haldex 3

Łukasz Kifer

Skoda kuta na cztery koła - jak działają napędy 4x4 w samochodach czeskiej marki

Skoda kuta na cztery koła - jak działają napędy 4x4 w samochodach czeskiej marki

Systemy napędu 4x4, które można znaleźć w modelach: Octavia Scout, Karoq i Kodiaq to najnowsze rozwiązania techniczne, które są dostępne w ofercie koncernu Volkswagen. Jak działają?

Skoda Superb teraz jest tańsza nawet o 14 tys. zł. Sprawdzamy ofertę topowego modelu tej marki

Flagowy model Skody w tym roku przeszedł lifting, który nie tylko odświeżył jego wygląd, ale także wzbogacił wyposażenie. Sprawdzamy czym kusi sprawdzony Superb. Bo z pewnością ceną - czeska limuzyna jest tańsza nawet o 14 tysięcy złotych.

Skoda Kodiaq czy Nissan X-Trail - którego SUV-a wybrać? Porównujemy ceny, silniki i wyposażenie

Duże SUV-y są coraz chętniej wybieranymi samochodami. Rodziny doceniają w nich nie tylko praktyczność i przestrzeń, ale przede wszystkim uniwersalność. Popularnym wyborem staje się więc Skoda Kodiaq oraz Nissan X-Trail. Przyglądamy się możliwościom tych aut, oraz aspektom wpływającym na komfort podróżowania.

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

eksploatację. Zależnie od wersji silnikowej, Tiguan dostępny jest z napędem na przednie koła lub z dołączanym na tylną oś – z wykorzystaniem sprzęgła międzyosiowego typu Haldex. Opcjonalne dwusprzęgłowe, automatyczne przekładnie gwarantują błyskawiczną zmianę biegów, ale do czasu. Ich wytrzymałość nie

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

youngtimera. Układ jezdny w przednionapędowych, podstawowych odmianach opiera się na kolumnach McPhersona z przodu i osi wleczonej z tyłu. Całość jest wyjątkowo odporna na polskie warunki drogowe. Opcjonalnie dostępny był dołączany napęd na cztery koła ze sprzęgłem wielopłytkowym typu Haldex, przekazujący moc

Kupujemy używane: Małe coupe po latach. Nissan 350Z i Audi TT I

Kupujemy używane: Małe coupe po latach. Nissan 350Z i Audi TT I

tylnego spojlera poprawiającego właściwości jezdne. Napęd na cztery koła sygnowany jako quattro dostępny jest w mocniejszych odmianach. W słabszych pozostawał opcją. Niestety, nie mamy tu do czynienia ze stałym mechanizmem. TT wyposażono w dołączany napęd osi tylnej ze sprzęgłem typu Haldex, które w razie

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

przeciwnym razie musimy pogodzić się z koniecznością regeneracji skrzyni – koszt około 5000 złotych. Zastosowany w XC90 napęd na cztery koła domyślnie przekazuje całą moc na przednią oś. Dopiero problemy trakcyjne skutkują dołączeniem napędu osi tylnej. Sprzęgło typu Haldex okazuje się całkiem żywotne

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

KM i 2.0 TDI 140 KM. W przypadku benzyniaka, problemem jest wysokie zużycie oleju silnikowego i rozciągający się łańcuch rozrządu, natomiast diesle z początku produkcji borykają się z pękającymi głowicami. Zastosowany napęd 4x4 to w rzeczywistości nieskomplikowane sprzęgło międzyosiowe typu Haldex, w

Seat Leon Cupra ST | Test długodystansowy, cz. IV | Cupra

Seat Leon Cupra ST | Test długodystansowy, cz. IV | Cupra

Napis Cupra informujący, że mamy do czynienia z najmocniejszą odmianą Seata, pojawia się na samochodach hiszpańskiego producenta już od ponad 20 lat. W 1996 roku zadebiutował Seat Ibiza Cupra 2.0. Silnik o mocy 150 KM pozwalał osiągnąć pierwszą setkę w czasie 8, 3 sekundy i rozpędzić niewielki

Volvo XC90 (2002-2014) - opinie Moto.pl

Volvo XC90 (2002-2014) - opinie Moto.pl

. Przeniesienie napędu Wszystkie Volvo XC90 sprzedawane w Europie były wyposażone w napęd obu osi wykorzystujący sprzęgło lepkościowe typu Haldex. Tył dołączał się w razie utraty przyczepności kół przednich, następowało to jednak dość późno. W warunkach zimowych na śliskiej nawierzchni napęd obu osi zwiększa

Skoda wspiera Misję "Laponia"

Skoda wspiera Misję "Laponia"

Podbiegunowym w Rovaniemi. W pokonaniu ponad 4 tys. km trasy pomoże Skoda Yeti z dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 170 KM. Na zaśnieżonych bezdroży Laponii z pewnością przyda się napęd na 4 koła, sprzęgło Haldex oraz 6-biegowa, manualna skrzynia biegów. Po dotarciu do Rovaniemi uczestnicy wyprawy spotkają się

Kombi z pazurem

Kombi z pazurem

szwedzkich wozów, tym razem zabrała się za modyfikacje topowej wersji V70. Dzięki zmianom w oprogramowaniu i sportowemu układowi wydechowemu z 3-litrowego, turbodoładowanego silnika T6 "wyciśnięto" dodatkowe 21 koni i 20 Nm momentu obrotowego. Efekt? Volvo dysponuje teraz mocą 325 koni i

Poradnik | Atrakcyjne coupe za 30 tysięcy złotych

Poradnik | Atrakcyjne coupe za 30 tysięcy złotych

. Topowe jednostki seryjnie łączone były z napędem na cztery koła quattro - w przypadku TT wykorzystującego międzyosiowe sprzęgło typu Haldex. W pozostałych wersjach moment obrotowy trafia na przednią oś. Istną ikoną motoryzacyjnej sztuki wciąż pozostaje produkowana od 2005 do 2010 roku Alfa Romeo Brera

Skoda Octavia Scout | Pierwsza jazda | Na rodzinne wyprawy

Skoda Octavia Scout | Pierwsza jazda | Na rodzinne wyprawy

bezdrożach. Scout niczego w tym zakresie nie udaje. Każda z trzech dostępnych wersji silnikowych dostępna jest wyłącznie z napędem na cztery koła. Oparto go na nowej generacji sprzęgła Haldex-5. Rozdział momentu napędowego odbywa się zawsze zależnie od potrzeb. Moment napędowy dla tylnej osi oblicza

Volvo S60 od Polestar. Jest moc!

Volvo S60 od Polestar. Jest moc!

