jakie obroty na jakim biegu

Martin Śliwa

Seat Leon Cupra ST | Test długodystansowy cz VIII | Co nas napędza

Seat Leon Cupra ST | Test długodystansowy cz VIII | Co nas napędza

Nasza długodystansowa Cupra jest autem o zacięciu sportowym, a mocny silnik współpracuje ze skrzynią biegów DSG, która swoje początki miała w sportowych modelach grupy Volkswagena.

Wideo | Przewidujący automat BMW

BMW opublikowało wideo, w którym chwali się swoim nowym systemem inteligentnego przewidywania w automatycznej skrzyni biegów. O co tu chodzi?

Mazda 3 2.0 165 KM | Test | Własna droga

Mazda 3 nie chce się przypodobać wszystkim. Ma swój charakterystyczny styl. Spodoba się on szczególnie tym, którzy za kierownicą cenią emocje

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

mają zdefiniowanych biegów, silnik teoretycznie może zawsze pracować w najkorzystniejszym przedziale obrotów. Dzięki temu auto lepiej przyspiesza i lepiej wykorzystuje siłę napędową. Niestety, ponieważ silnik auta wyposażonego w taką przekładnię pracuje zbyt głośno, nie robią one na razie zawrotnej

Opel Crossland X - minivan w szatach miejskiego SUV-a

Opel Crossland X - minivan w szatach miejskiego SUV-a

niewygórowanej masy własnej - miejski SUV waży niecałe 1300 kg. Na niskich obrotach, póki turbina nie rozpocznie wytężonej pracy, samochód jest spokojny, ale po przekroczeniu 1500 obr./min. zdradza swój potencjał. Na papierze Opel przyspiesza do setki w 9 sekund. To dobry wynik, ale nie oddaje elastyczności

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

spadać, do akcji od 3600 obrotów wkracza pełna moc 136 KM. Samochód: Mercedes B 200 CDI Aktualny przebieg: 6200 km Problemy: brak Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu Silnik na jałowym biegu pracuje nieco za głośno, szczególnie gdy jest zimny. W trakcie nawet wolnej

Skoda Octavia 1.0 TSI | Test | Trzy cylindry w kompakcie

Skoda Octavia 1.0 TSI | Test | Trzy cylindry w kompakcie

zasługuje na dużą pochwałę. Charakterystyczny dla trzech cylindrów groźny warkot słyszymy dopiero, kiedy mocno podkręcimy obroty. W naszej testówce silnik współpracował z 6-biegowym manualem. To bardzo przyjemna skrzynia - jest precyzyjna, biegi wchodzą gładko i nie ma mowy o żadnym haczeniu. Z 1.0 TSI

Nie daj się oszukać w komisie. Na te rzeczy trzeba uważać

Nie daj się oszukać w komisie. Na te rzeczy trzeba uważać

pierścieni lub uszczelniaczy), - dymienie przy zmianie biegów na wysokich obrotach - spaliny powinny być w zasadzie niezauważalne, pomijając biały dym przy niskiej temperaturze, - w autach z silnikami Diesla czarny dym oznacza zużyte wtryskiwacze, niesprawną pompę lub zanieczyszczony układ wtryskowy, - w

Toyota GT86 | Test | Coupe w starym stylu

Toyota GT86 | Test | Coupe w starym stylu

- dzięki niej auto jest bardziej przewidywalne. Wprowadzenie GT86 w kontrolowany poślizg jest jednak dziecinnie proste: Ruszasz, wrzucasz drugi bieg, czekasz na odpowiednią dawkę obrotów, wciskasz mocniej gaz i kręcisz kierownicą. Nic więcej. Elektroniczne i mechaniczne wspomagacze nie pozwalają na

Skodą Kodiaq na wakacje. Jak czeski SUV sprawdził się w drodze do Wenecji?

Skodą Kodiaq na wakacje. Jak czeski SUV sprawdził się w drodze do Wenecji?

prędkością do 90 km/h Skoda Kodiaq z 2-litrowym silnikiem zużywa średnio 7,5 l/100 km. To całkiem niezły wynik. Warto pochwalić za pracę skrzynia biegów, która w trybie Comfort płynnie przerzucała biegi, aby silnik pracował na możliwie niskich obrotach. Sytuacja zmieniła się trochę po wjechaniu na autostradę

Silnik traci moc, na wolnych obrotach gaśnie, a z rury wydobywa się czarny dym? Masz problem z zaworem

Silnik traci moc, na wolnych obrotach gaśnie, a z rury wydobywa się czarny dym? Masz problem z zaworem

wykorzystuje się pełnej mocy silnika. Na biegu jałowym lub po wciśnięciu gazu do podłogi, zawór powinien znajdować się w pozycji zamkniętej. Zdaniem mechaników, w samochodach eksploatowanych przez osoby preferujące dynamiczny styl jazdy, do zawieszenia lub zapchania zaworu EGR dochodzi znacznie rzadziej. Jeśli

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo | Test | Szeroki uśmiech

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo | Test | Szeroki uśmiech

pracuje silnik 1.0 Turbo. Opel ma jedną z najlepszych konstrukcji tego typu na rynku. Cechuje się wysoką kulturą pracy. Co więcej, jest dynamiczny już na niskich obrotach i tylko czeka na nasze polecenia. Praktycznie na każdym biegu i w każdej sytuacji czujemy, że mamy jeszcze rezerwę mocy, a po

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

lekko sportowe. Mocy nie brakuje, ale... No właśnie jest jedno „ale”. Połączenie mocnego diesla z ręczną skrzynią biegów niemal zawsze wymusza na kierowcy sporo pracy. Wąski zakres obrotów użytkowych wiąże się z częstymi zmianami biegów. Szczególnie w mieście lub przy dynamicznej jeździe

Skoda Kodiaq - czas rozstania. Podsumowujemy test długodystansowy

Skoda Kodiaq - czas rozstania. Podsumowujemy test długodystansowy

niepotrzebnie był utrzymywany na wysokich obrotach, kiedy nie było to konieczne. To zmuszało nas do częstego przechodzenia w tryb manualnej zmiany biegów. Benzynowy silnik w trasie ma spory apetyty na paliwo. Deklarowane przez Skodę 6,4 l/100 km jest nieosiągalne nawet przy spokojnej jeździe. Na autostradzie

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy, cz. VII | Eko jazda

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy, cz. VII | Eko jazda

trybie szybko zmienia bieg na wyższy (przy odpowiedniej temperaturze oleju). W razie potrzeby automat błyskawicznie zredukuje przełożenie, dostarczając kierowcy moment obrotowy pozwalający na dynamiczne wyprzedzanie, ale kiedy nie jest to potrzebne, obroty silnika utrzymywane są na niskim poziomie

Objawy uszkodzenia zaworu EGR. Czy warto go zaślepiać?

Objawy uszkodzenia zaworu EGR. Czy warto go zaślepiać?

samochodu z niesprawnym zaworem EGR, podczas jazdy, dają o sobie znać utrudniające życie przypadłości. Na przykład, dawkowanie spalin do cylindrów na biegu jałowym przekłada się na nierówną pracę jednostki napędowej – obroty silnika falują, a w skrajnej sytuacji silnik zgaśnie. Natomiast w trakcie

Test Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 165 KM - zmiany na lepsze

Test Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 165 KM - zmiany na lepsze

Zaprojektowany w Russelsheim, najnowszy Opel Insignia Grand Sport powstał na nowej platformie koncernu General Motors. Konstruktorom udało się osiągnąć efekt podobny do tego, jaki osiągnęli w przypadku nowego Opla Astry - znacznie zwiększono rozmiary wewnętrzne pojazdu, przy jednoczesnej redukcji

Testujemy Peugeota 208 GTi. To rasowy, miejski Król Lew

Testujemy Peugeota 208 GTi. To rasowy, miejski Król Lew

aluminiowe nakładki na pedały, metalowa gałka wajchy zmiany biegów, plakietki "GTi" czerwone przeszycia, czerwone obwódki zegarów, czerwony motyw systemu multimedialnego i czerwony pasek na kierownicy. Jaskrawa czerwień kontrastująca z ciemną tapicerką to zdecydowanie motyw przewodni w kabinie. Na

Dlaczego autobus szarpie? Bo jest zbyt nowoczesny

Dlaczego autobus szarpie? Bo jest zbyt nowoczesny

hamowania, obroty spadają: 1800, 1700, 1600 i tu sprzęgło - zmiana biegu (na taki, aby było 2000 obrotów) - sprzęgło off, 2000, 1900, 1800, 1700, 1600 i znów to samo. Jadący 50 km/h autobus jedzie w zależności od skrzyni na 4., 5. lub 6. biegu, więc do zatrzymania mamy 4, 5 lub 6 takich "szarpnięć"

Panamera Sport Turismo i Panamera Turbo S E-Hybrid, już wiemy, jak jeżdżą najnowsze cuda od Porsche

Panamera Sport Turismo i Panamera Turbo S E-Hybrid, już wiemy, jak jeżdżą najnowsze cuda od Porsche

obrotów. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 304 km/h. Możliwościom jednostki napędowej dorównuje stały napęd na cztery koła z blokowanymi mechanizmami różnicowymi, błyskawicznie działająca 8-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK i zawieszenie o

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Ciągle młoda

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Ciągle młoda

przekręcasz kluczyk w stacyjce, za oknem świeci słońce, a ty wybierasz tryb "Dynamic". Układ kierowniczy i skrzynia biegów właśnie zaczęły tworzyć z twardym zawieszeniem idealnie zgrany zespół, a przyjemne pomrukiwanie silnika na wyższych obrotach sprawia, że w mieście nie chcesz wrzucać wyższego

Testowaliśmy SUV-a, na którego czekała cała branża. Dlaczego Polacy go kupią?

