przycisk pedału hamulca

Dariusz Dobosz

Poradnik | Tempomat - co to jest?

Poradnik | Tempomat - co to jest?

Utrzymywanie stałej prędkości na długich trasach jest dla kierowcy kłopotliwe i nużące. Okazuje się jednak, że może go w tym zastąpić automatyka

Prawdziwe wejście smoka. Jeździliśmy Hyundaiem i30 N

Hyundai nie wie co to trema początkującego i wkracza do segmentu hot-hatchy z głośnym przytupem. i30 N nie ma żadnych kompleksów wobec bardziej doświadczonych rywali. I nie dość, że rzuca im otwarte wyzwanie, to jeszcze sporo rzeczy robi po prostu lepiej.

DS3 i DS3 Cabrio po faceliftingu | Pożegnanie z Citroenem

Nowa marka koncernu PSA sukcesywnie uzupełnia i odświeża swoja ofertę. Teraz przyszedł czas na facelifting DS3 i DS3 Cabrio

Pokaz siły Szwedów. Testujemy nowe Volvo XC60 T6 Inscription

Pokaz siły Szwedów. Testujemy nowe Volvo XC60 T6 Inscription

elegancki. Z kabiny usunięto wszystkie zbędne przyciski i pokrętła, a większość funkcji przerzucono do pięknie wkomponowanego w konsolę centralną tabletu. Jednak to co robi największe wrażenie, to jakość wykorzystanych materiałów i ich nienaganne spasowanie. Pod tym względem z nowym XC60 równać może się

Range Rover Evoque | Test | SUV aspirujący

Range Rover Evoque | Test | SUV aspirujący

wszystkim praktyczne. Czy Evoque mnie rozczarował? Nie. Czy zaskoczył? Zdecydowanie tak. Gaz Intuicyjny w obsłudze system multimedialny, dbałość o detale we wnętrzu, bardzo wygodne fotele, pojemny bagażnik. Hamulec Zbyt wolna reakcja skrzyni na pedał w podłodze. Land Rover Range Rover Evoque | Kompendium

Porsche 911 Carrera 4 GTS - Emocje pod kontrolą

Porsche 911 Carrera 4 GTS - Emocje pod kontrolą

poradzić. Jeśli wyczujecie, że próg zwalniający jest za wysoki, warto skorzystać z przycisku sterującego zawiadującego przodem. Podniesie się o 4 centymetry i wróci do pierwotnej pozycji po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Trudno spodziewać się po 911 rozsądnego apetytu na paliwo. Niespodzianka! GTS

Czy ten Opel to już klasa premium? Testujemy nową Insignię Grand Sport

Czy ten Opel to już klasa premium? Testujemy nową Insignię Grand Sport

Umieszczony tuż pod uchwytami na kubki przycisk „Sport” prowokuje od samego początku. Zaciekawiony wciskam go już po paru pierwszych kilometrach. Na ekranie pojawia się czerwona grafika. W informacji prasowej wyczytałem, że układ FlexRide zmienia charakterystykę układu kierowniczego

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

litrów. Wobec tego, bawarski crossover może stanowić ciekawą alternatywę dla kombi klasy kompaktowej. Deska rozdzielcza nawiązuje do pozostałych modeli BMW. Mimo sporego nagromadzenia przycisków w środkowej części, obsługa nie nastręcza większych problemów. Większości guzików przypisano po jednej funkcji

Porsche 718 Boxster S PDK | Test | Cztery cylindry? Tak, poproszę!

Porsche 718 Boxster S PDK | Test | Cztery cylindry? Tak, poproszę!

tym problemu, bo układ kierowniczy działa perfekcyjnie. Szukając ekstremalnych doznań można sięgnąć do przycisku na centralnej konsoli (system PASM, za słoną dopłatą) i charakterystykę podwozia przestawić z „comfort” na „sport” (twardo!) albo nawet na „sport plus&rdquo

Automatyczny hamulec postojowy Boscha

zwolnieniu hamulca postojowego. W zależności od kąta nachylenia pojazdu i położenia pedału gazu oraz sprzęgła, jest on w odpowiednim momencie zwalniany automatycznie. Również w razie konieczności hamowania awaryjnego kierowca może przyciskiem uruchomić hamulec postojowy. Przykładowo, w przypadku awarii

Toyota C-HR | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

Toyota C-HR | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

-HR były diamenty – znajdziemy je na boczkach drzwi, podsufitce, a pokładowe przyciski są ułożone w charakterystyczny kształt. Dla niektórych małym minusem może być stosunkowo ciasne miejsce kierowcy – jesteśmy mocno obudowani. Niczym w sportowym aucie. Dla mnie to zaleta. Tak samo jak

Śmiertelnie groźne dywaniki

Śmiertelnie groźne dywaniki

Tundry, oraz poprzedniej generacji Priusa powinni wpaść w panikę? Ależ skąd. Naszym zdaniem to właśnie panika spowodowała śmierć pięciu osób. Zablokowanie się pedału gazu nie musi doprowadzić do wypadku. Pierwszą rzeczą jaką należy w tej sytuacji zrobić to nacisnąć mocno pedał hamulca, następnie

Suzuki Vitara 1.6 4x4 AT | Test | Jako tako, czyli po japońsku

Suzuki Vitara 1.6 4x4 AT | Test | Jako tako, czyli po japońsku

umieszczone nad klamką lub użyć przycisku sterującego centralnym zamkiem. To drobiazg, ale irytujący. Na szczęście funkcje multimedialne obsługuje się intuicyjnie za pomocą dotykowego, 7-calowego ekranu, szybko reagującego na komendy. Kokpit zaprojektowano w przemyślany sposób. Wszystkie pokrętła i nieliczne

Suzuki Vitara 1.4 Turbo BoosterJet | Pierwsza jazda | Krok w dobrą stronę

Suzuki Vitara 1.4 Turbo BoosterJet | Pierwsza jazda | Krok w dobrą stronę

: Auto, Sport, Snow i Lock. Tryb Sport sprawia, że napęd rozdzielany jest tak, by zapewniać możliwie najszybszą reakcję na wciskanie pedału gazu. Snow warto włączyć, gdy podróżujemy po drogach ośnieżonych lub błotnistych. W trybie lock system nieustannie przekazuje moment obrotowy na tylną oś. Wnętrze

Sprawdź, czy twoja Toyota podlega naprawie

Sprawdź, czy twoja Toyota podlega naprawie

;  W przypadku konieczności natychmiastowego zatrzymania pojazdu można to zrobić w sposób kontrolowany wciskając i przytrzymując pedał hamulca. Nie należy hamować "pulsacyjnie", ponieważ doprowadzi to do spadku podciśnienia zapewniającego wspomaganie hamulców. .    Jeśli nie

Samochody prawie nieznane | Pontiac Banshee | Wyprzedził epokę

Samochody prawie nieznane | Pontiac Banshee | Wyprzedził epokę

230 KM i 406 Nm . Za pomocą pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów moc trafiała na tylne koła zgodnie z filozofią "silnik z przodu, napęd z tyłu". Zapewniało to optymalne osiągi i zaspokajało oczekiwania potencjalnych nabywców. Wszystkie koła wyposażono w niezależne zawieszenie i hamulce

Peugeot 308 GT | Pierwsza jazda | Lwi pazur(ek)

