kiedy zmieniamy biegi w aucie

moto.pl

Pagani Huayra za 4,2 miliona złotych rozbita na ulicach Paryża

Pagani Huayra za 4,2 miliona złotych rozbita na ulicach Paryża

Ostatnie dni nie są zbyt szczęśliwe dla supersamochodów. Po widowiskowej kraksie Koenigsegga One:1, teraz przyszedł czas na Pagani Huayrę

Testowaliśmy SUV-a, na którego czekała cała branża. Dlaczego Polacy go kupią?

Jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży ten SUV stał się hitem. Dziś na zamówiony w salonie egzemplarz trzeba czekać od trzech do nawet ośmiu miesięcy. Sprawdziliśmy, czy szum wokół Skody Kodiaq jest uzasadniony

Volkswagen 4Motion | Wygrać start

Napęd na cztery koła staje się coraz bardziej popularny. Aż 15 modeli Volkswagena można wyposażyć w system 4Motion

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

wyposażony w klasyczną skrzynię mechaniczną. Automat - ofiara czarnego PR-u Chociaż dwie trzecie europejskich kierowców nadal zmienia biegi ręcznie, coraz więcej z nich decyduje się na inne rozwiązanie. pewnie dlatego, że skrzynie automatyczne są coraz bardziej dopracowane i jazda autem w taką skrzynię

Prototypy | Audi RS3 Sedan szaleje na Nurburgringu

Prototypy | Audi RS3 Sedan szaleje na Nurburgringu

wyposażone w napęd Quattro i siedmobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Kierowca będzie mógł zmieniać biegi manetkami przy kierownicy. Ekipa z Ingolstadt nie przewiduje tradycyjnej ręcznej skrzyni w swoim sedanie. Osiągi? Według pierwszych doniesień z Bawarii, możemy się spodziewać przyspieszenia do

Nissan Micra | Pierwsza jazda | Japońska rewolucja

Nissan Micra | Pierwsza jazda | Japońska rewolucja

komputera pokładowego, złego słowa nie można też powiedzieć o 7-calowym ekranie systemu multimedialnego. Nawigacja działa sprawnie i szybko przelicza trasę, jeżeli nie posłuchamy jej wskazań. Do czujników parkowania i kamery cofania w miejskich autach zdążyliśmy się już przyzwyczaić, ale nowa Micra idzie o

Mazda MX-5 RF | Pierwsza jazda | Nowa pokusa

Mazda MX-5 RF | Pierwsza jazda | Nowa pokusa

nowy model nie brakuje. Jeśli zamówicie nową Mazdę teraz to ledwo co załapiecie się na tegoroczny sezon letni. SUMMA SUMMARUM Z zamkniętym czy z otwartym jazda tym autem to sama przyjemność. Genialne zawieszenie, znakomity układ kierowniczy i to poczucie radości z jazdy, które można poczuć tylko w

Mini John Cooper Works | Test | Warto przepłacać

Mini John Cooper Works | Test | Warto przepłacać

skrzynia biegów bardzo szybko (przy powolnej jeździe) zmienia bieg na wyższy, nie komunikując tego żadnym, choćby najdrobniejszym szarpnięciem. Nic nie przemieni jednak Mini w auto praktyczne. Trzydrzwiowy maluch jest teoretycznie autem pięcioosobowym. Ale to tylko teoria. Zajęcie miejsca za plecami

Kia Optima Sportswagon | Pierwsza jazda | Znaleźć złoty środek

Kia Optima Sportswagon | Pierwsza jazda | Znaleźć złoty środek

pokonywanych zakrętach, w których koła zachowują się bardzo pewnie. Trochę gorzej na tle zawieszenia wypada układ kierowniczy. Różnica w sile wspomagania pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy jest bardzo wyraźna, ale nawet w tym najbardziej sportowym, kiedy kierownica stawia największy opór, układ nie jest

Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI | Test | 15 mm stylu

Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI | Test | 15 mm stylu

) nie czynią przecież z małego Polo terenowego auta i nie zmieniają zauważalnie jego właściwości jezdnych. Nawet w walce z krawężnikami i progami zwalniającymi. Tu chodzi o styl. To w dalszym ciągu zwykłe Polo, czyli znakomity miejski samochód Zwłaszcza w tej wersji wyposażenia Volkswagenowi nie można

Jak skutecznie obniżyć zużycie paliwa w samochodzie? Ciesz się płynną i ekonomiczną jazdą.

Jak skutecznie obniżyć zużycie paliwa w samochodzie? Ciesz się płynną i ekonomiczną jazdą.

. Zachowanie bezpiecznego odstępu między naszym autem a tym, które jedzie przed nami, obserwowanie sygnalizacji świetlnej oraz poruszanie się z ekonomiczną prędkością to kluczowe elementy sprzyjające bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego. Wpływają też one w znacznym stopniu na obniżenie zużycia

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

precyzyjne działanie wszystkich elementów prowadzenia Mazdy. Układ kierowniczy nie oszukuje nas w kwestii tego, co dzieje się aktualnie z kołami, zawieszenie dba o to, żeby koła cały czas dotykały asfaltu, a skrzynia biegów ma krótki skok i uniemożliwia pomyłkę w wyborze biegu. Mazda nie jest też autem

SsangYong Tivoli | Nowy crossover z Korei

SsangYong Tivoli | Nowy crossover z Korei

pojemności 1,6 litra, generuje 126 KM mocy i 157 Nm momentu obrotowego. Może ona współpracować z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów (obie sześciostopniowe). SsangYong Tivoli trafi do sprzedaży w Korei Południowej już w styczniu 2015 roku. Na pozostałych rynkach auto ma być dostępne połowie roku. ZOBACZ

Hyundai Ioniq | Pierwsza jazda | Trzy sposoby na Toyotę

Hyundai Ioniq | Pierwsza jazda | Trzy sposoby na Toyotę

Toyota Auris Hybrid FL | Ceny w Polsce | Atrakcyjna oferta Hyundai ma już pewne doświadczenie w pracy nad napędami alternatywnymi. Ścieżki przecierał ix35 z ogniwami paliwowymi na pokładzie. Mało kto słyszał o tym aucie. Fakt, że z punktu widzenia Polski to jedynie ciekawostka, ale za taką samą

Mazda 6 2.2 Skyactive-D AWD | Test | Ostatnie takie kombi?

Mazda 6 2.2 Skyactive-D AWD | Test | Ostatnie takie kombi?

drugą i w tego typu aucie wydaje się ona być optymalnym rozwiązaniem. Fajnym udogodnieniem są łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Sześć przełożeń jest dobrze zestopniowanych z silnikiem, w którym moment obrotowy dostępny jest od 2000 obr./min., a sama skrzynia pracuje płynnie. Na korki i dalekie

Astra TCR | Wyścigowy Opel już oficjalnie

Astra TCR | Wyścigowy Opel już oficjalnie

technologicznym, firmą Kissling. Astra TRC jest wyposażona w silnik 2.0 turbo rozwijający 330 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na przednie koła poprzez sześciostopniową, sekwencyjną skrzynię biegów dwupłytkowym sprzęgłem, wspomagającym płynną redukcję przełożeń. Biegi można zmieniać za

Salon Detroit 2017 | Bentley Continental Supersports | Najmocniejszy i najszybszy

Salon Detroit 2017 | Bentley Continental Supersports | Najmocniejszy i najszybszy

Poznajcie Continentala GT Supersports, czyli topową odmianę brytyjskiego coupe. Auto łączy wszystkie najlepsze cechy tego modelu i jest najmocniejszym, najlepiej przyspieszającym i najszybszym modelem Bentleya w historii. Z zewnątrz wyróżnia się poszerzonymi błotnikami, nowymi zderzakami i

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

używanych aut Dzięki połączeniu dynamicznego silnika i dwusprzęgłowej skrzyni biegów, Mercedes B 200 CDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 9,3 sekundy. Wrażenia w trakcie jazdy są nawet lepsze, niż wskazywałby na to podany wynik. Dzięki takiemu zestawieniu średnie spalanie oscyluje w granicach 6-7

Poradnik | Skrzynia DSG | Problemy zaczynają się od 150 tys. km

Poradnik | Skrzynia DSG | Problemy zaczynają się od 150 tys. km

tysięcy kilometrów. DSG działa zdecydowanie szybciej, zapewniając lepszą dynamikę i niższe zużycie paliwa, jednak już po kilku latach pojawiają się kosztowne problemy. W zamyśle swoich twórców, DSG pozbawiona jest wad typowych dla starszych konstrukcji. Tutaj nie spotkamy się ze zwłoką przy zmianie biegów

Renault Talisman Grandtour | Pierwsza jazda | Można się zakochać

Renault Talisman Grandtour | Pierwsza jazda | Można się zakochać

jazdy? Talismanem Grandtour jeździ się bardzo przyjemnie. Da się wyczuć, kiedy skrzynia zmienia biegi, ale jest nieinwazyjna i nie szarpie. Auto chętnie reaguje na polecenia kierowcy (ruchy kierownicą czy wciśnięcie gazu), trzyma się drogi, a skrzynia nie ma problemów z rozpoznaniem naszych intencji

Peugeot 208 GTi | Test | Miejski Król Lew

Peugeot 208 GTi | Test | Miejski Król Lew

, a wtedy może z impetem i groźnym warkotem wystrzelić do przodu. Dla GTi liczy się tylko szybka jazda oraz szaleństwa w mieście. W swoim środowisku naturalnym czuje się bowiem znakomicie. Rusza pierwsze ze świateł, zostawia mocniejsze auta z tyłu, łatwo zmienia pasy i zadziwiająco szybko osiąga

Ford Edge 2.0 TDCi | Test miesiąca, cz. 2 | Właściwości jezdne

Ford Edge 2.0 TDCi | Test miesiąca, cz. 2 | Właściwości jezdne

zabudowanymi przy kole kierownicy, ale jakoś nie przychodzi na to ochota. Skrzynia w trybie ręcznym nie zmienia sama przełożenia na wyższe i jedynie redukuje biegi po mocnym wciśnięciu gazu, więc robi to tak jak powinno być. Spora masa, ale dobre hamulce Za wytracanie prędkości dbają cztery wentylowane tarcze

Ford Focus ST TDCi vs. Bentley Continental GT V8 S | Test | Białe jest białe?