Testowaliśmy SUV-a, na którego czekała cała branża. Dlaczego Polacy go kupią?

ukryte pod podłogą 720-litrowego bagażnika sprawdzą się jednak tylko na krótkich odcinkach - czuć tu niedostatki przestrzeni. Dodatkowe dwa fotele trzeba traktować jako opcję awaryjną. Nie zmienia to faktu, że względy praktyczne są silnym argumentem przekonującym do Kodiaqa. Po drugie, duży wybór

Suzuki Vitara 1.6 4x4 AT | Test | Jako tako, czyli po japońsku

Suzuki Vitara 1.6 4x4 AT | Test | Jako tako, czyli po japońsku

to wyrok nakazujący wleczenie się za sznurem ciężarówek. Uciążliwej pracy automatu można pozbyć się, przechodząc do trybu zabawy manetkami umieszczonymi przy kierownicy. Reakcja na ich wciskanie jest szybka. Podczas zmiany biegu na niskich obrotach czuć delikatne szarpnięcie, ale nie jest to

Toyota GT86 CS-R3 - przejazd rajdówką na pozycji pilota

. Generuje 232 konie mechaniczne przy 7000 obr./min i 235 Nm przy 6800 obr./min. Jak na pozbawioną turbodoładowania jednostkę, krzywa momentu obrotowego jest wyjątkowo płaska, dzięki czemu samochód chętnie nabiera prędkości już od 3-4 tys. obrotów. W benzyniaku zainstalowano nowy układ dolotowy i wydechowy

Volvo V60 Cross Country | Test | Pełne sprzeczności

w zwykłym V60), przypominając, że siedzisz w rodzinnym kombi. Od mięsistej kierownicy nie chce się odrywać dłoni. Zresztą znajdujące się za nią łopatki do zmiany biegów sugerują, że zbyt często nie będę musiał tego robić. Zanim opuszczę redakcyjny parking, patrzę na auto oczami przechodnia i

Skoda Octavia 1.4 TSI LPG | Pierwsza jazda | Tanio i dynamicznie

jako fabryczną opcję. Skoda ma na tym polu duże doświadczenie - od 10 lat współpracuje z włoską firmą Landi Renzo. W tym czasie na polski rynek trafiło ponad 33,5 tys. nowych Skód z instalacjami LPG. Do niedawna ich oferta obejmowała tańsze Fabie i Rapidy z jednostkami wolnossącymi oraz 1.2 TSI, a

Range Rover Velar - testujemy pierwszą edycję z mocnym dieslem

przedostają się do niej ani wibracje, ani dźwięk silnika. O tym, że pod maską pracuje diesel, świadczy tylko obrotomierz. Moc rozwijana jest harmonijnie, a momentu nie brakuje nawet przy prędkościach autostradowych. Trudno sobie wyobrazić, w jakich sytuacjach można uzyskać zużycie paliwa na poziomie

Niemcy pokazali nowego SUV-a. Dziennikarz: "Wspaniały!"

milczą jak grób. Inaczej niż Panamerze odbywa się przeniesienie momentu obrotowego na wszystkie koła. Pośredniczy w nim 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic (w Panamerach zastosowano dwusprzęgłowe skrzynie PDK). Nie pracuje, aż tak błyskawicznie, ale nie mam jej nic do zarzucenia. Prędkości

Salon Nowy Jork 2016 | Mercedes-AMG E43 | Dyskretny wygląd i 400 KM

odmianę E43 4MATIC. Pod maską usportowionej klasy E pracuje 3-litrowa, podwójnie doładowana V-szóstka o mocy 396 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny przy 2500 obrotów na minutę. Jednostka V6 współpracuje z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów 9G-Tronic. Zgodnie z nazwą moc

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. VI | Żal się żegnać

moc trafia na przednie koła za pomocą siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów 7G-DCT. To dwusprzęgłowa konstrukcja, dzięki której zmiana biegów następuje błyskawicznie, ale czasem ma w zwyczaju szarpnąć przy zmianie biegu w trakcie wolnej jazdy. To jednak typowa przypadłość dla skrzyń

Hyundai Ioniq | Pierwsza jazda | Trzy sposoby na Toyotę

marka Toyoty, stary wyga, doświadczony zawodnik na hybrydowym ringu. Myśląc o hybrydzie, od razu myślisz właśnie o nim. Miałem okazję przekonać się, jak wydajny jest jego napęd ( Toyota Prius | Pierwsza jazda | "Bjutiful" ). Ioniq nie jest jednak tylko hybrydą, bo jako jedyne auto na rynku

Jak skutecznie obniżyć zużycie paliwa w samochodzie? Ciesz się płynną i ekonomiczną jazdą.

skupienia się na wykonywaniu teoretycznie najprostszych czynności. W eco drivingu zasady zakładają konieczność wybierania odpowiednich momentów na zmianę biegów. Ogólne zalecenie jest takie, aby unikać jazdy na zbyt dużych obrotach - a w konsekwencji jak najszybciej zmieniać przełożenie na wyższe. Warto

Nissan Micra | Pierwsza jazda | Japońska rewolucja

przyszłości pojawią się także mocniejsze jednostki. Na jazdach testowych mieliśmy okazję sprawdzić dwie 90-konne propozycje. Obydwa silniki nie mają problemów z rozpędzaniem Micry. 90 KM do jazdy miejskiej w zupełności wystarczy. Trzeba się tylko przyzwyczaić, że Micra kiepsko czuje się na niskich obrotach

Porsche Cayman GT4 | Test | Drogowy rozrabiaka

biegów i ceramiczne tarcze hamulcowe, które podkreślały jego charakter. Napisałem wówczas, że żarty z Caymana (określanego często jako 911 dla ubogich) się skończyły. Później, zawsze gdy zdarzało mi się przejechać tym autem, utwierdzał mnie on w przekonaniu, że wszystkie superlatywy, które o nim

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą Cię do bankructwa

fabryczną, ale po gwarancji bardzo trudno dochodzić swoich praw. Remont oznacza wydatek na poziomie przynajmniej 4 tysięcy złotych. Pierwsze symptomy awarii to nierówna praca jednostki na wolnych obrotach i trudności z przyspieszaniem. Dodatkowo, jeśli zdecydujecie się na dwusprzęgłowy automat, możecie

Ford Focus RS | Test | Mega Hatch

odpowiedzialnym za pracę adaptacyjnego zawieszenia. Wady? Po pierwsze, fotele zamocowano kilka centymetrów za wysoko. Po drugie, skok lewarka skrzyni biegów mógłby być krótszy, a samo jego prowadzenie bardziej precyzyjne. Po trzecie, czcionka zegarów jest mało interesująca, a upchanie zbyt dużej liczby cyfr na

Testujemy Volvo XC90 I i II generacji. "Dwa światy"

pamięcią ustawień. Są obszerne i komfortowe, ale brak im lepszego wyprofilowania pozwalającego skuteczniej podtrzymywać ciało w zakrętach. W minimalistycznym duchu Za aktualnymi trendami trzeba nadążać, więc inżynierowie Volvo jako jedni z pierwszych w segmencie postawili na dotykowy ekran zawiadujący

Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. V | Hybryda w trasie

elektryczny pełni tylko rolę pomocniczą. Mieliśmy okazję odbyć kilka dłuższych podróży tym samochodem, przeważnie właśnie po drogach szybkiego ruchu i autostradach, gdzie jednostka napędowa musi pracować na najwyższych obrotach. I to dosłownie. Bezstopniowa skrzynia biegów po mocniejszym wciśnięciu pedału

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

, co przekłada się na wspomnianą obniżkę konsumpcji paliwa. Materiałowe oszczędności Główną zaletą łańcucha rozrządu jest mniejszy opór z jakim pracuje. Głównie dzięki temu, że zanurzony jest w oleju silnikowym. Pomocne w osiąganiu wyśrubowanych wymogów okazują się również inne posunięcia. Zamiast

Opel Astra 1.0 Turbo | Test | Dieta kopenhaska

właściwie nieodczuwalna, ale ujawnia się w poza jego granicami. Po trzecie, skrzynia biegów . Pięciobiegowa skrzynia manualna jest kolejnym mankamentem nowej Astry. Jest nieprecyzyjna, a dodatkowo droga, jaką lewarek musi pokonywać pomiędzy kolejnymi biegami, jest zbyt długa. Summa summarum Opel Astra V na

