kolumna mcphersona

redakcja

Nowy rozdział w historii marki. To obecnie najważniejsze auto w gamie Mitsubishi

Nowy rozdział w historii marki. To obecnie najważniejsze auto w gamie Mitsubishi

Koncern słynący z dopracowanych napędów na cztery koła i aut startujących w rajdach WRC ma też inne oblicze. Do oferty wprowadził niedawno SUV-a innego niż wszystkie. Eclipse Cross jest teraz dostępny w nowej, bardzo atrakcyjnej cenie. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.

Mitsubishi Eclipse Cross tańszy o prawie 13 tysięcy złotych

Mitsubishi Eclipse Cross wyznacza kierunek, w którym podąża japoński koncern. Kompaktowy SUV wygląda nowocześnie, ma zaawansowany napęd na cztery koła, przestronne wnętrze i dostępny jest obecnie w bardzo atrakcyjnej cenie.

Kupujemy używane: Nissan Juke kontra Kia Soul I. Odważne spojrzenie na crossovera

Obecnie pośród crossoverów segmentu B znajdziemy kilkanaście propozycji. Kilka lat temu sytuacja wyglądała nieco gorzej, ale klienci też mieli niezły wybór. Do wyróżniających się propozycji należały Nissan Juke i Kia Soul pierwszej generacji. W każdym z tych przypadków, możemy liczyć na sporą dawkę oryginalności i wiele sprawdzonych rozwiązań.

Zobacz wideo

Kia Stinger GT, czyli piękna sportowa maszyna z Korei

Kia Stinger GT, czyli piękna sportowa maszyna z Korei

. Nadwozie najmocniejszej odmiany wygląda bardzo zadziornie. Łączy w sobie cechy sedana i coupe, a rozmiarami plasuje się gdzieś pomiędzy BMW Serii 4 Gran Coupe a Serią 6 Gran Coupe. Technicznie auto bazuje na modelu Genesis G80 - wykorzystuję tylnonapędową platformę z kolumnami McPhersona (przód) i

Mitsubishi Eclipse Cross - po prostu dobry crossover. Przekonaj się, na co go stać

Mitsubishi Eclipse Cross - po prostu dobry crossover. Przekonaj się, na co go stać

Mitsubishi Eclipse Cross został zbudowany go na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Jego nadwozie mierzy 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości. Rozstaw osi wynosi 267 cm. Eclipse Cross jest

To ostatnie chwile wyprzedaży w Mitsubishi. Teraz japońskie SUV-y są najtańsze

To ostatnie chwile wyprzedaży w Mitsubishi. Teraz japońskie SUV-y są najtańsze

egzemplarze można zyskać z korzyścią nawet 12 tysięcy złotych. Oferta obejmuje również opony zimowe oraz ubezpieczenie PZU. Poniżej sprawdzisz warunki promocji. Zbudowano go na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Jego nadwozie

Przegląd kompaktowych SUV-ów - wybraliśmy 3 najlepsze oferty

Przegląd kompaktowych SUV-ów - wybraliśmy 3 najlepsze oferty

ubezpieczenie i premia za odkup starego auta. Mitsubishi Eclipse Cross powstał na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Nadwozie mierzy 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości. Rozstaw osi to 267 cm. Eclipse jest

Maluch ma już 46 lat. Przypominamy jego najciekawsze i mało znane wersje

Maluch ma już 46 lat. Przypominamy jego najciekawsze i mało znane wersje

wzdłużnie przed osią kół przednich. Przednie koła zawieszone były na kolumnach McPhersona. Długość Ryjka wynosiła 3290 mm. Dzięki przeniesieniu silnika, bagażnik, który teraz był z tyłu, miał pojemność 200 litrów. Osiągi Ryjka były zbliżone do seryjnego 126p. W latach 1979-1981 zbudowano jeszcze kilka

Kupujemy używane: Suzuki Swift IV kontra Peugeot 208. Dwa światy w segmencie B

Kupujemy używane: Suzuki Swift IV kontra Peugeot 208. Dwa światy w segmencie B

wraz z BMW Oparty na kolumnach McPhersona i belce skrętnej, 208 wykorzystuje bogatą paletę jednostek napędowych. Benzynowe 1.4 i 1.6 VTI (90 i 120 KM) opracowano wspólnie z BMW i montowano do 2015 roku. Borykają się z szeregiem drobnych trudności technicznych generujących dodatkowe koszty (wadliwy

Używane - Seat Ibiza IV vs. Hyundai i20 I. Mieszczuchy za rozsądne pieniądze

Używane - Seat Ibiza IV vs. Hyundai i20 I. Mieszczuchy za rozsądne pieniądze

600 złotych za sztukę). Usterki tych elementów pojawiają się jednak nie wcześniej, niż po 200-250 tysiącach kilometrów. Układ jezdny Zarówno Ibizę, jak i i20 wyposażono w zbliżony układ jezdny. Co ważne, tani w produkcji i serwisowaniu. Kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna przy osi tylnej. W

Kupujemy używane: Citroen C4 I vs. Toyota Auris I. Stylowy, czy konserwatywny kompakt?

Kupujemy używane: Citroen C4 I vs. Toyota Auris I. Stylowy, czy konserwatywny kompakt?

oparto na prostej konstrukcji: kolumnach McPhersona z przodu i belce skrętnej z tylu. Dzięki temu, utrzymanie zawieszenia w dobrej kondycji nie nastręcza trudności, nie wymaga także pokaźnych nakładów finansowych. Użytkownicy skarżą się jedynie na dobijanie tylnej osi na poprzecznych nierównościach i

Kupujemy używane - Peugeot 308 II vs. Renault Megane III - tańsza alternatywa dla niemieckich bestsellerów

Kupujemy używane - Peugeot 308 II vs. Renault Megane III - tańsza alternatywa dla niemieckich bestsellerów

, cieszy się bardzo dobrą opinią. Belka skrętna z tyłu Układ jezdny we francuskich kompaktach korzysta ze zbliżonych rozwiązań. Kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu – taka konfiguracja przekłada się na wystarczającą precyzję prowadzenia, komfort jazdy i wysoką trwałość, także na naszych

Renault Laguna III czy Citroen C5 II? Francuskie używane auta z klasy średniej

Renault Laguna III czy Citroen C5 II? Francuskie używane auta z klasy średniej

droższy od dwulitrowej wersji pod względem rutynowych czynności serwisowych. Twórcy Laguny postawili na prostotę w układzie jezdnym. Z przodu pracują kolumny McPhersona, z tyłu kompaktowa belka skrętna. Rozwiązanie okazuje się trwałe i niezbyt kłopotliwe nawet po 200-300 tysiącach kilometrów. Więcej

Broń największego kalibru - SKODA FABIA R5, czyli czym różni się samochód rajdowy od zwykłego auta

Broń największego kalibru - SKODA FABIA R5, czyli czym różni się samochód rajdowy od zwykłego auta

biegów i kolumny McPhersona. Masa samochodu wynosi co najmniej 1 230 kilogramów, jak określono w regulaminie. Jak mocna jest rajdowa FABIA? Kierowca ma do dyspozycji 205 kW, czyli ok 280 KM mocy, która dostępna jest przy 4750 obr./min. W tym samym zakresie obrotów dostępny jest również maksymalny moment