Ford Focus ST TDCi vs. Bentley Continental GT V8 S | Test | Białe jest białe?

kierownica, są stonowane i klasyczne. W prezentowanym aucie elementem, który dodaje mu rasowości są czerwone akcenty tapicerki i przeszycia nicią w kontrastującej z czernią barwie. I kiedy zapowiada się, że odpalając silnik przejedziemy się po prostu dużym i wygodnym coupe, okazuje się, że Bentley pokazuje

Poradnik | Rodzinne vany za 30 tys. zł

pięciu pasażerom. Jak w każdym japońskim aucie, wnętrze wykonano z twardych, lecz trwałych tworzyw sztucznych. Poziom wyposażenia dodatkowego może rozczarować wymagających kierowców. Największą bolączkę Mazdy stanowi jakość wykonania karoserii. Tak jak w innych modelach tego producenta, problemy z

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. III | Wybór należy do Ciebie

były do tej pory dla samochodów sportowych lub aut klasy wyższej. Wyjątkiem była tylko Alfa Romeo z systemem DNA. Teraz układ "Drive Set Up" oferowany jest w niektórych modelach Volkswagena, jak i Skody. Znalazł się również w naszej długodystansowej Octavii Do dyspozycji są cztery programy

DS5 2.0 BlueHDi | Test | Co dziś oznacza DS?

silnik jest dynamiczny, ale trudno nie odnieść wrażenia, że automatyczna skrzynia biegów nie radzi sobie z jego potencjałem. Płynnie zmienia biegi przy niedużych prędkościach, ale gubi się, gdy gaz znajdzie się w podłodze. Sportowych doznań nie dostarcza też układ kierowniczy. Jest nieprzyjemnie twardy

Lexus IS 200t | Test | Facelifting tylko z nazwy

. Charakterystyczny wygląd Lexusa IS, atrakcyjna cena i mała awaryjność nie są już jedynymi argumentami, które mogą przekonać do zakupu IS-a. Przedliftingowe egzemplarze nie prowadziły się najlepiej, niezbyt kulturalnie tłumiły nierówności, nie dawały poczucia obcowania z autami klasy premium. Czytelniku "on

Hyundai i30 | Pierwsza jazda | DNA Hyundaia

opracowany, zaprojektowany i testowany w Europie. Tu też będzie odbywać się jego produkcja. Pomimo tego, że w gamie znajdują się większe auta, Koreańczycy nazywają i30 flagowym modelem, będącym odzwierciedleniem nowego DNA Hyundaia, w którym "nieco sportowa, ponadczasowa stylistyka łączy się z

Porsche 911 Turbo i Turbo S | Porsche konsekwentnie odświeża 911-stkę

poluzuje swoją kontrolę nad autem. Mimo wzmocnienia silnika i podkręcenia osiągów, Porsche zapewnia, że udało mu się obniżyć apetyt 911 Turbo i Turbo S na paliwo. I to zauważalnie - o 0,6 l na 100 km. Osiągnięto to dzięki nowemu oprogramowaniu silnika i skrzyni biegów. Wiemy, że nowe 911 Turbo i Turbo S do

Mercedes E 350 Bluetec | Test | Kto da więcej

. Trudno pogodzić wodę z ogniem - sportowe zacięcie z ekonomicznym i wyciszonym trybem jazdy. Mercedes E 350 Bluetec preferuje zdecydowanie ten drugi. Summa summarum Czy 9 biegów jest potrzebne? W konkretnych warunkach (na trasie) i pewnym typie aut (wygodna limuzyna) na pewno się przydaje. Dzięki takiej

Salon Genewa 2017 | Mitsubishi Eclipse Cross | Zupełnie nowy SUV

litra. Niestety, nie znamy jeszcze jego liczb. Wiemy za to, że będzie mógł być parowany z zaprojektowaną od nowa bezstopniową skrzynią biegów CVT. CVT będzie można ustawić w tryb Sport Mode - kierowca ma wtedy do dyspozycji 8 wirtualnych biegów, które zmienia łopatkami przy kierownicy. Nowy silnik

Mitsubishi Lancer Evolution Wagon GT-A | Test | Prawdziwy japoniec!

, pięciobiegowa konstrukcja, która na pozór może wydawać się słabym punktem tego auta. Jednak już po pierwszych kilometrach obawy znikają, bo skrzynia zmienia przełożenia płynnie i bez dużego opóźnienia, a do tego w trybie S (Sport) i po przełączeniu w tryb ręczny jest na tyle "mądra", że sama nie

Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy cz. VI | Masz wybór

ma większe wspomaganie, skrzynia biegów szybciej zmienia przełożenia, a amortyzatory lepiej tłumią nierówności. W tym trybie nawet na 20-calowych kołach Cascada oferuje ponadprzeciętny poziom komfortu. Drugi wybór to zupełnie przeciwległy biegun, o czym informuje nas zmiana oświetlenia zestawu

Mercedes CLS | Ostatnia edycja

Mercedes klasy E | Pierwsza jazda | Technologiczny zawrót głowy Mercedes CLS będzie dostępny w wersji czterodrzwiowej oraz Shooting Brake w specjalnym wyposażeniu o nazwie Final Edition. W ramach limitowanej produkcji auto będzie wyposażone w pakiet zewnętrzny AMG Line. Rozpoznamy po chromowanym

Mercedes Arocs, Unimog | Pierwsza jazda | Frajda i praca

pojazd z tej serii powstał w 1945 roku i miał silnik o mocy 25 KM. Z modelu z lat 50-tych pozostało do dzisiaj wiele rozwiązań. To jedno z tych aut, które z upływem czasu się niewiele zmienia. Zobacz więcej zdjęć Unimoga Paleta wersji Unimoga jest ogromna. Może być terenowym nośnikiem narzędzi, odśnieżać

Obniż koszty urlopu | 10 zasad eko drivingu

;0" w zakładce chwilowego zużycia paliwa. 3. Zmieniaj biegi przy odpowiednich obrotach silnika. Generalna zada mówi, by włączać wyższy bieg przy maksymalnie 2500 obr./min. w przypadku silnika benzynowego i 2000 obr./min. w przypadku silnika wysokoprężnego. Zdarzają się wyjątki od tej reguły

Hamilton rozbija Zondę w Monako, a Pagani bije rekord na Nurburgringu

KM mocy i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Warto dodać, że Zonda waży jedyne 1070 kg. Sekwencyjna, 6-biegowa skrzynia biegów zmienia przełożenia w 20 milisekund. Kontrola trakcji opracowana wspólnie z firmą Bosch ma aż 12 różnych ustawień. Tylny spojler został wyposażony w system DRS

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

, co znacząco ułatwia codzienną eksploatację w warunkach miejskich. Ale prawdziwe objawienie przychodzi przy 4000. Po przekroczeniu tej liczby na wielkim dominującym przed oczyma obrotomierzu, auto zmienia charakter. I nie chodzi tylko o nagły przypływ niutonometrów, ale też o towarzyszący temu

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. V | Dwa Sprzęgła Górą

szereg zmian i powstało w wielu wersjach. Ten rodzaj skrzyni biegów znalazł swoje miejsce w prawie wszystkich autach koncernu VAG - od Audi aż po Skodę. Dostępne są one z wybranymi silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi. Samochód: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance Aktualny przebieg : 17 980 km

Toyota Yaris 2017 | Pierwsza jazda | Akcja aktualizacja

porównania, Polo kosztuje wyjściowo 44 990 zł, Clio 42 400 zł, Corsa 41 600 zł, Micra 45 990 zł, a C3 39 900 zł. Summa Summarum Yaris konsekwentnie umacnia swoją pozycję w Europie - w zeszłym roku sprzedano ponad 208 tysięcy aut, co dało Toyocie rekordowe 6,5% udziału w segmencie. Yaris 2017 na pewno poprawi

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Psycho

litrów pojemności i do 100 km/h przyspieszają poniżej 5 sekund. Miałem tą przyjemność, że wcześniej mogłem poznać każde z wyżej wymienionych aut. Wiem, że można w ich przypadku być pewnym najwyższej jakości wykonania, wysokiej skuteczności w  najtrudniejszych nawet warunkach sportowej jazdy i tego

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | Priapizm

garażu, ale z przyjemnością sprawdzę, jak jeździ. BMW X5M, Mercedes GLE 63 AMG, Range Rover SVR, Porsche Cayenne Turbo czy wreszcie bohater dzisiejszego testu Jeep Grand Cherokee SRT8 - wszystkie wyposażone są w ogromne benzynowe silniki V8, zapewniają osiągi godne aut sportowych. Po co? Nie wiem, ale

Arrinera Hussarya GT | Polska wyścigówka [Nowe zdjęcia]

. Dokładne parametry silnika zależą od konkretnego zamówienia. Cała moc trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów Hewland LLS. Kierowca biegi zmienia za pomocą łopatek przy kierownicy. Nie znamy jeszcze osiągów wyścigówki, ale możemy być pewni, że będzie to naprawdę

Audi A3 Sportback e-tron | Pierwszy kontakt | Prekursor

;przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy. To bardzo dobry wynik. Audi A3 - sprawdź ogłoszenia aut używanych Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym lub też w trybie hybrydowym. Dynamicznie przyśpiesza korzystając jedynie z napędu elektrycznego

Porsche 718 Cayman S | Pierwsza jazda | Pełnoprawne Porsche

Tematem numer jeden podczas premiery zarówno Boxstera jak i Caymana jest powrót po 20 latach do silników czterocylindrowych. Jedni uważają to za ogromny minus, dla innych pewnie nie będzie miało to znaczenia. Nie jestem fanem aut z brezentowym dachem. Dla mnie kabriolety w zasadzie mogą nie istnieć

Honda CR-V 1.6 i-DTEC | Test | Ostatni dzwonek

zwraca uwagę na przechylanie się nadwozia w ostrych, szybkich zakrętach. Honda CR-V nie powstała z myślą o nich. SUV kierowany jest do zwykłych kierowców, którzy wybierając auto sprawdzają przestronność drugiego rzędu siedzeń, liczbę schowków, wielkość bagażnika i uchwyty na kubki czy butelki. I jako