, zbudowało rywala dla BMW M3 i Mercedesa C63 AMG. Na razie to pojedyncza sztuka, ale - biorąc pod uwagę zainteresowanie jakim się cieszy - można mieć nadzieję, że firma zdecyduje się wyprodukować choćby krótką serię. Auto powstało na bazie wersji T6, napędzanej 3-litrowym silnikiem benzynowym, seryjnie

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

wyglądzie crossovera, ale i tak całkiem sprawnie przedzierającego się przez pojawiające się na drodze przeszkody. Prześwit wynosi 155 mm - także w wersji 4x4 (ale tylko 130 mm w wersji GreenLine). W 4x4 zastosowano przeniesienie napędu ze sprzęgłem lepkościowym Haldex 4. Napęd jest zaskakująco sprawny i

VW California | Pierwsza jazda | Crosscamper

VW California | Pierwsza jazda | Crosscamper

realizowany przez sprzęgło typu Haldex nie jest konieczny, docenią go głównie miłośnicy sportów ekstremalnych, którzy dużo jeżdżą po górach. Pierwsza jazda odbyła się po drogach północnych Włoch. Mimo dość późnej pory roku (początek września) i niezbyt zachęcającej pogody (pochmurnie, poniżej 20 st. C

VW Passat Alltrack | Pierwsza jazda | Na każdą drogę

VW Passat Alltrack | Pierwsza jazda | Na każdą drogę

gadżetów. Poza nimi, są też praktyczne udogodnienia w postaci 3-strefowej klimatyzacji automatycznej, podgrzewanej kanapy, masażu przednich foteli, aktywnego tempomatu, asystenta manewrowania z przyczepą (2280 zł), a także panoramicznego okna dachowego (4890 zł). Volkswagen przyzwyczaił nas w ostatnich

Saab 9-3X

Saab 9-3X

) opracowanemu we współpracy ze szwedzką firmą Haldex, moc będzie przenoszona na wszystkie koła. Z zewnątrz, nową wersję 9-3 rozpoznać można po nowych zderzakach z czarnymi osłonami, czarnych progach, nakładkach chroniących krawędzie nadkoli oraz nowych 17-calowych aluminiowych felgach. Charakterystyczne są

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

egzemplarzy. Mamy więc do czynienia z popularnymi pojazdami. W naszym zestawieniu przedstawiamy sześć najmniej awaryjnych samochodów segmentu SUV. W grupie samochodów 2-3-letnich, najwyższą lokatę wśród SUV-ów zajął Mercedes GLK. Poważne usterki stwierdzono tylko w 2,6 proc. egzemplarzy. W statystykach

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

napędowej trafia na oś tylną, a 40 - na przednią. Znaleźliśmy dla Was dwie oferty BMW serii 3, obie ze 177-konnym dieslem pod maską. Pierwsze z klasycznym napędem na tylną oś, drugie wyposażone w napęd xDrive. Zobacz: BMW Serii 3 lub BMW Serii 3 xDrive Zwiewne linie Passata CC skutecznie przyciągają

Seat Altea Freetrack - GTI na każdą okazję

wypady, ale na drugie auto sportowe jeszcze nie odłożyli. Freetrack 2.0 TFSI to coś w sam raz dla nich. Silnik z Golfa GTI plus dołączany napęd tylnej osi (zmodernizowany Haldex) zapowiadają ciekawe doznania. Wsiadam i od razu czuję się swojsko. Deska rozdzielcza ta sama, co w zwykłych Alteach, zaś

Volkswagen Golf R | Test | Hardcore w wersji soft

Volkswagen Golf R | Test | Hardcore w wersji soft

. Projekt Golfa R można, a nawet trzeba nazwać dyskretnym. Ale podstawowe pytanie brzmi: czy ta jeżdżąca dyskrecja potrafi jeździć szybko? Ile trzeba dać za mocnego Golfa? Ogłoszenia Owszem, moc 300 KM pozwala na wiele. Po pierwsze jest ona przekazywana na obie osie (Haldex), po drugie ESP można

Volkswagen Golf R | Test | Hardcore w wersji soft

przekazywana na obie osie (Haldex), po drugie ESP można przełączyć w tryb sportowy, lub zupełnie odłączyć. Ostatnia operacja pozwala np. na zabawy na ośnieżonym placu. Na suchym asfalcie mało kto za nami nadąży, bowiem pierwszą setkę można osiągnąć w już po 4,9 sekundy, co jest więcej, niż imponujące i

Golf R tańszy niż myślisz

Wolfsburga dysponuje napędem na 4 koła (Haldex). Pod maską pracuje 2-litrowy silnik TSI o mocy 270 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm osiąga w przedziale 2500-5000 obr./min. W wersji z 6-biegowym manualnem Golf R rozpędzi się do "setki" w ciągu 5,7 s. Gdy na pokładzie zagości skrzynia

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

trybie mieszanym obejmującym szybki odcinek autostradowy spalanie oscylowało w granicach 9 l/100 km. 4Motion Wszystkie wersje napędowe Touarega współpracują z ośmiobiegową skrzynią automatyczną przekazującą moc na obie osie za pośrednictwem sprzęgła Haldex z elektroniczną blokadą EDS. Dla większości

Audi TTRS | Test | (Nie)chwyta za serce

przenoszony jest na cztery koła (Haldex). Dwusprzęgłowy automat S-Tronic wypada na tym tle całkiem sportowo. A co ze stylistyką? Powiedzmy, że nie wyróżnia się tak bardzo by zatrzymać ruch na ulicy. Fabryczni tunerzy - Audi S/RS Modele Audi ze znaczkiem RS mają wzbudzać zamieszanie i podziw wśród innych

TOP 15 | Motoryzacyjne dinozaury

Było tylko kwestią czasu, nim w salonach Volvo obok praktycznych kombi stanie SUV. Szwedzki konkurent ML-a i X-piątki ma wyjątkowo przestronną kabinę ze świetnymi fotelami, poprzecznie umieszczony silnik i napęd na cztery koła Haldex. Do produkcji wszedł w 2002 roku i od tego czasu przeszedł kilka

Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

(sprzęgło Haldex piątej generacji), w każdej chwili zapewnia natychmiastową reakcję na gaz i przyspieszenie niemal wgniatające w fotel. 500 Nm robi swoje. Duże kombi o masie ponad 1,6 tony potrafi osiągnąć 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy. Robi wrażenie. Wszystko to odbywa się w przy niewygórowanym

Wybierz najlepszą generację Volkswagena Passata

, spokrewniony z nieszczęsnym NSU Ro80). Nakreślona przez Giugiaro karoseria pierwszego Passata trafiła na rynek jako 2- i 4-drzwiowy sedan (czy raczej fastback), 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Co pod maską? 4-cylindrowe benzyniaki o pojemności 1,3 (55 KM) i 1,5 lub 1,6 litra (70-85 KM), połączone z 4

Volkswagen Tiguan - Czas osła

Ile za tego camela? - 15 tysięcy dirhamów, my friend - mówi Isham. - Sporo - mruczę pod nosem. - A osiołek? - Tylko 3 tys. Isham zapewnia, że to najlepszy wybór. Wielbłąd jest co prawda wygodniejszy, ale w mieście trudno nim manewrować. -A osioł to zwierz uniwersalny. Dobry na pagórki, pewny na

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

;żeglowania" sprawdza się nieco lepiej. Czas zjechać Passatem z asfaltu. Na początek szutry. W normalnych warunkach 90 proc. momentu wędruje na przednią oś, 10 proc. na tylną. Wystarczy jednak uślizg jednego z kół, by Haldex IV generacji włączył się do akcji. I tu uwaga dla wszystkich amatorów jazdy po

Lubisz luksus, ale nie chcesz limuzyny?

