napędem tylne

Filip Trusz

Toyota GT86 CS-R3 | Powrót tylnego napędu do rajdów

Toyota GT86 CS-R3 | Powrót tylnego napędu do rajdów

Za sprawą Toyoty GT86 CS-R3 do rajdów FIA powraca tylny napęd. To pierwsza tylnonapędowa rajdówka, która otrzymała homologację FIA w XXI wieku

AMG zrezygnuje z tylnego napędu?

W niedalekiej przyszłości AMG zamierza skoncentrować się na samochodach z napędem obu osi. Powód - klienci go preferują

Alfa Romeo Giulietta | Na bazie Giulii i z tylnym napędem?

Na razie Alfa Romeo wszystkie siły przerzuciła na dwa samochody: Giulię (premiera lada chwila) i SUV-a (konkurent Audi Q5, BMW X3 oraz Mercedesa GLC). Jednak marka ma znacznie ambitniejsze plany. Właśnie dowiedzieliśmy się paru rzeczy o nowej generacji Giulietty

Kia zdradza wygląd sportowego modelu

Kia zdradza wygląd sportowego modelu

Toyota GT 86 CS-R3 | Tylny napęd wraca do WRC

Toyota GT 86 CS-R3 | Tylny napęd wraca do WRC

Toyota GT 86 CS-R3 Tylny napęd wraca do WRC Tylnonapędowe GT 86 pojedzie jako samochód funkcyjny z numerem "00" w zbliżającej się kolejnej rundzie WRC, Rajdzie Niemiec Tylnonapędowe GT 86 pojedzie jako samochód funkcyjny z numerem "00" w zbliżającej się kolejnej rundzie WRC

Alfa Romeo Stelvio | Nowe silniki i tylny napęd

Alfa Romeo Stelvio | Nowe silniki i tylny napęd

Wzbogacona oferta Alfa Romeo Stelvio trafi na rynki EMEA (Europa, Bliski Wchód, Afryka). Auto będzie dostępne z nowym silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra. Jednostka wykonana z aluminium oferuje 180 KM maksymalnej mocy i 450 Nm momentu obrotowego. Całość trafia na tylne koła poprzez 8-biegowy

Elektryczna Honda e zadebiutuje w Genewie

Elektryczna Honda e zadebiutuje w Genewie

nawiązuje do pierwszego Civica. Dzięki okrągłym przednim i tylnym reflektorom, Honda e wygląda jak samochód przyszłości skrzyżowany z zabawką. Futurystyczny kształt dobrze oddają charakter nowej Hondy – miejskiego auta o napędzie elektrycznym trafiającym na tylną oś. Mieszczuch przyszłości Białe

Opinie Moto.pl Nowy Lexus ES: Żegnaj Lexusie GS. Jeździliśmy nowym sedanem klasy premium

Opinie Moto.pl Nowy Lexus ES: Żegnaj Lexusie GS. Jeździliśmy nowym sedanem klasy premium

zaprezentowany GS (w Japonii sprzedawany od 1991 r. pod nazwą Aristo) z napędem na tylną oś i kultowym silnikiem 2JZ pod maską. Model GS miał trzech potomków. Wygląda na to, że czwarta generacja była ostatnią w historii marki. Na europejskich i amerykańskich rynkach zastępuje go nowy, globalny Lexus ES. Powstał

Nowe BMW Serii 1 - miejskie BMW z napędem na przednią oś

Nowe BMW Serii 1 - miejskie BMW z napędem na przednią oś

Tak – trzecia generacja BMW serii 1 ma napęd na przednią oś lub na cztery koła xDrive. Podobne rozwiązanie widzieliśmy już w serii 2 Active Tourer. W przypadku minivana, fani marki dość szybko wybaczyli BMW to posunięcie. Jednak tym razem napędowa „ośka” trafia też do kompaktowego

Salon Genewa 2014 | Renault Twingo | Silnik z tyłu, tylny napęd

Salon Genewa 2014 | Renault Twingo | Silnik z tyłu, tylny napęd

można tego nie dostrzec, gdyż klamki tylnych drzwi zostały ukryte w ramce szyby. Nadwozie jest okraszone wieloma elementami stylistycznymi mającymi podnieść jego atrakcyjność w oczach klientów. Tą drogą w segmencie A poszli już Fiat i Opel, teraz dołącza Renault. Platformę Twingo dzieli ze Smartem

Luksusowa Alfa z tylnym napędem?

Luksusowa Alfa z tylnym napędem?

Ostatnia Alfa Romeo 166 zjechała z taśmy produkcyjnej w maju 2007 roku, po 9 latach produkcji. Wyjątkowej urody limuzyna powstała na tej samej płycie podłogowej, co Lancia Kappa i w 2003 roku przeszła face-lifting. Nad designem Alfy 166 czuwał Walter de'Silva. Komorę silni

Wideo | Lamborghini Huracan z napędem na tył szaleje na torze

Wideo | Lamborghini Huracan z napędem na tył szaleje na torze

Huracan 2016 | Co nowego? Sercem Huracana LP580-2 jest znana z LP610-4 "V-dziesiątka" o pojemności 5,2 l. Zgodnie z kodową nazwą nowego modelu, inżynierowie z Sant'Agata wycisnęli z niej 580 KM (moment obrotowy to 540 Nm), a cała moc trafia na dwa koła tylnej osi. Przypomnijmy

Ssangyong Rexton G4, czyli koreański pokaz możliwości. Znamy polskie ceny!

Ssangyong Rexton G4, czyli koreański pokaz możliwości. Znamy polskie ceny!

system kamer 360 stopni. Napęd na tylne koła Napęd na cztery koła występował w poprzedniku w standardzie. Tym razem w podstawowej wersji moment obrotowy będzie przekazywany na tylną oś. 4X4 wymaga dopłaty. Pod maską 2.2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 181 koni mechanicznych. Współpracuje z 6-stopniową

Lamborghini Gallardo LP 550-2 Spyder

Lamborghini Gallardo LP 550-2 Spyder

Lamborghini Gallardo LP 550-2 SpyderNowe Gallardo Spyder teraz będzie dostępne z napędem tylko na tylne koła.Nowe Lamborghini Gallardo napędza silnik V10 5.2-litra, który produkuje 550 KM. Inżynierowie dostroili również zawieszenie do napędu na tylne koła.Jaki napęd jest najlepszy? Kiedy Audi

Limitowana Toyota GT86 | Tylko 10 sztuk w Polsce

Limitowana Toyota GT86 | Tylko 10 sztuk w Polsce

Toyota GT 86 CS-R3 | Tylny napęd wraca do WRC Konstrukcja ta ma jeden z najniżej położonych środków ciężkości, doskonałe rozłożenie masy, oraz silnik, rozwijający harmonijnie, bez wykorzystania turbosprężarki, 100 KM mocy z jednego litra pojemności. Te parametry definiują wyjątkowy charakter

Wideo | Kia zdradza wygląd sportowego modelu

Wideo | Kia zdradza wygląd sportowego modelu

z podwójnym doładowaniem. Taka jednostka rozwinie maksymalną moc 365 KM i 509 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niewykluczone, że inżynierowie marki Kia wycisną jeszcze więcej mocy z tej konstrukcji. Napęd będzie przekazywany na tylną oś.

Audi prezentuje nowe R8. Oto wersja V10 RWS, czyli 540 KM na tył

Audi prezentuje nowe R8. Oto wersja V10 RWS, czyli 540 KM na tył

tysięcy euro (ok. 110 tys. zł). Pierwsza partia tylnonapędowych R-ósemek ma być ograniczona do 999 egzemplarzy. Sercem sportowego modelu z Ingolstadt pozostaje wolnossące V10 o pojemności 5,2 litra, mocy 540 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozbycie się napędu quattro oznacza utratę 50 kg masy

Porsche 911 Carrera T - dla tęskniących za 911 R

Porsche 911 Carrera T - dla tęskniących za 911 R

290 km/h. Zobacz także: Panamera Sport Turismo i Panamera Turbo S E-Hybrid, już wiemy, jak jeżdżą najnowsze cuda od Porsche Porsche w tym modelu postarało się jak najbardziej obniżyć masę własną pojazdu. I tak tylną szybę oraz tylne szyby boczne wykonano z lekkiego włókna szklanego, a panele drzwi

O.CT - w starym stylu

O.CT - w starym stylu

O.CT - w starym stylu Z taką mocą nie ma żartów. Firma O.CT stworzyła potwora. Audi S3, 550 KM i... tylny napęd! Recepta na ogniste GTi? Najlepszy silnik (Audi) ostatnich lat, kompakt "w starej budzie" i... tylny napęd. A wszystko w wyścigowym opakowaniu. Zacznijmy od początku, a na

