system rozrządu

Marcin Lewandowski

Audi zmienia rozrząd

Audi zmienia rozrząd

"Przewaga dzięki technice" to nie tylko pusty slogan reklamowy. Audi robi wszystko aby udowodnić swoją wyższość w dziedzinie techniki. Tym razem zaprezentowano innowacyjny system rozrządu AVS.

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

To z Niemiec ściągamy najwięcej samochodów używanych. I to niemieckie marki cieszą się największym zainteresowaniem. Jednak nawet w najlepszych modelach producentom zdarzają się wpadki. Dzisiaj wybraliśmy osiem aut, które zbierają świetne opinie. Za wyjątkiem tych wersji-pułapek.

Używane 1.4 TSI - awarie, problemy i usterki. Czy warto kupić auto grupy VAG z 1.4 TSI?

Silnik benzynowy 1.4 TSI to bardzo popularny silnik w samochodach koncernu Volkswagen. Postanowiliśmy sprawdzić, jak sprawuje się po latach - jego awarie i usterki. Czy trzeba się bać doładowanej benzyny?

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

szyb i lusterek, szyberdachu czy dwustrefowej klimatyzacji, znaleźć możemy nawigację, multimedialny system MMI, wentylowane i podgrzewane fotele, rozbudowane nagłośnienie, komputer pokładowy, stały napęd na cztery koła quattro, automatyczne przekładnie sześciobiegowe lub awaryjne bezstopniowe. O

Używane BMW serii 1 II vs. Volvo V40 - opinie, porównanie. Kompakty premium wciąż w formie

priorytetem. We wnętrzu V40 razi archaiczna nawigacja. Lista opcji obejmuje skórzaną tapicerkę, „pełną elektrykę”, szyberdach, wydajne nagłośnienie, liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa, automatyczne skrzynie biegów i dołączany napęd na cztery koła. Plus za żywe kolory korzystnie wpływające na

Osiem pułapek w popularnych używanych autach za 15-20 tys. zł. Lepiej się ich wystrzegać

Osiem pułapek w popularnych używanych autach za 15-20 tys. zł. Lepiej się ich wystrzegać

125 KM w wersji z turbodoładowaniem lub 160 KM, gdzie pracuje turbosprężarka i kompresor mechaniczny. Każda odmiana dysponuje bezpośrednim wtryskiem paliwa i przez pierwsze lata produkcji wadliwym łańcuchem rozrządu. Domeną jednostki jest rozciąganie lub pękanie wspominanego łańcucha, a także wysokie

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

mieszczące w komfortowych warunkach cztery osoby. Jak przystało na koncern VAG, każdy dodatek wymagał słonej dopłaty. Niemniej, na rynku zdarzają się egzemplarze wyposażone w dwustrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, rozbudowane multimedia i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Tiguan oferowany był z

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Dlaczego? Korozja i awaryjne silniki benzynowe Lata: 1997-2005 Przed Alfą Romeo 156 przestrzegamy przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze, przez korozję, która dopada łączenia podłogi z progami. Największym problemem są jednak wariatory systemu zmian faz rozrządu stosowane w benzynowych

Miejskie hity za 10 tys. zł. Toyota Yaris II vs. Seat Ibiza III. Popularne i godne uwagi

Miejskie hity za 10 tys. zł. Toyota Yaris II vs. Seat Ibiza III. Popularne i godne uwagi

, elektrycznie sterowane szyby i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Materiały wykończeniowe odbiegają od standardów segmentu B. W znacznej mierze są twarde. Niezbyt duży jest też bagażnik. Mieści od 270 do 1085 litrów. Toyota Yaris II - opinie, silniki. Dobre jednostki benzynowe Jedyny dostępny silnik diesla 1.4

Dwa używane SUV-y do 25 tys. zł. Mitsubishi Outlander II vs. Nissan X-Trail II

Dwa używane SUV-y do 25 tys. zł. Mitsubishi Outlander II vs. Nissan X-Trail II

miejscach chowanych w podłodze bagażnika. Lista opcji zawiera automatyczną klimatyzację, archaiczne multimedia, szereg systemów wsparcia kierowcy i rozbudowane nagłośnienie. Dobre wrażenie robi bagażnik o pojemności 540 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu, możliwości przewozowe rosną do 1700 l. Mitsubishi

