silnik diesla zużycie oleju

Jan Zomer

Kiedy nie warto kupować diesla

Kiedy nie warto kupować diesla

Na rynku aut nowych i używanych, nadal wielkim wzięciem cieszą się silniki diesla, oferujące dobrą elastyczność, dynamikę i niskie spalanie w sprzyjających warunkach. Niektórzy kierowcy wciąż posądzają je o ponadprzeciętną trwałość, wzorem konstrukcji produkowanych jeszcze w latach 90. Niestety, współczesne ropniaki to skomplikowane i wysilone jednostki sprawdzające się tylko w określonym typie eksploatacji. Sprawdźmy zatem, w jakiej sytuacji wariant wysokoprężny nie ma racji bytu.

Ta pomyłka na stacji może sporo kosztować. Co robić, jeśli zalejemy bak złym paliwem?

Co robić, jeśli nalejemy do baku niewłaściwe paliwo? Mitów i mylnych przesądów w tym temacie narosło mnóstwo. Pomyłka może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych, ale nie w każdym przypadku.

Poradnik | Na te silniki Forda warto postawić

Pasmo ciągnących się latami wpadek jakościowych europejskiego oddziału Forda, bez wątpienia przyczyniło się do powstania nieprzychylnej opinii o tej marce. Istotnie, w latach 90. niemal wszystkie modele amerykańskiego producenta borykały się z masą usterek i jakościowych niedociągnięć. Niemniej, od kilku lat sztab inżynierów usilnie podnosi niegdyś nisko ustawioną poprzeczkę, dbając o rozwój jednostek napędowych i dobór tych godnych zastosowania.

Test Wideo | Porsche Cayenne | Trzy twarze niemieckiego SUV-a

Test Wideo | Porsche Cayenne | Trzy twarze niemieckiego SUV-a

Porsche słynie z tworzenia aut, które zachowaniem na drodze naginają prawa fizyki. Cayenne nie jest pod tym względem wyjątkiem. Potężny, flagowy SUV pokonuje zakręty ze zwinnością charakteryzującą sportowe auta. W trasie pokazuje swoją drugą, łagodną naturę - 4.2-litrowy silnik Diesla potrafi zużyć

Test Wideo | Porsche Cayenne | Trzy twarze niemieckiego SUV-a

Test Wideo | Porsche Cayenne | Trzy twarze niemieckiego SUV-a

Porsche słynie z tworzenia aut, które zachowaniem na drodze naginają prawa fizyki. Cayenne nie jest pod tym względem wyjątkiem. Potężny, flagowy SUV pokonuje zakręty ze zwinnością charakteryzującą sportowe auta. W trasie pokazuje swoją drugą, łagodną naturę - 4.2-litrowy silnik Diesla potrafi zużyć

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

zużycia silnika jest coraz większe zapotrzebowanie na olej silnikowy. Oczywiście niska żywotność to za mało, by trafić na tę listę. Trzycylindrowe maleństwo ze Smarta cierpi w międzyczasie na wypalające się gniazda zaworów, kłopoty w układzie napędu rozrządu, czy przedwczesne zużycie turbiny. Okres

Poradnik | 6 i 8-cylindrowe diesle, które bez problemu dotrwają do 500 tysięcy kilometrów

Poradnik | 6 i 8-cylindrowe diesle, które bez problemu dotrwają do 500 tysięcy kilometrów

bawarskiej marki, zapewniając im bardzo dobre osiągi nieokupione wysokim zużyciem oleju napędowego. BMW postawiło na bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i wzdłużne ustawienie jednostki w komorze. W początkowej fazie silnik generował 184 KM. W kolejnych latach wprowadzano odmiany o mocy 218 i 231 KM. Bez

Poradnik | Diesel 1.4 D-4D. Dość prosty i stosunkowo trwały

Poradnik | Diesel 1.4 D-4D. Dość prosty i stosunkowo trwały

, jednak zasługują one na naszą uwagę. 1.4 D-4D po raz pierwszy pojawił się w katalogu modelu Yaris w 2001 roku generując 75 KM. Niewielka moc i waga przekładała się na dostateczne osiągi – pierwsza setka pojawia się po 12,9 sekundach. Zachwyca za to zużycie oleju napędowego wynoszące średnio 4,4

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

W 2001 roku w palecie napędowej Peugeota 206 pojawił się podstawowy silnik wysokoprężny 1.4 HDI - w palecie napędowej Forda znany jako TDCI. Najmniejszy diesel koncernu PSA otrzymał bezpośredni wtrysk common-rail, a także turbodoładowanie. W zależności od wariantu, generował 54, 68 lub 90 KM. Dwie

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

, ale na lista problemów jest dłuższa: - Uwaga na silniki CDI. Były one bardzo wrażliwe na paliwo niskiej jakości. Wielu kierowców narzeka także na usterki układu wtryskowego i zużycie oleju. - W wersji 220 D pojawiały się problemy z pompą wtryskową, przepływomierzem i kolektorem ssącym

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

". Każdy ma swoich zwolenników i przeciwników. Pod uwagę powinniśmy wziąć m.in. cenę zakupu, przyjazność środowisku, zużycie paliwa, przyjemność z jazdy i koszty eksploatacji. Silniki Diesla są zwykle droższe od benzyniaków, ale w większości przypadków zwracają się jeżeli kierowca pokonuje więcej

Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy, cz. IX | Co oznacza gokartowa radość z jazdy?

Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy, cz. IX | Co oznacza gokartowa radość z jazdy?

kabiny. Przy prędkościach autostradowych we wnętrzu Clubmana jest głośno. Co prawda silnik z łatwością napędza półtoratonowe kombi, ale mógłby być przy tym bardziej kulturalny. Mini deklaruje, że Clubman SD zużyje w trasie 4,1 l oleju napędowego na 100 km. Nie wiem, co trzeba robić, by osiągnąć taki

Konsekwencje jazdy na zbyt wysokich obrotach

Konsekwencje jazdy na zbyt wysokich obrotach

Zbliżają się chłodne dni, więc silnik potrzebuje więcej czasu na osiągnięcie optymalnej temperatury. Najszybciej rozgrzewają się benzynowe motory. Zarówno wolnossące, jak i turbodoładowane. Wystarczy przejechać zaledwie kilka kilometrów, by olej i ciecz chłodząca uzyskały właściwą temperaturę

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

wyważono. Pracuje kulturalnie i 200-250 Nm momentu obrotowego uzyskuje już przy 2000 obr./min. Współpracuje z 6-stopniową skrzynią manualną lub 7-biegowym DSG (dwusprzęgłowy automat). Zużycie paliwa znajduje się na rozsądnym poziomie i nie odbiega przesadnie od zbliżonych parametrami diesli. Jednostka

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą Cię do bankructwa

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą Cię do bankructwa

) i trwałe silniki diesla o pojemności dwóch litrów. Zdecydowanie gorzej przedstawia się sytuacja z 2.7 HDI. 6-cylindrowy motor z przebiegiem powyżej 250 tysięcy kilometrów potrafi przysporzyć sporych kosztów. Zdarzają się nieszczelności układu paliwowego i zatarte panewki. To wynika z faktu, że

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

sztukę. Obowiązkowym elementem wspomagającym współczesny silnik Diesla jest turbosprężarka - bez niej nadal jeździlibyśmy powolnymi ropniakami rodem z aut dostawczych. Turbina zamienia energię wylotową. Wszystko dzięki zwiększeniu ciśnienia powietrza tłoczonego do cylindrów. Większa ilość tlenu przekłada

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Volvo jest dosyć wysokie zużycie oleju napędowego i skrzynie automatyczne, które często poddają się już po 200-250 kilometrów. Zdecydowanie polecamy manualne przekładnie dobrze współpracujące ze szwedzkim silnikiem. Jeśli nie liczymy się zbytnio z nakładami na bieżący serwis naszej jednostki napędowej

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

;wyjący" dyferencjał). - Sprzęgło wentylatora chłodnicy szybko się zużywa. - Zdarzają się wycieki oleju z silnika. - W 4-cylindrowych dieslach lubią się zepsuć pompy wtryskowe. BMW E46 to już wiekowe auto. Bardzo wiele egzemplarzy znajduje się w złym stanie (wysokie przebiegi, korozja

Opel Astra 1.6 CDTI | Jeszcze oszczędniejszy

Opel Astra 1.6 CDTI | Jeszcze oszczędniejszy

Opel Corsa ecoFlex | Najoszczędniejszy Diesel Kilka miesięcy po wprowadzeniu silnika 1.6 CDTI nowej generacji w modelu Astra inżynierowie firmy Opel dopracowali jego konstrukcję, obniżając emisję i zużycie paliwa o 5 procent przy zachowaniu istniejącego poziomu osiągów i komfortu jazdy. Szukasz

Diesel przegrywa walkę o USA

Diesel przegrywa walkę o USA

napędowy jest w USA droższy od benzyny bezołowiowej, co zmniejsza opłacalność użytkowania Diesla. Wysokie ceny oleju napędowego i droższe samochody to nie jedyne czynniki zniechęcające Amerykanów do zakupu Diesla. Silniki benzynowe w ostatnich latach stały się dużo oszczędniejsze, a dzięki zastosowaniu

Poradnik | 1.7 CDTi - Silnik Isuzu ma sporo wad, ale i zalet

Poradnik | 1.7 CDTi - Silnik Isuzu ma sporo wad, ale i zalet

Od 80 do 130 KM W rzeczywistości jest to konstrukcja Isuzu. Azjatycki producent w latach 90., w dużej mierze skupił się na tworzeniu jednostek napędowych dla innych marek. Jednym z takich silników był właśnie czterocylindrowy diesel 1.7. Największym odbiorcą stał się koncern General Motors

Mazda 3 2.0 165 KM | Test | Własna droga

Mazda 3 2.0 165 KM | Test | Własna droga

Mazda sporo traci. Kompakty tworzy się z myślą o Europie, bo to tutaj są najpopularniejsze, mimo coraz widoczniejszej dominacji SUV-ów i crossoverów. Na Starym Kontynencie wciąż trzeba mieć w ofercie mocną reprezentację silników wysokoprężnych, szczególnie w segmencie C. Co prawda olej napędowy

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

mierzymy realne, średnie zużycie paliwa. Jeden z czterech Nowe Audi A3 ma do wyboru dwie jednostki benzynowe (1,0 TFSI 116 KM, 1,4 TFSI 150 KM) oraz dwa diesle (1,6 TDI 110 KM, 2.0 TDI 150 KM). Wszystkie silniki mogą współpracować z manualną, 6-biegową przekładnią lub skrzynią automatyczną S-Tronic. Obydwa

Objawy uszkodzenia zaworu EGR. Czy warto go zaślepiać?

jazdy, kierowca odczuje wyraźne niedobory dostępnej mocy (permanentne lub w postaci nagłych spadków). Ponadto, w silnikach Diesla, gdzie EGR ma trudniejsze warunki pracy, z rury mogą wydobywać się kłęby czarnego dymu. Niezależnie od rodzaju sterowania (podciśnieniem lub elektronicznie), najczęściej

Mercedes GLA z silnikiem Diesla Renault

Mercedes GLA z silnikiem Diesla Renault Mercedes rozszerza ofertę silników wysokoprężnych w crossoverze GLA Mercedes rozszerza ofertę silników wysokoprężnych w crossoverze GLA. Oprócz swoich jednostek 2.1 CDI do oferty dołączy mniejszy motor - silnik 1.5 dCi Mercedes rozszerza ofertę silników

AdBlue - co to jest, jakie spełnia zadanie i dlaczego występuje w wielu nowoczesnych dieslach?

