pompa oleju

Piotr Mokwiński

Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. I jakie mogą być tego skutki?

Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. I jakie mogą być tego skutki?

Przypominamy, jakie mogą być skutki eksploatacji silnika ze zbyt niskim poziomem oleju, a przede wszystkim, jakie oznacza to wydatki dla użytkownika.

Kupujemy używane: BMW serii 5 E60 i F10 - co psuje się najczęściej?

Używane BMW serii 5 - na jakie wersje powinniśmy uważać? Dzisiaj w serii Kupujemy używane przyglądamy się dwóm popularnym generacjom BMW serii 5 - E60 oraz F10. Co psuje się w nich najczęściej?

Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?

BMW serii 3 to jeden z najpopularniejszych używanych samochodów w Polsce. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się dwóm generacjom hitu. Co psuje się najczęściej w BMW serii 3 E46 i BMW serii 3 E90?

Zobacz wideo

Kupujemy używane: Audi A4 B7 - co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane: Audi A4 B7 - co psuje się najczęściej?

po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Pozostaje jeszcze

Czym grozi jazda na rezerwie? Skutki mogą być kosztowne

Czym grozi jazda na rezerwie? Skutki mogą być kosztowne

silnikiem uniemożliwi jego ponowny rozruch. W takim przypadku pozostaje wyłącznie uzupełnienie poziomu benzyny lub oleju napędowego i próba uruchomienia motoru. Nim pompa ponownie wypełni układ paliwem, musi się dokonać przynajmniej kilka obrotów rozrusznika. Niestety, początkowo urządzenie będzie pracować

Wlała benzynę do diesla i chciała ją wyssać odkurzaczem. Auto wybuchło

Wlała benzynę do diesla i chciała ją wyssać odkurzaczem. Auto wybuchło

tego, z jakim samochodem i silnikiem mamy do czynienia. Benzyna w starym dieslu. Jeśli omyłkowo wlejemy benzynę do starszego diesla wyposażonego w prymitywną pompę rotacyjną, nie zawsze musimy się zbytnio obawiać. Co więcej, jeszcze kilkanaście lat temu mechanicy zalecali w czasie zimowych, tęgich

Co ile wymieniać pasek rozrządu i ile to kosztuje?

Co ile wymieniać pasek rozrządu i ile to kosztuje?

jaką obraca się wałek rozrządu ustala częstotliwość otwierania i zamykania zaworów ssących i wydechowych w komorach spalania. Dodatkowo, w większości konstrukcji mechanizm rozrządu napędza również pompę wody, wprawiającą w ruch zawartość układu chłodzenia. Jakiekolwiek nieprawidłowości w pracy układu

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

zbierał bardzo pozytywne recenzje za dobre osiągi i elastyczność. Jego mankamenty wypłynęły z czasem. Dlaczego? Pękające głowice, pompowtryskiwacze, pompa oleju Lata: 2005-2011 Drugi Volkswagen, przed którym musimy Was ostrzec, to Volkswagen Passat B6. Najpoważniejsze zarzuty można postawić

Silnik 2.0 TDCi - typowe usterki i opinie

Silnik 2.0 TDCi - typowe usterki i opinie

Przez długie lata w palecie jednostek napędowych Forda klienci mieli do dyspozycji konstrukcje wysokoprężne wykorzystujące nieskomplikowany układ wtryskowy oparty na pompie rotacyjnej. Takie rozwiązanie zapewniało odporność na jakość tankowanego paliwa i mocno ograniczało koszty produkcji. Niestety

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem

głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Uważajcie więc na roczniki 2003-2007 . Pozostaje jeszcze kwestia

Kupujemy używane: Toyota Auris I - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Kupujemy używane: Toyota Auris I - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

sprawdzonych wolnossących propozycji 1.33, 1.4, 1.6 o mocy 101, 97, 124-132 KM. Każda z wymienionych zadowoli kierowców o spokojnym usposobieniu ceniących płynną i spokojną jazdę. Zdaniem specjalistów, regularne wymiany oleju i rozrządu (700 złotych) zapewni bezawaryjną eksploatację przez długie lata. W

Typowe awarie współczesnych silników benzynowych

Typowe awarie współczesnych silników benzynowych

przyspieszania. Cena za taki komfort jest w wielu przypadkach wysoka. Do tego dochodzą normy serwisowe obniżające w pierwszych 2-3 latach koszty, ale wychodzące „bokiem” w kolejnym okresie eksploatacji. Za długi interwał wymiany oleju Znacząco niższa wytrzymałość nowoczesnych silników benzynowych w

Silnik 2.0d BMW (M47 i N57). Jakie ma opinie? Jakie są typowe usterki tej jednostki napędowej

Silnik 2.0d BMW (M47 i N57). Jakie ma opinie? Jakie są typowe usterki tej jednostki napędowej

wytwarza 115 lub 136 KM mocy maksymalnej. Pierwszą, daleko idącą modyfikacją w tym silniku była zmiana układu wtryskowego. Hałaśliwy i niezbyt wydajny układ z pompą zastąpiono bezpośrednim wtryskiem common-rail – początkowo generującym 150 KM. W kolejnych latach pojawiały się inne warianty mocy: 115

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Od tej pory silnik 2.0 TDI znika z czarnej listy i można mu zaufać

Jak dbać o turbosprężarkę, czyli jakich błędów nie popełniać eksploatując silniki z turbodoładowaniem

Jak dbać o turbosprężarkę, czyli jakich błędów nie popełniać eksploatując silniki z turbodoładowaniem

zdecydowanej większości pojazdów, układ wspomaga elektryczna pompa oleju podtrzymująca właściwe ciśnienie w układzie podczas bezczynności jednostki napędowej. O ile przy spokojnej eksploatacji, warto zaufać zapewnieniom producenta o prawidłowym funkcjonowaniu systemu, o tyle po dynamicznej jeździe należy

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

ciężej, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z silnikiem 2.0 TDI jest długa. Znajdują się na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale

Ta pomyłka na stacji może sporo kosztować. Co robić, jeśli zalejemy bak złym paliwem?

Ta pomyłka na stacji może sporo kosztować. Co robić, jeśli zalejemy bak złym paliwem?

Choć stacje paliw stosują szereg zabezpieczeń, które mają ograniczyć ryzyko nalania niewłaściwego paliwa do baku, tego typu pomyłki zdarzają się zaskakująco często. Różna kolorystyka pistoletów z benzyną i olejem napędowym, a także informacja o rodzaju paliwa, jakie powinniśmy wlać do baku

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

;wyjący" dyferencjał). - Sprzęgło wentylatora chłodnicy szybko się zużywa. - Zdarzają się wycieki oleju z silnika. - W 4-cylindrowych dieslach lubią się zepsuć pompy wtryskowe. BMW E46 to już wiekowe auto. Bardzo wiele egzemplarzy znajduje się w złym stanie (wysokie przebiegi, korozja

Płyn chłodniczy - funkcja, rodzaje, jaki wybrać. Ile kosztują usterki układu chłodzenia?

Płyn chłodniczy - funkcja, rodzaje, jaki wybrać. Ile kosztują usterki układu chłodzenia?

Jaką funkcję ma płyn chłodniczy? Sprawne działanie układu chłodzenia nie byłoby możliwe bez skutecznej pracy chłodnicy, pompy wody, nienagannej szczelności wszystkich przewodów, a także krążącego w obiegu płynu chłodniczego. Współpraca wszystkich elementów gwarantuje zachowanie idealnych warunków

Sprężarka klimatyzacji - zasady działania, rodzaje, awarie, koszty. Do czego służy sprężarka klimatyzacji?

