filtr cząstek stałych

Piotr Mokwiński

Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać?

Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać?

Filtr cząstek stałych (DPF) zaczęto stosować około 2000 roku. Występuje w silnikach wysokoprężnych i ma za zadanie ograniczać emisję szkodliwych substancji do atmosfery. W razie awarii, jego wymiana może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Volkswagen | Filtry cząstek stałych nie tylko w dieslach

Od 2017 roku Volkswagen będzie montował filtry cząstek stałych we wszystkich samochodach z silnikami TSI i TFSI

Rząd chce walczyć z wycinaniem filtrów cząstek stałych, ale Stacje Kontroli Pojazdów mają problem

Podczas wizyty na Stacji Kontroli Pojazdów, przy ogólnym badaniu dopuszczającym do ruchu, dokonuje się m.in. sprawdzenia składu mieszanki spalin. Ale, czy te badania wykryją brak filtra cząstek stałych (DPF)?

Osoby wycinające filtry DPF w swoich samochodach, często nie myślą, że w ten sposób trują przede wszystkim siebie i swoich bliskich

Osoby wycinające filtry DPF w swoich samochodach, często nie myślą, że w ten sposób trują przede wszystkim siebie i swoich bliskich

rodzaje zanieczyszczeń powietrza występują w różnych obszarach Polski i czym skutkuje dla zdrowia wycinanie filtrów cząstek stałych z samochodów rozmawiają w załączonym wideo - Tomasz Korniejew z Moto.pl i Tomasz Rożek - fizyk, dziennikarz naukowy, prowadzący blog „Nauka. To lubię.”

1 kwietnia | Wycinanie DPF-ów będzie legalne. Jest nowy projekt ustawy

1 kwietnia | Wycinanie DPF-ów będzie legalne. Jest nowy projekt ustawy

Na piątkowym posiedzeniu komisji sejmowej przedstawiono obywatelski projekt zmian w ustawie o ruchu drogowym. Zakłada on, że stosowanie filtrów cząstek stałych w samochodach przestanie być obowiązkowe. - Proceder wycinania filtrów DPF jest w Polsce od lat powszechny i niewykrywalny. Obecne

Od jesieni 2018 ceny wszystkich nowych aut o kilka tysięcy w górę. Komisja Europejska właśnie zdecydowała

Od jesieni 2018 ceny wszystkich nowych aut o kilka tysięcy w górę. Komisja Europejska właśnie zdecydowała

W dieslach DPF, w benzynach GPF - już od września przyszłego roku wszystkie nowe samochody sprzedawane w salonach będą musiały być wyposażone w filtr cząstek stałych. Ponadto od września tego roku żaden nowy model z silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa nie dostanie homologacji

Kto zapłaci za Euro 5?

Kto zapłaci za Euro 5?

dostosowaniem silników do nowych wymagań. Tym bardziej, że o regulacjach wiedzą od wielu lat. Gorzej będzie w przypadku samochodów napędzanych silnikami Diesla. Limit emisji cząstek stałych (PM) spadnie aż pięciokrotnie (z 0,025 do 0,005 g/km). Spełnienie tak wyśrubowanej normy bez filtra cząstek stałych będzie

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

geometrią przynajmniej 1500 złotych. Nowe turbo to wydatek przynajmniej 2000 tysięcy złotych. Kolejnym elementem obecnym w większości diesli jest filtr cząstek stałych. Jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząsteczek sadzy. Gromadzą się one we wnętrzu filtra, po czym w trakcie trwającej kilkanaście

Bezdymna Ibiza

Bezdymna Ibiza

sadzy. Moduł sterujący silnikiem stale monitoruje stan filtra, uruchamiając program regeneracji w celu wypalenia nagromadzonej sadzy. Dzięki temu filtr cząstek stałych nie wymaga żadnej obsługi przez cały czas eksploatacji pojazdu.

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Samochód rozpędza się do 210 km/h, dobija do setki w 8,2 sekundy i zużywa przy tym średnio, jak podaje producent 4,6 l/100 km. Podobnie jak w przypadku wersji benzynowej, nowa Ibiza FR będzie dostępna zarówno jako sportowe SC, jak i praktyczny pięciodrzwiowy hatchback. Wersję FR można rozpoznać po z

Filtry na układy hamulcowe mogą być obowiązkowym wyposażeniem samochodów? Powodem jest walka z zanieczyszczeniem powietrza

Filtry na układy hamulcowe mogą być obowiązkowym wyposażeniem samochodów? Powodem jest walka z zanieczyszczeniem powietrza

przypadków są niewidoczne. Powstawanie układów pochłaniających cząstki stałe z układów hamulcowych to kolejny krok w celu ograniczenia emisji tuż po poszukiwaniu niskopylących materiałów ciernych. – mówi Mateusz Bednarski, specjalista ds. technicznych marki KAMOKA. Specjalnie zaprojektowany filtr

Peugeot 206 1.6 HDi Sport

Czystość spalin nie wywołuje takich emocji jak wyśmienite osiągi. Stąd polityka francuskiego koncernu, który zadbał o to, aby "206" z motorem 1.6 HDi dawała - oprócz radości z ekologicznego silnika - przede wszystkim ogromną przyjemność z jazdy. Najnowszy silnik wysokoprężny koncernu PSA

Filtr GPF. Problemy, zasada działania, koszty

Filtr GPF. Problemy, zasada działania, koszty

Po co stosuje się filtr cząstek stałych? Filtr DPF stosowany w silnikach wysokoprężnych ma za zadanie wyłapywać i znacznie redukować rakotwórcze cząsteczki sadzy zawarte w spalinach. W teorii, jego działanie powinno być niewyczuwalne. Widocznym efektem pracy filtra jest też brak czarnego dymu

Układy oczyszczania spalin w silnikach. Za wycinanie filtrów DPF będą groziły gigantyczne kary

Układy oczyszczania spalin w silnikach. Za wycinanie filtrów DPF będą groziły gigantyczne kary

usterce, a w ostateczności po dłuższym czasie zmniejszyć moc silnika, by wymusić zjazd do serwisu na naprawę – komentuje Michał Byra z Truck Support. Kolejnym stosowanym układem jest filtr DPF (od 1980 roku), którego zadaniem jest obniżanie emisji cząstek stałych. Jest to już dobrze znany układ, z

Nierówne obroty i spadek mocy w dieslu? To może być początek problemów z filtrem DPF. Jak ich uniknąć?

Nierówne obroty i spadek mocy w dieslu? To może być początek problemów z filtrem DPF. Jak ich uniknąć?

Zaawansowany osprzęt nowoczesnych silników wymaga regularnej opieki serwisowej i specjalnego traktowania w czasie codziennej eksploatacji. Dotyczy to w szczególności współczesnych silników Diesla, które poza turbosprężarką, obowiązkowo wyposażane są w filtry cząstek stałych. Oczyszczają one spaliny

MINI odświeża Cooper S JCW. Wszystko przez nowe normy emisji spalin

MINI odświeża Cooper S JCW. Wszystko przez nowe normy emisji spalin

Wszystkie egzemplarze będą teraz wyposażone w filtr cząstek stałych, ale producent obiecuje, że osiągi samochodu pozostaną niezmienione. Pod maską wersji hatchback i Convertible będzie pracować dotychczasowa jednostka 2.0 turbo o mocy 231 KM. Średnia emisja CO2 wynosi 158-157 g/km dla 6-biegowej

Zwykle straszymy, ale dzisiaj wybraliśmy najlepsze silniki Diesla 2.0 w używanych autach

Zwykle straszymy, ale dzisiaj wybraliśmy najlepsze silniki Diesla 2.0 w używanych autach

jest w napęd rozrządu realizowany z pomocą paska - wedle producenta podlega wymianie co około 120 tysięcy kilometrów. Koszt całej operacji nie przekracza 800 złotych. Stosowany w młodszych egzemplarzach seryjny filtr cząstek stałych FAP, wbrew pozorom nie sprawia trudności eksploatacyjnych. Słabsza

Duży problem dla producentów. Nadchodzą ostrzejsze normy spalin

Duży problem dla producentów. Nadchodzą ostrzejsze normy spalin

okazać, że downsizing i filtry cząstek stałych to zbyt mało, a na rynku przetrwają wyłącznie samochody z napędem hybrydowym.

Emisja z pojazdów konwencjonalnych, dlaczego tak trudno jest ją obniżyć?

