numer komórki podałeś. Tak na zdrowy rozum: matołom duży koncern (PSA) zapewne nie powierzyłby montażu instalacji w swojej fabryce. Z tego co widzę Czakram montuje instalacje BRC do innych marek także w Polsce, np. do mitsubishi czy chevroletów

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

@Gość Jakoś tak jest, że w zagazowanych silnikach... to problemy przepustnicą, to z krokowcem, to coś innego... W tym sensie szybsze zużycie silnika, bo wiadomo, że nie całego... Chodzi o podzespoły, z którymi nigdy nic by się nie stało gdyby nie instalacja gazowa...

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

mozna zainstalowac do Fiata ta instalacje w autoryzowanym serwisie ? Chetnie bym to zrobil. BTW - napiszcie , jakie auta z danych przedzialow cenowych nadaja sie najlepiej do montazu LPG- tzn ceny i najmniejsza awaryjnosc.

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Fiat potrafi ułatwić życie klientom. Nie dość że instalacja LPG w za darmo to jeszcze upusty na auta. To się nazywa promocja. Moim zdaniem Fiat staje się liderem zarówno pod względem jakości aut jak i przyjazności dla użytkowników i nowych klientów.

Re: auta z fabryczną instalacją lpg

W 2003 roku fiat proponował sekwencyjną LPG firmy Tartarinii za ok. 5300-5500zł. Montaż poza serwisem groził utratą gwarancji. Poza serwisem instalacja w zeszłym roku kosztowała ok. 3600-4000zł. Jeśli chcesz kupić nowy samochód to lepiej odczekaj z montażem LPG aż skończy się gwarancja.

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

@liczbynieklamia Z twoich wyliczeń wynika, że samochód na gazie przejeżdża o 10% większy dystans niż te zasilane samą benzyną lub ON. Benzynę, którą uwzględniasz do rozruchu, potrzebuje też samochód bez instalacji. Idąc tym tropem rozumowania, wyliczenia dla benzyny powinieneś opisać jako 10% na

Re: auta z fabryczną instalacją lpg

Założenie instalacji sekwencyjnej do silnika 4 cylindrowego kosztuje 2.5tys.Przez 100tys km. nie trzeba nic reperować a oszczędza się 10tys. na paliwie.Myślę ,że to dobry wybór.A jak włączę 3-kę przy wyprzedzaniu i widzę 150km/h to wiem,że mam auto.

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

a ja mam volvo s60 2.0T automat i mam sekwencje KME. spala na trasie 10l gazu, w miescie 13-14, średnio na butli (wchodzi 42l) robię 360KM i nie narzekam. Instalacja ma ponad rok, zero jakichkolwiek problemów. Auto ma turbine, ma automat i ma gaz :-) - niby mieszanka wybuchowa, ale widać to gadanie

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

nowe auto z instalacją LPG kupiłby 3-4 letnie zadbane autko z LPG i miałby 25 tys.zł w kieszeni Oto prawdziwa oszczędność !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hahahahhahaa

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Czemu nie liczony jest dystans/koszt rozruchu na pb. Mialem hyundaia santa fe 3.5 v6 z mega nowoczesna instalacja brc za ktora zaplacilem 4.300 pln w firmie czakram ( nie polecam ) to przez pol roku jezdzilem, co 2 tygodnie , na regulacje , i rozne poprawki ( zbyt duze spalanie lpg, smierdzialo

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Skoda Octavia 1.8T 150 KM, spalanie LPG 10l/100 km, benzyny 8.5l/100. Jeżeli chodzi o argument, że jak kogoś stać na drogi samochód to nie musi oszczędzać na paliwie to powiem tak, że Niemcy mimo tego, że ich stać na benzynę to coraz częściej montują instalację lpg. Wiem co mówię, bo dorabiałem