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | Priapizm

przyspieszony cykl pracy. Za kierownicą ma się jednak wrażenie, że samochód jest wolniejszy, niż sugerują dane techniczne. Biegi są długie, a silnik w "dostojny" sposób nabiera obrotów. Jednak rzut oka na prędkościomierz, i uświadamiacie sobie, jaką prędkością jedziecie. Automat zmienia biegi płynnie

Honda Civic X | Pierwsza jazda | Czas turbo

przyzwoicie - 10,2 do setki z CVT (z manualem jest o 0,2 sek wolniej) to w codziennej jeździe wynik wystarczający. 1.0 jest też przyjemnie dynamiczny i chętnie wkręca się na obroty. Według producenta pali ok. 5 l/100 km. Jeździliśmy za mało, żeby wyrokować ile pali tak naprawdę, ale pewnie trzeba do tego

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

następuje w tym samym czasie. Dzięki temu szybkość działania jest na bardzo wysokim poziomie. Koniec z automatami - co je zastąpi? Jako pierwszy w samochodach seryjnych skrzynię dwusprzęgłową pokazał Volkswagen w 2003 roku. Skrzynia nazwana DSG (Direct-Shift Gearbox) miała sześć biegów. Z czasem dołączyły

Poradnik | Sportowe kompakty za 30 tys. zł

udało się wygenerować 200-230 KM.  Pierwsza setka pojawiała się na zegarach już po 6,6-6,9 s. Względem słabszych odmian, wnętrze wzbogacono kilkoma wyróżnikami. Obok dopracowanych foteli pokrytych kraciastą tapicerką, znajdziemy również gałkę zmiany biegów stylizowaną na piłkę golfową oraz

Toyota C-HR | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

się wersją z 1.2 Turbo i ręczną skrzynią biegów. To propozycja dla lubiących dynamiczniejszą jazdę. C-HR znacznie chętniej przyspiesza, a Turbo nawet na wysokich obrotach pracuje bardzo cicho. Jednak za większą frajdę z jazdy zapłacimy na stacji. Hybryda to znacznie rozsądniejszy wybór. Nad

Porsche 911 Carrera S Manual | Test | Dla takich aut warto żyć

. Uzależniają. Chce się po nie sięgać ponownie, czuje się głód ich prowadzenia. Ostatnio do tej listy dołączył kolejny model. To najnowsze wcielenie Porsche 911 Carrera S z manualną skrzynią biegów! Prowadząc zajęcia na torze wyścigowym „Kielce”, miałem okazję spróbować pełnej palety Carrer po

Toyota GT86 | Test | Historia nieznana

oponami w rozmiarze 215/45. Dzięki precyzyjnie pracującemu układowi kierowniczemu i 6-biegowej skrzyni biegów, kierowca może w pełni wykorzystać potencjał 200-konnej jednostki. Mimo tego, że pod maską pracuje bokser, maksymalny moment obrotowy wynoszący 205 Nm dostępny jest na wysokich obrotach, bo aż

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

zakresie obrotów. Oczywiście nie są to przyspieszania jak z japońskich filmów o nocnych wyścigach, od których rozmazuje się świat, ale do sprawnego poruszania się i czerpania radości z jazdy w zupełności wystarcza. Tym bardziej, że wszystkie 160 KM trafia na tylne koła, a 100 km/h na liczniku pojawia się

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część V

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Szybciej czyli oszczędniejPodstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie

Toyota Yaris GRMN Turbo

silnik. Jednostka napędowa kręci się do 6000 obrotów. Po zamontowaniu turbodoładowania osiąga moc 152 KM. Jeśli wziąć pod uwagę niską masę własną auta (1070 kg), moc silnika może się okazać nader wystarczająca. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem ręcznej, 5 biegowej skrzyni biegów

Rolls-Royce Wraith | Test | Naczelny o czymś zapomniał

bez względu na obroty, wciśnięcie gazu w podłogę powoduje natychmiastową reakcję. Przy dwustu na godzinę zaczynasz zdawać sobie sprawę, że zawieszenie i układ kierowniczy nie zostały stworzone po to, by Wraithem bić rekordy prędkości. Dwieście pięćdziesiąt zarezerwowane jest dla najbardziej wytrwałych

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

momentu obrotowego. Pełna moc dostępna jest dość wysoko, bo dopiero powyżej 7000 obr., ale maksymalny moment osiągany jest w przedziale 4500 - 5800 obrotów. W połączeniu z manualną skrzynią biegów, pierwsza setka na żółtym cyferblacie pojawia się już po 5 sekundach. Szybko? Dla informacji wspomnę tylko

Lexus na ósemkę

widać jest to wyśrubowana jednostka napędowa, zestrojona pod kątem mocy. Jako, że auto jest dedykowane również na rynek amerykański, do baku śmiało można nalać benzynę "Normal" (91-oktanową) i to mimo, że stopień sprężania jest dość duży i wynosi 11.8:1.Skąd 8 biegów?Czasy, kiedy automaty

8 aut i prawie 9 tys. KM, czyli supersamochody z Genewy

przeprojektowany. Sercem Chirona jest potężny, 8-litrowy, poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI | Pierwsza jazda | Dwa światy

. Technicznie rzecz biorąc A5 Sportback to Audi A4 opakowane w trochę ładniejsze i bardziej finezyjne nadwozie. Kwestię stylistyki pozostawiam waszemu osądowi. Jaki jest koń, każdy widzi. Jedno trzeba jednak przyznać: A5 Sportback wyróżnia się na ulicy ciekawą sylwetką, a dodatkowym smaczkiem są np. drzwi bez

W pogoni za marzeniami. Przejażdżka Fordem Mustangiem Shelby GT350R po torze

pracuje wolnossące V8 o pojemności 5,2 litra, mocy 530 KM (580 Nm). Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się dopiero przy 8250 obr./min. Shelby w ogóle uwielbia bardzo wysokie obroty - pełnię mocy otrzymujemy przy 7200 obr./min! Z kolei maksymalny moment obrotowy dostępny jest już przy 4750 obr./min, a

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

/h i większych, które można osiągać np. na niemieckiej autostradzie natężenie dźwięków staje się mówiąc eufemistycznie... męczące. Skoda Fabia III | Czeska ewolucja Powodem takiej sytuacji jest na pewno zestopniowanie skrzyni biegów. Przekraczając 140 km/h obroty wysokoprężnej jednostki

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi od 3,9 do 4,6 l/100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla od 104 do 119 g/km. Modele Ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest

Sprzęgło | Trudny żywot

korbowego na przekładnię. Łatwo więc zauważyć, że sprzęgło jest bardzo mocno obciążonym podzespołem, mającym do czynienia zarówno w dużymi naciskami jak i wysokimi obrotami. Służy przede wszystkim do rozłączania układu napędowego przed skrzynią biegów, niezbędnego przy ruszaniu i zatrzymywaniu się a także

Renault Megane GT220 | Test | Wypełnić lukę

brzmienie. To dobry kompromis pozwalający na spokojną jazdę do pracy, a na pustych drogach dający odpowiednią dawkę emocji. A te wzrastają niczym apetyt, im wyższe obroty, tym chętniej gaz wpada w podłogę. Średnie spalanie wynoszące w naszym teście 7,5 l/100 km można uznać za bardzo dobry wynik

Koniec z automatami

obsługuje biegi parzyste, a drugie nieparzyste, co pozwala zmieniać biegi błyskawicznie i bez szarpnięć.W ślad za VW poszły Audi, BMW, Mitsubishi, Nissan, Porsche, a obecnie dwusprzęgłowe skrzynie spotykane są już bardzo często. Zalety DSG są wyraźne. Ekologia wymusza na producentach walkę o obniżenie

Mercedes W116 300 SD Turbo Diesel | Test | Sen badylarza

technologii Turbo Diesel w autach osobowych. Dzięki turbosprężarce mam pod stopą 111 KM i prędkość maksymalną na poziomie Poloneza. Ale po jaką cholerę amerykanom ten Turbo Diesel? Przecież wiadomo, że tak jak gangster z filmu Lyncha, klienci wybiorą wersję 6,9 litra, a centusie 4,5 litra? Przypomina to

Hyundai i20 Coupe 1.25 | Test | Dla młodych

czym będzie można wspomnieć po latach z łezką w oku, jakie to było fajne, pomimo ciasnoty, niedoborów mocy i ubogiego wyposażenia? Oto panaceum na nudę i to w dodatku bardzo przestronne i nieźle wyposażone. Tego brakowało w segmencie aut miejskich. Hyundai miał już odnowioną gamę modelową o nowej

Poradnik | Rozsądne auta rodzinne z Azji za 20 tysięcy złotych

automatyczne skrzynie biegów. Z mechanicznej strony, szóstce niewiele można zarzucić. Bardzo dobre właściwości jezdne w klasie średniej oferuje także Honda Accord VII - dostępna na rynku w latach 2002-2008. Klienci mieli do wyboru klasycznego sedana i foremne kombi. Dynamicznie narysowane nadwozie otrzymało