Emisja z pojazdów konwencjonalnych, dlaczego tak trudno jest ją obniżyć?

cząstek stałych (DPF – Diesel Particle Filter). Ze względu na spełnienie norm konieczne było dołożenie tego elementu również przy silnikach benzynowych (GPF – Gasoline Particle Filter). Poza tym w układach oczyszczania spalin stosuje się zawór EGR, filtr SCR z dodatkiem AdBlue czy reaktory

Testy emisji spalin będą obowiązkowe. Projekt Ministerstwa Środowiska utrudni zaliczenie przeglądu

Testy emisji spalin będą obowiązkowe. Projekt Ministerstwa Środowiska utrudni zaliczenie przeglądu

przygotowywane przez Ministerstwo Środowiska mają jeden cel - wyeliminować z ulic samochody z wyciętymi filtrami cząstek stałych. Tzw. DPF-y mają za zadanie wyłapywać ze spalin elementy sadzy. Podczas wieloletniej eksploatacji zaczynają sprawiać problemy, a ich wymiana jest kosztowna, dlatego wielu kierowców

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

złotych. Stosowany w młodszych egzemplarzach seryjny filtr cząstek stałych FAP, wbrew pozorom nie sprawia trudności eksploatacyjnych. Słabsza wersja dysponowała turbosprężarką o stałej geometrii łopat, pozostałe ze zmienną - koszt regeneracji to 900-1800 złotych. Kolejnym polecanym przez mechaników

Koniec z wycinaniem filtru DPF - posłowie chcą surowych kar dla kierowców i mechaników

Koniec z wycinaniem filtru DPF - posłowie chcą surowych kar dla kierowców i mechaników

mechanika, który oferuje takie usługi. Filtr DPF montowany w samochodzie ma za zadanie ograniczyć nadmierną emisję spalin poprzez zatrzymywanie cząstek stałych i wypalanie ich wewnątrz tego podzespołu. Po kilku latach użytkowania filtr może się zapychać, a wymiana kosztuje nawet kilka tysięcy złotych

Smog w Polsce - czy na pewno pojazdy mają taki wpływ na zanieczyszczenie powietrza, jak do tej pory zakładano?

Smog w Polsce - czy na pewno pojazdy mają taki wpływ na zanieczyszczenie powietrza, jak do tej pory zakładano?

trudne do wykrycia i trudne do wychwytywania w układach wydechowych pojazdów. Filtry cząstek stałych, które są obecnie stosowane zarówno w pojazdach z silnikami benzynowymi i Dieslami, nie mają 100 proc. skuteczności. Są to nad wyraz niebezpieczne cząstki, gdyż przenikają one do płuc i układu krążenia

Jak dbać o filtr DPF?

cząstek stałych. Jeśli decydujemy się na chiptuning, to korzystajmy z usług tylko sprawdzonych firma z wieloletnim doświadczeniem. Zobacz także: Nowy CEPiK już działa. To oznacza rewolucję w przeglądach. Ale nie tylko Jak dbać o filtr DPF? Dbaj o dobrą kondycję silnika Utrzymanie osprzętu silnika w

Kupujemy używane: 2.2 i-CTDi. Czy diesel Hondy to dobra inwestycja?

wibracji typowych dla tego typu jednostek, w misce olejowej znalazły się wałki wyrównoważające. Turbosprężarka VTG dysponuje zmienną geometrią łopat. Oczywiście nie mogło zabraknąć dwumasowego koła zamachowego, wygładzającego każdą zmianę przełożeń. Honda 2.2 i-CTDi - Uwaga na filtr cząstek stałych w

1.9 i 2.0 JTD/MultiJet. Czy warto postawić na auto z dieslem autorstwa koncernu FCA?

do 1.9 JTD pojemność zwiększono nieznacznie z 1910 do 1956 ccm. Zmianie uległ także osprzęt silnika. Wszystko dla spełnienia normy emisji spalin Euro 5. Tym razem filtr cząstek stałych stał się elementem obowiązkowym. Jednostka współpracuje z manualnymi, sześciostopniowymi przekładniami, bądź

Dacia Duster - Dacia wprowadza nowy silnik do swojego hitu

Na początku roku do oferty Dacii dołączył mocniejszy wariant silnika wysokoprężnego Blue dCi, a teraz gama poszerzy się o kolejny silnik. Chodzi o jednostkę benzynową 1.3 TCe z filtrem cząstek stałych. Konstrukcję wykorzystano już w samochodach Renault, Nissana i Mercedesa. Czterocylindrowy silnik

Nie będzie wyższych kar za wycięty DPF - Sejm odrzucił projekt już w pierwszym czytaniu

Posłowie chcieli zmian w kodeksie wykroczeń i prawie o ruchu drogowym, żeby wprowadzić surowsze sankcje dla kierowców poruszających się samochodem z niesprawnym lub wyciętym filtrem cząstek stałych (DPF). Ponadto kary miały dotyczyć również firm, które oferują usługę wycięcia lub modyfikacji

Wpływ smogu na nasze zdrowie. Czyli, jak trują nas zanieczyszczenia powietrza, które sami generujemy

dłuższy czas blisko powierzchni ziemi. W Polsce źródłem smogu kwaśnego są głównie piece spalające paliwa stałe używane do ogrzewania pojedynczych budynków i silniki spalinowe, szczególnie wysokoprężne pozbawione czynnych filtrów cząstek stałych. Należy tu podkreślić, że spalanie biomasy jest także bardzo

Skoda Fabia Scoutline - wygląda jak terenówka, ale nią nie jest

KM) są wyposażone w filtr cząstek stałych. Skoda Fabia Combi Scoutline to tylko wersja stylizacyjna - podobny zabieg zastosowano w przypadku innych modeli czeskiego producenta, jak np. Rapid Spaceback. W poszukiwaniu Skody, która podoła w terenie należy skłonić się raczej ku takim modelom jak Octavia

Nowe BMW serii 3 - ostatnia prosta dla nowej "trójki"

konstrukcja w historii. Motor spełni normę emisji Euro 6d-TEMP, a więc na pokładzie pojawi się filtr cząstek stałych. Producent zapowiada, że zużycie paliwa zmniejszy się o 5 proc. w porównaniu z dotychczasowymi konstrukcjami. Jednostka będzie połączona z 8-biegowym automatem. Więcej na temat nowego BMW Serii

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

geometrii łopat i filtr cząstek stałych. Ewentualna regeneracja turbosprężarki to koszt 900-1500 złotych, regeneracja wtryskiwaczy 500 złotych za sztukę. Największą bolączką silnika jest nietrwałe sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym - kosztuje około 1000 złotych. W zależności od wersji, 1.3 JTD

Kupujemy używane: Ford S-Max I kontra Citroen C4 Grand Picasso I. Pierwsze generacje popularnych minivanów

175-200 KM. Wyposażone we wtrysk bezpośredni common-rail i turbosprężarkę, zapewniają dobre osiągi i niskie zużycie oleju napędowego. Zależnie od rynku przeznaczenia, producent stosował także filtr cząstek stałych. Jego serwisowe czyszczenie to koszt około 600 złotych. Regeneracja turbosprężarki i

Używany Ford Focus II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

, 90-konnej odmianie – pozbawiona była także filtra cząstek stałych i dwumasy. Decydując się na mocniejszą wersję tego silnika lub topowy 2.0 TDCI, musimy liczyć się z kosztem ewentualnej wymiany dwumasowego koła zamachowego za blisko 2000 złotych oraz szybko zapychającym się w mieście filtrem

Euro 3 czy Euro 5? Czyli: jak stare mogą być auta z silnikami Diesla, którym pozwolimy na wjazd do centrów miast?

droga. Diagnosta przy tak liberalnych przepisach nie jest w stanie stwierdzić, czy filtr jest w samochodzie, czy go nie ma. Nowoczesny silnik zastosowany w samochodzie o wieku do 5 lat, bez problemu spełni ten liberalny limit z wyciętym filtrem cząstek stałych.   Wspomniał Pan też o samochodach

Jaguar F-Pace SVR - pięciolitrowe V8 i 4,1 s do setki

Jaguarze F-Pace będzie teraz 10-calowy, dotykowy ekran. Klienci znajdą w cenniku też kilka nowości z zakresu personalizacji wnętrza samochodu. Silniki benzynowe otrzymały nowy filtr cząstek stałych, a niektóre wersje benzynowe - większy zbiornik paliwa (z 63 l urósł do 82 l). Na polskich cennik

Raport ADAC 2020. Niemcy wskazują najbardziej awaryjne samochody

, rozrusznikiem, alternatorem, pompą paliwa oraz filtrem cząstek stałych. Opel Insignia (2015-2016, 29,5-22,6). Na co uważać w Oplu klasy średniej? Zdaniem ADAC na: akumulator, turbosprężarkę i intercooler oraz ogólne problemy z silnikiem. Seat Alhambra (2013-2014 i 2017 r., 36,9-38,5 i 14,4). Tradycyjnie