, DS) z rodziny BlueHDI (1.6 i 2.0), 1.6 i 2.0 CDTi z gamy Opla, a także w wielu modelach Volkswagena, Audi, Mercedesa, BMW i Skody. W zależności od wersji, zużycie ekologicznego dodatku znajduje się na poziomie 4 procent względem oleju napędowego lub około 0,7-2 litrów na każdy tysiąc kilometrów

Nie daj się oszukać w komisie. Na te rzeczy trzeba uważać

rury wydechowej oraz zapach benzyny lub oleju. Najlepiej zaskoczyć sprzedającego lub umówić się, że auto będzie czekać na oględziny z zimnym silnikiem (szary dym w aucie z silnikiem benzynowym zazwyczaj oznacza zły stan mieszanki, niebieski - nadmierne zużycie oleju i wróży konieczność wymiany

Salon Genewa 2016 | Renault Megane Grandtour | Ma coś, czego nie mają konkurenci

(165 KM, 380 Nm, 6-biegowy automat). Na początku 2017 r. do oferty dołączy napęd hybrydowy Hybrid Assist, który połączy diesla dCi 110 z motorem elektrycznym. Renault obiecuje, że zużycie paliwa przy tego rodzaju napędzie wyniesie średnio 2,9 l oleju napędowego na 100 km. Oficjalna premiera Renault

Silnik traci moc, na wolnych obrotach gaśnie, a z rury wydobywa się czarny dym? Masz problem z zaworem

jałowym przekłada się na nierówną pracę jednostki – obroty silnika falują nieustannie, a w skrajnej sytuacji silnik zgaśnie. W trakcie jazdy natomiast kierowca odczuwa wyraźne niedobory lub nagłe spadki dostępnej mocy. Ponadto, w dieslach, gdzie EGR ma cięższe warunki pracy, z rury mogą wydobywać

Poradnik | Kupujemy używane 1,6 TDCI | Francuski hit eksportowy

kulturę pracy oraz stosunkowo niskie zużycie oleju napędowego. To wszystko sprawiało, że diesel znad Sekwany stał się także ulubieńcem klientów flotowych. Po latach silnik nadal cieszy się dobrą opinią, co potwierdzają relacje mechaników. 8 lub 16 zaworów 1,6 TDCI występował w uproszczeniu w dwóch

Suzuki Swift | Historia kultowego modelu

wybierać pomiędzy benzynowymi jednostkami 1.2, 1.3, 1.5 i 1.6 - o mocach 80-125 KM. Swoistą ciekawostką w Europie była wersja z silnikiem diesla 1.3 DDiS pochodzącym z koncernu Fiat. 75-konny ropniak produkowany w Bielsku-Białej wymaga fachowej i regularnej obsługi. Odwdzięcza się za to niskim zużyciem

Ford Edge 2.0 TDCi | Test miesiąca, cz. 2 | Właściwości jezdne

pozamiejskiej mierzymy realne, średnie zużycie paliwa. Tylko dieselEuropejska paleta silnikowa Edga nieco różni się od tej oferowanej w USA. W polskich salonach znajdziemy wyłącznie modele z napędem na cztery koła napędzane silnikami wysokoprężnymi. Wybierać możemy pomiędzy dwoma dieslami 2.0 TDCi. Słabszy ma

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

naprawy dołu silnika. Silnikowi wysokoprężnemu 1.4 TDI musimy zarzucić brak możliwości naprawy dołu. To cecha, przez którą lepiej unikać tej wersji. Przypadłością turbodiesla 1.4 TDI PD jest też wysokie zużycie oleju. Trzeba jednak mieć na uwadze, że to diesel starej konstrukcji i po dłuższych

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

starszych Mazdach. Po drugie, radzimy uważać na Mazdy z silnikami wysokoprężnymi. Co się psuje? Układ wtryskowy, pompa wysokiego ciśnienia czy dwumasowe koło zamachowe. Dwulitrowy diesel Mazdy (MZR-CD - seria RF) jest jednostką wyjątkowo wrażliwą na jakość oleju. Zdarzają się też awarie regulatora obrotów

Poradnik | Kupujemy używane 1.8 TSI | Dobry silnik, choć nie bez wad

komór spalania. W trakcie dynamicznego przyspieszania 1.8 TSI potrafi zadymić niczym stary diesel. Ignorowanie problemu prędzej czy później doprowadzi do zatarcia silnika - zbyt niski poziom oleju przynosi taki właśnie rezultat. Skuteczną technologią naprawy jest rozebranie jednostki i wymiana wadliwych

Twój pierwszy samochód, cz. I | Poradnik | Samochody do 5 tys. zł

. Na rodzimym rynku w granicach 5 tys. zł kupimy trzydrzwiowego hatchbacka w dobrym stanie. Civic szóstej generacji był dostępny zarówno z silnikami benzynowymi jak i dieslem. Polecamy silniki 1.5 VTEC-e oraz 1.6 VTEC, odradzamy zakup diesla. Jest to jednostka napędowa produkcji Rovera, który nie

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

KM i 2.0 TDI 140 KM. W przypadku benzyniaka, problemem jest wysokie zużycie oleju silnikowego i rozciągający się łańcuch rozrządu, natomiast diesle z początku produkcji borykają się z pękającymi głowicami. Zastosowany napęd 4x4 to w rzeczywistości nieskomplikowane sprzęgło międzyosiowe typu Haldex, w

Audi SQ5 TDI plus | Test | Połączyć wodę z ogniem

w cyklu mieszanym zadowala się 7-8 l oleju napędowego na 100 km. Szybka jazda, do jakiej został stworzony, zwiększa apetyt do około 11 l. Sporo jak na diesla, ale mało jak na emocje, które dostarcza. Silnik benzynowy o podobnych osiągach piłby przynajmniej 15 l. Kompromis jednak może być ekscytujący

Kia Stinger - jedno z najgorętszych aut na rynku. Broń wymierzona w klasę premium [Pierwsza jazda]

konkurencja Gdy Kia wprowadzała ponad dekadę temu na rynek Cee’da pierwszej generacji, była to obok Hyundaia i30 najlepsza propozycja cenowa. Ze Stingerem jest podobnie. Na 149 900 złotych wyceniono podstawową odmianę L z 2-litrowym silnikiem T-GDI o mocy 255 koni mechanicznych. Diesel w bogatszej

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

Do niedawna dzieliliśmy oleje na mineralne i syntetyczne. Dzisiaj sprawa się komplikuje, bo technologie są bardziej skomplikowane. Silniki są coraz bardziej zaawansowane, ba wymagania przed nimi stawiane są coraz większe. Mają pracować dłużej i efektywniej, a przy tym ograniczyć zużycie paliwa

Opel Zafira Tourer z nowym silnikiem 1.6 CDTI

mieszanym 4,5 l oleju napędowego na 100 km i emituje 119 g CO2/km. Poza wysokoprężnymi jednostkami 1.6, klienci mają też do wyboru dobrze znanego dwulitrowego diesla o mocy 110 KM, 130 KM lub 165 KM, a także flagowy silnik o mocy 195 KM z maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. W ofercie jednostek

Twój pierwszy samochód | Sześć aut używanych do 10 tys. zł

tamte czasy design. Do słabych stron Mondeo należy zaliczyć zabezpieczenie antykorozyjne - rdza lubi atakować dolne krawędzie przednich drzwi oraz wydech. Psuje się też zamek otwierający maskę. W silnikach Diesla zdarzają się awarie turbosprężarki, a koszt jej wymiany w ASO to kilka tysięcy złotych

Unia nakazuje: spalin ma być mniej. Diesle będą droższe!