. Doświadczone na tym polu Audi ma w ofercie A3 z kilkoma silnikami benzynowymi o mocach od 102 do 265 koni oraz turbodieslami i wersje z napędem quattro. Już pierwsza generacja, debiutująca w 1996 roku odniosła sukces, a obecna (na rynku od 2003 r) nadal wyznacza klasowe standardy. W ofercie obok 3- i 5

Opel Insignia 2.0 BiTurbo - test | Pierwsza jazda

obrotowych (od ok. 2 500 do 3 000 obr/min) wszystkie gazy wydechowe płyną do większej turbosprężarki. Pracę turbosprężarek wspomaga podwójny układ chłodzenia powietrza. Przy niskich obrotach dodatkowy, chłodzony cieczą intercooler, połączony z mniejszą turbosprężarką zapewnia szybki dopływ odpowiedniej

Co oferuje rynek w segmencie C premium?

Na rynku obecna jest już trzecia generacja kompaktowego Audi. Najnowsze A3 (2012) to cała rodzina modeli, do wyboru są trzy- i pięciodrzwiowy hatchback (Sportback), elegancka limuzyna oraz kabriolet. Wersje nadwoziowe (wymiary, poj. bagażnika): hatchback 3-drz. (4,24 x 1,78 x 1,42 m; 365 l

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

) lub słabsza 1.4 TSI o mocy 160 koni (przy przebiegach do 30 tys. kilometrów rocznie). Ta druga nie cieszy się jednak dobrą opinią użytkowników, skarżących się na usterki układu rozrządu i tłoków. Z długiej listy mniej lub bardziej przydatnych dodatków warto polecić zawieszenie z regulacją twardości (3

Volkswagen Golf | 40 lat

. 1998 rok to pierwszy Golf 4MOTION - napęd na cztery koła i sprzęgło typu Haldex. Inną nowością w rodzinie Golfa była 6-biegowa skrzynia biegów. Oczywiście nie mogło obejść się bez Golfa GTI - tym razem na 25 lecie GTI zaproponowano 1,8-litrowy silnik o mocy 180 koni mechanicznych. Jednak zdecydowanie

VW Caravelle - test | Pierwsza jazda

10 proc., a bogaty Multivan już tylko 3 proc. W ubiegłym roku w Polsce nie udało się sprzedać ani jednej Californii. Nasz testowy egzemplarz sytuowany jest zatem gdzieś pośrodku cennika. Jak nietrudno zauważyć facelifting jest raczej delikatny. Czym więc zaskakuje T5? Silnikami. Zamiast 1.9 l. i 2,5

Volvo S60 - test | Pierwsza jazda

186,5 - większa o ok. 3 cm) wydaje się mniejsze od poprzednika. Mniejsze na dodatek z małym bagażnikiem (zaledwie 380 litrów), ale przy tym bardziej dynamiczne. Zwarta bryła nadwozia szczególnie na postoju może sugerować, że kabina do najwygodniejszych nie należy. Nic z tych rzeczy. Wnętrze nie dość, że

AUDI S3/VW GOLF V6 4Motion

, Golfa V6 nie. W tej klasie sportowy wygląd jest uzasadniony. We wnętrzu podobny podział ról. Golf próbuje uwieść nas luksusem i elegancją. Dźwignia zmiany biegów i środkowa konsola wyłożone są drewnem, a dobrze wyprofilowane fotele firmy Recaro - wygodne. Środek VW jest obszerniejszy. W 3-drzwiowej

Volvo V40 Cross Country T5 AWD - test | Pierwsza jazda

hatchback, 5-dr., 5-os. Silnik benzynowy, turbo, R5, 2497 cm 3 Moc 254 KM przy 5400 obr./min. Moment 360 Nm przy 1800-4200 obr./min. Skrzynia biegów automatyczna, 6-biegowa Napęd na cztery koła, Haldex piątej generacji Wymiary 437x178x146 cm Rozstaw

Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?

1,75 x 1,62 m; 270/1045 l) Silniki benzynowe: 1.6 (120 KM), M5 1.6 (120 KM), M5 [4x4] Wersje wyposażenia: Fresh Dynamic Emotion Euro NCAP: 2006: 4 gw., 3 gw., 3 gw. Ceny: 48 400 zł - 72 250 zł Nasze testy: Fiat Sedici - test | Za kierownicą Naszym zdaniem: Fiat Sedici nie

Land Rover Freelander

zastanowienia sięgam po diesla, który w Polsce będzie kupowany przez miażdżącą większość klientów. Choć Freelander 2 swoimi krzywiznami zrywa z obłością poprzednika, trudno mu odmówić podobieństwa do "jedynki". Samochód jeszcze bardziej upodobnił się do większego rodzeństwa - Discovery 3, Range

Land Rover Freelander 2 TD4.e | Test | Po męsku

terenowe Freelandera odpowiada Haldex trzeciej generacji wspomagany elektroniką. Próżno szukać tu reduktora - nie jest to terenówka z prawdziwego zdarzenia. Napęd spisuje się jednak wyjątkowo dzielnie. Osobna pompa utrzymuje wstępne ciśnienie w układzie i dba o gotowość Haldexa. Kontrola trakcji w

Seat Toledo/Leon (1999-2006) - opinie Moto.pl

koncernu (silniki z pięcioma zaworami na cylinder, napęd obu osi ze sprzęgłem Haldex). Klasą samą dla siebie są sportowe odmiany Cupra. Mało w nich komfortu, za to klimatu sportowych bolidów aż nadto. Ich osiągi potrafią skutecznie podnieść adrenalinę, a cena wcale nie jest szokująca. Niełatwo jednak

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

oparcia i uzyskać płaską podłogę, wystarczy chwycić za klamkę wbudowaną w ściankę bagażnika. W wersji sedan zastosowano funkcjonalne, chowane w rynnach zawiasy tylnej klapy. Oto nowa Mazda 3 sedan w całej okazałości "Szóstka" nie grzeszy zbyt dużym rozstawem osi, ale pod względem przestronności

Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006

koncernu (silniki z pięcioma zaworami na cylinder, napęd obu osi ze sprzęgłem Haldex). Klasą samą dla siebie są sportowe odmiany Cupra. Mało w nich komfortu, za to klimatu sportowych bolidów aż nadto. Ich osiągi potrafią skutecznie podnieść adrenalinę, a cena wcale nie jest szokująca. Niełatwo jednak

Najlepsze auta sportowe lat 80.

, który samoczynnie steruje rozkładem momentu na kołach, a także sprzęgło Haldex (m.in. Audi A3 i TT) i centralny dyferencjał z przekładnią planetarną (Audi V8 z automatyczną skrzynią biegów). Audi zaprezentowało model Quattro podczas salonu genewskiego w 1980 roku. Za główny cel Niemcy postawili sobie

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Laureate Prestige Euro NCAP: 2011: 3 gw. (74%, 78%, 28%, 29%) Ceny: 39 900 zł - 72 500 zł Naszym zdaniem: Łada Niva (opisana w tym zestawieniu ) to ekstremalnie proste auto. Jeśli wolicie coś bardziej nowoczesnego, ale wciąż prostego w budowie i naprawie, a do tego dzielnego terenowo, Duster

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

BMW 330 xi - wiosna Modele BMW serii 3 z napędem na cztery koła to rzadko spotykane u nas wersje. Te z oznaczeniem "xi" różnią się od innych "trójek" nie tylko stałym napędem na obie osie, ale i podwyższonym o 17 mm zawieszeniem. BMW wybrało inną drogę niż trzej pozostali

