jak redukować biegi

Martin Śliwa

Seat Leon Cupra ST | Test długodystansowy cz. X | W punktach

Seat Leon Cupra ST | Test długodystansowy cz. X | W punktach

Seat Leon to dobry samochód, ale jak każdy nie jest pozbawiony wad. Poniżej zestawienie tego co jest dobre, a co złe oraz tego co po prostu jest.

Nie ma róży bez kolców. Lista grzechów naszej Skody Kodiaq

Na tę część testu długodystansowego z pewnością czekało wielu z Was. Po kilku materiałach, w których Skoda Kodiaq zbierała od nas same pochwały, teraz postanowiliśmy skupić się na jej wadach. Dużo ich nie ma, ale jest parę rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę.

Ford Edge 2.0 TDCi | Test miesiąca, cz. 2 | Właściwości jezdne

Komfort czy może sport? Sprawdzamy, jakie cechy dominują w Fordzie Edge

Skoda Octavia 1.0 TSI | Test | Trzy cylindry w kompakcie

Skoda Octavia 1.0 TSI | Test | Trzy cylindry w kompakcie

Octavii niczego nie brakuje. Również na autostradzie nie ma się do czego przyczepić. Jedziemy 130 km/h, redukujemy bieg, wciskamy pedał gazu i czujemy, że wciąż mamy wystarczający zapas mocy. Co ważne, 1.0 TSI zaskakuje kulturalną pracą. Za kierownicą nie czuć wibracji, a świetne wyciszenie kabiny

Testujemy Audi RS3 Limousine. Wyjątkowy prezent urodzinowy

Testujemy Audi RS3 Limousine. Wyjątkowy prezent urodzinowy

torze. W mieście i w trasie małe Audi jest zawsze zwarte i gotowe. Podoba mi się też skrzynia biegów. 7-biegowy Stronic potrafi zmieniać biegi niczym w nastawionej na komfort limuzynie, ale jeżeli ustawimy go w tryb S, to brutalnie szarpie, z radością przeciąga i bez wahania redukuje biegi. W RS-ie tak

Seat Arona - nowy crossover hiszpańskiej marki - cennik i wrażenia z jazdy

Seat Arona - nowy crossover hiszpańskiej marki - cennik i wrażenia z jazdy

cech samochodu terenowego. Dzięki temu na co dzień jeździ się nimi, jak osobowymi, ale mają zwiększony prześwit i atrakcyjną sylwetkę. Nowy Seat jest bardziej miejski czy kompaktowy? Arona jest modelowym przykładem crossovera. Do SUV-a jej troszkę brakuje, między innymi napędu 4x4. Seat nazywa swój

Lexus IS 200t | Nowy silnik, nowa skrzynia

Lexus IS 200t | Nowy silnik, nowa skrzynia

napędu na tylną oś odpowiada nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach o nazwie Sport Direct Shift, zaprojektowana z myślą o modelu RC F. Podczas ostrego hamowania redukuje bieg, by kierowca miał pełnię mocy do dyspozycji na wyjściu z zakrętu. Biegi można też zmieniać ręcznie za pomocą łopatek pod

Volkswagen Arteon | Pierwsza jazda | Między Passatem a Phaetonem

Volkswagen Arteon | Pierwsza jazda | Między Passatem a Phaetonem

. Po wciśnięciu ikonki z napisem Sport, wyraźnie zwiększa się precyzja prowadzenia. 7-stopniowe DSG szybciej redukuje biegi, a dynamiczna jazda w zakrętach staje się przyjemnością. Mimo tego, żywiołem VW pozostają długie trasy, w których przy spokojnym traktowaniu akceleratora, korzystnie wypada

Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM - sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza generacja przeboju z gamy Forda

Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM - sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza generacja przeboju z gamy Forda

jednocześnie redukuje znacznie przestrzeń nad głowami pasażerów. Fotele przednie są wygodne. Za 800 zł można Fiestę wyposażyć w pakiet Comfort 2 obejmujący regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa (także w fotelu pasażera!), a także regulację wysokości siedzisk przednich foteli oraz przedni

Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ - najmocniejszy SUV w swojej klasie

Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ - najmocniejszy SUV w swojej klasie

pokryje szkody? Podczas dynamicznej jazdy, 9-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów Speedshift MCT, bardzo agresywnie redukuje przełożenia przed zakrętami, a przy ujęciu gazu układ wydechowy głucho gulgocze i krztusi się tak, że zaczynam mieć wątpliwości, czy spełnia niemieckie normy hałasu. Na równych

Volvo S/V60, V40 i XC60 z pakietem Polestar |  Pierwsza jazda | Polestar wzmacnia

Volvo S/V60, V40 i XC60 z pakietem Polestar | Pierwsza jazda | Polestar wzmacnia

). Modyfikacje wnętrza ograniczono do kilku elementów. Kabinę wzbogacono aluminiowymi nakładkami na pedały oraz podstopnicę, zainstalowano gałkę zmiany biegów z logo Polestar, a także aluminiową listwę na progach z emblematem autora projektu. Reszta pozostała bez zmian. Każdy z klientów może dowolnie

Alfa Romeo z fabryki Maserati

Alfa Romeo z fabryki Maserati

układy ssące i wydechowe, bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu oraz system kontroli "Scavenging", który redukuje efekt turbodziury. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów TCT. Przekładnia może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym

Porsche 919 Hybrid | Tę kierownicę zaprojektowali sami kierowcy

Porsche 919 Hybrid | Tę kierownicę zaprojektowali sami kierowcy

przydatnych informacji, jak prędkość, aktualny bieg i tryb pracy układu napędowego czy stopień naładowania akumulatorów litowo-jonowych. Do przełączania informacji wyświetlanych na ekranie służy pokrętło umieszczone w lewym górnym rogu kierownicy, a to umieszczone pod prawym kciukiem - do regulacji

Lexus NX 200t F Sport | Test | Nieszablonowy

Lexus NX 200t F Sport | Test | Nieszablonowy

dynamicznym przyspieszaniem. 100 km/h ze startu zatrzymanego jest w stanie osiągnąć już po 7,1 sekundy (prędkość maksymalna jest ograniczona tylko do 200 km/h). Jednak można dojść do wniosku, że mogłoby być jeszcze lepiej, gdyby automatyczna skrzynia biegów szybciej redukowała biegi. Poza tym

Nowe BMW serii 7 | Na podbój Klasy S

Nowe BMW serii 7 | Na podbój Klasy S

. Odpowiedni komfort jazdy zapewni powietrzne zawieszenie z poziomem regulacji i adaptacyjnymi amortyzatorami, które mają rozpoznawać nierówności zanim w nie wjedziemy. Dla lubiących zakręty przygotowano elektromechaniczne stabilizatory, które redukują pochylanie karoserii w łukach. Seryjnie montowane będą

Salon Genewa 2013 | Alfa Romeo 4C

Salon Genewa 2013 | Alfa Romeo 4C

, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu oraz system kontroli "Scavenging", który redukuje efekt turbodziury. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów TCT. Skrzynia może pracować w trybie automatycznym, lub sekwencyjnym obsługiwanym za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą

Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

(według ecodrive.org ). Podstawowe zasady ekojazdy - kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym i przy 2400 obr./min w benzynowym. Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min; - jedź płynnie - po rozpędzeniu jedź z możliwie stałą prędkością na

Renault Talisman | Pierwsza jazda | Walka o segment

Renault Talisman | Pierwsza jazda | Walka o segment

wyposażona będzie także w 19-calowe felgi, skórzaną tapicerkę Nappa czy wygłuszone szyby, które redukują poziom hałasu we wnętrzu. Na pokładzie Talismana znajduje się znany z Renault Espace wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala, za pomocą którego obsługujemy system multimedialny auta. Pod maską Talismana

500 km - obiad gratis

500 km - obiad gratis

Parking.moto.pl - oceniaj, oglądaj, porównuj samochodySponsorem jest eco-driving - czyli prowadzenie samochodu w sposób płynny i przewidywalny. Plotki głoszą o duszeniu silnika na niskich biegach. Jak to w życiu z niczym nie można przesadzać. Jeśli w rowerze jadąc pod górkę wrzucisz wyższą

"Ja wiem, że jest najlepszy"

"Ja wiem, że jest najlepszy"

niespotykanym: proste, świetnie wyważone, wyposażone w znakomite układy jezdny i kierowniczy, a przy tym z tak pracującą manualną skrzynią biegów, że aż się człowiek cieszy, gdy zaczyna mu brakować mocy i można znów redukować bieg... Volkswagen wybrany Światowym Samochodem Roku 2013 Jeśli chodzi o główny

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

1750 obrotów. Naprawdę rzadko trzeba redukować biegi, co jest bardzo wygodne, zwłaszcza, że ręczna skrzynia to nieco słabszy punkt bardzo udanej całości. Przełożenia zmienia się całkiem precyzyjnie, ale zbyt wysoki lewarek sprawia, że ma się wrażenie, iż drogi jego prowadzenia są bardzo długie. Nie

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCI Titanium | Test długodystansowy cz. V | W trasie

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCI Titanium | Test długodystansowy cz. V | W trasie