Peugeot 308 GT | Pierwsza jazda | Lwi pazur(ek)

sztywniejsze (o 20% przód i o 15% tył). Większe i bardziej wydajne są także hamulce. Na przedniej osi pojawiły się wentylowane tarcze w rozmiarze 330 mm. O wytracanie prędkości na tylnej osi zadbają mniejsze (268 mm) tarcze w wersji pięciodrzwiowej i większe (290 mm) w wersji SW. Peugeot 308 GT wyposażony jest

Seat Ibiza Cupra 1.8 TSI | Pierwsza jazda | Upsizing

Seat Ibiza Cupra 1.8 TSI | Pierwsza jazda | Upsizing

klimatyzacją jest mniej finezyjne, ale część przycisków zastąpiono praktycznymi pokrętłami. Powyżej zamiast radioodtwarzacza z CD i małym ekranikiem zamontowano będący na czasie system multimedialny z dużym 8-calowym ekranem dotykowym. Ruszam z lotniska pod Barceloną i niemal od razu wpadam na "A-drugi

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

właśnie tak i dokładnie wtedy, kiedy będziemy tego oczekiwać. Prawdziwie sportowych doznań można jednak doświadczyć w momencie użycia procedury startowej. Jej uruchomienie nie stanowi większego problemu. Przełączamy skrzynię w tryb manualny bądź sportowy, wciskamy pedał hamulca do podłogi, a następnie to

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

ascetycznie. Deska rozdzielcza jest lekka z wyglądu, ale prosta. To zasługa minimalistycznego podejścia do ilości przycisków, zastosowanie okrągłych nawiewów oraz ekranu systemu multimedialnego chowającego się po skończonej pracy. Rozstaw osi (2,64 m) nie został zwiększony względem 5-drzwiowego hachbacka A3 i

Jaguar XE 2.0 P 240 KM R-Sport | Test | Tylko nie mów do mnie kotku

Jaguar XE 2.0 P 240 KM R-Sport | Test | Tylko nie mów do mnie kotku

umieszczone pedały gazu i hamulca. Trzeba się do tego przyzwyczaić. Ponadto konstruktorzy Jaguara, chyba zbyt mocno skupieni na dodaniu modelowi sportowych cech, zapomnieli, że XE to sedan, który przecież musi być praktyczny, chociaż odrobinę. Przecież gdybym chciał mieć auto dwuosobowe, to wybrałbym F-Type'a

Opel Corsa OPC | Pierwsza jazda | Mały, ale wariat

Opel Corsa OPC | Pierwsza jazda | Mały, ale wariat

: mechaniczna szpera, 18-calowe felgi, większe hamulce, również od Brembo (330mm), twardsze zawieszenie oraz większy spojler na klapie bagażnika. O pewne prowadzenie dba technologia FSD, która dopasowuje charakterystykę pracy do częstotliwości przechyłów nadwozia. Mówiąc prościej - samochód staje się twardszy

Kia Sportage | Pierwsza jazda | Jeździ, jak wygląda?

Kia Sportage | Pierwsza jazda | Jeździ, jak wygląda?

110 tys. zł. Jakość materiałów użytych we wnętrzu nie ustępuje tym znanym z europejskich marek. Twarde plastiki oplatają tylko tunel skrzyni biegów. System multimedialny obsługuje się intuicyjnie za pomocą dotykowego ekranu, a na konsoli centralnej znalazły się tylko te przyciski, które znaleźć się

Infiniti Q70S 2.2d | Test | Wszystko w pakiecie

ponad 1,9 tony. W porównaniu do mniejszego Q50, gdzie zastosowano ten sam silnik, Q70 2.2d jest lepiej wyciszony, choć przydałoby się odseparować wnętrze od wibracji, które na postoju przedzierają się do wnętrza za pomocą pedałów gazu i hamulca. W segmencie premium takie rzeczy to poważne niedopatrzenie

Renault Clio Grandtour GT | Test | Ostre pazurki

, przycisk RS Drive na tunelu centralnym oraz aktywna kontrolka Renault Sport, zapalająca się po wciśnięciu wspomnianego guziczka. Silnik benzynowy 1.2 TCe można zamówić w innych specyfikacjach Clio, czemu zatem mielibyśmy dopłacać ok. 10 tys. zł do wersji GT? Zawieszenie jest twarde, ale w pozytywnym

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Początek nowej ery

szukać staroświeckiej stacyjki czy nawet - już niemal tradycyjnego - przycisku do uruchamiania silnika. W nowym SUV-ie Volvo silnik budzi się do pracy przekręcając stylowe pokrętło, umieszczone na tunelu środkowym. Drugą niespodzianką jest (prawie) absolutny brak przycisków. Zaledwie osiem, które

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

hamulców. Szkoda jedynie, że wielkie czerwone zaciski (w wersji 280) są jednotłoczkowe. Leon Cupra standardowo wyposażany jest w sportowe zawieszenie obniżone w stosunku do pozostałych wersji o 25 mm. Podczas prezentacji dostępne były jedynie auta z opcjonalnym zawieszeniem adaptacyjnym DCC. Wraz z

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

dotyku, ale do tego można się przyzwyczaić. Ergonomia wnętrza, jak i ilość miejsca, stoi na wysokim poziomie, a obsługa komputera pokładowego i nawigacji jest jedną z przyjemniejszych na rynku. Sportowego klimatu dodają również nakładki na pedały i aluminiowy przycisk Start/Stop engine. Summa Summarum

Nowy Renault Trafic | Prezentacja modelu

samochód na podjeździe, uniemożliwiając jego cofnięcie się i dając kierowcy czas na zdjęcie nogi z pedału hamulca i wciśnięcie pedału gazu, - Extended Grip, system poprawiający właściwości trakcyjne pojazdu na niestabilnych nawierzchniach. Aktywowany optymalizuje działanie ESC ułatwiając ruszanie z

Volvo V60 Plug-in Hybrid | Test | Diesel z wtyczką

generuje sporo wibracji. W normalnych warunkach cały moment obrotowy trafia na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowego automatu. Kierowca za pomocą przycisku może uruchomić tryb AWD, w którym silnik spalinowy napędza przednie, a elektryczny tylne koła. Nie jest to może napęd jaki spotkamy w Subaru

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

zobaczymy, że przeprojektowaniu uległy wszystkie wloty powietrza i nawet maska. Po wciśnięciu przycisku otwierającego zamki drzwi, zapalające się w  w przednich jak i tylnych światłach diody nie pozostawią już wątpliwości, że przed nami stoi najnowsza generacja Ibizy. Dobrze wygląda? Zdecydowanie tak

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

funkcją bezpieczeństwa odgrywa ona również kluczową rolę konstrukcyjną. Poza nią kierowca ma przed sobą wyświetlacz komputera, przykręcone do podłogi pedały AP Racing, kierownicę i dwie wystające z tunelu centralnego dźwignie - skrzyni biegów i hydraulicznego hamulca ręcznego. Pomiędzy fotelami znajduje

Automatyczna skrzynia biegów | jak jeździć automatem

zmianę położenia dźwigni zmiany biegów w warunkach serwisowych, gdy nie działa stacyjka lub nie można wcisnąć pedału hamulca (funkcja uruchamiana przyciskiem lub kluczykiem)M i +/- - tryb ręcznej zmiany biegówTylko spokojnie Podstawowa zasada dotycząca jazdy samochodem z automatyczną skrzynią biegów to

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

kierownicy nie zabrakło logo OPC. O dobrą pozycje stóp na pedałach dbają aluminiowe nakładki z antypoślizgowymi wstawkami. Reszta jak w każdej Astrze. System multimedialny MyLink z dużym wyświetlaczem i nawigacją obsługuje się za pomocą znanych z Opli licznych przycisków i środkowego joysticka. Kierowca ma