Alfa Crosswagon (Sportwagon) Q4

cechująca Haldex wystarczy, by wyposażone weń auta zaczęły płużyć przodem, doprowadzając do nieprzyjemnej i niebezpiecznej podsterowności podczas gwałtownych manewrów na śliskim. Prócz trzech mechanizmów różnicowych terenowe walory Q4 poprawia zwiększony o 6,5 cm prześwit, specjalnie wzmocnione

AUDI ALLROAD/SUBARU LEGACY OUTBACK/VOLVO 70 XC

cztery koła zastosowany w Cross Country jest dość starego typu. Za rozdział momentu odpowiada centralne sprzęgło lepkościowe, które nie pracuje z piorunującą szybkością. Volvo powoli odchodzi od takiego rozwiązania na rzecz sprzęgła elektrohydraulicznego najnowszej generacji firmy Haldex (znajdziemy je w

Volvo XC70 D5 AWD

. Niezawodność? Fakt, Volvo dzierży światowy rekord przebiegu. Irv Gordon, nauczyciel spod Nowego Jorku, od 1966 r. przejechał swoim P1800 prawie 3 mln km, deklasując nawet Mercedesy zrośnięte z ich tureckimi kierowcami taksówkarzami. Jednak wyniki niezawodności 20 najpopularniejszych w Niemczech marek nie są

Subaru Legacy 3.OR spec. B

, trzeba wykazać się sporym doświadczeniem. Nie wystarczy tak jak w przednionapędówkach dodać gazu, by wyciągnąć auto z poślizgu. Dopiero w takich warunkach Mikołaj mógł się przekonać, ile radości z jazdy daje solidne 4x4. Brak podsterowności występującej przy układzie haldex czy nieporadności rozwiązań

Konfrontacje: Subaru Impreza/Volvo V50

oszczędniejsze, średnio o litr na 100 km. To zasługa m.in. układu Haldex, który elektronicznie rozdziela moment obrotowy. W razie potrzeby przerzuca go na tył z niewielkim, ale jednak opóźnieniem. Dlatego V50 AWD mniej ochoczo reaguje na polecenia kierowcy. Wystarczy kilkanaście minut za kierownicą Imprezy, by

Re: Haldex

sniperslaststand napisał: > Alfa Romeo sobie jakoś z tym > radzi, poza tym torsen T3 jest bardzo kompaktowy. > > O co więc chodzi, że system ten nie jest praktycznie wszędzie? Możliwe, że klucz do odpowiedzi na to pytanie tkwi w „jakoś sobie radzi” w

Re: Haldex

simr1979 napisał: > Nowy Haldex działa lepiej - paradoksalnie, dzięki temu, że upodobnił > się funkcjonalnie do rzekomo prymitywnej wiskozy... > Ale w żadnym stopniu nie zbliżył się przez to Torsena, czy nawet do > subarowskiego limited slip central diff - nadal nie

Re: Haldex

soner3 napisał: > Jesli jest 10/90 to nie jest juz staly naped? :) Nie - tak nikłe wartości nie mają większego wpływu na dynamikę auta. Ponadto jest to spięcie SZTYWNE, wiec wprowadza do układu zjawisko krążenia mocy, dodatkowo niwelujące korzystny wpływ tego i tak

Re: Haldex

karakalla napisał: > klucz do odpowiedzi na to pytanie tkwi w "jakoś sobie radzi" Skutek jest taki, że Alfy są piekielnie ciężkie. Alfa 159 jest dość ciężka z natury, niemniej jednak takie par > ametry jak ciężar pustych: 159 Sportwagon 3.2 JTS = 1814 kg, Brery 3.2 JTS = 17

Re: haldex - torsen

nie napisalem, ze haldex IV jest quattro, bo ta nazwa jest zarezerwowana dla napedu w audi, czy to torsen czy haldex. napisalem, ze dla mnie haldex IV jest typem napedu na cztery kola. z tego co wiem, to audi w a3 i nie tylko tam pisze, ze jest to quattro, mimo ze nie jest to torsen. zastanawiam

Re: haldex - torsen

Idea napędu dołącznego np. haldex wzieła się z powodu dużych oporów jakie generował stały napęd, dodatkowo kompaktowa budowa pozwalała na instalowanie tego w autach z silnikiem umieszczonym poprzecznie. Jak nie ma potrzeby to napęd nie jest przkazywan więc nie ma strat na oporach. Obecnie

Re: Haldex

: motors.shop.ebay.com/items/torsen_W0QQ_nkwZtorsenQQ_catZ6028QQ_pcatsZ6000 Jednocześnie same jednostki sterujące haldexem potrafią kosztować 1000 USD: motors.shop.ebay.com/items/haldex_W0QQ_nkwZhaldexQQ_catZ6028QQ_pcatsZ6000 Auta z haldexami czy otwartymi

Torsen vs Haldex

Witam!w Passacie B5 był Haldex. Torsen (stały naped na 4 koła ) jest zarezerwowany dla Audi i to nie jest uzaleznione od ułozenia napedu (golf IV 4 motion ma poprzecznie ułozony silniki i tez jest Haldex ).róznica zasadnicza. torsen to koncepcja 3 dyferencjałów(stały naped na 4 koła

Re: haldex - torsen

Na tak zadane pytanie trzeba by zacząć od tego: www.fizyka007.webpark.pl/3zasada.htm I zapytać z kolei, czy to rozumiesz...

Re: haldex - torsen

Oczywiście, że taniość ma decydujące znaczenie, która jest pochodną braku konieczności projektowania układu napędowego pod napęd. -- http://www.wojcicki.biz/email/wozek3.gif Frank

etam - haldex to ersatz

haldex to proteza napędu na 4 koła prawdziwy napęd jest stały i ma go tak mało aut... subaru, NIEKTÓRE audi, nieliczne mercedesy... I po co? Dla tych 3 dni w roku? Szkoda szmalu - piszę to zza kierownicy allroada Następnym moim autem będzie pewnie X3 - które nie ma stałego napędu, tylko

Re: Torsen vs Haldex

Passat miał torsena, tak samo jak A4. Audi także ma haldexa patrz A3. Golf ma haldexa. Pozdrawiam

Re: Torsen vs Haldex

dam glowy(bo nie chce mi sie szukac) czy kazdy passat ma torsena ale napewno ma tak V6 TDI .Ntomiast A3 i Audi TT maja wlasnie Haldex.Ima znaczenia umieszczenie silnika bo to sie wiaze z skomplikowaniem systemu przy silnikach poprzecznie zamontowanych. > torsen to koncepcja 3

Re: Do przeciwnikow Haldex'u

Haldex i jemu podobne sprzęgi międyosiowe są bez sensu, niezależnie od tego,w jakim aucie są montowane i jaką ilością elektoniki obstawione - dotyczy to również systemu xdrive stosowanego w BMW X3 i (od pewnego czasu) BMW X5, a nawet Carrery4, która jest tworem wymuszonym przez niedorobionych

Re: Torsen vs Haldex

słusznie zauwazono: A3 ma Haldexa)jako centralny mechanizm róznicowy ,a np: w Alfa Romeo 155 Q4 torsen jest umiejscowiony na tylnej osi i pełni tam własnie role szpery.pierwsze audi quattro nie miało torsena,ale zwykły ,srodkowy mechanizm róznicowy(tylko tak róznica). w haldexie nie ma stałego