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

. Nie myślałem, że kiedyś to napiszę, ale kompatybilność skrzyni CVT Lineartronic z napędem AWD i silnikiem 2.0D jest bardzo dobra i wydaje się być optymalnym wyborem układu napędowego w tym aucie. Potwierdza to fakt, że Outback z silnikiem 2.0D z ręczną skrzynią biegów przyspiesza dokładnie w takim

Tesla Model S P85+ | Pierwsza jazda | Tesla byłby dumny?

ma w planach przedstawicielstwa Tesli, ale jeździ już ponad 20 aut z prywatnego importu (auto można kupić przez Internet). Znaczną większość stanowi Model S. Miałem okazję przejechać się jednym z nich. Jeszcze do niedawna była to najmocniejsza wersja P85+, jednak oferta Tesli zmienia się w

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Ciągle młoda

Alfa Romeo Giulia bez koniczyny Alfa Romeo Giulietta w wersji Quadrifoglio Verde nie jest autem dla każdego. Tu nie ma mowy o kompromisie pomiędzy komfortem a sportem. To samochód zero-jedynkowy - albo go pokochasz, albo cię wkurzy. Mój redakcyjny kolega porównał go do pełnej temperamentu Włoszki

Arrinera Hussarya GT | Polska bestia pokazuje pazur

parametry silnika zależą od konkretnego zamówienia. Cała moc trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów Hewland LLS. Kierowca biegi zmienia za pomocą łopatek przy kierownicy. Dzięki szerokiemu wykorzystaniu włókna węglowego i lekkiej stali BS4T45 Arrinera Hussarya GT

Audi Q7 | Podróż po Kanadzie | Dzień 2

elastyczny i dynamiczny (6,3 s do "setki"). Skrzynia biegów Tiptronic szybko i gładko zmienia przełożenia. W trybie jazdy Dynamic auto całkiem nieźle radzi sobie na zakrętach, ale czuć, że to duży SUV, który znacznie lepiej daje sobie radę na prostej drodze. Fot. Krzysztof Słomski Tych w Kanadzie

Mercedes klasy E | Pierwsza jazda | Technologiczny zawrót głowy

- zmienia pas. Warunek? Nie wolno dotykać kierownicy i pedałów. A na to pierwsze nie pozwala polskie prawo. Efekt jest taki, że innowacyjny system Mercedesa w polskich warunkach nie może być w pełni wykorzystany. A to opcja szczególnie użyteczna w korkach. E-Klasa potrafi samodzielnie podążać torem jazdy

Mazda MX-5 | Pierwsza jazda | Tak to się robi w Japonii

swoje zdanie po tym tekście możemy się zacząć już tylko modlić. Mazda MX-5 oficjalnie zadebiutowała w 1989 roku, w czasach kiedy małe i lekkie roadstery znikały z rynku jeden po drugim. Może to właśnie stało się podstawą sukcesu tego japońskiego auta. Od czasu debiutu Mazda sprzedała ponad 950 000 sztuk

BMW 435i | Test | Lepiej już było

. Kocham iDrive i mapy nawigacji BMW. Są najlepsze. Mają idealną podziałkę. Używane BMW 335i Po czwarte Balans i wyważenie auta. Do przekleństw naszych czasów, poza downsizingiem i wygodnymi automatycznymi skrzyniami biegów, zaliczam coraz bardziej wchodzący we wszystkie klasy aut napęd na cztery koła

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Więcej niż bogata wersja

miejscowości lub skrzyżowań. Za pomocą dotykowego ekranu obsługujemy również bardzo przyjemną funkcję masażu w przednich fotelach. Ilość trybów i miejsc, w które docierają masujące elementy jest bardziej niż zadowalająca. Kolejny powiew aut z najwyższej półki. Punkt dla Forda. Czy Mondeo Vignale jest

Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań

opętana. Skrzynia biegów pracuje szybko i precyzyjnie. W trybie automatycznym zmienia biegi gładko i delikatnie. Po przełączeniu w tryb "sport" każdą zmianę biegu kwituje delikatnym "kopnięciem" w plecy. Tryb manualny wymaga jednak dopracowania. Jakiś mały mikro chip schowany głęboko

Ford Ranger | Pierwsza jazda | Atleta z marzeniami

osobówkach. W spisie wyposażenia znajdziemy teraz system kontroli pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system kontroli stabilności toru jazdy z układem stabilizacji przyczepy. Wprowadzenie zaawansowanej elektroniki czy nowe wnętrze, nawiązujące do aut

Mazda CX-9 3.7 V6 A/T 4x4 | Test | Mam gdzieś downsizing!

służyć do jazdy w ciężkim terenie. Silnik oczywiście współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. I tu niespodzianka, nie pracuje ona leniwie. Biegi zmieniane są bardzo szybko i niemal niewyczuwalnie, zarówno do góry, jak i do dołu. O aktualnym przełożeniu często możemy się przekonać tylko za sprawą

Samochody z "GT" w nazwie - cz.2

lub 528 KM w wersji S. Więcej o aktualnym Continentalu GT możecie dowiedzieć się z naszego testu Zobacz ceny nowych aut marki Bentley W tym roku dojdzie również do debiutu kolejnego w historii wyścigowego Bentleya. 10 lat po ostatnim zwycięstwie, na torze Yas Marina Circuit

Peugeot 308 GT | Pierwsza jazda | Lwi pazur(ek)

aut i niepożądanego efektu miękko i nieprecyzyjnie działającej ręcznej skrzyni biegów. 308 GT jak Golf GTI?! Benzynowy silnik 1.6 THP można w wersji GT połączyć jedynie z wspomnianą ręczna skrzynią. To 6-biegowa konstrukcja, którą obsługuje się za pomocą świetnie leżącego w dłoni aluminiowego lewarka

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

nie zapomnisz, że prowadzisz supersportowy samochód. To wcale nie taka oczywistość w tego typu autach. Zawsze przytrafia mi się to w Audi R8. Przejeżdżam 200, 300 km, wjeżdżam w teren zabudowany i dziwie się dlaczego ludzie się tak gapią. Kiedy sportowe auto ma zbyt grzeczne wnętrze zapominasz o tym

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

. To jedyna specyfikacja A3, w której obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie dostajemy w standardzie. To samo dotyczy Audi Drive Select pozwalającego wybrać jeden z czterech trybów jazdy (Comfort, Auto, Dynamic i Efficiency, z systemem MMI także tryb Individual). System zmienia charakter pojazdu poprzez

Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy cz. VI | Spalanie

km. W ogóle wydaje się, że ósemka to ulubiona cyfra 190-konnego Mini. Pali nam tyle i w mieście, i na drogach ekspresowych, i na autostradach. Zejść wyraźnie poniżej da się tylko na drogach krajowych, kiedy jedziemy tak jak pan Bóg przykazał i nie przekraczamy 90 km/h. W innej sytuacji musimy się

Audi A4 Allroad 2.0 TFSI | Test długodystansowy, cz. I | Wybór nieoczywisty

zmieniać jego ustawienia za pomocą systemu Audi driver Select. W przypadku A4 Allroad ma on poszerzony zakres. Obok znanych trybów comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual  do jazdy po nieutwardzonych drogach służy tryb offroad, który wymusza dystrybucję momentu obrotowego stale na

BMW 428i Gran Coupe xDrive | Test | Bez pazura

- czyli w komplecie. Na pochwałę zasługują wygodne fotele oraz niska pozycja za kierownicą, typowa dla aut sportowych. Bagażnik mieści 480 litrów, tyle samo co trójka sedan, ale w Gran Coupe w standardzie otrzymujemy dzielone oparcie tylnej kanapy. BMW 428i xDrive Coupe | Test | Coś pięknego

Top 8 | Auto dla każdego za 15 tys. zł

tego i tamtego, centralny zamek i kilka innych mniej lub bardziej ważnych elementów. Cena? 15900 zł. ZOBACZ TAKŻE: To i wiele innych aut używanych znajdziesz w serwisie Autotrader.pl Brazylia też chce mieć swój supersamochód. I to jaki! | Galeria Nie stać Cię na własne auto, a chcesz uniknąć

Krótko o... | Polska to nie Anglia | Sporny lewy pas

: Obowiązkowy automatyczny system alarmowy w aucie Materiały partnerów zobacz wybrane produkty MEDIA-TECH MT4049 Sprawdź cenę > Sirio Triflex Sprawdź cenę > MIO MiVue 338 Sprawdź cenę > Antyradar Yanosik GT Sprawdź cenę >

Mazda CX-3 1.5 Sky-D SkyPassion | Test | Kusi wyglądem

przyciąga spojrzenia niczym magnes. Wyróżnia się spośród innych aut płynnymi i jednocześnie wyrazistymi liniami. Nie sposób się za tym autem nie obejrzeć na ulicy, szczególnie jeśli jest w kolorze Dynamic Blue, tak jak nasz testowy egzemplarz. Porównajcie nowość Mazdy np. z nową Hondą HR-V, Renault Captur

Jaguar XE 2.0 P 240 KM R-Sport | Test | Tylko nie mów do mnie kotku

, niczym wyjęta z modelu F-Type, świetnie leży w dłoniach. Po rozpoznaniu inteligentnego kluczyka, przycisk start-stop, uruchamiający silnik, zaczyna pulsować na czerwono niczym bijące serce. Po jego wciśnięciu wysuwa się pokrętło do sterowania skrzynią biegów. To nic nowego w autach marek Jaguar i Land

Suzuki Swift 1.2 A/T Comfort | Test | Bez fajerwerków

kontrolować, pozostaje wyłącznie tryb automatyczny. Jeśli umiemy zmieniać biegi, to nie warto dopłacać 5 tys. zł i lepiej zostać przy standardowym manualu. Kolejna cecha aut japońskich - niewielka możliwość konfiguracji. Z "automatem" występuje tylko środkowa wersja Comfort, w której nie możemy

Volvo V60 Cross Country | Test | Pełne sprzeczności

w zwykłym V60), przypominając, że siedzisz w rodzinnym kombi. Od mięsistej kierownicy nie chce się odrywać dłoni. Zresztą znajdujące się za nią łopatki do zmiany biegów sugerują, że zbyt często nie będę musiał tego robić. Zanim opuszczę redakcyjny parking, patrzę na auto oczami przechodnia i