Tesla Model S P85+ | Pierwsza jazda | Tesla byłby dumny?

problem z obsługą. Dlaczego? Spójrzcie tylko na deskę rozdzielczą. To nie jest auto koncepcyjne, a seryjny samochód. Centrum dowodzenia pełni wielki ekran o przekątnej 17 cali, naturalnie dotykowy. Przy jego pomocy uruchamia się nawet silnik. Przyciski na desce rozdzielczej mamy tylko dwa (do włączania

Toyota GT86 | Test | Historia nieznana

aluminiowych nakładek na pedały. To dzięki nim noga Hakuriego nie ześlizguje się w trakcie gwałtownych ruchów stopy między gazem, hamulcem i sprzęgłem. Lewarek hamulca ręcznego też w razie czego jest pod ręką. Haruki i każdy kto prowadzi Toyotę ma wrażenie prawdziwej jedności z tym autem. Jeżeli dobrze

Reklama | Inna jakość życia

ruszania z miejsca. Z kolei system wspomagający ruszanie na wzniesieniu unieruchamia pojazd na czas niezbędny na przełożenie nogi z pedału hamulca na pedał przyspieszenia (2 s.). System dźwiękowej i graficznej pomocy przy parkowaniu przodem i tyłem* System pomocy przy parkowaniu sygnalizuje na ekranie

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

wystarczy. W dodatku wrażenia zza kierownicy można spotęgować naciskając przycisk z napisem "Sport". Po jego aktywacji wskaźniki podświetlają się na czerwono, wspomaganie kierownicy jest mniejsze, silnik jest żwawszy, a na  ekranie możemy kontrolować informacje o wykorzystywanej mocy

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy | Porównanie | Japonia kontratakuje

gałka dźwigni zmiany biegów, aluminiowe nakładki na pedały oraz kierownica pokryta Alcantarą, zapewniająca pewny chwyt, nawet jeśli z emocji pocą nam się dłonie. W Megane R.S. Trophy nie można zapomnieć także o kubełkowych fotelach Recaro z tapicerką ze skóry i Alcantary. Trzymają świetnie na boki, są

Volkswagen Beetle 2.0 TSI | Test | Retro sportowiec

- temperatury oleju, doładowania turbiny i zegar.  Sportowego klimatu dodają karbonowe listwy, aluminiowe wstawki przy skrzyni biegów oraz na pedałach, a także spłaszczona od dołu, dobrze leżąca w dłoniach kierownica i przycisk uruchamiający auto. Mimo tego, że Bettle jest autem trzydrzwiowym, to miejsca

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Cena uczuć

po prostu pojechać do pracy ciesząc się, że wszystkie przyciski umieszczono we właściwym miejscu, a na szarej tapicerce nie widać brudu pozostawionego przez potomstwo. Można też wyjść na spotkanie swojemu autu z uśmiechem. Ciesząc się jego kobiecymi liniami, radującym duszę odcieniem lakieru, czy

Subaru XV 2.0i Exclusive | Test | Z dużym prześwitem

to znaczy? Przesiadając się ze współczesnej Hondy lub Toyoty poczujemy się jak w swoim starym aucie. Subaru znów przyjaznym okiem spojrzało na miękkie materiały wykończeniowe, ale wygląd przycisków i wkomponowanie radia w panel centralny przywodzą na myśl co najmniej auta sprzed dekady. Zegary są

Volvo V40 T5 R-Design | Test | Rozpalony Szwed

dają możliwość wyboru trzech trybów wyświetlania wskazań: Eco, Elegance i Performance. Kierowca może zmieniać motywy w zależności od nastroju. Bez względu na wybór obraz jest wyraźny i czytelny. Mnogość przycisków na konsoli środkowej może przy pierwszym kontakcie wywołać lekkie zawroty głowy jednak

Nowy Volkswagen Passat | Prezentacja modelu

podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem, regulację wysokości przednich foteli, centralny zamek z pilotem, Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, radio z 5-calowym ekranem

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

wskakującego biegu, sprawiają przyjemność nawet podczas spokojnej jazdy. Mimo łagodnego traktowania pedału gazu, siedząc w środku nie można mieć jednak złudzeń jakim rodzajem samochodu jedziemy. Siedzimy nisko, linia dachu lekko ogranicza widok z kabiny, tunel centralny jest dużo bliżej nas w porównaniu do

Mercedes G 350 BlueTEC | Test | Le"G"enda

fizyki się nie oszuka. Samochód wielkości małego mieszkania, który jedzie osiemdziesiąt na godzinę nie stanie w miejscu zaraz po naciśnięciu pedału hamulca. Wracając do tematu rozpędzania, trzeba wspomnieć, że dzięki siedmiostopniowej skrzyni 7G-Tronic pierwszą setkę na zegarze zobaczymy po niespełna 10

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

jedno. Taki samochód nie zawsze kupuje się dla szpanu. Najczęściej jako premię, satysfakcję czy spełnienie marzeń. Huracan jest jednym ze stabilniejszych aut w swojej królewskiej klasie. Precyzja pracy układu kierowniczego, pedału gazu i hamulca jest rewelacyjna. Jak większość samochodów z

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

. Gaz Atrakcyjny wygląd, świetne fotele i kierownica, wysokiej jakości wykończenie wnętrza, dobry komfort jazdy, cichy i szybki system składania dachu Hamulec Wysoka cena, zbyt dużo przycisków na desce rozdzielczej, spalanie w mieście   Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo | Kompendium Nadwozie

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

oponami nie poprawiają komfortu na wymagających polskich drogach. Już po pierwszych kilometrach zacząłem rozglądać się za przyciskiem Comfort, ale na daremno (Infiniti postanowiło nie wchodzić w zawieszenie pneumatyczne). Zamiast niego znalazłem Sport czyniącym resorowanie chyba przesadnie twardym, ale

Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 | Test | Hyundai, jakiego nie znacie!

dodaje wnętrzu sportowego charakteru. Przyczepić można się jeszcze do braku nawigacji i reflektorów ksenonowych (w ofercie na polskim rynku), a także do nie umieszczenia zewnętrznego przycisku do otwierania bagażnika, który swoją drogą jest całkiem sporych rozmiarów. Niewielki jest za to jego otwór, ale

Mercedes SLK - test | Pierwsza jazda

wyznaczonego przez supercara Mercedesa.Pod maską znajduje się niewielki motor (1,8 l) z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pasowałby raczej do Mazdy MX-5. Czy wystarczy mu animuszu, by gwiazda na masce nie musiała się czerwienić ze wstydu? Dotykam zimnego aluminiowego przycisku z napisem start. Silnik uruchamia

BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test porównawczy

tyłkiem po asfalcie. Siedzi się nisko, ale wygodnie. Gdzie kończy się ten przód?! Z tej perspektywy maska jest naprawdę długa. Kolorystyka wnętrza dopasowana jest do nadwozia - tu również są żółte wstawki. Są też łopatki do sterowania skrzynią (za dopłatą), bardzo eleganckie przyciski od klimatyzacji

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

opuszczeniu pasa, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go oraz ochroną pieszych. Na desce rozdzielczej X4, pod przyciskiem świateł awaryjnych, umieszczono magiczny guzik. Jego naciśnięcie dezaktywuje systemy antykolizyjny i niezamierzonego przekroczenia linii, dzięki czemu nic nie przeszkadzają kierowcy podczas

