instrukcja jazdy bmw automat

Jan Zomer

Volvo XC60 | Pierwsza jazda | Zmiana warty

Volvo XC60 | Pierwsza jazda | Zmiana warty

To jeden z filarów Volvo. Stanowi około 30 proc. sprzedaży koncernu. Mimo bardzo długiego rynkowego stażu, wciąż sprzedaje się świetnie. Nadszedł jednak czas na zmiany. W wakacje w salonach pojawi się nowa generacja Volvo XC60. Sprawdziliśmy, jak jeździ wersja D5 i T6.

Test systemów parkowania

Jeśli wciskając się mozolnie w lukę między autami stojącymi wzdłuż krawężnika czułeś lekki stresik, to informujemy, że jest na niego lekarstwo. Asystent parkowania nie musi kosztować dużo, a manewr wykona za Ciebie. W 10 autach sprawdzamy, który zrobi to najlepiej

Peugeot 407 Coupe | Test | Teraz albo nigdy

To już historia. Ostatnie egzemplarze 407 Coupe stoją na "placu". Nowych niedługo zabraknie. Czy warto tracić czas na poszukiwanie sportowego coupe z automatyczną skrzynią biegów i dieslem pod maską?

BMW 745i/MERCEDES-BENZ S 430

każdy to lubi. Chyba pierwszy raz bardziej czuję się "jak w domu" w Mercedesie niż w BMW. Na szczęście, jazda nowym autem z Bawarii to sama przyjemność. Osiągnięto bardzo dużą zwinność i wręcz sportowe prowadzenie. Sześciostopniowy automat precyzyjnie i bez najmniejszych szarpnięć zmienia

Volvo V50 D5

zmienną geometrią kierownic. Pięciostopniowa automatyczna skrzynia Geartronic bez szarpnięć zmienia kolejne biegi; jedynie wskazówka obrotomierza daje znać, że coś się dzieje. Do automatu ze wspomnianego BMW Geartronicowi jednak daleko - najgorzej wychodzi jej szybka redukcja. Nosem po ziemi Układ

Jeżdżące fortece

ulicach? Owszem, bo nie ma być widać. Na pierwszy rzut oka opancerzone auto nie może się odróżniać od modelu seryjnego. Tak jak dla złodzieja naklejka na samochodzie informująca o rodzaju zamontowanego alarmu jest w zasadzie instrukcją obsługi, tak dla terrorystów i zamachowców widoczne opancerzenie

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI - dobry, choć obły

dobrym prognostykiem, jeśli chodzi o trwałość), a niepokój - obszerne fragmenty w instrukcji poświęcone ochronie antykorozyjnej. Choć nie pałam miłością do czterocylindrowych diesli, w tym przypadku miałbym poważny zgryz, czy wybrać rzeczone 2.2 CRDi, czy też może benzynowe V6 o pojemności 2,7 litra oraz

Range Rover Sport Supercharged LE

, doskonały automat ZF znamy już z wielu modeli BMW, ale to w Sporcie wyposażony został w funkcję hamowania silnikiem. Przy przesunięciu dźwigni w tryb sportowy i wciśnięciu hamulca skrzynia samodzielnie redukuje biegi, wkręcając silnik na 4000 obrotów. Drugim zaskoczeniem są przegazówki podczas ręcznej

Citroën C4 Picasso vs. Opel Zafira

przed każdą zmianą przełożenia. Kolejny mankament to powolna reakcja na zmianę kierunku jazdy - dość irytująca na parkingu. Zanim automat wrzuci wsteczny, wolne miejsce może paść ofiarą co bardziej nerwowych kierowców. Podróż Oplem - pomijając wrażenia estetyczne - jest przyjemna. Najmocniejszy silnik w

Citroën C4 1.6 HDi

myjni, ale w dowodzie rejestracyjnym wpisano 1.6 HDi. Pomyłka czy diabelska sztuczka? Tak czy inaczej nie jestem zachwycony. Ale tylko przez pierwsze minuty po zajęciu miejsca za kierownicą. W poszukiwaniu instrukcji Wiecie, co łączy najnowszego Lexusa LS460 z Citroënem C4? To, że prędzej czy

MERCEDES-BENZ SL 500

wszystko wygląda inaczej "stary" kierowca Mercedesa poczuje się tu jak we własnym domu, a i nowicjusz nie będzie musiał posiłkować się instrukcją obsługi. Nowo zaprojektowana deska rozdzielcza jest bardzo przejrzysta. Kolejna generacja systemu Comand doczekała się nareszcie logicznego menu

Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 HEMI

. Instrukcja mówi, że po każdych pięciu próbach trzeba automat wyrzucić na luz (w innych sytuacjach niewskazane), by ochłonął. Wertując ładnie wydaną książeczkę, odkrywam w niej nieprawdopodobną ilość ostrzeżeń. Każą zachować ostrożność podczas cofania, zabraniają chowania czegokolwiek pod pedałami, informują

Saab 9-3 Cabrio

starał się unikać zbędnego nowatorstwa, bo nie mieści się to w stylu marki i przemija bardzo szybko. Najwyraźniej nie chciał wystawiać na próbę lojalności sympatyków starszych modeli (jak to zrobiło np. BMW z "piątką"). Nawet teleportowani prosto z pierwszej "dziewięćsetki" (AD 1978 r

Re: Automat

skrzynię przygotować "psychicznie" do manewru. Wtrynia się tryb 3 (lub 2 przy wolniejszej jeździe) i rozpoczyna się wyprzedzanie na podwyższonych obrotach, bez oczekiwania na reakcję automatu, co bez kick-down rzeczywiście trwa 1-2 s. W instrukcji BMW dopuszcza gmeranie dźwignią, pod

Re: I dalej nie wiem...:-(

normalna biegowka, z mieniasz biegi i pilnujesz obrotow(albo i nie, w audi mozesz zmienic bieg na jaki chcesz i kiedy chcesz, pod warunkiem ze kolejny w dol lub w gore, 2-3-4-5 a nie 2-4 i odwrotnie.)Instrukcja mowi, ze mozesz zmieniac M-A nawet w czasie jazdy. W wersji A, przy polozeniu lewarka na

Re: Małe silniki.... i takie tam

/100 km (benzynowe 2.7 litra! + automat !!!) Z satysfakcją stwierdzam, że jego instrukcja obsługi promuje toćka w toćkę mój styl jazdy. :D To jest samochód, którym zdarza mi się wracać do domu okrężną drogą, żeby... jazda trwała dłużej. Albo odkładam godziny powrotów, żeby sobie w nocy dobrą, w

Re: ZAPLĄTAŁEŚ SIĘ, Greenblack!!!

"kontrola" działa na wyobraźnię mas. KONTROLA MITEM? A PO CO CI JAZDA Z PRAWĄ NOGĄ NA GAZIE A LEWĄ NA HAMULCU? INSTRUKCJA JAZDY Z AUTOMATEM NIE PRZEWIDUJE UŻYCIA OBU NÓG! A SPRÓBUJ ZJECHAĆ AUTOMATEM Z KRAWĘŻNIKA NIEBEZPIECZNIE WYSOKIEGO DLA PODWOZIA (bez uderzenia progiem czy podwoziem o

Re: BMW M3

Tu juz nie chodzi o różnicę tych 0.2 sec, lecz o swobodę wyboru biegu, którą ten automat odbiera. Sportowa jazda nie polega tylko na przyspieszaniu, lecz również na swobodzie redukowania np. przed zakrętem, aby pokonać go możliwie najszybciej i miec odpowiednie obroty po jego pokonaniu i