Porsche 911 Turbo | Król ze Stuttgartu

Porsche 911 Turbo | Król ze Stuttgartu

Porsche 911 Turbo Oferta Porsche 911 zostaje wzbogacona o kolejny model Porsche 911 Turbo będzie posiadał podwójnie doładowany silnik, napęd na cztery koła, 520 KM mocy, tylne skrętne koła i aktywną aerodynamikę Wygląda na to, że nowe Turbo na bazie modelu 991 zawiesza poprzeczkę bardzo wysoko

Mercedes Vito | Furgon z napędem 4x4

Mercedes Vito | Furgon z napędem 4x4

lepiej, niż jego konkurenci z napędem jednej osi. Mercedes klasy V | Prezentacja modelu Vito otrzymało stały napęd obu osi. Centralny mechanizm różnicowy rozdziela moment w stosunku 45:55, ale w ekstremalnych warunkach może dostarczyć do 70% momentu do jednej z osi. W razie gdyby okazało się to

Toyota Supra | Wielki powrót w Tokio

Toyota Supra | Wielki powrót w Tokio

Już jesienią podczas japońskich targów pojawi się długo oczekiwana Toyota Supra. Dobra wiadomość jest taka, że samochód będzie w końcowej fazie rozwoju, ale do premiery rynkowej pozostanie jeszcze co najmniej rok. Potencjalni klienci będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Samochód prezentowany na w

Toyota MR2 | Samochód marzeń

Toyota MR2 | Samochód marzeń

Niezwykłej urody model drugiej generacji Toyoty MR2 SW20, zadebiutował w 1989 roku. I to właśnie tylny napęd był podstawowym kryterium wyboru samochodu przez obecnego właściciela. Zdecydowanie nie wchodziło w rachubę auto rodem z Bawarii, dlatego pierwotnie poszukiwał Supry, ale po niepowodzeniach

Powrót tylnonapędowego Lamborghini

Powrót tylnonapędowego Lamborghini

Poprzednim był Diablo GT z 1999 roku. Dziś portal 4wheelsnews.com dotarł do, jak twierdzi, pierwszych oficjalnych zdjęć Gallardo LP550-2 - jednego z dwóch tylnonapędowych modeli Lamborghini , które trafić mają do salonów włoskiego producenta jeszcze w tym roku. Napęd na tylne koła oznacza

Škoda Superb 4 x 4 - za kierownicą

od dziesięciu lat, kiedy debiutowała Octavia 4 x 4, wykorzystuje napęd szwedzkiej firmy Haldex. Sprzęgło międzyosiowe decyduje, ile momentu i kiedy trafi na przednią lub tylną oś. Zwykle aż 96 proc. trafia na przód. Gdy jednak koła zaczynają się ślizgać, auto staje się bardziej tylnonapędowe. I to

Nadjeżdża flagowa limuzyna Kii

Nadjeżdża flagowa limuzyna Kii Pierwszy w historii marki sedan z napędem na tylne koła Ta targach w Korei zadebiutuje pierwszy w historii Kii sedan z napędem na tylne koła. Limuzyna o roboczej nazwie K9 ma być oparta na Hyundaiu Genesisie Za kilka miesięcy na targach w Korei zadebiutuje pierwszy w

Hołowczyc wycofał się z Dakaru

Dakar po tym jak na 66. kilometrze 9. etapu. urwał się tylny most i wypadł wał napędowy. Na kopnych wydmach Pustyni Atacama bez tylnego napędu zawodnicy nie mogli kontynuować jazdy. W tegorocznym Rajdzie Dakar Krzysztof Hołowczyc spisywał się rewelacyjnie. Jechał bardzo równo kalkulując cały czas ryzyko

Alfa Romeo - idźcie tą drogą?

czteromiejscowym coupe w układzie 2+2 mierzącym 4,8 m długości. Sportowe auto napędzane jest potężnym silnikiem V8, którego moc w całości trafia na koła tylnej osi. Alfa Romeo skupiło się ostatnio na budowaniu mniejszych aut, adresowanych głównie do młodych młodych ludzi więc takie pełnowymiarowe, sportowe coupe

Feralne rozporządzenie c.d.

przodem i tyłem" - zadanie wydaje się być daleko odbiegające od zadań, które powinny być wykonywane podczas nauki jazdy samochodem. W temacie "charakterystyki samochodów" - pojawia się np. zapis: "Napęd przedni kojarzony jest z podsterownością, napęd tylny skłania do nadsterowności

LP550-2 Valentino Balboni

tym, że otrzymał napęd na tylną oś? Przede wszystkim, Gallardo został poddany diecie i obecnie waży 1380 kg. Moc 550 KM uzyskiwana z wysokoobrotowego V10 o pojemności 5,2l wystarcza by katapultować auto do setki w czasie 3,9 sek., a maksymalna prędkość z jaką można mknąć to 320 km/h. LP550-2 otrzymało

Sportowa Kia z napędem na tył?

Powstanie nowa Kia? Czy do produkcji zostanie wprowadzony sporotwy model Kia z napędem na tylną oś? Szefowie koreańskiej firmy Kia rozważają wprowadzenie do produkcji małego, sportowego modelu auta z napędem na tylną oś, który umocniłby jej pozycję na rynku Jeszcze nigdy w historii Kia nie miała

Hyundai Genesis Coupe

kosztować 19 900 dolarów. Za sześć tysięcy dolarów więcej będzie można mieć całkiem nieźle wyposażoną wersję z silnikiem V6. Sprzedaż za oceanem ma ruszyć na początku przyszłego roku. Tylny napęd i niska cena może sprawić, że auto stanie się popularną bazą do tuningu. Jeśli tylko zawieszenie sprosta

Nowe Lamborghini będzie dieslem?

, niejeden podrapał się w głowę w zakłopotaniu. Czworo drzwi, silnik z przodu, napęd na tylną oś? Szefostwo firmy planuje premierę swojego pierwszego 4-drzwiowego coupe na 2011 rok. Ma być rywalem m.in. Porsche Panamery czy Mercedesa CLS. Będzie można go kupić za około 675tys. zł, wybierając przy tym jeden

Jeep Wrangler YJ/TJ (1986-2006) - opinie Moto.pl

Jazda po bezdrożach rządzi się swoimi prawami, żadne rekreacyjne bulwarówki mimo napędu 4x4 nie mają wstępu na trudny teren. Do tego potrzebny jest samochód pokroju Jeepa Wranglera. To jedno z nielicznych już aut na świecie, które w seryjnej wersji mogłoby przejechać trasę ekstremalnego rajdu. Po

Audi TTRS | Test | (Nie)chwyta za serce

Spróbujmy zatem zastosować tę listę do Audi TTRS. Auto posiada pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 l. Przy pomocy turbosprężarki generuje moc 340 KM oraz moment obrotowy 450 Nm. Na początek jest więc całkiem nieźle. Dalej już nieco gorzej - jednostkę napędową umieszczono z przodu, a napęd

To ci dopiero śpioch! | Wideo

Jak pisaliśmy tutaj - w pierwszej chwili trudno zorientować z jakim "gagatkiem" mamy do czynienia. Ot, nieco większe obręcze kół, centralnie umieszczony wydech i reflektory z czarnym wypełnieniem. Całą prawdę poznamy dopiero w chwili, gdy zajrzymy pod maskę. Zamiast filigranowego, rzę

Konfrontacje: Audi A4 2.0 TDI/BMW 320d

 przodu to także więcej miejsca w kabinie i przestronniejszy bagażnik. W nieodległym Monachium uważają, że tylko tylny napęd gwarantuje równomierny rozkład mas i bliską neutralnej charakterystykę prowadzenia auta. Dodają, że samochód ma dawać "radość z jazdy" kierowcy

BMW 335i coupé vs. Ford Mustang GT

ok. 5,5 s Napęd na tylne koła na tylne koła Wymiary (dł./szer./wys.) 458/178,2/139,5 cm 477/188/141 cm

Bentley Continental jako... czołg! Takie rzeczy tylko w Rosji

Bazą dla nietypowego czołgu jest Bentley Continental GT. Przeróbki objęły w zasadzie całą dolną część pojazdu. Napęd przenoszony jest poprzez dwie długie gąsienice, które łączą przednią i tylną oś, zatem rosyjski Bentley Ultratank (tak nazwano projekt) porusza się dokładnie tak jak czołg. Pod maską

Używane - Suzuki Grand Vitara 1997-2005

albo śnieg, inaczej naprężenia zdemolują przeniesienie napędu. W grę wchodzi zatem spokojna eksploatacja w dość komfortowym wydaniu. Nierówności drogi są dobrze tłumione (na większych wybojach tył może trochę podskakiwać), fotele wygodne, przestrzeń w zupełności wystarczająca nawet do rodzinnych

Rodzaje napędów 4x4, czy warto w nie inwestować? Kiedy napęd na obie osie się przydaje?