Re: etam - haldex to ersatz

> haldex to proteza napędu na 4 koła > prawdziwy napęd jest stały > i ma go tak mało aut... > subaru, NIEKTÓRE audi, nieliczne mercedesy... > I po co? > Dla tych 3 dni w roku? > Szkoda szmalu - piszę to zza kierownicy allroada > Następnym moim autem będzie

Re: Do przeciwnikow Haldex'u

Haldex był montowany w Passatach B5, B6 z silnikami ustawionymi poprzecznie, ale np. takich Passat z 2.8 v6 ma już torsena. W A3 też był tylko i wyłącznie Haldex, podobnie Golfy 4Motion. Tak samo ma zresztą Transporter. Torsen jest znacznie lepszy bo jest bardziej przewidywalny niż Haldex

Re: Do przeciwnikow Haldex'u

Simr1979 napisal: "Haldex i jemu podobne sprzęgi międyosiowe są bez sensu, niezależnie od tego,w jakim aucie są montowane i jaką ilością elektoniki obstawione - dotyczy to również systemu xdrive stosowanego w BMW X3 i (od pewnego czasu) BMW X5, a nawet Carrery4, która jest tworem wymuszonym

Re: Do przeciwnikow Haldex'u

I a Audi A3, TT, w Passatach 4M, Skodach Octaviach. Ale co z tego? Do Audi od A4 w górę ładuje się Torseny. Raczej nie bez przyczyny.

Re: Oficjalna strona firmy Haldex.

W ktorym miejscu Subaru to marka premium - w cenniku? W USA Subaru to poziom Kia Hyundaia a w Europie po podniesieniu ceny to premium? Wystarczy zajrzec do wnetrza przy Subaru imprezie Skoda Octavia to klasa High Premium Za 95 tys to mozna kupic Golfa 2.0tdi Highlin

Haldex IV vs TorSen

ślizgające się sprzęgło. Przez co naprężenia są znacznie mniejsze, zapewne na akceptowalnym wręcz poziomie. 2. W terenówce naprężenia będą zawsze. W Haldexie tylko podczas podawania mocy na koła. W przeciwnym przypadku sprzęgło się rozłączy. 3. Przy małych promieniach skrętu z dobrą przyczepnością (np

Re: Seat rozpoczął produkcję Q3

@popijajac_piwo Audi od dawna stosuje haldex w A3 i TT... i jakoś świat się nie skończył!

Re: Audi Q3 | Pierwsza jazda

... i niestety max. haldex 4 zamiast torsena co jest normą (quattro) począwszy od Q5 (A4).

Re: Haldex IV vs TorSen

hybrid.synergy napisał: > 2. W Haldexie tylko podczas podawania mocy > na koła. W przeciwnym przypadku sprzęgło się rozłączy. > > 3. Przy małych promieniach skrętu z dobrą przyczepnością (np. na parkingu, zawr > acanie, ciasne wolne zakręty) Haldex też się rozłączy

Re: Audi A1 - odliczanie rozpoczęte

Tak gwoli ścisłości 4motion jest w VW niezależnie od tego czy to Haldex czy Torsen, a w Audi quattro również (w A3 jest haldex ale już w A8 Torsen). Generalną zasadą jest ustawienie silnika - poprzeczne (haldex) lub podłużne - torsen.

Re: Mazda 3 MPS - pierwsza jazda

Ale Golf R będzie cenowo w kategorii Lancera Evo 10 czy Imprezy - a przy takiej konkurencji Golf to zabaweczka z tym swoim pseudo 4x4 (haldex)

Re: Audi Q3 - zmora Bawarii

oczywiście będzie quattro, ale bez torsen a z haldex (jak mnie tutaj uświadomiono, wynika to z poprzecznego położenia silnika), auto bardzo fajne, przy 2.0 tfsi będzie bardzo zwinne i szybkie, pewnie niecałe 7 sek do setki...

Re: Saab 9-3X

To ciekawe Saab i Subaru dziela naped na cztery kola. Ciekaw jestem co nowego wprowadzil Haldex. Pic na wode? Nie sadze zeby Saab konkurowal z Subaru. To sa dfirmy raczej wspolpracujace. A slyszal sz. Autor o Saabach z napedem z WRX?

Re: Mazda 3 MPS - pierwsza jazda

kosztuje 159tys ale osiagi i wyposazenie ma duzo gorsze. I rpzestancie caly czas wypisywac bzdury na temat Haldex-a, ten naped w 90% sytuacji jest rownei skuteczny co torsen czy typu Lancer EVO .To nie jest ten sam Haldex co 10 lat temu, pojezdzijcie,poczytajcie a dopiero pozniej

Re: tylny napęd w górach - prosba o porady

montowany w tanszych modelach... W Audi zakladaja go do A3/S3 (+skody, seaty, vw, etc) wszystkie wyzsze modele maja torsen (staly naped 4x4). Do 2004 roku Haldex (I i II generacja) to byl pazdziez, ktory zalaczal sie dopiero w momencie uslizgu kol. Zobacz sobie filmiki na youtube torsen v. haldex.

Re: Pajero Pinin 3D za nieco ponad 70 koła...

octavia 4x4 podobno nie jest najlepszym rozwiazaniem (bora chyba to samo) z powodu haldex-u, ktory jest w stanie przeniesc bez ograniczenia w przypadku utraty przyczepnosci jednej osi cala moc na drugo os - i co za tym idzie - niestabilnosc w zakretach, naprzyklad na sniegu. normalnie haldex

Re: Skoda Octavia 4x4 jest super ,Haldex takze

samochodami z napedem 4x4. A byly tam BMW X3 i VW Tuareg m.in. Tylko ze Skoda (VW) zapewnila sobie Haldex wczesniej niz Volvo . Podpisala kontrakt z firma Haldex kilka lat wczesniej. Tak wiec nie ma co wysmiewac gdy sie nie ma pojecia o co chodzi.

Re: BMW 1 M Coupe kontra Audi RS3 w starciu na "ć

Tak, RS3 to chyba pierwsze A3 nie oparte o Haldex'a. Moim zdaniem Audi podjęło dob decyzję, mimo iz koszty produkcji są nieco wyzsze.

Re: Swietny 'maluch'

Gość portalu: Dennis napisał(a): > Nawet w wersji z silnikiem 3,2 V6??? Nawet. > A przy okazji jak o tym mowa to jak jest w VW? > We wszystkich jest Haldex? W Phaetonie i Passacie W8 jest Torsen. W Touaregu jest mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wielotarczowym - trochę

Re: Jak nie subaru impreza, to kicha.

A3 i Haldex? e87 i xDrive? wez sie juz synek nie kompromituj...

Re: Dwa pokolenia Quattro | Wideo

Jeżeli toto jest na haldex'ie jak A3 czy S3 bądź TT, to mamy kontynuację legendy na całego.

Re: Touareg 3.2 vs XC90 2.5T

karakalla napisał: > VW ma też lepsze 0.3-0.5 sek przyspieszenia w każdym zakresie, wyższy komfort r > esorowania, lepszy układ kierowniczy i oczywiście dużo większą dzielność tereno > wą. Co do dzielnosci terenowej nie ma sie co dziwic VW Touareg ma w standardzie

Ognisty Leon Cupra R - galeria

Przykład bzdurnej polityki VW. Auto podobnie jak Scirocco R ma napęd na przód, marketingowcy pewnie pomyśleli że lepiej nie grozić Audi A3 z haldexem. Podobnie jest ze Skodą Superb, której nie można kupić z silnikiem diesla 170km + haldex + dsg.