Krzepki Sven

dynamiką nowego silnika. Mówi za to o dłuższych przełożeniach. Piąty bieg ma teraz identyczne przełożenie, jakie poprzednio miała szóstka. Obecnie szósty bieg służy jedynie do oszczędnej jazdy autostradowej. W skrzyni automatycznej zmieniono oprogramowanie, które teraz zmienia biegi przy niższych obrotach

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle | Test | Transporter

wystarczające. 300 Nm, dostępnych od 2000 obrotów, sprawia, że silnik jest bardzo elastyczny i szybko reaguje na gaz. W dodatku cechuje się on wysoką kulturą pracy, tylko przy zimnym rozruchu do naszych uszu dociera delikatny klekot Diesla. Jest jeszcze jedna zaleta tego źródła napędu - niski apetyt na paliwo

Nie trać przyczepności - sprawdź jak działa napęd na 4 koła

4MATIC to nie tylko napęd. Nazwę należy kojarzyć jako połączenie 4x4 z najnowszymi automatycznymi skrzyniami biegów. Produkcja aut z zastosowaniem tego rozwiązania nie zakończyła się na jednym modelu, przeciwnie - w ofercie obecnie proponowanej łatwiej policzyć samochody które owej opcji nie

Obniż koszty urlopu | 10 zasad eko drivingu

Poradnik | Złe nawyki, które niszczą auto Wyjazdy na wakacje oznaczają często pokonanie setek, a nawet tysięcy kilometrów. Nie trudno obliczyć oszczędności, jakie wiążą się z eko drivingiem. Stosując się do kilku prostych zasad można zaoszczędzić konkretną sumę pieniędzy i przeznaczyć ją np. na

Hyundai i30 Turbo | Test | Podkręcone oczekiwania

położeniami kół kierownica robi 2,7 obrotu. W standardzie jest funkcja wyboru trybów pracy, wpływająca na siłę wspomagania, choć różnice pomiędzy nimi nie są duże. Mechanizm zmiany biegów jest zwarty i umożliwia szybkie zmiany. Fotele zaś zapewniają dobre trzymanie boczne, a przy tym są wygodne, nawet dla

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

-biegową manualną skrzynią biegów zamknięta w 5-drzwiowym nadwoziu zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, ale nie do końca takie, jakich można by się było po niej spodziewać. "Setka" w 8,2 sekundy i maksymalna prędkość powyżej 220 km/h - brzmi dobrze, ale w aucie nie jest to tak odczuwalne. Na

Volvo S90 D4 vs Mercedes E 220d | Konfrontacja | Wybór (nie)oczywisty

Skoda Superb vs. Volkswagen Passat | Konfrontacja | Wojna domowa Jako pierwsi w kraju postanowiliśmy porównać dwie nowości. Oba auta zostały zaprojektowane w myśl zupełnie innej filozofii. Volvo postawiło na technologię znane z XC90 i eleganckie opakowanie, które wprowadza do nudnego segmentu sporo

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Psycho

-biegowy automat firmy ZF (znany z BMW czy Range Rovera). Tempo zmiany biegów nie odbiega specjalnie od dwusprzęgłowych przekładni, a 8 bieg pozwala przy prędkości 100 km/h na utrzymywanie obrotów silnika w granicach 1200 na minutę. To znacząco wpływa na zużycie paliwa. Świetny ruch ze strony Jeepa, że

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

, co jest typowe dla volkswagenowskich skrzyń DSG. Podstawowy tryb jazdy Eco oznacza zmiany biegów przy niskich obrotach i "leniwą" reakcję na pedał gazu. Trzeba przywyknąć zwłaszcza, że tryb Sport nadmiernie ciągnie obroty w górę i nie nadaje się do codziennej jazdy. Pozostaje jeszcze tryb

Coraz chętniej oszczędzamy paliwo

stara się utrzymać auto na najwyższym biegu. Również w Polsce, ta zasada ekonomicznej jazdy jest najmniej popularną wśród kierowców. Niewiele ponad połowa użytkowników polskich dróg zmienia bieg przy możliwie najniższych obrotach. Cicha jazda o kropelce | Eco driving w praktyce Nieznanym sposobem na

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

, wydobywający się z wydechu. I tak od zmiany z jedynki na dwójkę, aż do siódmego przełożenia. Ośmiocylindrowy silnik ma ogromną ochotę do jazdy, szczególnie w zakresie od 4000 do 6000 obrotów. Każde, nawet lekkie wciśnięcie pedału gazu powoduje, że na wszystkie cztery koła za pomocą napędu quattro trafia dawka

Subaru Levorg 1.6 GT-S | Pierwsza jazda | Radość z jazdy

liniową charakterystykę, ochoczo reaguje na gaz w szerokim zakresie obrotów. Na kierownicy odnajdziemy przyciski systemu SI-Drive. Możemy wybierać między trybem "Inteligentnym", nastawionym na ekonomiczną jazdę, oraz "Sportowym", który zmienia charakterystykę pracy silnika oraz skrzyni

Euro 2016 | Te auta wzięłyby udział w turnieju

jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach. Moc trafia oczywiście na wszystkie koła supersamochodu. Pierwsza setka na liczniku? Mniej niż 2,5 sekundy. Polska nie dała szans

Skoda Octavia RS230 | Test | Rzeczywiście Sportowa?

, który w połączeniu ze skrzynią DSG rozpędza Skodę do pierwszej setki w 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. W efektywnym przeniesieniu mocy na asfalt pomóc ma elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Efekt jest taki, że na mokrej nawierzchni do trzeciego biegu trakcji mocno brakuje

Mitsubishi Outlander z nowym dieslem

Mitsubishi podkreśla fakt, że produkuje diesle od 1931 roku i jako pierwsza japońska marka wprowadziła silnik wysokoprężny do samochodów. Diesel o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM podobnie jak 1.8 DID MIVEC znany z modeli ASX i Lancer, należy do rodziny nowych, w pełni aluminiowych, ekologicznych

Lexus | Drugie oblicze marki

skrzynią biegów zostało wycenione na 388 tysięcy. BMW oferuje kierowcy 431 KM z trzylitrowego silnika. Mimo mniejszej mocy M4 jest trochę szybsze. O Lexusie RC-F nie będziemy się tutaj rozpisywać z bardzo prostego powodu. Ostre dwudrzwiowe coupe gościło jakiś czas temu u nas w redakcji. Wszystko o

Czego nie uczą, a powinni

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Podstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie, 15 lat temu taki styl

Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC - od lat doceniany przez właścicieli modeli Type R. W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk "+R" zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb "+R

Salon Genewa 2013 | Prezent na 50. urodziny 911 - nowe GT3

, osiągającego aż do 9000 obrotów na minutę. Specjalnie opracowana została również dwusprzęgłowa skrzynia biegów (PDK), której charakterystyka ma przypominać sekwencyjne skrzynie samochodów wyścigowych. Dane techniczne prezentują się imponująco. Warto zaznaczyć, że auto z aluminiową maską, dachem i drzwiami waży

Jakimi samochodami jeździliby superbohaterowie?

W porównaniu ze spektakularnymi batmobilami, jakie możemy zobaczyć na srebrnym ekranie albo kartach komiksów BMW M2 może wydawać się krokiem wstecz dla Batmana. Jednak zdaniem serwisu carwow.co.uk drapieżne BMW to świetny samochód dla Mrocznego Rycerza. Batman działa w końcu na ulicach olbrzymiej

Volkswagen up! 1.0 TSI | Pierwsza jazda | Pięćsetce wyrósł groźny rywal

Fiat 500 TwinAir Turbo | Test | Przepis na sukces Kolorami, felgami, różnobarwnymi dachami i smartfonami zajmiemy się później. Zaczniemy od najważniejszej nowości, jaką przynosi drugie wcielenie najmniejszego Volkswagena. Chodzi oczywiście o silnik 1.0 TSI. Litr pojemności, 3 cylindry i

Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

przekładnią dostępny będzie system kontroli startu launch control, który utrzymuje obroty silnika na ustawionym wcześniej poziomie z zakresu od 3000 obr/min do 4500 obr/min przy pedale gazu wciśniętym do oporu. Po zwolnieniu sprzęgła moment napędowy przekazywany na tylne koła jest ograniczany do wartości

Jeep Wrangler vs. Triumph Tiger | Konfrontacja | Leśne szaleństwo

jesteśmy legalnie, na prywatnym terenie. Siedzę za kierownicą wersji Unlimited. Ma dłuższe nadwozie z dodatkowymi drzwiami dla pasażerów tylnej kanapy. Wymóg czasów, krótkie nadwozia w XXI wieku postrzegane są jako niepraktyczne, choć przez pierwsze 100 lat motoryzacji nikomu nie przeszkadzały i cieszyły

