l odgłosy silnika motoru

Piotr Mokwiński

Opinie Moto.pl: Nowy Fiat 500X - nowa twarz włoskiego crossovera

Opinie Moto.pl: Nowy Fiat 500X - nowa twarz włoskiego crossovera

Miesiąc temu przedstawiliśmy Wam nowe wcielenie Renegada. Teraz nadszedł czas na bliskiego krewniaka - Fiata 500X. Włoski crossover otrzymał zmodernizowany front, odświeżone multimedia, a także silniki pochodzące wprost z polskiej fabryki.

Crossovery za 40 tysięcy złotych - którego wybrać? Propozycje warte rozważenia

Kilkuletnie, nieco podwyższone modele segmentu B i C doskonale sprawdzą się w codziennej eksploatacji, dodatkowo pozwalając właścicielowi na podążanie za modą i rynkowymi trendami. Przed Wami 8 wartych grzechu propozycji zdolnych pokonać wysoki, miejski krawężnik i szutrową drogę.

Opinie Moto.pl: Skoda Octavia RS vs. Hyundai i30 N - Weteran kontra nowicjusz

Logotyp RS przy Octavii trwa już od dwóch dekad. Hyundai po raz pierwszy w historii wystawił do walki hot hatcha. Mimo przynależności do tego samego segmentu, auta są skrajnie różne i trafią w gusta innych użytkowników. Która szkoła okazuje się ciekawsza?

Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD - Po wizycie u kosmetyczki

Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD - Po wizycie u kosmetyczki

modernizacji, zmieniły się zderzaki, grill, kształt lamp i uformowanie diod. Pod maską najmocniejszy silnik Diesla Najmocniejszy napęd Tucsona to 2.0 CRDi skorelowane z 8-stopniowym automatem i napędem na obie osie. Wysokoprężny motor generuje 185 koni mechanicznych i 400 Nm dostępnych w przedziale 1750-2500

Opinie Moto.pl: Nowy Peugeot 508 - na przekór trendom

Opinie Moto.pl: Nowy Peugeot 508 - na przekór trendom

z automatyczną przekładnią, napędem na przednią oś i z niezłymi osiągami – 7,3 sekundy do setki i 250 km/h prędkości maksymalnej. Potęga diesla Francuzi producentem jednych z lepszych silników wysokoprężnych, co ma swoje odzwierciedlenie w ofercie 508. Cztery motory zasilane olejem napędowym

Opinie Moto.pl: Peugeot 3008 1.5 BlueHDI - Mały diesel ma sens

Opinie Moto.pl: Peugeot 3008 1.5 BlueHDI - Mały diesel ma sens

, że Peugeot oferuje 150 i 177-konną wersję wysokoprężną, nie można zapominać o najnowszej propozycji koncernu PSA. 1.5 BlueHDI zastąpił silnik o pojemności 1.6 litra. Znajdziemy go również w najnowszym Fordzie Focusie. Imponuje przede wszystkim kulturą pracy. Po zatrzaśnięciu drzwi i uruchomieniu

Opinie Moto.pl: Opel Grandland X 2.0 CDTi vs. Hyundai Tucson 2.0 CRDi - Diesel w SUV-ach ma się dobrze

Opinie Moto.pl: Opel Grandland X 2.0 CDTi vs. Hyundai Tucson 2.0 CRDi - Diesel w SUV-ach ma się dobrze

skuteczny zarówno w mieście, jak i w trasie. Ta druga opcja stanowi naturalne środowisko Grandlanda. Mocny silnik zapewnia dobrą elastyczność niezależnie od obciążenia pokładu. Spora w tym zasługa maksymalnego momentu obrotowego uzyskiwanego już od niskich wartości prędkości obrotowej. Swoje robi też

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

. Klient może wybierać spośród dekorów wykonanych ze skóry lub aluminium. Całość solidnie spasowano, dzięki czemu na nierównościach trudno wychwycić jakiekolwiek niepokojące odgłosy nacierających na siebie plastików. Cztery cylindry i basowe pomruki z wydechu Wśród silników benzynowych, nie przewidziano

Nissan Qashqai 1.6 dCi vs. Hyundai Tucson 2.0 CRDi - pojedynek na szczycie

Nissan Qashqai 1.6 dCi vs. Hyundai Tucson 2.0 CRDi - pojedynek na szczycie

olej napędowy. 1.6-litrowy silnik generuje 130 koni mechanicznych i 320 Nm dostępnych przy 1750 obr./min. To wystarcza, by auto rozpędziło się do setki w 9,9 sekundy. Wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 190 km/h. DCi połączono z manualną, 6-stopniową przekładnią, która stanowi najsłabszy element