170km/h. Niewielka moc sprawia, że manewry na drodze musimy dobrze zaplanować. Elastyczność motoru też nie zachwyca, na podjazdach trzeba redukować bieg i trzymać gaz w podłodze. Przeciętne osiągi Ford rekompensuje na stacji benzynowej. Bez względu na warunki silnik nigdy nie spalił więcej niż 7 litrów

Jeep Wrangler vs. Triumph Tiger | Konfrontacja | Leśne szaleństwo

Jeep Wrangler vs. Triumph Tiger | Konfrontacja | Leśne szaleństwo

bardzo elastyczny i nie przeszkadza mu praca z niską prędkością obrotową. Moc 95 KM oddaje liniowo, co redukuje liczbę używanych w trasie biegów. Ostatni szósty bieg jest dosyć krótki, silnik kręci niemal 5000 obr. przy 100 km/h, ale jednostka jest dobrze wyciszona, co podnosi komfort pokonywania stek

Test potwierdził, ekojazda się opłaca

ważne jest wyczucie odpowiedniego momentu, kiedy należy zmienić bieg na wyższy. Najlepiej samemu dobrać prędkości obrotowe, gdyż to kierowca najlepiej zna swój samochód. Ogólna zasada jest taka, by jak najwcześniej zmieniać bieg na kolejny ale tak, by silnik się nie dławił i nie wpadał w "drgawki

Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

turbodoładowanie.  Nowy kolektor dolotowy i specjalna konstrukcja turbosprężarki pozwalają uzyskać 309 KM mocy i 407 Nm momentu obrotowego. Automatyczna skrzynia biegów oferowana w opcji jest dostępna w połączeniu z łopatkami do zmiany przełożeń montowanymi przy kierownicy. Nowy Ford Mustang otrzymał nowe

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

może w mieście przekroczyć 10 l/100 km! Ale to wcale nie oznacza, że 1.0 Kappa to paliwożerny stwór. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu redukuje konsumpcję niemal o połowę. I nie trzeba być do tego mistrzem ecodrivingu. Jak widać ten silnik jest bardzo podatny na styl jazdy. Z naszego testu

Mitsubishi Colt | Długi dystans - ile pali?

s i umożliwia w dogodnych warunkach rozpędzenie się do 180 km/h. Brakuje coraz bardziej modnej turbosprężarki, dlatego przy niskich obrotach trzeba wykazać się cierpliwością lub często redukować biegi i bardziej wkręcać silnik. Ale wtedy zużycie paliwa rośnie. Jak bardzo?Sprawdziliśmy spalanie w

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Więcej niż bogata wersja

zwykłego Mondeo? W zasadzie we wszystkich aspektach można znaleźć różnicę. Symulację takiej sytuacji przygotowano mi w trakcie prezentacji Mondeo Vignale w Rzymie, mieście, w którym narodził się Alfredo Vignale. W największym salonie Forda, jaki widziałem w Europie, została przygotowana specjalna strefa

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

nawigacji wklepałem "Monte Carlo" i wybrałem drogę biegnącą wzdłuż wybrzeża. I wiecie co? To był strzał w dziesiątkę! Droga ta jest kręta, pełna podjazdów i zjazdów. Co chwilę musiałem to redukować bieg, to naciskać hamulec, a za chwilę gwałtownie przyspieszać, by wdrapać się pod stromy podjazd

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

pracujących oczywiście w układzie boxer. Jak już wcześniej wspomniałem, nasz egzemplarz z taśm produkcyjnych zjechał z ręczną skrzynią biegów. Wszyscy wiemy, że dopracowany do granic możliwości dwusprzęgłowy automat PDK (Porsche Doppelkupplung) jest fantastycznym urządzeniem, ale dobrze jest przypomnieć sobie

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

układzie jezdnym, że zapomnieli o stylistyce auta. Odkąd pamiętam, kiedy na rynku pojawiała się nowa generacja Imprezy zawsze można było usłyszeć krytyczne głosy na temat tego jak wygląda. W 2001 roku kontrowersje wywołały okrągłe lampy. Później przód Imprezy podobno przypominał Seata, następnie nie

"Zostawić 175. Pociągiem nie dojadę na uniwersytet"

Plany ZTM dotyczące zamiaru skasowania kolejnych linii autobusowych po podwyżkach cen biletów są działaniem skandalicznym. Miasto zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej, a następnie podnosi ceny biletów i redukuje najpopularniejsze linie autobusowe. Szczególnie oburzają mnie plany

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

jest ciągłe redukowanie przełożeń. Nie jest to jednak dokuczliwe, ponieważ drążkiem zmiany biegów operuje się precyzyjnie, a jego drogi prowadzenia są krótkie. Nie oczekujmy jednak spektakularnych osiągów przy korzystaniu nawet z górnego zakresu obrotów. 10 sekund od 0 do 100km/h to maksimum, co

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

nie bał się nawet zderzenia ze ścianą. W 2009 roku na ulice wyjechała już czwarta odsłona Outbacka, który po raz pierwszy stał się osobnym modelem, a nie jedynie wersją Legacy. Przedstawiony egzemplarz to wersja z dwulitrowym silnikiem diesla i nową bezstopniową skrzynią biegów CVT. Jest to kolejna

24 godziny jak 1 promil

koncentrują na prowadzeniu samochodu. Uchylone okno czy chłodzenie wnętrza pojazdu klimatyzacją orzeźwiają, ale nie redukują zmęczenia. Kierowcy powinni być szczególnie wyczuleni na pojawiające się u nich objawy takie jak: prowadzenie samochodu z nierównomierną prędkością, chociaż warunki na drodze tego nie

Mercedes-AMG C 63 S | Pierwsza jazda | Godny następca

łopatek skrzyni biegów i błyskawiczna reakcja na kliknięcie. Szczerze przyznam, że była to jedna z pierwszych rzeczy, którą odczułem w trakcie jazdy. Jak się później okazało nieprzypadkowo, bo jeden z inżynierów powiedział mi, że długo nad tym pracowano. Skupmy się na chwilę na trybie skrzyni biegów

Audi A8L 4.2 TDI | Za kierownicą

, czy staramy się być oszczędni i rzadko redukujemy biegi, czy też nie przejmujemy się zużyciem paliwa i depczemy gaz aż do końca miękkiego dywanika. Bo akurat zużycie paliwa jest spore - aż takie, że chyba nie ma sensu kupować diesla. Spalanie 15-17 litrów ON w mieście wobec niższej ceny wersji

Nowe silniki Grand Vitary

wybierane są w zależności od prędkości obrotowej silnika w celu zapewnienia mu optymalnych warunków pracy. Pozwala to podnieść wartość maksymalnego momentu obrotowego, a co za tym idzie obniżyć jednostkowe zużycie paliwa. Dla modelu z ręczną skrzynią biegów zużycie paliwa wynosi (miasto/trasa/kombinowane

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

przeniesienia napędu, od sprzęgła, poprzez skrzynię biegów, nawet po półosie napędowe (lub wał napędowy). Rozwiązaniem jest dwumasowe koło zamachowe. To nic innego, jak dwie masy (dwa koła) połączone ze sobą w sposób elastyczny. Pochłaniają one drgania występujące podczas pracy na biegu jałowym. Popularność

Golf VII | Wczoraj przecieki, dzisiaj ceny

dzisiaj możemy jednak zdradzić, że wszystkie silniki benzynowe wykorzystywane w aucie pracują w technologii TSI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem). Wszystkie, jak na razie, są czterocylindrowe z czterema zaworami na cylinder i mają moc 85 KM i 140 KM. Najmocniejszy, wyposażony będzie w

Nowe Infiniti M

pojemności 3,7 litra z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów. Moc i moment obrotowy są niezmienione - 320 KM i 360 Nm. Standardem w każdym M jest siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Ręczną zmianę biegów ułatwiają magnezowe łopatki przy kierownicy. Jeszcze nie ma informacji

Mazda 6 | Pierwsza jazda | Dobre wrażenie

;< Wszystkie silniki współpracują ze skrzyniami biegów Skyactiv-MT i Skyactiv-Drive, których konstrukcja jest kompaktowa, a przez to lekka. W przypadku skrzyni ręcznej starano się, by zmiana biegów była równie przyjemna, jak w sportowym MX-5. W tym celu m.in. skrócono samą dźwignię. Z kolei

Prius jako taksówka?