Outlanderowi, czy Skodzie Kodiaq. Sercem układu jest międzyosiowe sprzęgło odpowiedzialne za dozowanie siły napędowej na druga oś. Niestety, intensywna eksploatacja w terenie czy na śniegu może doprowadzić do jego przegrzania. Wówczas, ze względów bezpieczeństwa napęd tylnej osi zostaje rozłączony. Może też

Mitsubishi Eclipse Cross tańszy o prawie 15 tysięcy złotych

sterowane szyby przednie i tylne - kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach - przesuwną kanapę z oparciem regulowanym w zakresie kilkunastu stopni Nowoczesny, japoński SUV dostępny jest teraz na bardzo korzystnych warunkach. Wersja z silnikiem 1.5 Turbo, z napędem na cztery koła 4WD i

Opinie Moto.pl: Toyota RAV4 AWD-i Hybrid. Testujemy RAV4 z napędem na obie osie i to w odmianie hybrydowe

wszystkim siła napędowa dostępna dla tylnej osi wzrosła o 30 proc. Tym samym rozdział napędu między osie może się wahać między 100:0, a 20:80. Maksymalna wartość momentu obrotowego, jaki może dotrzeć do tylnych kół, wzrosła z 953 do 1300 Nm – chwilowy moment. Dodatkowo auto zostało wyposażone w system

Mercedesy-AMG bez napędu na tył? Okazuje się, że większość klientów woli 4x4

, którzy wybierają model AMG GT interesują się dużo bardziej wersjami z 4x4. Mercedes-AMG oczywiście nie zamierza pozbawić swoich samochodów sportowych emocji. Auta producenta będą korzystały z napędu 4MATIC+, który w specjalnym trybie jazdy może przekazać całą moc na koła tylnej osi. Zdaniem AMG, to

Toyota Prius po faceliftingu - po raz pierwszy z napędem na cztery koła

będzie wyposażony w przełomowy napęd AWD-i. Inteligentne rozwiązanie to nic innego jak napęd 4x4 z silnikiem elektrycznym umieszczonym przy tylnej osi. Takie rozwiązanie pozwala zwiększyć pewność prowadzenia w trudnych warunkach. Jednostka oferuje wysoki moment obrotowy i dołącza się automatycznie

Hybrydowe BMW X3 wchodzi na rynek, a elektryk jest w planach. Marka elektryfikuje swojego najpopularniejszego SAV-a

typowe dla hybryd zmniejszenie przestrzeni bagażowej. Bagażnik BMW X3 xDrive30e pomieści 450 litrów, a w wersji z konwencjonalnym napędem - 100 litrów więcej. Złożenie oparcia tylnej kanapy zwiększa pojemność bagażnika do 1500 l. Ile trwa ładowanie? Akumulator wysokonapięciowy można ładować ze zwykłych

Peugeot 3008 Hybrid Plug-in wyceniony w Polsce

Hybrydowy Peugeot 3008 występuje w dwóch odmianach - Hybrid 225 PHEV i Hybrid4 300 PHEV. Choć oba współpracują z taką samą przekładnią, różnice są całkiem spore. Pierwszy wariant generuje 225 KM, które są przekazywane na przednią oś. Odmiana Hybrid4 to już 300 KM mocy i napęd na cztery koła. >

Mitsubishi wyprzedaje topowe SUV-y. Te modele kupisz taniej o VAT

Mitsubishi Eclipse Cross powstał na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Nadwozie mierzy 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości. Rozstaw osi to 267 cm. Eclipse jest pierwszym modelem Mitsubishi w

Rodzaje napędów na cztery koła. Czy należy je serwisować?

Napęd dołączany ręcznie Najprostszy rodzaj napędu na cztery koła zawrotną karierę zrobił w pojazdach typowo użytkowych i terenowych. Podczas jazdy po utwardzonych drogach moc przekazywana jest wyłącznie na tylną oś ze sztywnym mostem napędowym. Dopiero na piachu, błocie lub śniegu, kierowca może

BMW M8 debiutuje oficjalnie. Silnik z M5, napęd na tył i aż cztery wersje

na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive z dominującą tylną osią. Kierowca za pomocą trybów jazdy może jednak całkowicie odłączyć przedni napęd. Dla amatorów sportowych wrażeń, producent przygotował też wersję jeszcze mocniejszą. Odmiana Competition legitymuje się mocą 625 KM, a do

Toyota Raize oficjalnie. Mały SUV debiutuje w Japonii

/100 km. To wynik wersji z napędem na przód. Za dopłatą małego SUV-a będzie można wyposażyć w napęd 4WD (deklarowane spalanie podskakuje do 5,7 l/100 km). System Dynamic Torque Control 4WD przekazuje część momentu na tylne koła przy dynamicznym ruszaniu, a także, kiedy Raize jedzie po trudniejszym

Mercedes Klasy A będzie hybrydą plug-in. Zasięg prawie 60 km na prądzie

układu będzie oscylować wokół 230 KM, a napęd trafi na przednią oś za pośrednictwem ośmiostopniowej przekładni automatycznej zapożyczonej z modelu GLB. Zasięg na prądzie Pod tylną kanapą hybrydowego Mercedesa Klasy A znajdzie się bateria o pojemności 15 kWh. Według producenta na pełnym naładowaniu

Dacia Duster jako papamobile. Do takiego wozu przesiadł się papież Franciszek

celu dostosowania samochodu do potrzeb Watykanu, takich jak zewnętrzne i wewnętrzne wsporniki i uchwyty. Mimo przeróbek, gabaryty papieskiej Dacii Duster są takie same jak modelu seryjnego. Zaadaptowana wersja ma 5 miejsc, napęd 4x4 i wyjątkowo wygodną tylną kanapę. Trudno powiedzieć, czy papież

Renault Kadjar z napędem 4x4 - cennik 2019. Kompaktowy crossover w nowej wersji

Renault Kadjar Blue dCi 150 4x4 to nowość w ofercie Kadjara. Poprzednio wersję z napędem na obie osie napędzał 1.6 dCi, teraz diesel ma 1,7 l pojemności i oferuje kierowcy 150 KM mocy i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To poprawa o 20 KM i 20 Nm. Silnik parowany jest tylko z manualną

Aston Martin DBX oficjalnie! Pierwszy SUV brytyjskiego producenta

;pożyczonej" od kolegów z AMG). Pod samochodem znajdziemy aktywne dyferencjały rozdzielające napęd pomiędzy osiami. Dlatego DBX ma się świetnie sprawdzać na drogach, ale i poza nimi. Ma radzić sobie nie tylko w terenie, ale także rzucać tyłem jak rasowy sportowiec. Wszystko za sprawą tylnego dyferencjału

Kia Stinger GTS - mocna wersja z V6 i specjalnym trybem do driftu

będzie topowa jednostka przewidziana dla tego modelu, a więc 3,3-litrowy, benzynowy silnik V6 o mocy 370 KM i 509 Nm maksymalnego momentu, parowany z 8-stopniowym automatem. Klient będzie mógł wybrać napęd na tył lub 4x4 (od 46 500 dolarów). Najciekawszy w Stingerze GTS jest właśnie nowy napęd AWD, który

Hybrydowe Peugeoty 508 i 3008 z polskimi cenami. Wersje PHEV od 166 500 zł

silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 109 KM. Jeden z tych silników wspomaga przednią oś, drugi tylną. Dzięki temu model 3008 ma napęd na cztery koła. Energię magazynuje akumulator o pojemności 13,2 kWh. Naładowany do pełna pozwala przejechać do 50 km w trybie w pełni elektrycznym. Maksymalna moc całego

Nowa Toyota C-HR wyceniona - futurystyczny crossover za prawie 100 tysięcy złotych

, rozpoczynając stylistyczną rewolucję. Konstruktorzy postanowili nieco odświeżyć design i wnętrze C-HR'a, a w gamie silnikowej pojawiła się nowa hybrydowa propozycja. Nowe wcielenie Toyoty C-HR ma przeprojektowane pasy przedni i tylny oraz nowe światła LED. W standardzie pojawił się także nowy system

Jeep Compass - cennik i wersje wyposażenia

wersji Jeep Compass Sport to m.in.: Asystent ruszania pod górę, asystent pasa ruchu, system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd dla całego zakresu prędkości, tempomat, tylne lampy LED, elektrycznie regulowane lusterka, klimatyzacja manualna, monochromatyczny 3,5-calowy wyświetlacz TFT w

Najszybszy pomnik świata

"Wydaje mi się, że trudno byłoby znaleźć kogokolwiek, kto przejechał Lamborghini więcej kilometrów, niż ja." - "To zasługuje na pomnik". Od tych dwóch mocnych stwierdzeń rozpoczyna się film promocyjny najnowszego Lambo Gallardo LP550-2 (informacje na jego temat znajdziesz