Citroen C4 1.2 THP Selection | Test | Niedoceniony

Citroen C4 1.2 THP Selection | Test | Niedoceniony

, żeby przekonać klienta nieprzekonanego do silników trzycylindrowych? Najprościej wsadzić go za kierownicę "C4-ki". Liczbę cylindrów można odgadnąć jedynie po odgłosach dochodzących spod maski, lecz nie jest to łatwe. Wyciszenie kabiny skutecznie izoluje kierowcę od hałasu z zewnątrz. Kultura

Downsizing

Downsizing

Focusowi wybacza, bo silnik ma zaskakująco żwawy charakter. W trasie można łatwo zejść do około 4,5 l/100km, natomiast w mieście do ok. 7,5 l/100 km - obydwa wyniki są, jak na auto tej wielkości, znakomite. Więcej, równie ciekawych, artykułów znajdziecie na stronie auto-motor-i-sport.pl Jeszcze

Salon Genewa 2011 | Hybrydowe Infiniti M35h

Salon Genewa 2011 | Hybrydowe Infiniti M35h

chwali się, że będzie on doskonałą alternatywą dla napędzanego silnikiem wysokoprężnym modelu 30d. 3,5-litrowa V-szóstka jest spokrewniona z jednostką o pojemności 3,7 litra, znaną z innych modeli Infiniti, ma jednak przebieg momentu obrotowego dostosowany do charakterystyki motoru elektrycznego

Hyundai i10 - test | Pierwsza jazda | Dobrze się zapowiada

Hyundai i10 - test | Pierwsza jazda | Dobrze się zapowiada

kolejna zaleta Hyundaia. Podczas jazdy w kabinie jest cicho. Na wolnych obrotach benzynowego silnika 1.2 prawie nie słychać. Głośniej robi się, gdy "kręcimy" go wyżej, ale i wtedy dobiegające odgłosy nie są męczące. Jednostka brzmi całkiem nieźle, nie wyje. Niespełna 90 KM i 120 Nm pozwalają na

Salon Frankfurt 2011 | Nowe "eski" w gamie Audi

Salon Frankfurt 2011 | Nowe "eski" w gamie Audi

odgłosy we wnętrzu auta. Po analizie komputerowej ANC emituje przez głośniki w kabinie dźwięk o takiej samej częstotliwości i amplitudzie, lecz przesunięty w fazie. Nakłada się on na niepożądany hałas i w znacznym stopniu go niweluje. Dodatkowo, elektronicznie regulowane elementy mocowania silnika poprzez

Audi S8 | Galeria

Audi S8 | Galeria

Audi S8 z 4-litrowym, podwójnie turbodoładowanym motorem V8 dysponuje mocą 520 KM i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm, dostępnym w przedziale 1700-5500 obr./min. Ten ostatni płynie do czterech kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Nowe Audi S8 waży 1975 kg. Niemiecka limuzyna osiąga

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

15-20 tys. km pokonuje rocznie statystyczny polski kierowca - trzykrotnie mniej niż jego odpowiednik z Niemiec czy Francji. Silniki wysokoprężne kuszą niewielkim apetytem, ale w naszych warunkach warto raczej spojrzeć w stronę auta z motorem benzynowym. Biorąc pod uwagę niewielką różnicę w cenie

Jaguar XE 2.0 P 240 KM R-Sport | Test | Tylko nie mów do mnie kotku

Jaguar XE 2.0 P 240 KM R-Sport | Test | Tylko nie mów do mnie kotku

testowanej, usportowionej wersji R-Sport (dostępna ze wszystkimi silnikami). W oczy rzucają się agresywnie wystylizowany przedni zderzak, czarny grill, nakładki na progi, subtelny spojler na klapie i dwie surowe końcówki układu wydechowego, umieszczone bliżej siebie, a nie po zewnętrznych stronach. Zadarty

Toyota GT86 vs. Yamaha MT09 | Konfrontacja | Zaszalej na wiosnę

Toyota GT86 vs. Yamaha MT09 | Konfrontacja | Zaszalej na wiosnę

większości motocykli, zwłaszcza tych sportowych. Nawet sucha nawierzchnia i ciepły kombinezon w szafie nie są w stanie przekonać większości ich użytkowników do maksymalnego wydłużania sezonu. Wiosna to pora roku, gdy te wszystkie dzikie maszyny budzą się do życia, a silniki jazgoczących zabawek wydają z