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

momentem 380 Nm. Siła napędowa płynęła do wszystkich kół (Haldex) za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej. W porównaniu z cywilną "szóstką", Japończycy usztywnili nadwozie (aż o 50 proc.) i zawieszenie oraz wzmocnili hamulce, osiągając idealny rozkład masy 50:50. Osobna historia to wersja

Aston Martin V12 Vantage

sześciostopniowej skrzyni biegów. Nowością w tym modelu jest przycisk "Sport", pozwalający wybierać pomiędzy dwoma trybami pracy silnika. Tryb normalny przeznaczony jest do codziennej jazdy, natomiast tryb sportowy charakteryzuje się dużo ostrzejszą reakcją na wciśnięcie pedału gazu oraz bardziej rasowym

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

markami. Tiguan w wersji z biksenonowymi reflektorami i 18-calowymi obręczami skutecznie udaje mniejszego Touarega. Zaglądam do środka, a tu zamszowa tapicerka, kierownica obciągnięta miękką skórą, satynowe wstawki i przyciski do regulacji twardości tłumienia oraz systemu Park Assist. Brakuje tylko

Citroen DS3 Racing | Pierwsza jazda | Mógłby kosztować więcej

włókna węglowego, gruba, spłaszczona na dole kierownica, aluminiowe pedały i jaskrawo pomarańczowa deska rozdzielcza. Wszystko to zachęca do natychmiastowego włączenia silnika i pognania wskazówki obrotomierza do czerwonego pola, by sprawdzić co ta dziecina rzeczywiście potrafi. A potrafi sporo. Po

BMW 328i - test | Za kierownicą

. To zasługa lamp tylnych, których kształt przypomina te z większej "piątki" (F10). »> BMW 328i - sprawdź ceny używanych «< Test zaczynam od oględzin wnętrza. Chcę znaleźć jakąś wadę auta, które nie ma ich za wiele i mieć z głowy rubrykę "Hamulec". Zadanie wydaje

Volkswagen Tiguan - wszechstronny VW

. Kontroluje zjazdy (auto samo hamuje), wspomaga podjazdy (nie dopuszcza do zsuwania się samochodu po zdjęciu nogi z hamulca i trzyma go, aż do chwili wciśnięcia gazu). Ponadto dawkowanie gazu pedałem staje się bardziej precyzyjne, układ EDS działa czulej, a ABS nie daje się tak łatwo ogłupić (silniej blokuje

Suzuki Jimny 1.3 A/T | Za kierownicą

błyszczy także w kategorii właściwości jezdnych na asfalcie. Gumowy pedał hamulca i antybezpośredni układ kierowniczy wymagają przyzwyczajenia, podobnie jak podskakujące na większych dziurach nadwozie. Ten ponury obraz nabiera jednak nowych barw, gdy za którymś razem przestaniemy zważać na walenie głową w

Abarth 500 - Ukąszenie skorpiona

auta przycisk Sport HAMULEC Za wysoka pozycja nieregulowana osiowo kierownica, zbyt duży skok pedału przyspieszenia, 5-stopniowa skrzynia biegów SUMMA SUMMARUM Chyba nie można sobie wyobrazić lepszego sposobu na rozpropagowanie marki Abarth. Czarująca pięćsetka z uroczymi detalami i rasowym

Honda CR-Z - test | Za kierownicą

kieszonki, których jest bez liku. Dodatkowo jeden z nich kryje gniazdo na iPod'a. Sport, Normal i ECON Po lewej stronie od kolumny kierowniczej umieszczono trzy bardzo ważne dla CR-Z-ta przyciski (Sport, Normal i ECON). "3-Mode Drive System", bo tak nazywa się ten system, odpowiedzialny jest za

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

więc odrywania rąk od kierownicy. 6,5-calowa wersja UConnect Radio oferuje kierowcy także nawigację GPS. Alfa D.N.A. system, który ingeruje w pracę najważniejszych elementów samochodu (reakcja silnika, stabilność i wspomaganie sterowania, hamulce, zawieszenie i skrzynię biegów). Dzięki niemu możemy

Opel Astra 1.9 CDTI ECOTEC

aktywne reflektory biksenonowe AFL (Adaptive Forward Lighting), czujniki ciśnienia w ogumieniu, a także system quickheat, który nie pozwala zaszronić się szybom. Astra wyposażona w układ ESP ma funkcję wspomagającą ruszanie pod górę (po puszczeniu pedału hamulca przez 1,5 s utrzymuje się ciśnienie w

Citroen C4 Picasso - test | Pierwsza jazda

uznania należą się natomiast za stopień wyciszenia kabiny. Nieważne, czy pod maską pracuje turbodoładowana benzyna czy turbodiesel, nawet przy ostrym traktowaniu pedału gazu do uszu pasażerów dochodzi wyłącznie ledwie słyszalny pomruk. Trzeba się też mocno wysilić, by wychwycić szum toczących się opon

Cylinder w górę - Volvo V70/XC70

zakręcie coś mi stamtąd wypadnie prosto pod pedał hamulca. Trzeba jednak przyznać, że jest to idealne miejsce do bezpiecznego trzymania damskiej torebki, więc nowe Volvo to idealny samochód także dla Tinky Winky.Ko(lo)ńskie dwie setkiNajwięcej zmian dotyczy silników. Wystarczy przypomnieć sobie protoplastę

Lancia Ypsilon - Maskotka dla twardzieli

. Wynik na poziomie 5,5 l/100 km podczas dynamicznych przejazdów przez miasto powinien usatysfakcjonować każdego. Hamulce działają ostro, do ich agresywności trzeba się przyzwyczaić, by nie lądować wciąż głową w kierownicy. Niewiele łagodności ma też pedał sprzęgła, napęd załącza szybko i bezceremonialnie

Toyota Prius 1.5 VVT-i Sol

komputerowy dżojstik. Przełożenie zmienia się samoczynnie, bezstopniowo - nie ma pedału sprzęgła. Można także osobnym przyciskiem oznaczonym symbolem EV całkowicie odłączyć silnik spalinowy. Prius porusza się wówczas bezgłośnie i rozwija prędkość do 45 km/h, co umożliwia np. ciche manewrowanie nocą na

Jeep Grand Cherokee 3.6 V6 | Za kierownicą

obrotowego na poszczególne koła. System Select-Terrain jest zaś odpowiedzialny za wybór jednego z pięciu trybów jazdy. Są to: automatyczny, piach/błoto, sport, skały oraz śnieg. W każdym z nich zmienia się m.in. sposób działania skrzyni rozdzielczej, kontroli trakcji czy czułość pedału gazu. Ustawiam

Honda City - test | Za kierownicą

na nierówno ułożonych płytach betonowych, czy kostce brukowej. Układ kierowniczy przekazuje odpowiednią ilość informacji o tym, co się dzieje z przednimi kołami. Pedał hamulca jest bardzo czuły i od razu gotów do pełnej współpracy. Należy więc obchodzić się z nim stosunkowo delikatnie i z umiarem. Po

Lotusy w Polsce | Pierwsza jazda

kiedy pędzisz po torze i myślisz, że to już ostatni gwizdek na hamowanie wystarczy jeszcze czasu, by zadzwonić do najbardziej wylewnej koleżanki i dopiero potem wcisnąć pedał hamulca. Przesuwałem z każdym okrążeniem punkt hamowania dalej i dalej i wciąż okazywało się, że wciskam środkowy pedał za