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

lata * 5.59zł/l = 12 864,21zł - przeglądy 2*700zł = 1400zł Razem 64 214,21 zł Fabia na gazie - samochód 40850zł - instalacja 4650zł - benzyna na rozruchy (10%) 50km * 5.9l/100km * 365 dni/rok * 3 lata * 5.47zł/l * 10% = 1766,95zł - gaz (120% zużycia katalogowego) 50km * 5.9l/100km * 365 dni/rok * 3

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

z silnikiem poza dolewką oleju (ok. 3l na 15tys).... Rachunek więc jest prosty. Na gazie można sporo zaoszczędzić (ja ok 2500 rocznie), bez utraty komfortu jazdy. Diesel w osobówkach nie daje takich oszczędności, a ryzyko awarii silnika jest często większe niż z instalacją (patrz słynne problemy

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

@liczbynieklamia masz rację, w samochodzie, który nie pali dużo, w sytuacji gdy ktoś jeździ po mieście (szczególnie na małych odcinkach) benzyna jest najlepszą opcją. Sens zakładania instalacji LPG pojawia się przy większym samochodzie, czy benzyniaku o dużej pojemności. Gdyby komuś śniło się

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Lepiej zamiast nówki z salonu kupić 4 letnie zadbane auto i zaoszczędzić 50% wartości czyli 30 tys.zł ;-) a zakładając gaz oszczędzamy śmieszne 2 tys.zł rocznie ;-)

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Dobrej klasy instalka do silnika ok. 1,6-2,0 litry np. firmy Elpi-gaz to koszt ok. 2,8 tys zł, a zwraca się po max. 10-12 tys km. Na przykładzie mojego Golfa V 1,6 wiem że przy moich przebiegach ok. 20 tys km rocznie, wydawałem na paliwo ok. 9 tys zł rocznie, teraz wydaję ok. 4,5 tys mimo że paliwo

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

a ja życzę wszystkim, żeby niedługo pojawiła się tania alternatywa silnika zasilanego paliwem tanim jak LPG, generującym moc jak benzyniaki przed odcięciem i momentem od samego dołu jak turbodiesle ze średnim spalaniem jak wolnossące diesle w trasie!

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

fragles102 1jeśli ktoś ma blisko do pracy to robi małe przebiegi 700 km miesięcznie i płaci 200 zł m-c za paliwo więc po co mu LPG?;-) 2. jeśli chcę zaoszczędzić to kupuje 4 letnie auto zamiast nowego i oszczędzam 25 tysięcy złotych ! a na paliwie ile oszczędzisz? śmieszne 100 zł miesięcznie? ;-

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Fiat brava 1,8l z LPG na trasie spalał mi ok 7 litrów a nawet poniżej, więc całkiem nieźle. Na szczęście żyjemy w demokratycznym kraju i każdy ma wybór na jakim paliwie jeździ i jakim samochodem. Argumenty że gaz jest dla biedaków są dobre ale dla dzieci w gimnazjum które marzą o swoim Porsche. "Nie

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Jak dotrzeć do celu w tym życiu? zobacz na: zycietowiecej i dodaj com możesz też sprawdzić artyku na stronie: Ale auto!

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

dobrze wyliczone średnie ceny ! znalazłem na moto.nonilix.eu/ogloszenia/motoryzacyjne

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

A gdzie Kia Picanto LPG, w której silnik jest przeprojektowany specjalnie pod gaz i to w wersji ciekłej: www.gazeo.pl/aktualnosci_z_kraju_i_ze_swiata.php?news_id=1478 ? Zużycie gazu na p

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Mój diesel pali średnio 6 l/100 km, co daje 600 litrów. 600 * 5.9 = 3540 plnów. Ostatnio na trasie ~4000 km spalanie spadło do 5.5, z takim spalaniem (na dystansie 10000 km) miałbym 550 * 5.9 = 3245 plnów. Porównywalne z gazem, ale bezpieczniejsze, można wjeżdżać do wszystkich parkingów podziemnych,