Toyota Corolla 1.4 D-4D - test | Pierwsza jazda

Toyota Corolla 1.4 D-4D - test | Pierwsza jazda

" układem kierowniczym i precyzyjną skrzynią biegów, ale też... ciszą. Do wnętrza kabiny nie docierają odgłosy pracy silnika czy zawieszenia. Szumy nawet przy prędkościach autostradowych są ledwo słyszalne. Jazda nową Corollą to przyjemność pozbawiona niepotrzebnych emocji. I kropka. SUMMA SUMMARUM

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

tyłu jest nieco mniej miejsca niż w 5-drzwiowej odmianie. Ibiza Cupra została wyposazaona w silnik 1.4 TSI. Mały? Dużej pojemności jak na "sportowca" nie ma, ale motor, wspomagany dwoma układami doładowania - turbo i kompresorem, generuje 180 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wynik jak na

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

niż tylko istnieniem. Strój? Zły pomysł, to przecież Skoda . Silniki? Nic nowego. Cena? Też odpada, wszak pokrewieństwo z VW kosztuje. I gdy fala zakulisowych szeptów zaczęła powoli gasnąć, Yeti pozostało rozwiązanie ostateczne. Być po prostu towarzyską duszą. Za to właśnie lubimy auta z Mlada

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - test | Pierwsza jazda

". Golf Variant może pochwalić się też świetnym wyciszeniem. Do uszu pasażerów dociera tylko szmer silnika, skutecznie stłumiony tak jak odgłosy toczenia nawet przy wysokich prędkościach. Układ jezdny z wielowahaczowym zawieszeniem zestrojono sprężyście. Nie należy do miękkich, ale bez trudu i

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

. Oprogramowanie skrzyni nie bierze pod uwagę jazdy ze stałą prędkością i zapobiegawczo utrzymuje niższe przełożenie. W końcu to "Sport". Na szczęście nawet wtedy apetyt silnika nie rujnuje kieszeni. W pośpiechu Skoda zużywa niespełna 11 l/100 km w mieście i trochę ponad 7 l/100 km poza nim. Codzienna

Citroen DS3 vs. Peugeot RCZ vs. Renault Clio RS Gordini - test porównawczy | Za kierownicą

zastanawiać. Wsiadam do Clio. Przyciskiem uruchamiam 203-konny, wolnossący silnik o pojemności dwóch litrów. Chrapliwe odgłosy są jedynie namiastką tego, co to auto oferuje. Auto wyrywa z miejsca w akompaniamencie ogłuszającego ryku. Głośno jest w środku, głośno jest na zewnątrz. Skok adrenaliny gwarantowany

Ford Focus 2.0 TDCi - test | Pierwsza jazda

torturowaliśmy więc głównie przy użyciu przypadkowych, zapadniętych studzienek i rozsianych w mniejszych miejscowościach "śpiących policjantów". Auto znosiło te złośliwości ze stoickim spokojem, a do wnętrza kabiny nie dochodziły żadne nieprzyjemne odgłosy. Nowy kompakt Forda dostępny będzie z aż

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

przyspieszanie (odpowiednio: 9 i 10 l/100 km w mieście). Miłośnicy "automatów" mają do wyboru wersję europejską z 1,6-litrowym silnikiem i przestarzałą, 4-biegową skrzynią. To jednak propozycja tylko dla cierpliwych (0-100 km/h w 12,6 s), raczej do miasta i raczej dla kierowców pokonujących rocznie

Rozsądny rozmiar Peugeota 607 2.2 HDi

? Zwykle za pomocą bezpośredniego wtrysku oraz mnożenia sprężarek. Cel? Ograniczenie spalania. Być może za kilka lat nikogo nie będą dziwić 400-konne limuzyny z dwulitrowymi silnikami. Ale dość teorii. Przekręcam kluczyk. Przy zamkniętych drzwiach odgłosy jednostki napędowej są prawie niesłyszalne. Dużo

VW PASSAT W8 4MOTION

autostradach. Cicho pracujący silnik W8 zapewnia wystarczającą dynamikę jazdy i znakomitą elastyczność. Do uszu pasażerów dochodzi tylko szum opływającego karoserię powietrza i toczących się kół. Motor usłyszymy dopiero po "wkręceniu" go na wyższe obroty. Na światłach odgłos dochodzący z czterech rur