. Kiedy kierowca chce przyspieszyć, nie musi redukować biegów, wystarczy wcisnąć gaz jak w zwykłym automacie, a dwa silniki wsparte skrzynią bezstopniową z łatwością rozpędzają auto.- Najważniejsze jest - podkreśla Domenig - że po całym dniu jazdy po zatłoczonym Mediolanie nie wy siadam z Priusa zmęczony

Toyota Avensis 2.4 VVT-i Prestige

niewspółmiernie niski do obrotów, informując o tym kierowcę sygnałem dźwiękowym. Do pracy skrzyni można mieć jeszcze jedno zastrzeżenie: w trybie ręcznym redukowanie następuje zna-cznie szybciej niż wybieranie wyższych biegów. Wymienione mankamenty nie wpływają w znaczący sposób na komfort jazdy. Toyota Avensis

BMW Z8 | Test | Żyje się tylko dwa razy

Powiedzcie, czyż nie jest wspaniały? Mnie się podoba, Moneypenny też. Jego zaleta - nie spotyka się go tak często jak Mercedesa SL czy Jaguara XKR. "Z8" na drodze to prawdziwy rarytas, prawie jak Aston Martin, tylko że za BMW oglądają się częściej. Stylistyka retro tego auta nawiązuje do

Kupujemy używane auto z automatem

bez gwałtownych szarpnięć, tak samo jak poszczególnych biegów. Sprawdźmy reakcję na kickdown, czyli gwałtowne wciśnięcie pedału gazu, po którym następuje redukcja przełożenia. Sprawna skrzynia redukuje bieg bez niepokojących dźwięków i efektu "ślizgania", podobnego do jazdy samochodem z

Mitsubishi Lancer Evo X - Kryzys czterdziestolatka

brutalnie. Nie uświadczysz tu strzału ze sprzęgła, jaki towarzyszy ruszaniu BMW M6 z przekładnią SMG. Trudno też nadwerężyć sprzęgło przy zmianie biegów, bo automat niczym zbroja chroni tarcze. Skrzynia TC-SST podobnie jak DSG w WV używa dwóch naprzemiennie pracujących sprzęgieł. Dzięki temu zmiana biegów

Yamaha YZF-R1 - motocykl używany

użytkowych, co dodatkowo potęgowało wrażenie ogromnej mocy i sprawiało sporą przyjemność.Nawet bez redukowania biegów R1 przyspieszała niezwykle sprawnie, bowiem już od 4000 obr/min generowała moment obrotowy, o jakim konkurencja mogła tylko pomarzyć. Mówiono, że "jedynka" przyspiesza zawsze

Chrysler Neon (1994-1999) - opinie Moto.pl

We wnętrzu Neona na pewno będziemy się czuli bardzo przyjemnie, wręcz przytulnie. Drzwi bez ramek, ładna tapicerka (ale niezbyt trwała, łatwo zdrapać wierzchnią warstwę) do tego dwie poduszki powietrzne, klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów (czasem manualna). Bardzo dobre przyspieszenia

Z archiwum moto.pl | Wydanie weekendowe | Jeep Cherokee | Test | Typowy Amerykanin

utrzymywać jak najniższe obroty silnika dbając o ekonomię. Reakcja na mocne wciśnięcie pedału gazu jest dość szybka. Jadąc z włączonym tempomatem przydałoby się, by wcześniej niż przy 1500 obr/min. redukowała bieg. A propos  tempomatu. W amerykańskim wydaniu działa on od około 52 km/h, a nie 30 jak to

MITSUBISHI CARISMA 1.8 GDI

praktyce jednak nie wygląda to tak różowo. Przekładnia została skalibrowana tak, aby silnik pracował w zakresie obrotów, w którym jest najoszczędniejszy. To, niestety, spowodowało jej leniwe reakcje (niechętnie redukuje biegi), a także zbyt wczesną zmianę przełożeń na wyższe. Do bardziej dynamicznej jazdy

BMW Z8 - test | Żyje się tylko dwa razy

Przyznaję się od razu, że nie jestem Bondem. Co gorsza, różniąc się od kolejnych Bondów wyglądem i szczęściem do kobiet, mógłbym uchodzić za najgorszego 007 wszech czasów. Ale mam jego samochód! Wspaniałego roadstera BMW Z8 w stylu retro i mogę się poczuć niemal jak agent w tajnej służbie

Toyota Urban Cruiser - test | Pierwsza jazda

problemów, jednak warto zapomnieć wtedy o dynamicznej jeździe. Kłopotliwe są też długie autostradowe podjazdy. Kilka razy musiałem redukować bieg do piątki, a nawet czwórki.Ekonomice jazdy ma też sprzyjać seryjnie montowany i nieodłączalny system Stop&Start. Wyłącza on silnik podczas postoju, oszczędzając

Skoda Fabia RS | Test | Nie ma wstydu

poprawiło to wygląd czeskiego malucha. Dodatkowo podczas faceliftingu wszystkie Fabie dostały nowe reflektory. Soczewki są teraz szerzej rozstawione co dodatkowo, ale tylko wizualnie, poszerza sylwetkę. Jednak jak na auto usportowione Fabia jest albo za wysoka, albo zbyt wąska. Przekłada się to na ilość

Fiat Scudo

długiej liście opcji. Wreszcie wyjeżdżam na drogę krajową i dodaję gazu. Redukuję do trójki i wyprzedzam dwa auta. Z tym silnikiem pod maską nie mogę narzekać na brak dynamiki. Scudo posłusznie reaguje na gaz. Jak poradziłby sobie z pełnym obciążeniem (1,2 tys. kg)? Z pewnością gorzej, ale duży moment

Mercedes R 350 CDI L 4Matic - test | Za kierownicą

mieście zużywa średnio ok. 13 l/100 km, na drodze ekspresowej zaś 9-10 l/100 km. Sparowana z nim skrzynia 7G-tronic nie pracuje co prawda tak aksamitnie jak konstrukcje BMW, ale z typową dla Mercedesów empatią redukuje bieg już po łagodnym wciśnięciu pedału gazu.Rozstaw osi R-klasy w wersji L wzrasta z

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

, że bezwzględnie musimy wyhamowywać pojazd dużo wcześniej niż latem. Przed zakrętem redukujemy bieg, tak, aby pod żadnym pozorem nie wjeżdżać w zakręt na sprzęgle. Dobieramy odpowiedni tor jazdy operując tylko gazem i hamulcem bez gwałtownych ruchów kierownicą. Prędkość zwiększamy dopiero na wyjściu z

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

moment, świetne przyspieszenie, a przy tych parametrach symboliczne zużycie paliwa. W praktyce coś za coś.Komputer sugeruje zmianę biegu na wyższy już przy 2000 obrotów. Jeśli więc chcemy jeździć jak najbardziej ekologicznie (czytaj: najtaniej), musimy być przygotowani na ciągłe mieszanie lewarkiem. Jak

Historia Mercedesa Klasy S

. głów państw wybiera go na swoją służbową limuzynę, a tacy gracze jak Lexus (z modelem LS), Hyundai (z Equusem) czy Daewoo (z Chairmanem) nie ukrywali, że projektując swoje modele z wyższej półki, zapatrzeni byli w Mercede-S-a. A wszystko zaczęło się w 1951 roku. »> S-Klasę można mieć już za

10 sposobów na oszczędną jazdę

powinniśmy zaraz po uruchomieniu silnika. Każda sekunda bezruchu to strata paliwa. Nie ma też potrzeby grzania silnika na postoju, bo jego temperatura szybciej dojdzie do optymalnej w trakcie jazdy. 5. Jak najszybciej na dwójkę Pierwszy bieg warto zmienić zaraz po tym, jak samochód zacznie się toczyć

Ferrari F612 Scaglietti - test | Za kierownicą

, podobnie jak herb Ferrari na przednim błotniku.54 proc. masy przypada na tylne koła. Silnik znajduje się pomiędzy przednią osią a kabiną, skrzynię biegów zamontowano z tyłu, w tak lubianym w okolicach Modeny układzie transaxle. Silnik - V12, 5,7 litra, 540 koni, przekładnia - półautomatyczna F1. Już na

Honda City - test | Za kierownicą

mocniejsze samochody. Niestety później nie jest już tak różowo. Im szybciej jadę, tym wrażenia z jazdy bardziej powszednieją. Powyżej 60 km/h aby wyprzedzić inne auto muszę redukować biegi, silnik zaczyna wyć, a City do przodu zbiera się dość ociężale. Liczby nie kłamią. Poprzednik sprint do 100 km/h

Mercedes C 320 CDI, C 350 Sport Edition

jest tu moim faworytem. Owszem, mocny, ale wąski zakres użytecznych obrotów wymaga ciągłego żonglowania biegami. Dwójka, trójka, czwórka i znów redukcja. Pozostawiona samej sobie skrzynia sprawia wrażenie nieco zagubionej. Nie widzi zakrętów i jak każdy automat zamiast redukować, podwyższa przed nimi

Weekend ze Sparkiem | Bobowa

jedynie na dwóch, bo wciśnięcie gazu do oporu bardzo subtelnie wpływa na wskazówkę prędkościomierza. Jeśli chcemy dynamiczniej przyspieszyć trzeba często redukować biegi. Rozwiązanie tego problemu kosztuje 1500 zł. Wtedy pod naszą maską będzie pracował silnik 1,2 o mocy 81 KM, który rozpędzi Sparka do

ALFA ROMEO SPORTWAGON 1.8 T.S.