Wybraliśmy najciekawsze koncepty Mercedesa

. Pracę ruszyły w 1937. O prędkościach jakiego rzędu mówimy? Anglosasi śrubowali swoje wyniki, w 1938 ich drogowe monstra zbliżały się sukcesywnie do 600 km/h. Thunderbolt pobił 555 km/h, parę miesięcy później John Cobb w Railtonie podniósł poprzeczkę na 563 km/h, tylko po to, żeby za chwilę osiągnąć 574

Salon Detroit 2013 | Jeep Grand Cherokee SRT

wkręcany nawet na najwyższe obroty silnik. Pod maskę SRT trafiła znana z przedliftingowej odmiany modelu jednostka V8 HEMI o pojemności 6.4 l i mocy 477 KM, osiąganej przy 6 tys. obr./min. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4,3 tys. obr./min. i wynosi 630 Nm. Nowością jest jednak skrzynia biegów

Audi S3 Limousine - Test | Pierwsza jazda | Prosty charakter

zintegrowanymi zagłówkami, pokryte przeszywaną skórzaną tapicerką, spłaszczoną od dołu kierownicę i gałkę zmiany biegów oznaczone nazwą wersji, czy chromowane nakładki na pedały. Poza tym dominuje czysta linia deski rozdzielczej znanej z A3. Kompaktowy sedan Audi w intensywnym czerwonym kolorze nie wygląda

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

zakończy się przy 250 km/h. Mimo imponujących wartości, za kierownicą ma się wrażenie, że samochód jest wolniejszy niż sugerują dane techniczne. Biegi są długie, a silnik w "dostojny" sposób nabiera obrotów. Jednak szybki rzut oka na prędkościomierz i uświadamiasz sobie jak bardzo to mylne

SsangYong Tivoli | Pierwsza jazda | Siła przebicia

dynamiczniej, musimy utrzymywać bardzo wysokie obroty. To naturalnie wiąże się z wyższym hałasem. Dopiero powyżej 3500 obr. jednostka nabiera ochoty do współpracy. Każdy manewr wyprzedzania oznacza konieczność redukcji. Niestety zmiana biegu na "dwójkę" i "czwórkę" wiąże się z uderzaniem

Toyota GT86 vs. Yamaha MT09 | Konfrontacja | Zaszalej na wiosnę

Akrapovic), towarzyszące rozruchowi to pierwsze ostrzeżenie. Już wiadomo, że ze 115-konnym stadem trzeba uważać. Manetka gazu to najbardziej precyzyjna część, z jaką mamy bezpośrednio do czynienia. Nawet niewielkie jej muśnięcie momentalnie przekłada się na wzrost obrotów, których silnik potrafi wygenerować

Mazda CX-3 1.5 Sky-D SkyPassion | Test | Kusi wyglądem

prędkościomierz) nie są prezentowane na przedniej szybie, a na wysuwanej szybce. W dodatku nie można tego wyłączyć. Ponadto centralny ekran jest dotykowy tylko na postoju. W czasie jazdy można obsługiwać go tylko przy pomocy pokrętła. Jaki to ma sens? Z zewnątrz trudno to stwierdzić, ale tak naprawdę CX-3 to

Mercedes-AMG C 63 S | Pierwsza jazda | Godny następca

osiem "garów", które wydają z wydechu chrapliwy dźwięk. Jedyne czego brakuje, to charakterystycznych dla 6,2-litrowej jednostki strzałów, ale mamy za to równie przyjemne tzw. przepalenia w trakcie redukcji lub zdejmowania nogi z gazu, gdy silnik znajduje się na wysokich obrotach. Oczywiście w

Audi A1 Sportback 1.4 TFSI | Test | Mieszczuch idealny?

zdarza się jej lekko szarpnąć autem, ale przy tego typu konstrukcjach zdążyliśmy się już do tego przyzwyczaić. Zmiana biegów jest natychmiastowa, a 7 przełożenie pozwala w trasie na utrzymanie niskich obrotów silnika. Do dynamicznej jazdy przydają się manetki umieszczone przy trójramiennej kierownicy z

Audi R8 i Święty Mikołaj | Wigilijna opowieść Moto.pl

z siebie łoskot, który dodatkowo rozsierdził Rudolfa i resztę protestującego związku zawodowego reniferów. Na szczęście Audi wyposażyło R8 w system drive select, dzięki któremu można regulować m.in. pracę silnika, zawieszenia i skrzyni biegów. Wystarczy zmiana trybu, by nie budzić dzieci, gdy nocą

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

przekładnią DSG, która bardzo szybko zmienia biegi. Maksymalny moment, wynoszący 340 Nm, osiągany jest w zakresie 1750-3000 obrotów. Do tego silnik nie jest zachłanny na paliwo, wręcz przeciwnie. Poza miastem przy spokojnej jeździe komputer pokładowy wskazywał średnie spalanie nawet poniżej 5,5 l/100 km

Nowy McLaren MP4-12C

przypatrzymy się technologii, jakiej użyto do produkcji samochodu, cena wydaje się uzasadniona. Wystarczy spojrzeć na główną część konstrukcji - element nazwany przez McLarena "Carbon Monocell". Waży jedynie 80 kg (!) i został w pełni wykonany z włókna węglowego, podobnie jak pozostałe elementy

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

, w firmie ITCA w Turynie. Dwanaście było jeżdżących, reszta służyła do stacjonarnego badania komponentów. Wykorzystywano je również do prób zderzeniowych i badań homologacyjnych. Większość skasowano lub rozmontowano na części. Ocalały tylko trzy i służyły jako muły testowe w dziale eksperymentalnym

Jakie obroty na biegu jałowym????

Poproszę o informację jakie powinny być obroty na biegu jałowym-BMW 318 i 2001 rok-benzyna. Jestem świeżo po myciu silnika krokowego i przepustnicy, miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Teraz mam obroty ok 900 na rozgrzanym silniku, i nie wiem czy to jest ok. Bardzo dziękuję za

Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Tak jak w temacie, może ktoś mi, niewiedzącej, powiedzieć przy jakich obrotach silnika wrzucać wyższy bieg w Octavii?

Re: Kia Stinger 3.3 V6 370 KM. Wrażenia z jazd.

wskazówki na obrotomierzu - już od obrotów biegu na który zredukowano. -- "Musimy pogadać, panie Brener. -Zyga wreszcie przekręcił gałkę. - I dlatego przyszedł pan uzbrojony? - Trąbicz wskazał szyjkę butelki wystającą Maciejewskiemu z kieszeni płaszcza. - No niech pan siada."

Re: jaka różnica?

Samochod nie wie czy jest napedzany benzyna czy ropa i ma to gdzies. Ba, samochod moznaby powiedziec ma gdzies jaki jest moment na silniku czy jakie sa obroty silnika. Jedyne co przesadza o "osiagach" to moment i obroty na kolach napedowych. To bierze sie z momentu i obrotow na silniku razy

Re: nowy + maly miejski,.?

codziennie na krótkich 3-5 km trasach i szczególnie nie oszczędzane tylko normalnie kręcone do 3,5-4 tys. na każdym biegu. Więc jakby je trzymać do max 2,5 tys. obrotów na każdym biegu (bo już od jakiś 1800 obrotów te małe silniczki chcą jechać) i zmieniać biegi tak jak proponuje komputer to urwanie litra z

Re: Jakie obroty na biegu jałowym????

Dziękuję za informację, a jak je zmniejszyć-czy jest możliwe manualnie, czy komputer sam to ustawia i co może być przyczyną tak wysokich obrotów???

Re: Jakie obroty na biegu jałowym????

nie trwa dlugo to moze byc to ze komputer BMW "nauczyl sie" jaki prad wysylac do slinika krokowego i teraz po wyczyszczeniu - si8lnik obraca sie luzniej wiec otwierz przepustnica ciut za duzo. Zwykle po drastychnych zmianach potrzeba troche czasu aby sie program dostosowal. Wylaczenie

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

a jak cie uczyli jezdzic w szkole? czy za maslo dostalas prawko. im nizsze obroty silnika tym mniejsze spalanie i dluzsza zywotnosc silnika. wiec jak najszybciej zmieniac biegi. pozdr. tm

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Nikt nie wie? Czy w 1.9 TDI przy 2 tys. obrotów jeśli wrzucam wyższy bieg to dobrze, czy może za wcześnie/za późno?

Re: automat czy manual ?

W automacie też masz możliwość zmiany na sekwencję i wrzucania sobie biegów przy takich obrotach przy jakich chcesz. Tylko jak już się trochę człowiek nauczy jeździć automatem to nagle się okazuje, że wie przy jakich obrotach ile przycisnąć aby skrzynia sama zrobiła kickdown taki jaki kierowca

Re: jaka różnica?