Nowe Audi Q3 - wiemy już wszystko o drugiej generacji kompaktowego SUV-a

Nowe Audi Q3 - wiemy już wszystko o drugiej generacji kompaktowego SUV-a

komfort jazdy. Przednia oś kompaktowego SUV-a to klasyczne kolumny McPhersona, oś tylna z kolei to złożona struktura czterowahaczowa. W opcjach znajdziemy zawieszenie z systemem kontroli tłumienia, w którym czujniki mierzą ruchy wszystkich czterech kół oraz przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne

Idealne do miasta za 10-15 tysięcy złotych - Opel Corsa D vs. Skoda Fabia II

Idealne do miasta za 10-15 tysięcy złotych - Opel Corsa D vs. Skoda Fabia II

polecanych ropniaków wykorzystuje trwałe lecz hałaśliwe pompowtryskiwacze i turbosprężarkę (jej regeneracja to koszt około 900 złotych, pompowtryskiwaczy 500 za sztukę). Seryjna, pięciostopniowa manualna przekładnia działa sprawnie, bez irytującego haczenia. Układ jezdny oparty o kolumnach McPhersona z

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

około 2200-2500 złotych. Koszty eksploatacji układu jezdnego mocno ogranicza jego prosta budowa. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu natomiast tanią w serwisowaniu belkę skrętną. Renault Megane III – szeroka paleta wersji nadwoziowych Ciekawą alternatywą dla Fiata jest Renault Megane

45. urodziny Malucha. O tych wersjach polskiego Fiata 126p wiedzą tylko nieliczni

45. urodziny Malucha. O tych wersjach polskiego Fiata 126p wiedzą tylko nieliczni

Pięknych w Krakowie. Silnik umieszczony został wzdłużnie przed osią kół przednich. Przednie koła zawieszone były na kolumnach McPhersona. Długość Ryjka wynosiła 3290 mm. Dzięki przeniesieniu silnika, bagażnik, który teraz był z tyłu, miał pojemność 200 litrów. Osiągi Ryjka były zbliżone do seryjnego 126p

Test Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT AWD - Nowy kierunek

Test Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT AWD - Nowy kierunek

Eclipse Cross jest już dostępny w polskich salonach. Zbudowano go na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Jego nadwozie mierzy 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości. Rozstaw osi wynosi 267 cm

Fiat Tipo hatchback | Pierwsza jazda | Atak cenowy

Fiat Tipo hatchback | Pierwsza jazda | Atak cenowy

problemów. Zawieszenie to konstrukcja, która niczym nie zaskoczy, a jej nieśmiertelność wręcz zaskakuje. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną. Przekłada się to na przyzwoity komfort i poprawne resorowanie. Z Fiatem Tipo zaprzyjaźnią się z pewnością stateczni kierowcy, którzy okres

Essen Motor Show 2014 | Wielkie emocje ze Skodą Fabia R5

Essen Motor Show 2014 | Wielkie emocje ze Skodą Fabia R5

kolumnami McPhersona. By spełnić przepisy, samochód musi ważyć co najmniej 1230 kilogramów. Do rozwoju nowego modelu rajdowy zespół Skody zaangażował topowych zawodników. Nowa konstrukcja rajdowa już cieszy się dużym uznaniem w środowisku motorsportowym - poważne zainteresowanie Fabią R5 wykazuje już

Dodge Dart z metką SRT4

Dodge Dart z metką SRT4

, fenomenalne jak na standardy amerykańskie, wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz kolumny McPhersona z przodu. Można się spodziewać, że bardzo korzystnie wpłynie to na  prowadzenie mocnego kompaktu. Najwięcej spekulacji dotyczy jednostki jaka miałaby trafić do pod maskę. Pod uwagę brane są trzy silniki

O tych polskich samochodach mało kto słyszał. To najciekawsze prototypy PRL

O tych polskich samochodach mało kto słyszał. To najciekawsze prototypy PRL

luksusowego samochodu służącego dla administracji państwowej. Tak narodziła się Warszawa 210. Sylwetka auta miała przypominać ówczesnego Forda Falcona. Nadwozie samonośne zwieszono na kolumnach McPhersona (przód). Z tyłu zastosowano resory piórowe. Pod maską Warszawy 210 pracował sześciocylindrowy silnik o

Ford Edge 2.0 TDCi | Test miesiąca, cz. 2 | Właściwości jezdne

dziecinnie łatwo. W Edge'u króluje komfort. Nieskomplikowane, ale bardzo sprawne zawieszenie (przód kolumny McPhersona, tył wielowahaczowe) znakomicie tłumi nierówności. Sztuka tym bardziej trudna, gdy tak jak w egzemplarzu testowym zamontowane są 20-calowe felgi. Jedynie na poprzecznych nierównościach może

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

| Test | W miejski teren Zawieszenie / podwozie Niezależnie od wersji napędu Yeti zawsze oferuje kolumny McPhersona z przodu oraz konstrukcję wielowahaczową z tyłu. Zawieszenie jest zestrojone typowo dla Skody, czyli dość sztywno. Dzięki temu na równej drodze crossover dobrze się prowadzi, ale na

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. IX | W terenie

odbiegającego od typowej konstrukcji samochodu osobowego. Samonośne nadwozie nie jest w żaden sposób wzmocnione choćby szczątkową ramą. Z przodu znajdziemy klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu zaś wielowahaczowe zawieszenie, umożliwiające zastosowanie napędu obu osi. Nawet prześwit, wynoszący 170 (koła: 16"

Mały Fiat | 43 lata polskiego Volkswagena Garbusa

silnik zabudowany z przodu i przedni napęd. Za nowy wygląd przodu odpowiedzialna była Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie. Silnik umieszczony został wzdłużnie przed osią kół przednich. Przednie koła zawieszone były na kolumnach McPhersona. Długość "Ryjka" wynosiła 3290 mm. Dzięki przeniesieniu

Ford Tourneo Custom 300 2.2 TDCI Titanium L1 | Test długodystansowy cz. II | Pozytywne zaskoczenie

modelu. Zawieszenie Tourneo Custom oparto na kolumnach McPhersona z przodu i resorach piórowych z tyłu - rozwiązanie typowe dla aut użytkowych i stworzonych do pracy w ciężkich warunkach. Nie można oczekiwać, że górskie serpentyny będą jego żywiołem, jednak Ford jeździ zaskakująco dobrze. Samochód: Ford

Jak powstawała najszybsza Skoda w historii?

, sześciobiegowa z Octavii GreenLine, całkowicie zsynchronizowana, z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu z częściową blokadą Manualna, sześciobiegowa PODWOZIE Oś przednia/oś tylna Kolumna McPhersona z niezależnym zawieszeniem typu multi-link Kolumna McPhersona z trójkątnymi

Hyundai Tucson | Pierwsza jazda | Nowe otwarcie

, trzeba też przygotować się na gorsze osiągi. Pod europejskiego klienta zestrojono również zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu wielowahacz), co oznacza, że Tucson nie przechyla się zbytnio w zakrętach. Można nim bez przerażenia pojechać trochę szybciej niż pozwalają przepisy, ponieważ auto

Dane technicze

: przód - kolumny McPhersona, przód - kolumny McPhersona, przód - podwójne wahacze trójkątne, - tył - wielodrążkowe tył - wielodrążkowe tył - wahacz wzdłużny, podwójne

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

poprzedniczki, charakteryzuje się teraz większym kątem odchylenia od pionu kolumn McPhersona. Ponadto, jeszcze bardziej do tyłu przesunięto punkty mocowania belki skrętnej. Układ jezdny "dwójki" sprawia, że małą Mazdę prowadzi się tak pewnie, jak samochody o klasę większe. Na podobnym poziomie są