Nm przy 3500 obr./min. Alfa z takim motorem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i uzyskuje prędkość maksymalną 210 km/h. Osiągi te w zupełności usatysfakcjonują przeciętnego kierowcę, a jedyna wada tego silnika to zbyt mała elastyczność. Często trzeba sięgać do dźwigni i redukować biegi, mimo to

Nissan Micra - Stworek

zakresie obrotów. Elastyczność jest przyzwoita - do codziennej niespiesznej jazdy wystarczy 2000 na obrotomierzu. Redukować trzeba tylko do wyprzedzania. Układ kierowniczy ma elektryczne wspomaganie. Siła jego działania jest odpowiednia, ale precyzja pozostawia wiele do życzenia, ale i tak prowadzenie

BMW Z8

Powiedzcie, czyż nie jest wspaniały? Mnie się podoba, Moneypenny też. Jego zaleta - nie spotyka się go tak często jak Mercedesa SL czy Jaguara XKR. "Z8" na drodze to prawdziwy rarytas, prawie jak Aston Martin, tylko że za BMW oglądają się częściej. Stylistyka retro tego auta nawiązuje do

Peugeot 508 - test | Pierwsza jazda

g CO2 na km.Nowy silnik ma zmniejszoną prędkość obrotową silnika na biegu jałowym (z 820 do 700 obr./min.). Pomaga to dodatkowo obniżyć zużycie paliwa.Kolejna istotna innowacja to wirnik turbosprężarki o zmiennej geometrii. Wykonany z tytanu redukuje bezwładność turbosprężarki i zapewnia większą

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

. Przykład? Ford nad swoją wersją oszczędnych silników EcoBoost pracował od kilku lat. Wspólnie z inżynierami Forda, pracowali także spece od "smarowania". Efektem tych badań jest pierwszy zielony olej do silników samochodowych. Zielony, a nie żółty, i to w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jak

Audi Q7 - test | Pierwsza jazda

tablicę rejestracyjną jest teraz szersze, przez co tył auta także wydaje się lżejszy. Zadziwiające, że kilka zabiegów stylistycznych sprawiło, że ogromny mastodont wygląda teraz jak nieduże słoniątko. Wnętrze? Cóż, gdyby przed jazdami nie uświadomiono nas, że zaszły tu jakieś zmiany, mogłyby zostać

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD

pod uwagę, że podczas testu Alfa spaliła średnio 7,3 l/100 km, potwierdza się rodzinny charakter tego auta. Motor jest elastyczny i wystarczająco mocny. Nie trzeba zbyt często sięgać do drążka zmiany biegów, na trasie rzadko kiedy redukujemy. Zawieszenie nadal mi się podoba, choć na naszych dziurawych

Acura RL - test

drobiazgami w wyposażeniu. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, sylwetka i stylizacja wnętrza pozostaną bez zmian. A te, jak się przekonałem, to prawdziwy motoryzacyjny majstersztyk. Acurę odebrałem w Poznaniu i zaraz czekała mnie perspektywa powrotu do Warszawy. Trzystukilometrowa trasa zazwyczaj męczy, bo

Audi A6 Avant

. Jechaliśmy autostradą położoną w górach i nie musieliśmy redukować biegów nawet wtedy, kiedy trzeba było dynamicznie przyspieszyć. Maksymalny moment obrotowy (450 Nm) dostępny jest już od 1400 obr./min. Silnik kręci się powoli, a mimo to cały czas gotowy jest do akcji. Drażni tylko krótkie przełożenie

Bezpieczna za kółkiem

zwalniając przed skrzyżowaniem, należy płynnie redukować biegi. Czekając na światłach, stajesz w takiej odległości od samochodu, który jest przed tobą, abyś mogła wyminąć go i odjechać, bez uprzedniego cofania. Gdyby coś niepokojącego działo się na ulicy (np. z samochodu przed tobą wysiądzie potencjalny

Jaguar XK Convertible

. Zatrzymuję się na chwilę, by zamknąć dach tak jak u poprzednika wykonany z materiału. 18 sekund później przesuwam dźwignię skrzyni w położenie S. Komputer dostaje sygnał, by później zmieniać biegi i redukować je podczas hamowania. Mocniej chwytam trójramienną kierownicę i skupiam się na drodze. Wypadnięcie

Volvo C30 2.0 D - Bezpieczne do bólu

się do pracy już od ok. 1600 obr./min. Turbodołek jest niemal niewyczuwalny. Taki silnik i długa skrzynia biegów tworzą bardzo udany duet. Kiedy jedzie się setką na szóstce, obrotomierz wskazuje jedynie 1600 obr./min. W kompakcie takie przełożenie to rzadkość. Wcale nie trzeba redukować, by

Citroën C2

przełączeniu na tryb automatyczny dobiera kolejne biegi, odgadując intencje kierowcy. Nie podoba mi się jedynie to, że gdy chcesz nagle przyspieszyć, skrzynia niepotrzebnie redukuje biegi aż o dwa przełożenia, np. z czwórki na dwójkę. Zautomatyzowana skrzynia biegów będzie dostępna również w samochodach z

PEUGEOT 307 HDi/TIPTRONIC

, który upływa między przesunięciem dźwigni a zmianą biegu, jest zbyt długi. Jedyna miła rzecz to samoistne redukowanie biegów (w trybie automatycznym) przy hamowaniu, ale w taką funkcję automat Peugeota był wyposażony już od dawna. Automat będzie dostępny w połączeniu z benzynowymi silnikami 1,6 i 2,0

Mini Cooper 1.6 Chili

ruszenie spod świateł bez przeciągłego pisku opon nie wchodzi w grę. Po jednostce napędowej Mini nie spodziewaj się dużej elastyczności. Chcąc na piątym biegu przyspieszyć od 80 do 120 km/h, pamiętaj, że potrzeba na to bez mała 500 m. Jeśli trzeba gwałtownie zwiększyć prędkość - bez chwili wahania redukuj

Kamikadze nie noszą kapeluszy

strony, gdy wymaga to wjechania na chodnik, czy pobocze. Ponadto przy wyprzedzaniu nie redukują biegu na niższy - co znacznie wydłuża czas manewru.Kobiety są częściej głównymi bohaterkami abstrakcyjnych sytuacji na drogach. Ostatnio, gdy podążałam do pracy z lekkim spóźnieniem, jadące przede mną Mondeo

MERCEDES-BENZ SLK 32 AMG

mają białe tarcze i chromowane obwódki. Ten sam motyw srebrnych pierścieni powtórzono na konsoli przy pokrętłach nawiewu. Także dźwignia automatycznej skrzyni biegów prowadzona jest w wycięciu w chromowanej blasze. Kierownica wygodnie leży w dłoniach. Dobrze wyprofilowane fotele (podgrzewane) obito

Suzuki Swift 1,3 GS

miastem, gdy chcąc wykonać szybkie wyprzedzanie, muszę kilkakrotnie redukować do trójki. Inna sprawa, że silnik dostaje właściwego kopa dopiero po osiągnięciu 4000 obrotów. Połączenie wysokoobrotowej jednostki z długimi przełożeniami ostatnich biegów może i dobrze wpływa na zużycie paliwa przy spokojnej

BMW 745i

do otworu, zamiast przekręcić, wciskamy do oporu, po czym uruchamiamy silnik przyciskiem "start-stop". Drążek dźwigni zmiany biegów znajduje się za kolumną kierownicy, niczym w amerykańskim krążowniku szos. Hamulec ręczny uruchamiam przyciskiem. I wreszcie słynny iDriveÓ N komputer

FORD FOCUS 1,8 TDCi GHIA

, robi to tak gwałtownie, że cały samochód wpada w nieprzyjemne drgania. Za pierwszym razem można się nawet przestraszyć. Później już wiadomo, że nie należy do takiej sytuacji dopuszczać. Zresztą nie jest to trudne. Większość kierowców, którzy wcześnie "wysprzęglają" i chętnie redukują biegi

Skoda Fabia Sedan 1.4 16V - test | Za kierownicą

(74 kW). Podczas jazd testowych miałem okazję poznać auto z silnikiem 1.4 16V o mocy 101 KM. Silnik ten wydaje się wystarczająco mocny, ale troszkę denerwuje jego mała elastyczność. Podczas jazdy po krętych, górskich drogach Grecji trzeba było często sięgać do lewarka skrzyni biegów i redukować

Cadillac XLR

. Jak znosi to samochód - okaże się za parę lat. Dalsze odkrycia są na szczęście mniej wstrząsające. Układ kierowniczy nasuwa skojarzenia z Mercedesem, co w tym kontekście nie jest komplementem. Skrzynia biegów wywiązuje się ze swego zadania poprawnie. Wskaźniki są piękne - i te tradycyjne i te

Jaguar X-Type 3.0 SE

następujących po sobie nierównościach kot traci zwinność i gubi rytm. Podobnie jak jego zmieniarka płyt CD firmowana przez Alpine'a która potrafi wówczas zgubić ścieżkę. Bezbłędnie działa za to skrzynia biegów. Wystarczy wcisnąć guzik S jak Sport, a jej reakcje stają się wyostrzone. Jadąc z prędkością 100 km/h

Lexus LS 600h | Test | Wzór do naśladowania

granice jego ingerencji) i wciśniemy klawisz Sport (redukuje przełożenie przekładni kierowniczej o 10 proc. i zwiększa moment obrotowy o 4 proc.), dalej zdaje się warować w kącie jak dobrze wychowany wilczur. W przeciwieństwie do tylnonapędowych konkurentów, nie ma aspiracji do roli w kolejnym odcinku

Transport przyszłości

wykorzystać również do stworzenia "inteligentnych" ubrań, które zwiększą ludzką zdolność do marszu lub biegu, noszenia ciężkich ładunków lub nawet pozwolą ludziom "latać jak ptaki". Dzięki postępowi technologicznemu wiele towarów można będzie wytwarzać lokalnie, co zmniejszy potrzebę