Spalin ma być mniej. Diesle będą droższe Dlaczego auta z silnikami Diesla są droższe od tych z benzynowymi? Dlaczego auta z silnikami Diesla są droższe od tych z benzynowymi? Chodzi o wyśrubowane normy emisji spalin. Najnowsza z nich, Euro 6, weszła w życie 1 września Dlaczego samochody z silnikami

Opel Corsa z instalacją LPG | Dla oszczędnych

Opla Corsy 1.4 LPG otwiera kwota 52 950 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję trzydrzwiową. Wariant pięciodrzwiowy kosztuje od 54 250 zł. Więcej informacji o ofercie można znaleźć u autoryzowanych dealerów marki. "Dzięki silnikowi 1.3 CDTI, zużywającemu jedynie 3,2 litra oleju napędowego, oraz

Opel Mokka X | Test | X razy lepsza

przesadnie odczuwalne. Silnik zaskakuje bardzo niskim zużyciem oleju napędowego. Producent podaje 4,7 l/100 km, podczas testu apetyt Mokki X lekko przekraczał piątkę. Niestety, Mokka X cierpi na dwie przypadłości nowych Opli. Po pierwsze, przez bardzo mocne wspomaganie układ kierowniczy nie jest zbyt

Opel Mokka X | Pierwsza jazda | Dobra zmiana

dzieląc moment w proporcjach 50:50. To mądre rozwiązanie, bo znacząco obniża zużycie paliwa. Czuć to szczególnie w trasie. Do testu trafiła topowa Mokka X z 1.6-litrowym dieslem o mocy 136 KM, napędem na cztery koła i skrzynią manualną (diesel w wersji 4x4 nie jest łączony z automatem). W ruchu

Opel Mokka X | Pierwsza jazda | Dobra zmiana

dzieląc moment w proporcjach 50:50. To mądre rozwiązanie, bo znacząco obniża zużycie paliwa. Czuć to szczególnie w trasie. Do testu trafiła topowa Mokka X z 1.6-litrowym dieslem o mocy 136 KM, napędem na cztery koła i skrzynią manualną (diesel w wersji 4x4 nie jest łączony z automatem). W ruchu

Czy trzeba się bać używanych samochodów hybrydowych? Sprawdziliśmy, dlaczego tak trzymają cenę na rynku wtórnym

. Niepodważalną zaletą klasycznego układu jest efektywne wykorzystywanie dostępnej mocy wszystkich silników w czasie przyspieszania - wówczas jednostkę spalinową wspomaga zespół elektryczny. Nie możemy zapomnieć także o bardzo dobrych rezultatach zużycia paliwa w ruchu miejskim. Osiągnięcie wyniku na poziomie 5

Jaką instalację LPG wybrać? Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

silnikach, które dotąd uchodziły za niemożliwe do zagazowania. Profesjonaliści udowadniają, że zasilanie tańszym paliwem jest również możliwe w motorach wysokoprężnych, a także maszynach wyczynowych. Dobry tego przykład stanowi dzieło polskich fachowców z firmy AC S.A. Jako pierwsi na świecie zagazowali

Fiat Tipo hatchback | Pierwsza jazda | Atak cenowy

. Pierwsza setka pojawi się na liczniku po 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 199 km/h. Tipo nie zrujnuje was też na stacji benzynowej. Silnik potrzebuje średnio 6 l oleju napędowego na pokonanie 100 km. Pod maską Tipo pracować może jedna z pięciu jednostek napędowych, których moc przekazywana jest

Kupujemy używane Audi | Poradnik | Modele podwyższonego ryzyka

złą sławą silnik 2.0 TDI. Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne

Opel Meriva z 95-konnym silnikiem 1.6 CDTI

trio silników wysokoprężnych nowej generacji, wyróżniających się niewielkim zużyciem paliwa i wysoką kulturą pracy (potwierdził to nasz test nowej Merivy). Silnik współpracuje z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i standardowo jest wyposażony w system start/stop. Opel Meriva z podstawowym

Porady | Jak zimą zadbać o Diesla

stacjonarnych. Chętnie wykorzystywano go ze względu na wysoką trwałość oraz znacznie wyższą sprawność w stosunku do silników z zapłonem iskrowym, potocznie zwanych "benzyniakami". Co zrobić, by olej napędowy nie zamarzł? | Poradnik Lata osiemdziesiąte przyniosły jednak istotne zmiany. Diesel zawitał

Honda Civic z nowym dieslem - polskie ceny

mieszanym na przejechanie 100 kilometrów potrzebować ma zaledwie 3,6 litra oleju napędowego. W osiągnięciu tak niskiego zużycia paliwa dodatkowo pomaga m.in. nowy deflektor pod przednim zderzakiem oraz dodatkowe owiewki przy tylnych lampach. Przy okazji, inżynierowie lepiej wygłuszyli komorę silnika, a w

Skoda Rapid błyskawicznie odświeżona

na początku sierpnia. Co nowego przyniesie ów debiut? Między innymi dodatkową, 90-konną odmianę diesla o pojemności 1,6 litra (dziś wyłącznie w wersji 105-konnej). Silnik będzie występował w tandemie z pięciobiegową skrzynią ręczną lub siedmiobiegowym, dwusprzęgłowym automatem. Klienci będą mogli

Renault Megane | Nowe zdjęcia i gama silnikowa

dołączy napęd hybrydowy Hybrid Assist, który połączy diesla dCi 110 z motorem elektrycznym. Renault obiecuje, że zużycie paliwa przy tego rodzaju napędzie wyniesie średnio 2,9 l oleju napędowego na 100 km. ZOBACZ TAKŻE: HONDA CIVIC TYPE-R VS RENAULT MEGANE R.S. TROPHY SMARTGPS SG720

Nowe wersje Mini | One First i Cooper SD

sekundy, a z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów Steptronic - w 7,2 sekundy. Wysokie osiągi nie muszą oznaczać wysokiego spalania. W cyklu pomiarowym NEDC średnie zużycie paliwa wynosi 4-4,1 litra oleju napędowego na 100 km. Nowe silniki trafią do oferty Mini w lipcu tego roku, wtedy do wyboru będzie

Toyota Avensis 2.0 D-4D Prestige | Test | Druga młodość

gdy nawigacja twierdzi coś zupełnie innego. Można narzekać, że konstrukcja pojazdu nie jest nowa, ale nie wolno tego powiedzieć o silniku, przynajmniej testowanego egzemplarza. Wcześniej pod maską Avensisa również można było spotkać Diesla 2.0 D-4D, ale nie był on produkcji BMW. Tak, Toyota na mocy

Volkswagen Passat pobił rekord świata

Volkswagen Passat z rekordem Na przejechanie każdych stu kilometrów potrzebował średnio 3,01 l oleju napędowego 48 stanów USA pokonane 13 071 km przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 3 l/100 km. Wynik ten wpisał Volkswagena Passata do Księgi Rekordów Guinnessa. 48 stanów USA pokonane 13 071 km

Volvo V60 Plug-in Hybrid | Test | Diesel z wtyczką

;, lub raczej prądu, na przednim nadkolu. To tyle. Póki co stereotypowe myślenie o  hybrydzie zakłada, że jest to samochód nudny, powolny i wyprany z emocji. Volvo kompletnie przeczy temu twierdzeniu. Do napędu wykorzystano pięciocylindrowy silnik diesla z turbosprężarką o pojemności 2,4l

Samochody z programu 500 plus, czyli tanie w eksploatacji, trwałe auta za 5 tys. zł

najbezpieczniejszym wariantem są benzynowe silniki 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 dysponujące mocą 60-150 KM. Poza nadmiernym zużyciem oleju silnikowego nie cierpią na więcej bolączek. Dobrze też znoszą współpracę z LPG. 5 tysięcy złotych to doskonały budżet na znalezienie zadbanego auta miejskiego znad Sekwany. Citroen AX

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

znaczące przebiegi. By w portfelu zostawały konkretne pieniądze kierowcy diesli, zwanych potocznie "ropniakami", "rechotami" albo "gruźlikami" musieli pogodzić się z głośną pracą wysokoprężnych silników, nieprzyjemnymi wibracjami i dymieniem, a często również z porannymi

Tanie i niedoceniane, czyli auta, których nie chciałeś kupić, a warto

łatwiejsze. Najgorsze opinie zbiera benzynowy silnik 1.6, który zresztą najgorzej sobie radzi ze stosunkowo ciężką Lybrą. Trzeba uważać w nim na pasek rozrządu. W większości ogłoszeń znajdziecie udanego diesla 1.9 JTD. Jeżeli Lybra nie będzie mocno wyeksploatowana, to Lancia z 1.9 JTD powinna wam jeszcze

Scirocco i Passat CC BlueMotion

energii hamowania) średnie zużycie paliwa spadło z 5,3 l do 5,1 l oleju napędowego (odpowiednio 5,6 l i 5,5 l dla DSG), a emisję dwutlenku udało się zredukować ze 139 do 134 g/km (147 i 144 g/km dla DSG).Inżynierowie postanowili wycisnąć też nieco ekologicznych soków z Passata CC. 140-konny diesel może

Mercedes W116 300 SD Turbo Diesel | Test | Sen badylarza

trzylitrowego Turbo Diesla. Jego amerykańska tożsamość jest widoczna na pierwszy rzut oka. Oprócz dwóch okrągłych reflektorów w miejsce całościowego klosza, to przede wszystkim "5 mile bumpers", czyli wymagane normami federalnymi potężne zderzaki. Z większości aut robią karykaturę (widzieliście Fiata

Peugeot 208 Van od 41 789 zł

ładunek o masie do 395 kilogramów. Nowy, mały dostawczak Peugeota dostępny jest z jednym silnikiem oraz w jednej wersji wyposażenia. Pod maską 208-ki Van pracuje 68-konny diesel o pojemności 1,4 litra. Wysokoprężny silnik nie jest może mistrzem dynamiki (auto do setki przyspiesza w w13,5 sekundy, a

Gaz w dieslu? Czemu nie!

radykalnego obniżenia kosztów eksploatacji, to czy jest sens zasilania LPG w bardziej ekonomicznych z założenia silnikach diesla? Okazuje się, że tak. Wprowadzenie autogazu do tego typu jednostek skutkuje bowiem obniżeniem zużycia oleju napędowego, którego ceny są przecież obecnie niewiele niższe od cen

Rodzina JCW w komplecie. Sprawdziliśmy wszystkie - "Mini potrafi podnieść ciśnienie!"

rynku w 1959, ojciec z synem zdobyli mistrzostwo świata Formuły 1 i najwyższy laur w kategorii konstruktorów. Dwa lata później pojawił się na rynku Mini Cooper z poprzecznie ustawionym silnikiem benzynowym o mocy 55 koni mechanicznych. fot. Mini Dziś takie parametry nie robią na nikim wrażenia, ale

Diesel kontra mróz

przez innych użytkowników zamiennik. Kto chce go samemu wymienić, ten musi pamiętać, by przed odpaleniem silnika nowy filtr zalać olejem napędowym i odpowietrzyć układ ręczną pompką, o ile auto ją posiada. » Skoda Octavia z dieslem już od 7 tys. zł « Przeczyszczenia może wymagać także filtr

Olej | jaki wybrać dla używanego samochodu

stosowanie specjalnych olejów silnikowych. Czy mają rację? To absolutnie nieprawda. Samochody zasilane LPG jako drugim paliwem nie potrzebują specjalnych olejów silnikowych. Pojazdy zasilane dwupaliwowo z LPG wymagają bardzo dobrego oleju do smarowania w okresie rozruchu, gdy zużycie silnika jest