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 363 Nm. Jednostka korzysta z pozoru z prostej pompy rotacyjnej Boscha i napędu rozrządu opartego na łańcuchu. W późniejszych latach pojawił się bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarka ze zmienną geometrią łopat. Często dochodzi do zatarcia trzeciego lub

Używane Renault Latitude vs Chevrolet Malibu. Ciekawe auta klasy średniej w niezłej cenie

Używane Renault Latitude vs Chevrolet Malibu. Ciekawe auta klasy średniej w niezłej cenie

, szyberdach, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, rozbudowane nagłośnienie i liczne systemy wsparcia kierowcy. Jakość materiałów wykończeniowych nie była dekadę temu wyznacznikiem prestiżu, ale starzeje się z klasą. Czasem coś potrafi zapiszczeć lub zaskrzypieć, co nie wpływa na ogólne postrzeganie wygody

Kupujemy używane: BMW serii 5 E60 i F10 - co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane: BMW serii 5 E60 i F10 - co psuje się najczęściej?

poziomu paliwa), plastikowy wirnik pompy cieczy czasem się rozsypuje i doprowadza do awarii układu chłodzenia, w silnikach diesla szybko zużywa się łańcuch rozrządu, a jego wymiana jest bardzo kosztowna, w niektórych egzemplarzach łatwo przeciera się skórzana tapicerka Nappa, problemy z systemem Active

Skoda Fabia III czy Citroen C3 III? Z drugiej ręki, w dobrej cenie i nie tylko do miasta

Skoda Fabia III czy Citroen C3 III? Z drugiej ręki, w dobrej cenie i nie tylko do miasta

, rozbudowane multimedia z nawigacją i dotykowym ekranem, częściowo skórzaną tapicerkę i komputer pokładowy wraz z systemami bezpieczeństwa. Ciekawostkę stanowi sporych rozmiarów okno dachowe. Pozycja za kierownicą i ilość dostępnego miejsca w zupełności wystarczy do odbycia nawet kilkusetkilometrowej eskapady

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Hyundai i30 II - jednostki napędowe. Dopracowane silniki Filarem skromnej gamy benzynowej są wolnossące, czterocylindrowe 1.4 i 1.6 MPI o mocy 99 i 120 KM. Korzystają z wielopunktowego wtrysku paliwa, co daje możliwość montażu instalacji gazowej. Wymiana paska rozrządu

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

obsługiwane skomplikowanym pokrętłem iDrive, skórzaną tapicerkę, szyberdach, liczne systemy wsparcia kierowcy czy napęd 4x4. Problemy natury elektronicznej dotyczną przeważnie powypadkowych, niefachowo naprawianych egzemplarzy. BMW serii 5 E60 - który silnik wybrać? Szeroka paleta silnikowa Bogata paleta

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

długości, 188,5 szerokości i 168,5 wysokości. Rozstaw osi wynosi 276 cm. Wnętrze zbudowanej na bazie Astry IV jest wzorem ergonomii. Mnogość przycisków na konsoli centralnej początkowo może wprawić w zakłopotanie. Wystarczy jednak chwila przyzwyczajenia, by bez trudów obsługiwać wszystkie systemy pokładowe

Lexus RX - sposób by połączyć luksus, ekologię i sportowe wrażenia z jazdy

Lexus RX - sposób by połączyć luksus, ekologię i sportowe wrażenia z jazdy

konstrukcja dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu sterowania fazami rozrządu, umożliwia przełączanie silnika między pracą w cyklu Otto i cyklu Atkinsona. Przekłada się to na niższe zużycie paliwa. Maksymalna moc dwulitrowego silnika wynosi 238 KM, a maksymalny moment obrotowy to 350 Nm. Alternatywą jest wersja o

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

systemu common-rail to wydatek rzędu 650 złotych za sztukę. Niestety, jak w każdym nowoczesnym dieslu zastosowano dwumasowe koło zamachowe i filtr cząstek stałych – jego serwisowe czyszczenie to 500 złotych. Włoskie motory 2.0 CDTI są trwałe, ale zużywają wyraźnie więcej oleju napędowego niż

Starcie używanych: Honda Civic VIII vs Kia Ceed I. Cenione i trwałe kompakty. Który wybrać?

Starcie używanych: Honda Civic VIII vs Kia Ceed I. Cenione i trwałe kompakty. Który wybrać?