Chrysler 300C SRT

) cięższej skądinąd (+50 kg) wersji. Przyczyna tkwi, jak sądzę, w oprogramowaniu silnika i skrzyni. Nie ma tu systemu MDS, który w chwilach mniejszego zapotrzebowania na moc odłączał w HEMI 5.7 połowę cylindrów, czyniąc z dziarskiego V8 ekonomiczne V4. Pięciostopniowy automat jest taki sam, ale nie redukuje

MERCEDES-BENZ S 430/LEXUS LS 430

przekraczał 4000 obr./min. Przy wciśnięciu pedału gazu do oporu spod maski dobywa się stłumione burczenie, a przekładnia redukuje bieg, co objawia się gwałtownym wzrostem przyspieszenia. W trybie "Winter" (zimowym) skrzynia wybiera wyższe przełożenia i na koła trafia mniejszy moment obrotowy, co

Skoda Octavia Adventure 4x4 - test | Za kierownicą

. I dobrze! Turbodiesel początkowo wydaje się wystarczająco mocny, ale już po wrzuceniu trzeciego biegu dostaje zadyszki. Większa masa Octavii 4x4 (prawie półtorej tony) daje znać o sobie. Na stromych podjazdach redukuję do jedynki, żeby nie spaść poniżej minimalnych obrotów dla sprężarki, po to by

Jaguar XJ6 D Sovereign

przejdzie w Jaguarze. Czyli obie ręce na kierownicy i z dziką radością atakujemy kolejne zakręty. Początkowo redukuję bieg o jedno, dwa przełożenia silnikiem, wspomagając hamowanie przed wejściem w zakręt. Nie jest to zbyt wygodne, jako że Jaguar nie przewiduje manetek do obsługi automatycznej skrzyni

Volkswagen Golf GTI

kulturą pracy "klekotom" nieznaną. Żadnej turbodziury. Podobno to zasługa bezpośredniego wtrysku paliwa FSI. Ale Golf GTI ma coś, co robi jeszcze większe wrażenie. To DSG - mechaniczna, zautomatyzowana skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem. Jak pracuje? Świetnie. Mój podziw dla jej konstruktorów

Opel Antara

diesel (niebawem pojawi się słabszy - 127-konny) przy próbach dynamicznej jazdy poza miastem pozostawia lekki niedosyt. A i w mieście zdarzają się sytuacje, gdy trzeba redukować do jedynki (np. przy ciasnych nawrotach), bo dwójka okazuje się za długa. Podobnie jak w Captivie tak i tu nie uświadczysz

Jaguar XKR

redukuje biegi, dodając do tego soczyste przegazówki. Ale zaraz... Przed następnymi zakrętami pedał hamulca twardnieje, a skuteczność hamowania słabnie. Zatrzymuję się i co widzę? Świecące tarcze i buchający z nich dym. Szybko ruszam i chłodzę hamulce. Dlaczego tak szybko się przegrzały? Przecież tarcze

Opel Vectra Caravan 3.0 CDTI Cosmo automat

ochoty korzystać z trybu ręcznego. Biegi redukowane są we właściwym momencie, najpóźniej wtedy, gdy naciskając pedał gazu, pokonasz wyraźny opór wyznaczony przez punkt kick down. Przejście na kolejny bieg odbywa się, gdy silnik ma już wysokie obroty, zatem bez straty dynamiki. I wszystko bez szarpnięć

Skoda Octavia - Czeskie rachowanie vol. 2.0: 3 Octavie - 3 paliwa - test porównawczy

, przy dużym obciążeniu auta, trzeba nieco wcześniej redukować biegi na stromych podjazdach. Jazda na gazie jest przyjemna, silnik pracuje cicho i miękko. Dopiero wizyta na stacji benzynowej pozwala wychwycić rozbieżności. Przy zasilaniu benzyną średnie spalanie wynosi ok. 8 l/100 km, przy zasilaniu

Mercedes SL600

, sztywny dach momentalnie ląduje w bagażniku. Zresztą chcę posłuchać, jak V12 z dwiema turbosprężarkami budzi się do życia. Elektronika wyczuwa kluczyk w mojej kieszeni, kładę stopę na pedale hamulca i wciskam guzik na szczycie lewarka skrzyni biegów. Z dwóch końcówek wydechu dobywa się coś w rodzaju

VW PASSAT 1.9 TDI COMFORTLINE

rozpędzania samochodu na wyższych biegach, robi to bez trudu, jakby miał co najmniej dwa razy tyle mocy, ile podano w danych technicznych. Powyżej 70 km/h nie ma potrzeby redukowania, szósty bieg wystarcza w zupełności. No chyba że wyprzedzamy. Dzięki temu silnikowi Passat należy do najoszczędniejszych

redukować bieg....

Główną zasadą przed zakrętem, to redukować biegi !!! Tylko do którego biegu ? Przeważnie "młodzi" kursańci, to po pewnej chwili w ogóle nie wiedzą na którym biegu jadą i co wtedy ? Niestety , to trzeba 'wytrenować' !!! W większości przypadków na zakręcie jedziemy z małą prędkością, a

Re: jaka różnica?

Bo to zaden wyczyn przyspieszac od 40 do max na piatce. Pytanie jak przyspieszasz... i czy jednak nie redukujesz biegu przed wyprzedzaniem...? -- Pozdrawiam, galtom "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti

Re: Ceny Karoq

Nie brak koni jest problemem, tylko jakieś dziwaczne zafiksowanie sie kierowców (także na tym forum) na tym, żeby nie trzeba było redukować przy wyprzedzaniu. Jakby to był jakis dyshonor. Rezultat jest taki, że 200 koni ach i och, ale wyprzedza na 6 biegu, czyli jakby miał 130 KM (uprościłem).

Re: redukować bieg....

mój instruktor mówi, że po mieście wystarczy na 3 jeździć i nie ma się później problemu z redukcją do 2 przed skrętem...

Re: redukować bieg....

ww "dwójki" jak nie jedziesz "5", bo skrzynię rozwalisz hehehe. Jeśli wiemy ze zblizamy się do skrzyzowania - no problem... zwolnic i powoli sobie redukować, jak musimy skręcić nagle, to postarać się jak najpłynniej wyhamowac no i z "3" też się da, ale trzeba się

Re: redukować bieg....

"Piąteczka" ? Hmmm. A czy ktoś tłumaczył , że "5", to jest "nadbieg"??? Chiiiba , ze jeździsz "SUPER-CORVETTE" :-)

Re: Jezdzilem Porsche Macan, fajnie ale...

Przez równiutko dwa lata i 50 tys. km ujeżdżałem S80 2.5T (210 KM) z pięciobiegowym automatem. Nie wku...ł mnie ani razu, więcej -- absolutnie spisywał się SZOKUJĄCO bez zarzutu. Przy 70 z piątki redukował nawet do dwójki, pozwalał też na wyprzedzającą zmianą biegów za pomocą kopnięcia w pedał gazu

Re: Zbiorkom - nie dziekuje

I tu jest różnica - u mnie wystarczy, że lekko wcisnę gaz i mam redukcję o 1-2 biegi. Powinien trzymać takie obroty, żeby przy lekkim przyspieszaniu nie redukować. -- www.sprawdzpodatki.pl sprawdzpodatki.pl

Re: Usłuchaj bracie owieczki nawróconej...

To ja decyduję na którym biegu chcę jechać, ja redukuję ile trzeba - automaty to zło. Tak, nie bo nie - jak w przedszkolu. Tipo to nie wóz premium i w dodatku sportowy więc ja poproszę z manualem.

Re: Łosie na szosie

Jestem mistrzynią nie używania hamulca, jak jadę to prędkość redukuję skrzynią biegów tylko na końcu hamuje, jak stoje dłużej niż 5 sek. w korku to albo wogóle albo ręczny. Światła w korku mnie nie rażą, bardziej wq... mnie jak w trakcie jazdy ktoś przedemną ma nerwicę i niespokojne nogi i nie umie

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

A nie zwalniasz przed ostrzejszymi zakretami? MISTRZ!!!! :-) Mnie sie jednak zdarza dosc mocno hamowac przed zakretem i raczej redukuje bieg wlasnie wtedy a nie w czasie pokonywania zakretu/luku. Od szczytu chce przyspieszac i wole to robic na zredukowanym biegu, zeby nie czekac az auto dotrze na

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

Już pisałem - wystarczy musnąć gaz bardziej i automat już redukuje - bo zapina przesadnie wysoki bieg. Może sobie na to pozwolić, bo wachluje biegami średnio 2x częściej niż kierowca w manualu (robili badania). Przy manualu jazda wg podpowiedzi to mordęga, bo trzeba by wrzucać podpowiadany bieg

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

To się zdecyduj czy zmieniasz biegi zawczasu w manualu i dlatego jest sprawniejszy, czy jednak automat jest ślamazarny i w manualu jesteś w stanie zrobić szybciej redukcje... W MT aby mieć takiego kopa jak mam w AT musiałem zawczasu redukować o 2 biegi... W AT wystarczy "kopniak" i mam z 1-2k rpm

Re: automat czy manual ?

allegropajew napisał: > Zresztą podobnie na zjazdach typu garaż wielopoziomowy czy pagórki narciarskie. Bzdura. Jak mam ostry zjazd w dol, to spokojnie przerzucam skrzynie na 2 albo L (1). I biegu nie zmienia. Tyle, ze faktycznie do ostrzejszej jazdy i redukowania przed zakretem to to sie

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

Olej te wskazania - one są dobre dla automatu, który przy wciśnięciu gazu o 1/10 więcej redukuje bieg. Przy manualnej skrzyni ma to sens tylko wtedy, gdy nie będziesz przyspieszać.