Wysokoprężne "emki" BMW

Potężne "emki" BMWPo długich miesiącach kuszenia, BMW pokazało wreszcie nową linię aut z potężnym dieslem od M GMbHNowy silnik diesla o mocy 381 KM od M GMbH pojawi się w następujących modelach BMW: X5 M50d, X6 M50d, M550d xDrive i M550d xDrive TouringPierwsze wzmianki o MegaDieslu BMW

Wysyp nowości do BMW serii 1

. Zacznijmy od najmniejszego i najoszczędniejszego.Pod nazwą 116d EfficientDynamics nie kryje się wyłącznie 1.6-litrowy, 4-cylindrowy silnik diesla o mocy 118 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 260 Nm. "Jedynka" w tej odmianie skupia się przede wszystkim na oszczędności paliwa i jak

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Z europejskiego punktu widzenia, nowy silnik Hondy jest najważniejszym w gamie japońskiej marki. I nie chodzi tu jedynie o klienta flotowego, który wielbi jednostki wysokoprężne, ale i o klientów indywidualnych, którzy myśląc o kupnie kompaktu z dieslem, salony Hondy mijali dotąd szerokim łukiem

Złotówka za kilometr, czy to możliwe?

zużyje więcej paliwa niż auto z silnikiem benzynowym. Najmniej spalą diesle, ale koszt ich zakupu i "zalania" (ze względu na cenę oleju napędowego) jest najwyższy. Piotr Kozłowski ZOBACZ TAKŻE: W kupie siła. Internauci bojkotują stacje paliw Paliwo tylko dla bogaczy. Gdzie najtaniej

Salon Detroit 2012 | Hybrydowe E-klasy na horyzoncie

trafi na rynek europejski.Pod maską Mercedesa E300 BlueTEC Hybrid pracuje czterocylindrowy diesel o pojemności 2,1 litra. Solo rozwija on moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W nowej wersji hybrydowej, ma do pomocy silnik elektryczny, który dokłada swoje 27 KM i 250 Nm momentu. W

Amerykańską motoryzację uratują diesle

stacji, dzieli nas po prostu przepaść - przyznaje Williamson. Jego zdaniem, w Stanach potrzebna jest ogólnokrajowa kampania uświadamiająca obywatelom zalety diesli: ich większa sprawność i elastyczność i wyraźnie mniejsze zużycie paliwa.Kultura pracy? Pod tym względem odstają od silników benzynowych dużo

Hybryda z dieslem

Hybryda z dieslemLimuzyna ma zużywać średnio 4,1 l oleju napędowego na 100 km.Mercedes: W 2011 roku na drogi wyjedzie klasa E z wysokoprężnym silnikiem, wspomaganym motorem elektrycznym, która ma zużywać średnio 4,1 l oleju na 100 km.W 1997 roku Audi zaprezentowało hybrydowe Audi Duo III, oparte na

Tajemnicze etykiety - czyli jak czytać oznaczenia na butelce oleju silnikowego

Olej pełni w samochodzie bardzo ważną rolę - chroni elementy silnika przed zużyciem oraz aktywnie usuwa szkodliwe zanieczyszczenia, powstające w procesie jego eksploatacji. Zapewnia to prawidłowe funkcjonowanie samochodu. Dzięki odpowiedniemu składowi oleju silnik może pracować przez wiele godzin

Coraz lepsze paliwo na polskich stacjach

oleju podczas nalewania paliwa z dystrybutora do baku. Duża ilość siarki natomiast przyspiesza korozję silnika i zużywanie jego poszczególnych elementów. Gaz w dieslu? Czemu nie?W przypadku benzyny najczęściej kwestionowano nieprawidłową prężność par. Pod tym enigmatycznym określeniem kryją się kłopoty

Jak przygotować auto na zimę

ilości mogą znajdować się na dnie zbiornika. W przypadku silników Diesla niska temperatura powoduje wytrącenie parafiny z oleju napędowego. W obu przypadkach skutek jest ten sam - zablokowanie przepływu w przewodach i filtrach paliwowych. Dlatego ważne jest, by tankować paliwo na sprawdzonych stacjach. W

Frankfurt 2009 | Moc silników w nowej Astrze

napędowego na 100 km. Silnik 1,7 CDTI występuje w dwóch wariantach mocy - 110 KM i 125 KM. W obu przypadkach zużycie paliwa wynosić ma 4,7l/100km a emisja CO2 - 124 g/km. Najmocniejszym diesel ma pojemność 2-litrów i moc 160 KM. Potrzebuje średnio 4,9 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km, emitując

Hyundai i30 FL 1.6 CRDi DCT Comfort | Test | Dla wygodnych

występują rzadko i nie są zbyt mocne. Ponadto nowa skrzynia nie ma aż takiego wpływu na wzrost zużycia paliwa. Podczas testu średnie spalanie wyniosło niespełna 6,5 l/100 km w trybie mieszanym. W trasie bez problemu można "zejść" do 5 litrów oleju napędowego. W dodatku osiągi są zadowalające

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle | Test | Transporter

wystarczające. 300 Nm, dostępnych od 2000 obrotów, sprawia, że silnik jest bardzo elastyczny i szybko reaguje na gaz. W dodatku cechuje się on wysoką kulturą pracy, tylko przy zimnym rozruchu do naszych uszu dociera delikatny klekot Diesla. Jest jeszcze jedna zaleta tego źródła napędu - niski apetyt na paliwo

Co robić, by olej napędowy nie zamarzł

wykorzystywaną przez część właścicieli firm transportowych i jednocześnie niezalecana przez producentów nowoczesnych silników Diesla: dodanie 3-5% benzyny bezołowiowej do zbiornika z olejem napędowy. Nie jest to zalecane do nowoczesnych silników wysokoprężnych, choć takie wskazania można znaleźć w instrukcjach

Tanio w ASO. Przegląd za 100 zł. Zobacz, czy załapiesz się na promocję

półsyntetycznego 10W40 z filtrem oleju ? 129 zł ? wymiana rozrządu w silniku 1.6 (benzyna) ? 799 zł ? wymiana rozrządu w silniku 2.0 (diesel) ? 899 zł ? dezynfekcja klimatyzacji ? 79 zł Dodatkowe promocje: brak Czas trwania akcji: do 30 czerwca Nazwa akcji: Sezonowa akcja serwisowa Koszt przeglądu

Diesel czy hybryda?

zadowala się zaledwie 6,9 litrami ON na 100 km (różnica 14 proc.). Ważne jest też, że diesle są odpowiedzialne za rozwój paliw alternatywnych. Silnik wysokoprężny może pracować z powodzeniem na zużytym oleju do smażenia. Znamienne, że wśród paliw wykorzystywanych przez Rudolfa Diesla w pracach nad

Nowe silniki Volvo

mocy i 400 Nm momentu. Ta jednostka trafi tylko do mniejszych Volvo (C30, S40, V50, C70), w których będzie najmocniejszą opcją zasilaną olejem napędowym. Wszystkie wersje nowego diesla 2.0 będą współpracować z sześciostopniowymi skrzyniami ręcznymi lub automatycznymi.Zmiany nie ominęły dużych silników

Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić?

mechanizm pozwala na obniżenie zużycia paliwa. Podobnie jest w przypadku Diesli, gdzie powszechne stało się stosowanie turbodoładowania. Silniki Diesla ze względu na swoją konstrukcję mają mniejszą wydajność, więc aby osiągnąć moc porównywalną z silnikiem benzynowym o tej samej pojemności musiałyby być

Najoszczędniejsze maluchy

niewiele bo ok. 4 litry benzyny oraz 3,4 ltra ropy na 100 km. Wśród silników benzynowych najmniej spala Fiat Panda -  jedynie 4 litry na setkę, a najwięcej Abarth 500 - 6,5 litra. Wśród diesli zwyciężył Smart Fortwo, który potrzebuje tylko 3,4 litra 100 km. Najbardziej spragnione oleju

Toyota Corolla E 11 (1997-2001) - opinie Moto.pl

. Niektóre opłaca się wymieniać w ASO, inne zaś są dostępne w formie zamienników. Silnik Benzynowe jednostki napędowe są trwałe i niezawodne. Awarie zdarzają się sporadycznie, może to być wypalona uszczelka pod głowicą albo wyciek oleju spod uszczelniacza wału korbowego od strony sprzęgła

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

. Trzeba liczyć się z niedomaganiami pompy cieczy chłodzącej, alternatora czy instalacji zapłonowej, jednak nie są one nagminne. Sprawdzenie silników benzynowych powinno sprowadzać się głównie do kontroli szczelności układu chłodzenia i zdiagnozowania ewentualnych wycieków oleju. W przypadku turbodiesli

Fiat Freemont 3.6 V6 Lounge | Test | Amerykanin w Europie

, umieszczono przed oczami kierowcy. Może wyświetlać średnie spalanie, ale zgłębiwszy kolejne zakładki możemy dowiedzieć się m.in. jaka jest aktualna temperatura cieczy chłodzącej, oleju silnikowego, oleju w skrzyni biegów, poznać wartość ciśnienia oleju, a nawet odczytać godzinowy przebieg naszego silnika

Shell | Od handlu muszlami po związek z Ferrari

kierowców. W tym tych zdobytych w najlepszym okresie przez Michaela Schumachera. Stać Cię na używane Ferrari? Shell może poszczycić się także tym, że pierwsze drogowe Ferrari wyprodukowane w zakładach w Maranello było wyposażone w silnik zalany olejem Shell. Obecnie Ferrari także zaleca korzystanie z

Downsizing

Idea jest dobrze znana, więc najkrócej jak się da: chodzi o to, by zachowując osiągi auta obniżyć zużycie paliwa. Sposób na to? Zmniejszenie liczby cylindrów, czyli pojemności silnika, przy zachowaniu albo nawet zwiększeniu jego mocy - na tym w uproszczeniu polega istota downsizingu. W naszej

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

? Jeszcze kilka lat temu w ciemno powiedziałbym, że na starym kontynencie tak. Dzisiaj nie jestem już tego taki pewien. Raz, że silniki Diesla tracą swoją popularność, różnica w cenie benzyny i oleju napędowego nie jest już tak zauważalna, dwa - wyższa cena zakupu silnika Diesla skutecznie odstrasza