; > Jako, ze jezdzimy na najwyzszym biegu, itd...itd... > > A jeździmy? Bo ja nie. Znaczy 1 i 2 czy wstarcza? Mogac jechac 50 czy 100 z obrotami nizszymi... w wiekszej ciszu i przy nizszym spalaniu wybierasz najnizszy mozliwy bieg? Coz... to jestes jedynym takim kierowca ktorego znam co

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

> Czy w 1.9 TDI przy 2 tys. obrotów jeśli wrzucam wyższy > bieg to dobrze, czy może za wcześnie/za późno? Jeśli majestatycznie toczysz sie po mieście i nie chcesz za dużo spalac to dobrze. Jęśli to robisz wyprzedzając TIRa na krajowej drodze przy średniej widocznośći (zakręt, górka) to

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

> Dziękuję za > odpowiedzi, więc jednak pozostanę przy 2 tys:) I zapewne za jakiś czas zapytasz na tym forym, gdzie jest dobry serwis naprawiający zapieczone kierownice turbosprężarek :-)

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Nie robię sobie jaj, po prostu autko mam od tygodnia i nie chciałabym od razu spalić sprzęgła czy czegokolwiek. Instrukcja obsługi niestety nie po polsku więc nie mogę doczytać:) Dziękuję za odpowiedzi, więc jednak pozostanę przy 2 tys:) Pozdrawiam:)

Re: Jakie macie obroty biegu jałowego?

Nie jest to normalne. Obniż obroty na rozgrzanym ma być ok 1100 a na zimnym może przygasać od tego jest ssanie.

Re: Macie jakieś doświadczenia z downsizingiem?

też bez zmiany. W dieslu wymagało to każdorazowo zmiany biegu na wyższy w trakcie takiego przyspieszania bo kończyły się użyteczne obroty. Co prawda tym tsi przejechałem dopiero niecały 1000 km ale odczucia są jednoznaczne. Przy nim diesel to była straszna padaka. Żeby jako tako jechał wymagał po

Re: jaka różnica?

z predkoscia 80.... A w benzynowym, mimo tej samej mocy musialem biegi redukowac bo maks moc i moment obrotwy byly osiagane dopiero w okolicy 4 tys obrotow... Jadac 80 na 5tce z obrotami 2200 to do tych 4 tys chwile sie dochodzi. I obaj od 0-100 jechaly w tym samym czasie... tylko inaczje sie

Re: Jakie macie obroty biegu jałowego?

Ok, a czy normalne jest że nawet po krótkiej jeździe, po zatrzymaniu np. na światłach mam obroty ok. 3000-3500 ? I za nic nie spadają poniżej tej granicy. 1100-1200 mam tylko podczas rozgrzewania przed jazdą. No i dotyczy to bandziora 600. Jakoś ostatnio po małym crashu zacząłem szukać wszelkich

Z moich obserwacji wynika,że

Po obciążeniu odbiornikami prądu obroty biegu jałowego podnoszą się. -- Chwytaj dzień bo przecież nikt się nie dowie jaką nam przyszłość zgotują bogowie....

Re: Mylę sie?

Tylko jaka jest prędkość obrotowa rozrusznika? Jak coś jest nie tak z układem zasilania, to przy pracującym rozruszniku możesz policzyć spokojnie obroty wału. Jak ruszasz "na pych" to wpierw się rozpędzasz (do prędkości równej tej z obrotów biegu jałowego na jedynce, lub niżej na dwójce - stąd

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

> zmiana biegów przy 3500 obrotów A przy jakich obrotach zalecasz zmianę biegów w benzyniaku?

Re: Stop, Korekta... Zwracam Honor!

klemens1 napisał: > gzesiolek napisał: > > > przy 70tce masz 7. bieg... jakie masz wtedy obroty? maks 1000 rpm? > > Niecałe 1500. Na niższych jest jeszcze ciekawiej - mam 1800, a oprogramowanie w > rzuca wyższy bieg i obroty spadają na 1300-1400. Pierdnięcie na

Re: Egzaminatorzy z WORD Bemowo Warszawa

na kawę, gdyż odwożąc mnie ciągnął każdy bieg do pełnych obrotów, a po betonowej ulicy doprowadzającej do WORD Bemowo grzał 60 km/h... Zdecydowanie nie polecam tego egzaminatora. Koleżaka, która miala egzamin kilka dni później opisała swój egzamin, który wyglądał dokladnie tak samo. Egzaminatorem

Re: Kto jest niedouczonym tlukiem

crannmer napisał: > w miescie przy 55 km/h i na piatym (najwyzszym) biegu. Jakie masz wtedy obroty?

Re: Bo przyśpieszenie 0-100 ma takie znaczenie

. To już od ciebie zależy kiedy wg ciebie lepiej zmienić bieg. Przy 85 z 2 na 3 czy przy 100 km/h z 3 na 4. ale weź sobie excela i sprawdz jaka jest wtedy siła na kołach. Jednak moim zdaniem głównym powodem takiego zestopniowania turbodiesla jest brak mocy przed turbodziurą. Możesz wydłużyć biegi

Re: Stop, Korekta... Zwracam Honor!

gzesiolek napisał: > przy 70tce masz 7. bieg... jakie masz wtedy obroty? maks 1000 rpm? Niecałe 1500. Na niższych jest jeszcze ciekawiej - mam 1800, a oprogramowanie wrzuca wyższy bieg i obroty spadają na 1300-1400. Pierdnięcie na gaz powoduje oczywiście redukcję. > Poza tym co ma

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

Przy dosyć dużym silniku , przy 2000obr/min auto spala najmniej, ważne aby gwałtownie nie wciskać pedału gazu przy tychże obrotach.

Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi?

Jeżdze najwiecej po mieście , wiecie chcę troche dorobić na paliwie(takie czasy - niestety), jak jeździć najtaniej? Moje auto-nissan primera 2,0-16V(136Pcs)

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

3-4 tyś Peugeot 206 silnik z kosiarki: 1.1 Tydzień temu jechałem taksówką Polonez, sedan ,złotówkarz zmieniał biegi przy 1300 obr/min- nieprawdopodobne. Benzynę moze zaoszczędzi tylko w jakim stanie będzie silnik...

Rok numerologiczny - jak się zrealizował?

będzie działo- jednym słowem szaleństwo i wariactwo na najwyższych obrotach i zmęczenie, bardzo duże zmęczenie. Mimo zaganiania ten rok nie był zły - tylko uciekł nie wiadomo kiedy i gdzie. Nic mi nie zostało z tego czasu. -- Każdy ma takiego trolla na jakiego sobie zasłużył - moje

Re: automat czy manual ?

Zyskujesz pelna kontrole nad tym kiedy i na jakich obrotach zmieniasz biegi. Niekoniecznie znaczy to ze bedziesz to robil bardziej optymalnie czy szybciej ale TY decydujesz czy wlasnie teraz zmienc bieg na 1000 obrotach silnika czy na czerwonej lini w zaleznosci od potrzeb czy Twojego nastoju

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

ECU (czyli komputer kontrolujący silnik) wie, jakieobroty, bieżąca moc silnika i jakie jest zużycie paliwa. Potrafi również obliczyć, czy na innym biegu uda się uzyskać się obroty z odpowiedniego zakresu, identyczną moc i jakie będzie wówczas zużycie paliwa. Jeżeli na innym biegu uda się

Re: Sporo prawd... Czego faceci chcą WIĘCEJ !

ku.wa są te obroty?? też wymyślili, phi), zarżnąć skrzynie biegów, przeoczyć kontrolki (haha, jakie śmieszne ikonki, lol xD ). Na koniec wyrzucić auto z miną noszku.wa, ale buble produkują. Zgadza się andziu, nie ma czegoś takiego jak dbanie o samochodowość.

Jak zepsuć auto?

To tak przy okazji watku o skrzyniach biegów... zastanowiłem sie jak dzis mozna zespsóć auto? Oczywiscie nie mam na mysli rozbicia o drzewa ale raczej zepsoc mechanicznie. To zreszta wiaze sie z watkiem old vs new. Np. ciezko rozwalic sinlik wysokimi obrotami, bo mamy elektroniczne odciecie

Re: Jazda na światłach mijania i prędk. w ter. za

samochodzie przy prędkości 50 obroty wynoszą tylko 1700 !!! a przy prędkości 60 km/h już w przyzwoitej wielkości 2200 obr / min . Po co wypisywać WYRDYMAŁY jakim są opinie Panów 577paolo i ted 529 . Panowie ... PRAWDY SIĘ NIE OSZUKA !!! Przyjemnego treningu.

Re: Jazda na światłach mijania i prędk. w ter. za

prędkość to nie " zły ruch " tylko właściwy . Nie wystarcza wszystko przeliczać na czas przejazdu . Nie wiem jakim Pan jeżdzi samochodem , ale w moim te 50 km/h to ... na 3 trochę za wysoko a na 4 trochę za niska prędkość . Prędkość 60 km/h idealna dla jazdy na biegu 4 . Po prostu Ustawodawca trochę

Re: automat

moj automat utrzymuje obroty 1500 - 1800 zalezy na jakim biegu jade i czy sobie po miescie niespieszno podazam czy troszke szybciej niz przepisowo

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

A co chodzi z tym wyciem przy ruszaniu? I z trakcja w zimie? Bo w tych automatach jakie uzywałem to automat pracował na niższych obrotach niż sam bym to robił a jednocześnie w zimie było łatwiej niż z manualem. Faktem jest ze w starym automacie w subaru 20% mocy idzie w gwizdek bo blokada jest

Re: Stop, Korekta... Zwracam Honor!