Sprężarka klimatyzacji - zasady działania, rodzaje, awarie, koszty. Do czego służy sprężarka klimatyzacji?

temperatury. W każdym z nich krąży też czynnik chłodzący. Główna różnica to obecność kompresora. W układzie chłodzenia wystarczająca jest pompa wody, wprawiająca ciecz chłodzącą w ruch i wymuszając jej przepływanie przez chłodnicę. Kompresor klimatyzacji nie tylko wymusza ruch czynnika chłodzącego w układzie

Przyczyny problemów z uruchamianiem ciepłego silnika

Przyczyny problemów z uruchamianiem ciepłego silnika

nieszczelności w układzie paliwowym jednostek wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem common-rail powodują cofanie się oleju napędowego do zbiornika paliwa "po zgaszeniu" silnika. W efekcie, próba ponownego uruchomienia wymaga długiego kręcenia rozrusznikiem. Dopiero wówczas pompa paliwa ponownie

Halloween 2019. Tych aut aż strach się bać. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

Halloween 2019. Tych aut aż strach się bać. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

. Najpoważniejsze zarzuty można postawić najpopularniejszej wersji 2.0 TDI PD , w której po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju. Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

TSI 200-220 KM borykają się z szeregiem problemów jakościowych. W każdym przypadku możemy pokusić się o zakup jedynie egzemplarzy z niskim, udokumentowanym przebiegiem i po przeprowadzeniu niezbędnych napraw. Nadmierne zużycie oleju silnikowego, osiadające tuleje i pękające głowice – ot, krótka

Układ chłodzenia. Typowe awarie, problemy i koszty naprawy

Układ chłodzenia jest dość prostym w budowie mechanizmem. W zdecydowanej większości samochodów do chłodzenia wykorzystuje ciecz i kilka ze sobą sprzężonych elementów. Pompa cieczy wymusza ruch cieczy chłodzącej i odbiera ciepło wytworzone w wyniku spalania. Jeśli płyn chłodzący za mocno się

Auto by jeździć potrzebuje płynów | Poradnik

Bądź czujny na odgłosy silnika Jak więc sprawdzić poziom płynów, jak je uzupełnić w przypadku niedoboru i dlaczego trzeba pamiętać o konieczności okresowej ich wymiany? W zależności od rodzaju płynu dane te się różnią. Olej silnikowy Wybierając olej zawsze powinniśmy stosować taki, który

Kupujemy używane: Citroen C4 I vs. Toyota Auris I. Stylowy, czy konserwatywny kompakt?

zanikać moc i występować wysokie zużycie oleju silnikowego. Amatorzy silników diesla mają do wyboru dwie dopracowane konstrukcje: 1.6 i 2.0 HDI 90-109 i 136-140 KM. Wyposażone w bezpośredni wtrysk common-rail, turbosprężarkę o stałej lub zmiennej geometrii łopat (we wszystkich jednostkach poza 1.6 HDI 90

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

przy prędkości np. 6000 obr./min. niż dla jednego obrotu dla 1000 obr./min. Jest to spowodowane ww. klinem smarnym oraz wyższym ciśnieniem w układzie smarowania i większym wydatkiem pompy oleju (pompa przetłoczy więcej litrów oleju w tym samym czasie dla dużych obrotów). Zużycie to trzeba jednak

Poradnik | 1.7 CDTi - Silnik Isuzu ma sporo wad, ale i zalet

do wizyty w serwisie jest cieknąca pompa olejowa. Zbyt szybko poddają się uszczelniacze, co doprowadza do wycieków. Jeśli wymienimy zużytą pompę na czas, nic złego się nie stanie. Poważne problemy pojawią się, jeśli zignorujemy wyciek. Olej wyciekający z pompy trafia na pasek rozrządu, co po pewnym

Jak działa Webasto? Czy warto mieć ogrzewanie postojowe w samochodzie?

fabrycznie, można zdecydować się na montaż urządzenia w zewnętrznej firmie. Tych w Polsce znajdziemy przynajmniej kilkanaście. Ile kosztuje Webasto? Jaki jest pobór prądu? System opracowany przez Webasto jest oszczędny. Ogrzewanie wykorzystujące pompę paliwa i pompę obiegową płynu chłodniczego pobiera około

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

pierwszej generacji. Wyposażony w pompę rotacyjną, był głośny i przyzwoicie obchodził się z zawartością zbiornika paliwa. Ze względu na niskie ciśnienie panujące w układzie wtryskowym i zastosowanie nieskomplikowanego osprzętu, jednostka nie sprawia wielu trudności. Przy dużych przebiegach konieczna będzie

Kupujemy używane. Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

pod wtryskiwaczami CR. Bywają nieszczelne, co przekłada się na gromadzenie sadzy w układzie smarowania. W efekcie zatka się sitko pompy oleju i zatrze silnik. Remont to przynajmniej kilka tysięcy złotych. Profilaktycznie warto po zakupie wymienić podkładki i wyczyścić układ. »> 1500 zł i 30

Co oznaczają kontrolki na desce rozdzielczej? Niektóre mogą informować o poważnej awarii

element jest dość drogi. W niektórych modelach oryginalna pompa może kosztować nawet 4-5 tysięcy złotych. Na szczęście można regenerować lub szukać zamienników. Przeczytaj także: Jazda na zbyt niskich obrotach może doprowadzić do finansowych tarapatów Niski lub minimalny poziom oleju silnikowego

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

trwałych, odpornych na wyciąganie dwurzędowych łańcuchów, inżynierowie stawiają na delikatne i lżejsze łańcuchy jednorzędowe. W dalszej kolejności koncerny pozwalają sobie na montowanie cieńszych pierścieni, wyłączające się pompy wody i pompy oleju o zmiennym wydatku – to wszystko umożliwia

Poważne usterki w modelach, których nie należy już się bać

interwał wymiany oleju silnikowego z 30 tysięcy (zalecany przez producenta) do 10 tys. kilometrów. To pozwoli odwlec w czasie możliwość pojawienia się kosztownej awarii. Kolejny problem dotyczył wadliwych wtryskiwaczy Delphi, a także pompy wysokiego ciśnienia, z której na skutek ścierania powstawały opiłki

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

. Jednostka o nietypowej (dla bawarskiej marki) czterocylindrowej budowie zadebiutowała w modelu serii 3 E46 w 1998 roku. Przez pierwszy okres produkcji stosowano archaiczną pompę rotacyjną - silnik generował 115 i 136 KM. Szybko jednak wprowadzono bezpośredni wtrysk common-rail. Wówczas pojawiły się odmiany

Nieszczelności w układzie chłodzenia. Jakie są przyczyny i ewentualne koszty naprawy?

wywiązać się z powierzonego zadania, układ wykorzystuje kanały chłodnicze w bloku silnika, szereg gumowych przewodów łączących chłodnicę przeważnie sytuowaną w przedniej części komory silnikowej, termostat, pompę wody i zbiornik wyrównawczy – rewizyjny. W zależności od potrzeb, w układzie chłodzenia

Samochód nie chce zapalić po mroźnej nocy? Podpowiadamy, jak ruszyć i nie zepsuć auta

inaczej wygląda sytuacja z perspektywy właścicieli pojazdów z silnikami Diesla. Problem pojawia się w szczególności, jeśli w baku pozostaje jeszcze letnia mieszanka oleju napędowego. Wówczas, po kilkugodzinnym postoju na mrozie z oleju napędowego może wytrącić się parafina. W efekcie zatkany zostać może

Jak przygotować samochód do długiego postoju?

przyspieszająca proces korozji i powstawania trwałych osadów. Przedostają się one przewodami paliwowymi do filtra, pompy i wtryskiwaczy, mogąc je po prostu zapchać i uniemożliwić poprawne smarowanie. W związku z tym, zaleca się tankowanie do pełna. To też spowalnia zjawisko starzenia się cieczy, co nierzadko bywa

Pułapki na kierowców. Jak nie dać się oszukać nieuczciwym handlarzom?

; lub dzwonienie i stuki spod pokrywy zaworów. Wycieki z silnika, skrzyni biegów i okolic - warto wjechać autem na kanał i obejrzeć stan uszczelek oraz osłon pod silnikiem. Dymienie przez otwór bagnetu oleju przy odpalonym silniku. Poziom i typ oleju - sprawdzamy poziom na bagnecie, gdy silnik jest

Poradnik - 2.2 CTDi/i-DTEC - Czy warto postawić na mocnego diesla Hondy?

Debiut w najważniejszych modelach Czterocylindrowy diesel w pierwszej kolejności trafił pod maskę Accorda, CR-V i Civica. W każdym z tych modeli zaskakiwał elastycznością, dynamiką i rozsądnym zapotrzebowaniem na olej napędowy. Pierwszy silnik o zapłonie samoczynnym Hondy opracował twórca zmiennych

Aukcje | Mike Tyson sprzedaje Ferrari F50

w kolorze Rosso Corsa trafiło w ręce magnata komputerowego - Kevina Markusa. W 2005 roku samochód ponownie zmienił właściciela. Tym razem był to kolekcjoner supersamochodów ze stanu Georgia, który przeprowadził remont generalny urządzeń elektrycznych oraz takich podzespołów, jak pompa oleju i wody

Używany Ford Focus II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

skórzaną tapicerką i oknem dachowym. Trwałe benzyniaki Wolnossące silniki benzynowe Forda 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 (80, 100-115, 125 i 145 KM) są trwałe i bezproblemowe. Cykliczne wymiany oleju i mechanizmu rozrządu (600-800 złotych) gwarantują spokojną eksploatację. Problemy zaczynają się, gdy użytkownik

Poradnik | Po latach wciąż w dobrej formie: Golf IV, Astra II, Focus I

elementy karoserii, podwyższone zużycie oleju benzynowych silników z rodziny Ecotec, ubogie wyposażenie podstawowych wersji, niekiedy problemy z zaworem EGR, nietrwała pompa wspomagania w egzemplarzach z początku produkcji Dlaczego warto inwestować w popularne konstrukcje? Przede wszystkim z uwagi na

Oszustwa mechaników samochodowych to w Polsce plaga. Na czym polegają i jak się przed nimi bronić?

oryginalną pompę wody, podczas gdy mechanik wstawił tani zamiennik. Wielokrotnie pytałem, czy to na pewno część markowa - odpowiadał, że tak. Po naprawie pojechałem do niedalekiego sklepu i pogadałem ze sprzedawcą. Facet uczciwie powiedział, że zamiennik, który wstawił mi mechanik, nie wytrzyma przebiegu

Nierówna praca silnika, jakie mogą być jej przyczyny?