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie

szczęście to tylko ubytek konkretnego egzemplarza. Ruszamy więc w kolejną drogę... Mercedes B 200 CDI Sport | Kompendium Nadwozie hatchback, 5d Silnik R4, Diesel, turbo, 1796 ccm Moc 136 KM / 3600 obr./min. Moment obr. 300 Nm / 1600-3000 obr./min. Skrzynia biegów

Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań

), oraz za stworzenie nowej niszy - mocnych SUVów napędzanych olejem napędowym. Wadą na pewno jest wysoka cena, ale z Audi jest trochę tak jak z kobietami - pewne rzeczy trzeba wybaczyć. Dane techniczne | Audi SQ5 Nadwozie Kombi, 5d Silnik diesel twin-turbo, V6, 2967 cm 3 Moc 313

Opel Meriva FL 1.6 CDTI | Test | Miła niespodzianka

biegu zajmuje tylko 9 sekund. Jeśli dodamy do tego sześciostopniową skrzynię biegów o dość krótkich i precyzyjnych skokach lewarka, to otrzymujemy udaną całość. Kolejna zaletą nowego silnika jest jego wysoka kultura pracy. Nie doświadczymy tu charakterystycznego klekotu Diesla, a do kabiny nie

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

. Silnik Użytkownicy Partnera narzekają często na wycieki oleju z silnika, zwłaszcza w okolicach uszczelniaczy wału korbowego. Większych problemów z jednostkami napędowymi jednak nie ma. Jako słaby punkt trzeba wymienić jedynie koło pasowe w dieslach HDI, może wymagać wymiany już po 50-60 tys. km

Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

silnikach 1.4 podczas mrozu może zamarzać magistrala do pobierania oleju z miski olejowej. NADWOZIE Chociaż w Golfie IV materiały obiciowe foteli są wyjątkowo odporne na zużycie, to jednak trudów eksploatacji dość często nie znoszą stelaże foteli (skrzypią i trzeszczą). Awaryjne są podnośniki szyb. Wielu

Re: TDI vs TSI

hakim2 napisał: > Orientujecie się jak wygląda sprawa silnika 2.0 TSI 220 km oferowanego w grupie > VW, czy ma kłopoty z dużym zużyciem oleju jak jego starsi słabsi bracia. Czy > lepiej sobie odpuścić i wybrać 2.0 TDI 190km. Cenowo niewielka różnica, ale mam > obawy co do

Re: O/T: dlatego nie ma sie co podniecac cenami d

Myślę,że RX użytkowany normalnie bez problemu dociągnie do 700tys.km.Widuję auta różnych marek z przebiegami rzędu 500tys. (nie diesle) i silniki mają się dobrze.Osobiście największy przebieg w aucie (o ile nie cofany:)) miałem 413tys.km benzyna 1.8.Silnik nie wykazywał oznak zużycia,nie brał oleju

Pytanie o turbo

Jest jakaś norma zużycia oleju przez turbinę w silniku diesla ? Z czym jest połączony wylot z turniny ?

to koniec diesla w Polsce

do trumny dla diesli w Polsce. Firmy przestaną kupować auta z silnikiem diesla i przejdą na turbodoładowane benzyniaki i zacznie się spadek sprzedaży oleju napędowego, bo nikt nie lubi być okradany, zgodnie czy nie zgodnie z prawem. Reakcją koncernów na spadek zużycia oleju będzie podniesienie ceny

Strony 251-253

Publikacji zatytułowanej: "OPEL Astra. Użytkowanie, bezpieczeństwo, obsługa techniczna" Edycja: sierpień 2003, General Motors Poland Sp. z o.o. (druk na papierze wybielanym bezchlorowo) Podaje, że każdy silnik w Astrze, od benzyny 1,2 po benzyny 2,2 i 2,0 Turbo oraz Diesle (1,7 i 2,0 i 2,2) ma

Re: Jak naprawdę jest z gazem w autach?

misiaczek1281 napisał: > Dla mnie zakładanie LPG do małego miejskiego silniczka 1.2-1.4 to profanacja... > LPG przyspiesza zużycie silnika i wymaga częstszych regulacji i wymian świec,fi > ltrów , oleju... --------------------------------- Niczego więcej nie robiłem ponad to co przy

Niezupelnie

trypel napisał: > czyli faktycznie auto elektryczne, w miescie, na tym samym dystansie, odzyskują > c energię przy hamowaniu, bez pracującego silnika na swiatłach, zużyje tyle > samo energii co auto spalinowe?? Rzucmy okiem najpierw na dane: Nissan Leaf - zuzycie srednie 17,8 k

Re: nie zrozumiałeś

NIE wycinać. Powodem całego procederu wycinania DPF jest jego zatykanie. Powodem zatykania DPF jest nieprawidłowa eksploatacja samochodu z silnikiem diesla, a konkretnie: używanie takiego samochodu do celów, dla których nie jest przeznaczony (jazda miejska, krótkie odcinki, częste rozruchy). Mniejsza

Re: Nowa Honda Civic od 64 900 zł

E36 (funbojom radzę zajrzeć do instrukcji o dopuszczalnym zużyciu oleju w ICDTI). Wtryskiwacze magnetyczne z poprzedniej generacji diesli, gdzie pogardzane 2.0 TDI ma już piezoelektryczne w silnikach Cxx. Nowe 1,6 może i będzie fajne, ale dopiero BĘDZIE, a inne 1,6 już są. Zawieszenie zawsze

Re: Ceny gazu i benzyny

Masz rację nie każde auto gaz lubi ale na zużycie silnika nie wpływa a na sekwencyjnej chodzi ponoć dobrze.Ja jak w mercu (na gaz)wymieniałem olej to wyglądał jak nowy(mimo zużycia ,jak wymieniam w dieslu jest czarny

Re: Gaz w dieslu? Czemu nie!

diesli niż benzyniaków. A mój silnik działa dobrze, nogę mam raczej lekką i nie ma potrzeby robienia dodatkowych kombinacji. A najśmieszniejsze jest to, że jak auto potrzebne jest najbardziej (deszcze, śniegi, mrozy) to korki są największe. A z gazem do diesla jest tak, że on nie zastępuje całkiem oleju

Re: rodzinne auto

naprawach a parę rzeczy może w nich paść. Polecałbym benzynę 1.6 VVti lub diesla 2.0 - oba silniki są oszczędne i w miarę bezproblemowe. 1.8 VVTi polecam tylko warunkowo z papierami z ASO Toyoty potwierdzającymi usunięcie usterki związanej ze zwiększonym zużyciem oleju. Po wymianie pierścieni ten silnik nie

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

z silnikiem poza dolewką oleju (ok. 3l na 15tys).... Rachunek więc jest prosty. Na gazie można sporo zaoszczędzić (ja ok 2500 rocznie), bez utraty komfortu jazdy. Diesel w osobówkach nie daje takich oszczędności, a ryzyko awarii silnika jest często większe niż z instalacją (patrz słynne problemy

Re: paliwo drogie i h.....

Nikgo nie bronię, ale chrzciciele to nadużycie. To nie była dolana woda, ale paliwo na sezon letni i stąd parafina (przecież w wodzie parafiny nie ma). Czy zużyłeś całe paliwo, które zatankowałeś przed listopadem? To powszechny błąd kierwców samochodów z silnikiem diesla - nie zużywają przed zimą

DPF w praktyce

wymogi homologacji, ekologia oraz co by nie było miłe uczucie jak diesel nie kopci i rury z tyłu czyste. Reasumując - zaskakujące dla mnie jest to, że dilerzy i producenci dają tak mało informacji - zero wskazówek w kwestii eksploatacji auta z takim silnikiem z filtrem dpf. W zasadzie jeżeli nic o tym

Re: Pomieszałeam olej silnikowy z napędowym

Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza w

ropa tansza a droższa

silniku. Poza tym,że reklama twierdzi,iż czystszy silnik to mniejsze zużycie paliwa,zwykli użytkownicy po przejsciu na paliwa premium odnotowują zauważalne obniżenie zużycia. W nowoczesnych silnikach diesla moim zdaniem przedewszystkim takie paliwo powinno być stosowane(szczególnie w naszym kraju)

Re: Kto winduje ceny paliw? Średnia cena za litr

Jak zwykle kłamstwa i bzdury: Cytat: Mimo tak szybkiego wzrostu cen oleju napędowego, jego zużycie wzrosło o 4 proc. licząc rok do roku. POPiHN tłumaczy to zarówno pojawieniem się na naszych drogach coraz większej liczby aut z silnikami Diesla, jak też ożywieniem gospodarki - bo olej napędowy to

Re: Żadnej nie polecamy.

stopu; luzy na prowadnicach foteli, korozja tylnej klapy (Fabia), szwankuje hydraulika zaworów w czeskich silnikach 1.4/60 i 68 KM; wycieki oleju z układu napędowego, w silnikach Diesla awarie przepływomierzy powietrza, turbosprężarek i dwumasowych kół zamachowych: Volkswagen Typowe usterki

Re: Jeżeli jakiś problem z samochodem to zaprasza

Birtka istnieje specjalny dodatek na zimę do diesla i jest wskazany przy niskich temperaturach-proponuję przejść na olej napędowy wyzszej jakości BP lub Schell. Co do zużycia oleju to norma i przez zime na krótkich odcinkach do 10 km silnik się nie zagrzewa i ma przez to większe obciązenie kosztem

Re: Używane | Mazda 323 (1998-2003)

wspólnych części z 626. 2. "Silniki benzynowe są bezkolizyjne. Jeśli ktoś myśli o dużych przebiegach, to silniki 1.5 16V i 1.6 16V są trwalsze niż 1.3 16V i 1.8 16V. W tych drugich szybszemu zużyciu ulegają tłoki i pierścienie tłokowe"- super. Mam ten sam silnik w 626 GE z przebiegiem 305 tyś

Re: Pompy w astrze II

Ale jakie pompy? Z pompami w Oplach Astra 2 jest tak(piszę o dieslach,bo wywnioskowałem to z tego,że piszesz coś o Isuzu):diesel Isuzu 1.7 może miewać wycieki na pompie oleju(to raczej wynik nie umiejetnej jazdy,zwłaszcza przy mały przebiegu,który nie może powodawać takiego zużycia

Re: osiagi diesla po dotarciu

,bądz zaleca wymianę oleju po pierwszym tyś.km.-to wyrazny dowód ,że po hamowni silniki nie są dotarte,jak niektórzy twierdzą. W instrukcji jakiego samochodu to przeczytałaś?(sam docieram diesla)

Re: silnik

. częstsze remonty, szybszy spadek mocy z upływem czasu i rosnące zużycie paliwa. > oglądałem dziś przypadkiem na Discovery (..) ..zrobili napęd na mieszankę oleju napędowego z olejem jadalnym. Gratuluję źródła. Polecam natomiast uważniejszą lekturę - wałkowany od paru postów temat dotyczy benzyny z

Re: Honda Civic - olej

), tym zużycie oleju większe. Dlatego właśnie najmniej oleju, czyli w zasadzie tak mało, że normalny użytkownik nie jest w stanie zauważyć żadnych ubytków, zużywają dobrze utrzymane, niewielkie silnki benzynowe o dosyć prostej konstrukcji. Znacznie bardziej "olejożerne" są silniki wyposażone w

Re: diesel czy benzyna plus gaz

dieslem konsumuje 7-8l co daje 28PLN za 100km.To jest nieco więcej ale po 100tys ja nic nie robię a diesel albo będzie turbina albo pompa albo inny ból jak mają moi koledzy.Jednemu to turbina wyssała olej i zniszczył silnik zupełnie.