Nowe Porsche Macan S - szybszy od poprzednika

Bazowe Porsche Macan po liftingu ma pod maską przeprojektowany silnik 2.0 turbo R4. Jednostka wyróżnia się udoskonaloną geometrią komór spalania i filtrem cząstek stałych. Przed liftingiem Macan rozwijał 252 KM mocy, teraz to 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Inżynierom Porsche udało

Nowe Renault Kadjar. Znamy cennik

większego brata – Koleosa. W kabinie pojawiły się lepsze materiały wykończeniowe oraz nowy ekran zainstalowany w desce rozdzielczej. Gama silnikowa zawiera dwa silniki benzynowe z turbodoładowaniem i filtrem cząstek stałych. Alternatywą są dwa silniki wysokoprężne Blue dCi wyposażone w katalizator SCR

Czy wiesz czym oddychasz w samochodzie?

dwa filtry PM10, które przechwytują kurz i cząstki pyłów nawet w 80% (rozmiar 10 mikronów lub większy). Jednak największym wyróżnikiem generatora jest zastosowana technologia Plasmacluster, która unieszkodliwia unoszące się w powietrzu cząsteczki pleśni, wirusów czy drobnoustroje. Ta sama technologia

W zielonych czasach V-dwunastki muszą umrzeć? BMW mówi o "zaskakującym popycie"

, które pojawią się po 2023 r.. Podkreślił jednak, że jest to "ekstremalnie trudne". Nowe BMW serii 7 M760Li M760Li to najbardziej prestiżowa odmiana flagowej limuzyny BMW. Dwunastocylindrowy silniki ma 6,6 litra pojemności. Jednostka V12 otrzymała przy okazji liftingu filtr cząstek stałych. Jej

Nissan Qashqai - cennik 2018. W ofercie pojawiły się nowe silniki opracowane z Mercedesem

ramach aliansu Renault-Nissan z Daimlerem. Nowe jednostki współpracują z 6-biegową skrzynią ręczną, ale mocniejszy wariant może współpracować z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową DCT, która po raz pierwszy jest dostępna w Nissanie. Na wyposażeniu standardowym znajdziemy filtr cząstek stałych, ale

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

nie tylko dla silnika, ale również filtra cząstek stałych. W tym przypadku za wysokoprężną konstrukcją nie przemawia nawet niskie zużycie oleju napędowego. Porównywalnej klasy silnik benzynowy sprawdzi się o wiele lepiej, generując mniejsze koszty serwisowe. Należy wspomnieć również o małej

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

tysięcy kilometrów. Tym samym, jednostka odwdzięczy się długoletnią bezawaryjnością. Do 2009 roku filtr cząstek stałych montowano tylko na wybranych rynkach, później stał się on jednak obowiązkowym wyposażeniem. Na szczęście nie sprawia kłopotów użytkownikowi. W 1.3 JTD nigdy nie stosowano dwumasowego

Kolejny VW Golf w drodze - futurystyczny i oszczędny

Millera. Zobacz także: Astra straciła koronę lidera w Polsce. Który model króluje teraz w rankingu? Pod maską Golfa zagoszczą też warianty z tzw. miękką hybrydą oraz silniki benzynowe wyposażone w dodatkowe filtry cząstek stałych. Prawdopodobnie projekt o nazwie e-Golf odejdzie do lamusa, ale możemy

Kupujemy używane Peugeot 308 II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

1.5 HDI o mocy 130 KM. Wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat, francuskie diesle uchodzą za konstrukcje bezproblemowe. Musimy się oczywiście liczyć z typowymi dla nowoczesnych motorów problemami z filtrem cząstek stałych, czy okresową wymianą

Oszustwa mechaników. Pięć najczęstszych metod i pięć sposobów, jak się przed nimi chronić

padają katalizatory i filtry cząstek stałych, a dokładniej ich najcenniejsze wkłady. Obudowy zostają na miejscu. Stosowanie tanich płynów i olejów, a wystawianie rachunku za droższe odpowiedniki. Wykorzystywanie samochodów klientów w celach prywatnych. Pod pretekstem jazdy testowej nieuczciwi mechanicy

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

zapewnimy silnikowi pracę w znacznie lepszych warunkach. Słynny problem klap wirowych w układzie dolotowym rozwiążemy ich wnikliwą kontrolą oraz wymianą – koszt 2000 złotych. Niektórzy mechanicy pozbywają się ich, co nie zawsze przynosi korzystny rezultat. Należy też pamiętać o filtrze cząstek stałych

Smog wrogiem zdrowia ludzkiego

„zadbanego” pojazdu. Wycinanie filtrów cząstek stałych czy reaktorów katalitycznych jest nagminnym procederem. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że przez takie „kombinacje” emisja niektórych składników rośnie nawet 10-krotnie. To nie koniec. Jak już wspomniałem Europa dzielnie

Spaliny Diesli i GDI odpowiadają za raka płuc

Instalacja gazowa | Plusy i minusy Nieoczyszczone spaliny wytwarzane przez silniki wysokoprężne zawierają szkodliwe dla zdrowia, rakotwórcze cząsteczki. To w sumie żadna nowość. Producenci samochodów poradzili sobie z tym stosując m.in. filtry cząstek stałych. Ale po drogach jeździ jeszcze sporo

Co to jest AdBlue i po co się go stosuje?

wyeliminować emisji szkodliwych związków z tego typu konstrukcji. Dlatego opracowano szereg układów oczyszczających spaliny, aby możliwe było spełnienie najnowszych norm emisji spalin – Euro 6. Wśród nich (tych rozwiązań) można wymienić choćby: filtr cząstek stałych (DPF – dla diesla, GPF &ndash

Smog problemem Polski. Ale jego przyczyny nie wszędzie są takie same

kolei prof. Marek Brzeżański określił, jak wpływa transport drogowy na zanieczyszczenie powietrza. Podkreślał, że znaczący problem stanowią starsze pojazdy, często z wyciętymi reaktorami katalitycznymi czy filtrami cząstek stałych. Zaznaczył również, że według niego najlepszym rozwiązaniem jest

Chcesz się pozbyć diesla? Mercedes daje premię

cząsteczek stałych – DPF. Rozwiązanie jest powszechnie stosowane przez wiele koncernów, a jego użycie pozwala oczyszczać spaliny z cząstek sadzy. Oferta Mercedesa przewiduje premię za wymianę używanego samochodu z silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym (spełniającym normy od Euro 1 do Euro 4) na

Sprawdzony kompakt z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen, Ford i Fiat

egzemplarze z kolorową nawigacją, skórzaną tapicerką i szklanym oknem dachowym. Citroen C4 oferuje montowane między innymi we wspomnianym Fordzie Focusie II diesle 1.6 i 2.0 HDi dysponujące mocą 92-112, 150 KM. Wszystkie mają filtr cząstek stałych, ale uchodzą za bardzo trwałe. 112-konna jednostka stanowi

Poradnik | Na te silniki Forda warto postawić

. Wielką popularnością od lat cieszy się 1.6 TDCI dysponujący mocą w zależności od wersji i modelu od 75 do 115 KM. Słabsze odmiany wyposażane są w turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat. Nie były także wyposażane w filtr cząstek stałych (75 i 90 KM). Godne polecenia są wszystkie warianty 1.6 TDCI

Kryzys diesla to mit? Volkswagen sprzedaje ich dwa razy więcej

przez rygorystyczne normy, katalizatory, filtry cząstek stałych czy układy selektywnej redukcji katalitycznej, które zmniejszają emisję szkodliwych substancji takich jak tlenki azotu czy dwutlenek węgla. Zamykanie centrów miast nie ma sensu? Ostatnio głośno jest o częściowym ograniczaniu ruchu

Nowe BMW serii 7 - z grillem większym o 40 procent

. Jednostka V12 otrzymała przy okazji liftingu filtr cząstek stałych. Jej parametry to 577 KM i 850 Nm. Najmocniejsze BMW serii 7 rozpędza się do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiąga 305 km/h prędkości maksymalnej. W Europie nowe BMW serii 7 będzie dostępne z trzema dieslami: 730d (260 KM, 620 Nm), 740d (320 KM

Nowe Audi TT - Audi odświeża małe coupe

jednostki są wyposażone w filtr cząstek stałych. Audi oferuje 6-biegową, ręczną skrzynię lub 7-biegową, dwusprzęgłową. W modelu TTS jest dostępna przekładnia S Tronic. Wersja 45 TFSI może być wyposażona w napęd quattro, a za dopłatą do każdej wersji można zamówić system Audi drive Select, który pozwala

Samochód hybrydowy. Jak działa i kiedy się opłaca?

zastrzeżeń. Prosty silnik spalinowy nie sprawia większych trudności. W klasycznych hybrydach wystarczą regularne wymiany oleju i filtrów, by zachowały pełną sprawność. Wśród podzespołów nie znajdziemy filtra cząstek stałych, skomplikowanych wtryskiwaczy, czy awaryjnej, dwusprzęgłowej przekładni (Poza

Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać? O czym pamiętać, gdy zajdzie potrzeba dolania oleju do silnika

wyjątkowo wrażliwe na jakość środka smarnego. Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego, filtr cząstek stałych i wiele rozwiązań komplikujących obsługę sprawia, że należy ściśle trzymać się wytycznych narzuconych przez producenta. Jeżeli zachodzi konieczność dolewki, można wybrać olej innego producenta, ale

Kupujemy używane: Ford S-Max I. Którą wersję i silnik wybrać? Sprawdzamy lubianego minivana

, uwagę przykuwają opracowane przez PSA jednostki 2.0 i 2.2 TDCI o mocy 140-163 i 175-200 KM. Wyposażone we wtrysk bezpośredni common-rail i turbosprężarkę, zapewniają dobre osiągi i niskie zużycie oleju napędowego. Zależnie od rynku przeznaczenia, producent stosował także filtr cząstek stałych. Jego

Używane 1.4 TSI - awarie, problemy i usterki. Czy warto kupić auto grupy VAG z 1.4 TSI?

kilometrów. Mechanicy sugerują o skrócenie go o połowę dla bezpieczeństwa – koszt wymiany oscyluje wokół 600 złotych. Oczywiście pozostawiono bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę. Od 2017 roku montowano system odłączania cylindrów podczas spokojnej jazdy i filtr cząstek stałych. W kwestii

Kupujemy używane: Suzuki Swift IV kontra Peugeot 208. Dwa światy w segmencie B

common-rail otrzymały w słabszych wersjach turbosprężarki o stałej geometrii łopat, a mocniejsza odmiana zmienną geometrię. Cena regeneracji to około 1500-1800 złotych. Podczas typowo miejskiej eksploatacji da o sobie znać zapychający się filtr cząstek stałych FAP – w jego przypadku problem

BMW i8 Roadster - sportowa hybryda ściąga dach

emisję spalin – zainstalowano filtr cząstek stałych. Łączna moc zestawu napędowego wynosi 374 KM. Wersja Roadster przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy. Wersja Coupe jest o 0,2 sekundy szybsza. Prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 250 km/h. Producent podaje, że średnie spalanie wynosi

Raport ADAC 2020. Niemcy wskazują najmniej i najbardziej awaryjne samochody

vany oraz jednego klasycznego przedstawiciela klasy średniej. Ford S-Max (rocznik 2010, 2016-2017, 56,9 usterki w 2010 i 20,9-10,8 w latach 2016-17). Forda prześladują problemy z akumulatorem, rozrusznikiem, alternatorem, pompą paliwa oraz filtrem cząstek stałych. Opel Insignia (2015-2016, 29,5-22,6

Nowy Mercedes CLS odsłania tajemnice

i 500 Nm, ale po wciśnięciu gazu w podłogę moc zwiększa się o 22 KM, a moment obrotowy o 250 Nm. Dzięki temu dynamicznie wyglądające coupe przyspiesza od  0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Mercedes CLS trzeciej generacji jest standardowo wyposażony w napęd 4MATIC i filtr cząstek stałych.

Niesprawne wtryskiwacze w dieslu. Usunięcie awarii może być bardzo kosztowne

filtra cząstek stałych. Niedopalone porcje paliwa przedostają się do układu wydechowego, zatykając filtr. Najtańszym rozwiązaniem problemu będzie wówczas serwisowe czyszczenie filtra (500 złotych), lub jego regeneracja. Jeśli wypali się rdzeń, konieczna będzie wymiana elementu na nowy. W większości

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

wyeliminowano w 2012 roku. Fiat Bravo II - silniki Diesla Wszystkie dostępne silniki diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk typu common-rail, turbosprężarkę i pasek rozrządu. Zależnie od rynku przeznaczenia, niektóre zaopatrywano w filtr cząstek stałych, którego serwisowe czyszczenie to wydatek rzędu 500

Kupujemy używane: Fiat 500 vs Renault Twingo II. Zwinne, oszczędne i dobre do miasta

cząstek stałych. Spośród silników benzynowych, szczególnie polecane są wolnossące 1.2 i 1.4 o mocy 69 i 100 KM. Ciekawostką jest dwucylindrowy, doładowany benzyniak 0.9 TwinAir o mocy 85-105 KM. Gwarantuje wystarczające osiągi i niskie zużycie paliwa. W tym przypadku producent zastosował bezpośredni

Transport drogowy główną przyczyną smogu w Warszawie. Chodzi nie tylko o samochody osobowe, ale też dostawcze i autobusy

poziom nie przekraczał ustalonych norm). Działania prowadzone są z wyprzedzeniem, a tak jak u nas, gdy powinno się tak naprawdę ogłosić stan klęski żywiołowej. Czy mierzy się już cząstki stałe poniżej 1 mikrometra? PM1 na oficjalnych stacjach nie są mierzone. Są to cząstki dużo bardziej szkodliwe. Bo

Nowa Skoda Octavia oficjalnie. Widzieliśmy czwartą generację numeru 1 w Polsce. Wnętrze to mała rewolucja

informacji dotyczących odmiany RS, najmocniejszym wariantem benzynowym będzie 2.0 TSI generujące 190 KM połączone z 4x4. Co ciekawe, cała rodzina TSI ma w standardzie filtr cząstek stałych. Hybrydy ładowane z gniazdka w nowej Octavii Najpierw Superb, a teraz Octavia zyskała hybrydy typu plug-in. 1.4 TSI

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

cząstek stałych, ale uchodzą za bardzo trwałe. 112-konna jednostka stanowi rozsądny kompromis między dynamiką, a zużyciem paliwa. Wiele wspólnych elementów konstrukcyjnych i całą mechanikę z Citroenem C4 dzieli produkowany także przez koncern PSA Peugeot 308 pierwszej generacji. Kolejny francuski kompakt

Nowe Porsche Macan - bestseller po liftingu

Nowe Porsche Macan - silnik WLTP uderzyło także w Porsche. Dlatego nowe Porsche Macan ma pod maską  przeprojektowany silnik 2.0 turbo R4. Jednostka wyróżnia się udoskonaloną geometrią komór spalania i filtrem cząstek stałych. Przed liftingiem Macan rozwijał 252 KM mocy, teraz to 245 KM i 370

Poradnik | 1.6 TDI - Godny następca 1.9 TDI?

-15 tysięcy kilometrów. W ten sposób pozbywamy się z wnętrza jednostki wszelkich zanieczyszczeń, których nie jest w stanie wychwycić filtr olejowy. Warto pamiętać, by kupować specyfik o niskiej zawartości popiołów zalecany do motorów wyposażonych w filtr cząstek stałych. Wrażliwy układ wtryskowy

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

. Wszystkie warianty seryjnie współpracują z manualnymi sześciobiegowymi przekładniami. Silnik trafiał do Fiata Bravo, Alfy Romeo 159, Giulietty, Lanci Delty, Opla Astry IV, V, Insigni, Zafiry i wielu innych modeli. Do jego bolączek zaliczyć musimy wymagający filtr cząstek stałych, układ recyrkulacji spalin

Opinie Moto.pl: Nowe Porsche Macan i Macan S - samochodowa Liga Mistrzów

komór spalania i filtrem cząstek stałych. Przed liftingiem Macan rozwijał 252 KM mocy, teraz to 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego (nowe normy...). Inżynierom Porsche udało się jednak zatuszować lekki spadek mocy i Macan może się pochwalić identycznymi osiągami, co poprzednik. W połączeniu

Pułapki na kierowców. Błędna diagnoza i kradzież części, czyli jak oszukują w serwisach ASO?

katalizatory i filtry cząstek stałych, a dokładniej ich najcenniejsze wkłady. Obudowy zostają na miejscu. Stosowanie tanich płynów i olejów, a wystawianie rachunku za droższe odpowiedniki.  Wykorzystywanie samochodów klientów w celach prywatnych. Pod pretekstem jazdy testowej mechanicy potrafią podróżować

Nowe BMW Serii 1 - miejskie BMW z napędem na przednią oś

spełniają surową normę emisji spalin Euro 6d-TEMP, a BMW 116d spełnia już normę Euro 6d. Silniki benzynowe są wyposażone w filtr GPF, a silniki wysokoprężne w filtr cząstek stałych, katalizator akumulacyjny NOx oraz system SCR (Selective Catalytic Reduction). Trzecia generacja BMW serii 1 zostanie

Skoda Fabia III czy Citroen C3 III? Z drugiej ręki, w dobrej cenie i nie tylko do miasta

producenta podlega wymianie co 180 tysięcy kilometrów. Specjaliści sugerują skrócenie interwału do 100-120 tysięcy kilometrów. Koszt całej operacji to około 700 złotych. Polecaną przed specjalistów alternatywą są odmiany wysokoprężne 1.6 HDI o mocy 75-100 KM, obligatoryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych

Rodzinne kombi z dieslem. Co oferuje rynek za 30 tysięcy zł? Osiem propozycji

zgodnie polecają słabszą jednostkę, argumentując ten wybór bezawaryjną pracą przez długi okres, mimo zaawansowanej budowy. W tym przypadku zastosowano wtrysk bezpośredni typu common-rail, filtr cząstek stałych oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat. Tak skonfigurowany zestaw imponuje zasięgiem

Silnik 2.0 TDCi - typowe usterki i opinie

, zastosowano tani w produkcji pasek rozrządu (koszt wymiany to około 600-800 złotych w zależności od wersji silnika), turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat i filtr cząstek stałych pojawiający się w wybranych odmianach i na niektórych rynkach – w późniejszych latach stał się obowiązkowym wyposażeniem

Poradnik | 6- i 8-cylindrowe diesle, które bez problemu przejadą nawet pół miliona kilometrów

. Wymiana klap to koszt około 2000 złotych na stronę. Oczywiście, nie możemy zapomnieć także o filtrze cząstek stałych zapychającym się w czasie miejskiej eksploatacji - jego czyszczenie kosztuje blisko 1000 złotych, zaś wymiana 5000 złotych. Niemniej, konstrukcja uchodzi za trwałą, a regularna troska i

Czy Polska wprowadzi zakaz wjazdu do miast samochodów z silnikami Diesla?

przypadków poucza o nowych przepisach. Przeczytaj także: Czy na przeglądzie da się wykryć wycięty filtr cząstek stałych? Opłaty za wjazd do śródmieścia Warszawy Jak na razie w Polsce trwają prace nad wprowadzeniem możliwości poboru opłat za wjazd do centrów miast. Rada ministrów przyjęła projekt ustawy

Poradnik | Kupujemy używane 1,6 TDCI | Francuski hit eksportowy

stałych (do 2010 roku był dodatkiem opcjonalnym). W 109-konnym silniku montowano zarówno kłopotliwy DPF, jak i dwumasowe koło zamachowe. Po modernizacji w 2010 zastosowano wspomnianą ośmiozaworową głowicę. Po tym zabiegu francuski diesel generował 90-112 KM - w tym przypadku filtr cząstek stałych jest

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

. Pamiętajmy jednak, że za jego usunięcie płacimy własnym zdrowiem. Samochód bez katalizatora może też mieć problemy z przejściem przez prawidłowo przeprowadzone badanie techniczne. ZOBACZ TAKŻE: Unia nakazuje: spalin ma być mniej. Diesle będą droższe! Filtry cząstek stałych, znane m.in. jako DPF (z

Poradnik - 2.2 CTDi/i-DTEC - Czy warto postawić na mocnego diesla Hondy?

modernizację – od tego momentu sprzedawany jest pod oznaczeniem i-DTEC. Początkowa moc 140 KM została podniesiona do 150 (w niektórych odmianach 180 KM), pojawił się także obowiązkowy filtr cząstek stałych. To właśnie ten element w autach eksploatowanych głównie w cyklu miejskim sprawia trudności &ndash

Kupujemy używane: Chevrolet Orlando i Citroen C4 Picasso. Zapomniane minivany za rozsądną kwot

także 600 złotych za sztukę, turbosprężarki 1800 złotych. Często spotykany filtr cząstek stałych wymaga jedynie okresowego dolewania czynnika wspomagającego dopalanie sadzy (około 400 złotych), jak i serwisowego czyszczenia po latach użytkowania (koszt 500 złotych). W kwestii właściwości trakcyjnych

Opinie Moto.pl: modelem ProCeed Kia próbuje przekonać klientów, że modne auto nie musi być SUV-em

dopisek GT. Również w nich moment obrotowy jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Nowa jednostka napędowa jest wyposażona w filtr cząstek stałych GPF i, rzecz jasna, spełnia wymogi norm emisji spalin Euro 6d TEMP, tak jak i pozostałe jednostki

Czy samochód elektryczny jest ekologiczny? W Polsce jeździmy na węgiel, ale takie myślenie jest błędne [MOTO 2030]

szkodliwe dla ludzi cząstki stałe (oznaczone literami "PM"). Biorąc pod uwagę wszystkie substancje, jakie emitowane są do atmosfery z rur wydechowych, okazuje się, że to diesle są największymi trucicielami na ulicach, a na drugim miejscu są samochody benzynowe. Warto też zauważyć, że o ile dla

Defender po zmianach

2,2-litrowy turbodiesel, spełniający normę Euro V, zastąpi montowaną dotychczas jednostkę o pojemności 2,4 litra. Wyposażono go w seryjny filtr cząstek stałych i połączono go z 6-stopniową, mechaniczną skrzynią biegów. Nowy silnik generuje moc 122 KM przy 3500 obr./min i maksymalny moment obrotowy

Opinie Moto.pl: Volkswagen Caddy 5 - Nowa jakość w zaskakującym wydaniu

najmocniejszym wariantem, przynajmniej na razie. Warto też dodać, że każdy z wymienionych silników będzie wyposażony w filtr cząstek stałych. Dodatkowo Diesle otrzymają reaktor katalityczny SCR z dodatkiem AdBlue. To dzięki niemu ma zostać zapewniony odpowiedni poziom emisji tlenków azotu. Auto w pierwszym

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

zapycha się filtr cząsteczek stałych. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie używanego BMW serii 3 E90? - Automatyczne skrzynie biegów nie dają sobie rady z wysokim momentem obrotowym w mocnych dieslach, - Niektóre nowsze silniki benzynowe cierpią na awarie bezpośredniego wtrysku paliwa, cewek

Kupujemy używane: Citroen C5 I FL. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

. Jednostki wysokoprężne są niemal tożsame z Peugeotem. Podstawę oferty stanowi 1.6 HDI o mocy 109 KM. Zadebiutował w 2004 roku i w kolejnych latach został wyposażony w mokry filtr cząstek stałych. Płyn wspomagający dopalanie sadzy wymaga wymiany co około 60-80 tysięcy kilometrów – 500 zł. 2.0 HDI o

Silnik 1.2 PureTech - opinie. Czy warto zainteresować się silnikiem roku z rynku wtórnego?

konstrukcji, silnik bez trudu spełnia rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. W 2017 roku mocniejsze wersje wyposażone zostały w filtr cząstek stałych, tym samym wciąż spełniają wszystkie restrykcyjne normy. Co ciekawe, od 2019 roku 1.2 PureTech powstaje również w tyskich zakładach Opla – obecnie PSA

Poradnik | 1.7 CDTi - Silnik Isuzu ma sporo wad, ale i zalet

zaawansowaną turbinę o zmiennej geometrii. Niestety, proekologiczne dążenia producenta dosięgły także i tego motoru. Od 2007 w Zafirze i 2009 w pozostałych modelach, seryjnie montowano filtr cząstek stałych DPF. Jego wymiana kosztuje około 5 tysięcy złotych. Pomimo wielu lat rynkowej obecności, producent nigdy

Bosch i Denso otworzą fabrykę filtrów pod Wrocławiem

uruchomi we Wrocławiu-Mirkowie produkcję filtrów samochodowych. Początki ADIF sięgają listu intencyjnego podpisanego przez oba koncerny jeszcze w październiku ubiegłego roku. Nowa spółka, która dysponuje kapitałem początkowym w wysokości ośmiu milionów euro, zajmie się produkcją filtrów cząstek stałych do

Kupujemy używane - Peugeot 308 II vs. Renault Megane III - tańsza alternatywa dla niemieckich bestsellerów

zmiennej geometrii łopat, francuskie diesle uchodzą za konstrukcje bezproblemowe. Musimy się oczywiście liczyć z typowymi dla nowoczesnych motorów problemami z filtrem cząstek stałych, czy okresową wymianą dwumasowego koła zamachowego (koszt około 2000 złotych) i regeneracją wtryskiwaczy oraz

Alarmujące dane dotyczące silników Diesla. Są bardziej trujące, niż przypuszczano

napędowego dostarczanego na stacje benzynowe, kolejną jest rozwijanie konstrukcji silników i stosowanie w nich specjalistycznych filtrów - w silnikach Diesla montowane są filtry cząstek stałych (DPF), które mają oczyszczać spaliny, tyle że z czasem zapychają się i trzeba je wymieniać. Koszt takiego filtra

Filtry cząstek stałych??