Ford Kuga 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Gruntowny lifting

przekonuje. Najdroższą odmianę wzbogacono perłowym lakierem Milano Grigo podbitym metalicznymi tonami różanymi (1000 zł). Auto opuszcza bramy fabryki na 18-calowych kołach, ale można zmienić je na dziewiętnastki z oponami w rozmiarze 235/45 (3900 zł). To nie koniec wyliczanki. Zewnętrzną prezencję

GMC Terrain 2.4 SLT | Test | Znak czasu

kosztuje GMC w Polsce Klimat ten od pewnego czasu się zmienia. Z jednej strony przywiązanie amerykanów do aut typu SUV i pickupów z wielkimi silnikami V8 jest ogromne i pewnie jeszcze długo się to nie zmieni. Z drugiej zaś strony widoczny jest trend kupowania coraz to większej ilości aut kompaktowych i

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

, takie jak wskaźniki przy skrzyni biegów (ciśnienie oleju, napięcie akumulatora, temperatura oleju w skrzyni i silniku), dają namiastkę tego co było w tych autach w latach ich świetności. Przy okazji wnoszą odrobinę polotu do wnętrza Camaro. Maska, która z zewnątrz wydawała się niewielka z pozycji

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie

. Szczegółowo opiszemy ją w jedne z kolejnych części naszego testu długodystansowego, ale należy zaznaczyć, że w trasie spisuje się ona bardzo dobrze. Biegi zmieniają się wręcz niezauważalnie. Siódme przełożenie zapewnia niskie obroty, a więc wypływa nie tylko na spalanie, ale także na pracę silnika w niskim

Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai

tradycyjnego automatu o wielu przełożeniach, co wyczujemy podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu, kiedy biegi zmieniane są skokowo. Przy spokojnej jeździe możemy z kolei liczyć na płynne i łagodne włączanie poszczególnych wirtualnych przełożeń. Produkcja nowego Nissana X-Trail rozpocznie się w lipcu w

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Początek nowej ery

jazdy dziennej w kształcie litery T) bardziej "mruga" teraz do klientów, którzy dotychczas ze względu na urodę aut chętniej kierowali swe kroki do salonów konkurencji, wygląd XC90 pozostał bardzo skandynawski, żeby nie powiedzieć - szwedzki. W stylizacji XC90 łatwo da się jednak zauważyć

Test potwierdził, ekojazda się opłaca

ważne jest wyczucie odpowiedniego momentu, kiedy należy zmienić bieg na wyższy. Najlepiej samemu dobrać prędkości obrotowe, gdyż to kierowca najlepiej zna swój samochód. Ogólna zasada jest taka, by jak najwcześniej zmieniać bieg na kolejny ale tak, by silnik się nie dławił i nie wpadał w "drgawki

Volkswagen CC 2.0 TSI R-Line | Test | Cenny Comfort

szybką reakcję sześciobiegowej skrzyni DSG. Jeśli lubimy sami decydować kiedy zmienić bieg z pomocą przychodzą łopatki pod kierownicą. Układ kierowniczy jest dość precyzyjny, w trybie Sport minimalnie zmniejsza się siła wspomagania. Daje to uczucie zmagania się z autem, ale w pozytywnym sensie. Za

Seat Leon ST Cupra | Pierwsza jazda | Dla Ciebie, dla rodziny

wystosował również Seat, przedstawiając model Leon ST Cupra, którego miałem okazję przedpremierowo przetestować. Seat Leon - zobacz ogłoszenia aut używanych To pierwsza Cupra w nadwoziu kombi. To też pierwsza generacja Leona, która w ogóle jest dostępna jako kombi (od 2014 roku). Potem pojawiła się jego

Audi RS 6 i RS 7 Performance | Wysokie osiągi i duża galeria

litra benzyny na 100 km. Oczywiście na torze auta wykażą się znacznie większym apetytem... Używane Audi A6 - sprawdź ogłoszenia Cała ta oszałamiająca moc (w "zwykłych" RS-ach drzemie tylko 560 KM...) trafia na wszystkie koła (obowiązkowy napęd quattro) za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni

Peugeot 508 SW 2.0 HDi AT Allure | Test | Auto uniwersalne

Peugeot 508 FL - ceny w Polsce Poza wyższym prześwitem, z którego i tak rzadko korzystamy, nie widzę żadnych zalet pseudo terenówek, coraz częściej niewyposażonych nawet w napęd 4x4. Taką mamy teraz modę, jednak wyginięcia klasycznych aut typu kombi się nie obawiam. Spójrzcie tylko na nową "

Lexus bardziej na sportowo

miedzy kielichy kolumn MacPhersona. W przypadku Lexusa to jednak coś więcej, niż kawałek metalu. Dodatkowy układ usztywnia nadwozie i eliminuje naprężenia powstające podczas dynamicznej jazdy.Fabryczni tunerzy | BMW M, AMG, Audi S/RSNie można zapomnieć o elektronice. Dzięki niej skrzynia zmienia biegi

Citroen C1 vs. Fiat 500C | Test | Namiastki kabrioletów

inaczej jest w C1, niżej i wygodniej. W obu autach nie możemy niestety liczyć na poziomą regulację kolumny kierowniczej. Pod maską "C1-ki" pracuje silnik produkowany w Polsce przez Toyotę. Trzycylindrowa, wolnossąca jednostka benzynowa generuje 68 KM i 95 Nm. To niewiele, ale do auta segmentu A

Historia marki | McLaren | Z prędkością za pan brat

Mercedesa. W sezonie 2015 Brytyjczycy wrócili do Hondy, firmy, z którą odnosili jedne z największych sukcesów w swojej historii. McLaren może się pochwalić całą masą wygranych GP oraz wieloma tytułami mistrzowskimi - tak wśród kierowców, jak i konstruktorów. Zanim przejdziemy do aut drogowych należy

Z archiwum moto.pl | Wydanie weekendowe | Historia logotypów znanych marek

postanowili reaktywować Volkswagena, a logo ograniczono do liter "V" i "W" wpisanych w okrąg. W takiej formie, praktycznie nienaruszone, przetrwało do dzisiaj. Z biegiem czasu zmieniano kolory i dokonano kilku kosmetycznych zmian. Volkswagen Owal ze stylizowanym napisem "Ford"

Salon Genewa 2014 | Abarth 695 Biposto | Najszybszy w historii

niepotrzebnych elementów, a maskę wykonano z aluminium. Dzięki temu stosunek mocy do masy wynosi 5,2:1, co jest najlepszym wynikiem w klasie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5.9 sekundy, a na liczniku może pojawić się maksymalnie 230 km/h. Sprawdź ceny używanych aut marki Abarth To co stanowi

Lexus NX 200t F Sport | Test | Nieszablonowy

jego oceny niech każdy dokona sam. Na pewno najnowsze modele Lexusa wyróżniają się na drogach. Bardzo duża osłona chłodnicy w kształcie klepsydry, muskularne nadwozie i podzielone światła przednie to cechy charakterystyczne dla aut tej marki. Z wykończeniem F Sport nadwozie prezentuje się naprawdę

II Eliminacja NOVOL Classicauto Cup 2013 | Ułęż

, miejscami nawet bardzo szybko. Nastawienie do startu w Ułężu musiało być inne niż na wolnym, śliskim i technicznym Torze Kielce podczas poprzedniej eliminacji. Obserwując niektóre szybkie auta w akcji widać było, że momentami kierowcy zapinają najwyższe biegi, co dobitnie świadczyło o rozwijanej słusznej

Ford Mondeo vs. Volkswagen Passat | Konfrontacja | Dogonić królika

, a szpary w nadwoziu mniejsze. Volkswagen wygląda jak auto które wskoczyło do segmentu premium, podczas gdy Ford pozostał tam, gdzie był dotychczas. Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda Otwierając drzwi nic się nie zmienia. Klamki wewnętrzne drzwi obydwu kombi mają niemal identyczny

Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS | Konfrontacja | Derby Stuttgartu

-grafitowy AMG GT, okazało się, że to mocniejsza wersja S. Pod jego maską kryje się podwójnie doładowane V8 z Affalterbach o mocy 510 KM i 650 Nm momentu obrotowego. To siła, dzięki której AMG GT jest w stanie stanąć w szranki z najmocniejszymi autami w klasie i stawić im czoła w bezpośrednim starciu, także

GSMP | Skody droga pod górę

co utożsamia prawdziwe ściganie na granicy bezpieczeństwa. Przyszłość Nasz partnerski zespół ma plany startów w GSMP w sezonie 2015. Planowane jest dokonanie większych modyfikacji w aucie co z pewnością przełoży się na wyniki oraz bardziej widowiskową jazdę. Wszyscy trzymamy mocno kciuki! Skoda Fabia

Poradnik | Sportowe kompakty za 30 tys. zł

Przeczesując rynek wtórny, nie możemy w żadnym wypadku zapomnieć o legendzie segmentu C - Golfie GTI. Flagowy przez lata wariant silnikowy sygnowany GTI, od kilku dekad elektryzuje kierowców. Nie inaczej było także w przypadku piątej generacji kompaktowego auta produkowanego od 2003 do 2009 roku

Wspólny roadster Mazdy i Alfy Romeo coraz bliżej

masę auta nawet do 800 kilogramów. W tak lekkim aucie, potencjał ten powinien w zupełności wystarczyć do całkiem dynamicznej jazdy.To auto daje mnóstwo frajdy z jazdy, a można je kupić naprawdę tanioJeśli chodzi o bliźniaczą konstrukcję Alfy Romeo, pod maskę trafi najprawdopodobniej benzynowe 1.4 TB

Skoda Superb 2.0 TSI Laurin & Klement | Test | Luksus bez prestiżu

szybką reakcję na gaz, a auto sprawnie nabiera prędkości. 7,7 s od 0 do 100 km/h, jak na tak duże auto, to dobry wynik. Dwusprzęgłowa przekładnia jest standardem w tej wersji i z tym silnikiem. Biegi zmienianew mgnieniu oka, niewyczuwalnie dla kierowcy. Jakieś wady? Tylko w korku, kiedy skrzynia

SSC Tuatara - auto, które pogrąży Veyrona?