Re: Eksploatacja diesla a oszczędność

częściej wymieniać swoje wehikuły ... Mam przecież znakomite alibi formalne (przepisy o emisji) i moralne (dbam o Planetę). A jeśli silnik szybciej się zużyje ... hehe ... Jestem starym cynikiem, ale coś mi się zdaje, że "start-stop" bardziej służy firmom do spełniania norm emisji, niż klientom

Re: Tez masz problem

smarowideł działa jak rewolucja francuska. :P Przy czym często po krwawym okresie ścinania łbów gilotyną (czytaj przepłukiwania) następuje uspokojenie i poprawa parametrów, włącznie z obniżeniem zużycia oleju. To nie są historie zasłyszane. Pisze to stary praktyk, wyczyniający cuda z olejami. Półsyntetyka

Re: ile oleju ma prawo zużyć silnik ?

Silnik ma prawo zużywać olej-wartości podane przez Ciebie są o.k. Na autostradzie w Niemczech też pewnie ,,trzymasz" wysoką prędkość- a to może powodować, że silnik bierze olej. W moim kiedyś posiadanym aucie(Ford sierra 2.3 diesel) zużycie oleju przekraczało grubo 1 l na 1000 km. I tak to

Re: Pytanie o turbo

wojko112 napisała: > Jest jakaś norma zużycia oleju przez turbinę w silniku diesla? NIe. Sa tylko mniej lub bardziej bezsensowne salwatoryczne wpisy w instrukcjach, okreslajace zuzycie oleju na poziomie 1..1,5 litra/1000 km jako normalne. Wpisy niezmienione od pierwszej polowy ubieglego

Gdzie w Lubuskiem chrzczą paliwo

Albo to:" Laboratoria PIH sprawdziły kilkanaście elementów jakości pobranych paliw. Wykryty na lubuskich stacjach brak odpowiedniej liczby oktanów w oleju napędowym (Słońsk i Skwierzyna) powoduje większe jego zużycie, a także niższą moc silnika. Może mieć także wpływ na jego uszkodzenie, bo

Re: Ford S-Max 2.0 EcoBoost PowerShift | Za kiero

@jacek - "jeśli silnik ma w nazwie Eco, to oczekuję małego zużycia paliwa. Jeżdżę nie tak wiele mniejszym samochodem, którym po mieście pali przy delikatnej jeździe poniżej 6 litrów ropy, bez żadnych start-stopów i rekuperacji energii. 13 litrów to nie ekologia, to czysta i kłamliwa ekopropaganda

Re: Zakazana reklama elektrycznego BMW

korzyści ekologiczne związane brakiem emisji w momencie używania silnika elektrycznego. Zresztą w przypadku hybryd, jeśli wierzyć danym producentów mamy kilkunasto- lub najwyżej dwudziestoprocentową oszczędność w zużyciu paliwa w porównaniu z nowoczesnymi dieslami w porównywalnych samochodach. Bo w końcu

Re: ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000

; instrukcja że w silnikach TD zużycie może wynosić około 1l na 1000 km. Masz racje, ale to zjawisko jest w Fiacie 126p i TDI VW, kup sobie samochód z silnikiem na diesel , nie na olej smarny!

dwa rysiu, siadaj

/100km > czasem może tak ,ale to rzecz łatwa do zmiany jasne że łatwe. można przestać jeździć > przy załozeniu średniej predkosci 50km/h,mamy 20 godzin pracy > moc pobierana 30W, sprawnosci prądnicy 80%, zużycie jednostkowe spalinówki 22 > 0 g/kWh ( diesel ) Rysiu: jedna żarówka H4/H7

znacznie poniżej 1 litra na 1000 km. Dużo ??

jednostkowe spalinówki 220 g/kWh ( diesel ) mamy 20 * 0,03 =0,6 kWh mocy silnik musi wyprodukować zatem 0,6/0,8=0,75 kwh kosztem 0,75*220=165 gramów paliwa co w przeliczeniu na objętość stanowi 0,165 / 0,85 (gęstość oleju nap. ) z grubsza 0,2 litra -- nawet jeżeli jest Twoja racja, to moja jest mojsza niz

Re: diesel czy nie diesel - oto jest pytanie

To się nazywa chip tuning :)))). No ewentualnie rozregulowana pompa wtryskowa lub same wtryski. Ale to już raczej stan techniczny niż przypadłość diesli. Benzynki też potrafią zostawić zasłone dymną, chociażby ze względu na zużycie oleju (tu też jest mowa o kondycji silnika). Pzdr.

Re: Inwestycja...ile pali?

- 12 w zimie). Podobno wyniki z instalacjami IV generacji (sekwencyjny wtryst fazy ciekłej gazu) są jeszcze lepsze. Trzeba tylko uważać na zużycie oleju - szczególnie w starszych silnikach, które "swoje" już przejechały tylko na benzynie: gaz jest rzadszy i zużycie oleju przy nim jest

Re: uwaga na stację Shell przy hałcnowskiej!!!

(zużycie oleju i nie tylko) i wtedy wychodzi na to, że lepiej tankować tego V-powera. Jak ktoś jeździ starym trupem co ma 10 lat i się rozsypuję to spoko może tankować nawet olej po frytkach, ale jak ktoś ma nowego diesla czy nowy silnik benzynowy to chyba tylko matołem go można nazwać jeżeli tankuje ten

To nas wali po kieszeni !!!

.99 CAD Dużo gorzej mają kierowcy, z silnikiem Diesla, które słyną z niewielkiego zużycia oleju napędowego. To paliwo był u nas tradycyjnie tańsze od benzyny. Teraz ceny oba gatunków paliwa są niemal takie same. Litr oleju napędowego kosztuje w Polsce średnio już 4,24 zł, o 56 gr drożej niż przed

Old vs New - kolejna runda 1

. To kuriozalne tym bardziej, że spośród gazów emitowanych przez auta (zwłaszcza diesle) dwutlenek węgla jest nieporównanie mniej szkodliwy niż tlenek węgla, azotu, a zwłaszcza rakotwórcze cząstki stałe, czyli sadza. By jednak normom stało się zadość, silniki, zwłaszcza wysokoprężne, trzeba było

Re: Samochody najmniej zanieczyszczajace srodowis

hybrydową Toyotę Prius, ale także inne auta z silnikami diesla, takie jak Audi, Peugeot, a nawet motocykl BioBike. Dla porównania, Leaseplan Toyota Prius zużyła 5,6 litra paliwa na 100 km i wydzieliła 146g CO2 na jeden kilometr. Peugeot 207 HDi spalił 3,9 litra oleju napędowego na 100 km i wydzielił 118g CO

Re: spalanie Grande Punto 1.3 Multijet diesel ??

wg fiat.pl wersja 1.3 Mutijet 16v 75KM Active kosztuje 49600 porównywalny 1.4 77 KM Active 42100. róznica 7500zł. wg danych katalogowych w mieście zużyjemy 7,5l/100km benzyny lub 5,9l/100km oleju napędowego. sto kilometrów benzyną to 7,5*3,51=26,32 a dieslem 5,9*3,29=19,41 (ceny z dzisiaj auchan

Re: Fenomen diesla a koszty

;budżetowych" padł na najmniejszy model Hyundaia z silnikiem 1.5 CRDi - samochód zakupiony jako roczny z przebiegiem niecałych 8 tys. km. Poprzednim samochodem był eksploatowany od nowości Peugeot 206 1.4 8V benzyna. Samochody więc porównywalne z wielu względów. W skrócie powiem że wybór Diesla okazał się strzałem

Re: Teraz historia prawdziwa a la Skyddad

> " Konwencjonalny olej zapewnia należytą ochronę dopiero po osiągnięciu przez > silnik temperatury pracy, co sprawia że do tego momentu występuje WZMOŻONE > ZUŻYCIE SILNIKA – badania wykazały że >--- 75% ---< zużycia silni > ka ma miejsce > w ciągu pierwszych 10

Re: wyłączanie silników to debilizm!!

przez 90 sekund silnik nie zdąży "wyschnąć" z oleju na tyle żeby jego rozruch był szkodliwy. A różnica w "komforcie" pracy przy rozruchu po 90 s. bez smarowania i zużyciu przez 90 sekund pracy jest żadna albo minimalna. Natomiast zysk w postaci zaoszczędzonego paliwa jest realny

Re: 1,6 DOHC-jaki olej wlac i co ile zmieniac?

martinez027 napisał: > tak ma 160tys km i zadnej informacji/kartki o oleju.Moze juz z 50 000km na oleju jezdzi:)Silnik w miare dobrze i cicho pracuje,olej wydaje sie zolty i dosc rzadki(z tego co widze na wlewie podczas pracy)-jak mialem diesla to czarny i gesty byl po 2 dniach

Re: ekonomiczne samochody? powinni tego zabronic

temat zawrotnej kariery oleju napędowego, która spowodowała bardzo śmieszne konsekwencje na rynku (Rudolf Diesel skonstruował swój silnik aby zasilał generator prądu w warszawskim hotelu Bristol tylko dlatego, że olej napędowy uznawano wtedy za odpad przy produkcji benzyny, dziś - jak udowadnia to "

Re: Subaru boxer diesel!

benzyna. Wtedy pogadamy. Bo na razie opinie o dieslach co do trwałosci są odwrotne i nawet padajace turbosprężarki w nielicznych nie zmieniły tej opini. A co do zużycia oleju - nigdy nei widziałem samochodu tak zużywającego olej jak benzynowy Voyager 3,3 w wieku 5 lat - 5 litrów/2 000 km! Pozdro

Re: Lata PRLu byly drugim zlotym wiekiem Polski!

zarówno pojawieniem się na naszych drogach coraz większej liczby aut z silnikami Diesla, jak też ożywieniem gospodarki - bo olej napędowy to główne paliwo transportu i maszyn budowlanych. He he tak to właśnie jest w gazecie jak i z wami.