Mam bmw rocznik 2005 jeszcze bez filtra cząstek stałych i mam zamiar zmienić na 2007-2008 ale mam obawy bo wszystkie modele chyba od 2006 mają filtry cząstek stałych ,a ja śmigam raczej po mieście i podobno lubią się zapychać i jest wydatek dość spory. Pytanie do urzytkowników czy macie problemy

filtr cząstek stałych??

tak się zastanawiam czy w mojej skodzie octavii tour (2006) 1,9 TDI jest filtr cząstek stałych

DPF - filtr cząstek stałych

Co sądzicie na temat samochodów z filtrem cząstek stałych? Jakie macie doświadczenia w obsłudze tego urządzenia?

Filtr cząstek stałych

Tak, racja, to jest dopiero badziew i głupizna. To g*wno potrafi tak utrudniać eksploatację samochodu... Wprowadzenie tego elementu jest kolejnym przykładem zidiocenia.

filtr cząstek stałych, FAP

Sa artykuly, w internecie, TV, prasie ale czy ktos z forumowiczow osobiscie ma/mial taki przypadek? Prosze opiszcie osobiste doswiadczenia i ew konkluzje. -- " W zasadzie dla Polaków nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia, chyba że... muszą zbudować drogę."

Ludowozy z filtrem cząstek stałych

współpracująca z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jest oferowana w standardzie razem z filtrem cząstek stałych. Filtr cząstek stałych przeznaczony do stosowania ze środkami uszlachetniającymi do paliw umieszczony został z dala od silnika. Obudowa filtra wykonana została ze stali nierdzewnej i

Usuwanie filtrów cząstek stałych FAP DPF

Usuwanie filtrów cząstek stałych FAP DPF Warszawa

usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Jak w temacie już się zapchał co sygnalizuje kontrolka i mam zamiar go usunąć ale mam pytanie czy warto przy tym zrobić chiptuning ,który zwiększa moc silnika o ok 20 % podnosi moment obrotowy i podobno zmniejsza zużycie paliwa. Jeśli robiliście coś takiego proszę o info

wypalanie zawartości filtra cząstek stałych

Mam z tym problem szczególnie teraz przy niskich temperaturach. Zdarza się że w korku porannym zaczyna się ten proces i obserwuję że kierowcy jadący za mną zostawiają "bezpieczny odstęp" aby nie wąchać tego niebieskawego dymku. Smród straszny jakby wypalanej gumy. Czy jest jakiś sposób aby tego u

Re: Filtr cząstek stałych

nic nie kumasz, to jest po to, zeby ci ktorych stac na drogie auta mieli kolejna ciekawa czesc eksploatacyjna...

Re: Filtry cząstek stałych??

Ja akurat robię głównie trasy więc nie mam prpblemów z dpf, ale co mnie zastanawia to niedostępność szczegółowych informacji przy jakich warunkach eksploatacji można doprowadzić do zapchania dpf. Koncerny motoryzacyjne niechętnie dzielą się jakąkolwiek wiedzą z użytkownikami. -- D`oh!

Re: Filtry cząstek stałych??

Jeśli śmigasz głównie po mieście, to diesel w ogóle nie jest najlepszym pomysłem. Silniki wysokoprężne wolniej się rozgrzewają, co na kilkukilometrowych trasach potrafi całe oszczędności zjeść. -- Jorn van der Ar --------------------------- Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru.

Re: Filtry cząstek stałych??

Popieram. Dyzel tylko nadaje się albo jako wół roboczy albo dupowóz dla przedstawicieli handlowych :) -- www.fachoweremonty.pl

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Autobusow i ciężarowek. ale :) najważniejsze są papiery :) . .. www.filtryeuro4.pl filtry cząstek stałych

Re: DPF - filtr cząstek stałych

dobrze napisane wymysł Test VW z filtrem i skody bez. Golf miał 0,53 tam czegoś z filtrem, bez po wycięciu (zrobili to testujący) 0,57!!!!!! czegoś tam, a teraz nalepsze...Skoda bez filtra już seryjnie 0.33!!!!!!!!!! wniosek nasówa się sam. Ktos MUSIAŁ ZAROBIĆ :)

Re: DPF - filtr cząstek stałych

teraz benzyna i nie ma dyskusji .chyba że jest spora stała kasa i co góra 5 lat nowy samochód wtedy moze byc diesel .

Re: DPF - filtr cząstek stałych

A ja bym się chciał zapytać, czy wycięcie takiego filtra http://www.dpf-fap.pl www.dpf-fap.pl pozwoli na to, że będę mógł jeździć bezpiecznie po europejskich stolicach? Ja właśnie mam taką pracę, że muszę i z tego co wiem, nie wszędzie chętnie patrzą na takie auta bez filtra. Nie wiem więc, czy

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Dobre rozwiązanie, nie chciałbym tylko jednorazowego filtra, ale są też samoczynnie oczyszczające się z sadzy, tzw. regeneracja pasywna. -- Przedstawiciel Volvo na Forum.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Ja na przyklad jestem goracym fanem takiego filtra. Ale jeszcze go nie mam choc bardzo bym chcial -- bele co jesz,bele co gadasz

Re: filtr cząstek stałych, FAP

fotelach) wreszcie w ostateczności wczesna wymiana filtra (marne 7k zazwyczaj).Generalnie taki filtr to świetna sprawa

Re: filtr cząstek stałych, FAP

FAP'y zostały zaprojektowane przy założeniu, że samochód będzie 75% czasu jazdy spędzał w trasie... nikt z producentów nie przewiduje aby diesel miał służyć do jazdy po mieście. Dlatego w miejskich warunkach filtr się szybko zapycha i grozi to rozmaitymi komplikacjami. Przede wszystkim auto

Re: DPF - filtr cząstek stałych

wypalać można rok, dwa trzy, pięć...a jak już wypalanie nie pomoże i trzeba będzie wymienić filtr DPF a wymiana na nowy kosztuje aż 5-6 tys.zł + turbo 4-5 tys.zł = 10 tysiaków w plecy...bo to Diesel właśnie ;-) Najlepsza jest moja niewysilona benzynka....bez turbo i dpf. -- Tak. To prawda że

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Niestety jak ktoś jeździ krótkie odcinki (tak jeżdżą moje służbowe auta)to z filtrem są kłopoty.Na szczęście (dla mnie i firmy) moje jeszcze nie posiadają dpf-a.Ogólnie żeby to nie były bus-y to jeździłbym benzyniakiem.Osobowy mam benzynkę.

Re: filtr cząstek stałych, FAP

No co Ty? filtr dpf jest przecież b.potrzebny..na czym serwis ma zarabiać? takie subaru bierze drobne 12k. Serwis jakoś sobie zarobi,da pracę ludziom a przeciez dla przeciętnego Polaka 12k to pikuś

Re: filtr cząstek stałych, FAP

. Tunerzy już potrafią wycinać filtry i zmieniać oprogramowanie aby wszytko było ok. Koszt .... z 1000pln :( -- www.myconfinedspace.com/2008/09/29/jump-you-fuckers/

Re: filtr cząstek stałych, FAP

miejska. To po jakim czsie (kilometrarzu) spodziewac sie zapchania filtra? Jak to sie objawia? -- " W zasadzie dla Polaków nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia, chyba że... muszą zbudować drogę."

Re: DPF - filtr cząstek stałych

jestem użytkownikiem golfa v 1.9 tdi z dpf od kilku lat. jeżdżę sporo po mieście i nic się nie dzieje a to dlatego że od czasu do czasu daję mu w p....dę i wszystko co złe w wydechu się wypala. auto z dpf musi latać w trasy ewent. trzeba czasami pojeździć po mieście z pedałem w podłodze i już.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

'panstwa opiekuncze' nie przyznaja ci zbyt wysokiego zasilku dla bezrobotnych jesli wiedza, ze masz auto. To nie zart. Sosatkowo koszt filtra i jego utrzymania powinine byc kompensowany przez nizsza cene mazutu lanego do baku. Wiec kolejna bzdura. Nie sztuka jest kupic byle jakie auto, tylko utrzymac

Diesel bez filtra cząstek stałych do miasta?