Skoda Vision X - pojedzie na benzynie, prądzie i CNG

Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jeden ze zbiorników gazu umieszczono pod tylnym siedzeniem, a drugi za tylną osią pojazdu. Silnik napędzany CNG napędza przednią oś, a silniki elektryczne tylną. fot. Skoda To pierwszy samochód marki Skoda z napędem na cztery koła, który nie jest wyposażony w wał

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - nowy Jeep Wrangler

zarządza momentem obrotowym przesyłanym na przednie i tylne koła. System napędu 4x4 Command-Trac oferuje 4 tryby pracy (plus tryb Neutral): 2H (Two-Wheel Drive High Range) - napęd na tylne koła, do jazdy po drogach utwardzonych 4H AUTO (Full-Time Active On-Demand High Drive) - napęd Full-Time na cztery

Audi Q4 e-tron Concept - nowy SUV przyjedzie do Genewy

ograniczyło się do pokazania nam kilku szkiców nowego crossovera. To przedsmak tego, co zobaczymy już w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Pojawiają się doniesienia, że Q4 e-tron będzie korzystał z bardzo podobnego napędu, co e-tron. Oznacza to dwa silniki elektryczne - jeden napędza koła przedniej

Czy napęd 4x4 jest wart swojej ceny? Ile kosztuje? Sprawdzamy na przykładzie najpopularniejszej marki w Polsce

Podczas codziennej jazdy Skody z napędem 4x4 zachowują się jak auta przednionapędowe. Tylna oś dołączana jest tylko wtedy, kiedy kierowca tego potrzebuje. Co ważne, dzieje się to błyskawicznie. Priorytetem dla układu jest wygoda i bezpieczeństwo. System sprawdzi się nie tylko w trudnych warunkach

Co to jest sprzęgło wiskotyczne? Czy należy spodziewać się kosztownych problemów po latach eksploatacji?

oznacza brak przenoszenia napędu na oś tylną. Sytuacja zmienia się, gdy zespoły płytek zaczynają poruszać się z różnymi prędkościami. Gdy jedna z osi traci przyczepność, olej błyskawicznie się nagrzewa, co prowadzi do wzrostu jego lepkości i tym samym uniemożliwienia ruchu płytek. Wówczas, ciecz staje się

Jaguar wycenił luksusowe kombi, konkurenta BMW Serii 5 i Mercedesa Klasy E

napędem AWD, dostępna od poziomu wyposażenia Prestige to koszt 267 200 zł. W ofercie znajdziemy 250-konny silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. W takim wydaniu napęd trafia na tylną oś, a ceny zaczynają się od 238 100 zł. Najmocniejszy diesel w ofercie – wersja 3.0 TDV6 - ma 300 KM mocy i

Opinie Moto.pl: Nowa Toyota RAV4 - jak jeździ najnowsza wersja pierwszego kompaktowego SUV-a na świecie

przednionapędowej jest identyczny. Benzynowy, 4-cylindrowy silnik o poj. 2,5 l wspólnie z elektrycznym osiąga moc 218 KM, która jest przekazywana na oś napędową przy użyciu bezstopniowej skrzyni biegów. W odmianie z napędem na obie osie zastosowano dodatkowy silnik elektryczny zabudowany w tylnej osi. Napęd

Kupujemy używane - Kompaktowe auta z napędem 4x4 za 30 tysięcy złotych

nawigacja, trafiają się bardzo często. Napęd 4x4 - tylna oś dołączana jest w razie potrzeby, dostępny był z dwoma flagowymi jednostkami. To benzynowy 2.5 Turbo o mocy 230 KM i wysokoprężny D5 2.4 o mocy 180 KM. Diesel odwdzięcza się stosunkowo niskim zużyciem paliwa i wytrzymałością. Wiele egzemplarzy

Ford Mondeo Hybrid - Ford wprowadza napęd hybrydowy pod maskę rodzinnego kombi

jednostkę elektryczną zasilaną akumulatorem o pojemności 1,4 kWh. Hybrydowy napęd wykorzystuje silnik elektryczny do wspomagania jednostki benzynowej pracującej w cyklu Atkinsona. Auto wyposażono w generator pozwalający ładować regeneracyjnie akumulator litowo-jonowy znajdujący się za tylnymi siedzeniami

Elektryczny Ford Mustang Mach-E jest... SUV-em. Zagrozi Tesli Model X?

wersji napędowych Choć Ford Mustang Mach-E jest samochodem stricte elektrycznym, będzie występował w kilku wersjach napędowych. Przede wszystkim mamy do wyboru dwa rodzaje baterii - standardową (75,5 kWh) i o wydłużonym zasięgu (98,8 kWh). W wersji z napędem na tylną oś i większą baterią, możemy liczyć

Audi A4 Allroad 2.0 TFSI | Test długodystansowy, cz. IV | Co Audi ma wspólnego z wojskiem?

czynienia z napędem odłączanym. Założenie takiego systemu jest bardzo proste. Jeśli napęd na cztery koła nie jest potrzebny np. podczas jazdy autostradą ze stałą prędkością, elektronika odłącza napęd tylnych kół, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Nie ma tutaj centralnego mechanizmu różnicowego

Chimeryczna Honda

Podczas testów zachowywało się jak typowa przednionapędówka. Najtrudniej wpadało w poślizg i najtrudniej z niego wychodziło. Jako jedyne z całej trójki nie pokonało nasypu o wysokości... 1m. Wystarczyło, że tylne koło na moment powędrowało do góry, by utknęło w głębokim puchu. Dopiero pomoc kilku

Elektryfikacja według Lexusa. Tak będzie wyglądała przyszłość motoryzacji?

autonomicznym trybie jazdy. Prywatny odrzutowiec Układ przednich siedzeń przypomina lotnicze fotele pierwszej klasy. Wszystkie przełączniki rozmieszczono w zasięgu ręki, a dużym wyświetlaczem sterujemy za pomocą gestów. Tylne siedzenia wykorzystują technologię sztucznych mięśni, by dopasować się do pasażera

Skoda Kodiaq 4x4 z nowymi cenami. Ile trzeba zapłacić za flagowego SUV-a?

To pierwszy w historii tak duży SUV Skody. Na pokładzie zmieści siedem osób i oferuje gadżety, które dotąd można było spotkać w samochodach z metką premium. Poza udogodnieniami elektronicznymi, mamy też napęd na obie osie. Dzięki temu Skodą z powodzeniem można forsować przeszkody na nieutwardzonych

Rozwijany przez mistrzów rajdów, dziś dostępny dla każdego - co potrafi napęd 4x4 w Eclipse Cross

, zwłaszcza gdy podróżujemy po nawierzchniach o ograniczonej przyczepności (mokry asfalt, śnieg itp.). O odpowiedni podział momentu napędowego pomiędzy oś przednią i tylną dba elektronika – w pewnych warunkach (np. uślizg kół przednich) nawet 50% napędu może trafić na tył. W większości sytuacji

Napędy Suzuki AllGrip - test na torze Jastrząb. 4x4 w przystępnej cenie

przeniesienia napędu na wszystkie koła, moment obrotowy jest automatycznie przekazywany w momencie uślizgu kół przedniej osi, na koła tylne. Podstawowy napęd AllGrip znajdziemy w małym Ignisie. O bezpieczeństwo kierowcy dba w nim także system Grip Control. Zapewnia on łatwe ruszanie na nawierzchniach o niskiej

Opel Grandland X Hybrid4 - cennik 2019. 300 konny Grandland X już w polskiej ofercie

prędkościach, układ aktywnego utrzymania na pasie ruchu układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu (w lusterkach bocznych) sportowe koło kierownicy pokryte skórą, spłaszczone u dołu, z przyciskami sterowania elektrycznie otwierane i zamykane drzwi bagażnika reflektory EcoLED, światła tylne w technologii LED

Skoda odświeża swoje SUV-y. Zmiany podnoszą klasę samochodu i zabezpieczają przed kradzieżą

Podstawowa wizualna zmiana w nowych SUV-ach Skody, zaszła na tylnej klapie. Dotychczasowe logo zostało zastąpione szerokim napisem Skoda, który znalazł się nad tablicą rejestracyjną. To ciekawy trend ostatnich czasów, mający stylistycznie podnieśc klasę samochodu. Taki zabieg widzieliśmy już choćby

Opinie Moto.pl: Lexus UX 250h F Sport - dla indywidualistów

, by sylwetka była możliwie najbardziej opływowa. Ciekawostką są tylne lampy wyposażone w tzw. żebra, zaprojektowane w taki sposób, by poprawiały stabilność pojazdu podczas jazdy. Na redakcyjny parking przyjechała wersja wyposażeniowa F Sport, którą z zewnątrz można rozpoznać m.in. po obręczach ze