Opel Ampera - test | Pierwsza jazda

oraz odpowiednio pojemny zestaw akumulatorów, które podołałyby temu zadaniu. Dokładnie od 40 do 80 km - tyle można pokonać na prądzie w zależności od sposobu obchodzenia się z pedałem przyspieszenia. No dobrze, ale Nissan Leaf na jednym ładowaniu potrafi przejechać dwa razy więcej, więc co to za sukces

Toyota Prius - test | Za kierownicą

. Teoretycznie, bo nam udało się przejechać 1,5 km bez przekraczania 45 km/h. I tak nieźle. Tryb elektryczny możemy aktywować ręcznie przyciskiem EV i wyłączyć poprzez gwałtowne wciśnięcie pedału gazu. Na desce jest jeszcze Eco, w którym Prius słabiej reaguje na komendy prawej stopy i ogranicza pracę układu

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

Cooper Works. Po wciśnięciu przycisku SPORT, który aktywuje najwyższe parametry silnika do naszych uszu dochodzą wyraźne dźwięki tzw. "przepalania". Strzały z wydechu są obecne zarówno przy zmianie biegów na wyższe jak i przy odpuszczaniu pedału gazu. Czasem można odnieść nawet wrażenie jak by

Nissan 370Z | Test | Zawstydzić konkurencję

nierówności, choć nie pomagają w tym szerokie Bridgestone'y. Na dodatek przy większych prędkościach zaczynają nieprzyjemnie hałasować. Pedał hamulca w pierwszej chwili zdaje się bardziej pasować do limuzyny, ale tak naprawdę Nissan hamuje nie gorzej niż Porsche z tarczami ceramicznymi. Przynajmniej przez

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

amortyzatora. Całość pozwala zachować stabilność Imprezy nawet na najbardziej wymagających drogach i przy bardziej ekstremalnym stylu jazdy. W STI jedynym systemem wspomagającym kierowcę jest ABS. Reszta zależy od tego, co kierowca zrobi z kierownicą, pedałem gazu i hamulca. Błędy nie zostaną wybaczone nikomu

BMW 3 Touring - test | Pierwsza jazda

. Używane BMW 3 (E46) nadal kusi Wnętrze? Jest identyczne, jak w debiutującej w listopadzie ubiegłego roku F30. Duże i czytelne zegary, konsola środkowa z poręcznie zaprojektowanymi przyciskami, do tego wyświetlacz nawigacji i komputera pokładowego a'la iPhone na szczycie deski. Do jakości tworzyw

Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicą

priorytetów było takie umieszczenie baterii, by jak najmniej ograniczyć funkcjonalność samochodu. Baterie powędrowały więc pod podłogę bagażnika. Niby oczywiste, ale udało się je zmieścić przy uniesieniu podłogi zaledwie o 7 cm. Elektryczną naturę auta zdradzają także trzy przyciski na desce rozdzielczej

Citroen Berlingo 1.6 HDi XTR - test | Za kierownicą

ustawiania temperatury nawiewu, przyciski sterowania szybami umieszczone na konsoli środkowej (za to z automatycznym opuszczaniem i domykaniem) oraz pojemnik między fotelami utrudniający korzystanie z hamulca ręcznego i zapinanie pasów bezpieczeństwa.Ów pojemnik to dopiero wstępniak do możliwości Berlingo

Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 4100 km

producenci.Fluence jest przyzwoicie zmontowany, ale nie ustrzegł się śladów drobnych oszczędności. W tylnej klapie zabrakło jednego odbojnika, a pedał gazu z kickdownem pochodzi od wersji z automatyczną skrzynią.Za kierownicą Fluence'a irytuje nas tylko kilka drobiazgów. Niewielkie guziki utrudniają intuicyjną

Peugeot 407 Coupe | Test | Teraz albo nigdy

leniwego Tiptronica. W ostateczności można zawsze wybrać tryb manualny, pozwalający zmieniać biegi jak w skrzyni sekwencyjnej. W wersjach wyposażonych w silniki V6, w tunelu środkowym można znaleźć przycisk Sport. Po jego wciśnięciu silnik bardziej zdecydowanie reaguje na zmiany położenia pedału

Szóstka na pięć z minusem

, pracuje raczej ciężko. To samo dotyczy pedału sprzęgła i hamulca. Pierwszy wymaga umiaru, drugi zdecydowania. Owszem, można się przyzwyczaić, ale przesiadając się z innego auta, czuje się wyraźną różnicę. Zwłaszcza zero-jedynkowe sprzęgło, gdzie wszystko rozgrywa się na przestrzeni kilku centymetrów. By

Audi RS6 - test | Pierwsza jazda

wyciszone, amortyzatory można rozmiękczyć (lub utwardzić) jednym przyciskiem, a automat bez najmniejszych szarpnięć precyzyjnie dobiera biegi. Choć ledwie muskam pedał gazu, co chwila doganiam kolejne samochody. Gdy przyspieszam energiczniej, rasowy dźwięk V10 raz po raz przerywają strzały z układu

Renault Koleos - test | Pierwsza jazda

;, który na wzniesieniu automatycznie utrzymuje wyższe ciśnienie w układzie hamulcowym, po to by bez pośpiechu można było przenieść nogę z pedału hamulca na gaz i spokojnie wystartować. Renault z bagien Francuski personel przygotował wymagającą trasę. Właśnie zjeżdżamy z asfaltu, by pokonać kilkadziesiąt

Porsche Carrera 4 - test | Za kierownicą

mógłbym puścić kierownicę. Gdy chwilę później wskazówka prędkościomierza mija 270 km/h, wbijam lewy pedał. Carrera nieruchomieje jak samolot na lotniskowcu. I tak dziesięć razy z rzędu. Bez śladu zmęczenia hamulców (w opcji także ceramiczne sześciotłoczkowe). Teraz slalom na płycie poślizgowej. Z kontrolą

Mercedes SLS AMG | Za kierownicą + Wideo

bardziej proporcjami niż stylizacją. Ogromna maska, niewielka pionowo postawiona przednia szyba, boczne wizjery i posadzony na samej podłodze fotel powodują, że czujesz się jak w samochodzie wyczynowym. Wystarczy wcisnąć przycisk start, by tętno przyspieszyło, a świat staje się piękniejszy. Zacznijmy od

Po prostu GTO XX | Za kierownicą

. Bezpośrednio z 458 wzięto Car Status, który podaje temperatury silnika, opon i hamulców. Całkowita nowość to Car Performance Display, który pokazuje dane dotyczące przyspieszenia bocznego i wzdłużnego oraz procent wykorzystania możliwości samochodu.W miejscu normalnych pasów trzypunktowych, w GTO można mieć

Megane zmienną jest - pierwsza jazda

wysokoprężność o mocy 130 KM (nowe 1.9 opracowane wraz z Nissanem). Odpalam z przycisku i słucham. Na postoju jest cichutko. Wrzucam bieg, wciskam gaz. Szybkość przyjemnie wzrasta (300 Nm dostępnych już od 1750 obr./min.), ale niestety hałas też. Mam 140 km/h na liczniku i jedynie 2750 obr./min. To auto nie

Seat Ibiza - test | Pierwsza jazda

terenie górzystym, bądź ruszaniu pod górę wystarczy na postoju wcisnąć na chwilę pedał hamulca, aby system zablokował układ i zapobiegł staczaniu się. Pozwala to wrzucić bieg i ruszyć. Wtedy system automatycznie "puszcza". Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, pozwalające uniknąć wielu