Twój pierwszy samochód | Sześć aut używanych do 10 tys. zł

szczególności), a przy większych przebiegach uszkodzeniu ulegają także łożyska kolumn McPhersona oraz łączniki stabilizatorów. Najlepiej sprawują się silniki benzynowe 1.4 l i 2.0 l - właśnie te jednostki polecamy. Dla szukających wrażeń Renault przygotowało silnik 2.0T, jednak te Megane będą droższe od reszty

Dane techniczne

na koła tylne zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, przód - kolumny McPhersona, - tył - wielodrążkowe tył - belka skrętna

Dane techniczne, oceny

napęd: na koła przednie na koła przednie na koła przednie na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, przód - kolumny McPhersona

Salon Frankfurt 2011 | Opel Astra GTC | Ceny

przedniej HiPerStrut z kolumnami McPhersona oraz tylnej osi z drążkiem Watta. Ma to zapewnić autu wyjątkowo wysoką precyzję prowadzenia. Klienci będą mieli do wyboru sześć obręczy kół o średnicy od 17 do 20 cali. - Chcieliśmy, aby Astra GTC stanowiła jedyny w swoim rodzaju wyraz języka projektowego Opla

Kompendium

Poj. zbiornika paliwa: 55 l Masa/ładowność: 1460/450 kg / Zawieszenie przód: kolumny McPhersona Zawieszenie tył

Luksusowa Kia w zbliżeniu

230 km/h. Kia podaje, że średnie zużycie paliwa topowej odmiany wynosi 9,4 l/100 km. Przednie zawieszenie to kolumny McPhersona, a tylne - układ wielowahaczowy. W aucie zastosowano hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Produkcja limuzyny Kii na rynek południowokoreański rozpocznie się w

Szósta "piątka" od BMW

zdecydowali się zerwać z tradycją trwającą od 1965 roku. W nowym modelu nie znajdziemy już kolumn McPhersona. Zamiast nich zdecydowano się na montaż zawieszenia wielowahaczowego, podobnego do tego w nowej serii 7. Z tyłu zastosowano zmodernizowaną konstrukcję z poprzednika. Pod względem

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

benzynowym. W sprincie od 0 do 100 km/h nawet o ponad sekundę szybsze. Używany Nissan Qashqai (2006 - 2013) Zawieszenie Nissana Qashqaia (z przodu niezależne z kolumnami McPhersona, z tyłu z belką skrętną; jedynie odmiana z napędem na cztery koła jest z tyłu wyposażona w zawieszenie wielowahaczowe

Skoda Fabia RS | Długi dystans 19 tys. km

zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Ogumienie 205/40 R17 Wymiary 399,2 x 164,2 x 149,8 cm Rozstaw osi 246,2 cm Masa 1318 kg Poj. bagażnika 300/1163 l Poj. zbiornika paliwa 45 l Przysp. 0-100 km/h

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 15 tys. km

., kompresor i turbosprężarka, 1390 ccm Moc 180 KM przy 6200 obr./min Moment 250 Nm przy 2000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Ogumienie 205/40

Mazda 2 | Prezentacja modelu

mechanicznych nowych silników Mazdy z rodziny Skyactiv), ale także ze względu na bardzo bezpieczne, stabilne zachowanie auta na zakrętach. Zawieszenie Mazdy 2, całkowicie przekonstruowane w porównaniu z zawieszeniem poprzedniczki, charakteryzuje się teraz większym kątem odchylenia od pionu kolumn

Samochody z zapomnianej bajki - Trabant

, ale to raczej marketingowa zagrywka. Tak naprawdę czterosuwowy serce tej wersji miało 1043 cm 3 pojemności, na dodatek pochodziło z Volkswagena Polo i miało prawie 40 KM. Poza tym Trabant otrzymał nowe zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona oraz hamulce tarczowe. Aby pokazać te rewolucyjne zmiany

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD | Test | Cena wygody

sportowy charakter, o czym mają świadczyć światła LED, czy podwójna rura wydechowa, to SUV Hyundaia jest zdecydowanie bardziej kanapowy. Klasyczne zawieszenie - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu wielowahacz - zestrojono tak, by nierówności drogi były dla właściciela obcym tematem. W kwestii komfortu

Dane techniczne

napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - wielodrążkowe hamulce: tarczowe, przód - wentylowane

Dane techniczne

zawieszenie przód: kolumny McPhersona, tył: belka skrętna hamulce: tarczowe ogumienie: 205/50 R 17 nadwozie (dł./szer./wys

Honda Civic Tourer | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

jazdy niezależnie od obciążenia pojazdu. Do wyboru są trzy tryby: standardowy, komfortowy i sportowy. Różnice w pracy amortyzatorów może i są wyczuwalne, ale tylko nieznacznie. Przypominamy, że jeździliśmy samochodami bez zbyt dużego obciążenia. Zawieszenie Hondy (kolumny McPhersona z przodu i belka

Mini Cooper S Bayswater - test | Liczy się uśmiech

Moc 184 KM przy 5500 obr./min Moment obr. 240 Nm przy 1600 - 5000 obr./min Skrzynia biegów ręczna, sześciobiegowa Napęd na koła przednie Wymiary 373 x 168,5 x 140,5 cm Rozstaw osi 303,5 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

obrotach. Cena takiej instalacji wynosi około 3700 zł. Garść danych Długość 383,5 cm Szerokość 166 cm Wysokość 148 cm R ozstaw osi 246 cm Zbiornik paliwa 47 l Bagażnik 297 l (5 drzwi), 264 l (3 drzwi) Zawieszenie przednie: niezależne, kolumny McPhersona Zawieszenie tylne: belka

Hyundai Elantra - test | Za kierownicą

Hyundai i30 od 50 900 zł Na przyjemność z jazdy wpływa też dobrze zestrojone zawieszenie radzące sobie z wybieraniem nierówności polskich dróg, jak i z osiągami auta. Kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu są dość sztywno zestrojone, ale nie bez przesady. Całości dopełnia wystarczająco

Hyundai Elantra | Test | Nowoczesny... stylistycznie

jest dopiero przy 4850 obr/min. Nowy Hyundai i30 od 50 900 zł Na przyjemność z jazdy wpływa też dobrze zestrojone zawieszenie radzące sobie z wybieraniem nierówności polskich dróg, jak i z osiągami auta. Kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu są dość sztywno zestrojone, ale nie bez

Dane technicze

: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona tył - belka skrętna hamulce: przód - tarcze, tył - bębny ogumienie

Hyundai Genesis Coupe - test | Za kierownicą

koła tylne Skrzynia 6b, ręczna Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Ogumienie przód 225/40 R19, tył 245/40 R19 Wymiary 463 x 186 x 138 cm Rozstaw osi 282 cm Masa 1538 kg Poj. bagażnika 332 l Poj

Chevrolet Aveo 1.4 - test | Za kierownicą

Skrzynia 5-biegowa, manualna Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Wymiary 403,9/173,5/151,7 cm Rozstaw osi 252,5 cm Masa własna/ładowność 1070/460 kg Poj. bagażnika 290/653 l Poj. zbiornika paliwa 46 l Przysp. 0

Kia Soul - test | Za kierownicą

Kompendium | Kia Soul 1.6 CRDi XL Nadwozie 5-drz., 5-os. Silnik turbodiesel R4, 1582 ccm Moc 128 KM przy 4000 obr./min Moment 260 Nm przy 1900 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 5-ręczna Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył

Saab 9-3 (2002-2011) - opinie Moto.pl

trzeszczenie elementów z tworzyw sztucznych. Podwozie Trwałość zawieszeń nie jest najlepsza, a ceny ich napraw dość wysokie. Drogie są przednie wahacze ze stopów lekkich, a trzeba je wymienić w całości jeśli nastąpi zużycie sworzni (konstrukcja nierozdzielna). Szybko wybijają się łożyska kolumn McPhersona, a

Suzuki Vitara 3d 2.4 | Test | Frajda x2

odpowiedzialne za pewną niewielką niestabilność przy zmianach kierunku jazdy. Dynamicznej jeździe nie sprzyja też trochę ospały układ kierowniczy, ale generalnie prowadzenie terenowej bądź co bądź Vitary jest wyjątkowo pewne. Wielowahaczowe zawieszenie tylne i kolumny McPhersona z przodu robią naprawdę dobrą

Dane techniczne

zawieszenie: przód - kolumny MacPhersona, tył - wielowahaczowe przód - podwójne wahacze poprzeczne, tył - wielowahaczowe przód - kolumny McPhersona, tył - podwójne wahacze poprzeczne przód - kolumny McPhersona, tył

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

również rewelacyjne zawieszenie oparte na czterech kolumnach McPhersona, które wyposażono w amortyzatory renomowanej w świecie rajdów firmy Reiger z osobnymi zbiorniczkami oleju. Można je regulować w trzech płaszczyznach, a możliwości konfiguracji jest bardzo wiele. Oczywiście dostępne są również w wersji

Honda City - test | Za kierownicą

Zawieszenie przód kolumny Mcphersona Zawieszenie tył belka skrętna Opony 175/65R15 Cena 54 900 zł

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 16 tys. km

przednie Skrzynia 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Ogumienie 205/40 R17 Wymiary 399,2 x 164,2 x 149,8 cm Rozstaw osi 246,2 cm Masa 1318 kg Poj. bagażnika 300/1163 l Poj

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 18 tys. km

zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Ogumienie 205/40 R17 Wymiary 399,2 x 164,2 x 149,8 cm Rozstaw osi 246,2 cm Masa 1318 kg Poj. bagażnika 300/1163 l Poj. zbiornika paliwa 45 l Przysp. 0-100 km/h

Dane techniczne

: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył belka skrętna hamulce: przód - tarczowe

Dane techniczne

: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - wahacze trójkątne hamulce: przód - tarcze, tył - bębny ogumienie

Renault Scenic 1.4 tCe - test | Za kierownicą

, pięciomiejscowe Silnik R4, 1397 cm3, turbodoładowany Moc 130 KM przy 5500 obr./min Moment 190 Nm przy 2250 obr./min Napęd na przednie Skrzynia manualna, sześciobiegowa Wymiary 434,4 x 184,5 x 163,7 cm Rozstaw osi 270,2 cm Zawieszenie przód kolumny

Mazda CX-7 - test | Za kierownicą

kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 235/60 R18 Masa 1770/500 kg Poj. bagażnika 455/774 l Przysp. 0-100 km/h 8,2 s Śr. spalanie 10,2 l/100 km V maks. 210 km/h Cena 155 900 zł (minus 10 000 zł rabatu) Marcin Sobolewski

Żegnaj, 147!

kierowcy wiele przyjemności. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. A gdzie kwintesencja cuore sportivo, czyli "sportowego serca"? Kilka miesięcy po premierze Alfa Romeo rzuci rękawicę Renault Megane RS, Maździe 3 MPS czy Volkswagenowi Golfowi GTI . W

Dane techniczne, oceny, wynik testu

-biegowa napęd: na koła przednie zawieszenie przód: kolumny McPhersona, wahacze trójkątne; tył: drążki skrętne

Hyundai Getz 1.3 High - c.d.

, 5-biegowa napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - belka skrętna hamulce: przód - tarcze wentylowane

Mitsubishi Colt 1.3 ClearTec - test | Za kierownicą

125 Nm przy 4000 obr./min Napęd na przednie Skrzynia 5b, manualna Wymiary 394 x 165 x 155 cm Rozstaw osi 250 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Opony 195/50 R15 Masa 1045 kg Poj. bagażnika

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

, 1390 ccm Moc 180 KM przy 6200 obr./min Moment 250 Nm przy 2000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Ogumienie 205/40 R17 Wymiary

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - test | Pierwsza jazda

Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 205/55 R16 Masa 1394 kg Poj. bagażnika 560-1550 l Przyśp. 0-100 km/h 9,9 s Śr. spalanie 6,3 l/100 km V maks. 201 km/h Cena od 70 840 zł Marcin Sobolewski VW Golf TSI - test wideo Ofiary premii ekologicznej

Citroen C1 - test | Pierwsza jazda

): ok. 30 Zużycie paliwa (l/100 km) 4,6 (dane producenta) Zawieszenie przednie kolumny McPhersona Zawieszenie tylne

Chevrolet Spark

) 775 835 Pojemność bagażnika 170/845 170/845 Zawieszenie przednie Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

koła przednie Skrzynia 6b, manualna Wymiary 451 x 177 x 146 cm Rozstaw osi 264 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 225/40 R18 Masa 1385 kg Poj. bagażnika 340-1360 l Przysp. 0-100 km/h

Stan bardzo dobry przedzawałowy

samochodach naprawianych szybko i tanio można odkryć pogięte amortyzatory, a nawet kolumny McPhersona. Handlarze często spawają wahacze i przesuwają punkty mocowania zawieszenia, aby zachowywało właściwą geometrię. Jeśli odkryjemy w oglądanym pojeździe grube wianki spawów, lepiej od razu odstąpić od

Wyniki, dane techniczne

prędkość maksymalna: 191 km/h skrzynia biegów: ręczna, 5-stopniowa napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny

Krok naprzód - Daewoo Nubira

Sportowe cechy Nubiry ujawniają się przede wszystkim w układzie jezdnym. Auto ma niezależne zawieszenie przedniej i tylnej osi oparte na kolumnach McPhersona, zestrojone z myślą o gustach europejskich klientów. I dlatego Nubira oferowana w Europie otrzymała - w porównaniu z koreańską wersją

Wyniki, oceny, dane techniczne

prędkość maksymalna: 181 km/h skrzynia biegów: ręczna, 5-biegowa napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny

Lexus RX 400h

Skrzynia biegów automatyczna, bezstopniowa (E-CVT) Zawieszenie przednie kolumny McPhersona Zawieszenie tylne kolumny McPhersona

Astra Sports Tourer - test | Pierwsza jazda

jest więc oparte na tej samej konstrukcji, czyli belki skrętnej z drążkami Watta. Zapobiegają one odkształceniom poprzecznym drążków wzdłużnych znacznie poprawiając prowadzenie się w szybko pokonywanych zakrętach. Z przodu wykorzystano kolumny McPhersona pochodzące z modeli Insignia i Astra hatchback

Fiat Punto II (1999-2010) - opinie Moto.pl

) Zawieszenie przednie: niezależne, kolumny McPhersona Zawieszenie tylne: belka skrętna, wahacze wzdłużne, sprężyny śrubowe Orientacyjne ceny w tys. zł   2000 2001 2002 2003

Renault Laguna FL

Zawieszenie przednie kolumny McPhersona Zawieszenie tylne belka skrętna INNE WERSJE SILNIKOWE Wersja moc (KM) moment (Nm

Volkswagen Polo 1.4 TDI

kolumny prowadzące McPhersona Zawieszenie tylne zespolona oś tylna Ogumienie 165/70 R14 Prędkość maks. (km/h)* 174