No to rzeczywiście niezły ekoterrorysta programował Ci skrzynie... skoro przy 70tce masz 7. bieg... jakie masz wtedy obroty? maks 1000 rpm? Co do dalszej części wypowiedzi... piszę o 1.4 150KM a nie ogólnie o doładowanych silnikach... po prostu moment spada, a moc maksymalna jest co by o tym

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

> Na podstawie jakich parametrów system podpowiada, że już trzeba zmienić bieg? Otóż to. Bo najważniejszym parametrem jest zamiar. Jeśli tym zamiarem jest dalsze rozpędzanie, to lepiej nieco zwiększyć obroty przed zmianą na wyższy. Jeśli zamierzamy już tylko kontynuować jazdę tą samą

Re: A o co z tym funem chodzi?

trypel napisał: > w jaki sposob krótsza przekładnia zwiększy zakres prędkosci na poszczegó > lnych biegach? Skoro benzyniaki mają większy zakres obrotów ale krótszą przekładnię i w związku z tym podobne vmax na poszczególnych biegach, to chyba logiczne że krótsza przekładnia niweluje

Re: Co ty z tymi chorymi 2tys. obr./min.?

To rozporzadzenie jest do dupy. I w jaki sposob zmiana biegu przy 2000 obrotow miala by niby zle wplywac na silnik? Ale konkretnie czemu jazda z obrotami 1500 to proszenie sie o klopoty? Co z tego wyniknie?

Re: Przyganial kociol garnkowi

analny_wybawca napisał: > Pytam, bo u mnie normalnie na 3 biegu latam 130... W jakim samochodzie, z jakim silnikiem i przy jakich obrotach? -- MfG C. Pater Brown erbebte in freudiger Erregung, als dunkle Cellos den Raum betraten.

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

. Zakres użytecznych obrotów obrotów 3. Mapę zużycia jednostkowego paliwa (być może tylko jako mapę wtrysku). Na tej podstawie można wszystko obliczyć. Rozwiązanie jest sprawdzone od blisko 30 lat w skrzyniach automatycznych.

Re: Alem popłynął, czyli pierwszy miesiąc z V8

Moment obrotowy od 1000 obrotów jest fajny - człowiek czuje się jak w V8 z duża pojemnością. Pomimo małego V6. A V8 z turbo to jak wolnossące V12 - człowiek się zastanawia po jakiego zainstalowano skrzynie biegów jeżeli jeden by wystarczył. --

Re: Mam problem ze zmianą biegów

1. w pierwszej wiadomości piszesz "skrzynia rzęzi", teraz piszesz "brak zgrzytów" - zdecyduj się 2. może sprzęgło za wcześnie załącza? Wcześniej nie wspominano o wstecznym. Problem z jednym tylko biegiem jednoznacznie sugerował skrzynię biegów jako źródło problemów, problem z więcej niż jednym

Re: Chłodzenie turbiny - prosty test

Nie będzie konkretów z bardzo prostego powodu. Ilość obrotów turbiny zależy od: jej konstrukcji, silnika do jakiego jest zamontowana, przełożenia w skrzyni biegów, przełożenia głównego i obciążenia silnika (otwarcia przepustnicy). Pomijam tutaj takie sprawy jak np. stopień zapchania katalizatora i

facet ma rację

Zbyt wysoki wpięty bieg powoduje że aby utrzymać się w strumieniu ruchu musimy dawać więcej gazu niż na niższym biegu. Chwilowe zużycie paliwa jest wtedy zauważalnie większe. generalnie dobrze jest popatrzeć sobie w przebieg momentu i rozkład mocy i możemy sie zorientować w jakim zakresie obrotów

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

przynajmniej jednego biegu. Do 100 km/h bylo jeszcze jako tako ale przy 140 silnik wyl jak zarzynana swinia. Tesknilem za manualem, szczegolnie w trasie. Moje nastepne auto mialo 258 KM I 3.2 L V6 (Acura TL 2005), Auto jezdzilo bardzo przyjemnie ale jak to w Hondach braklo nieco momentu na malych obrotach. Jak

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla silnika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domorosłego "kierowniczynę" który jedzie 60 km/h na V biegu i

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

myśleniu o jeździe (bo gazem sterujesz jak dynamicznie jedziesz i z jakimi obrotami, ew. masz do dyspozycji sekwencje na manetkach) ale zwalnia Cię z stricte manualnych czynności wykonywanych tak czy siak automatycznie... A co do awaryjności to tak jak ze wszystkim... jak dbasz tak masz... choć skrzynie

Re: ??? to silnik zmieni bieg (skrzynia automatyc

> Silnik zmieni...? Traktując ECU jako część silnika - tak. > Rajdowcy wiedza, co robia Jeśli o wybór optymalnego biegu chodzi, to mają oni znacznie prostsze zadanie od zwykłych kierowców. Interesuje ich tylko maksymalna moc uzyskiwana przy danej prędkości na danym biegu, a ona zależy

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

3 biegu z obrotami 1,2 1,3 miala by byc niekorzystna dla silnika. Nie wiem jak w tym samochodzie ale w ostatni jaki mi podpowiadal zmiane biegow robil to po ustabilizowaniu predkosci i obrotow.

Wizyta u doktora Hayda

Przychodzi kobita i mowi ze stracila sluch. A doktor: Jak u Pani z wyproznieniem bo moze to od niestrawnosci. > Piszesz, że te niepokojące podskakiwanie występuje w przedziale prędkości 35- 5 > 0 km/h. A jakie obroty silnika masz wtedy? Doktorku, to zalezy od biegu, akurat ten przedzial

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

toreon napisał: > Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla siln > ika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu > wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domoros > łego

Lopatologiczne tlumaczenie

zwiazek z tym "To samo można > zrobić odpowiednio gazem ustawiając obroty. " i jaki W klasycznych skrzyniach biegow poszczegolne biegi sa zalaczane poprzez nasuwanie muf z wewnetrznym uzebieniem na kola zebate. Aby takie nasuniecie odbylo sie bez zgrzytow, predkosci obrotowe obu elementow winny byc

Re: Zbiorkom - nie dziekuje

tdf-888 napisał: > amoże ci zwyczajnie skrzynia szwankuje?? Chodzi jak ta lala, nawet w trybie sportowym zmienia bez najmniejszych szarpnięć. To ta durna "elektronika przyjazna klientowi", która ustawia obroty zmiany pod preferencje kierowcy (a jest za durna, żeby stwierdzić że kierowca się

Re: Przyczyna gaśnięcia silnika. O co chodzi?

W jakich warunkach gaśnie? Na biegu jałowym, jakie obroty? Przyczyn może być wiele, świece, przepływomierz, itp. Więcej szczegółów by się przydało.

Morskie opowiesci

1realista napisał: > Zbyt wysoki wpięty bieg powoduje że aby utrzymać się w strumieniu ruchu musimy > dawać więcej gazu niż na niższym biegu. Wieksze obciazenie (otwarcie przepustnicy) przy nizszych obrotach to wlasnie wieksza sprawnosci silnika i mniejsze zuzycie paliwa. >

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Toreon napisał: > Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla siln > ika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu > wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domoros > łego "kierowniczynę

Re: Biegi na wzniesieniu

nie wiem :-) w ogóle nie myślę na jakich biegach jeżdżę odruchowo wszystko nawet specjalnie nie patrzę na obrotomierz wiem na jakich jadę obrotach - może to kwestia wibracji... i słuchu w jakiejś mierze j. -- YCDSOYA

Re: samotność a choroba

fajne, ale co masz zrobić? co najwyżej iść do parku/lasu i wykrzyczeć się, tam co najwyżej przestraszony ptaszek nakupka CI na głowę. Pisałyśmy wczoraj o dziwnych przypadkach, wczoraj taki mi się wydarzył. Wsiadłam do auta, przekręcam kluczyk o pół obrotu, kontrolki są, wciskam sprzęgło, bieg, gaz, a

Re: Morskie opowiesci

charakterystyce. > Przy stanie ustalonym jakim jest ekonomiczna jazda ze stałą predkością niewyklu > czone jest że bieg niższy i wyższe obroty są korzystniejsze niż bieg wyższy i n > iższe obroty. Bo niewielkie zmniejszenie prędkości powoduje że wpadamy z zakres > zaduszenia silnika. I jak ma

Re: Stop, Korekta... Zwracam Honor!