Re: Doktor buzz znowu coś chlapnął?

Obawiam sie ze w temacie durnia to sam sie na to piszesz W A3 jest identyczne przeniesienie napedu jak m.in w Golfie, Passacie i Octavii II - czyli Haldex IV To ze ma nazwe handlowa quattro nie ma znaczenia . Haldex IV mozna juz nazwac stalym napedem i audi tak

4x4 stałe/dołączane a ekonomia

Tak sobie myslałem, słuchając kiedyś marketingowego pieprzenia sprzedawcy w salonie nt. wyższości ekonomicznej dołączanego 4x4 (Haldex) nad stałym. Otóż Haldex daje wymierne korzyści ekonomiczne, bo koła drugiej osi nie są stale napędzane. Fajnie, tylko nikt nie mówi o tym, że w piastach nie ma

Re: octavia 4/4 nie scout - pytanie

Odnosisz to do Torsena z audi, tam jest haldex, który generalnie nie kręci normalnie, więc różnica powinna być jeszcze mniejsza. Poczytaj na forum skodziarzy, trochę czytałem o scoucie i ludziska bardzo chwalą sobie (jest tam haldex ale najnowszej generacji, który opóźnienia ma bardzo niskie

Re: Doktor buzz znowu coś chlapnął?

> Wiem, że Audi nazywa haldex stałym napędem. gowno wiesz... audi stosowalo w A3 (w TT rowniez) haldex(wiskoza) do ostatniego liftingu - wprowadzono wtedy m.in. reflektory z technologia LED, oraz zastapiono wiskoze elektronicznie sterowanym sprzeglem wieloplytkowym, a to jak najbardziem

Re: Pajero Pinin 3D za nieco ponad 70 koła...

marekggg napisał(a): We Francji jest firma DANGEL która robi Peugeoty 4x4 pozdrawiam > octavia 4x4 podobno nie jest najlepszym rozwiazaniem (bora chyba to samo) z > powodu haldex-u, ktory jest w stanie przeniesc bez ograniczenia w przypadku > utraty przyczepnosci jednej osi

Re: Audi Q3 - zmora Bawarii

@ionen76 Słusznie piszesz, że będzie quattro, choć właśnie przez nazywanie Haldexa moim zdaniem firma gdzieś gubi tożsamość. Wiadomo, że legenda była zbudowana by przeistoczyć się w marketing, ale przez to Audi i tak traci walory indywidualizmu. Bo już nawet diody są charakterystycznie(choć 3

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

ma nic wspolnego z zawieszeniem a z ukladem silnika. W poprzednim Pasacie silnik byl ulozony wzdluznie a w obecnym poprzecznie. To samo w Audi tam gdzie silniki porzecznie montowano jak w TT i A3 jest Haldex a w pozostalych oprocz R8 jest Torsen . W R8 jest jeszcze inne rozwiazanie

Re: MEGATEST: Audi A3 3.2 Quattro

Witam, Jaki z A3 3,2 Quattro bazowy model??? Czy pisząc o tym wózku, że to "krewniak Skody" masz na myśli powiązania firm, czy rzeczywiste rozwiązania konstrukcyjne. Pytam z ciekawości. Cóż, szczerze mówiąc mnie trochę ten Haldex w takim samochodzie rozczarował. Po Quattro spodziewałbym

Re: Swietny 'maluch'

greenblack napisał: > Gość portalu: Dennis napisał(a): > > > Nawet w wersji z silnikiem 3,2 V6??? > > Nawet. > > > A przy okazji jak o tym mowa to jak jest w VW? > > We wszystkich jest Haldex? > > W Phaetonie i Passacie W8 jest Torsen. W

Re: Bełkot........czyzby ?? Pomieszalo ci sie s

Oczywiście, że wiem. Przecież A3 to krewniak Golfa i Octavii. Haldex to oszczędnościowe, kompromisowe rozwiązanie. -- www.dajeszprace.pl/cele.php

Re: Audi Q3 - zmora Bawarii

@Gość: brachu > to juz nie quattro????? dlaczego? Bo to jest auto na bazie kompaktowego A3 vide Golf, a tam nigdy nie było torsena A co to jest Quattro? W A3 jest też Haldex a mimo to piszą, że jest to Quattro. Quattro to tylko slogan marketingowy i nie oznacza on żadnego super wynalazku tylko

Re: Nowy Passat

Uzbrojenie będzie skromniejsze niż obecnie. Silniki R4, R5 do 3.2 VR6. Silniki ustawione poprzecznie, napęd na przód albo Haldex. Pozdrawiam

Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat

szymon.soltysik napisał: (...) > Po trzecie - jak doskonale pokazuje przypadek Audi takze producenci innych mare > k > czynia duze postepy w rozwoju ukladow napedowych i w naszym porownaniu roznica > pomiedzy Torsen C (Alfa) a ukladem Haldex (Audi) okazala sie minimalna

Re: To ja moze pare słowek..

No to jak nie A4 3.0 TDI to moze A3 1.9TDI 130 km (moze nawet quattro chociaz to w A3 to haldex a w A4 torsen:))

Re: BMW 1 M Coupe kontra Audi RS3 w starciu na "ć

audi to ciepla klucha...jakie by szybkie nie bylo, to tylko VW z lepszymi szmatami... ta niewielka przewaga to zasluga skrzyni DSG...w manualu juz nie bylo by tak wspaniale... a quattro w tym przypadku to zwykly haldex...

Re: Audi RS3 w szczegółach | Wideo

A cóż tak za torsenem? Na torze w rajdach WRC tym będą ludzie jeździć? W normalnych drogowych warunkach. Haldex 4 generacji, który stosuje grupa VW i nie tylko, ma stale min. 5% mocy przeniesione na tylną oś. Max. to nie jestem pewien czy ok. 95 czy całe 100%. Dla zwykłego śmiertelnika wystarcza

Re: SAAAAB 9-----3 face lifting foty

No proszę... 4x4 to chyba element, którego najbardziej brakowało 9-3 z V6 turbo. Tylko dlaczego tak długo się z tym cackano, przecież to jednak Haldex, a nie skomplikowana instalacja Torsena w Alfie 159 na dość podobnej platformie. Ale w tej formie 9-3 będzie musiał dotrwać aż do 2010, trochę

Re: Rodzinny 4x4 do 50.000,-

szukanie 4x4 zacząłbym od rodzaju napędu. prawdziwy stały napęd masz w subaru i audo w wersjach quattro ze skryznią manualną i tipem. ze multitronikiem haldex. skody, volva, volskwageny - haldex japończyki inne niż subaru i toyoty - haldex lub wariacje moja kolejność - w przybliżeniu

Toyota GT 86 - znamy polskie ceny

napęd na tylne koła = garażowanie przez całą zimę. mnie to nie dotyczy, mam a3 2.0 tfsi w quattro, co prawda haldex, ale lepszy rydz niż nic

Re: jesli sedan 4x4 to jaki?

nistety quattro działo za wolno i parę razy mnie zawiodło... ------- Trza było brać 3tdi jest z torsenem a w mniejszym motorze masz haldex to samo w X3 - to też sprzęgło tyle, że lepiej wysterowane -- YCDSOYA

Re: Czas na nowe Audi A3?