SSC Tuatara - pogrąży Veyrona?Firma wraca z zupełnie nowym modelem, który ma pomóc w zdetronizowaniu BugattiSSC Tuatara będzie posiadać7-litrowy silnik V8 o mocy około 1350 KM, współpracujący z 8-biegową ręczną skrzynią biegów albo przekładnią sekwencyjnąKiedyś najszybszym produkcyjnym autem świata

Jaguar XF 2.0D | Pierwsza jazda | Dorosły kocur w modnym stylu

. Nie ma możliwości szybciej zmieniać biegów ręcznie, niż zrobi to za nas ten automat. A jednak! W Jaguarze się to udało. Setka w 8,0 sekundy (0,1 szybciej od automatu). W BMW z manualną przekładnią jest o 0,2 sekundy wolniejsze, a mimo to i tak szybsze od Jaguara. Różnice w cyferkach nie są duże, ale

Jaguar XE | Pierwsza jazda | Sedan ostatniej szansy

wybór trybu jazdy ośmiobiegowego automatu. Znamy ją doskonale z większego XF-a. Z innych modeli JLR na pokład XE trafił system multimedialny. Używanie tych samych klocków w różnych autach to żaden wstyd zwłaszcza, że ten działa bardzo dobrze w niczym nie przypominając irytującej nawigacji w modelu XJ z

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

samochód otrzymał mocniejszy układ hamulcowy oraz sportowe nastawy zawieszenia (przednie utwardzone o 20%, tylne o 10). Zostało on również obniżone (7 mm z przodu i 10 z tyłu). W rezultacie jest pewniej w zakrętach, ale nie przy tym nie jest za twardo, na co można narzekać w autach niemieckich koncernów

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

. W styczniu 1984 r. rozpoczął się montaż próbny, a w lipcu ruszyła "produkcja seryjna". Nigdy nie przekroczyła średnio 6 aut dziennie. 24 września dilerzy obejrzeli wóz na zamkniętym pokazie w Modenie, a następnego dnia kierowcy testowi wozili ich dwoma prototypami po torze Imola. Światową

Re: automat czy manual ?

do końca. Skrzynia +/- też w niektórych autach potrafi być mądrzejsza i sama zmieniać!!! Dlatego w terenówkach montują różne hill-asystenty, coby nie projektować specjalnej skrzyni. No i jeszcze kewstia przenoszonego momentu. Ręczna przeniesie wszystko, automat niekoniecznie. Ten problem występuje

Re: A na czym polega katowani automatu?

, to po 100 tysiącach będzie musiało paść. Wada materiałowa to fakt przez który padło po 35 a nie po 100. Z resztą koło 100 wytrzyma też dwumasowe koło zamachowe (a jest ono w wypadku DSG droższe w naprawie niż w autach z ręczną skrzynią biegów). -- Ludzie mawiają o nim, że wygląda jak prosię trzy

Re: Honda Rebel czy Shadow? Może Yama Virago?

Przeszedłeś na automat w aucie i myślisz ze wachlowanie w mieście na małym moto bedzie takie fajne? Mały silnik, niska elastyczność, żeby cos wykrzesać to musisz co 2 s zmieniać bieg. Ja tam po przejściu z motocykla na Vespe nie żałowałem ani sekundy... A niezależnie czy kupisz varadero czy rebel

Re: 10 biegów kucyka Pony.

lopatkami i kiedy nie probujesz przlaczac ani lewarkiem ani loptatkami to skrzynia jest w przlaczona na tryb sportowy i zmienia biegi normalnie tylko na wyzszych obrotach. Ale jesli dotkniesz lewarka w +/- albo lopatek up/down wtedy skrzynia oddaje kierowcy kontrole i sama nie przelacza az wylaczysz z S

Re: 10 biegów kucyka Pony.

Jezdzilem samochodami z 4 biegowa skrzynia automatyczna i powiec Ci ze 6 biegowa zmienia biegi o wiele "lagodniej" i szybciej, niedawno jezdzilem 8 biegowa i ta jest juz prawie perfekt... no wiec pomimo ze 8 biegowa jest wyczuwalnie bardzieje przyjemna do jazdy to ciagle czuc zmiany wiec jest pole

Re: Jak zepsuć auto?

Ciśnij na zimnym do oporu z wątpię żeby silnik przejechał więcej niż 50tys km. Tu nie ma żadnej blokady. Ciśnij auto z turbiną i nie schładzaj jej przed zgaszeniem. Nie wciskaj sprzęgła do końca zmieniając biegi. Trzymaj na nim nogę w czasie jazdy - znam takiego co dorobił się ślizgającego po 30tys

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

Po jajcach się podrap ;P Albo obie dłonie, jak pan bozia przykazali, trzymaj na kierownicy (bo tak jest bezpieczniej, zwłaszcza przy zmianie prędkości auta, a to wtedy właśnie zmieniasz biegi i musisz rączkę od kierownicy oderwać). Albo biegi pozmieniaj sobie w trybie ręcznym, jak już nie masz nic

Re: Podsumowanie

sven_b napisał: > takiej przepałki u siebie nie miałem. Nie widzę tu przepałki - duże auto, wolnossący, dość wysilony silnik, w dodatku w rękach kogoś, kto nie lubi zmieniać biegów...

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

). Najnowsze automaty ZF (a te najczęściej montowane są w autach), mowa o 8-biegowej serii 8HP zmieniają w 0,2s. Do wyścigów na 1/4 mili najlepsza będzie więc dwusprzęgłowa, zautomatyzowana DSG. Ale w normalnej eksploatacji szybszy będzie klasyczny automat (zwłaszcza, gdy trzeba zredukować i przyśpieszyć

Re: Jazda na światłach mijania i prędk. w ter. za

W żadnym nieście nie utrzymasz przez dłuższy czas stałych obr. (jakie by nie były ) Cały czas zmieniasz biegi i raz są niskie a raz wysokie bo jest dużo skrzyżowań , dużo ludzi dużo samochodów dużo zakrętów ,jeżeli już chcesz zadbać o auto to lepiej jedź 30 km/h ale płynnie niż 60 hamując i

Re: Ciekawe....

"anglików" - miałem w Anglii Vauxhalla (Cavalier, czyli Vectra A) i BMW (E36) i obydwa auta miały "normalnie" rozmieszczone przełączniki. Z drugiej strony - jak do przełamania się do zmieniania biegów lewą dłonią wystarczył mi dzień, to nie sądzę, żeby dłużej zabierała adaptacja do innego trybu wrzucania

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

Przecież od dawna wiadomo, że zmiana biegów wg wyświetlacza to chwyt producentów po to, żeby silniki były bardziej "eco" czyli zarzynanie motoru i szybka wymiana. Zmieniaj po staremu a będziesz się dłużej cieszyć autem :). Zresztą temat był już chyba wałkowany na forum.

Re: Baba marta czyli marzec startuje i się rozpęd

A teraz dzień dobry :-) Mżaweczka zaiste urokliwa. W pakiecie widzę dość silny wiatr, ale chwilowo jest on dla mnie wiatrem zewnętrznym, więc może sobie wiać ;) Siedzę otóż w serwisie automoto, a moje auto (pracowicie umyte w poniedziałek i dziś potraktowane mżaweczką) się przegląda i zmienia

Re: Chcesz zdać prawko? Musisz umieć katować siln

Dlatego dziwię się o co cały krzyk, jeśli w przypadku aut na których szkoli się i zdaje egzamin 1800-2600 rpm to normalne obroty przy których zmienia się bieg na wyższy. W warunkach miejskich nie ma sensu katować silnika i kręcić go na maksymalne obroty.

Re: dziekuje wam dziewczyny :-)

bi_scotti dziekuje ci bardzo za wszystkie twoje rady i za to, ze tak we mnie wierzysz :-). jestem pewna, ze bede potrzebowala zdecydowanie wiecej lekcji niz mniej, dlatego sie zastanawiam, bo oprocz jazd z instruktorem moglabym jezdzic naszym autem, ale mamy tylko automat i kurcze zmieniania biegow

Re: chłodzenie automatu - samochód z usa

tego przystosowane, bardzo często w autach amerykańskich po sprowadzeniu montują chłodnice - poczytaj fora o amerykanach. To dotyczy aut rdzennie amerykańskich, nie wiem jak jest z autami europejskimi robionymi na tamten rynek - mogą nie mieć tego problemu. Jednak zgodzę się w pełni z tezą, że

Re: Co to jest

W Peugeocie spotkałem sie z taką skrzynią (chyba). Tam nazywają ją skrzynia pilotowaną (dlatego chyba). Ogólnie: - auto wyposażone jest w zwykłą skrzynię biegów (także ze sprzęgłem), plus automat/robot, kt. zmienia biegi zamiast kierującego. Kierujący ma do dyspozycji pedał gazu, hamulca, ale nie

Czy mogę dostać rentę? Pomoc

flota aut. A teraz wszystko pękło. Czuje się jak wrak tego co byłem. Z wszystkich leków jakie biorę najlepiej się czuje po efectinie na dzień i ketrelu na noc który pozwala mi w ogóle zasnąć. Ale nie ma szału, tyle że jako tako funkcjonuje. Bylem na psychoterapi i bez rezultatu. Mam mysli samobujcze

Re: matka w samochodzie

Mam ich w aucie trójkę, najmłodszy > to jeszcze niemowlak; a ja się właśnie uczę zmieniać biegi lewą ręką i jeździć > pod prąd :P Ja jak wsiadłam pierwszy raz do angielskiego auta, zamist zmienić bieg, otworzyłam drzwi :P Najgorzej było z lusterkami, ciągle szukałam ich wzrokiem nie tam

Re: A propos przejść....

. > > NIe przypominam sobie progu w Polsce (poza jedną osiedlową uliczką gdzie progi > to tak naprawdę krawężniki w poprzek drogi) którego nie przejechałbym z rozsądn > a prędkoscią na dwójce swoim autem. A wiesz, że terenowe nie jest. Wiwat Wrocław! > > Nie wiem, co do tego

Re: To nie sa brednie.