Re: Co szybciej jedzie?

Żebyś nie przesadził, bo w efekcie będziesz musiał redukować przy czołowym wietrze bo silnik na najwyższym biegu nie da rady :) -- Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.

Re: co myślicie o chip tuningu?

po przeczytaniu całego internetu zastosowałem się do porady ludzi z firmy DEKRA. odradzają ingerencje w ustawienia fabryczne, doradzają za to "mocniejsze wciskanie gazu i redukowanie biegów" :) Nauczyłem się tym autem jeździć i brutalniej go traktować jeśli jest taka potrzeba. I całkiem sprawnie

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

klemens1 napisał: > Naprawdę w manualu zmieniałeś bieg bezpośrednio przed wyprzedzaniem, zamiast za > wczasu? Też racja. Ale spójrzmy na to z drugiej strony - teraz dużo mniej "planowania" mam związanego z wyprzedzaniem, mogę się skupić na obserwacji drogi, a nie a tym, żeby z piątki na

Re: nadchodzą !

; kuteczniejsze jest uczenie motywowane. Chyba teraz lepiej rozumiecie, co powinn > iście uznawać za sztukę. Mam raczej wrażenie, że kognitywistyka , póki co, jedynie upraszcza- usiłując redukować, różne bogate zjawiska do swoich obecnych - możliwości wytłumaczenia tych zjawisk. Ale Ty nie musisz ograniczać

Re: jeszcze o podróżowaniu autostradą

istotnie wolniej po hamowaniu, to zanim się połapie (i jego skrzynia biegów też - przekonany o swojej wyższości będzie wciskał gaz po trochu, czyli redukował biegi po jednym), zostanie dobre 200 metrów z tyłu. Ja sobie wówczas spokojnie zjeżdżam na prawy pas, ustawiam tempomat na 140km/h. Kretyn robi

Re: Nauka jazdy | Z międzygazem

Przy redukowaniu biegów używanie międzygazu nie katuje tak sprzęgła jak redukowanie bez gazu w samochodach ciężarowych tak sie właśnie zwalnia praktycznie do zatrzymania chyba ze sytuacja wymaga hamowania

Re: Jak namówić szefa na samochód służbowy z auto

klemens1 napisał: > schweppes1 napisał: > > > bo co z tego, że kolejny bieg już czeka na natychmiastową przepinkę, skor > o j > > uż przy kickdownie nie, a to jest dla mnie ważniejsze... > > Właśnie - nie zauważyłeś, jak powoli redukuje? Wolniej niż

utrrzymywanie predkości = duże obciążenia

szybkie redukowanie na niższe biegi - tak mocne deptanie po gazie na tych niższych biegach - nie ja stosując tą metodę szczyt górki pokonuję na ogół na 3 cim , czasem tylko 2gim biegu Dodatkowem argumentem jes że po szczycie następywa na ogół zjazd więc bezsęsu jest wykonywać pracę, którą za chwilę zrobi

Re: Padłem... TVN Turbo...

pozyczal ten samochod albo dawalismy sobie zmiane ta trasie, i nikt nigdy nie narzekal, wrecz przeciwnie, kazdy ja lubil i podziwial "plynnosc". A z kolei w automacie z osmiobiegowa skrzynia, zawsze jak tylko przy stalej predkosci lekko dotykam gazu, doslownie muskam pedal :) to jebaniutki sobie redukuje

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

gaz, to od razu redukuje - przy niewiele większym wciśnięciu redukuje o 2 biegi. Więc widocznie przyspieszanie uznaje za szkodliwe, ale toczenie się - już nie.

Re: Dorzucę jeszcze 5 groszy

Dokładnie tak. Dodam też, że skrzynia utrzymywała chwilę niski bieg po zakończeniu manewru, ale wystarczyło szarpnięcie stopą "odpuszczenie" i od razu wrzucała wyższy. Taki automat i manual w jednym. Genialne. Kick down oczywiście działał sprawnie, ale różnice między zaplanowaną redukcją a

Re: MeToo

chamski i nieprzyjemny? Mnie te rzeczy dotykają bardziej, niż żul spod budki, który redukuje mnie do dupy czy cycków. I jest tak jak mówisz - nie interesują mnie żula odczucia. Natomiast interesują mnie klienci - od tego zależy moja praca - i w kontekście tego, komentarze żula nie mają szansy zaistnieć w

Re: Leziowy zbiorek kawalów

Facet łapie autostop. Zatrzymuje się TIR z wielką naczepą. Autostopowicz pakuje pakuje się do kabiny. Jadą, po kilkunastu kilometrach TIR zaczyna zwalniać, silnik wyje, kierowca redukuje biegi, a samochód traci moc i zatrzymuje się. Kierowca wyjmuje spod siedzenia bejsbola i wali dookoła w

Re: Dorzucę jeszcze 5 groszy

Miałem onegdaj S80 z rocznika 2005 210KM z 5-biegowym automatem (lock na każdym z 5 biegów). Wystarczyło uderzyć w pedał gazu (5 s przed planowanym GWAŁTOWNYM przyspieszaniem) i już szła redukcja, czasem (np. przy 75 km/h) z V na II. To naprawdę był automat LEPSZY od manuala. Przy normalnym

Re: Sporo prawd... Czego faceci chcą WIĘCEJ !

działki w Wałbrzychu pod budowę fabryki (skrzyń > biegów, już produkuje). Najęli consulting z UK by nam patrzał na ręce. ... > A Japońcy pokornie zapłacili za to nieudane i za to udane wiercenie. Chytry dwa > razy płaci. I mieliśmy potem jeszcze wiele zleceń od Toyoty bo nas bardzo szan

Re: spadajace obroty a wjazd pod gorke

Temat z pozoru durny ale się rozkręcił więc dołoże swoje. Jak "maluchy " były królem szos to jazda nimi uczyła odpowiedniej techniki. Pokrótce tak:Jadę sobie na 4 biegu 100 na godz. po równym ale dojeżdzam do wzniesienia. Otóż zanim spadnie mi prędkość redukuję z 4 na 3 bez puszczania gazu przy

Re: Jak namówić szefa na samochód służbowy z auto

schweppes1 napisał: > bo co z tego, że kolejny bieg już czeka na natychmiastową przepinkę, skoro j > uż przy kickdownie nie, a to jest dla mnie ważniejsze... Właśnie - nie zauważyłeś, jak powoli redukuje? Wolniej niż klasyczny automat. Gdzieś czytałem testy - wyszło 1.1s. Nie raz miałem

Re: Jak namówić szefa na samochód służbowy z auto

Przecież DSG nie ślizga się, to jest przekładnia mechaniczna. Przyznam, że przy eko-jeździe trzyma bardzo niskie obroty - przy skrajnie delikatnym przyspieszaniu zmienia biegi tak, że po zmianie obroty wynoszą 1100-1200 RPM i dopiero poniżej 1100 redukuje i jadąc pod lekką górkę, delikatnie

Re: Do mam kierowczyń c.d.

babunia_wygodka napisała: > > Bujda. Jedynka to bieg jak każdy inny. więc redukuj sobie do jedynki aż rozwalisz skrzynię biegów.

Re: Usłuchaj bracie owieczki nawróconej...

koza_oddam napisał: > To ja decyduję na którym biegu chcę jechać, ja redukuję ile trzeba No ja też, znaczy się jak chcę. Jak nie chcę to też pośrednio decyduję. > - automaty t > o zło. Tak, nie bo nie - jak w przedszkolu. OK > Tipo to nie wóz premium i w dodatku > sportowy

Re: Instruktor byl wojskowy?

zatrzymaniem. Oczywiście nie zawsze tak się da, czasem niektóre fazy hamowania silnikiem należy wspomóc hamulcem roboczym. Nie wiem jednak jak to jest z automatami i redukcją. Czy po ściągnięciu nogi z gazu automat trzyma na jak najwyższym biegu optymalizując na jak najdłuższy dojazd i redukuje, gdy już mocno

Re: i gdyby w Melexie byli Prawdziwi Manadżeży..

elektrycznych (gdzie silnik asynchroniczny dostarcza 100% momentu obrotowego od 0 do kilkunastu tysięcy obrotów, a więc nie istnieje żaden powód, by redukować sprawność napędu "z pomocą" skrzyni biegów, bo przełoży się to na zasięg auta, zużycie energii i sprawność układu napędowego. To, że Ciebie nie stać na

Re: Krowy śpią, mleka ni ma jeszcze...

no właśnie tak robię, albo stponiowo przyhamowuję i redukuję bieg po biegu, albo hamuję mocniej i redukuję na niższy bieg. szymizalogowany, dzięki za odpowiedź :) -- OLA 16.09.2007 ZDJĘCIA OLI

Re: Mikrodrgania na kierownicy w dieslu

parametry dodatkowo w szerszym zakresie obrotów. Ostatnio jechałem CLS CDI automat, który nie redukował z 7 biegu tylko podjeżdżał na długie wzniesienie mając na obrotomierzu 1200 obr/min

Re: Dorzucę jeszcze 5 groszy

się "nie ograniczać" do obrotów poniżej 4 krpm ... > to zanim DSG zredukowala, zanim doladowanie zaczelo > prace i zanim dalo kopa w plecy przyrostem momentu to Mazda byla dwie dlugosci > do przodu... Bo DSG nie umie redukować. Szybkie toto jest tylko wtedy, gdy przewidzi następny

redukcja biegów

Kiedy własciwie powinnam redukować biegi???Przy jakiej prędkości jaki bieg??Bardzo prosże o podpowiedzi:-)

Re: Turbo dla Velostera

miałem dwa hyundaie (1,3 84km i 1,5) i sobie chwale, na elastyczność nie narzekam, trzeba tylko umieć dodawać gazu(nie dużo) i redukować biegi.