Miałem pożyczone od kolegi BMW1 przez ostatni miesiąc (tzw. opieka z powodu dłuższego wyjazdu), mam A3. BMW to nawet fajne autko, dopóki nie chciałem wyjechać z domu po śnieżnej nocy. Tylny napęd w zimie to porażka. Swoim wyjechałem bez problemu. Dlaczego? Bo mam quattro, i pomimo że jest to haldex

Re: O haldeksie 4, quattro i x-drive.

Koledzy spokojnie. Przynajmniej sie interesujaca dyskusja wywiazala! Nawet mnie, ignoranta tech/sam zmusila do poczytania troche na temat.www.autoblog.com/2007/11/30/saab-xwd-haldex-4-0-all- wheel

Re: naped 4x4

Gość portalu: tiamat napisał(a): > a czy da sie przerobic haldex, aby dawal mniej wiecej po polowie na obie osie? > tzn czy to jest jakas normalnie mozliwa przerobka, Takie coś nie jest możliwe. Żeby Haldex zaczął przenosić moc na drugą oś, konieczne jest wystapienie różnicy

Re: haha Q5 i jego pseudo 4x4

No ale to juz twoja interpretacja Moja wiersja jest taka : Audi TT , Audi A3 (silniki montowane poprzecznie jak w VW) - Haldex Audi R8 - sprzeglo wiskotyczne pozostale ( silniki mont wzdluznie) - Torsen

Re: Touareg 3.2 vs XC90 2.5T

waskes29 napisał: (...) > Co do dzielnosci terenowej nie ma sie co dziwic VW Touareg ma w standardzie > przekladnie redukcyjna (...) > Haldex jest tani i prosty na zwykle drogi wystarczy . > I tu właśnie popełniasz błąd w rozumowaniu - problem polega na tym

Re: Granatowy czy ciemnozielony?

greenblack napisał: > A skąd to A3? Haldex, w moim samochodzie? A w S4 nie ma jeszcze automatu:P No braciszku, jak RS6, to dasz się przejechać? ;-)) Pzdr Niknejm

Re: MEGATEST: Audi A3 3.2 Quattro

konstrukcyjne. Pytam z ciekawości. To chyba oczywiste, że sporo części jest wspólnych dla A3 i Octavii. Choć na razie nie ma Octavii 3.2. > Cóż, szczerze mówiąc mnie trochę ten Haldex w takim samochodzie rozczarował. Po > > Quattro spodziewałbym się czegoś więcej. A tak, to chyba Audi

Re: Dwa pokolenia Quattro | Wideo

Ludzie, odczepcie się od gen. Italii! Najpierw Audi zapowiadało, że nowe Quattro będzie na skróconej platformie RS5 (tam jest Torsen), a teraz, że na RS3 (tam jest Haldex). Czyli, że będzie "prawie" quattro...

Re: Audi Q7 - opinie ?

sympatico.ca napisała: > Jak zasyfiale Volvo z syfnym Haldex mozna porownywac do rasowego Quatro?Mudlmy > siem!!! tak jak tt do m3. -- lepiej siedzieć cicho i tylko wyglądać na glupiego niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości

Re: Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza

"Przecież Audi już zrezygnowało z Torsena w najnowszej generacji quattro. Oczywiście zrezygnowało na rzecz mechanizmu sterowanego elektronicznie." W której niby generacji Quattro? Haldex był w TT i A3 od zawsze. Reszta ma torsena. Nawet najnowsze S7.

Re: Swietny 'maluch'

Gość portalu: Dennis napisał(a): > Czemu pseudo? To w A3 nie ma Torsena? Nie ma - jest Haldex. Nie znam się tak dobrze na napędach 4x4, > ale Torsen jest chyba jednym z lepszych. Oczywiście:) Pozdrawiam

310 konny Troll

www.hirsch-performance.ch/pdfs/ai_e.pdf Tutaj Greenblack możesz już napisać, że "Saab tym razem przesadził"....... Fajne auto, swietne osiągi (6,1 s do 100, 7,3 na 5 biegu od 80 do 120) ale

Re: Cadillac zbuduje BMW 3 killera

wolnossącej wersji był już w Vectrze A. :Wspolne to nie znaczy > tylko oplowskie postaraj sie to zrozumiec . Zgoda, ale nie zapominajmy, że to Saab należy do Opla (GM), a nie odwrotnie. > 4x4 ma byc w wersji 9-3sc cross over jak dobrze pojdzie . Jakieś szczegóły techniczne? Haldex

Re: Bełkot........czyzby ?? Pomieszalo ci sie s

Słuchaj, nie mówię, że Octavia 4x4 to syfny samochód, którym nie da się jeździć. Mówię tylko, że w porównaniu z prawdziwymi systemami 4x4 Haldex to badziew. Najśmieszniejsze, że Haldex jako opcja kosztuje tyle, co Torsen. 3 ostatnie moje samochody miały 4x4, w tym 2 Torsen. Jeździłem

Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat

poobijać łokieć o drzwi" (chyba z reka w gipsie) - co za bzdura, mam 189cm i jakos nie narzekam. A co do 4x4 - klasyczny sportowy roadster ma naped na tyl a to ze Audi z 3.2 TT nie ma alternatywy wiec wciska haldex jako zalete. Jak juz pisal mlodydaniel - ten test powinni przerowadzac kierowcy

Re: Frankfurt 2009 | Golf R jednak z napędem quat

Quattro to tylko okreslenie napedu na 4 kola nie precyzuje juz o jaki rodzaj przeniesienia napedu chodzi. Quattro nazywano takze naped z systemem Haldex (AUDI A3,TT) jak i 4motion (nazwa przyjeta dla VW ) nazywano Torsena w (Passat b5,Phaeton)

Re: Doktor buzz znowu coś chlapnął?

soner3 napisał: > Obawiam sie ze w temacie durnia to sam sie na to piszesz Co, znowu? > Haldex IV mozna juz nazwac stalym napedem i audi tak to nazywa. Wiem, że Audi nazywa haldex stałym napędem. Producenci różne rzeczy wypisują. Czasem aż przyjemnie poczytać

Re: Bełkot........czyzby ?? Pomieszalo ci sie s

greenblack napisał: > Słuchaj, nie mówię, że Octavia 4x4 to syfny samochód, którym nie da się > jeździć. Mówię tylko, że w porównaniu z prawdziwymi systemami 4x4 Haldex to > badziew. Najśmieszniejsze, że Haldex jako opcja kosztuje tyle, co Torsen. > > 3 ostatnie moje

A4 TFSI quattro vs alltrack

Niezależnie co kto mysli o koncernie proszę o niepisanie że lepszy byłby inny (osobiscie też bym wybrał cos innego) ale doradzenie który z tych dwóch :) oba mieszczą sie w limicie (po upustach) czyli w 160 tys, alltrack 2.0 TDI 170 KM automat i oczywiscie haldex (nigdy nie jezdziłem i nie wiem o

Re: Swietny 'maluch'

greenblack napisał: > Gość portalu: Dennis napisał(a): > > > Czemu pseudo? To w A3 nie ma Torsena? > > Nie ma - jest Haldex. A to zmienia postac rzeczy, rzeczywiscie z Haldexem to pseudo 4x4 Rozumiem ze tylko w A3 jest ta zabawka, a w pozostalych modelach Audi

Re: Debiut nowego Forda Mondeo

Haldex napisał "Co do samej skrzyni to tej fordowskiej w opiniach jeszcze trochę brakuje do DSG." nie porównuj DSG do "tradycyjnego automatu.... miałem mondeo MKIII z automatem z tiptronikiem i... brakuje mi tej skrzyni teraz.... a co do samego forda jako marki - mam już 3 pod rząd :P

torsen

roznicowy, gdzie satelity zastapiono slimakami, dziala on tak, ze przekazuje WIECEJ momentu tam, gdzie ma wiecej oporu - nie po rowno jak klasyczny mechanizm roznicowy. jak to wszystko ma sie do haldexa? tak dla szpanu dla niedizlenych kierowcow to lepszy haldex. dlaczego? auto czesciej jest FWD

Re: jesli sedan 4x4 to jaki?