Mercedes G63 AMG 6x6 | Pierwsza jazda | Kilimandżaro

skrzyni D i wracając (NIE zawracając!) na wstecznym biegu, delikatnie muskając prawy pedał. W końcu jak mi się wydawało byłem gotów na więcej. Pchnąłem lewarek w dół przechodząc w tryb manualny a przyciskiem nieopodal zdefiniowałem prędkość zmiany przełożeń. Mając dwieście metrów drogi wolnej drogi bez

Alfa Romeo Spider V6 Q4

zewnątrz. Momenty były! Jednym przyciskiem rozkładam dach, który w kilkadziesiąt sekund chowa się pod pokrywą nad bagażnikiem. Lekki wiatr we włosach działa odświeżająco przy niewielkiej prędkości, ale nawet kiedy mocniej wciskam pedał gazu, nie jest - o dziwo - tak najgorzej! To zasługa przezroczystego

MERCEDES-BENZ SL 500

. Elektroniczny system rozpoznaje szybkie przełożenie nogi kierowcy z pedału gazu na pedał hamulca, zmniejszając w tym czasie ciśnienie w przewodach hamulcowych. Układ SBC automatycznie przysuwa klocki do tarczy hamulcowej, tak by w momencie nacisku na hamulec auto od samego początku mogło wytracać prędkość z

Opel Astra OPC - królowa GTI

staje się jeszcze twardsza i jeszcze bardziej agresywna. Łatwo to sprawdzić: trzymając nieruchomo stopę na pedale gazu, po wciśnięciu przycisku "Sport" auto natychmiast samo przyspiesza. Niewiele, ale jednak. Silnik ryczy, a powyżej 4000 obrotów słychać świst zasysanego przez turbosprężarkę

Porsche 911 Carrera - test | Za kierownicą

mocniejszej Carrerze S (355 KM). Za nami pusto, pora sprawdzić, jak działają ceramiczne hamulce. Naciskam mocno na środkowy pedał i zaczynam wątpić, czy ścięgna to wytrzymają, bo błędnik jest na granicy szaleństwa. Czuję, jakbym wpadł w stygnący beton. Każdy kierowca po awaryjnym hamowaniu z 250 km/h powinien

Fiat 500 - megatest

kolorze nadwozia, duże współśrodkowe wskaźniki, dźwignia zmiany biegów z wielgachną kulisą, dopracowane klamki i przyciski Co ciekawe, liczne nawiązania do przeszłości nie odbijają się na ergonomii. Fotele są godne auta o numer większego, a zgrabną, wielofunkcyjną kierownicę aż chce się chwycić w dłonie

Skoda Fabia S2000 - test | Z piekła rodem

płynne, a ciało zatopione w kubełkowym fotelu, zaparte o pedały i kierownicę. Wyraźnie kuszący Jana pręt hamulca ręcznego przy zaciągnięciu rozłącza na chwilę napęd 4 x 4, umożliwiając szybkie nawroty. Każdy manewr jest wyliczony niemal co do centymetra, a progres na kolejnych okrążeniach polega na

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

blokuje koła, zapobiegając staczaniu się pojazdu. Hamulce zwalniane są dopiero wtedy, gdy po wciśnięciu pedału gazu silnik osiągnie moment wystarczający do ruszenia pod górę.Kolejną nowością jest system ESS (Emergency Stop Signal). Ostrzega on kierowców jadących za nami w sytuacji, gdy zmuszeni jesteśmy

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

limuzyn . M535i otrzymało również fotele Recaro, większe hamulce, mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu i skrócone przełożenia skrzyni biegów. M535i W roku 1984 spółka Motorsport GmbH znów wzbudziła sensację wśród fanów mocnych, sportowych samochodów: w modelu M635CSi Coupe i w M5

Porsche 911 Targa - test | Pierwsza jazda

pozwala na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu. Szkoda, bo 345 KM w wersji Targa 4 (wzrost w porównaniu z poprzedniczką o 20 KM), napęd na cztery koła i wręcz genialny układ kierowniczy nie mają się jak wykazać. Może później?Wewnątrz zmian niewiele. Deska rozdzielacza wykonana z materiałów najwyższej

Civic Type R, Leon Cupra i Megane Sport F1 w teście

konkurencji. Wszystko w nim wygląda i działa inaczej. Deska rozdzielcza jest niczym zbocze góry podzielone terasami. Przekręcam kluczyk, rozświetlają się wskaźniki. Ale to nie wystarczy, by odpalić silnik. Rozrusznik uruchamia wielki czerwony przycisk. No, no... Do życia budzi się dwulitrowy, wolnossący motor

Re: Elektryczny hamulec postojowy

powinien zadziałać hamulec pomocniczy - jak na razie nie zdarzyło mi się przez rok nieplanowane cofanie na wzniesieniu - kliknięcie przełącznika to chwila po przeniesieniu ręki z dźwigni zmiany biegów na przycisk hamulca - gorzej ze zwolnieniem bez dodawania gazu (przytrzymać przycisk, nacisnąć pedał

Re: Kultura jazdy autostradą

A ja mam dodatkowe światło stopu centralnie na tylniej szybie nie podłączone do elektroniki w samochodzie ale z niezależnym przyciskiem na kierownicy i jak delikwent dobija mi do zderzaka, to naciskam na przycisk i środkowy stop zapala się przy czym zmusza delikwenta do naciśnięcia na pedał hamulca

hamowanie

Jak pilot hamuje samolotem (po dotarciu na ziemię)?Czy używa pedału hamulca czy może jakiegoś przycisku lub dzwigni???

Re: mł. insp. Marek Kąkolewski

przeciwmgielne przednie i tylne, - światła awaryjne, - delikatnie naciskam pedał hamulca żeby świeciły się tylne światła "stop, - wciskam zapałkę w przycisk sygnału dźwiękowego. Bezpieczeństwa nigdy za dużo, szkoda że nie posiadam więcej możliwości...:D -- "Jeśli wiec pisze że raport KE mówi że

Retarder włącza się w różnych dziwnych miejscach.

przyciskiem nożnym na lewo od sprzęgła (nie jest to typowy pedał, a raczej coś przypominającego zakrętkę od wódki leżącą na podłodze), lub takim samym przyciskiem przy fotelu (uruchamianym piętą), lub nawet bezpośrednio pod pedałem hamulca (rozwiązanie spotykane w autobusach z automatyczną skrzynią). Tak

Re: Idealne Renault ;-)))))

Wciśnięcie pedału gazu, hamulca, sprzęgła oraz przycisku O (OFF) lub wyłącznika tempompomatu powoduje jego wyłączenie. Tak przynejmniej jest w Lagunie. Jest więc pięć sposobów na jego wyłączenie. Wyłącznik tempomatu po prostu odłącza prąd od całego układu, więc powinien działać zawsze.