Re: Felipe Massę ocalił komputer

Ja wyraźnie slyszalam po kolei redukowane biegi , i tak samo wyswietlające sie lampki obrotomierza na kierownicy

Re: Motodziennik: Nowa Kia Sportage

Poprawiają się osiągi przy wyższych prędkościach, przyśpieszenia na wyższych biegach, przy wyprzedzaniu. Automat nie potrzebuje często i nisko redukować itd.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

przyspieszę jeszcze lepiej? Pewnie dlatego automat redukuje przy depnięciu, mimo że maks. moment jest przy 2000 rpm - nigdy cię to nie zastanawiało? Jedyne, do czego przydaje się maks. moment, to podjazd pod górkę na I biegu - wtedy faktycznie na maks. momencie podjedzie, a na mocy już nie.

Re: utrrzymywanie predkości = duże obciążenia

redukowanie na niższe biegi - tak mocne deptanie po gazie na tych niższych biegach - nie ja stosując tą metodę szczyt górki pokonuję na ogół na 3 cim , czasem tylko 2gim biegu ---------------- Takich biegów używam na ostrych zakrętach albo kiedy warunki ruchu zmuszają. ==================== Dodatkowem

Re: Dacia sandero będzie najlepsza

Nie wiem jak w Sandero ale w Loganie 1.2 się nie sprawdza. To auto jeździ jak np Clio/Thalia z starym 1.4 8 zaworowym który też ma 75KM. Słabe przyśpieszenie, jak chcesz wyprzedzić albo szybko przyspieszyć musisz mocno redukować biegi i wysoko kręcić na obrotach. Jeździłem Loganem z silnikiem TCE i

Re: Autostradowa Obwodnica Wrocławia od razu ulży

Obiecuję Ci solennie, że w dniu wprowadzenia takiego zakazu na tych odcinkach będę redukował do drugiego biegu, stać mnie na te parę litrów paliwa więcej.

Re: Dziś po raz pierwszy w zyciu

kikimora78 napisała: > A ja nie lubię, nie ufam automatom przy wyprzedzaniu, kiedy trzeba czasem bardz > o przyspieszyć, szczególnie przy wyprzedzaniu długich aut. > Mój automat ma taki guziczek "sport" i wtedy redukuje biegi, więc do wyprzedzania jak znalazł. No i zawsze

Re: Renault scenic wpadł pedał sprzęgła i nie odp

W uniaku 1,4 zerwana linka. Spokojnie dało się wrzucać wszystkie biegi oprócz 1 i R. Tak samo redukować. Czyli normalna jazda tyle że trzeba było ruszać z 2 :) -- Naprawa komputerów Sosnowiec

Re: A automat?

No sorry, ale jezeli nie wiesz jak redukuje sie w automacie bieg... -- Forum krytycznie myslacych obywateli

Re: Przenoszony moment obrotowy jest rozny.

> Dodajmy, że ta zmiana w "ułamku sekundy" następuje tylko wtedy, gdy dsg zmienia > na bieg, na który spodziewa się zmienić. Gdy się delikatnie przyspiesza, a nas > tępnie wciska mocno gaz, to dsg nie spodziewa się redukcji i trochę to trwa. > Generalnie skrzynia przereklamowana

Re: Redukcja z gazem?

jaki jest sens redukcji biegu przy zwalnianiu? Do zwalniania jest hamulec a biegi redukuje się po to aby przyspieszać.

Re: Technika zmiany biegu w górę

Czesto redukuje biegi w dol przy odjetym gazie i nie szarpie wiec tymbardziej nie wyobrazam sobie by mialo z tego powodu szarpac przy zmianie w gore.

Re: wrzucanie dwojki na... srodku skrzyzowania?

Emilio, dziekuje za odp, ja jednak słyszałam, że w odwrotną stronę tzn. przy zmniejszaniu prędkości nie trzeba redukować biegów po kolei. (Tak twierdził mój instruktor).

Re: "Tempo 30" wychodzi na peryferie. Tam też trz

Przesadzasz. Nie rób z siebie męczennika bo jak Ci kiedy na wakacjach norweska policja strzeli 5000 NOK za przekroczenie prędkości o 10 km/h to się szybciutko biegi nauczysz redukować. -- DEBATA OBYWATELSKA -

Re: Sąd: kierowcy rzeszowskiego MPK nie są bezkar

dlaczego burak?? a ty też zwalniasz płynny ruch żeby wpuścić autobus?? to jest nieekologiczne bo każdy redukuje, zmienia biegi, potem gazuje i więcej spalin wydostaje się do naszej atmosfery.

Re: przesadzacie

Sam to chciałem napisać: to się słyszy i czuje, kiedy zmieniać bieg na wyższy, a kiedy redukować. Gdyby były proste zależności (np. 30km/h zmień na trzeci bieg) to automatyczna skrzynia biegów byłaby równie prosta i tania jak manualna. Ciekawe ja byście sobie poradzili w samochodzie bez "

Re: skręt z Ranieckiej w lewo w AK

włączasz kierunkowskaz, redukujesz bieg chyba jedziesz na 2 od Pułtuskiej, patrzysz czy z prawej nic nie jedzie, ewentualnie można wrzucić 3 bieg, później 4, dalej jest zakręt w prawo więc znowu 2 bieg, później może być 3 i tak można dojechać na okrągło do Płońskiej

Słowacja: żałoba narodowa po katastrofie na prz...

Czy kierowca zyje ? Tak ! Togo powiesić . Staję i oglądam się a bieg redukuję wczesniej .Wiozę ludzi a nie kartofle .

Re: Faktycznie subiektywna ta lista :-)

galtomone napisał: > > - reczna zmiana biegow w automacie ale nie manetkami tylko dragiem > > Zadna z nich nie jest przydatna. Jakby chcial zmieniac biegi to nie kupilbym au > tomatu. DSG redukuje tak niemrawo, że to się przydaje. Może u ciebie jest lepiej. > >

Re: "Tempo 30" wychodzi na peryferie. Tam też trz

gandharwa napisał: > Przesadzasz. Nie rób z siebie męczennika bo jak Ci kiedy na wakacjach norweska > policja strzeli 5000 NOK za przekroczenie prędkości o 10 km/h to się szybciutko > biegi nauczysz redukować. Ależ mieszkaniec ma rację, moje auto też protestuje jadąc 30-stką. Po

Re: Krowy śpią, mleka ni ma jeszcze...

silje78 napisała: > no właśnie tak robię, albo stponiowo przyhamowuję i redukuję bieg po > biegu, albo hamuję mocniej i redukuję na niższy bieg. no to jak wreszcie, pytasz o skutki hamowania silnikiem, a hamujesz hamulcem ? -- * skyddad - Olej polsyntetyczny jest robiony ta samo

Re: Venezia - Palazzo Ducale

wyboru Doży z biegiem czasu stawał się coraz bardziej skomplikowany. W roku 1172 wyboru 39 Doży, dokonało 12 „wyborców”, ale już jego następcę, wybierało czterdziestoosobowe kolegium wyborcze. Znaczące rodziny patrycjuszy obawiały się, że przykład innych włoskich miast w których doszło do

Re: Najpierw trzeba miec te dane...

trypel napisał: > no i ja cały czas o tym piszę. > Własnie o tej większej rozpiętosci. Tylko co ci ta rozpiętość daje? Będziesz jeździł przy 1000 rpm? W praktyce w dieslu i benzynie biegi zmienia się przy tych samych prędkościach - tylko że w dieslu nie trzeba redukować żeby jechał

do daniela

Normalnie przed zakrętem redukujesz bieg na 2 i lekko puszczasz sprzęgło , hamujesz hamulcem.Jedziesz.

Re: TCT czyli dwa sprzęgła "made In Italy"

@obserwator Co ty czlowieku wygadujesz. Nie ma takiej mozliwosci zeby w trakcie wyprzedzania przy kick down'-ie skrzynia zmienila bieg na wyzszy. A przeczytałeś, co napisałem? Cytuję: "takiej, która przy dodaniu gazu zmienia bieg na wyższy zamiast redukować na niższy nigdy nie spotkałem"

Re: TCT czyli dwa sprzęgła "made In Italy"

"Niepewność przy wyprzedzaniu - jadę na trójce, dodaję gazu. Jedno sprzęgło zmienia bieg na czwórkę, a drugie, które miało trójkę przygotowało już piątkę. " Wieloma skrzyniami automatycznymi i zautomatyzowanymi jeździłem, ale takiej, która przy dodaniu gazu zmienia bieg na wyższy zamiast

Re: Redukcja biegów

zobacz sobie może jak redukują biegi kierowcy ciężarówek czy autobusów z ręczną skrzynią,warte polecenia

Re: Utrudnienia dla wszystkich

Oczywiscie jadac 50 redukuje sie na 1 lub 2 bieg... wszyscy kierowcy tak robia...