No wlasnie bebechami :-) Na tej zasadzie mozna twierdzic ze samolot I szybowiec to to samo - oba lataja. Czy ryba I ludz podwodna - to tez to samo - bo obie rzeczy plywja pod woda :-) To raczej kwestia semantyki. Oczywiscie DSG jest skrzynia automatyczna bo automatycznie zmienia biegi, ale w

Re: Deja vu

Ale jeżdżąc eko czyli dynamicznie przyspieszając wcześnie zmieniając biegi i hamując silnikiem nie niszczy się auta. Bo niby w jaki sposób zmiana biegu w granicach 1800 2000 obr spowoduje przyspieszone zużycie pojazdu? Tyle ze tak jak napisałem wcześniej nie uważam żeby dobrym pomysłem było

Re: tempomat/ogranicznik prędkości

Pewnie chodzi o obawę, że skoro biegi zmieniają się same, to być może przypadkowe wciśnięcie do dechy sprawi, że auto dokładnie w tym samym momencie osiągnie swoją prędkość maksymalną ;)

Re: Zbiorkom - nie dziekuje

jak kategoryczne zapieranie się przy manualnej skrzyni biegów - typowe d > la świeżo upieczonych kierowców, zachwyconych tym, że w końcu ogarnęli zmianę b > iegów i wciskającym farmazony, że oni 'to lubią zmieniać biegi, lepsza kontrola > nad samochodem'. Ale ja się kategorycznie nadal

Re: blokowanie wjazdu na kopertę

ichi51e napisała: > Tu masz wyjasnione - biegi noga zmieniasz np A ja pytrałam o co innego o to jak utrzymasz auto w poślizgu jedną reka na kierownicy ? -- > Na hasło naturalnie włącza się czerwona lampa. Na hasło antyszczepion > kowcy włącza się halogen, bo to oznacza, że na

Re: Kobiety na stacjach benzynowych :)

dogberry napisał: > Pewnie się zdarza ale nieporównywalnie rzadziej. Jak czytam że kobiety są bardz > iej wszechstronne to mnie śmiech ogarnia, bo to z pewnością nie dotyczy "czynno > ści motoryzacyjnych". Moja żona np. nie potrafi zmieniać biegów na zakręcie, na > jpierw zakręt

do xy

Właśnie przez takich "ciechamowiaków" jak "xy" mamy to co mamy. Na zielonym zjadą 3 auta bo pierwszy kasztan szuka biegów albo urządza sobie lanserską wózkę po mieście. Przecież on stoi pierwszy więc jest królem!!! Może lepiej nie zmieniaj biegów. Lepiej wyjdź i zepchnij auto ze skrzyżowania

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

misiaczek1281 napisał: > ogólnie jestem przeciwnikiem wszelakich systemów ograniczających rolę kierowcy. > .. > Te nowoczesne rozwiązania typu: > 1. automat - kierowca nie mu zmieniać biegów... > 2. czujnik parkowania i kamera +park asist - kierowca nie musi umieć parkować

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

ogólnie jestem przeciwnikiem wszelakich systemów ograniczających rolę kierowcy... Te nowoczesne rozwiązania typu: 1. automat - kierowca nie mu zmieniać biegów... 2. czujnik parkowania i kamera +park asist - kierowca nie musi umieć parkować 3. systemy awaryjnego hamowania przed przeszkodą - kierowca

Re: Dziś po raz pierwszy w zyciu

Tylko automat. Do skrzyni biegów nic nie mam, potrafię i nawet lubię zmieniać biegi, tylko po co coś robić jak można nic nie robić i auto jedzie. -- Lenka Tymek

leżę i kwiczę

.. co tam mogłoby się zepsuć? ktoś pytał wcześniej o koszty chipu: 600zł. chip nie zmienia nastaw turbiny. elektronicznie przymyka EGR. chyba głównie zmienia dawki paliwa, ale dalej nie pamiętam :) Auto-mix jastrzębie-zdrój. spory zakład ze stacją diagnostyczną i stacją benzynową ORLEN. Bardzo rzeczowy

Re: top najbardziej wypadkowe!😊

obydwie są zadowolone z auta i nie zamierzają zmieniać ich na nic innego, jak nowsze BMW. Do "katowania" przez "młodych gniewnych" to są trójki BMW a nie jedynki. Jedynki to auta miejskie, często eksploatowane przez kobiety. Bał bym się więc bardziej o stan sprzęgła i skrzyni biegów (i ilość szpachli na

"Wilk" via Stopklatka

wypadków. Pewnego wieczora Randall jedzie autem i na jakimś odludziu potrąca wilka, który wpadł mu pod koła. Próbując zwierzakowi pomóc, zostaje przez niego ugryziony. Wszystko się nagle zmienia ; najpierw Will przesypia ciurkiem 20 godzin, a potem... nabiera nowej energii. Rzuca wyzwanie właścicielowi

Re: Co stanowi prawo ?

przypadek wideorejestratora jest patrolowaniem. > > Nie, dla mnie czasowy charakter takiej jazdy jest zwiazany z np: jada aut > ostrad > > a i z odleglosci 1km widza jak pojazd osobowy wyprzedza rzad ciezarowych > na pra > > wym pasie z ich prawej strony. Robia redukcje o

Re: "Tempo 30" wychodzi na peryferie. Tam też trz

A w Niemczech..produkują auta z automatyczna skrzynią biegów a czasami nawet z dwoma i tam samo auto zmienia biegi na takie jak potrzeba do jazdy z prędkością 30km/h a nawet mniej..ot ekologia.

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

samspade napisał: > Ale z drugiej strony biegi można zmieniać wcześniej niż te min 2,5 tys obrotów. > Szczególnie w dieslu. Można też i przy 3,5-4 tysiącach (maks. moc 1.9 i 2.0 TDI to zdaje się właśnie 4.100-4.200 obrotów)... zależy od osobistych preferencji. Sugerowane przez niektóre

Co ty z tymi chorymi 2tys. obr./min.?

samspade napisał: > Ale jeżdżąc eko czyli dynamicznie przyspieszając wcześnie zmieniając biegi i ha > mując silnikiem nie niszczy się auta. Bo niby w jaki sposób zmiana biegu w gran > icach 1800 2000 obr spowoduje przyspieszone zużycie pojazdu? > Tyle ze tak jak napisałem

Odpowiedź zbiorcza

zastanawianie się, co dalej. > czy widzial drugie auto, jesli ono nagle wyskoczylo z za wysepki czy innych aut? Ono znikąd nie wyskoczyło, jechało po śladach poprzedniego. Ale co do reszty ? nie, prawdopodobnie nie widział. I to go właśnie obciąża, bo przepuściwszy pojazd prowadzący kolumnę nie poczekał na

"Marta"

krowy. Helmut przygląda się jej ze zdziwieniem. Kręci z niedowierzaniem głową. Spanikowana Marta odwiedza Kaisera w bibliotece i prosi o pomoc. Kaiser od razu jest dostępny, bo chyba i zakochany lekko w niej jest. Jadą autem za miasto. Ktoś ich goni. Marta jest pewna, ze to Helmut. Na jednym z zakrętów

Re: co na dolewkę do mobil1 5w50?

miałem astrę 1.4 16V byłem wtedy młodym gniewnym i zasadniczo biegi zmieniałem przy 6000 obr :) tez brała. Dużo. Dopóki za radą goscia w serwisie nie przeszedłem na mobil1 5w50, od tego momentu od wymiany do wymiany zero dolewek, potem auto kupiłem prywatnie od firmy, jezdziła żona, potem

Re: Automat z górki i pod górkę.

W trybie S: - z górki lepiej hamuje silnikiem - pod górkę nie zmienia biegu w najmniej odpowiednim momencie to w temacie problemu autorki. poza tym: - na zakręcie masz możliwość "kierowania" gazem w aktualnie produkowanym i dobrze zaprojektowanym aucie nic nie ma prawa szarpać, nie

Re: Wypiłeś? Odwiozą ci auto i wrócą skuterkiem

Ja tam wolę ze ZlapAuto.pl - profesjonaliści na co dzień jeżdżący w wypożyczalni samochodów. Nie ma tu mowy o skuterkach, a co najważniejsze powierzasz swoje auto doświadczonym kierowcą a nie studentom chcącym dorobić którzy jak widzą automat to się pytają jak zmieniać biegi... Na razie zlapauto

Re: Na goraco... - znow od d... strony :-(

skomplikowana niż aut spalinowych - nie ma potrzeby utylizacji oleju silnikowego, skrzyni biegów itd. - rzadkie pierwiastki w bateriach można recyklingować (nawet, jeśli się to dziś ekonomicznie nie opłaca, to w czasie, kiedy dzisiaj produkowane baterie będą padać prawdopodobnie już się będzie opłacało

Re: czy da się żyć bez prawa jazdy?

A wypożyczalnia samochodów? I automatyczna skrzynia biegów? Na szczescie do tego wystaczy jedna noga :-) Sama jeżdzę autem gdzie nie muszę zmieniać biegów i jest to po prostu cudowne :-) -- http://img685.imageshack.us/img685/5541/userbarac.png

Re: Motodziennik: Wielki powrót MG?

Panie Jacku, posiadam nową 8-biegową skrzynię BMW u siebie w aucie i nie zmienia biegów kiedy nie trzeba. Może trzeba było jechać spokojniej? Poza tym przy 8 biegach przełożenia generalnie są krótsze, więc zmieniają się częściej niż przy 5 biegach. Nie ma to jednak znaczenia, bo zmian biegów nie

Re: W kwesti ergonomii Golfa

> A pamietasz z kursu PJ gdzie maja byc lapki? A biegi w aucie zmieniasz?

przesadzacie

jeżdżę równolegle dwoma autami - jeden jest sporym dieslem - 3TDI, drugi żwawą benzyną lubiącą obroty - hondy 2,4 Każdy kierowca ma chyba słuch, czuje obroty i WIE, kiedy i w jakich okolicznościach zmieniać biegi. Nie ma prostych recept - można przy 60 jechać na 6 biegu, a przy 70 tece na drugim

Re: matka w samochodzie

Nawet mi nie mów... prawą łapę mam całą posiniaczoną, dobrze, że auto z dieslem i silnik elastyczny, bo zmieniam biegi z sekundowym opóźnieniem. Mam nadzieję, że wyrobię sobie prawidłowe odruchy, zanim złamię rękę, szukając dźwigni zmiany biegów za drzwiami. -- doradca po kursie

Re: Klasa b i skrzynia automatyczna

> Fabia z DSG - a poważnie to po co ci auto miejskie z automatem? jesteś niezgułą > nie potrafiącym zmieniać biegów? buraque, wygrywasz nagrode za najbardziej niedorzeczny wpis tygodnia. Auto miejskie TYLKO z automatem. Komu by się chciało co chwila zmieniać biegi? -- Hope. It is the only

Re: Salon Genewa 2012 | Nowe Audi RS4 Avant

, że poprawnie... inna sprawa, że raczej manetkami zmienia się biegi, a nie drążkiem przy automacie... w sportowych autach drążek zmiany biegów jest na wysokości kierownicy, więc tak czy siak do tyłka jest zmiana biegów drążkiem na wysokości kolan, bez względu na to jak jest + i - ustawione...