Ford Mustang GT - swobodny jeździec

. Mustang aż się prosi, by spiąć go ostrogami. Zwłaszcza że jest zbudowany tak harmonijnie jak rywale ze Starego Kontynentu. Ma zresztą płytę podłogową Jaguara S-Type'a. Równocześnie projektowano wersję coupé i kabriolet. Zawieszenie złożone z kolumn McPhersona z przodu i sztywnej osi ustalonej

Smart Roadster V6 Biturbo

przednie - kolumny McPhersona Zawieszenie tylne - oś DeDion Gaz Nietypowa konstrukcja silnika, korzystny stosunek mocy do masy, brak elektronicznych kagańców, nisko położony środek ciężkości, niezapomniane wrażenia podczas jazdy, doskonale trzymające fotele kubełkowe Hamulec nadal niedoskonała skrzynia

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

zastosowali oczywiście projekt indywidualnego zawieszenia wszystkich czterech kół, opartego na kolumnach McPhersona. Całość została usztywniona przed stabilizatory. W tylnym układzie pojawiły się podwójne wahacze. Ciekawostką jest także zastosowanie odwróconej do klasycznego rozwiązania konstrukcji

Chevrolet Aveo 3d

kolumny McPhersona Zawieszenie tylne belka skrętna Dane 1,4 dla ręcznej skrzyni biegów

DANE TECHNICZNE, POMIARY

. zbiornika paliwa - 60 litrów Ciężar/ładowność - 1495/475 kg Stosunek moc/masa - 114 KM/tona Zawieszenie przód/tył - kolumny McPhersona/podwójne wahacze Opony - 215/45 R17 Przeglądy - co 15 tys. km Gwarancja mech. - 3

Jeep Compass

/100 km Skrzynia biegów manual/5 Zawieszenie przód kolumny McPhersona, tył,wielowahaczowe Wymiary (dł./szer./wys

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

./min max. moment obrotowy 400 Nm przy 2000-2250 obr./min przeniesienie napędu na tylne koła, 6-biegowa ręczna skrzynia biegów zawieszenie przód wahacze poprzeczne, kolumny McPhersona zawieszenie tył układ wielowahaczowy nadwozie 2

Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4. Bella Alfa

zawieszenie (cztery wahacze poprzeczne i kolumny McPhersona z przodu oraz wielowahaczowy układ Multilink z tyłu) oraz napęd na wszystkie koła pozwalały na wiele. Kiedy na przykład po wyjściu z szybkiego zakrętu jedno z tylnych kół znalazło się na poboczu, auto nie traciło

Kia Rio

paliwa 4,7 l/100km Kia Rio Kompendium Zawieszenie przednie kolumny McPhersona, Zawieszenie tylne belka skrętna

Suzuki Swift

Pojemność bagażnika (l) 213-562 Zawieszenie przednie kolumny McPhersona Zawieszenie tylne belka skrętna INNE WERSJE SILNIKOWE

Renault Laguna - skok na podium

Zawieszenie kolumny McPhersona, układ wielodrążkowy ze sprężynami stabilizującymi Masa/ładowność 1536/550 kg Opony 215/50 R17

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

KM przy 5100-6000 obr./min Moment 280 Nm przy 1750-5000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 6b, dwusprzęgłowa (DSG) Wymiary 459,9 x 176,9 x 145,1 cm Rozstaw osi 257,8 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero | Test | Indywidualista

./wys.) Rozstaw osi 2675 mm Poj. bagażnika 425 litrów Masa/ładowność 1530/450 kg Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe niezależne z drążkiem reakcyjnym Gwarancja 2 lata SUMMA SUMMARUM Przyjemność z jazdy

Seat Altea XL 2,0 TDI - Minivan powiększony

Moment obrotowy 320 Nm / 1750-2500 Nm Zawieszenie przód kolumny McPhersona, Zawieszenie tył oś wielowahaczowa Prędkość

Opel Vectra 1.8 Elegance

tradycyjnym rozwiązaniem. Często kończy się to bezsensowną pomarańczową "dyskoteką". Jeśli pominąć przygody z kierunko-wskazami, jazda będzie przyjemnością. Podwozie należy do jednych z najlepszych zawieszeń w tej klasie aut. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu rozwiązanie

Re: Yaris to beznadzieja jakich mało.

PLN już od 41 200 PLN Silnik i skrzynia biegów Typ silnika SOHC SOHC SOHC SOHC SOHC Pojemność (cm3) 796 796 796 995 995 Zawieszenie przednie Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Zawieszenie

Re: Honda civic- problem

pg0763 napisał: Co można jeszcze sprawdzić? Łożyska kolumny McPhersona.

Re: Resory i amortyzatory do Mercedesa W124

Problemem byloby znalezienie w tym Mercedesie kolumny McPhersona. Sprezyna jest oddzielona od "kolumny" ktora zalozyciel watku nazywa "amortyzatorem". Dalem gdzies powyzej filmik z youtube.

Która kombinacja zawieszenia jest najlepsza ?

wielowahaczowe wahacze trójkątne drążki skrętne kolumny resorujące podwójne wahacze oś zespolona belka skrętna kolumny McPhersona sprężyny śrubowe wahacze wzdłużne oś skrętna oś sztywna oś paraboliczna wahacze poprzeczne wahacze wleczone podwójne wahacze trójkatne resory piórowe

Re: Udo Trabanta

Kolumna McPhersona dotychczas była nazywana golenią. Czyżby genialni konstruktorzy z Sachsenringwerke wymyślili nowe zawieszenie?

Re: drgania kierownicy w Samarze :(

Albo są niewyważone koła, albo - co bardziej prawdopodobne - wyrobione końcówki drążków (na wąsach kolumny McPhersona, przy maglownicy).

Re: 10 rad mistrza ekonomicznej jazdy

@kwahoo Mój błąd, z przodu jest zawieszenie kolumnowe typu McPherson, z tyłu oś skrętna z kolumną McPhersona.

Re: mazda, jak z tak na prawde jest...

Nie narzekam. Ostatnio kupowalem lozyska kolumn mcphersona. Nie mieli, wiec zamowili. Za tydzien zadzwonii, ze moge odebrac. MOga tez przyslac kuryjerm za pobraniem.

Re: Dlaczego gumy zdzierają mi sie od wewnątrz?

ke? raczej kat pochylenia kola .. sprawdz gumy na wahaczach i lozysku kolumny mcphersona -- jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Re: Co do naszej klasy:

To jak to nie twój styl, to co Ty na tym forum robisz? :> Bo mi nie wmówisz, że dyskutujesz na tematy nowych wielopunktowych wtrysków, turbosprężarek czy kolumn McPhersona ;-D -- oryś _@/" szkockie wyspy zzakółka

Re: mitsubishi space star w rankingach

Oj, chyba gdzieś to przeczytałeś, bo moje doswiadczenia z 4 letniej jazdy sa przeciwne co zreszta trzyma sie "kupy", bo w MSS jest zastosowana konstrukcja tylnego zawieszenia typu Multi-Link i sprawdzonych kolumn McPhersona z przodu.