Dzień dobry, cześć i czołem. Chciałbym kupić autko w cenie max do 7 tysięcy, a że jestem zupełnie zielony w temacie motoryzacji, potrzebuję Waszej pomocy. Zamierzam jeździć głównie po mieście, sporadycznie tylko wyjechać gdzieś na przedmieście, nie dalej. Diesel bez filtra cząstek stałych to dobry

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Po co się zastanawiać nad czymś na co nie mamy wpływu? Nie da się kupić diesla bez DPF. Wybierasz diesla, więc musisz się liczyć z tym, że będzie miał DPF. DPF nie sprawdza się na krótkich trasach, ale diesla nie kupuje się do jazdy po mieście.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Tu nie chodzi o ekologie wylacznie. Parafrazujac to co wspomnialem powyzej. Na pewno w pewnym czasie w historii ludzkiej cywilizacji zakaz srania i szczania na ulicy i wylewania wszystkiego co popadnie z okna tez budzil kontrowersje. Zapewne instalacja kanalizacji wiazala sie z kosztami, problemami

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Byłem niedawno w Barcelonie. Jeździ tam bardzo dużo samochodów nowych, przypuszczam że większość z nich spełnia normy euro5. To co zauważyłem (oprócz ladnych nowych samochodów) to jakość powietrza w mieście, zauważalnie lepsza niż np w Krakowie czy innym dużym mieście w Polsce. Wniosek - im więce

Re: filtr cząstek stałych, FAP

Ze tak sie zapytam i są amatorzy naprawy w ASo na gwarancji DPFa za 12k z własnej kieszeni? -- www.myconfinedspace.com/2008/09/29/jump-you-fuckers/

Re: DPF - filtr cząstek stałych

> Takich ludzi w rzeczywistości nie ma, oni istnieją tylko w Twoim zakompleksiony > m > ptasim móżdżku. Tak szokująco prostacki sposób rozumowania świadczy o tym, jak > bardzo musisz być ograniczony i prymitywny. Ja tam moto-kompleksow nie posiadam. A Twoja agresja raczej ob

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Cóż dodac derwisz, może i jestem trolem ale na pewno nie jestem tak bezmyślny jak Ty..A to już nieuleczalne. Skoro uważasz ,że 4 czy 5 tys w Polsce to takie grosze to skąd megakolejki przy pierwszym sniegu po stare opony z niemiec? Te zużyte ( tylko trochę oczywiście) opony po bardziej rozwiniętych

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Czy Ty gosciu masz problem z czytaniem? Albo nie do mnie pijesz, albo po prostu zkanujesz co trzecie slowo. Pisze wyraznie, ze z punktu widzenia calosci ekosystemu DPF nie ma zadnego uzasadnienia. Ma znaczenie jesli chodzi o twoje zdrowie. To, ze srasz do kibla a nie na trawnik pod chałupą ma (no

Re: DPF - filtr cząstek stałych

jasiek-23 napisał: > Po co powtarzac glupoty o ekologii? Jaka ekologia skoro ten patent sie nadaje t > ylko do..kosza? Ekologia polegajaca na montazu dpf i masowym usuwaniu przez uzy > tkownikow.. dobry zart. Do tego cena DPF wynoszaca w kraju takim jak Polska cze > sto rowno

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Po co powtarzac glupoty o ekologii? Jaka ekologia skoro ten patent sie nadaje tylko do..kosza? Ekologia polegajaca na montazu dpf i masowym usuwaniu przez uzytkownikow.. dobry zart. Do tego cena DPF wynoszaca w kraju takim jak Polska czesto rownowartosc 3 srednich pensji.. np. pensji nauczyciela po

Re: DPF - filtr cząstek stałych

> Byłem niedawno w Barcelonie (...) Alez oczywiscie. Wizyta w dowolnym miejscu swiata, gdzie kontrole emisji nie sa fikcja/farsa otwiera oczy. Ludzie tam juz dawno zrozumieli, ze wycinanie katalizatora (ktos jeszcze takie rzeczy robi ?) czy DPF jest oszukwianiem samych siebie i truciem calej po

Re: DPF - filtr cząstek stałych

To do mnie? Ja nigdy nie kupie diesla. Zwlaszcza do miasta. A po moim miescie nawet nie poruszam sie samochodem. Zanim emitery sadzy zdobeda rynek, mysle ze spokojnie bedzie mnie stac na szybki i zwinny pojazd elektryczny :D -- Derwisz

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Co do wtryskow, dwumasow itd. to sie w pelni zgodze. Ale DPF to jednak cos wiecej. DPF jest be? Przecietny dziad borowy z Bieszczad podobne zdanie ma o wynalazku przydomowej oczyszczalni sciekow. Ma wykopana latryne i sra w glebe :) A, ze przy tym truje polozona nizej wioche, to juz nie jego prob

Re: wypalanie zawartości filtra cząstek stałych

polecam interfejs za pomocą którego uruchomisz procedurą czyszczenia filtra cząstek stałych http://www.diagnostic.com.pl www.diagnostic.com.pl

Usuwanie filtra cząstek stałych FAP i DPF

Oferujemy usługę profesjonalnego usunięcia filtra cząstek stałych FAP i DPF. Nasza firma powstała w 2003 roku i od początku poszerzaliśmy wiedzę z zakresu obsługi i naprawy filtrów. Niewiele firm w Polsce może się pochwalić takim doświadczeniem. Niektóre firmy pracują na

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Wymysł francuski, niemiecki, japoński...dla ekologii. Oczyszcza się przy długich trasach przez spalanie sadzy. W Polsce przy jeździe w mieście nie ma takiej możliwości i stąd problemy.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Z tego co wiem to warto je "przepalić" podczas tuningu samochodu. Niby wówczas ma lepsze osiągi z tym, że komputer może się rzucać o nie, że przepalone. -- Innowacyjne urządzenia kosmetyczne:

Re: DPF - filtr cząstek stałych

co zrobic?? :> Najlepiej usunąć, tutaj są porady fap-dpf.pl

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Ale chyba umknelo Twojej uwadze, ze te uzywane opony sa zakladane do _samochodow_. Nawet starsze, uzywane auto kosztuje rzad (albo kilka)wielkosci wiecej niz dpf czy komplet nowych opon. Raczej wiec bardzo ladnie wytykasz bezmyslnosc nie mnie, lecz niektorym osobnikom, ktorzy do audi A6 szukaja opon

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Nie zwrocila sie inwestycja. Jak wiele (eko czy nie eko). Ale slabo pasuje do tematu DPF, bo ten slabo zarabia na siebie. Jedynie w dlugim terminie przynosi oszczednosci NFZ. Choc u nas moga byc fakt, watpliwe, bo z refundacjami w onkologii to chyba stoimi niewiele lepiej niz Sierra Leone. Milej

Re: DPF - filtr cząstek stałych

www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111008/REPORTAZ/840765257

Re: DPF - filtr cząstek stałych

derwisz911 napisał: > Ludzie, ktorzy w glowie oleju maja nieco mniej, zwykle za wszelkie oszczednosci > nabywaja samochod, ktorego serwis i utrzymanie przerasta ich mozliwosci finans > owe. Wazne zeby zagiac szwagra lub sasiada pod kosciolem, a ze nie ma nawet na > rozsadn

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Dpf - to jeden z wielu wynalazków (jak wtryski bezpośrednie, dwumasy, zintegrowane częsci itp) który pozwala nieźle zarabiać na częściach samochodowych. Ja mam 12 letni samochód poprzedniej genaracji gdzie w ciągu jego eksploatacji wydałem ok. 2000 na naprawy (nie licząc części eksploatacyjnych). Ob

Re: filtr cząstek stałych, FAP

forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3318 -- www.myconfinedspace.com/2008/09/29/jump-you-fuckers/

Re: filtr cząstek stałych, FAP

Dobrze by bylo gdyby - dla przestrogi tych co to chca kupic mlode auto 'w dyzlu' - ci ktorzy mieli takie przypadki po krotce opisali. Swiadectwo z pierwszej reki jest najcenniejsze, choc trzeba je zawsze traktowac jako prezypadek szczegolny. -- " W zasadzie dla Polaków nie ma rzeczy niemożl

Re: filtr cząstek stałych, FAP

Sa dwa typy (suche i mokre). Generalnie do 120-160k km jest ok, pozniej ludzie masowo je wywalaja, bo wymiana kosztowna.

Re: Ludowozy z filtrem cząstek stałych

nie jest już tak dobra.Na rynku amerykańskim, gdzie w roku 2007 wejdzie w życie norma znacznie ograniczająca dopuszczalne wartości emisji zanieczyszczeń, filtry cząstek stałychdo pojazdów z silnikami ZS staną się nieodzowne. Dlatego firma BOSCH uruchomi w 2005 roku produkcję filtrów cząstek stałych

Filtr cząstek stałych w Dieslu 1,6

wygrzewający się filtr cząstek stałych.Trochę nas uspokoili ale miał ponoć wygrzewać się co ok. 700 km po czym włączał się na kilka minut wentylator.Ale nasz wspaniały filt włączał się nie co 700 km a co 100 km a teraz to nawet częściej.W serwisie powiedziano nam ,ze wszystko jest w porządku i że

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

ale Diesel :)...ale cóż z niskiego spalania Diesla skoro jest on droższy od benzynowca w zakupie o 10 tys.zł i ma filtr cząstek stałych ,Turbine,wtryski (koszt napraw 5-8 tys.zł każda) więc oszczędność w spalaniu zjedzą ceny napraw i części :) a silnik benzynowy 170 KM spali Ci 10 litrów a nie 6,5 jak

Re: wypalanie zawartości filtra cząstek stałych

filtr wypala sie tylko podczas dłuzszej jazdy z prędkoscia 60 km/h a jak jedziesz w korku to sie nie wypala zdrow

Filtr cząstek stałych – ekologicznie popsute auto

szypulski.motogrono.pl/filtr-czastek-stalych-–-ekologicznie-popsute-auto/

diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

jak to jest w praktyce? bo ja wczoraj dorwałam gazetę motoryzacyjną w której był atykuł o tej części i dzisiaj jadąc po mieście schizowałam, a potem pojechałam na autostradę, żeby przepalić;)

Auto z filtrem cząstek stałych DPF - opinie ?