Jeep Compass - cennik i wersje wyposażenia

. Wyposażenie bazowej wersji Jeep Compass Sport to m.in.: Asystent ruszania pod górę, asystent pasa ruchu, system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd dla całegozakresu prędkości, tempomat, tylne lampy LED, elektrycznie regulowane lusterka, klimatyzacja manualna, monochromatyczny 3,5-calowy

Jeep Renegade - którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

panelu wskaźników Adaptacyjne światła tylne Jasne satynowe relingi dachowe Dla miłośników prawdziwie terenowej jazdy przygotowano topową wersję Renegade oznaczoną charakterystycznym logo z jastrzębiem. Wyceniony na 126 500 zł TRAILHAWK to propozycja dla najbardziej wymagających. Tutaj standardem są

Tak wygląda nowy Volkswagen Passat. Ale nie będzie dostępny w Europie

- pod maską pracuje dobrze znany w Europie silnik 2.0 TSI o mocy 268 KM. Z jednostką połączono 8-biegową skrzynię automatyczną przekazującą napęd na wszystkie koła. Azjatycki Passat jest trochę większy od europejskiego odpowiednika. Dzięki temu na tylnej kanapie jest trochę więcej miejsca - na

Nowy, elektryczny Volkswagen Beetle z napędem na tył

niebawem trafi do produkcji. Zobacz także: Nowy Volkswagen wyjedzie z polskiej fabryki! Elektryczny Beetle powstanie na platformie MEB, która umożliwia przekazywanie napędu na tylną oś. Dzięki temu nowy model będzie miał więcej cech wspólnych z pierwowzorem. Pierwszym, elektrycznym modelem, który

Opinie Moto.pl: Lexus RC - japońskie coupe, które wyszlachetniało

elektryczny. Moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni biegów CVT. Jest to jednak napęd starszej, 3. generacji. Nieco mniej wydajny i cięższy, niż w nowych samochodach koncernu Toyota (Lexus ES, Toyota RAV4 i Camry). Zespół napędowy łącznie osiąga moc 221 KM, która

Nowa Toyota Hilux - legendarny pickup w korzystnej cenie

, połączeń telefonicznych i rozpoznawania mowy - Automatyczny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera - Blokada tylnego dyferencjału (podwójna kabina z napędem 4x4) - Kolumna kierownicza regulowana w 2 płaszczyznach - Rozkładane jednoczęściowe oparcie tylnej kanapy (podwójna kabina

Czy nowoczesny SUV musi być drogi? Ford Kuga udowadnia, że nie

wszechstronność. Są na tyle małe, by wciąż zachować zwinność na ciasnych miejskich uliczkach i zatłoczonych parkingach i na tyle duże, żeby pomieścić całą rodzinę wraz z bagażami. Ford Kuga ma 2 690 mm rozstawu osi, co gwarantuje przestronną tylną kanapę, gdzie wygodnie usiąść mogą nie tylko dzieci. Z kolei

Seat Tarraco - rodzinny wóz, czy pogromca offroadu? Jak w tych dwóch rolach sprawdza się największy hiszpański SUV?

oświetlenie LED w przednich i tylnych drzwiach Mnóstwo przestrzeni w przedziale pasażerskim i długa lista pokładowych udogodnień to nie koniec zalet hiszpańskiego SUV-a. Ofertę uzupełnia szeroka gama mocnych jednostek napędowych. Pod maską Tarraco może pracować jeden z dwóch silników benzynowych. Pierwszy

Volkswagen 4Motion | Wygrać start

sprzedaż wzrosła aż o 55 procent, z 1927 do 2977 egzemplarzy. Rekordzista wzrostów to Passat Variant (110 % wzrostu). Obecnie co piąty Passat Variant sprzedany w Polsce ma napęd 4Motion. Jeszcze jedna ciekawostka – mimo, że w ofercie znajduję się wersja VW Amaroka z napędem na tylną oś to w Polsce

Jakiego SUV-a wybrać w abonamencie? Porównujemy Volvo XC60 i Nissana Qashqai

ustaleniu konkretnego modelu samochodu, należy wybrać silnik i wersję wyposażeniową. Auto może manualną lub automatyczną skrzynię, a także napęd na przednią, tylną oś, bądź 4x4. Algorytm jest przejrzysty i łatwy do opanowania. Kolejny krok dotyczy ustalenia czasu trwania umowy, wysokości miesięcznej raty i

Toyota RAV4 to idealny kompromis do miasta i w teren. Japoński SUV na wyprzedaży rocznika 2019

Pierwsza generacja Toyoty RAV4 pojawiła się w 1994 roku i wyprzedziła swoją epokę. Wyżej zawieszone auto z napędem na cztery koła błyskawicznie skradło serca klientów. W ostatnich miesiącach zadebiutowało piąte wcielenie tego modelu. Nowa RAV4 ma 460 centymetrów długości, 186 szerokości i 169

Mercedes EQC wyceniony w Polsce. Elektryczny SUV Mercedesa jest tańszy od Audi

Mercedes EQC powstał na platformie, którą dzieli z modelem GLE. Elektryczny SUV Mercedesa mierzy 4,76 metra długości i posiada akumulatory o pojemności 80 kWh. Do napędu służą dwa silniki elektryczne – po jednym na przedniej i tylnej osi. Cały układ generuje niemałą moc systemową 408 KM i aż

Przegląd kompaktowych SUV-ów - wybraliśmy 3 najlepsze oferty

? Rekreacyjny Volkswagen jest wszechstronny, praktyczny, dobrze wykonany i dynamiczny. W wersji z napędem na cztery koła stanowi też nie lada gratkę dla miłośników jazdy w terenie. Pomaga w tym prześwit wynoszący 20 centymetrów. Kolejny argument przemawiający za Tiguanem to praktyczne i dobrze wyposażone

Mercedes-AMG GLC 43 uzupełnia gamę sportowych Mercedesów

nową kierownicę i sportowe fotele z czerwonymi przeszyciami.  Pod maską silnik V6  Do napędu GLC 43 i GLC 43 Coupe posłużył podwójnie doładowany trzylitrowy silnik V6. Generuje on 390 KM i aż 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany za

Policja ma nową broń na piratów drogowych. To m.in. Kia Stinger z napędem na tył

jeździć po ulicach jako nieoznakowany radiowóz. Do służby trafi 8 takich samochodów w kolorach: grafitowym, granatowym, niebieskim i białym - każdy z nich ma pod maską silnik benzynowy 2.0 turbo o mocy 255 KM. Napęd trafia na tylną oś za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej.  Oprócz tego

Nowy Fiat 500 ma napęd na tył i kosztuje 1600 zł. Niestety nie jest autem, a... hulajnogą

. Do specyfikacji nie można się przyczepić Specyfikacja nowej hulajnogi - przynajmniej na papierze - wygląda całkiem nieźle. Za napęd odpowiada pojedynczy silnik elektryczny o mocy 250 W. Ewenementem na rynku jest to, że został on umieszczony z tyłu pojazdu i napędza tylne koło, co powinno poprawić

Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP - opinie Moto.pl. Drugi rząd na pierwszym planie

opcjonalnego panelu dotykowego, którym można sterować choćby elektronicznie rozkładaną roletą tylnej szyby, zmieniać kąt oparcia fotela czy podgłaśniać lub przyciszać muzykę - jasny komunikat dla kierowcy, kto tu rządzi (opcje dostępne w pakiecie VIP tylko w wersji Executive). Nie bez znaczenia jest też fakt

Przed Genewą debiutuje nowa Skoda Kamiq. Czy miejski SUV zawojuje rynek?

bagaży, a po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrośnie do 1395 litrów. Odległość od fotela do oparcia tylnej kanapy to według producenta 77 centymetrów. Można zatem przypuszczać, że mimo kompaktowych rozmiarów na tylnej kanapie Kamiqa miejsca nie zabraknie. Sprawdzone silniki Do napędu

Tylny napęd

Po raz kolejny okazało się, że w mocnych samochodach niezbędny jest co najmniej napęd na tył. Swoją drogą, to ciekawe, jak Rover poradził sobie z całkowitą zmianą koncepcji samochodu - poprzecznie ustawiony silnik+napęd na przód zmieniony na napęd na tył+silnik wzdłużnie. Ciekawe, ile

tylny napęd jest najlepsiejszy =]

niema co tu dywagować ale tylny napęd jest lepszy niz przedni .. oczywiscie 4x4 poza kolejnością ale w kwestiach obsługi technicznej i prowadzenia tylny wygrywa z przednim. minus to dodatkowy jakiś tam ciezar przeniesienia na tył napedu ale to pikuś .... dlaczego robia przednie napędy

Tylny napęd a zimówki

Jak dobierać zimówki do samochodów z tylnym napędem W przednionapędowcach sprawa jest prosta hamowanie i napęd mamy na przedniej osi ale przy tylnych ? Mam dwie nowe opony i gdzie je założyć na przednią oś by lepiej hamować czy tył by lepiej ruszać tzw stare opony mają ok 6mm bieżnika

zły tylny napęd

Mąż mówił że te auta z tylnym napędem są mniej bezpieczne. > > Aśka ------------ Aśka - ktos musi Ci to powiedzieć: zmień męża!!! :-) Pozdr al

Które mają tylny napęd?