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Jaki diesel pali średnio 8l/100km? Mój tyle nawet po mieście nie pali. Średnio bliżej 6,5. Według wyliczeń autocentrum.pl na 100km moje auto odpowiednio spala 6,6 w dieslu i 11,6 litra w gazie(silnik o podobnej mocy, ale trzeba zaznaczyć że diesel ma wyższy moment obrotowy więc teoretycznie rozpęd

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

daws, no własnie pie...isz synku, prawda w oczy kłuje jesli jesteś fanem Logana. Padło dwa razy za drogie jak na to co prezentuje

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

wychodzi j1/3 taniej 28zl za 100km z kosztami amortyzacji(plyny, serwis, opony itd) ok 50zl/100km

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

Gość: 666: dopłata (cennikowa) w przypadku octavii tour to ponad 4 tysie więc to raczej rynkowa cena poza tym zaraz pewnie się pokażą promocje

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

Gość: 666 Wydaje się drożej niż rynkowa cena 4-punktu LR na omegasie, ale to kwestia gwarancji. Dodatkowe ryzyko, że coś się uszkodzi przed upłynięciem okresu gwarancji. Ogólnie Gratulacje dla Daci, Bravo!!! Nie wiem dlaczego niektore firmy sie przed tym wzbraniajom, niepewnośc o jakość/ wytrzymałoś

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Jak ci wychodzi średnie spalanie lpg 8,5 litra jak na trasie na zbiorniku 55 l robisz 550 km.Wg mnie to wychodzi 10 l na 100 km,trochę matematyki i się gubisz?

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Polecam zakup używki troszkę kręconej 5 lat, 80 tys przebiegu, realne 150 tysięcy, a jak więmy od tego momentu, zaczyna szwankować coś przeważnie. No powiedzmy od 200, chyba ze to Renault, to wtedy od 50.

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

widzialem ostatnio mieszkanca tablica rej ze wsi ale merc s klasse na lpg jest i tak sie oszczedza po polsku.................

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

@indi Z twoich wyliczeń wynika, że samochód na gazie przejeżdża o 10% większy dystans niż te zasilane samą benzyną lub ON. Skądże. Przyjąłem, że jeżeli samochód benzynowy zużywa na 100km X litrów benzyny, to zasilany gazem zużywa średnio 10%*X benzyny i 120%*X gazu na całej trasie. Można to rozpisa

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

dlugie trasy /weekendy e39 540i, spalanie LPG 15/100 (manual, Prins) oraz samochod do pracy astra g 1.6 8v, spalanie LPG 7/100 (BLOS) i cala rodzina zadowolona. dobranoc. żal mi ludzi ktorzy delektują sie momentem obrotowym jakby mieli orać pole i nie znaja sie na mechanice i jezdza po aso albo in

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

Primera 1,8 hatchback ..na trasie 8l /100km gaz. Jechałem latem trasę po autostradach 3500km plus 500 cykl miejski 4 osoby plus bagaż ( w trasie) wyszło równe 10l/100km ..LPG .

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

Gość portalu: Gość napisał(a): > Nieobecność jakiejś marki w prowincjonalnej ,zakompleksionej i zauroczonej Amer > yką Warszawie świadczy o tym ,że jest FAJNA. > Tak DACIA jest FAJNA. Z fałszywej przesłanki można wyciągnąć, prawidłowo wnioskując, zarówno wniosek prawdziwy jak i

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

Sanedro 1.4 bezyna 8.5 litra, Gaz - 10L (bez klimy). Oszczednosci sa niewielkie a to z racji -czestyszych kontroli serwisowych -regulacji zaworow

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

nie, nie i jeszcze raz NIE, co do LOgana. Prostota i szpetota jego blacz, szyb, reflektorów, wnętrza, wszystkiego sugeruje że jest to BUDŻETÓWKA a znane powiedzonko głosi " ludzi biednych nie stać na kupowanie bubli" Gość od budowania domu: stary w zab cię nie pojmuję. Wydasz na tandetny, goły bezw