Re: Volvo City Safety - to działa!

prędkości odbywa się automatycznie (w przypadku wyposażenia w skrzynię automatyczną również biegi są zmieniane automatycznie). Ze względów bezpieczeństwa nawet najdelikatniejsze dotknięcie pedału hamulca powoduje natychmiastowe jego wyłączenie. W niektórych wersjach po wciśnieciu jednego przycisku itp

Re: górka

A serio ? Powód gaśnięcia przy ruszaniu jest zasadniczo jeden: zbyt szybko i nieumiejętnie zwolniony pedał sprzęgła. I tego należy się nauczyć. Oczywiście, skoro chcę ruszyć to włączam pierwszy bieg. Żeby auto nie staczało się pod wzniesienie zaciągam ręczny. Oczywiście podczas tych czynności

Re: automat - jak tym się jeździ?

zaciągnąć jeszcze hamulec ręczny. D = Drive czyli jazda do przodu. Kierowca operuje pedałami gazu i hamulca, a automat zmienia biegi. Zatrzymując się na chwilę (np. pod czerwonym światłem) nie musimy przerzucać dźwigni na P, ale trzeba trzymać wciśnięty hamulec, bo puszczenie hamulca powoduje pełzanie

Re: Auta tanie niesłychanie

Cytat z : www.samar.pl/index.html?__action=sec,4&news=7192 Po raz pierwszy w tej klasie samochodów Passat wyposażony jest seryjnie w elektroniczny hamulec postojowy, uruchamiany przyciskiem. Dzięki elektronicznemu sterowaniu i powiązaniu z innymi układami hamulec ten posiada kilka nowych

Old vs New - kolejna runda 2

zarządza dziś elektronika. Nawet układ hamulcowy i kierowniczy przechodzą w jej władanie. Jeszcze dziesięć lat temu wydawało się nie do pojęcia, by kierownicę z kołami połączyć wiązką przewodów. A tak zrobiło Infiniti w modelu Q50. Standardem staje się elektryczny hamulec ręczny (przycisk zamiast dźwigni

Re: Najbardziej oryginalne powody oblania egzamin

do zwolnienia: lekko podciągnij dźwignię do góry, wciśnij przycisk i tak trzymaj. Pamiętaj, że jak nie możesz wcisnąć przycisku to nie hamulec jest zepsuty, tylko zapomniałaś, że da się go tylko wtedy wcisnąć, jeżeli wcześniej całą dźwignie podciągnęliśmy do góry, 3.dodaj trochę gazu (tak aby

W zakresie działania "Przycisku" odejście

, spowodować wypadek (było by to porównywalne do zamiany miejscami pedałów hamulca i gazu w niektórych egzemplarzach danej marki samochodu). Ponieważ przycisku tego używa się na małej wysokości gdzie już pozostaje mało czasu na decyzję, to nie może być tak, że pilot się może pomylić z powodu jakichś zmian w

Pytanie o.. pedały w Chryslerze 300C

No cóż... jestem nie uswiadomiony... ;) Do czego sluży przycisk/pociągnik w czerwonym kółku? I do czego służy pedał...? Czyżby to był hamulec postojowy? Tylko tak w "ciężkim" miejscu... Nie chcę być dyletantem i chciałbym wiedziec o co kaman ;) Bo jak się domyślam poducha pod lewą stopą

Re: Ale chwila...

. Kiedyś w lexusie gs dywanik zablokował mi pedał gazu, czysto mechanicznie. Doskonale pamiętam, ile czasu upłynęło, zanim przestałem rozpaczliwie targać po podłodze prawą piętą, jednocześnie naciskając hamulec (oczywiście działający) lewą stopą. I po prostu odłączyłem napęd. Tyle, że nie cofnąłem przy tym

Re: Światła na Placu Hoffmanna są niepotrzebne gr

noge na pedale gazu. I nie chodzi tu o ilość przejść dla pieszych - faktycznie to przejście naprzeciwko Spółki Cukrowej można by sobie darować, ale tak naprawde o liczbę BEZPIECZNYCH, czyli ze światłami (niech będa na przycisk), miejsc do przejścia dla ludzi (w tym dzieci). Jesli koło ronda świateł nie

deklaracja kierowcy tęskniącego za ja

poziomowanie nadwozia. Nie wysiada też hamulec, choć nie ma połączenia między pedałem a pompą. I jakoś mnie te zaawansowane rozwiązania nie martwią, bo na masce nie ma znaczka Saab.

Re: Jaja, czy nie, ale po takich.....

> Tak i z automatyczną skrzynią biegów: popytaj tych co jeżdżą ile razy używa > ją N,1,2,3 ? Więc odpowiem. Moja skrzynia jest 5-biegowa i ma oznaczenia PRND43L oraz przycisk W. Żeby odpalić, trzeba wrzucić P lub N (i mieć przy tym WCIŚNIĘTY hamulec). Żeby WYJĄĆ kluczyk, trzeba mieć P

Wzbogacam pytanie

Jezdzilem pojazdami, w których było łotak: pojazd I 2 pedały:hamulec i gaz, 4 biegi, z każdego biegu ruszał na gałce dźwigni był przycisk, który teoretycznie należało wciskać przy zmianie biegów podczas jazdy nie trzeba bylo zmieniac biegów, a wręcz lepiej nie należało, bo przy zmianie

Re: no zesz porażka...

wciskasz przycisk. Jak nie podciągniesz to przycisk stawia opór i trudno, albo niemożliwe jest jego wciśnięcie. 5.Nie zwalniając gazu podnosisz nogę na pedale sprzęgła. Znowu nie "całkujesz" ile to ma być tylko podnosisz dotąd, aż usłyszysz, ze silnik cichnie. Równocześnie poczujesz, że auto chce

Przygotowanie do jazdy

. - ustawienie odległości fotela Fotel ustawiamy pociągając do góry dźwignię znajdującą się z przodu w dolnej części fotela w takiej odległości od kierownicy, by bez trudu sięgać pedałów i swobodnie móc kręcić kierownicą. Najłatwiej to sprawdzić, kładąc lewą rękę na kierownicy na godzinie drugiej bez

Re: Światła podczas egzaminu

Na uruchomionym silniku można sprawdzić samemu wszystkie światła, prócz stopów i świateł cofania. Jedna osoba = podjeżdżamy tyłem auta do ściany i naciskamy na hamulec, a na ścianie widzimy odbicie świecących świateł, to samo ze światłami cofania. Jeśli mamy dwie osoby, wtedy jedna wciska pedały i

Re: MEGANE II, 1,6, warto kupić??

zastanów. Jeżdżę megane II 1.6, wcześniej jedynką i clio, ale pomimo całego sentymentu do renówek - następna będzie toyota. ps. jeśli pedał hamulca ( na postoju oczywiście) albo wcale nie daje się wcisnąć albo dla odmiany wydaje dźwięki jakby uchodzącego powietrza, to pewnie nie warto ryzykować jazdy

Re: '0' na Kościuszki :-)))

- pedał (lub w bombardierach przycisk na dżojstiku) który motorniczy musi cały czas trzymać. Gdy puści, automatycznie włączają się hamulce (szynowe bodajże). Jest to po to, że np. gdy motorniczy zaśnie, to się nic nie stanie. pedały - w 105 jest gaz i hamulec dżojstik - tzw. "ręczny zadajnik jazdy

Światła dokładny OPIS

włączeniu biegu wstecznego w czasie gdy kluczyk jest przekręcony w pozycję jazdy. Silnik nie musi pracować. Przy sprawdzeniu uwaga: jeżeli silnik pracuje to sami tego światła nie sprawdzimy !!!! 7.Hamowania STOP włączy się po naciśnięciu pedału hamulca. Sami tego światła nie sprawdzimy chyba , że mamy

Re: Światła na egzaminie PRAWA JAZDY

wstecznego w czasie gdy kluczyk jest przekręcony w pozycję jazdy. Silnik nie musi pracować. Przy sprawdzeniu uwaga: jeżeli silnik pracuje to sami tego światła nie sprawdzimy !!!! 7.Hamowania STOP włączy się po naciśnięciu pedału hamulca. Sami tego światła nie sprawdzimy chyba , że mamy z tyłu ścianę i

nie radzę

sprzęgła i hamulca(150 pln atestowane w sklepie nie u kowala) 2.elektroniczne-odcięcie zapłonu,ale nie na przycisk,tylko na pilot z wyłącznikiem głęboko pod deską rozdzielczą,bez zadnych kontrolek,zeby przeciwnik nie wiedział o co chodzi.(ok500pln) ewentualnie gps,zdaje się ze sieci komórkowe tez cós w