Kii jest przestrzeń. Cztery dorosłe osoby bez problemu wytrzymają kilka godzin w podróży. Na liście dodatków znajdziemy elektrycznie sterowane szyby i lusterka, skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację, fabryczne radio z CD, komputer pokładowy i podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Czasem można

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

, aktywny tempomat, rozbudowane nagłośnienie i liczne systemy wsparcia kierowcy. Oczywiście, pozycja za kierownicą jest bliska ideałowi. Z tyłu, zwłaszcza w wersji kombi, wygodnie usiądą nawet wysokie osoby. Znacznie mniej miejsca jest w odmianie 3-drzwiowej. Bagażnik hatchbacka mieści 370-1235, zaś kombi

Toyota Auris vs. Citroen C4. Kompakty na każdą kieszeń, ale nie w każdej wersji

Toyota Auris vs. Citroen C4. Kompakty na każdą kieszeń, ale nie w każdej wersji

rzadkością. Na pokładzie nie ma zbyt wielu schowków, a szeroki kokpit środkowy ogranicza miejsce na nogi. Lista dodatków wyposażeniowych obejmuje klimatyzację automatyczną, prosty tempomat, komputer pokładowy, przeciętne nagłośnienie i podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Bagażnik mieści 355 litrów. W

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

konwersji na zasilanie LPG. Wymiana rozrządu pochłania około 600 złotych. Niekiedy również zawór recyrkulacji spalin wymaga dokładnego czyszczenia – w skrajnym przypadku wymiana to koszt 300 złotych. Pozostałe dostępne jednostki napędowe 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI generują odpowiednio 125, 160, 185-310

Używane Renault Laguna III vs. Kia Optima II - porównanie i opinia. Nieoczywisty wybór

Paletę silników benzynowych otwiera zdecydowanie za słaby 1.6 110 KM. Poza zbyt małą mocą, nie przejawia innych wad. Doskonale współpracuje z instalacją gazową LPG dzięki wielopunktowemu wtryskowi paliwa. Napęd rozrządu oparto na tanim w wymianie pasku - koszt około 700 złotych. Co ciekawe

Używane Toyota RAV4 III vs Subaru Forester III. Uniwersalne i z niezłym napędem na cztery koła

do 1600 litrów. W kwestii wyposażenia dodatkowego, na pokładzie Forestera znajdziemy elektrycznie sterowane szyby i lusterka, automatyczną klimatyzację, szyberdach, radio z CD, komputer pokładowy i podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Forester trzeciej generacji jako pierwszy model japońskiego

1.9 i 2.0 JTD/MultiJet. Czy warto postawić na auto z dieslem autorstwa koncernu FCA?

Debiut wtrysku typu common-rail Koncern Fiata jako pierwszy wprowadził do seryjnej produkcji system wtrysku bezpośredniego common-rail w Cromie pierwszej generacji, od tamtej pory systematycznie go udoskonalając. Przez lata rynkowej kariery czterocylindrowy 1.9 JTD trafił pod maski Fiata Punto

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

serii 3 - uważajcie przede wszystkim na E90 z dieslem 320d Przy zakupie używanej 'trójki' E90 (lata 2007-2012) radzimy unikać wersji silnikowej 320d. Problemem jest tu przede wszystkim rozciągnięty łańcuch rozrządu, którego wymiana wiąże się z dużymi kosztami. W dieslach trzeba mieć jeszcze na uwadze

Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?

dieslach trzeba mieć na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym, kołem pasowym czy łańcuchem rozrządu; w mocniejszych dieslach czasem zapycha się filtr cząsteczek stałych. W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

wtrysk paliwa common-rail, napęd rozrządu realizowany za pomocą paska i turbodoładowanie. Zależnie od wersji generuje 163, 185 lub 200 KM, gwarantując wystarczające osiągi ważącemu przeszło 2,3 tony XC90. W średnim rozrachunku zużywa około 10 litrów oleju napędowego na 100 km. Regeneracja wtryskiwaczy to

Kupujemy używane: Fiat 500 vs Renault Twingo II. Zwinne, oszczędne i dobre do miasta

. Miłośnicy diesli mają do wyboru czterocylindrowe 1.3 MultiJet o mocy 75-95 KM. Motor wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail i turbodoładowanie. Ewentualna regeneracja turbosprężarki i wtryskiwaczy to wydatek rzędu 1500 i 600 złotych za sztukę. Wymiana rozrządu co 150-200 tysięcy kilometrów