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

@mitsu Nie rozumiem jak można porównywać kilkuletnie Mazdy, Hondy do Logana. To jest zupełnie inny target. Logana kupią ludzie którzy potrzebują się przemieszczać tak tanio jak tylko się da. Z różnych przyczyn: albo ich nie stać na nic droższego, albo potrzebują auta raz na tydzień, albo auta potrze

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

@po co jad: tylko częściowo masz rację 1. "za te pieniądze można kupić o wiele fajniejszego np. 5-o latka, który za 2-3 lata będzie juz wart o wiele więcej niż Dacia." OK, być może, ale to ma znaczenie tylko dla osób które kupują auto z zamiarem jego pozbycia sie po 2-3latach. Tak to się kalkuluje w

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

@ja Nie przejmuj się i kupuj nowe. Ja szukam używki bo daćka jest w moin zasięgu cenowym ale ma za słaby silnik (wcale mi nie przeszkadza że niby słabo wykończona) a potrzebna mi cisza przy prędkościach autostradowych. Na nowy taki jak potrzebuje to kasy mi szkoda, za szybko traci wartość. Ale jak

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

W Polsce tak się opłaca kupować samochody używane bo na Zachodzie wolą nowe. Gdyby nie wymieniali samochodów tak często to u nas używane by były droższe niż nowe. Druga kwestia to opony używane... Gdyby Niemcy po 1 czy 2 sezonach nie wymieniali opon na nowe to w Polsce rynek używek by nie istniał.

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

@po co jad: ja widziałem jak dacia jest wykonana - bez zarzutu. zrobiliśmy wypożyczoną po maroko jakieś 5000 km - bez problemu. nie była nowa, miała jakieś 70000 i zero problemów, w środku spoko.

Re: Dacia z fabryczną instalacją LPG

A ile taki logan w kombi bedzie palil gazu? Ma ktos takie auto w benzynie i moze podac prawdziwe spalanie?

Re: Instalacja CNG

maczores napisał: > Nieprawda zasięg konwersji typu > monovalent to niekiedy nawet 400 km Niemniej typowy zasieg nawet instalacji fabrycznych to ok. 200 km. Rzekomo osiagajacych 400 typow jest jeden i nawet producent nie wierzy w te 400 km. > Ale zawsze można porównać

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

mix lepszy las vegas z zadbanym 4 letnim autem niż utopić 50 tysiaków w nówke i nie mieć co jeść to dopiero "las vegas" haha

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

ja u gebelsow to nima badziewia na drodze stare klonkry vw i inne ale dla polaczyny to jest las vegas bo gebelsowskie

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

buhaha co ma paliwo LPG do szybszego zuzycia silnika? Chyba nieprawidlowy montaz, nieprawidlowa kalibracja badz nieszczesliwy silnik z ceramiki a'la ford

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

LPG w nowym samochodzie to typowe dla polaczków którzy "s***ją wyżej niż dupę mają". Zapożyczy się na 10 lat po to by zaszpanować, że ma nówkę i wkłada LPG bo taniej. No ludzie. Gardzę takimi, gardzę tymi którzy kupują nowe auta i tracą tyle na wartości ale takimi co jeszcze są kutwami to jeszcze ba

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

@m 200zł.=36 litrów paliwa to średnio przy spalaniu 6L /100 w TOYOCIE YARIS daje 600km całkiem niezły wynik hehe

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

mój passat 1,8 '99 kombi 126 KM pali na trasie ok. 9 litrów gazu. Zbiornik w kole zapadowym daje mi zasięg jakieś 550 km. Wystarczy. Jestem bardzo zadowolony - zero problemów z gazem. Byłem nim ostatnio na Krecie, wszędzie są na trasie stacje z LPG (nawet w Pireusie niedaleko portu).