Szarpanie silnika jest skutkiem tracenia mocy przez jednostkę napędową na jednym lub kilku cylindrach. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele i różnią się między sobą w przypadku jednostek zasilanych benzyną, olejem napędowym lub LPG. Czas problem jest błahy i wymaga jedynie przeczyszczenia

Sześciocylindrowe silniki, które nie boją się dużych przebiegów

W 1998 roku swój rynkowy żywot zaczął najpopularniejszy diesel BMW ostatnich lat - 3.0d. Początkowo generował 184 KM. Trafił niemal od razu do oferty większości modeli bawarskiej marki zapewniając fenomenalne osiągi i rozsądne zużycie oleju napędowego. Początkowo sześciocylindrowy, rzędowy diesel

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

Najsłynniejsze diesle Mercedesa, Peugeota i Volkswagena potrafiące bez kłopotów pracować całe dekady, wyposażone były w nieskomplikowane pompy rotacyjne odpowiedzialne za dawkowanie mieszanki paliwowo-powietrznej do komór spalania. Były wytrzymałe i niewrażliwe na zanieczyszczenia dostające się do

Poradnik | Silnik 1.9 TDI - pancerny, ale nie w każdej wersji

samej liczbie przełożeń. Najbardziej oszczędny charakter mają warianty pozwalające kierowcy na ręczny dobór przełożenia. Niejako przepisem na sukces, jaki zastosowali inżynierowie koncernu VAG, jest bezpośredni wtrysk oleju napędowego, umożliwiający pokaźne zwiększenie efektywności jednostki w

Poradnik | Na te silniki Forda warto postawić

- mechanicy zdecydowanie odradzają jej montaż. Niemniej, niektórzy kierowcy podejmują to ryzyko, narażając się na wzmożone awarie wrażliwego osprzętu. Eksploatacja wyłącznie na benzynie, z zachowaniem interwałów wymian oleju i filtrów na poziomie 10-15 tysięcy kilometrów, pozwala zachować silnik w dobrej

Niesprawne wtryskiwacze w dieslu. Usunięcie awarii może być bardzo kosztowne

awariom W starszych silnikach diesla z prymitywną pompą rotacyjną, o poważniejszych usterkach nie było mowy. Była to sprawa incydentalna. Pancerne jednostki potrafiły przejechać ponad 500 tysięcy kilometrów bez unieruchamiającej i kosztownej awarii. Czasy się jednak zmieniły. Wpływ na to ma zwiększenie

Audi A4 B7 vs. Mercedes Klasy C W204 - Premium sprzed dekady. Warto ryzykować?

w pompowtryskiwacze jednostki borykają się z szeregiem trudności. Obok problemów z pękającymi głowicami, użytkownik musi przygotować się na kosztowną wymianę łańcucha rozrządu. Zawodzą też pompy oleju i zawór EGR. Bazowe A4 wyposażone były w napęd na przednią oś. Opcjonalnie z czterocylindrowymi, a

Castrol EDGE dla supersamochodów

Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych. Firma dostarcza swoje produkty dostosowane niemal do każdego rodzaju pojazdu. Integralną częścią strategii biznesowej firmy jest partnerstwo z koncernami samochodowymi (m.in. VW, Toyota, BMW, DAF, Ford, Volvo czy MAN

Zakup używanego auta to początek wydatków. To koniecznie wymień, jeżeli nie chcesz zbankrutować

odbija się na mechanicznych podzespołach. Syntetyczny olej silnikowy kosztuje od 25 do 50 zł za litr. Zmniejsza tarcie między ruchomymi elementami jednostki napędowej, zapobiegając przy tym ich przegrzaniu. Ten kluczowy dla silnika środek smarny pełni też funkcję wymiennika ciepła. Dzięki temu, motor

Tuning | Audi RS3 B&B | Mocniejsze niż Porsche 911 GT3 RS

tego zestawu silnik otrzymuje nową turbosprężarkę, wyścigowy układ wdechowy, nowy intercooler, chłodnicę oleju, pompę wtrysku, nowy układ wylotowy oraz kilka innych modyfikacji. Całość pozwala osiągnąć maksymalną moc 550 KM (750 Nm). Tak wyposażone Audi RS3 może stanąć w szranki z Porsche 911 GT3 RS

Nie daj się naciągnąć mechanikowi. Części do napraw kupuj sam. Gdzie?

Stosowanie tanich zamienników, liczenie jak za droższe elementy Im mniejsze koszty poniesie serwis, tym dla niego lepiej. Standardem jest wlewanie taniego oleju, a liczenie jak za droższy. To samo dotyczy części. Różnice między najtańszymi zamiennikami a elementami wysokiej jakości idą w dziesiątki

Poradnik | Diesel 1.4 D-4D. Dość prosty i stosunkowo trwały

, jednak zasługują one na naszą uwagę. 1.4 D-4D po raz pierwszy pojawił się w katalogu modelu Yaris w 2001 roku generując 75 KM. Niewielka moc i waga przekładała się na dostateczne osiągi – pierwsza setka pojawia się po 12,9 sekundach. Zachwyca za to zużycie oleju napędowego wynoszące średnio 4,4

Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro | Z oszczędnym dieslem

Audi Q7 | Podróż po Kanadzie Q7 ultra 3.0 TDI quattro jest najbardziej efektywny wariant flagowego SUV-a. Według producenta nowa jednostka wysokoprężna zużywa tylko 5,5 l oleju napędowego na 100 km i emituje 144 g dwutlenku węgla na kilometr. To o 28% mniej w porównaniu z poprzednim modelem

Fiat Punto Evo - opinia, awarie, zalety, najlepsze silniki

złotych. Do miasta wystarczy jeden z motorów bez doładowania. Ma słabe osiągi, ale odwdzięcza się bezproblemowym funkcjonowaniem. Psują się drobiazgi w postaci cewek w układzie zapłonowym, czujników w układzie elektrycznym, alternator lub pompa paliwa. Dostęp do tanich zamienników jest niemal

9G-TRONIC | Nowy automat Mercedesa

warunki na drodze tego wymagają. Aby zapewnić niezawodne i wydajne zaopatrzenie w syntetyczny olej drugiej generacji, nową skrzynię wyposażono w dwie pompy. Mniejsza z nich, mechaniczna pompa główna o konfiguracji niewspółosiowej umieszczona jest obok głównego wałka i napędzana łańcuchem. Wspomaga ją

Twój pierwszy samochód | Poradnik | Tanie, proste i dobre benzyniaki

Seacie. Dwulitrowy benzyniak trafił też na pokład Audi - pod maskę limuzyny A6 C4 i, stającego się klasykiem, Audi 80, gdzie debiutował. Silnik cierpi na kilka niegroźnych przypadłości. To m.in. usterki czujników, zwiększony apetyt na olej przy większych przebiegach czy awaryjna pompa wodna. Trzeba też

Płać i Płacz, czyli spotkanie z mechanikiem samochodowym. Prawdziwe historie

mechanika oraz o tych, którzy psują opinię branży przez cwaniactwo, nieuczciwość i naciąganie nieświadomego klienta. Po kilogramach wymienionych części, litrach przelanego oleju, nasuwa się pytanie: czy uczciwy mechanik samochodowy jest oksymoronem, a wyjątki jedynie potwierdzają regułę? Omijaj lekarzy i

Polacy bardzo lubią te auta, ale nie każda wersja jest godna polecenia. Szóstka, która zrujnuje Twój portfel

wysoką kulturą pracy. Niestety, po latach wychodzą błędy konstrukcyjne i materiałowe oszczędności. Zacznijmy od trudności z utrzymaniem fabrycznych parametrów mocy i momentu obrotowego, w konsekwencji również zużycia paliwa. Winna była często pompa paliwa i jej elektroniczne sterowanie z elektrozaworem