Stery do kierownicy historycznej

Witam !!! Mam pośbę do znawców tematu czy mógłby mi ktoś podać namiary gdzie ściągne sterowniki do kierownicy model "media tech" i nic więcej. Nie ma innych oznaczeń. Do kierownicy są jeszcze pedała gaz-hamulec ale też bez oznaczeń no "media tech". Podłaczenie kierownicy do

Re: Olewam!

awaryjnego. (Co ciekawe, hydropneumatyka z wysokociśnieniowymi hamulcami skutecznie go zastępuje. Bez udziału elektroniki i tego wielkiego reklamowego "halo!" wokół. Dystrybutor ciśnienia w układzie hamulcowym progresywnie reaguje na płynnie narastający nacisk na pedał hamulca. Ale w

Re: Nie lubię "wspomagania"

dawkuje siłę hamowania tak, żeby zatrzymanie było płynne. To po co pedał hamulca? Wystarczy przycisk on/off. -- Pamiętaj, że każdy napotkany człowiek czegoś się boi, coś kocha i coś stracił. ------------------------------------------------ Automobil

Tempomat w RENAULT

"-" zmniejszyć predkość do zera. Oprócz tego mozna wyłączyć go przyciskiem "O". Wciśnięcie pedału gazu, hamulca a w samochodach z manualną skrzynia biegów również sprzęgła również wyłącza tempomat. Zakłądajac, że wszystkie te metody wyłączają urządzenie za pomocą samego

Re: Egzamin - sprawdzanie świateł. Pomóżcie!! :(

wsiadł i nacisnął pedał hamulca. Patrzysz z tyłu i mówisz, że się świecą trzy: po bokach i na środku.Możesz zrobić odwrotnie: Ty naciskasz, egzaminator patrzy. Oczywiście jest drugi sposób: jeżeli z tyłu masz lustro to sama zobaczysz.W praktyce o lustro trudno, wystarczy szyba wystawowa, a w nocy ściana

Re: Kupno samochodu bez jazdy probnej

A ile czasu trwa taka jazda próbna? Trzy godziny, pięć godzin, a może pieć minut? a gdzie ta jzada próbna sie odbywa? Na autostradzie, w zatłoczonym ruchu miejskim a może na placyku przed salonem? Ciekawe jak poznasz ergonomię przełączników, rozstaw pedałów, wygodę fotela, własciwości silnika

Re: jak się wogule prowadzi auto ;(

ustawiony w pozycjii Luz między biegami bądź uruchamiać silnik na z wciśniętym pedałem sprzęgła w momencie gdy masz lewarek na wrzuconym biegu. Silnik uruchamiamy przekręcając kluczyk dalej do przodu aż silnik się zapali po czy puścić nie trzymać ! czasem zdaża się przycisk (żadko). Gdy silnik nam pracuje

Re: Na grzyby

cholerę nie mogłam znaleźć hamulca! Deptałam w podłodze, szukając jakiś pedałów, ale nic! Ten potwór grzał do przodu i na nic nie reagował. - Nie rozumiem, że nikt za tobą nie jechał- odparła Orale - Może i jechał ale chyba odcięłam im drogę. Trafiłam w takie coś, jakby wiatę z przejazdem, trochę źle mi

Re: a moze

inteligent stojący na torach :-P > No, nie wiem jakie są zabezpieczenia!??? Awaryjne hamowanie w postaci hamulca szynowego (taka belka między kołami). Załącza się automatycznie, gdy motorniczy puści tzw. czuwak (przycisk lub pedał naciskany przez motorniczego przez cały czas podczas jazdy

systemy elektroniczne w autach

pedału gazu. W takich wypadkach o hamulcu pomocniczym można spokojnie zapomnieć - silnik, który ma 200 albo nawet 400 koni mocy nawet się nie zachłyśnie. Dlaczego w tych autach nie montuje się czerwonego przycisku odcięcia zasilania takiego jakie powszechnie używa się w sporcie? Czy następnym krokiem

Re: c 4 oglądałam dziś z mężem

lubimy jeździć wolno i dostojnie" -"nieprecyzyjna praca większości mechanizmów":pedału hamulca,sprzegła,drążka zmiany biegów,układu kierowniczego. Pochwały zebrał jedynie - opracowany wspólnie z Fordem - silnik diesla.

Re: Rower stacjonarny!!!

jednocześnie kręcąc pedałami. Jeżeli planujesz podobne korzystanie zwróć uwagę na łatwość przesuwania (w moim jedna z podpór ma małe kółka). - hamulec - (regulacja oporu) - magnetyczna. Taką ma większość oferowanych obecnie rowerów za wyjątkiem tych najtańszych. Nie opłaca sie tutaj oszczędzać. - duża

Re: bo powinien zarabiac 10x wiecej

żeby lekarze jednak brali pieniądze za swoją pracę. Ale w > granicach rozsądku. A jaka to jest ta "granica rozsądku"? Zwłaszcza w sytuacji, gdy "granica rozsądku" w różnych miejscach w UE wygląda inaczej? > Bzdura. Jak kierowca PKS naciśnie pedał gazu zamiast hamulca i

Re: bo powinien zarabiac 10x wiecej

; > Lekarz, jak się pomyli, to przede wszystkim z niewiedzy albo braku > doświadczenia. jeśli kierowca PKSu spowoduje wypadek, to jego pracodacy są > dumpy, a nie odpowoedzialni ludzie, bo zatrudnili kogoś, kto nie wie, jak sie > prowadzi autobus. Bzdura. Jak kierowca PKS naciśnie pedał

Toyota zmieni pedały gazu i hamulca, bo kierowc...

Trzeba miec talent i dużo samozaparcia zeby dwa przyciski mylić z takim uporem, że musieli sie tym zając japońscy inzynierowie. Jak znam japończyków wymyślą auto dla głupków amerykańkich, bez pedałów a moze i bez kierownicy. -- Opinia jest jak dupa, każdy ma swoją.

Re: mamy oficera

przycisk na lampce lub włączyć dynamo. Polecam takie tłumaczenie w Sądzie Grodzkim. Oskarżenie policji upadnie a Sąd nie będzie rozpatrywał kto zawinił że rower nie jest właściwie wyposażony. Nie wolno karać rowerzysty za to że rower jest źle wyposażony. To reguluje Rozporządzenie Ministra infrastruktury

Toyota zmieni pedały gazu i hamulca, bo kierowc...

Mój Boże, jakież to trudne... ;) Popatrzcie sobie na fotografię stołu gry którychkolwiek większych organów budowanych w latach 20-30 XX wieku w USA i to, co mają obsługiwać same nogi wykonawcy: 32 klawisze, kilkanaście przycisków + kilka pedałów dla regulacji dynamiki.... i jakoś nikt nie narzekał

Re: Numer 10/2003

wieku i przejechałem już set tysięcy z pedałem hamulca potrafię się obchodzić i bardzo często aby oszczędzać tarcze umiejętnie hamuję silnikem. Silnik, mam motor 1.8 bo taki miałem w poprzedniej lagunie. Jest na pewno cichszy ale pali srednio 11,6 po mieście. Jeżdżę na 99Vpower. Co jakiś czas