Re: Nowy Passat - techniczny krok wstecz

np. wielowahaczowe wahacze trójkątne drążki skrętne kolumny resorujące podwójne wahacze oś zespolona belka skrętna kolumny McPhersona sprężyny śrubowe wahacze wzdłużne oś skrętna oś sztywna oś paraboliczna wahacze poprzeczne wahacze wleczone podwójne wahacze trójkatne resory

Re: Doradźcie jaki kupić samochód.

wishbone", amor, stabilizator; zawieszenie tylne - kolumna McPhersona na trzech wahaczach dolnych, amortyzator, stabilizator

Re: Alfa 147 1.9JTD 150KM - warto dać 25000zł

> Należy także pamiętać o prawidłowej identyfikacji zawieszenia McPhersona tj.: > > * ma kolumnę amortyzatora od góry zamocowaną w nadkolu, a na dole połączona z > tylko jednym wahaczem. boszszsz, naprawdę już mi się nie chce. Amortyzator połączony z wahaczem???? A

cena robocizny...

do zrobienia: - wymiana sworzni wahaczy - wymiana koncowek drazkow kierowniczych - wymiana łozysk amortyzatorow przednich ( koniecznosc demontazu kolumn McPhersona) - dodatakowe male robotki- wymiana gumy laczacej tlumik srodkowy z koncowym, przyklejenie oslonki przy drazku skrzyni

Re: Doradźcie jaki kupić samochód.

tylko głupi Jasio wyciąga z tego takie wnioski jak ty. Zapamiętaj sobie zatem kmiocie, że kolumna McPhersona po najechaniu na nierówność prowadzi koło po łuku, podczas gdy zawieszenie wielowahaczowe typu "double wishbone" albo złożone z większej liczby wahaczy prowadzi koło prostopadle do podłoża.

Nie znam sie na europejskich

W ojcowym focusie I dojszlo do godnego ubolewania incydentu. Mianowicie przyjrzalem mu sie dokladnie, poniewaz byl serwisowany w ASO. Do wymiany mam co najmniej gorne tylne wahacze (albo komplet albo silentbloki), gorne mocowania kolumn McPhersona, zapewne przednie wahacze (albo silentbloki) oraz

Re: Alfa 147 1.9JTD 150KM - warto dać 25000zł

spark1.8 napisała: > > Należy także pamiętać o prawidłowej identyfikacji zawieszenia > McPhersona tj.: > > > > * ma kolumnę amortyzatora od góry zamocowaną w nadkolu, a na dole > połączona z > > tylko jednym wahaczem. > > boszszsz

wątpie żeby ci się udało skrzywić cały samochód

na zwykłej dziurze. najwyżej jakiś wahacz czy coś podobnego w zawieszeniu. jedz do mechanika lub na stację kontroli pojazdów to sie dowiesz. myslę że nie przekroczysz kilkuset złotych. chyba że np wyrwałeś całą kolumnę mcphersona. jak otworzysz maskę to nad oboma kołami są mocowania

Re: ***Dziwny odgłos*****

To lozysko miesci sie pod guma, ktora widzisz po otwarciu maski. Z reguly jest to lozysko cierne. Oczywiscie ulega ono zuzyciu i bywa, ze popukuje. Diagnoza niestety nie jest prosta, bo luz raczej nie jest wielki. Niestety wymiana wymaga rozebrania kolumny McPhersona (zapewne warsztat). Warto

Re: Napęd na tył, czy na przód?

Przod latwiej wyprowadzic z poslizgu a tyl wprowadzic w poslizg. Przod to przewaznie kolumny McPhersona - tj jak dobrze przylozysz ze skreconymi kolami w przeszkode to se powyginasz za kilka ladnych groszy. Tyl z kolei jest "ciut" drozszy. pozdr marcin PS Jak jezdzisz po zima po sniegu a

Re: Opel Astra 1.9 CDTI ECOTEC

Podoba mi sie sformulowanie: "super nowoczesne zawieszenie". Nie ma to jak wciskanie kitow. To auto ma z przodu kolumny Mcphersona a z tylu oś zespoloną. Jest to naprostsze zawieszenie jakie tylko może byc (no moze poza polonezem). Bedace klase nizej peugeot 206 czy Renault Clio maja bardziej

Re: MegaTEST: Golf V MTM 2.0 TDI

ZEWNĘTRZNE koło. 3)"Zawieszenie przód: kolumny McPhersona Zawieszenie tył: belka skrętna" Testowaliście Golfa IV czy V? Bo V ma z tyłu oś wielowahaczową.

Re: Extras nowego Passata

kris_kelvin napisał: Stary mial z przodu os wielowahaczowa > > nowy ma kolumny Mcphersona - duzo gorsze rozwiazanie. To zalezy dla kogo,mysle ze na Polske to najlepsze rozwiazanie,poprzednie wielowachaczowe zawieszenie bylo bardzo krytykowane ze wzgledu na krotki zywot na

Zawieszenie półzależne

. www.polmozbyt.katowice.pl/fi-punto/punto.html Fiat Punto drugiej generacji ma zmienione tylne zawieszenie. Jest to układ kół połączonych osią skrętną (zawieszenie półzależne). www.polmozbyt.lublin.pl/lanos_wy.html zawieszenie Przednie kolumny McPhersona

Re: zawieszenie audi a4

marekglowacz napisał: > Wytrzymuje tyle co każde inne zawieszenie w przeciętnym samochodzie jeżdżącym > po polskich drogach. Przy tym jakie jest komfortowe.. . Myk jest taki, że jest > droższe w utrzymaniu niż w innych samochodach, które mają np. McPhersona z No troche

Re: mercedes A clasa.czego można się spodziewać

samochód. Dwa razy amortyzatory do wymiany (raz na gwarancji przy przebiegu 24 tyś.) Kolumny McPhersona. Regulator napięcia . Turbina również... Wyciek spod kolektora ssącego. Przełącznik wielofunkcyjny (to przy kierownicy do wszystkiego...), Skaczący wskaźnik paliwa, Pompa ABS/ESP,

Re: Suzuki Ignis (2000-2007)

Wrażenia z eksploatacji: 1. Za duzo opla w tym wyprodukowanym na węgrzech samochodzie - wieje tandetą w środku - zwłaszcza włącznik świateł, kierunkowskazów/wycieraczek. 2. Beznadziejne zawieszenie - drążek panharda z tyłu - prowadzi sie jak furmanka. 3. Zamiast normalnych łożysk w kolumnach

Szanowni redaktorzy (o terminologii)!

Opis techniczny zawiera bledy w tlumaczeniu: "Zawieszenie przód - niezależne, podwójne amortyzatory, niezależne, pojedyncze amortyzatory gazowe" No to sie w koncu zdecydujcie - pojedyncze, czy podwojne amortyzatory. Poza tym Mozna by napisac, jakie jest to niezalezne zawieszenie (kolumna McPhersona

Re: Extras nowego Passata

przynjamniej stanie w miejcu. Stary mial z przodu os wielowahaczowa nowy ma kolumny Mcphersona - duzo gorsze rozwiazanie. Stary mial silnik wzdluznie co pozwala na zamontowanie prawdziwego napedu 4x4 nowy ma wpoprzek co jest technicznie gorszym rozwiazaniem. Owszem nowy ma tylnia os wielowahaczowa ale

Re: Pojedynek używanych | 307 vs Megane

(jazda do ASO na 3 cylindrach - chyba), po 72 tys kolejny raz awaria rozrządu - tym razem zerwany pasek, naprawa (po gwarancji 3500 zł poza ASO), do tego po 50 tys wymiania przednich amorów i łożysk kolumn McPhersona (gwaracncja). Ogółem tragedia, sprzedałem, zapomniałem o tej marec na zawsze. Mam teraz