To jak Ty masz zestopniowanego tego DSG? 4? Really? U mnie w 6biegowym automacie przy maks kickdownie zwykle mam 3 biegi, a i wtedy gdy wcześniej jechałem jak najspokojniej tocząc się lekko z górki... a 1 bieg w dół wystarcza nawet nadmiarowo przy zwykłej jeździe jak chcesz cokolwiek przyśpieszyć

Re: Jak namówić szefa na samochód służbowy z auto

slabym silniczkiem -1,2 tsi i jesli juz chce wjechac w niezbyt duza luke na lewym pasie to przelaczam na " s " skrzynia redukuje automatycznie bieg , zwiekszaja sie obroty i jak dodam gazu aby wyjechac na lewy pas , skrzynia redukuje zazwyczaj jeszcze bieg i mam pelna "rure " w przyspieszeniu

Re: Morskie opowiesci

stanie ustalonym jakim jest ekonomiczna jazda ze stałą predkością niewykluczone jest że bieg niższy i wyższe obroty są korzystniejsze niż bieg wyższy i niższe obroty. Bo niewielkie zmniejszenie prędkości powoduje że wpadamy z zakres zaduszenia silnika. I jak ma wystarczający moment to nie zgaśnie

przesadzacie

jeżdżę równolegle dwoma autami - jeden jest sporym dieslem - 3TDI, drugi żwawą benzyną lubiącą obroty - hondy 2,4 Każdy kierowca ma chyba słuch, czuje obroty i WIE, kiedy i w jakich okolicznościach zmieniać biegi. Nie ma prostych recept - można przy 60 jechać na 6 biegu, a przy 70 tece na drugim

Re: Ktory bieg

"umiarkowany" i "sportowy" wiec po jakim casie jak wsiadziesz i lekko nacisniesz gaz to bedzie zmienial na niskich obrotach i plynnie ale jak mu depniesz to zacznie zmienac na 4 tys i wtedy wiadomo ze zmienil... No a na S to jeszcze przy wyzszych obrotach. Jak wsiadam to zawsze wim kto ostatnio jezdzil - jak

Re: Jazda

Zed, jaka wiedza :) czyli z jazdą na biegu jałowym, że wcale mniej paliwa sie nie spala to prawda? > > ad3 - czasem hamuję silnikiem jak jest ślisko, to wtedy lepiej silnikiem > podobno no i jak mi się chce, ale rzadko mi się chce > > Błąd! Nagły przyrost momentu obrotowego

Co ty z tymi chorymi 2tys. obr./min.?

wcześniej nie uważam żeby dobrym pomysłem było wprowa > dzanie tego jako element kursu nauki jazdy czy na egzamin. Wole żeby przyszły k > ierowca zmieniał bieg o 200 obr za późno niż zbytnio koncentrować się na obtrot > omierzu. W rozporządzeniu i wytycznych jest mowa o 2600 obrotów na minutę

Sensowne pytanie wiec odpowiem

nis > kich obrotach na wysokim biegu jest tylko naleciałością po starszych samochodac > h z dodatkowo zużytym zawieszeniem silnika, w których przyspieszanie czy utrzym > ywanie prędkości poniżej 1500 RPM powodowało nadmierne wibracje i szarpania? Coca Cola to jest to.

Przyznaje sie. Dzieciom kuprzestrodze.

predkoscia ten czas uplywa. Poniewaz bylo ciemno i nie widzialem pejzazu, mialem blade pojecie z jaka predkoscia jedziemy, w predkosciomierz patrzylem sie jak szpak w wiecie co, i nawet biegi zmienialem wedlug predkosciomierza bo na sluch (obroty silnika) jakos nie potrafilem. Ale najwiekszy problem byl ze

Re: Pytanie mam

Jaki swietny pomysl - Minerwo - na zapowiadanie sie z wklejaniem tego czy owego w watku aktualnie uzywanym, ze sie tak wyraze. Poniewaz tak mam, ze nie lubie za soba zostawiac metnej wody - wole czysta, najlepiej - krystalicznie czysta... Przelykam gule w gardle (mimo zapewnien, ze mnie nic nie

Cos kumasz ;-)

wtrysku, inne wyciszenie kabiny, inne przelozenia. To wszystko sprawia, ze nie da się jednoznacznie powiedzieć kiedy zmieniac bieg, przy jakiej predkosci. To zależy od skrzyni, silnika, i obciążenia. Inaczej zmienisz z gorki inaczej pod gorke. Moja rada. Zagladnij do instrukcji obslugi swojego auta

W poszukiwaniu utraconych koni mechanicznych

miasto,ruszanie ze świateł lekko pod górkę. A na jakim biegu chcesz w miescie, lekko pod gorke, osiagnac obroty mocy maksymalnej? Na drugim (przy predkosci blisko 100 km/h? Na trzecim (przy predkosci ponad 130 km/h)? Sprobuj na pierwszym (do niecalych 50 km/h). Jesli na Zakopiance, na wystarczajaco

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

gzesiolek napisał: > Jak masz maksymalna moc przy 3500rpm to przy 4500rpm masz mniejsza moc, niz prz > y 3500rpm tak czy nie... > (...) > W benzynie przy obrotach ponizej 3500rpm nie dzieje sie prawie nic... Jeszcze raz - a kogo to kuźwa obchodzi, jakieobroty? Przecież

Re: Mieszkańcy centrum Poznania "za" strefą tempo

Nie wiem jaką masz praktykę w jeździe samochodem, ale zazwyczaj przeciętny kierowca tak dobiera bieg by jechać na niskich obrotach. Wtedy bieg na jakim jedziesz nie ma znaczenia, obroty są tak czy inaczej niskie. -- www.facebook.com/wlodek.nowak i www.my-poznaniacy.org

Re: Downsizing ...

> A co maja obroty do tego wszystkiego i twoje odczucia na oko... Jakie odczucia na oko? Auto przyspiesza bardzo dobrze już przy połowie wciśniętego gazu, przy full nieporównywalnie lepiej. Czyli ma rezerwy "wysiłku". A obroty mają to do tego, że silnik się bardziej zużywa przy wyższych

brak mocy na gorącym

nawet na drugim biegu zwalnia. Problem jest taki, że jadąc na drugim biegu z prędkością obrotową 10 000 i wrzucając trzeci bieg mam właśnie około 6000, i tutaj jest problem bo na trójce jest za słaby a na dwójce za wysokie obroty na dłuższy podjazd. Kiedy jest normalna temperatura problem jest

Re: nie pomyslalam o tym

Jaki samochod , rocznik? Jak odpalisz to na biegu jalowym mozna zwiekszyc obroty silnika czy bez wzgledu na to ile wcisniesz pedal gazu nie rosna? - linka gazu - pedal gazu/sterownik -? inne przyczyne ale w tym ukladzie -- Mężczyzna odkrył kobietę, wynalazł seks. Kobieta odkryła seks

Re: Metoda maksymalizacji zuzycia paliwa

zapewne koledze z "metoda maksymalizacji zuz > ycia paliwa" Przecież chyba nikt nie wciska biedronia gazu przy "spokojnym toczeniu się". Tak więc stopień przełożenia i wysokość obrotów będą tylko decydowały w jakim tempie auto będzie zwalniało. Niektórzy, by spokojnie toczyć się po

Re: Kalibracja licznika prędkości

Czujnik "prędkości" jest umieszczony nie w silniku, ale w skrzyni biegów, konkretnie w mechanizmie różnicowym. Prędkość jest przeliczana z ilości obrotów wychodzących ze skrzyni biegów, niezależnych od obrotów silnika. Jeśli ogumienie jest takie jakie zaleca producent, to znaczy koło ma

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

"kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym" Takie rzeczy to tylko wolnossącym dieslu z przed 20 lat. Dwumasa dostaje w tyłek przy jeździe na obrotach między 1000-2000 (pomijam już fakt gwałtownego przyspieszania przy niskich obrotach

Odpowiadam tu zanim i ten post skasujesz

Napisales: ponieważ moc=moment obrotowy * obroty to stromy wykres mocy oznacza, ze na dole nie ma za dużo tego momentu obrotowego. auta z dużą elastycznością (i nie mowie tu o dynamice od 80 do 120 na jakimś biegu) mają stosunkowo płaski wykres mocy. Po prostu mają więcej mocy na niskich obrotach

Filtr DPF - kosztowna ekologia

znów do maksymalnego momentu. Najlepsze przyspieszenie jest wtedy, gdy silnik ma najwyższą moc. Przy danej prędkości samochodu i danym biegu masz konkretną liczbę obrotów na minutę, a dla konkretnej liczby obrotów masz konkretną moc maksymalną. Wybierając bieg wybierasz jakie obroty ma w danej chwili

Re: Czy urzedasy to cymbaly?

> Ecodriving ma sens. Ależ oczywiście. Z tym że ja ecodriving rozumiem jako unikanie bezsensownego rozpędzania samochodu, kiedy wiadomo że zaraz trzeba będzie hamować, np nie stawanie na gazie, kiedy na najbliższych światłach pali się czerwone, niż jako rygorystyczne pilnowanie wskazań

trybologia to wiedza tajemna nie dla plebsu

Gość portalu: prawdziwy tebe napisał(a): > > > Jedź na możliwie najwyższym biegu z możliwie najniższymi,ale nie > > szkodzącymi silnikowi obrotami. > > tzn. jakimi? jakie one konkretnie sa? Gdyby chciwy i zdemoralizowany motoprzemysł zrobił rzeczywiście takie badania dla