Kupujemy używane: Volkswagen Golf VI GTI - opinie, awarie, na co zwrócić uwagę. Hot hatch za rozsądne pieniądze

, niezłe nagłośnienie i kilka podstawowych systemów bezpieczeństwa. Volkswagen Golf GTI - silnik, awarie, opinie. TFSI lubi olej Źródłem siły napędowej Golfa VI GTI pozostaje dobrze znana z innych pojazdów koncernu VAG jednostka 2.0 TFSI. W tym przypadku generuje 210-235 KM i 280-300 Nm. Czterocylindrowa

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

zdecydowanie wyższa niż w spokrewnionej Octavii II. Docenią to zwłaszcza Panie. Czasem trafiają elektryczna regulacja z pamięcią ustawień. Na kanapie wygodnie zmieścimy kolejne dwie dorosłe osoby. Przydatny i praktyczny okazuje się system VarioFlex pozwalający na składanie siedzisk z oparciami na dwa sposoby

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

jednostek napędowych, nie mamy do wyboru żadnej bezawaryjnej konstrukcji. Benzynowe silniki 1.4 i 2.0 TSI generują moc 122, 150, 160 i 170-211 KM. Są dynamiczne, ale zużywają pokaźne ilości oleju silnikowego i wyposażone zostały w wadliwy łańcuch rozrządu oraz zbyt cienkie pierścienie tłokowe. Diesel 2.0

Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo

paleta silnikowa. Każda z jednostek boryka się z wadami fabrycznymi. Wśród benzynowych mamy do dyspozycji doładowane 1.4, 1.8 i 2.0 TSI o mocy 122, 160 i 200 KM (mają bezpośredni wtrysk paliwa i wadliwy łańcuch rozrządu). Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko problemów mniejsze. Ciekawostkę stanowi

Używane: Opel Vectra C vs. Ford Mondeo III. Wszechstronne i nieźle wycenione

sterowane szyby i lusterka, automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, wymagającą aktualizacji nawigację, szyberdach i szereg systemów bezpieczeństwa. Opel Vectra C - najlepsze i najgorsze silniki. Silnikowa loteria Paleta dostępnych jednostek napędowych sprawia nie lada problem przy wyborze godnej

Lincoln Nautilus - prezentuje potężnego i luksusowego SUV-a

moc 335 KM. Jednostki wyposażono w system wymuszonego obiegu, bezpośredni wtrysk oraz zmienne fazy rozrządu. W standardzie połączono je z 8-biegowym automatem i systemem start-stop. Wygląd nowego modelu zmienił się całkowicie. Nadwozie nawiązuje do modelu Continental, w szczególności patrząc na

Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

dzisiaj są standardem u wielu producentów samochodowych. Regulacja rozrządu realizowana jest na różne sposoby. O zaawansowaniu systemu decyduje konstrukcja wariatora, czyli elementu wykonawczego odpowiedzialnego za zmianę parametrów. W najbardziej skomplikowanych rozwiązaniach jest to cały system, którym

Kupujemy używane: Mazda 6 II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

jest sporo, jednak bliżej Maździe do kompaktowych konstrukcji, niż przedstawicieli segmentu D. Lista dodatków składa się między innymi ze skórzanej tapicerki, automatycznej klimatyzacji, fabrycznego radia z CD, komputera pokładowego i aktywnych oraz biernych systemów bezpieczeństwa. Bagażnik w kombi ma

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

, rozbudowane multimedia z archaiczną nawigacją, komputer pokładowy, niezłe nagłośnienie i liczne systemy wsparcia kierowcy. Plus za bagażnik o pojemności od 300 do 610 litrów. Alfa Romeo Brera - najlepsze silniki. Jeśli benzyna, to z doładowaniem Paleta silników benzynowych składa się z trzech propozycji

Kupujemy używane: Fiat Panda III vs. Kia Picanto II. Dobre nie tylko do miasta

rzędu, przewieziemy 870 litrów. W kwestii wyposażenia dodatkowego, Panda III oferuje między innymi klimatyzację, nieskomplikowany komputer pokładowy, otwierany dach, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, systemy wsparcia kierowcy, a także radioodtwarzacz z CD. Fiat Panda III - silniki. Trwałość