Poradnik | Najlepsze silniki Diesla w historii

wspomnieć o czterocylindrowym silniku montowanym między innymi w modelu W124 i W190 200 D. Cztery cylindry przykryte ośmiozaworową głowicą, mechaniczny wtrysk paliwa - za dawkowanie mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiedzialna była pompa rotacyjna. Tak skrojony zestaw generował 70-75 KM i 126 Nm. Co

Kupujemy używane - Peugeot 407 kontra Citroen C5 I FL. Francuska klasa średnia w dobrej cenie

zużycia oleju napędowego jest 1.6 HDI o mocy 109 KM. W jego przypadku otrzymujemy tylko akceptowalną dynamikę jazdy. Podobnie jak pozostałe silniki HDI, dysponuje wtryskiem bezpośrednim common-rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopat – koszt ewentualnej regeneracji oscyluje wokół 1500-1900

Opel Vivaro, Movano i Combo | Nowości na rok 2016

. Mimo zwiększenia mocy spalanie spadło o 0,5 litra na 100 km. Model Combo można także zamówić z technologią ecoFLEX. Opcjonalny pakiet zapewnia system Start/Stop, odzyskiwanie energii z hamowania, pompę oleju o regulowanym wydatku, pakiet aerodynamiczny czy opony o obniżonych oporach toczenia. Tak

Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

B6 . Najpoważniejsze zarzuty można postawić najpopularniejszej wersji 2.0 TDI PD , w której po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju. Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach

Czy trzeba wymieniać łańcuch rozrządu i ile kosztuje jego eksploatacja

Jeszcze w latach 90. producenci stawiający na łańcuchowy napęd rozrządu przykładali ogromną wagę do jakości stosowanych materiałów i wytrzymałości całego mechanizmu – również współpracujących z łańcuchem rolek, napinaczy i pompy wody. W przypadku chociażby benzynowych jednostek napędowych BMW

Oleje motocyklowe - śliscy przyjaciele

przypadku sercem jest pompa oleju, żyłami kanały olejowe, a tętnicami kanał doprowadzający olej z miski do filtra oleju. I podobnie jak krew w organizmie, olej w silniku spełnia bardzo wiele różnych funkcji. Oczywiście każdy wie, że olej smaruje, ale poza tym również chłodzi, czyści

Kupujemy używane Audi | Poradnik | Modele podwyższonego ryzyka

złą sławą silnik 2.0 TDI. Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

śledzicie samochodowy rynek wtórny, to pewnie nie raz natrafiliście na ostrzeżenia przed kupnem jakiegokolwiek samochodu koncernu VAG z 2.0 TDI PD pod maską. To silnik-pułapka! W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek

AdBlue - co to jest, jakie spełnia zadanie i dlaczego występuje w wielu nowoczesnych dieslach?

, DS) z rodziny BlueHDI (1.6 i 2.0), 1.6 i 2.0 CDTi z gamy Opla, a także w wielu modelach Volkswagena, Audi, Mercedesa, BMW i Skody. W zależności od wersji, zużycie ekologicznego dodatku znajduje się na poziomie 4 procent względem oleju napędowego lub około 0,7-2 litrów na każdy tysiąc kilometrów

BMW do właścicieli M5 i M6: "Nie jeździjcie swoimi samochodami"

może prowadzić nawet do zatarcia silnika. Chodzi o wadę pompy oleju, przez którą jego ciśnienie może być zbyt niskie. Stąd tak radykalne apele ze strony BMW, w których Niemcy odradzają jazdę ww. modelami. 4.4-litrowa jednostka od samego początku budziła sporo kontrowersji. I nie chodziło tu wcale o

Poradnik | Kupujemy używane 1,6 TDCI | Francuski hit eksportowy

kulturę pracy oraz stosunkowo niskie zużycie oleju napędowego. To wszystko sprawiało, że diesel znad Sekwany stał się także ulubieńcem klientów flotowych. Po latach silnik nadal cieszy się dobrą opinią, co potwierdzają relacje mechaników. 8 lub 16 zaworów 1,6 TDCI występował w uproszczeniu w dwóch

Skoda kuta na cztery koła - jak działają napędy 4x4 w samochodach czeskiej marki

na ostatniej z nich. Od czwartej generacji urządzenie ma bardziej kompaktową konstrukcję. Uproszczono obieg oleju i zastosowano pompę skokowo-rolkową. Pozwoliło to zintegrować konstrukcję w jednym podzespole i sprawić, że cały układ napędowy jest znacznie lżejszy. Ciśnienie robocze oleju jest

Limuzyny 4x4 za 30 tysięcy zł - w sam raz na zmienne warunki pogodowe

znaki rozpoznawcze topowego Volkswagena. Zdaniem mechaników, najbezpieczniejszym wyborem okazuje się diesel 3.0 V6 TDI o mocy 224-240 KM, zapewniający niezłą dynamikę jazdy i umiarkowane zużycie oleju napędowego. O perfekcyjną trakcję dba stały napęd na cztery koła znany ze wspomnianego A8. Musimy

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

wadliwego oleju napędowego może skutkować uszkodzeniem pompy lub wtryskiwaczy. W jednym i w drugim przypadku skutki finansowe są bardzo poważne. Psują się też turbosprężarki, ale te można regenerować. Nie grzeszą trwałością zawory w układzie recyrkulacji spalin oraz dwumasowe koła zamachowe montowane w

Poradnik | Używane limuzyny klasy średniej - Ford Mondeo IV vs. Opel Insignia

rozszczelnione przewody wspomagania kierownicy – 800-1000 zł, a także szybko deformujące się tarcze hamulcowe (300-600 zł), co wynika z wysokiej masy pojazdu. Niska bywa też skuteczność uszczelki w pompie oleju w 2.0 CDTi. Usunięcie nieszczelności to wydatek w wysokości przynajmniej kilkuset złotych

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 7500 km

przy przeciążeniach pompa nie zasysała powietrza. Silniki turbodoładowane, a szczególnie te tuningowane, ze względu ma duże obciążenie mechaniczne i cieplne są bardziej wyczulone na wysoka temperaturę oleju od wolnossących, zaznacza Polody. Dlatego BMW M3, które nie ma doładowania wytrzymuje nawet 150

Bloodhound SSC w Polsce | Samochód rakieta

będzie można po raz pierwszy w Polsce zobaczyć pojazd Bloodhound SSC, który w 2015 roku podejmie próbę pobicia rekordu prędkości na lądzie. Eksponat zostanie sprowadzony specjalnie na tę imprezę przez producenta oleju Castrol, uczestnika projektu. Piknik odbędzie się na Stadionie Narodowym, 31 maja, w

Diesel kontra mróz

Mimo że zima w styczniu to nic nowego, paliwo dostępne na stacjach benzynowych nie wytrzymuje starcia z kilkunastostopniowym mrozem. Z gęstego oleju napędowego wytrąca się parafina, która zanieczyszcza zbiornik, zatyka filtr paliwa i nie pozwala odpalić samochodu lub - co gorsza - unieruchamia go

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

2.0 TFSI o mocy 180, 211 i 245 KM. Cechuje się niezłą trwałością, choć potrafi zużywać nawet litr oleju silnikowego na 1000 kilometrów. W wielu przypadkach autoryzowane serwisy nie były w stanie usunąć usterki, co wymusza na użytkowniku regularną kontrolę i wożenie w bagażniku bańki ze środkiem

Co robić, by olej napędowy nie zamarzł

Właściciele aut benzynowych mogą być spokojni, problem tak naprawdę dotyczy tylko oleju napędowego. Jeśli jest słabej jakości, albo brak w nim zimowych dodatków, wystawione na mróz paliwo gęstnieje, zatyka filtr, pompa przestaje podawać paliwo i kłopot gotowy. I nic do tego ma

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

skrzyni biegów może to trwać kilka setnych sekundy. szczególną cechą przekładni DCT jest wbudowana w nią dodatkowa pompa oleju, która jeszcze przed włączeniem silnika zapewnia ciśnienie w skrzyni biegów. poza tym, gdy jednostka napędowa pracuje na niskich obrotach, dodatkowa pompa wspiera mechaniczną

Porsche Supercup | Lisowski o awarii na Węgrzech

Po sobotnim sukcesie i ukończeniu wyścigu na 10. miejscu, Mateusz Lisowski był pełen optymizmu i liczył na kolejną zdobycz punktową na węgierskim torze Hungaroring. Niestety na 5. okrążeniu w Porsche 911 GT3 Cup 22-latka z Wieliczki awarii uległa pompa oleju i był on zmuszony do przedwczesnego