Haldex jest w A3 i niżej. I Q3. A4 ma torsena w każdej wersji 4x4. Nie bardzo rozumiem co to znaczy ze quattro działa za wolno. To akurat x drive jest dołączanym napędem. -- Co jest nie tak z wegetarianami, że robią te wszystkie kiełbaski, burgery i kotlety z warzyw. Jem mięso a jakoś nie

Re: haha Q5 i jego pseudo 4x4

ee chyba obaj macie rację (nie chce mi się szukać) torsen jest z silnikiem 3tdi z mniejszym dieslem i benzyną - haldex tak czy siak - kompromitacja audi, bez dwóch zdań bmw nie ma stałego napędu 4/4 tylko też dopędzanie sterowane przez elektronikę ale daje radę i to jak! jeep

Re: mamy jeszcze 3 kandydata :-)

140k. Dla ph do pracy, Toyota wydaje się oferować więcej w wersji minimum, co już ulubiony zauważył. "Dzielność terenowa" (cudzysłów jak najbardziej na miejscu) obydwu aut jest porównywalna. Osobiście wolałbym haldex 4, w który wyposażone są najnowsze tiguany, niż elektromagnetyczne sprzęgiełko ravki

Re: Dwa pokolenia Quattro | Wideo

"Jeżeli toto jest na haldex'ie jak A3 czy S3 bądź TT, to mamy kontynuację legendy na całego." Kolego jeśli się nie znasz to się nie wypowiadaj. Przykład przez Ciebie przytoczony odnosi się do modeli "prawie" quattro". Prawdziwe quattro jest robione na Torsenie. Tak jak i S1. Nowy model

Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat

Jeżeli Panowie pozwolicie, przyłączę się do dyskusji. Uno. To strasznie fajnie, że potraficie kulturalnie nie zgadzać się ze sobą. Na tym forum to ostatnio rzadkość. Due. Wojtku, pomyśl czy autorowi komentowanego artykułu nie łatwiej i bezpieczniej byłoby napisać że Haldex jest do d... Przecież

Re: Volvo S80

Jest jakaś dynamika w sylwetce tego samochodu. Podoba mi się zadarty tył, jak w Alfie. Ostanio samochody zwłaszcza tej klasy stały się rozlazłe, ociężałe: A6, 7. Ale technicznie to jest samochód sprzed 3 lat. Znowu tylko naśladownictwo. Co tu jest nowatorskiego? Haldex jak w Skodzie, jakiś

Re: Focus ST na drodze | Wideo

Prawie 250 KM i napęd tylko na 1 oś? Dziękuję, palenie gumy przy ruszaniu i problemy z trakcją na mokrym i śniegu mnie nie interesują. Jeżdżę S3 266 KM i pomimo ułomnego 4x4 (niestety tylko Haldex) robię każdą ośkę jak chcę. W zimie jeżdżę, w odróżnieniu od moich kolegów. Tylko 4x4

Re: Chciałabym kupić nowe, duże auto zwane SUV

Jeździłem 02 4x4 z ESP Potwierdzam komfort i prowadzanie na 6z+ a diselek po czipie na 140 km pięknie ciągnie od dołu. Bardzo dobre połączenie zawieszenia wielowachaczowego i wzmocnionego podniesinego /do napędu Haldex/. Auto z dieslem napewno warte swojej /jak na skode/ wysokiej ceny

Re: Skoda Octavia 4x4 jest super zima .

Witam, 1. Zabiera jakieś 100 litrów bagażnika. 2. Nie jest to samochód nawet pseudoterenowy - tu chodzi tylko o polepszenie trakcji - na drodze utwardzonej róznica jest znaczna. Jeżeli chodzi o niezbyt nawet ciężki teren to nie pomoże... 3. Haldex funkcjonuje całkiem samoczynnie

Re: Saabaru ?

Gdyby SAAB chciał skorzystać z 4x4 z Subaru, musiałby kompletnie zmienić koncepcję budowania samochodów. SAABy mają silniki ustawione poprzecznie, a Subaru wzdłużnie. Płyta podłogowa z Vectry (9-3 i 9-5) się nie nada, więc 4x4 z Subaru będzie tylko w 9-1, a w pozostałych modelach "pożal się

Re: VW Golf 4*4?

Co znaczy, że już nie ma Golfów 4x4? Oczywiście, że są 2.3V5 4Motion, 2.0 4Motion, 1.9 TDI(100, 130, 150KM) 4Motion, 2.8 V6 4Motion, R32. W układzie napędowym jest sprzęgło Haldex, czyli szczebel wyżej niż sprzęgło wiskotyczne, ale to jeszcze nie quattro. Pozdrawiam

Re: Magiczna granica 500 KM

Gość portalu: Niknejm napisał(a): > Czołówka wyglądała tak: > 1. Mitsubishi Evo VII -18,92 4x4 > 2. Mitsubishi Evo VI - 19,35 4x4 > 3. Audi RS4 -19,58 4x4 > 5. Audi TT quattro 225 PS -19,65 4x4, mimo że Haldex. Dziękuję, nie mam więcej pytań

Re: Saabaru ?

greenblack na > Płyta podłogowa z Vectry (9-3 i 9-5) się nie nada, Nie ma plyty podlogowej z Vectry w 9-5 a w 9-3 jest plyta podlogowa "epsilon " wspolna dla 9-3 , vectry i innych modeli GM a saab zostal wyrozniny za jej najlepsze dostosowanie > , a w pozostałych modelach

Motodziennik: Hyundai dla Indii

No cóż o marketingu Audi można by napisać doktorat. W RS1 nie będzie Quattro co najwyżej Haldex tak jak w A3. Quattro wymaga umieszczenia silnika wzdłużnie a w takim małym aucie raczej się nie da wcisnąć pod maskę wzdłużnie R4. Moim zdaniem RS1 będzie taką samą klapą jak A1. Jak można dać tyle

Re: Volvo konczy produkcje wersji R

civic_06 napisał: > Raczej pod kierownika.....coż to za komkurencja dla M3 - z przednim napędem ?? > > ;) > > Jaka konkurencja? Przede wszystkim to dwa zupelnie rozne samochody. No pewnie :)- to sven napisał, że volvo wycofuje się z niszy m3/s4, i do tego się