Deja vu

się z rabunkową gospodarką samochodem, ale to dotyczy samochodu własnego. Gdy samochód jest niczyj , można się nie krępować. Instruktor kazał mi przeto jeździć chorobliwie oszczędnie, wrzucać wyższy bieg absurdalnie wcześnie, redukować jak najpóźniej i nie ma, że górka... Opowiedziałem o tym ojcu

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

"Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min;" - ZONK! Komputer uruchamia wtryskiwanie benzyny już przy 1200-1300 obr/min, więc jadąc lekko z górki, nigdy nie zejdziemy do 1000 obr/min.

Re: Pierwsze km na Hondzie CBF 1000!!!

Biegi trzeba redukować wcześniej (pamiętając o sprzęgle) a nie przed samym zatrzymaniem

Re: Do mam kierowczyń c.d.

umeyo napisał: > babunia_wygodka napisała: > > > > > Bujda. Jedynka to bieg jak każdy inny. > > więc redukuj sobie do jedynki aż rozwalisz skrzynię biegów. Jakoś mi się jeszcze nigdy nie rozwaliła mimo wielu takich redukcji :-) No chyba że sobie wyobrażasz

Re: Przy jakich prędkościach powinno się zmieniać

To odpowiedz.. ? ok... 2 - przy 20, 3 - 30, 4 - 40, 5 - 50, jak chcesz gwaltowniej przyspieszyc to zmieniasz pozniej lub redukujesz bieg na nizszy :P

Re: Paliwo tanieje ...

pociągnie za sobą przerobienie (dołożenie chłodnicy oleju) skrzyni biegów. To w Europie wolno jeździć szybko i to tu duży silnik ma sens. Do tego - 4,4 to wygoda, to relaks... to też rozwiązanie zwiększające trwałość skrzyni biegów... bo po co ma redukować bieg, skoro potężny moment obrotowy silnika bez

Re: No i stało się :) - AWARIA !

Sterownik skrzyni biegów NA PEWNO steruje przepustnicą ( czyli obrotami ) bo musi - inaczej przy zmianie biegów nie redukowałby gazu.

Re: Chcę zrobić prawo jazdy!!!

Wyjezdzilam 20 godzin (wyjezdzalam na 3 tygodnie, wiec tak to idzie slabo do przodu) i raz jestem bardzo pewna siebie, ze sprawa jest banalna i zaraz zapisuje sie na egzamin a po nastepnej godzinie wrecz przeciwnie i jezdze sztywna jak kij od szczotki, redukowanie biegu jest dla mnie trudne, ze nie

Pytanie dotyczące redukcji biegów

Czy przy redukcji biegów musze redukować o jeden bieg w dół? Czy można redukować np z biegu 4 na 2? Rozumiem ze bieg 1 jest tylko do rozpoczęcia jazdy i gdy samochód zaczyna już powolutku jechać mogę wbijać bieg 2. Na jakim biegu pokonywać poprzeczne garby na drodze (te które zmuszają do

Re: jazda na 1biegu

źle ci karze redukować. Zakręty pokonuje się na drugim biegu. Dopiero gdy musisz się zatrzymać to stajesz i wrzucasz pierwszy bieg.

Re: Krowy śpią, mleka ni ma jeszcze...

silje78 napisała: > no właśnie tak robię, albo stponiowo przyhamowuję i redukuję bieg po > biegu, albo hamuję mocniej i redukuję na niższy bieg. > szymizalogowany, dzięki za odpowiedź :) i bardzo dobrze i tak trzymaj a koledze powiedz ze to on akurat nie ma pojecia jak sie prawidlowo

Re: automatyczna skrzynia a elastyczność

W accordzie automaci, w trybie manualnym skrzynia nie redukuje biegu przy kickdownie i nie zmienia biegu przy max obrotach

Re: prawo jazdy

redukujesz biegi, wciskasz hamulec, zatrzymujesz się, wrzucasz na luz, wyłączasz silnik. potem są dwie opcje: zaciągasz hamulec ręczny lub zostawiasz samochód na którymś biegu (nie wiem, która opcja jest słuszniejsza), wychodzisz, zamykasz samochód, włączasz alarm.

Re: E46 320D 150KM ok 2000r +

Jestem na etapie kupna e46, byłem już zdecydowany na 325i, ale po jeździe testowej jestem zupełnie rozczarowany, ta przyjemność z jazdy na benzynie o której wszyscy piszą to 1 i 2 bieg, na wyższych biegach diesle są nie do pobicia. Chcąc jako tako wyprzedzać benzyniakiem trzeba redukować do 3 biegu

Re: czas na nowszy

dołożenie turbiny to nic nadzwyczajnego czy wysilającego silnik. A przynajmniej auto jedzie jak mu się wciśnie, bez potrzeby redukowania o 3 biegi w dół (vivat honda). W którymś AŚ robili test długodystansowy 2.0 tsi (passat albo jakaś skoda) - po 100 tys. rozebrali silnik - prawie jak nowy.

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

pan, który to napisał nie ma pojęcia o ekojeździe... "- kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym i przy 2400 obr./min w benzynowym. Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min; - kontroluj przyspieszanie - zanim osiąg Przepraszam

Re: 30 h to za mało ?

No, ba. Ja już mam na koncie 50 godz., a też zdarza mi się nie redukować biegu przed zakrętem.

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

@seth Ja na trasie jadac na 5 biegu, chcąc kogos wyprzedzić pełna moca, redukuje na 3 i gaz w deche. Ciagnie tak do 120 km. To brzmienie, ten wcisk w fotel sprawia, ze nie schodzi mi banan z twarzy. Patrze na kierownice,a tam wielka litera H. Wszystko jasne. Honda forever!

Re: Ekologia zabija BMW?

Skoro moc przelicza się na moment i odwrotnie - to właśnie moc będzie decydować o najlepszym możliwym (na odpowiednim biegu) przyspieszeniu. A przebieg mocy (momentu) jest ważny dla nie-lubiących redukować biegów.

Re: pytanie

Wcale nie trzeba redukować biegu! Wystarczy dać luz i przejachać z biezpieczną prędkością przez zakręt i dopiero po zakręcie wrzucić bieg.

Re: Co to znaczy "hamowac silnikiem"

W najprostszym tego słowa znaczeniu kiedy na dużej prędkości dojezdzasz np do skrzyzowania redukujesz z czwartego biegu na trzeci i potem kolejno na drugi nie uzywając hamulca

Re: biegi

Systemu nie mam, trzeba sobie wyrobić nawyk. Jeśli chodzi o jedynkę, to wystarczy, że zawsze po zatrzymaniu wrzucasz 1, pierwsze co robisz, to ten bieg. Jeśli chodzi o pozostałe biegi to już trzeba je zmieniać (redukować) w zależności od sytuacji, np. 1 i 2 w zależności od tego, czy zatrzymasz się

Klawisz Reset na kierownicy sie zepsul?

niezredukowac? Klawisz Reset w tempomacie mu sie zepsul, czy co? Uzywam tempomatu przy kazdej mozliwej sytuacji. Ale jeszcze nie wpadlem na pomysl, ze jazda na tempomacie ma mi utrudnic czy uniemozliwic redukcje. Redukuje, wyprzedzam, wkladam znowu najwyzszy bieg, naciskam klawisz Reset i jade dalej z

Re: biegi

"jak się zatrzymujesz (hamujesz) to redukuj powoli biegi aż do jedynki. " Do zatrzymania nie potrzeba zmieniać biegu,po prostu hamujesz,stoisz dajesz na luz.Jak trzeba trzymasz nogę na hamulcu,żeby auto nie zjechało.Zawsze ruszasz z jedynki(na egzaminie zwracają na to uwagę).

Re: dojezdzanie do swiatel

Mój intruktor bardzo przestrzega tego zeby redukowac biegi. Kiedy zapytałam go czy na egazminie moga sie tego czepiac powiedział ze może mi koles powiedziec ze nie dostosowuje biegów do prędkości. Więc niestety chcąc nie chąc redukuje biegi

Re: poczucie winy - dluzej w przedszkolu

nieporownywalnie lepszy, wiele matek redukuje ilosc gidzin pracy na czas kiedy dzieci pojda do szkoly, a ida na full time w wieku 4 lat. Poza tym jest mnostwo mozliwosci pracy w roznych godzinach, part time nie musi byc to 9-5. Jest wiec mozliwosc wymieniania sie z partnerem w opiece nad dziecmi. Mozna tez

Re: Jaki nowy samochód do 70 tys.?

> więc jakie Skody jakie Koreańce???? Tylko że w skodach/koreańcach mam mocy o 50% więcej + turbina, czyli przy 2tys.obrotów wciska w fotel, podczas gdy w lancerze muszę redukować 2 biegi w dół. Jeżeli jednak kwestie komfortowo-przestrzenne będą dużo lepsze, to oczywiście warto się zastanowić