Re: wrzesień - nić pajęcza nas oplata

-tych ub. wieku. Idealne na mazurskie, leśne bezdroża i tamtejsze natężenie ruchu drogowego ale w wielkim mieście trzeba mieć zdrowe nerwy (i kręgosłup!) oraz dużo cierpliwości by nim się poruszać (hamować, zmieniać biegi czy parkować). Z przyjemnością dzisiejszym popołudniem wróciłem do jazdy moim

"Noc na Ziemi" via Ct Art - Jarmusch na 4 nogę ;]

opanować jazdy samochodem z automatyczną skrzynią biegów, przez co auto "krztusi się" i ma charakterystyczną "czkawkę" :] Po paru minutach YoYo proponuje, żeby się zamienili rolami. I od razu jest lepiej. Pechowy kierowca, teraz pasażer , nagle rozgląda się po oświetlonym nocnym Nowym Jorku i z wyraźnym

Re: jak jezdzić nowym autem z silnikiem benzynowy

dokładniej pytam czym różni się silnik benzynowy od diesla w technice jazdy? W dieslu nisko zmieniałam bieg- jak zmieniać w benzynowym? .Diesel zimą nie zawsze chciał mi odpalić. Odbieram auto za 2 dni i się stresuję czy dobrze wyczuję ten silnik. Ponoć nowy silnik należy jakoś docierać - czyli co

Re: czynności serwisowe po 60tyś. Octavia II

je załóż na koła. Będziesz jeździć bezpiecznie? Wątpię. Chyba z duszą na ram > ieniu. To wymień jeszcze gumowe węże układu chłodzenia, mogą sparcieć i pęknąć na autostradzie. > > > - Jako 14-letni użytkownik Skody Fabii 1.4MPI + LPG mogę stwierdzić, że S > koda to nudne auto, bo

Re: Dajcie spokój Jerzykowi...

Przede wszystkim zweryfikuj sobie tezę o powszechnej awaryjności wszystkiego. To są lęki nabyte w drodze lektury zasobów Internetu. Jak już napisano powyżej, ludzie dużo piszą, ale wchodzą w posiadanie aut wg różnych kryteriów. Głównym jest faktura i wciąż kultowa 'okazja'. Do tego kryterium już

bzdety

sensu przyspiesza, zaraz hamuje, nie korzysta z hamowania silnikiem, biegi zmienia zbyt pozno (nie ma sensu krecic do red line jak sie nie wyprzedza) itp. Teraz jezdze autem 2.0 136 KM, ktore podobno ponizej 10 litrow nie schodzi, a ja mam srednia 8 :> -- Sygnaturka wykonała niedozwoloną operację

Re: Tekstylne opaski zamiast łańcuchów

@eMJay w pewnym sensie moc zmienia się w zależności od biegu... a raczej moment obrotowy, czyli siła napędowa mierzona na kołach (moment obrotowy), stąd aby go zwiększyć np. w autach terenowych stosuje się reduktory... albo niekiedy podjeżdża się pod górę na wstecznym biegu w autach które mają

Re: Europejskie samochody na zlom ?

Aleś się wyrwał. Automatyczne skrzynie biegów są naturalnie od dawna znane i produkowane. Sęk w tym, że w Europie nie są wśród kierowów popularne. I tak np. większość Niemców ich nie chce uważa, że to dobre dla leniwych US-spaślaków, którzy sami nie potrafią obsługiwać własnych aut. Teraz to się

Re: Czego nie robić zimą?

To wy jeszcze biegi ręcznie zmieniacie? Czym wy jeździcie, Audi 1.9TDI? W normalnych autach wciska się gaz, kontrolka trakcji pomryga i auto jedzie zostawiając w tyle tych co ruszają z jedynki i dwójki ;]

Re: Czy Szanowni +/-60 używają samochodów ....

wykonywac podstwowych manewrow. 3. W USA egzamin jest bardzo prosty - wiekszosc ludzi zdaje za pierwszym razem. A skrzynie automatyczne w tej chwili sa zupelnie inne i jest ich cale spektrum. A najbardziej sie ludze gubia w tym jak rozpoznac te ktore sa skrzyniami automatycznymi ale biegi zmienia sie

Re: U was chyba po piatej po poludniu to se cos j

ominac zle ocenil jej predkosc wycofywania sie.. Widzac ze ktos probuje ja ominac powinn sie zatrzymac na moment i pozwolic mu wykonac ten manewr. Ja jesli mam dobra widocznosc to - Sprawdzam czy moge wycofac i mam na to czas i miejsce w ruchu - Wlaczam bieg wsteczny i powoli wycofuje aby nie zadrapac

Re: kaskader Nipper

w wozku kolo auta na kilka minut zanim wyjme badz zaladuje reszte tobolow z auta lub bagaznika. Fakt ze jestem o 1-2 metry od niego niczego nie zmienia. NIGDY NIE ZOSTAWIE JUZ WOZKA z niezaciagnietym hamulcem. Nie wazne czy z dzieckiem czy nie. Auta nie zostawiam na jalowym biegu bez hamulca. Wozka

Re: Faktycznie subiektywna ta lista :-)

galtomone napisał: > > Porównuję wyprzedzanie z preselekcją biegu od redukcji dokonywanej przez automat. Jak się być może domyślasz, porównanie dotyczy TEGO SAMEGO auta, z tym samym silnikiem i skrzynią. > > A ja pisze o wlsanych dowiadczeniach I autach, ktore mialem. Stad fakt

Re: Faktycznie subiektywna ta lista :-)

już się zdesynchronizowałeś i nie wiesz o czym mowa. > Porównuję wyprzedzanie z preselekcją biegu od redukcji dokonywanej przez automa > t. Jak się być może domyślasz, porównanie dotyczy TEGO SAMEGO auta, z tym samym > silnikiem i skrzynią. A ja pisze o wlsanych dowiadczeniach I autach

Re: Lambo na razie bez turbo. A później?

przed przejęciem przez audi nie dało się zmieniać biegów w tych samochodach jakoś nie widzę,żeby audi się jakoś wpieprzało z designem itp a jak mogą korzystać z ich doswiadczeń(jeden z największych producentów aut na świecie jednak ) to chyba dobrze

Re: a ile przy prędkościch stałych ?

granicach 4,5-5,0/100 - co > z tego? To informacya o rezerwach możliwych w Twoim aucie r: i dlatego należy dążyć do tego by zawsze uzyskiwać te 5-6 - lub mniej ja > dąc stale z predkoscia bardziej zbliżoną do średniej mozliwej do uzyskania, n.p. rzedu 50-60 na pozamijskiej szosie ze światłami

Re: Technika jazdy

Tak, tylko auto jedzie coraz szybciej wiec muszi biegami i pedalami manipulowac bez szukania i zastanawiania sie tylko patrzec przed siebie, za siebie i na boki :-) Zmianiasz bieg na inny - wciskasz sprzeglo jednoczesnie puszczajac gaz (jesli to zrobisz dobrze to auto nie zayje sielnikiem ani nie

Re: Mieliśmy kiedyś o tym dyskusję...

, że nowe auta nie nadają się do jeżdżenia - ale są to już inne aut > a. Ale u mnie, w aucie z 2001 roku, elektronika wylewa się przez dziurkę od antenki. Jak włożę kluczyk w stacyjkę to fotel wraca na pozycję odpowiednią dla tego akurat kluczyka (nie tylko fotel ale lusterka i kierownica też

Re: Włączanie biegów.

> 10km/h - 2 bieg > 30km/h - 3 bieg > 45km/h - 4 bieg > 70km/h - 5 bieg > > czy takie prędkości są odpowiednie? Biegi zmieniamy w zależności od obrotów silnika, a nie prędkości. Dodatkowo pod górkę dłużej "ciągniemy" na niższym biegu, bo na wyższym auto ma mniejszą

Re: Automat

Auto autu nie rowne a zwlaszcza automatyczna skrzynia...wszytko zalezy jak poprzednik o nia dbal.. Napewno nalezy przjechac i sprawdzic jak zmienia biegi - powinny byc delikatne bez zadnego szarpania. Sprawdzic zmiany przy wyprzedzaniu - Po przycisnieciu gazy do podlogi (jest tam taki przelacznik

Re: Nie wiem.

kierowniczego, tak więc wymóg przełożenia kierownicy może, miast pozytywnie, negatywnie odbić się na bezpieczeństwie czynnym i biernym takich aut). > Ja osobiście nie chcia > łbym takiego auta do swojej dyspozycji bo źle mi się zmienia biegi, Dwa-trzy dni i nie zauważasz różnicy - serio :) >

Re: Najpierw trzeba miec te dane...

piszę? > na Twoim przykładzie - auto z silnikiem benzynowym bedzie mogło zejść na tym na > jwyższym biegu do 40-45/godz i spokojnie przyspieszyć potem do predkosci maksym > alnej. Diesel ponizej 70 nie da rady. Zejść będzie mogło do niższej prędkości zanim zadławisz silnik, ale na pewno nie

Re: W kwestii zakupu nowego pojazdu

zmienia znakomicie (choc jak sie depnie naprawde mocno o zera, to czuc szarpniecie). W dol... No coz, wymaga to przyzwyczajenia. Generalnie trwa to chwilke. Jesli sie zniecierpliwisz i nieco dodasz gazu, to skrzynia znowu zaczyna zastanawiac sie czy aby nie zmienic o dwa biegi. Nieco utrudnia to efektywna

Re: Sycylia bez samochodu - mozliwe ?