Witam. Nurtuje mnie takie oto pytanie. Czy warto kupować auto z DPF czy moze lepiej unikac tego jak ognia? Opinie nt. są sprzeczne, ciekaw jestem doświadczeń użytkowników. Czy czesto zapala sie wam kontrolka typu check engine, a jesli tak to co wtedy? Z gory dzieki za rzeczowe odp.

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

mleczy i wyciąć dziada. Jeśli zostanie to zrobione zgodnie ze sztuką (zaraz ktoś powie, że zgodnie ze sztuką to filtr ma być), to już zyskasz trochę kuni. Bo to co ty gadasz, że moc w górę, spalanie w dół, to bredzisz. To tak jakby ubrać polar i dostać +30 do pancerza będąc w filharmonii, a przecież

Re: Filtr cząstek stałych – ekologicznie po

wujaszek_joe napisał: > W Warszawie zawsze i wszędzie jest taki korek, że nie ma kawałka drogi, którym > przez 15minut jedzie się z miarę stałą prędkością? Tak, chyba się nie da. Może nawet nie przez korki, tylko przez nadmiar świateł: sygnalizator jest tańszy niż flajołwer czy

Re: Filtr cząstek stałych – ekologicznie po

Czy to ma byc jakieś szczególny wyczyn? "przez 15 minut bez przerwy jechać z prędkością co najmniej 60 km/h, utrzymując 2 tys. obr./min" W Warszawie zawsze i wszędzie jest taki korek, że nie ma kawałka drogi, którym przez 15minut jedzie się z miarę stałą prędkością? przy 60km/h to wystarczy

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

koza_oddam napisał: > Nie wiem z czego się cieszysz. Nie wiem jak w Twoich stronach, ale w moich w po > lówkach widuję albo młode mamy z dziećmi, albo emerytki po 70-tce. Nigdy nie wi > działem za kierownicą nikogo młodego. Facet w polo to trochę tak jak facet w Op > lu Tigra

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Nie wiem z czego się cieszysz. Nie wiem jak w Twoich stronach, ale w moich w polówkach widuję albo młode mamy z dziećmi, albo emerytki po 70-tce. Nigdy nie widziałem za kierownicą nikogo młodego. Facet w polo to trochę tak jak facet w Oplu Tigra, nieco mniejszy obciach, ale zawsze.

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

z postu wynika ze juz postanowiles usunac DPF, dobry pomysl, i wiec nic wiecej w tym temacie. co do chiptuningu - zrobilem i polecam. spalanie wzroslo ale niewiele, moze 1l moze 1,5l max na 100km, ale dodatkowa moc i elastycznosc w pelni to rekompensuja (jak dla mnie). ktos kiedys twierdzil ze z do

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Misiaczku drogi, jak zaczynalem deptac w gaz jadac duzym fiatem to spalanie tez roslo dobrze ponad 10l/100 km, a efekty tego spalania byly delikatnie mowiac marne. W nowym przy deptaniu tez spalanie wzrasta ale przynajmniej wiem za co place benzyna. Jak wytlumaczysz ten fenomen? I nie wciskaj mi ki

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

zmiany_zmiany napisał(a): > jednak to prawda co ludzie o tobie mówią nie...nieprawda....a o tobie co mówią? :) -- Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Misiaczku, wytlumacz mi jak to jest, ze kiedys jezdzilem duzym fiatem o mocy 78 KM, ktory palil w trasie ok. 8l/100 km, a teraz jezdze ... o mocy 170 KM i pali mi w trasie 6,5l/100 km. Prawa fizyki sie zmienily?

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Zwiększenie mocy i zmniejszenie zużycia paliwa? Przecież sam sobie zaprzeczasz :) Mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale praw fizyki nie oszukasz:) Jak coś ma większą moc to więcej pali...proste ! Bo niby skąd ta moc się bierze? z paliwa ! -- Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...lu

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

A ja poproszę o wytłumaczenie: co trzeba wyprawiać z samochodem, aby doprowadzić do zapchania DPF? Bo w normalnej eksploatacji to mi się nie udaje. P.S. Rób ten chiptuning. DPF nie ma tu nic do rzeczy. Wymienisz na nowy i szafa gra. -- Anti-intellectualism has been a constant thread winding it

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

.. wieksza moc,wyzsza szybkosc czesro jezdzisz po niemieckich autostradach ? albo innych dobrych drogach ? moim zdaniem rozsadniejsze jest kuåic auto z silnikiem etylinowym ale jezdzic na bezynie- -wtedy mniej spala i wzybsze jest ..no i uszczelki sie nierozmywaja,dobre w krajach gdzie

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

colin1974 napisał: > Sportowe auto 180 KM chyba seicento ,teraz zwykłe kombiki mają tyle ale polo fa > ktycznie wiocha damskie auteczko dla dzieci Odezwał się król rajdowy...jak ci 180 KM mało to kup odrzutowiec albo F16 hehe :) -- Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

koza_oddam napisał: > Nie jaguarami, ale po prostu - w polo widuję emerytki. Tak samo jak nie widuję > w tigrze facetów, bo to po prostu wiocha. Tak się utarło i szlus Komu się tak utarło ? Tobie? Bo ja się nie kieruję w życiu stereotypami :) To że jeżdżę Polo nie znaczy że jestem

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Sportowe auto 180 KM chyba seicento ,teraz zwykłe kombiki mają tyle ale polo faktycznie wiocha damskie auteczko dla dzieci

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Nie jaguarami, ale po prostu - w polo widuję emerytki. Tak samo jak nie widuję w tigrze facetów, bo to po prostu wiocha. Tak się utarło i szlus

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

conti3 napisał: > DPF-a nie usuwa się dlatego, że się zapycha, tylko dlatego, że podczas czyszcze > nia paliwo dolewane jest do oleju silnikowego i silnik się niszczy. Trochę jazd > y na takim oleju i głowica do roboty. Wywaliłem DPF-a i mam spokojniejszą głowę > , dolewki ol

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Ciesze sie, ze przyznajesz mi racje ze mocniejszy moze palic mniej. Uprzedzajac: nie, ten mocniejszy to nie jest dizel.

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Silniki benzynowe też mają wtryski. Kumpel ma BMW 320 E30 przy spokojnej jeździe pali mu 10 na 100. Tyle samo przy spokojnej jeździe paliły niektóre Polonezy czy Fiaty 125p. Jak to wytłumaczysz? Lepiej idąc Twoim tokiem rozumowania obecne auto powinno palić mi tyle samo co Polonez a jakoś pali mni

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

misiaczek1281 napisał: > Mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale praw fizyki nie oszukasz:) Jak co > ś ma większą moc to więcej pali...proste ! nie słyszałem o takim prawie fizyki

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

koza_oddam napisał: > Co trzeba robić? Przepłacić za dizla i jeździć nim w trasy 3km po mieście. Góra > pół roku i pozamiatane. Otóż to ! Nie ma to jak benzynka....nie dość że tańsza 10 tys.zł to jeszcze się nie zapycha i nie klekocze KLE KLE :) Hehe -- Tak. To prawda że moje p

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

Rob ten ciptuning, tylko najpierw podlacz sobie rure wydechowa do nawiewu swiezego powietrza, zebys innych na drodze nie trul sadza.

Chyba nowe z filtrem cząstek stałych

Stary diesel pojedzie na przepalonym oleju od frytek, nowy common filtro eko bajer zabije gorszej jakości ropa.

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

misiaczek1281 napisał: > Jaaasne ! Ceny dbrej klasy markowych części są nieco wyższe niż podajesz bo > Turbina markowa to koszt ok. 4 tys.zł a DPF zależy do jakiego auta, bo 3,5 tys. > zł to minimalna cena...a są takie auta gdzie DPF kosztuje 5 - 6 tys.zł... ale n > awet uwz

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

> technika poszła naprzód....szkoda że ta technika jest taka droga :) wiesz il > e kosztuje wymiana DPF ? 5-12 tys.zł :) a wymiana Turbiny na nową? 5 tys.zł :) > Za 17 tys.zł można kupić samochód w całkiem niezłym stanie ...ja kupiłem...benz > ynowe Polo....pali 6,5 litra...moż