Re: Motodziennik: Jetta bardziej "eco"

. sprzęgło dwumasa. Dodam, że przy każdej wymianie oleju wymieniam wszystkie filtry ze względu na brak zaufania do naszych stacji paliw (filtr paliwa) oraz zanieczyszczenie dróg (filtr powietrza). dlaczego nie benzyna (jeżdziłem przed przesiadką na diesle)? po prostu - nisko położony solidny moment obrotowy

Re: wymiana oleju w aucie PL

, bo jednak nowoczesny diesel to duża oszczędnośc przy niewiele słabszych osiągach. Róznica w zużyciu paliwa może dochodzić nawet do 40%. Różnica mocy - prawie żadna. Np. mój kierownik kupił 2 tygodnie temu VW Passat z 2-litrowym dieslem ... 170KM, spalanie ok. 7,5 l oleju napędowego na mieście. Co

Re: Kompletna odpowiedz

> Pomyśl choć chwilę zanim coś napiszesz.... > generator z silnikiem diesla zużyje minimum 0,33l na kWh nawet bez akcyzy i wat > u paliwo cię wyniesie 2,3zł*0.33l = 76groszy!!! za 1kWh wobec 60groszy z sieci > 20% drożej. Takie kiepskie generatory u Was sprzedaja? Pomysl choc chwile

Re: czy Octavia,19TDi moze pobierac olej po 3000k

objawów zużycia silnika. Jak kierowca ma "żyłkę sportową" czyli wkręca silnik na zbyt duże obroty to silnik zaczyna "pić" olej. p.s. Diesle potrafią "ułożyć się" po jakiś 30-50 tys. przebiegu. Rady: naucz się jeździć tym silnikiem - zawsze poznaj charakterystykę obrotową

znamionowa moc silnika a zużycie paliwa ?

Dla przykładu producent podaje moc silnika samochodowego 59 kW (80 KM), pojemność 1588 dm3 i zużycie paliwa np. 7 l oleju. Jak wiadomo samochód porusza się w różnych warunkach (prędkośc jazdy, wzniesienia drogi, wiatr, opory toczenia, itp.) ale jakie będzie zużycie paliwa i jak je obliczyć lub

Re: KRÓTKIE PODSUMOWANIE (POPRAWIONE)

konkrety proszę. jaka jest ta norma? wiesz ile ma prawo palić oleju wysilona benzyna? do 1l/1000km. to jaka jest ta zawyżona norma na tdi? poszukaj zresztą jakichś testów diesli na 100tys. (zresztą benzyn też) rozmontowują silnik i z reguły zużycie części jest niemierzalne

Re: 2 suwowy diesel

W kwestii ciekawostek - w Polsce PKP ma na stanie jeden typ lokomotywy napedzanej 2-suwowym silnikiem diesla. Jest to ST 44, zwany popularnie "gagarinem". Rozwija o 40% większą moc niż inne lokomotywy 4-suwowe o podobnej pojemności, ale za cenę koszmarnego zużycia paliwa i oleju.

Re: moje auto dymi na biało

sporo aut palacych olej widzialem i zawsze wtedy dym jest niebiesko-szary. Cos jak w syrence i w trabancie bialy i czarny dym w dieslu to sa dosc charakterystyczne objawy: - dym biały (krople wody i niespalone do końca paliwo), produkowany jest wówczas, gdy silnik jest zimny, zanika w miarę

Re: Oszczędzać portfele czy środowisko?

dawkę paliwa, w celu szybszego i lepszego go nagrzania, oraz pracy w trugniejszych warunkach (zimne oleje mechanizmów wirujących - skrzynia, most, itd.) powodują większe obciążenia silnika, przez co zużywa więcej paliwa. Jeśli silnik jest doładowany turbiną (tak diesel jak i benzyna) ruszenie na

Re: Konfabulacje jak ze Szwecji

w_r_e_d_n_y napisał: > " Konwencjonalny olej zapewnia należytą ochronę dopiero po osiągnięciu przez > silnik temperatury pracy, co sprawia że do tego momentu występuje WZMOŻONE > ZUŻYCIE SILNIKA – badania wykazały że >--- 75% ---< zużycia silni > ka ma miejsce > w

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku CDN-2

ciężar, niż silników benzynowych o tej samej mocy, * Ograniczona maksymalna prędkość obrotowa spowodowana opóźnieniem zapłonu, * Większe wymagania co do własności własności olejów silnikowych. * Większa sprawność konwersji energii chemicznej paliwa, a dzięki temu mniejsze zużycie paliwa i

Re: Do lopi1

wydechowej beemki. Nie można porównywać silników z lat 90 do nowoczesnych jednostek napędowych. Co do zużycia paliwa - kształtuje się na poziomie 7-10l/100km - no cóż diesel wolnossący to to nie jest.

Re: Peugeot 307

-częste wizyty w serwisie. Co do zużycia oleju to nie spotkałem auta a zwłaszcza z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra które zużywa ok 0.5 lit/1000km.Zużycie na poziomie ok 1.5 litra na 30000km(okres miedzyprzeglądowy) jest chyba do przyjęcia a i takich silników jest mało.Jeżeli chodzi o diesla to przez

Re: Kolejna legenda...

przyczyna szybszego niezużycia silników rajdowych, źle pracujący olej ? PS A czemu to zawdzięczać wysoką trwałość diesli, wolniejszym obrotom na których pracują, czy może okresowemu "przeganianiu" na autostradzie.

Valvoline Premium Blue E uzyskał aprobatę

silników Diesla spełniających wymagania emisji spalin zgodnie z Euro 1, 2, 3 i 4 oraz eksploatowanych w bardzo ciężkich warunkach i przy znacznie wydłużonych przebiegach między wymianami oleju. Oleje te są odpowiednie do silników bez filtrów cząstek stałych oraz do większości silników Diesla

Re: auto na gaz

syntetyczny elf 5W40 (kiedyś 0W30 ale w moojej wsi trudno kupić), paliwo Shell V-Power latem na rozruch zimą na pierwsze 5 km o ile nie wyjadę z garażu. V-Power posiada dodatki smarne więc pomaga smarować te części gdzie olej nie dociera. Nie ma sensu oszczędzać an zwykłym paliwie przy tak małym jego zużyciu

Re: Kilka pytań do doświadczonych kierowców

; Rodzajem paliwa, budową, rodzajem zapłonu itd. A dla użytkownika ? Diesel pracuje efektywnie przy niższych obrotach i "ciągnie" już od obrotów nieco ponad bieg jałowy. Biegi zmieniamy przy niższych obrotach. Tankujemy olej napędowy, a zużycie paliwa jest mniejsze niż w benzynowym. "

Re: Astra DTI- zużycie 1l oleju na 7500 km- norma

Taaa, widzę, że mamy specjalistę od silników opla! Ta seria 2,0 DTI miała spaprane perścienie tłokowe i stąd wynikało b.duże zużycie oleju. GM Poland uznało, że skoro silniki działają to nic nie trzeba robić a ludziom wmawiać, że tak ma być. Dziwne, żę TDI w Golfie IV mojego brata jakoś nie

Tera na PO-ważnie moje ukochane jołopkiz 9 cm iq

: www.on-steam.com oraz www.nte.biz.pl. Oczywiście, nie powinno być problemu z połączeniem wyżej opisanego zasilania silnika na parę z instalacją zasilania silnika Diesla na olej roślinny. W pewnym sensie podobne rozwiązanie do opisanego powyżej, jednak bardziej nowoczesne, zastosowali japończycy

Re: Honda Civic - olej

daja frajde ( i nie są konieczne do tej frajdy wysokie obroty ) z włączona klimatyzacją a samochód jest zapakowany po dach , jeździ po górach w upale i silnik nie bierze oleju tzn bierze go tyle że nie da sie tego zobaczyć gołym okiem . > ja w swoim (2.2 diesel) przez pierwsze 20tys dolałem ok

Re: kobieta ma problem z bryką :-))))))

Ho ho ho, to potym przebiegu może nawalać wszystko!! Zacznijmy po kolei: 1.Stan zużycia silnika: bierze olej/co jaki czas mu dolewasz, ile i jaki to olej, 2.Kopci? na czarno, siwo? Na zimnym silniku/na ciepłym? 3.Jaki to silnik? 1.1? 1.2? diesel, benzyna, gas? 4.Jak długo jesteś właścicielem i

Re: Sprawdzone stacje paliw w Lodzi

Ropniakami jeżdżę od 1990 r. z krótką przerwą na benzynowca – chodzi o auta z nowoczesnymi silniki do super nowoczesnego niskoprężnego (sic!) , a nie o klekoty przepalające opałowy z rzepakowym. Ostatnio firma obecnego pojazdu wytelefonowała mnie żebym zgłosił się po dwa pojemniki

Re: Ekologiczne diesle :-O

wysokoprężnych. Teraz również współpraca będzie dotyczyć diesla, bo hybrydowy Berlingo ma być zasilany dziewięćdziesięciokonnym dieslem wyposażonym w automatyczną skrzynie biegów Sensodrive.. Z racji częściowego zasilania silnikiem elektrycznym, zużycie oleju napędowego na 100 km ma wynosić 3,5 litra