Re: gosc mial szczescie i nawet o tym nie wie

Czy juz doprales gacie? :) Smieje sie, bo mam prawo. A co. Mi tez strzelil przewod hamulcowy. O dziwo, tu rowniez mamy do czynienia z niefrasobliwym montazem. Przewod w pontiacu jest dosc dlugi i wymaga mocowania do kolumny McPhersona. No coz. Ktos, kiedys tam, nie przymocowal go

Re: Nowa Honda Civic od 64 900 zł

. Aktualnie w sedanie jest wielowahaczowe zawieszenie, ale nieco inaczej sprawa wygląda. Cytując za jakąś stronką: " przednie zawieszenie hatchbacka to klasyczne kolumny McPhersona, to w sedanie zastosowano... zawieszenie wielowahaczowe. Oznacza ono lepsze prowadzenie, ale wyższe koszty serwisu. Natomiast z

Re: Zawieszenie i skrzynia.

go amortyzatorem, dokładniej amortyzatorem teleskopowym: www.auto-news.pl/technika/zawieszenie_kolumna_mcphersona_322.html Czytać każdy może, trochę lepiej, trochę gorzej. Ale

Re: 20 lat Skody i Volkswagena

@milu100 - nie, Polonez nie nadawał się na dziurawe poslie drogi, bo przednie zawieszenie bardzo szybko się zużywało. Wystarczyłoby zrobić z przodu kolumny McPhersona i sprężyny zamiast resorów z tyłu i taki samochód nawet by miałby nawet sens. Silnik można było zmodernizować przez dodanie jakiegoś

Re: Alfa 147 1.9JTD 150KM - warto dać 25000zł

następnie przeproś kolegę spark1.8. Należy także pamiętać o prawidłowej identyfikacji zawieszenia McPhersona tj.: * ma kolumnę amortyzatora od góry zamocowaną w nadkolu, a na dole połączona z tylko jednym wahaczem. * elementem prowadzącym koło może być tylko wahacz trójkątny, albo wahacz

Re: Powitanie z Afryką - nowe wcielenie trabanta

, volkswagenowską skrzynią biegów, kolumnami McPhersona i tarczowymi hamulcami. Świetny samochodzik. Tańszy od malucha. Trwały, oszczędny w eksploatacji, sporo miejsca na bagaż. Plastikowa karoseria - zero problemów z korozją mimo parkowania "pod chmurką". Przy wadze porównywalnej z maluchem - dwa razy

Re: Huczenie przy ruszaniu

Jeśli na wybojach nie słyszysz łubudu, to pewnikiem poduszka silnika to nie jest. Ja bym stawiał na: 1 - Łożysko górne kolumny McPhersona. 2 - Wybite łożyska gumowe drążka stabilizatora. Gdy skręcasz kierownicą powodujesz nacisk na drążek, a ten przesuwając się w zimnej, twardej, suchej i

Re: Golf IV czy Merc A Klasse?

samochód. Dwa razy amortyzatory do wymiany (raz na gwarancji przy przebiegu 24 tyś.) Kolumny McPhersona. Regulator napięcia był do wymiany. Turbina również... Wyciek spod kolektora ssącego. Przełącznik wielofunkcyjny do wymiany (to przy kierownicy do wszystkiego...), Skaczący wskaźnik paliwa

Re: Zastrzelić!!!

nadkoli kolumnami McPhersona daleko się nie zajedzie. A takie będą skutki najazdu na porządny próg z prędkościami koło 80 kph a takiego delikwenta widziałem na osiedlu. Przed zakretem zwolnił - bo musiał. Fizycznie musiał. -- Napiliście się wina, odstawcie dzban na miejsce. Bereszit Rabba 85

Bez sensu

precyzje kierowania..., bo to wlasnie kolumny McPhersona (z tylu!) wnikaja do bagaznika. To samo dotyczy zwiazku wielkosci tarcz hamulcowych, zaciskow, wielkosci obreczy i promienia skretu... Eeech, tak to jest, jak sie pisze byle co, byle tylko "wierszowke" wyrwac.... M.

Szukam wygodnego, sporego samochodu

nowa Laguna to już nie jest to samo. Stara Laguna, bardzo wygodna, nigdy mnie nie zawiodła w trasie. Wszelkie usterki zużyciowe, głównie zawieszenia (końcówki drążków, łączniki stabilizatora, łożyska kolumn McPhersona, łożyska kół) zwykle bezboleśnie dawały o sobie znać na tyle wcześnie, że bez

Re: Jaki samochod.

kolumny McPhersona, tył belka skrętna na pewno tańsze niż zawieszenie w Golfie V czy Focusie. Jak to w samochodzie z koncernu PSA w pełni ocynkowane nadwozie. A wszystkim tym którzy narzekają jakie te samochody są beznadziejne radzę spojrzeć u jakich producentów możemy znaleźć francuskie diesle

Re: Jakie przebiegi robicie na komplecie amorów?

kkm 2 szt. KYB przejechały na razie 60 kkm i nadal są OK. A przednie OEMy dotwały do 200 kkm i do wymiany (jeden zaczął podciekać) razem ze sprężynami (trochę pękły u dołu) i łożyskami kolumn McPhersona (jedno sie wysypało). -- Pozdr@wiam TRUSKAVA

Re: Alfa Romeo GTV / Fiat Coupe - cechy wspólne ?

/Brava/Marea.jak wiec widac wszystkie wymienione pojazdy cechuje ten sam rozstaw osi(2540 mm) i te same rozwiazania konstrukcyjne zawieszenia ( z przodu kolumna McPhersona z dolnym wahaczem trójkątnym i stabilizatorem,a ztyłu wahacze wzdłuzne łozyskowane na belce-nie mylic z lepsza w prowadzeniu belką skrętna

Re: Która kombinacja zawieszenia jest najlepsza ?

lepiej od A8 dzieki lepszemu zestrojeniu. Wazne jest tez jak jest przenoszony naped czy na przod tyl czy 4x4. Najbardziej trwale u nas bedzie zawieszenie najprosztsze. Dzisaj to w praktyce kolumny Mcphersona z dolnymi wahaczami z przodu, z tylu zas os zespolona (pezo 307, Astra III). Jeszcze

Autem ego

otwartej masce: kolumny McPhersona ok, wahacze tez luzem nie lataly, w kanal nie wpelzlam (choc mam w garazu), bo juz po wojnie. Nie przypominalam sobie tez zadnego zdarzenia, ktore spoowodowalyby wygiecie przedniej osi, zreszta objawy bylyby inne. Po dzisiejszej zmianie opon i podyndaniu kólkami w

Re: czy warto kupić nowe volvo s60

laseczke? Przejechalem S60 150,000 km w 4 lata, bez wiekszych awarii. Przednie kolumny McPherson'a wymienione przy okolo 80,000, wymienione takze byly gorne lozyska stalowo-gumowe. To wszystko z napraw. Woz byl obsugiwany przez Volvo, olej tylko syntetyk, jeden kierowca. Woz nadal cicho chodzi, nie

Re: hamowanie awaryjne i cyrkowanie

trudno,robilem to na asfalcie szlo pieknie ale chyba w szesciu autach zerwalem przednie zawieszenie,poprostu kolumny McPhersona wyszla jak z miesa kosc z karoseri.Samochod przerdzewialy itp.Pzdr.Michal

Re: SAAB 900

ktorego roku jest Twoj pojazd - zwroc jednak uwage na lozyska na kolumnach McPhersona z przodu - czesto szwankuja. Pozostale elementy w miare OK. Nie wiem jak zapatriujesz sie na prace zawieszenia - ze wzgledu na wklad Opla nie jest ono w 100% dopracowane. Ja mam troche obnizone i twarde sprezyny

Re: Kupno Alfy

Witam! dostepnosc czesci dobra: w zawieszeniu wiekszosc części pasuje z Fiata Bravo/brava/marea. zawieszenie jest proste i tanie w serwisowaniu(przód kolumna McPhersona z dolnym wahaczem trójkątnym, z tyłu wahacz wzdłuzny ,łożyskowany na belce),niestety dosc szybko trzeba tam ingerowac : np

Re: Stara Toyota Carina - czy warto kupowac?