Opel Corsa ecoFLEX

do pozostałych wersji zastosowano też kilka "sztuczek" mających na celu obniżenie oporów, a przez to spalania. Są to m.in. opony o niskich oporach toczenia, obniżone zawieszenie, pompę oleju o niższych oporach przepływu, wydłużone przełożenia w skrzyni biegów, czy odpowiednio zaprojektowany

Automobilista nr 10/2012

Samochody i motocykle Temat miesiąca: 10    Fiat 850 Sport Coupé Mały, zwinny, kiedyś symbol "zachodniego" stylu życia, dziś niedoceniony klasyk dla każdego! 20  Mercedes 220 SE    Klasyk kabrioletu - elegancja, wdzięk i pompa wtryskowa, która wszystko

Bądź czujny na odgłosy silnika

poważnie zalecenia producenta samochodu. Nie oszczędzajmy na oleju, filtrach oleju, paliwa i powietrza. Wymieniajmy je zgodnie z określoną w instrukcji liczbą kilometrów lub po określonym czasie. Podobnie traktujmy pasek rozrządu z pompą wodną oraz świece zapłonowe. "Zaniedbania w tym zakresie

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

głowicy, powodujące dostawanie się oleju do cieczy chłodzącej (biała emulsja na wewnętrznej stronie korka wlewu oleju) oraz awarie układu napędowego pompy oleju, prowadzące nawet do zatarcia silnika. Napęd pompy poprawiono dopiero w 2007 r. (koła zębate zamiast łańcucha). Podwozie Podwozie Jetty nie

Jaką instalację LPG wybrać? Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

montują LPG do pojazdów rolniczych, autobusów i ciężarówek. W świecie rajdowym i driftingowym, funkcjonuje też STAG Rally Team. Nie oszczędzaj na komponentach Najnowsza generacja LPG opiera się na pompie wtłaczającej gaz w fazie ciekłej. Przewodami podawany jest do wtryskiwaczy w kolektorze dolotowym pod

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

rozrządu i prowadnice, koła zębate układu rozrządu i łańcuchy rozrządu, pompa oleju, tłoki i pierścienie, tuleje cylindrów, korbowody, sworznie tłokowe i łożyska, wał korbowy i łożyska, kolektor dolotowy, koło zamachowe i wieniec. Paski rozrządu są objęte ubezpieczeniem pod warunkiem ich wymiany zgodnie z

Co warto wiedzieć o paliwie?

, gładzie cylindrowe, pompy paliwa oraz iglice wtryskiwaczy. Mogą one też powodować zakłócenia w pracy silnika, zatykając dyszę gaźnika lub spryskiwacza, a także utrudniać rozruch. Benzyna czy olej napędowy, które lejemy do baku, to produkty wykonane z ropy naftowej w określonym procesie technologicznym

Twój pierwszy samochód, cz. I | Poradnik | Samochody do 5 tys. zł

elementów, na które trzeba zwrócić uwagę, należy wariator zmiennych faz rozrządu, który nie lubi niskich poziomów oleju i objawia to głośnym klekotaniem na wolnych obrotach. Dodatkowo warto zwrócić uwagę, czy nigdzie nie pojawiają się ogniska korozji (progi i nadkola!). Do innych słabych elementów należą

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

czynności była wymiana układu rozrządu czyli paska oraz rolek napinających. Wymieniona została także pompa płynu chłodzącego. Poduszki silnika amortyzujące jego drgania zastąpione zostały nowymi. Tak samo stało się z paskiem wieloklinowym oraz świecami zapłonowymi. Po uszczelnieniu dekla zaworów, wymianie

Ogrzewanie postojowe | Luksus czy przydatne uzupełnienie wyposażenia?

tu poprzez własną pompę. Paliwo pochodzi z baku samochodu - bardzo zbliżone konstrukcyjnie są układy niezależnego ogrzewania wykorzystujące benzynę lub olej napędowy. Jedna i druga mieszanka jest zapalana samoczynnie w rozgrzanej świecą żarową komorze od jej gorących ścianek, a powstałe w ten sposób

Największe przekręty w warsztatach. Zobacz, jak się obronić

poprawność działania pompy oleju (zmierzenia ciśnienia), która może być uszkodzona, zwykle kończy się ponowną awarią "turbo". Podobnie dzieje się, gdy serwisant zaniedba skontrolowania obecności śladów oleju w części ssącej turbosprężarki i wyczyszczenia wszystkich przewodów ssących oraz chłodnicy

Znamy ceny nowego Verso. Niestety, tanie nie jest...

nadwozia nie zmieniła się tak radykalnie, ale nowe światła i "napompowany" zderzak trudno przeoczyć. Silniki 1.6 i 1.8 oraz 2.2 D pochodzą z poprzednika, jednak z niewielkimi modyfikacjami. Zmieniono pompa oleju, zamontowano dwukomorową miskę olejową i mniejszą, bardziej wydajną turbosprężarkę

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

. przy 60 000 km zamiast przy 90 000 km). Rezygnacja z regularnych wizyt w warsztacie przy odpowiednim przebiegu i sięganie po tani olej prowadzi do awarii, których usunięcie będzie wiązało się z ogromnymi wydatkami. Najsłabszymi punktami w osprzęcie silników są pompy cieczy chłodzącej i pompy paliwa

Gaz wciąż najtańszy?

benzyny E95 kosztuje średnio 5,12 zł, litr oleju napędowego 4,94 zł a autogazu 2,44 zł (najniższe notowania wojewódzkie z dnia 4.06.2011). Gdyby przyjąć, że każdy z kierowców dosiada tej samej klasy auta, na przykład kompaktowego Volkswagena Golfa V z 2007 r. z benzynowym silnikiem 1.6 (102 KM

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

przed Passatem B6 (2005-2011) z silnikiem 2.0 TDI. Największy problem? Po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały

Rajd Argentyny | Kościuszko wiceliderem PWRC

uległa pompa oleju w wyniku czego zatarł się silnik. Musieliśmy przejechać po jakimś kamieniu, nie było żadnego skoku. Gdyby wgniecenie było kilka centymetrów dalej nie byłoby problemu. W tej chwili taktyka na resztę sezonu może być tylko jedna. Starać się wygrać wszystkie pozostałe rajdy. Jest to

Pompa oleju. Pytanie??

Witam, czy pompa oleju jest taka sama w silnikach 1,8 TS i 2,0 TS?? A drugie pytanie, czy jest jakiś zawór za pomocą którego reguluje sie ciśnienie oleju w Alfie. Pozdrawiam

pompa oleju automat

Siema to mnie przerosło czy ktoś mi podpowie jak sie wymienia pompe oleju w aut. skrzyni tiptronik z audi A6 99ROK h

kontolka oleju / pompa oleju ?? XT 660

WItam, Wczorajszego dnia obudzilem swoja XT660R do zycia no i niestety mam kiche - po 15 km (15 min) zapalila mi sie kontrolka oleju - wiec moto zatrzymalem, sprawdzilem olej - wszystko oki - w gornym zakresie bagneta , po 3 minutach odpalilem przejechale 5 km i znowu kontrolka. moto

pompy do oleju napędowego

chcesz przepompować elegancko paliwko:? pompy akumulatorowe na 12V www.ekopaliwo.com

PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

......do Mitsubishi Pajero 3,0 V6 nr.silnika 6G72 12zaworów. Może ktoś coś słyszał ???? Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

PILNIE potrzebuję pompę oleju

......do Mitsubishi Pajero 3,0 V6 nr.silnika 6G72 12zaworów. Może ktoś coś słyszał ???? Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

pompa oleju 2,4 JTD

czy mieliście kiedyś kłopot z pompą oleju, a właściwie z jej napędem?, chodzi mi o dziwny dżwięk z okolicy rozrządu... wersja 136 KM. czy regulowaliście w tej wersji zawory?