Motodziennik: Vespa w wersji TAXI

również odrzucić cywilizacyjne legendy o zawodności silników Wankla w wykonaniu Mazdy. Już pierwsza generacja Rx7 przy dbałości o odpowiedni poziom oleju (silnik naturalnie zużywa go do smarowania komory spalania) i rozsądnym traktowaniu przed rozgrzaniem osiągała przebiegi spokojnie przekraczające 200

SILNIK 2.4 JTD 20 V, 175 KM LUB 180 KM A MOŻE 3.2

najlepiej z manualną skrzynią 6) ? Jakie są koszty eksploatacji ? Co tam najczęściej odmawia posłuszeństwa ? Ile tam się leje oleju ? I co jaki przebieg wymienia się świece żarowe ? Ewentualnie jak traktować taki silnik, aby chodził jak najdłużej bez problemów ? No i Wasze subiektywne odczucia na temat

Ucieka z linku informacja - cytuję:

tarcz hamulcowych z uwagi na hamowanie przy współudziale silnika elektrycznego, 2 razy rzadsza wymiana oleju silnikowego niż w tradycyjnych autobusach z silnikiem Diesla. Jednakże z uwagi na wyższy o ok. 170 tys. euro koszt zakupu autobusu hybrydowego w porównaniu z autobusem o napędzie tradycyjnym

Re: tanie PALIWO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dr Włodzimierz Sel, szef rzeczoznawców PZM Wpływ biopaliw, zwłaszcza biodiesla, na trwałość silników wysokoprężnych zależy od zawartości tych dodatków w oleju napędowym. Z dotychczasowych badań wynika, że 5-procentowy dodatek biodiesla do ON nie odbija się na kondycji współczesnych silników

Diesel z gazem

wiele firm (DKW, NSU, MAN), starając się uzyskać najbardziej optymalne dla zainicjowania zapłonu warunki podawania mieszanki paliwowo-powietrznej. Zatem skoro aktualnie produkowane silniki Diesla, w tym common rail i TDI, mogą pracować na mieszaninie ON oraz naturalnych olejów rzepakowych czy estrów

Nasze drogie autobusy. Od dziś bilety BKM koszt...

Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestepstwa - dotyczy: zakupów autobusów diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów

Re: Xedos 1994 za 9 000 PLN! Co myslicie?

smarowania - ślady wycieków oleju przez uszczelnienia silnika, poziom oleju silnikowego poniżej minimum !!!, uszkodzona miarka oleju. Układ wydechowy - skorodowane, przepalone elementy układu. Silnik, osprzęt silnika, komora silnikowa - intensywnie zabrudzone. II. Podwozie stwierdzono: Zawieszenie

Re: Kolejna legenda...

nie zużywa. Po rozebraniu silnika R6 jezdzacego 4 lata na torze (obroty 10-16 tys/min, ponad 120 KM z 600ccm) nie znaleźliśmy śladów zużycia, na cylindrach wciąz były ślady honowania, przed rozebraniem ciśnienie na kazdym cylindrze było w normie ale co wizyta na torze był wymieniany olej i cały czas

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami. Downsizing jest przyszłościową koncepcją, ale chyba jeszcze nie w pełni dopracowaną. Przykład? Benzyniak 1.4 TSI ? nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel! Jednostka 1

Re: olej

bezpośrednim wtryskiem, które mają normalne (nie wydłuzone) okresy miedzy przeglądowe. Czyli podsumowując: do nowego silnika 5W/30 tak - nie do starego z wyciekami. W nowym pozwoli minimalnie obnizyć zużycie paliwa. 5W/40 głównie do diesli, aczkolwiek ma klasę SJ - do silników benzynowych.

Re: Używana Toyota Corolla (1997-2001)

klubie toYoty wiedzą o tym i przechodzą nad braniem oleju do porządku dziennego : "VVT-i - wiadomo, bierze olej, a jak to jest z silnikami diesla D4D?" lub to : "Mam 5 corolek z 2002r z przebiegami od 160.000km do 230.000km trzy pierwsze super tylko paliwo i olej co 15 km. Czwarta

Re: Kalkulacja gazowa

z tym, że gaz rozwala silniki to bym dyskutował, bo czytałem o wynikach badania silnków nowych i np. 5 letnich i nie stwierdzono znacząco większego zużycia silnika, co prawda stosowano inne oleje specjalnie do gazu nieco droższe niż do benzyniaków co powoduje też jakiś tam wzrost kosztów. a po

Re: benzyna czy diesel :):):) - jazda i komfort

Filtr cząstek stałych: skrót DPF z języka ang. diesel particulate filter lub FAP z języka fr. filtre a particules) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu

Czystosc spalin, napęd hybrydowy !!!

silników wysokoprężnych. Teraz również współpraca będzie dotyczyć diesla, bo hybrydowy Berlingo ma być zasilany dziewięćdziesięciokonnym dieslem wyposażonym w automatyczną skrzynie biegów Sensodrive.. Z racji częściowego zasilania silnikiem elektrycznym, zużycie oleju napędowego na 100 km ma wynosić 3

Re: Czy diesle są długowieczne ?? Czy to tylko mi

300-400tys. BTW: nie pamiętam jakiegokolwiek silnika(benz. czy diesla) w prasowych testach długodystansowych na 100tys.km, w którym po rozebraniu dałoby się stwierdzić jakiekolwiek zużycie gładzi cylindrowych, czy tłoków ponad tolerancję fabryczną.

Re: Dyzel, olej rzepakowy,slonecznikowy,roslinny

tłocznię takiego oleju, poobserwowałem jak chodzą na takim paliwie diesle rolnicze. Znam opinię właściciela Mercedesa W124 250 D, który jeździ na rzepaku. Jakieś 10 lat temu czytałem wyniki badań eksploatacyjnych Polonezów 1.9 GLD (+ plus taki sam silnik na hamowni) jeżdżących bez żadnych przygotowań

Re: Dlaczego bierze olej dopiero po 10 tyś od wymiany

> prędkością maksymalną po autostradzie) - np. niektóre większe diesle BMW. Aby > uniknąć szybkiego zużycia gładzi cylindrowych, tłoki są tam dość 'luźne' i > zużycie oleju też sięga 1L na 1000KM. What?!!! Czlowieku skad masz takie informacje? W silnikach BMW luz miedzy tlokiem a

Czy samochód może palić tyle gazu co benzyny ?

bliźniaczy model seat arosa z niewielkim silnikiem diesla. Średnie spalanie tych samochodów wynosi ok. 4 litry ropy na 100 km co przy cenie oleju napędowego 3.60 zł/litr daje możliwość przejechania 100 km za ok. 14,5 złotego. Spalanie najmniejszych silników benzynowych w tych samochodach wynosi ok. 5

Re: Hamowanie silnikiem a diesel

, popularnych. > Witam, Sherlocku, obserwacje warsztatowe to nie wyniki pomiarów, korelacja między hamowaniem silnikiem a zużyciem oleju może być tu pozorna - a w rzeczywistości intensywne hamowanie silnikiem - poprzez "agresywną" redukcję biegów, a nie zwyczajnie "zdejmowanie nogi z gazu

dlaczego olej roślinny nie jest ŻADNĄ alternatywą

marekatlanta71 napisał: > Hybryd z dieslem jeszcze nie ma, ale to naturalna droga. Moim zdaniem nie ma > bo pionierami Hybryd sa Toyota i (troche mniej) Honda a oba te koncerny nie > mają wielkiego doswiadczenia w ekonomicznych dieslach. A czym były silniki diesla Cariny II z lat '80

Re: Nowoczesne silniki diesla - koncern VW a V10?

Prosze: "Bosch w największych turbodieslach Volkswagen: W dziesięciocylindrowym silniku Diesla nowego Volkswagena Touareg zastosowano system bezpośredniego wtrysku oleju napędowego UIS (Unit Injector System) firmy Bosch. Sterowane przez dwa sterowniki pompowtryskiwacze wtryskują paliwo

Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie opłaca?

Właśnie odpowiadałem na posta w wątku o rakotwórczości współczesnego diesla, jego negatywnych konsekwencjach zdrowotnych i optymalności spalenia tego samego oleju w elektrociepłowni, i akurat w tym kontekście chciałem uzasadnić, czemu mimo wszystko ludzie wybierają diesla i się zaskoczyłem. Poniżej

Re: Dlaczego bierze olej dopiero po 10 tyś od wymiany

full syntetyk) - czasami stosowane jest tzw. honowanie gładzi cylindrowych (taka obróbka, gdzie powierzchnia metalu ma mikrokanaliki zatrzymujące olej). Robi się to, aby zwiększyć trwałość/niezawodność silnika. W takich silnikach również zużycie oleju jest dość wyraźne (przykład - nowe modele Hondy

Re: Konfabulacje jak ze Szwecji

zapewnia należytą ochronę dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy, co sprawia że do tego momentu występuje WZMOŻONE ZUŻYCIE SILNIKA – badania wykazały że >--- 75% ---< zużycia silnika ma miejsce w ciągu pierwszych 10 minut pracy, a w silniku Diesla nawet dłużej z uwagi na

Re: Wymiana oleju ..ale inaczej.

. km żadnych wycieków. Zużycie oleju 0,6 l/10,000 km. 3. Opel Corsa 1,5 D. Tu się lekko sparzyłem. Przebieg 112 tys. km. Silnik działa bez zarzutów, zalany mineralnym 15W/40. Z wydechu czuć zapach stearyny, co u diesla świadczy, że przebieg spalania jest idealny. Pierwsza zmiana, półsyntetyk 10W/40

Re: Alfa Romeo 156 1.6 - głośny silnik oraz gaśni

silnika czy jak stoję na światłach po 40km jeździe. - > Silnik jest głośny. Na stacje pojechałem to pytają mnie czy rope tankuje ? > 1; znajomi to samo mówią ze to diesel!. Charakterystyczny odgłos diesla wskazuje na uszkodzony "wariator". W przypadku ciągłego dieslowania konieczna

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku CDN

silników zasilanych olejem napędowym. Wynik ten był możliwy dzięki olbrzymiej wiedzy gromadzonej w tej dziedzinie od 1986 roku, kiedy powstał model TDI, pierwszy na świecie samochód Diesla z bezpośrednim wtryskiem. W tamtych latach był to doskonały wynik, pierwszy ważny krok w silnikach wysokoprężnych w