Które modele z lat '85-'95 mają napęd na tył z wyjatkiem bety i meroli ?? No i oczywiscie ład, big fiatów etc ...

Re: Tylny napęd

greenblack napisał: > Po raz kolejny okazało się, że w mocnych samochodach niezbędny jest co najmniej > > napęd na tył. Swoją drogą, to ciekawe, jak Rover poradził sobie z całkowitą > zmianą koncepcji samochodu - poprzecznie ustawiony silnik+napęd na przód > zmieniony

Tylny napęd to potęga

Prawdziwi mezczyzni jezdza tylnonapedowkami - przedni naped jest dla bab i pedalow. Ja mam fiata uno - cholera .... ale zawsze moge sie tlumaczyc, ze to zony albo przyjaciela ....

Polonez też ma tylny napęd

W ten sposób Poldek jest w jednym szeregu z BMW,Mercedesem i Porsze.Był taki ładny wątek o tylnym napędzie.Chcę go wskrzesić. I powiem tak kupiłem specjalnie Poldka aby zimą się poślizgać w zakrętach.

Re: Tylny napęd

Samochodzik miodny! W GB od 27,995 funtów. Tu dali wiecęj zdjęć: www.samochodyswiata.pl/?op=gal&po=231

Luksusowa Alfa z tylnym napędem?

Napęd na tył jak najbardziej, ale oby alfa nie "nasiąknęła" zbytnio amerykańskim stylem i właściwościami jezdnymi...

Re: Lubię tylny napęd

Jestem gorącym zwolennikiem tylnego napędu, gdyż daje on wiele frajdy, a także podnosi umiejętności kierowcy. Niestety wymaga przyzwyczajenia, szczególnie wśród osób jeżdżących do tej pory autami przednionapędowymi. Chwale sobie moją Omegę i dodatkowo dokupiłem Bmw 1802 aby opanować klasyczny

Re: zły tylny napęd

:-))) Jak na razie daje radę w innych dziedzinach. A nie jest tak że z tylnym napędem łatwiej wpaść w poślizg, czy wylecieć z zakrętu? Aśka

Dlaczego Opel zrezygnował z tylnego napędu ?

Mogli chociaż dać tylny do Signum dusigrosze . Taki Polonez miał , maluch ,a taka limuzyna nie ma ? Gó.. prawda ,że przedni napęd jest bezpieczniejszy . Wiele innych czynników ma wpływ na zachowanie auta z przednim i tylnym napędem . Najlepszym przykładem tego co może wariat zrobić z

Re: Lubię tylny napęd

Kowalskiego to napęd mniej bezpieczny oraz mniej praktyczny w zimie. Ale wierze, że nie dotyczy to osób piszących tutaj :)))) Chwalilem sobie jazde omega, ale obecne autko tez sobie chwalę mimo przedniego napędu, i to zwlaszcza ze względu na trakcję.

Auto z napędem na tylną oś

Czy obecnie produkuje się jakieś marki samochodów osobowych do 40.000pln z napędem na tylną oś???? Jeśli tak to bylbym wdzieczny za wymienienie modeli.

napęd przedni ,felgi od tylnego

Witam. Mam okazję kupić taniutko aluski od poloneza , tylko nie wiem jak się sprawdzą w cieniasie.Rozstaw ten sam ,średnica tez, tylko tzw odsadzenie inne . Czy ktoś może ma jakieś doświadczenia w tym temacie ?

Re: Lubię tylny napęd

wyłączyć bo inaczej auto z premedytacją będzie się trzymało jazdy na wprost. Przednionapędowe auto ma natomiast niemałe aspiracje do wyjeżdżania na zewnątrz zakrętu, szczególnie na śliskim ... także potem czyta się jak to Huzary z przednim napędem pooszszli w pole... ;)

"Tylni"?!

A zwierzęta mają TYLNIE nogi? A auta mają TYLNI napęd? I jeżdżą ul. TYLNIĄ?

tył - napęd

powiedzcie mi piewcy wyższości tylnego nad przednim napędu dlaczego ten pierwszy w rajdach nie istnieje a przedni ma się całkiem dobrze? jazda z napędem na tył to akrobatyka -- Intelektualny Zbawca Ciemnych Mas ?^?_? ?_?^?

Tylny napęd BMW, Mercedes - zacofane marki.

przetestowania danego wozu najlepiej na znanej sobie trasie gdzie każdy zakręt, koleiny, wzniesienie, hamowanie i przyspieszanie można odnieść z łatwością do każdego innego samochodu. Praktyka potwierdza teorię : tylny napęd to przeżytek BMW i Mercedes to zacofane marki w stosunku do reszty, gdyby nie

Re: Lubię tylny napęd

tył omy waży prawie 800kg i nie jest taki skory do uciekania świetne wielowachaczowe zawieszenie i gazówki robią swoje jeździłem tym ponad 200km/h trzymając jedną ręką kierownicę silnik umieszczono za przednią osią a nie przed jak w przednionapędowych dzięki temu jest dobrze wyważona

Re: Lubię tylny napęd

jasne..., a z kolein lodowych tez wyskakuje, zeby bokiem pojechac, i na ulicach w miescie tez fajnie zamiata sie tylem o milimetry mijając latarnie, znaki i inne samochody, hehe A potem mozna znalezc wątki na forach dyskusyjnych uzytkownikow omeg czy bmw "co wozicie w bagazniku w zimie" i wpisy:

Re: Lubię tylny napęd

kolejny..., oczywiscie, ze jest mniej bezpieczny dla tych, ktorzy nie maja praktyki i oleju w glowie. Piatek dzisiaj, luzu troche chlopaki :)))

Re: Lubię tylny napęd

cos takiego ... kurde nie mam BMW .. bede musial sie dowiedziec, bo ja z tylu woze mala skrzynke narzedziowa, kolo zapasowe, trojkat i lewarek ;) -- 171Nm@2500, 90kW@5500, rear wheel drive "Mamy spadającą ludność" - L.K.

Re: Lubię tylny napęd

Wiem że to prowokacja ale ja też podpisuję się pod tym rencami i nogami. A jak ładnie auto dociska w zakręcie jak dodajesz mu gazu hmmm poezja :)

Re: Lubię tylny napęd

Dwa lata temu, całą zimę ujeżdzałem...Poloneza z 1982r :) Był w doskonałym stanie, miał 4 zimówki w rozmiarze 155/80R13 i powiem że nigdy nie sądziłem że jazda tylnonapędówką w zimie może być taka przyjemna. Auto co prawda miało tendencję do wpadania w poślizg, ale tak doskonale można to było

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

W/g tracktestu Motorvision Civic TypeR (200KM, napęd przedni) jest szybszy na krętym torze od Hondy S2000 (240KM, napęd tylny). CTR był też szybszy od BMW 325ti compact (193KM bodajże, napęd na tył) i od Clio V6 (250KM?, napęd na tył). Tak więc niekoniecznie napęd na tył jest lepszy. Chyba

Re: Tylny napęd to potęga

To się nazywa merytoryczna odpowiedź. Jestem pod wrażeniem. Nie ukrywam że nie wiedziałem o limicie momentu do którego można stosować przedni napęd. Teraz to dla mnie jasne. Jednak wady tylnego napędy są ewidentne (polonez i t.p.) i muszą być korygowane zaawansowaną elektroniką. Reasumując

Re: Tylny napęd to potęga

No to zwolennicy tylnego napędu ! Do tablicy !! Proszę uzasadnić na czym polega przewaga tylnego napędu nad przednim. No bo wady tylnego napędu są powszechnie znane. Sam doświadczyłem na 300 konnej beemce jak na śliskim dupa wyprzedzała kierowcę czyli mnie. Nie byłem jakoś zachwycony. a

Re: Lubię tylny napęd

nie wiesz gosciu o czym piszesz. To ze RWD jest mniej bezpieczny to mit. -- 171Nm@2500, 90kW@5500, rear wheel drive "Mamy spadającą ludność" - L.K.