POMPY DO PALIW I OLEJÓW

Pompy do mini stacji dystrybucji paliwa, zbiorniki na paliwo, liczniki, pompy akumulatorowe. Atrakcyjne promocje ! www.ekopaliwo.com

POMPY DO PALIW I OLEJÓW

Pompy do mini stacji dystrybucji paliwa, zbiorniki na paliwo, liczniki, pompy akumulatorowe. Atrakcyjne promocje !! www.ekopaliwo.com

Re: Pompa oleju. Pytanie??

bedboys ma racje to ze pompa oleju slabiej dziala moze okazac sie tylko w 2.5v6 bo tam pompa jest dociskana przez srube wału Tu nie Przed usunieciem pompy oleju sprawdzil bym panewki to fakt

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Co było pierwsze: jajko czy kura? Przesadą jest twierdzenie, że przyczyną awarii silników jest zużycie pompy oleju. Ale, coś jest na rzeczy... W silniku zużywają się wszystkie trące części. Nowa pompa wytwarza zadane ciśnienie z odpowiednim wydatkiem. Ciśnienie to spada w miarę zużywania się

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Pytam o pompę oleju, ponieważ prawdopodonie jest uszkodzona- Na małych obrotach przy rozgrzanym silniku mruga, bądź świeci kontrolka oleju. stuki w rozrządzie sa, masz racje, ale ich skutkiem jest(na 99%) wariator... Najpierw jednak chciałem wyjaśnić sprawe z tymn ciśnieniem... Pozdrawiam

Re: Pompa oleju. Pytanie??

czyli zdecydowanie polecasz wymiane pompy? czytałem jeszcze kiedyś na forum ze przyczyną niskiego ciśnienia było poluzowanie sie jakichś śrub pucujących pompę, czy cos takiego- w sumie warto sprawdzić... Mam jeszcze jedno pytanie, czy pompa oleju od silnika 2,0TS bedzie pasowała do 1,8TS

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Nie patrz na kontrolkę - podjedź do dobrego warsztatu i zrób pomiar manometrem - czujnik to zawodna sprawa ja bym mu wiary nie dał. Poza tym słabe ciśnienie oleju częściej bya spowodowane zużyciem panewek na wale korbowym i korbowodach niz samą pompą oleju - ja podejżewał bym ją najmniej ale

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Ja miałem podobną sytuację w AR 146 TD,okazało się że na pompie był poluzowane śrubki w pokrywie zakrywająca koła zębate.Wybudowałem pompę,poskręcałem porządnie,założyłem z powrotem i silnik pracuje jak zegarek.Kontrolka oleju gaśnie po 2 sek.od uruchomienia silnika.

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Ciekawi mnie czemu pytasz o pompę oleju ??? - to jest element któey bardzo żadko ulega awarii a o regulacji ciśnienia możesz zapomnieć. Pewnie nasłuchałeś się jakiegoś mechnika który to powiedział Ci ża powodem stuków w rozrządzie może być ( jest) za małe ciśnienie oleju ?? - jeżeli zgadłem

Re: Pompa oleju. Pytanie??

porad typu trzymać poziom oleju przy max śmiem twierdzić, iż pompy w owych pojazdach seryjnie dają zbyt niskie ciśnienie lub cały układ olejowy jest źle dobrany i zaprojektowany do specyfikacji tych silników nawet lekka dysfunkcja tego układu doprowadza do szybszego zużycia elementów silnika i poważnych

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Masz racje, zagalopowałem się, rozproszono moją uwage i nie doczytałem twojego posta. Nie będe jak J.K. brnął w zaparte ;) ja po prostu nie lubie pomp oleju ;) Pozdrawiam

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Zdecydowanie polecam przede wszystkim dokładne zainteresowanie się stanem pompy, mając na uwadze jak mocno potrafi narozrabiać. W wyremontowanym silniku ciśnienie oleju powinno być bliskie ideału czyli:1-1,5 bar na wolnych i 3,5-4,0 bar przy 4000 obr w temp. 100 C. Doprawdy, nie wiem skąd

Re: Pompa oleju. Pytanie??

A możesz mi wskazać gdzie napisałem że pompa oleju nie ulega awarii i można ją wykluczyć ??? napisałem tylko że jest to mało prwdopodobne i są inne usterki które występują częściej a nawet powiedział bym w 90%> przypadków. Racje masz w tym ze układ smarowania TS-ów to rozwiązanie dalekie

Re: Pompa oleju. Pytanie??

bedboys napisał: > Ciekawi mnie czemu pytasz o pompę oleju ??? - to jest element któey bardzo > żadko ulega awarii gdyby tak rzeczywiście było to na tym forum nie byłoby tyle zarżniętych silników, w których w większości przypadków przyczyną jest zbyt niskie ciśnienie oleju

Re: Pompa oleju. Pytanie??

zeby dostać sie do tego zaworka to trzeba wymontować pompę, czy mozna min "poregulować" z "zewnątrz"?? Mam jeszcze jedno pytanie moze troche banalne. ale gdzie jest czujnik ciśnienia oleju? Dla 100% pewności chciałbym wkręcić nanometr...

Re: Pompa oleju. Pytanie??

oleju to jesteś w starsznie wielkim błędzie. Nprawiałem wiele TS-ó po takich awariach i w żadnym przypadku nie była to wina pompy po remoncie silnika na tej samej pompe silniki chodą aż miło przez wiele tysięcy..

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Miał Pan wiele szczęścia drogi bedboys. Pompy oleju rzadko mają awarię - o ile pod tym pojęciem rozumiemy całkowity brak ciśnienia oleju. Ale czy częściowy spadek ciśnienia i wydajności to będzie awaria czy nie? Według mnie tak. Bo konsekwencje są łatwe do przewidzenia: kolejny remont silnika

Pompy do paliw i olejów!

zapraszamy do zapoznania się z ofertą www.ekopaliwo.com

Pompa próżniowa - budowa

Mam takie pytanie : Do czego służy olej w pompie próżniowej z dwoma szeregowymi wirnikami umieszczonymi w komorze roboczej ? Wirniki obracając się wysuwają się i wsuwają łopatki tworząc zmienne objętości pompowanego powietrza.. Czy do chłodzenia pompy, czy do uszczelnienia wirującego tłoka z

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Tak sie składa ze panewki były wymieniane jakieś 5 tyś km temu więc raczej sa dobre:D a moze mi ktoś powiedzieć gdzie jest ten czujnik ciśnienia oleju? bo ostatnio troszke sie rozglądałem i nie widzę..:( mam zegarek więc chciałbym sobie wkręcić i zobaczyć jakie jest konkretnie ciśnienie...

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Z zewnątrz się nie da. Miskę olejową można zdjąć bez wyjmowania silnika, ale to wyjście wyjątkowo awaryjne. B. trudno to zrobić. Założenie na powrót jest wyjątkowo karkołomne + duży problem z uszczelnieniem. Raz tego dokonałem i nie polecam. Czujnik ciśnienia oleju jest na tylnym boku silnika.

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Jest prosty zawór nadmiarowy, sprężyna i tłoczek. W przedziale nacisku na sprężynę 6,4 a 7,2 daN ma się przesunąć o 36 mm (radzę z nim nie eksperymentować, za wysokie ciśnienie spowoduje wypłukiwanie panewek i wycieki)

troche o pompie oleju

www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=443

Re: troche o pompie oleju

uki145 napisał: > www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=443 Ty mi tu z pompa nie wyskakuj tylko dawaj ta rurke i rozrzad. Byc moze problem z rozrzadem wynika wlasnie przez pompe oleju brak odpowiednigo cisnienia

pompa olejowa

jesli masz olej w oddzielnym zbiorniku i pompe (ktora dziala) to nie lejesz do benzyny nastepnego oleju bo motor nie bedzie ci go przepalac:) kapujesz??

kontrolka cisnienia oleju

Kilka miechów temu robiłem remont silnika w swoim fordzie escorcie.Kiedy już skończyłem docieranie zauważyłem, na niskich obrotach zaczyna mi się świecić w/w w temacie.Sprawdzono panewki ale żadna nie uległa przesunięciu. Czy zatem pompa olejowa? ( dodam że po tym remoncie poszła mi też pompa

pompa wspomagania w 156

Witam wszystkich.Wczoraj wyciekł mi cały olej z układu wspomagania przez pompę.Mam pytanie czy ta pompa jest naprawialna.Może ktoś wie coś na ten temat?

membrana pompy paliwa CC 700

mam pytanie czy jest możliwe aby nastąpiło uszkodzenie membrany pompy paliwa w CC700. auto ma 80 tys. przebiegu i spala (albo przelewa olej do paliwa) 1l oleju na 100km !!! z rury wydechowej kopci jak z dwusuwa i leci olej . czy to mozliwe? wycieków pod silnikiem nie ma (tzn. były z

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Michale na pompie nie ma podanego typu, jest tylko wybity nr.114. Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

wyciek oleju

mam alfe romeo 156 silnik 2000 rok 1999 zaczęło lać olejem na wale korbowym z przodu silnika z simeringu ,wymieniłem simering i po 500 km znowu wywaliło simering,zawiozłem samochód do warsztatu samochodowego wymienili simering i po 150km znowu wywaliło simering ,zmieniłem pompę olejową i znowu