Mercedes klasa E

mocach od 136 do 514 koni mechanicznych. Czterocylindrowe diesle zostały znacząco wzmocnione (200 CDI do 136 KM, a 220 CDI do 170 KM). Poprawił się przebieg momentu obrotowego, ale zużycie paliwa pozostało na poprzednim poziomie (6,3 l/100 km dla obu silników). Do modelu E 320 CDI trafił zupełnie nowy

Honda CB 600F Hornet vs. Suzuki GSR 600 - wściekłe bliźniaki

odgłosów. Silniki doskonale dają sobie radę z masą motocykla i wnet wychodzi cała prawda o naked-bike'ach. Wieje. Na Hornecie nieco słabiej, w czym sporo jest zasługi wyżej poprowadzonej linii maski reflektora i wskaźników. W wyścigu o klienta wyposażony w teleskopy upside-down Hornet wysuwa się o długość

Konfrontacje: Alfa Romeo 156 2.5 V6/Honda Accord 2.4 Type S

produkcji, ale również ewidentna korzyść dla użytkownika. Mniej tłoków to mniejsze tarcie, niższe zużycie paliwa i mniejsze wymiary motoru. Jednak ten, kto sądzi, że Hondę opuściły sportowe ambicje, jest w błędzie. Osiągi jednostki napędzającej Accorda nie są gorsze niż silnika Alfy Romeo. Dzięki bardzo

Skoda Octavia 1.9 TDI Elegance - test | Za kierownicą

nagrodzić wręcz abstynencką wstrzemięźliwość diesla. Samochód spala średnio niewiele ponad 5 l/100 km, co jest dobrym wynikiem nawet w segmencie mniejszych aut. Jedyna wada jednostki to szorstki dźwięk - typowy dla silników TDI nie tylko w Škodzie Octavii. Charakterystyczne odgłosy motoru to efekt

Suzuki Bandit 1250S - Bandit? To widać, słychać i czuć

im ustępowały. "Najważniejszy w motocyklu jest silnik. A to był cały czas ten sam olejak, którego niepowtarzalny odgłos pracy kazał mi go nazywać grzechotnikiem" - wyraźnie wzruszył się Stefan. Co będzie teraz? Blok nowego silnika jest gładki i nie ma na nim ni śladu najmniejszego choćby

Skoda Octavia II 1.6 Ambiente - test | Za kierownicą

l benzyny, zależnie od warunków i stylu jazdy. Również w mieście silnik nie grzeszył żarłocznością - od 7,5 do 10,2 l/100 km. Średnie spalanie podczas testu wyniosło 7,8 l/100 km. Projektanci nowej Škody zmienili koncepcję jej tylnego zawieszenia i odeszli od prostej w konstrukcji belki skrętnej na

Peugeot 307 HDi 110 KM XT

common rail, a także w filtr, który dodatkowo oczyszcza spaliny z sadzy. Jeśli wierzyć danym fabrycznym, silnik Peugeota nie jest mistrzem sprintu. Jego benzynowy odpowiednik o pojemności 1,6 l i tej samej mocy powinien rozpędzać auto do 100 km/h w czasie o sekundę krótszym. Testowana "307"

Romet Z 125 - polski klon Chińczyka

gdy ani prędkość, ani wrażenia dźwiękowe na to nie wskazywały. Co więcej, obrotomierz przy spokojnej, miarowej pracy silnika na biegu jałowym wskazuje 2 tys. Trochę to za dużo. Drugim potknięciem jest za słabo podświetlony wyświetlacz biegów. Szczególnie w słoneczne dni jest nieczytelny. Mało

Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition

Evo VII] Silnik - benzynowy R4/16, 1997 ccm, Skrzynia - ręczna/5 biegów Moc -265 KM przy 6500 obr./min Moment obrotowy - 355 Nm przy 3500 obr./min Prędkość maks. - 245 km/h Przysp. 0-100 km/h - 6,1 s Zużycie paliwa - 10,9 l/100 km Napęd - na cztery koła Nadwozie - 449/177/145 cm (dł./szer./wys