Re: Tylny napęd to potęga

Gość portalu: Andre napisał(a): > No to zwolennicy tylnego napędu ! > Do tablicy !! > Proszę uzasadnić na czym polega przewaga tylnego napędu > nad przednim. No bo wady tylnego napędu są powszechnie znane. > Sam doświadczyłem na 300 konnej beemce jak na śliskim > dupa

Re: Tylny napęd to potęga

Gość portalu: Andre napisał(a): > Jednak wady tylnego napędy są ewidentne (polonez i t.p.) > i muszą być korygowane zaawansowaną elektroniką. Polonez poza tym, że ma tylny napęd jest archaiczną konstrukcją. Ma bardzo toporne zawieszenie tylne - sztywna oś na resorach piórowych

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

Napęd 4x4 też nie jest taki poza kolejnością. Na tor, przy suchym asfalcie lepszy jest napęd tylny gdyż umożliwia pokonywanie niektórych zakrętów przy uślizgu i sterowanie samochodem za pomocą gazu. Poza tym 4x4 zabiera troche przyspieszenia. Daltego nowe wyczynowe Murcielago będzie miało

Re: Tylny napęd to potęga

Gość portalu: rolnik napisał(a): > Tylny napęd to potęga szczegolnie w zime :)

tylny napęd jest najlepszy dla

osób którzy wiedzą o co chodzi. negatywnie nastawieni to osoby które nie miały z nim doczynienia. jakieś worki z cementem . koła . ??? nic nieda jak ktoś ma nogę z kamienia. od zawsze mam kontakt z tylnym napędem. skoda 105 silnik z tyłu powodował czasem nieobliczalne zachowanie

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

> Tak więc niekoniecznie napęd na tył jest lepszy. Chyba, że mówimy o autach o > naprawdę dużej mocy (>250KM), wtedy napęd tylny wypada lepiej ze względu na > > techniczne aspekty przeniesienia takiej mocy na koła skręcane. Zeby bylo smieszniej w rajdach naped na tyl nie

Re: Tylny napęd to potęga

. www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=20&w=1902650&a=3574425 Nie można powiedzieć, że marki stosujące tylny napęd są zacofane. Mercedes, BMW wprowadzają bardzo dużo nowinek technicznych i gdyby chciały mogłyby przejść na przedni napęd. Nie są to wielkie koszty, skoro Ford produkuje Transita w wersji przednio- i tylnonapędowej, a mówimy przecież o

Przewaga napędu tylnego jest ewidentna

To co piszecie o jeździe w zimie to nie prawda, otóż u nas pokutuje schemat tylny napęd- polonez albo 125p. Np. w Mercedesie czy BMW tylny napęd umożliwia lepsze rozłożenie mas, tył zawsze można w warunkach skrajnych dociążyć. Po za tym jedna uwaga, to że tył zaczyna się ślizgać nie powoduje

Jaki napęd jest lepszy?

Lepszy napęd na przód czy tylni? Ja mam opinię neutralną, tak jak jest neutralna charakterystyka dobrych współczesnych aut. Ale jednak ze wskazaniem na tylni.

Re: Tylny napęd to potęga

Gość portalu: rolnik napisał(a): > Prawdziwi mezczyzni jezdza tylnonapedowkami - przedni naped jest dla bab i > pedalow. > > Wypraszam sobie. Jestem babą i jeżdzę w aucie z tylnym napędem (nie jest to maluch)

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

Gość portalu: konrad190 napisał(a): > dlaczego robia przednie napędy ? dlaczego? bez sensu... Bo tansze. Bo lzejsze. Bo zdecydowana wiekszosc kierowcow z fotela kierowcy nie potrafilaby ocenic czy samochod ma tylny czy przedni naped. Wystarczy? -- Pisze to powoli bo wiem, ze

Re: Tylny napęd a zimówki

to po co są hamulce na tylnych kołach? człowieku , poczytaj książki mądrych ludzi a nie udajesz mędrka. to tak samo jak z przyspieszeniem z napędem na 4 koła w pzrypadku przekazywania mocy. wiesz co , niechce mi sie gadać z kimś kto nie ma wiedzy. jak masz abs , kontrolę trakcji

Re: Tylny napęd to potęga

mea25 napisała: > Gość portalu: rolnik napisał(a): > > > Prawdziwi mezczyzni jezdza tylnonapedowkami - przedni naped jest dla bab i > > > pedalow. > > > > > Wypraszam sobie. Jestem babą i jeżdzę w aucie z tylnym napędem (nie jest to >

tylny napęd jest boski - pozdro dla mercmaniaków!!

przyszła zima no i tylny napęd jest teraz najbardziej widowiskowy ale w granicach przyzwoitosci o raz bezpiecznej jazdy.. zapraszam na parking pod kerfur targówek plac snieg zabawa....

Napęd na tylną oś jest the best

Ci co jezdza samochodami z napędem na przednia os nie widzą co to jest frajda z jazdy. Auto z z przednim napędem nie jest wogóle sportowe, nie mówiac już o jedzie w poslizgagah. To toczydełka zamiast autobusów dla mas. Niech zyje naped na tylna os!

mały rowerek z napędem na tylne koło

Proszę o radę gdzie w Poznaniu kupię rowerek z napędem łańcuchowym na tylne koło, najlepiej trójkołowy i z rączką do pchania. -- Mama Moni (29.08.2002)

....:Dla Fanów Tylnego Napędu i Jednośladów::.....

tiny.pl/xr98 -- Wspieram Tego Pajaca

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

bzdura ze tylny naped sie lepiej prowadzi wrecz przeciwnie - tylny wymaga wiekszych umiejetnosci wystarczy przejechac sie dzis po krakowie i zobaczyc jak poldki, mercedesy, nie mowiac o maluchach wywijaja holubce

Re: Tylny napęd to potęga

gazu... > pozdrawiam Nie wiesz tego na pewno. Jak ktoś umie jeździć z tylnym napędem, to poradzi sobie w każdych warunkach. Mnie nic nie lata, jak nie chcę, żeby latało. Chyba że chcę, ale to inna sprawa i nie na ulicach pełnych innych samochodów...

Re: Tylny napęd to potęga

Prawdziwi mężczyźni nie tłumaczą się jaki napęd mają i nie dowartościowują się takimi sformułowaniami.Może odpowiesz czy prawdziwy mężczyźni się golą i tu będziemy szukać kto jest pedałem.Nie pozdrawiam.

Re: Tylny napęd a zimówki

incoqnito napisał: > to po co są hamulce na tylnych kołach? > > człowieku , poczytaj książki mądrych ludzi a nie udajesz mędrka. O korektorze siły hamowanie w książce nie pisali?

Re: Tylny napęd to potęga

Przedni naped jest lepszy na zimowe warunki jazdy, wtedy gdy samochod jest posty. Natomiast gdy mamy komplet pasarzerow i cos nie cos w bagazniku, to w tym wypadku przedni naped nie ma juz takiej przewagi nad tylnym nap

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

a skad niby mozna ocenic czy ma tylny czy przedni naped wylacznie po przejechaniu sie danym samochodem ???? nie wiem jestem ciekaw ktos wie ??

Re: Tylny napęd to potęga

Gość portalu: rolnik napisał(a): > Prawdziwi mezczyzni jezdza tylnonapedowkami - przedni naped jest dla bab i > pedalow. > mezczyzn /a zwlaszcza prawdziwych/ poznaje sie po czym innym. ale skoro gdzie indziej sie nie sprawdzaja, to moze sobie grzebia w jakims tylnym napedzie.

Re: Tylny napęd to potęga

Gość portalu: Darek napisał(a): > Prawdziwi mężczyźni nie tłumaczą się jaki napęd mają i nie dowartościowują się > takimi sformułowaniami.Może odpowiesz czy prawdziwy mężczyźni się golą i tu > będziemy szukać kto jest pedałem.Nie pozdrawiam. Ja sie nie gole, bo nic nic nie

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

> a skad niby mozna ocenic czy ma tylny czy przedni naped wylacznie po > przejechaniu sie danym samochodem ???? nie wiem jestem ciekaw ktos wie ?? Dodaj gazu na ostrym łuku. Albo najprościej to stanąć, skręcić koła do oporu w prawo albo w lewo, po czym ruszyć ostro.

Tylny napęd - jak to w końcu jest?

Wiem, że było wiele razy, ale nurtuje mnie ciągle, dlaczego w rajdach a la WRC, na różnych nawierzchniach (nie tylko asfalt) w klasach, gdzie nie ma 4x4, dominują przednionapędówki. Czy to komercja firm motoryzacyjnych, czy rzeczywiście przedni napęd sprawdza się lepiej? Krótkie pytanie. Mamy

Re: Tylny napęd to potęga

albo lyse... bozee ale mu dupsko latalo jak doda > wal > > gazu... > > pozdrawiam > > > Nie wiesz tego na pewno. Jak ktoś umie jeździć z tylnym napędem, to poradzi > sobie w każdych warunkach. Mnie nic nie lata, jak nie chcę, żeby latało. Chyba > że chcę

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

przedni naped jest wyczuwalny na kierownicy w pewnych momentach oczywiscie bo lzejszy tak ale o ile ? raptem moze z 20kg moze... a przyczyna moze byc tesz taka ... w małych smaochodach robic wał ? bez sensu zrestza automatycznie tylne zawieszenie musi byc bardziej skomplikowane no cóz ......