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Witaj Michale. Pompa jest uszkodzona tzn.gładzie w obudowie są zniszczone i całe ciśnienie uchodzi bokami, przez co silnik szlag trafił bo zabrakło smarowania.Rok prod.1989. Pzdr. i dzięki za zainteresowanie. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba

"Waku" pompa

poprawnie zasysać ... Pojawiają się "klasyczne" objawy - nie chce zgasnąć, brak wspomagania hamulca ... Gdyby to było w przypadku jednej, dwóch takich wymian pomyślałbym, że zwyczajnie mam pecha, ale tyle? Co może wpływać na znacznie szybsze wycieranie się tego ustrojstwa wirującego w pompie? Olej (10 W

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Dzięki niknejm - jc-auto już obcykałem i wiele innych, nie występują żadne zamienniki tylko w oryginale, żadna hurtownia nie posiada i w zasadzie pozostaje tylko serwis ale tam to "boję" się zadzwonić bo pompa będzie droższa niż całe auto klienta.:)) Pzdr

kontrolka cisnieni a oleju

Zapala sie lub mruga podczas zaatrzymywania auta. W czasie normalnej jazdy jest ok. Czyrzby pompa olejowa?

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Daj dokladny namiar, rok produkcji 84-90 czy 91-95 czy 96-02 bede szukal w calej Szwecji to zajmie pare minut,niestety musi byc data a pozniej typ inaczej program nie lapie. Czy ta stara jest zepsuta czy sprawdzano,överströmning ve

Re: pompa oleju 2,4 JTD

Ten dziwięk który słyszysz to nie zawory choć 90% mechników tak stwierdzi. Powodem tego jest łańcuszek ( cichobieżny z założenia i nazwy) napędu pompy oleju, niestety wystepuje on razem z pompą i kosztuje ponad 700 zł + dość kłopotliwa wymiana.

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

tylko podbijam - ratunku!!!!:))) Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

lexus400 napisał: > ......do Mitsubishi Pajero 3,0 V6 nr.silnika 6G72 12zaworów. Może ktoś coś > słyszał ???? Spróbuj skontaktować się z ludźmi z www.japancars.pl i www.eterna.pl Pzdr Niknejm

Re: Pompa paliwa?

" warto zawsze wczesniej dodawac oleju do benzyny ,nieza duzo " Jeszcze jedno pytanie- jaki olej i w jakiej ilości na zbiornik.

CZUJNIK CISNIENIA OLEJU

silnika. Podejrzewam uszkodzenie czujnika lub pompy oleju. Co o tym myślicie?

Re: kontrolka oleju

U mnie miałem co prawda w felicji ale ten sam problem. Mechanik -chwała mu za to - powiedział mi, że może to być awaria pompy oleju. Po rozebraniu okazało się, że jakiś opiłek, skrawek metalu (nie wiadomo skąd wziął się w silniku) wpadł do pompy oleju, poszczerbił trochę zębatki i utknął w

Cisnienie oleju

programistajava napisał: > Jak wygląa kwestia smarowania silnika > (cisnienia oleju) czy zawsze cisneinei bedzie prawidlowe > (tak jak podczas normalnej jazdy)? Pompa oleju napedzana jest (ew. przez kilka stopni roznych przekladni) od walu korbowego. I pompie jest wszystko

Re: kontrolka oleju

Nieprawidłowe ciśnienie oleju - to pierwsze, co przyszło mi na myśl. Może pompa oleju wysiada?

Re: Pompa paliwa?

hexian napisał: > " warto zawsze wczesniej dodawac oleju do benzyny ,nieza duzo " > Jeszcze jedno pytanie- jaki olej i w jakiej ilości na zbiornik. Trudno mi powiedziec golf chyba ma 44litry zbiornik mysle ze od 0,5-1 litra wystarczy ,to moze byc najtanszy olej silnikowy

problem z servo wspomagania-pompa

zauwazylem wyciek oleju na rurce wychodzacej z pompy wspomagania. Sa tez objawy na wolnych obrotach. Jak jest wlaczona klima i skrece kola na max a silnik pracuje na luzie to co pewien czas sa zawachania obrotow o 200 w dol i mimimalnie zaczyna w tym momencie drgac kierownica. Samochod stoi

Oleje silnikowe.

wazne aby przy rozruchu olej byl rzadki, gdyz pompa olejowa nie jest w stanie doprowadzic gestego oleju na panewki walu. Zuzywa sie wtedy silnik kolosalnie, dlatego stworzono oleje syntetyczne ktore temu zapobiegaja i przedluzaja zywotnosc silnika. Oleje te tez lepiej smaruja i przeplukuja silnik

Pompa wspomagania a gwarancja

żeserwis chce się mnie po prostu pozbyć. Dodam jeszcze iż poziom oleju w zbiorniczku jest na odpowiednim poziomie a samochód ma przejechane 54 tys. km. Czy mam się z tym pogodzić i na własny koszt wymienić pompę???

lampka niskiego stanu oleju swieci, a olej jest!

Posiadam opla corse 1.3 cdti i juz dwukrotnie (przebieg auta 1200 km) zapalila sie lampka niskiego stanu oleju. Sprawdzając stan bagnetem wszystko jest ok, stan w polowie. Co moze byc przyczyna zapalania sie tej lampki? pierwszy raz zdarzylo sie to przy -10, tlumaczono mi, ze gesty olej pompa

Re: Jaki olej?

fazi_ze_sztazi napisała: > > niknejm napisał: > > No właśnie nie do końca. Potrafi odkleić się taki kawałek, ale nie rozpuś > > ci się (a przynajmniej nie od razu). > > zgodze sie, ale pompa ma przeciez filtr (jakas siatke albo inne takie). Ma. Ale

Re: regeneracja pompy wspomagania

lekkiego krecenia kierownica.Nie zapomnijcie po jakims czasie o wymiania paska pompy wspomagania.Jest to prawie zawsze osobny pasek wzmocniony.Dobrze jest zalac pompeczke te mala ze zlomowiska olejem aby ulatwic jej prace.

Re: regeneracja pompy wspomagania

Dzieki za informacje. Wymienilem juz dwa razy plyn. Za pierwszym razem pompa rzeczywiscie chodzila ciszej ale po ok. 2 miesiacach znow zaczela warczec. Teraz ostatnia wymiana oleju (niestety tylko raz wylalem a pozniej wlalem nowy....) nic juz nie pomogla. MOze jeszcze raz powtorzyc manewr

Re: paliwo w oleju

Oj, ciagle łapie się na nadmiernych uproszczeniach - myślałem o sprawdzeniu ciśnienia pompy. W Pana samochodzie pompa stanowi zdaje się element nierozbieralny więc nie da się sprawdzić stanu membrany.

olej znowu świeci :(((

Mam boxera 1,4 (100kkm)i po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym bez dodawania gazu mruga mi kontrolka ciśnienia oleju co to może być??? aaa kontrolka gaśnie przy najmniejszym dodaniu gazu. Dodam że robiłem już wybite szklanki w obu głowicach, wymieniałem już wczęsniej pompę oleju (zatarta

Re: pompa oleju 2,4 JTD

Jeździć dalej ---- i to jest chyba dobra rada bowiem głośniejsza praca łańcuszka nie grozi jego zewrwanie jest tylko nieprzyjemna ale wytrzyma jeszcze wiele tysięcy km - pewnie więcej niż silnik. Chcesz namiar - proszę : Squadra Italiana warsztat samochodowy Alfa Romeo ul. Lewinowska

Re: pompa oleju 2,4 JTD

czy masz może namiar na kogoś mądrego w warszawie, kto posłucha tego odgłosu? większość, łącznie z ASO leje na to i każe jeżdzić dalej

Re: Olej

Ważne jest jedynie ciśnienie oleju czyli smok pompy powinien być zanurzony w oleju. Poziom to kwestia umowna i nie ma znaczenia czy troche więcej czy trochę mniej. Oczywiście nie można nalać dowolnie dużo bo wówczac olej hamowałby pracę układu korbowego. Inaczej mówiąc za duzo oleju w silniku nie

Pompa ciepła - powietrzna - opinie

lubie az takiego ryzyka - i z zasady nie;) zreszta dom jest w takim miejscu działki ze nie da rady tego zbiornika postawic. Dlatego rozwazamy opcje oleju oraz pompy ciepla? Czy ktos z was ma owa pompe zamontowana u siebie??jak sie sprawdza? czy jest to efektywne i ekonomiczne dla portfela

AR 156 1.8 TS pompa wspomagania

miałem przykre zdarzenie, w sobote wracając z dłuższej trasy nagle wysiadło wspomaganie kierownicy, była noc i 3 km do domu, dojechałem. Co się okazało, pękł wężyk ciśnieniowy od pompy wspomagania i uciek olej. W poniedziałek podjechałem do mechanika wymienił wężyk uzupełnił olej i co? pompa

Re: kontrolka oleju pali się-po wymianie oleju

..jesli do tego dochodzi napis "wylącz silnik i sprawdz poziom oleju" to na 90% pompa oleju do wymiany(typowe w tych autach) - miałem to samo i zeby było smiesznie też po wymianie oleju i filtrów.