@solaris ja byłem autem ale plułem sobie w brodę Wiesz jak jest - ciasne wąskie uliczki, mało miejsca do parkowania (a ja byłem kolubryną kombi), ruch w stylu azjatyckim nie europejskim :-) Jak znasz włoski - to moim zdaniem zupełnie nie masz się czego obawiać. Miasta są piękne (dla mnie numer

"Samuraj" -

, zakłada prochowiec, kapelusz i wychodzi. To Jef Costello . Zawodowy zabójca. Wychodzi, bo ma zadanie do wykonania. Wszystko robi zgodnie z kanonami sztuki : dyskretnie uprowadza auto z ulicy, jedzie do znajomej "dziupli" za miastem gdzie zmieniają "blachy", a także dostaje rewolwer. Bez słów, widać że

Re: Czego nie robić zimą?

16.12.10, 00:30 Gość: Prześmiewca To wy jeszcze biegi ręcznie zmieniacie? Czym wy jeździcie, Audi 1.9TDI? W normalnych autach wciska się gaz, kontrolka trakcji pomryga i auto jedzie zostawiając w tyle tych co ruszają z jedynki i dwójki ;] A co tata ma w Śzkodzie Automatic? :D

Re: Subaru XV | oficjalne ceny

"Śmieszą auta obok, w których przy ruszaniu pasażerów rzuca w przód i w tył przy zmianie biegów... :)" No jak ktoś nie potrafi zmieniać biegów.. Nie zmienia to jednak tego, że CVT nie ma żadnych zalet nad DSG, poza prostszą konstrukcją.

SOMMER auto elektryk ul. Chóralna Łódź

po przejechaniu ok. 10 kilometrów i 3 odpaleniach auta problem ten sam a rozrusznik aż się kopci. Wracam do "warsztatu robienia ludzi w balona" i kolejna diagnoza - uszkodzona skrzynia biegów!!! jednak wymiana rozrusznika mimo wszystko nastąpiła na inny.Po kolejnym dniu jazdy bezproblemowej zmieniam

Re: Prośba o radę w spr. biegów przy skręcie

; do ruszania i manewrów typu parkowanie itd., nie do jazdy!), Powtórzę, nie ma zakazu jazdy na jedynce. W moim aucie na jedynce mogę dociągnąć do prawie 70 km/h, czyli wykonanie skrętu w prawo na pierwszym biegu nie stanowi żadnego problemu. Ale to zależny od auta. > czy dodać gazu i w rzucić

Re: Toyota i elektronika.

, jak to jest w nowych nie wiem. Więc chciałbym wiedzieć czy wajcha w nowych autach (automat) zmienia biegi elektronicznie?

Re: Wasze zasoby odzieży sportowej- i moje pytani

. Wszystko schnie szybko - bo to sztucznośc. Czasem zabieram mokre do auta - wieszam w pracy na grzejniku i na popołudnie mam suche :D A latem zostawiałam w aucie rozpostarte na fotelach :D Używam płynu do płukania - Nie zauważyłam żeby jakoś negatywnie wpływał na walory tych ciuchów - za to lubię jak

ksmtrv, miłośniku sowieckiej techniki

polecam ci przejechać się ruskim autobusem, a potem chociaż Solarisem (o aucie nie mówię, bo bezrobotni na utrzymaniu mamy aut przeważnie nie posiadają), opowiedz o wrażeniach. Ja jechałem w Belgradzie, w max dwuletnim podmiejskim LIAZ wszystko skrzypiało, odrywał się jakiś plastik od ściany i

Re: Motodziennik - Ślicznotka z Tokio

Nie jestem motocyklistą ale wydaje mi się, że zastosowanie dobrej przekładni dwusprzęgłowej w sportowych jednośladach może się przyjąć. Tak jak przyjęły się te skrzynie w sportowych autach. W większości dobrych implementacji tego wynalazku biegi zmieniane są szybciej niż manualnie - a chyba o to

Re: Skrzyżowanie koło wiaduktu

masa kierowców to takie ciechanowskie cielemele , gdy potrzeba szybko zjechać z wiaduktu w ul.Sienkiewicza. Zamiast 5-6 aut zjeżdza nieraz 2-3 , bo cielemele szuka szuka biegów,zmienia biegi,rusza jakby pod górkę ..szkoda gadać. Nieraz światło pali się 2-3 sekudny a to ciele mele jeszcze stoi na

Re: Kolejnosc jest taka

koham.mihnika.copyright napisał: > Generalnie CC pracuje na wyzszych obrotach. widac auto było zepsute :D prawie ZAWSZE po właczeniu tempomatu automat wczesniej zmienia bieg i utrzymuje nizsze obroty, jesli nie to trzyma takie same przy danej sytuacji. Bo ma taka sama skrzynie i te same

Re: Nissan 370Z dojrzewa

Hah mialem automaty i manuale, teraz manual i mi w niczym nie przeszkadza, ale wolalbym dobry nowy automat z lopatkami, dobra dwusprzeglowa skrzynia zmienia biegi szybciej i tyle, a co szybsze to chyba lepsze nieprawda, pozatym co mi z doswiadczonego kierowcy i tej niesamowitej kontroli nad autem

Re: Downsizing ...

skrzynię biegów. I teraz obal moje rozumowanie. No to chyba skrzynia I przlozenia to kiedy sie zmienia biegi ma dosc istotny wplyw na dynamike auta - nie silnika I to jak pracuje??? > > czy maly i wysilony przejedzie bez awarii > > Jaki ku... wysilony, skoro go nie ciśniesz a jedzie? A

Re: Drugi w rodzinie, automat, 20 kPLN

Mi w ASO Peugeota powiedzieli, że oleju w skrzyni biegów się nie zmienia. Natomiast znajomy mechanik specjalizujący się we francuskich autach twiedzi, że powinno to być robione co 30kkm. I ja mu wierzę:) -- Wędrówką jedną życie jest człowieka...

Re: Przy jakich prędkościach powinno się zmieniać

Ja zmieniam biegi na wyczucie i Ty powinnas tak robic. To przeciez słychac kiedy trzeba zmienic np z 2 na 3. Auto samo się domaga zmiany biegów.

Re: to jak to jest z tymi volkswagenami?

ojciec potrafił na niedużym odcinku ok 100 km normalnych dróg, z prędkościami do 120km/h moim autem wykręcić wynik o 25% większego spalania. I to nie dlatego, że jeździ jak wariat, tylko że był przyzwyczajony do wolnossącej benzyny, gdzie biegi zmienia się w zupełnie innym zakresie (w moim kręcenie

Re: Ktory bieg

zona to naciskam gaz a on sobie po prostu spokojnie jedzie ale jak wyskoczy jak zrebak to wiem ze to byl syn... Jednego nie lubie to tego ze jak przelacze na S to przy zwalnianiu zmienia biegi na nizsze rowniez na wyzszych obrotach tak ze ma sie podwojne hamowanie - takie az nienormalne odczucie wiec w

Re: no nie wiem

Hmm,to dziwne Jeep,bo myślę (oczywiście pewny nie jestem),że to podobna skrzynia jaką miałem w A8 d2.Fakt ja miałem jeszcze tą pierwszą 4-biegową,aczkolwiek podczas jazdy wrażenie było jakby zmieniała biegi 8 razy.Nigdy nie miałem problemów z redukcja i zmianami.Byłem zachwycony tą skrzynią i

Re: matka w samochodzie

naprawdę poważne sytuacje (mamo,boli mnie głowa; mamo,wystraszyłem się; mamo, przypomniało mi się coś ważnego). Ale jak chcą mnie podręczyć pytaniami albo na mnie powisieć, to muszą poczekać na mój sygnał, że już skończyłam coś, czym byłam zajęta i jestem cała do ich dyspozycji. A w aucie to już w ogóle

Re: Automat z górki i pod górkę.

zakręcie masz możliwość "kierowania" gazem Nie sadze, zeby to bylo istotne dla autorki watku. > w aktualnie produkowanym i dobrze zaprojektowanym aucie nic nie ma prawa szarpa > ć, nie mówiąc już o stawianiu bokiem przy zmianie biegu Poza aktualnie produkowanymi i dobrze zaprojektowanymi

Re: Skrzynia w moptocyklu nie jest manualna

ino najwyżej pedualna, bo biegi zmienia sie stopą. Za to sprzęglem operuje się dłonia. Odwrotnie niż w aucie. Co do pytania - sa i takie, i siakie.

Re: China Beijing 2012 | BMW 3 Long

zmieszczą się z tyłu), przed kumplami udajesz, że kupiłeś sportowy samochód (choć pod maską ma czterocylindrowego, słabego diesla), a przed znajomymi, że masz auto premium (choć siedzisz na siedzeniach z materiału, biegi musisz zmieniać ręcznie, a koła masz stalowe).

Zrobili objazd wokół centrum, ale zapomnieli o ...

Gdyby kierowcy umieli ruszyc od razu jak swiatlo sie zmienia na zielone ( po to jest faza zolta przed zielonym, aby kierowcy WTEDY wrzucali bieg i byli gotowi na natychmiastowy start) a nie dopiero wtedy szukali jedynki, to nie byloby problemow. Ale poniewaz 90% kierowcow w katowicach zamiast

Re: Włączanie biegów.

Oj, ABC jazdy. Na danym biegu w konkretnym samochodzie prędkość jazdy jest dokładnie związana z obrotami silnika. Chyba, że auto się ślizga, wcisnąłeś pedał sprzęgła lub wyłączyłeś bieg. Czyli można równie dobrze napisać, że bieg zmieniamy przy konkretnej prędkości jazdy, jak i, że przy

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

jeszcze powinni napisać jakiego silnika się to tyczy bo przy 1000 to ja zdławię silnik zanim zredukuje, biegi zmieniać przy 2400? Każdy silnik benzynowy jest inny. Po jakim czasie panie mi alternator i akumulator po takim częstym odpalaniu w aucie nie wyposażonym w stop&go, start- stop? I dlaczego