Oplaca sie to, co mozna potem latwo znow wymienic (np. po dwoch latach (!)). Ja sie na tym przejechalem. Kupilem do swojej (Carina II, 91r.) nieoryginalne oslony tylnych kolumn McPhersona. Kosztowaly grosze, wytrzymaly niecale dwa lata. No i co to byla za oszczednosc - jak trzeba to teraz

Re: Pytanie do uzytkownikow ASTRY CLASSIC.

- co gorsza - wyciekało smarowanie), musiałem wymienić łożyska kolumn McPhersona, bo nie szło ustawić geometrii i trzeba było też wymienić korektory siły hamowania z tyłu w obu kołach, gdyż jedno z kół tylnych hamowało z dwukrotnie słabszą siłą niż drugie. Co by było, gdybym maksymalnie

Re: zawieszenie tył

jednego elementu to powinieneś też zmienić drugi. Przez analogię do elektroniki: układ sprężyna-amortyzator jest jak układ cewka- kondensator. Wymienisz jeden element i zmienisz jego parametry i już nie dostroisz radia do żadnej stacji. Jak wymienisz np McPhersona, to najbezpieczniej jest kupic

Re: Jak ubezpieczyciele "naprawiaja" auta

on ma gorne mocowanie kolumny McPhersona.... -- Po ptokach. Beret sie sfilcowal... ZNOWU :)))) I niech tak juz zostanie.

Re: Auto-Klinika - Katowice

Witam, Oddalam tam swój samochód z kilkoma usterkami tzn wydech stukanie w przednim kole oraz konserwacja podwozia. 1 wydech wymieniony sprawnie i dobrze. 2 stukanie w kole -brak kompetencji co do znalezienia usterki wymienione części niepotrzebnie rozebrano całą kolumnę McPhersona po czym

Re: Hondzia Prelude - WARTO ???

Zanim kupiłem moje obene auto brałem pod uwagę też taką Hondę. Dużo ich nie ma w sprzedaży, sprawdziłem kilka ogłoszeń z Wrocławia. Do kilku nie było sensy jechać po telefonie, a tam gdzie sprawdziłem osobiście auto było tak bitę, że aż wymieniane kolumny McPhersona. Choć oczywiście

Re: prosze o rade!!!

Witam! zawieszenie we wszystkich wersjach jest konstrukcyjnie identyczne: przód podwójne wahacze , drazek dstabilizujacy i ogromna zwrotnica łaczaca oba wahacze. z tyłu kolumna McPhersona z dzwigniami poprzecznymi o róznej długosci , drazkami reakcyjnymi i drazkiem stabilizujacym

Re: AVENSIS czy PASSAT 1,8 rok 99/00 do Nikt

LEPIEJ! poza miastem 6,8 l/100km. Silniki VW i Toyoty pozostaja daleko z tylu AVENSIS 1.8 POZA MIASTEM 6,0 l/100km. ZATEM TAKŻE LEPIEJ > Dalej. Super zawieszenie: przod - niezalezne podwojne wahacze poprzeczne a tyl wielodrazkowe. AVENSIS 1.8 Kombinacja kolumny McPhersona z układem

Re: co by tutaj wybrac ?

Wszystko wymienione. Automobil ma na zegarze 47 kkm. Jak go dokladnie obejrzalem, zaczynam sie zastanawiac czy aby to nie jest jego wlasciwy przebieg. Lakier wyglada na oryginalny, wahacze przod tez (zero korozji, swoznie jeszcze na nitach), golenie kolumn McPhersona bez korozji. Nie widac zadnych

Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode

Witam! volvo to zupełnie inna klasa pojazdu. to auto bardziej prestizowe niz passat czy mondeo. v40/s40 jest mniejsze ,ale porównywac je nalezy raczej z Audi A4 niz passatem.s40/v40 oparte jest na płycie podłogowej blizniaczej do mitsubishi carismy:przód kolumna McPhersona ,z tyłu

Re: PUNTO 1.2 16V SPORTING 98r. - CZY TO DOBRY WÓ

1. Stan zawieszenia. Sprawdzić luzy w zawieszeniu ... Wahacze , kolumny McPhersona , amortyzatory , dokładnie tylną belkę - koniecznie czy poduszki pod belką nie są rozklepane , tylne wahacze czy nie mają luzów - skrajnie walnięte wahacze widać z 5 km, bo kola są tak / -- \ z tyłu

Re: Passat czy volvo S40?

v40/s40 jest mniejsze ,ale porównywac je nalezy raczej z Audi A4 niz passatem.s40/v40 oparte jest na płycie podłogowej blizniaczej do mitsubishi carismy:przód kolumna McPhersona ,z tyłu wielowahaczowe no i twarde tak że wszystkie plomby czuć(silniki diesla sa zapozyczone od renault(1.9 w

Re: Alfa Crosswagon Q4

). Podniesienie jej o ponad 6 cm nie dodalo jej uroku! Gdyby bylo mozliwosc obnizenia 156 CW o 9-10 cm, oferowana bylaby z silnikiem 2.5 V6 to bylby to naprawde drogowy skalpel we wprawnych rekach. Z tego co napisalas w innym watku wnosze ze dla Ciebie zaleta jest kolumna McPhersona. Znow sie z toba

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

zawieszenia???? a gdzie ja pisalem ze mowie do ciebie? passat ma zawieszenie wielowahaczowe na tylniej osi z przodu ma kolumny mcphersona - najprosztsze rozwiazanie. Taki uklad byl nowoscia w modelu pezo 406 czy Mondeo I teraz stsouje sie dwie osie wielowahaczowe na tyl i na przod jak w 407

Pontiac TransAm jest mój.Zazdrościcie?:)

powiedzieć,że teraz stan jest do doopy.Ale silnik (od GM) jakoś chodzi i jest to L69,czyli gaźnikowy V8 5.0 o mocy 190 KM (305HO) z ręczną 5. biegową skrzynią!!! I z mechanizmem różańcowym ze spsutą blokadą!!! (most jest na sprężynach śrubowych,przód- kolumny McPherson).A mogłem przecież trafić na V8

Re: Alfa Beereo :))

lat, nie ja ;-) Hyundai Pony 93 r. Sprzedany przy ok. 140 tys. jako osmiolatek. Zawieszenie rozpierd... i potwornie drogie do naprawy, przy czym naprawy niewiele dawaly - np. gory kolumn McPhersona mialy wyczuwalne na kierownicy (!) luzy i stukaly zawsze (zaczynal stukac jakies 10 tys. po wymianie

Re: SAAB 900

. Bosha? (które zawsze dotychczas kupowałem). Czy to jest fabryczne zalecenie czy Twój indywidualny sprawdzony wybór? Łozyska na kolumnach McPhersona z przodu - sprawdzę - dzięki. Co z rozrządem? Zawieszenie jest według mnie wyśmienite przy równej nawierzchni nawet przy dużych prędkościach w