Re: Tylny napęd to potęga

Gość portalu: jolly_bb napisał(a): > ludzie w tylnonapedowcach. wczoraj widzialem takiego taksiarza w omedze, moze > mial lipne opony - letnie albo lyse... bozee ale mu dupsko latalo jak dodawal > gazu... > pozdrawiam Może celowo tak robił - bo przy przednim napędzie tak

tylny napęd w górach - prosba o porady

wiem, nie jest temat stricte narciarski ale takie pytanie na forum moto skończy sie flame'm miedzy kibicami przedniej i tylnej osi po raz pierwszy moge spotkac zimowe warunki w aucie z napedem na tylną oś, jakies porady co robić żeby nie znaleźć sie rowie, lub co gorsza nie stoczyc sie w

Re: Tylny napęd to potęga

łatwiej taki >poślizg kontrolować, niż przy przednim napędzie napisales ze to zaleta.przeciez to nie zaleta tylko wada. >problem z ruszeniem bo elektronika głupieje zgadza sie bo sam doswiadczylem w swoim gdy np. prubowalem ruszac w gorach na sliskim stromym wzniesieniu.dodaje gazu a

Zagadnienie napędu.

tylną, wzbogaconemu o system dynamicznej kontroli stabilności (np. DSC) czy raczej wybrali wersję z napędem na obie osie. Z góry dziękuję za poważne potraktowanie tematu, z wyrazami uszanowania Gabriel Misiak

Re: Które mają tylny napęd?

Za 20tyś da się kupić S14 we względnie dobrym stanie. Za 10tyś S13. Im więcej da się za samochód tym mniej wyda siew warsztacie. Jak się kupi od kogoś kto szanował to tylko z turbo mogą być problemy. Niestety większość jest w stanie marnym i wymaga remontu.

Re: Które mają tylny napęd?

Widze, ze w złą stronę to poszło wieć inaczej sformuuje pytanie. Jaki samochód polecacie do driftu ???

Re: Tylny napęd to potęga

greenblack napisał: > Porsche 911 GT - 4,1 s i 315 km/h > Ferrari 575M - 4,4s i 320 km/h > BMW Z8 4,7s i 250 km/h(elektronicznie zdławione) > BMW M5 5,3s i 250 km/h(elek. ogr.) > Aston Martin Vanquish 4,7s i 305 km/h nie porowniuj sportowych porshe,ferrari,austina do

Re: Tylny napęd to potęga

greenblack napisał: >>> Przednionapędowa tandeta wędruje tylko do USA <<< hm,nie uwazam ze VR6 z przednim napedem to tandeta nie jeden samochod wpadl by w kompleksy przy tej tandecie

Re: Tylny napęd to potęga

devote napisał: > sprubuje odpowiedziec na swoim przykladzie > samochod Bora VR6 174km przedni naped > > > > >Gość portalu: Niknejm napisal > >szybszy start od zera > > z tym sie nie moge zgodzic.przednionapedowe maja lepsze przyspieszenie >

Re: Tylny napęd to potęga

mrzagi01 napisał: > Gość portalu: rolnik napisał(a): > > > Prawdziwi mezczyzni jezdza tylnonapedowkami - przedni naped jest dla bab i > > > pedalow. > > > trzeba by to uscislic: > tylnonapedowki np: PF 126, dacia,polonez , skoda 105, ale i garbus,

Re: Tylny napęd a zimówki

jasne. na suchym asfalcie ale na śniegu robisz kąt i tylko przypadek wie jaki. możesz sobie niewierzyć , mi to wisi.

Re: Tylny napęd a zimówki

Więc po co popierasz takie bajki: "Bo w sprawnym samochodzie jak przednie kola sie zablokuja, wiecej sily hamujacej idzie do tylu".

Re: Tylny napęd a zimówki

incoqnito napisał: > a wiesz co to znaczy fizyka. Nie dużo, trochę mi się obiło o uszy, ale zawsze chętnie posłucham mądrzejszego, jeśli nie będzie bluzgał. > zatrzymaj samochód jadący po sniegu na łuku z prędkości ponad 60km/h bez abs i > kontroli trakcji esp . Jak przednie

Re: Tylny napęd a zimówki

frequentflyer napisał: > A co ma wątek nie odżywać, skoro dla takich jak ty doktrynerów nieważne ruszani > e > pod górę, gdzie 100% pracy jest na przedniej osi, nieważne hamowanie gdzie 80% > pracy jest na przedniej osi, a jedno co ważne to ekstremalne pokonywanie > obl

Re: Tylny napęd a zimówki

FF: 1.Lepiej 2 razy nie ruszyc pod gore, niz raz okrecic sie na drzewie. 2. 80% hamowania na przod? Matko Boska, lec do warsztatu, niech Ci dobrze uklad sprawdza. Bo w sprawnym samochodzie jak przednie kola sie zablokuja, wiecej sily hamujacej idzie do tylu. A w sytuacji ekstremalnej np ABS rowno

Re: Tylny napęd a zimówki

>Bo w sprawnym samochodzie jak przednie kola sie zablokuja, wiecej >sily hamujacej idzie do tylu. Co???!!!

Re: Tylny napęd a zimówki

incoqnito napisał: > bk44 napisał: > > > >Bo w sprawnym samochodzie jak przednie kola sie zablokuja, wiecej > > >sily hamujacej idzie do tylu. > > Co???!!! > pstro. > jeżeli nie masz ABS to w pzrypadku zblokowania pzrednich kół tył ci może rzu

Re: Tylny napęd a zimówki

Matko Boska, coroczny watek znowu odzywa. A potem sie dziwic, ze tyle wypadkow. Juz Ci napisano, ja troche uproszcze. Zapamietaj: nalezy miec 4 opony dobre. Jezeli sposrod tych czterech dwie sa nieco lepsze - zawsze dajesz je na tyl. Bez wzgledu na rodzaj napedu w samochodzie. Ot, cala filozofia. D

Re: Tylny napęd a zimówki

> Kurcze, całe życie robiłem na odwrót. Nawet przekładałem tył z przodem, jak się > > przód troszkę zużył. I żyje... Zyjesz i jeszcze pozyjesz. Dlatego ze jestes przewidujacym kierowca, zwalniasz PRZED zakretem, hamowanie rozpoczynasz odpowiednio wczesnie itd. Cala ta histor

Re: Tylny napęd a zimówki

Kurcze, całe życie robiłem na odwrót. Nawet przekładałem tył z przodem, jak się przód troszkę zużył. I żyje...

Re: Tylny napęd a zimówki

A co ma wątek nie odżywać, skoro dla takich jak ty doktrynerów nieważne ruszanie pod górę, gdzie 100% pracy jest na przedniej osi, nieważne hamowanie gdzie 80% pracy jest na przedniej osi, a jedno co ważne to ekstremalne pokonywanie oblodzonych źle wyprofilowanych zakrętów. Tymczasem intuicja pod

Re: Które mają tylny napęd?

cena 15k za jaga < '80 na rynku polskim owszem ale jest to cena zyczeniowa.Właściciel moze sobie równiez zyczyc za takiego smiecia 150 tys.Na ebayu angielskim kupisz takiego jaga jezdzącego w dobrym stanie za ok 100 funtów /około tzn 50-kiepski stan do 150/200 funtów stan określany w Polsce n

Re: Które mają tylny napęd?

fuiio napisał: > egzemplarze jaguara sprzed 90 r mozna miec za 100funciaków a nie 150000 zł za > 15k mozna kupic RR silver schadow i zarejestrowac na zabytek. Po pierwsze, piszę o rynku polskim - tutaj takie Jaguary (oczywiście w dobrym stanie) kosztują do 15 - 20K PLN. Po dru

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

Wystarczy pojechac nieco blizej granicy przyczepnosci niz zwykle. -- Pisze to powoli bo wiem, ze powoli czytacie

Re: tylny napęd jest najlepsiejszy =]

Tylko bron boze nie sluchaj Szymiego, i nie katuj auta pelnym gazem przy skreconej na maksa kierownicy bo bedzie Cie czekac wizyta w serwisie.

Re: Które mają tylny napęd?

Akurat Skyline jest do driftu doskonały. A z bardziej dostępnych to polecam Nissana 200SX wersję S14, czyli od 94 roku. Ma silnik 2.0turbo 200KM podatny na tuning. Na suchym łatwo pójść bokiem, a na śliskim to trzeba się starać, żeby nie poszedł. :> Sam taki mam więc wiem co piszę. Ale j