Opel Agila 1.3 CDTI Njoy

. Wrażenie to potęguje wspomaganie układu kierowniczego. Kierownica jest dobrze wyprofilowana i miła w dotyku, zaś wskaźniki tablicy rozdzielczej - czytelne. Największej przyjemności z jazdy Oplem dostarcza silnik. Turbodoładowana jednostka wysokoprężna o pojem-ności 1,3 l czyni z Agili pierwszy samochód

Unimog U4000 - potwór z bagien

okolicy. Stanowczo zbyt zwyczajnie jedzie się tym pojazdem, ma się wrażenie, że nic go nie zatrzyma. Przy zjeździe z wzniesienia czuję te parę ton masy - nie wystarczy hamowanie silnikiem, czasem trzeba dotknąć pedału hamulca. A hydrauliczno-pneumatyczne hamulce w Unimogu nie są łatwe i przyjemne - na

Toyota Prius II

stwierdzi wyczerpanie energii, włącza się (a jednak) poczciwy silnik spalinowy. Jest on również potrzebny w czasie gwałtownych przyspieszeń lub przy jeździe z dużymi prędkościami. Jego 78 koni to żadna rewelacja, choć przy połączonych siłach obu motorów można liczyć już na 110 KM i aż 478 Nm. Ale tylko do

MERCEDES-BENZ E 320/RENAULT VEL SATIS 3.5

pracujący pod maską Vel Satisa jest znany m.in. z Nissana Maksimy. Ma dwa wałki rozrządu na każdy rząd cylindrów i cztery zawory na cylinder. W obu silnikach wałki są napędzane łańcuchem, co podyktowane jest chęcią uzyskania odpowiednio wysokiej trwałości tych konstrukcji. Cicho pracujący motor Mercedesa

Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 HEMI

. Światło sączące się spod progów i deski rozdzielczej czyni je niemal wytwornym. Od razu przypomniał mi się film o handlarzach nieruchomości, którzy manipulując oświetleniem, potrafią uczynić ponętnym mieszkanie w zapuszczonym bloku. Czy to wnętrze olśni mnie także z dnia? Uruchamiam ciepły jeszcze silnik

Re: silnik 1.8T

Witam!dobra elastycznosc i dynamika . mozliwe srednie spalanie na poziomie 10 l/100 km(dosyc dynamiczna jazda ,1/2miasta /1/2 trasy) :passat 1.8 t(150 KM) dobry ,ale kosztowny w eksploatacji silnik .trwały układ korbowo tłokowy (pamietajacy ,wraz z blokiem czasy starych 1.8 8v).z drugiej

Re: Volvo S80 V8

Jeździłęm takim i dwie rzeczy rzucają się w oczy: - dźwięk silnika brutalny i wysoki, nie przypomina wcale bulgoczących V8, ale raczej te z ...motorów ścigaczy. Ogólnie rzecz biorąc odgłos bardzo przyjemny, aż się chce wciskać gaz - ma seryjnie napęd AWD, co prawda z Haldexem, ale na mokrym

2,0 HDi koncernu PSA w Peugeot 307

maską Peugeota 307 (...) znajduje się dobrze znany motor HDi w mocniejszej 110-konnej wersji, wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk common rail, a także w filtr, który dodatkowo oczyszcza spaliny z sadzy. Jeśli wierzyć danym fabrycznym, silnik Peugeota nie jest mistrzem sprintu. Jego

HDI -tomi278

W jakim aucie masz to 1,6 hdi? Ja mam taki silnik w Partnerze.8-mio zaworowy z intercoolerem.Fajnie chodzi ten 16V (110 KM)ale ma apetyt!(Zresztą mój też nie jest ascetą) Mnie w Partnerze ciągnie zadowalająco.Pali więcej niż obiecuje producent , ale akceptowalnie (5-7 l).Faktycznie wrażliwy na

Re: Numer 10/2003

nie zaczął ich produkować. Może dodam tylko,że prawo jazdy mam ponad ćwierć wieku i przejechałem już set tysięcy z pedałem hamulca potrafię się obchodzić i bardzo często aby oszczędzać tarcze umiejętnie hamuję silnikem. Silnik, mam motor 1.8 bo taki miałem w poprzedniej lagunie. Jest na

Re: Diesel czy benzyna

inteligencję by uzmysłowić ci, że diese > l nie > > zna pojęcia 'wysokie obroty'. > > "A benzyniak zna?" - zapytał motocyklista jeżdżący na ścigaczu. Nie sądzę, żeby ten motocyklista rozmawiał o obrotach z drugim, posiadającym maszynę z silnikiem wysokoprężnym. > Jak już