Re: Jaki olej???

IMHO te testy to niezła marketingowa ściema. Większość silnikow zaciera się w marszu kilka sekund po zaświeceniu kontrolki niskiego ciśnienia oleju ( np. przy uszkodzeniu miski lub pompy oleju) -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum

Re: mondeo `04 - kontrolka oleju

wlasnie myslalem tez o pompie - czujka zapala sie gdy silnik osiaga temp 60stopni. Czy jazda z taka pompa do serwisu ok 6 km. jest mozliwa ??

Re: Jaki olej?

niknejm napisał: > No właśnie nie do końca. Potrafi odkleić się taki kawałek, ale nie rozpuści się > > (a przynajmniej nie od razu). zgodze sie, ale pompa ma przeciez filtr (jakas siatke albo inne takie). ponadto taki brudek bylby zgnieciony na slimakach pompy. gdy "odklei

Re: Poziom oleju w silniku rosnie

Do sprawdzenia jest jeszcze pompa paliwowa. Kiedyś w moim Dużym Fiacie zaczęło przybywać oleju (normalnie pachniał benzyną) i przyczyną była pęknięta przepona w pompie paliwowej. Pozdrawiam

Re: paliwo w oleju

Jeszcze jedno, jeśli ma Pan pompę paliwa napędzaną od krzywki na wałku pośrednim to przyczyna może leżeć też tam o ile dziurawa jest membrana. Paliwo może przez nieszczelność spływać do wnętrza korpusu silnika. Jeśli jednak ciśnienie pompy jest dobre i silnikowi nie "brakuje paliwa

Re: Kontrolka oleju POMOCY!!!!!!!

Nie piszesz jaki to silnik i jaki przebieg. Ja w 2,0 TS po 180000 miałem podobne objawy. pompa oleju na wale miała tak duże luzy międzyzębne, że ciśnienie było symboliczne (ale lampka gasła). Radzę dużą ostrożność. Trzeba wykręcić czujnik i podłączyć manometr. Będziesz wiedział wszystko. Swego

Re: poziom oleju

Różne marki różnie mają. Maluch ma tylko pomiar ciśnienia, póki pompa zasysa, póty jest ciśnienie. Wszystkie marki mają wspólną cechę: czasem przepala się im żaróweczka.

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Najprawdopodobniej tak. Aby być całkiem spokojnym należy zmierzyć ciśnienie oleju , w celu wykluczenia uszkodzeń pompy lub zaworu ciśnienia oleju. -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum

Re: pompa wspomagania w 156

Jeżeli masz „zarzygany” olejem silnik to radzę to szybko wymyć np. benzyną, ponieważ olej niszczy gumę. Dotyczy to pasków, osłon przegubów oraz innych elementów gumowych.

Re: pompy ciepła

gaz ziemny wychodzi drogo mimo wszystko oplaci sie w porownaniu do pompy ciepla gorzej juz tylko maja ogrzewajacy gazem z butli olejem opalowym i pradem po drugie zle dobrana pompa to studnia bez dna w okresie grzewczym potrafi polknac pradu za 3 tysiaki miesiecznie zdarzylo sie ze nawet 9

Re: Poziom oleju w TRX850/TDM850 '96

Jedna pompa tłoczy olej ze zbiornika przez filtr do silnika. Olej spływa z silnika do miski a tam druga pompa tłoczy do zbiornika. Ta druga jest wydajniejsza, bo zawsze musi byc olej do smarowania silnika. Z tego co opisałeś olej ucieka ze zbiornika przez pompę do silnika i do miski. W

Re: mało oleju

Jak jest dobrze to i dalej będzie.Poziom oleju to rzecz względna.Ważne aby ssawka pompy olejowej była zanurzona(stąd ciśnienie oleju).Jeżeli oleju ubywa to wystarczy dolewać.Wymiana nie jest konieczna.Kiedyś escortem bez wymiany zrobiłem ponad 100tys.

Re: pompa olejowa

jaki jest najlepszy olej? a i pytanko dostałem do motoru jakies dwie puszki z wazeliną jedna czerwona druga przezroczysta nie wiesz moze do czego to bo nic nie pisze na pudełku czy do łancucha a ta druga? moze wie ktos?

Lampka oleju w Astrze zapala się...

Astra 1.4, 16V, `96, 208000 km przebiegu. Olej Wymieniony 400 km temu. Po zapaleniu kontrolka oleju gaśnie. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach kontrolka oleju zapala się. Trzeba zwiększyć obroty do 2000,żeby zgasła. Kontrolka się zużyła czy pompa oleju do wymiany? A może jeszcze coś

Re: lampka niskiego stanu oleju swieci, a olej je

przy -10, tlumaczono mi, ze gesty olej pompa > podala do gory silnika i nie zdarzyl splynac, ale drugi raz sytuacja pojawila > sie przy 0 stopniach, a przeciez olej 5W40! Bede wdzieczny za odpowiedz ________________________________________________________________________________ .. pompa

Re: membrana pompy paliwa CC 700

Hmmm nie slyszalem za bardzo zeby przez pompe paliwa dostawal sie olej. Niestety dziwne to jest przy tak malym przebiegu, ale poszly sie walic uszczelniacze zaworowe i silnik bierze ci olej. Gdyby przez pompe paliwa dostawal sie olej to nie zapalil bys CC, wtdey razem z paliwem dop gaznika

Re: benzyna w oleju

A gdzie ten silnik ma pompę paliwa? Chyba nie w zbiorniku elektryczną, tylko mechaniczną z boku silnika?

Re: olej w golfie

Ostatnia szansa to sprawdż zawór redukcyjny na pompie oleju może jest zawieszony. Jeśli jest w porządku to pozostaje remont silnika. Prawdopodobnie poprzednik użył zagęszczaczy oleju aby sprzedać auto.

Re: olej w golfie

Ostatnia szansa to sprawdż zawór redukcyjny na pompie oleju może jest zawieszony. Jeśli jest w porządku to pozostaje remont silnika. Prawdopodobnie poprzednik użył zagęszczaczy oleju aby sprzedać auto.

Re: Jaki olej do Hondy Civic?

civic_06 napisał: >Czyzby pompa olejowa? Raczej filtr oleju.

Re: regeneracja pompy wspomagania

informacje. Wymian rzeczywiście jest bardzo prosta. A czy można użyć np. strzykawki i rurki bo takiej pompki nie mam i mieć nie będę. Czy jeżli pompa i wspomaganie chodzi bez zarzutu to też powinienem wymienić olej (a może będzie chodziło lepje po wymianie, bo się już przyzwyczaiłem). W Civicu chodziw

Re: kontrolka oleju

Przyczyną jest niskie ciśnienie oleju. Zapewne gdy silnik jest zimny jest OK. Jak silnik się rozgrzewa to ciśnienie spada ze względu na luzy na panewkach. Zwiększanie obrotów zwieksza wydajność pompy oleju i kontrolaka gasnie. Inaczej mówiąc silnik się kończy powoli. Można zastosować olej o

Re: cisnienie oleju laguna

Możesz spróbować jeszcze sprawdzić zawór nadciśnieniowy pompy oleju. Może się przytarł i niedomyka obiegu przelewowego, gdy ciśnienie spada. Dostęp do niego powinien być bez potrzeby demontowania miski. Pozdr.

Re: Lampka oleju w Astrze zapala się...

W zasadzie mogą być 4 przyczyny : 1- zły olej 2- zacięty, cały czas otwarty, zawór redukcyjny pompy oleju 3- luzy na panewkach wału (tam ucieka najwięcej oleju) 4- luzy na samej pompie oleju.

Re: olej wspomagania kierownicy

wiedziałem jaki doslać. Do wspomagania leje sie ten sam olej który uzywany jest do automatycznych skrzyń biegów... Nie zauważyłem zeby lzej się kręciło, ale za to pompa wspomagania zaczeła ciszej pracować i znikł hałas pompy przymaksymalnym skrecie