Używane Ford Mondeo IV vs. Peugeot 508. Kuszą dobrą ceną i opiniami. Jest jakiś haczyk?

systemy wsparcia kierowcy. Ford Mondeo IV - silniki. Cztery lub pięć cylindrów Gamę benzyniaków otwiera zdecydowanie za słaby 1.6 o mocy 110-125 KM. W aucie o masie własnej przekraczającej 1,5 tony nie ma racji bytu. Kolejny wolnossący silnik autorstwa Forda to 2.0 o mocy 145 KM. Sprawuje się nieźle

Mitsubishi Colt VI vs. Honda Jazz III - który model wybrać?

można przesuwać lub nawet wyjąć. Na liście wyposażenia dodatkowego widniała „pełna elektryka”, automatyczna klimatyzacja, prosty komputer pokładowy i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Minus za niewielki bagażnik – 214 litrów w 5-drzwiowym hatchbacku. Mitsubishi Colt - który

Używane Audi A4 B7 - awarie, najlepsze wersje i porównanie z jednym z największych rywali

jednostki obarczone są pewną dozą ryzyka. Silniki z rodziny FSI i TFSI wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i napęd rozrządu realizowany z pomocą nietrwałego łańcucha – ten problem rozwiązuje częsta kontrola jego stanu i ewentualna wymiana kompletnego mechanizmu w cenie 1000-3000 złotych. Czy

Po mieście w trybie bezemisyjnym. Jak to działa?

, skracając ogólną długość układu napędowego o 30 mm. Przekładnię planetarną zastąpiono przez system mieszczący się w pojedynczej, ale wielofunkcyjnej przekładni, a dodatkowe korzyści uzyskano poprzez wykorzystanie nowoczesnych baterii litowo-jonowych mieszczących się pod tylnymi siedzeniami. Obecnie

Używany Mercedes Klasy C W204 - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

innymi, szklane okno dachowe, elektrycznie sterowane fotele przednie, rozbudowany komputer pokładowy z kolorową nawigacją, wydajny system audio, i wiele systemów bezpieczeństwa aktywnego. Na pochwałę zasługują też bardzo czytelne, analogowe wskaźniki. Bagażnik sedana mieści 475 litrów, natomiast kombi o

Używane Mitsubishi Colt VI vs. Honda Jazz III. Niezbyt popularne, ale funkcjonalne i trwałe

można przesuwać lub nawet wyjąć. Na liście wyposażenia dodatkowego widniała „pełna elektryka”, automatyczna klimatyzacja, prosty komputer pokładowy i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Minus za niewielki bagażnik – 214 litrów w 5-drzwiowym hatchbacku. Dobre silniki benzynowe Ogromną

Kompaktowe auta za 20 tysięcy zł z dobrymi silnikami benzynowymi. Na liście osiem aut

nagłośnienie. W benzynowej palecie Octavii, jedyną bezproblemową propozycją jest archaiczny 1.6 MPI o mocy 102 KM. Pasek rozrządu podlegający wymianie co 80 tysięcy kilometrów i wielopunktowy wtrysk paliwa to gwarancja niskich kosztów użytkowania. Jednostka wzorowo współgra z instalacjami gazowymi. Oferowana

Oto lista najczęściej serwisowanych samochodów - Niemcy górą

polskiego. W 2017 roku warsztaty w Polsce poszukiwały najczęściej informacji na temat specyfikacji technicznej, systemu zapłonu, układu paliwowego, napędu wałka rozrządu, schematu połączeń montażowych podzespołów elektrycznych oraz oleju silnikowego. Można wyciągnąć z tego prosty wniosek, że auta trafiały

Kupujemy używane: VW Golf VI GTI vs. Alfa Romeo Giulietta QV. Którego hot hatcha wybrać?

użytkowaniu. Oczywiście, wciąż dysponujemy funkcjonalnym nadwoziem, zabierającym na pokład w komfortowych warunkach cztery dorosłe osoby wraz z bagażem – 350 litrów. Do dyspozycji jest też nawigacja z kolorowym, dotykowym ekranem, tempomat, niezłe nagłośnienie i kilka podstawowych systemów

Używane - Seat Ibiza IV vs. Hyundai i20 I. Mieszczuchy za rozsądne pieniądze

1.4 MPI o mocy 60-70 i 85 KM. Wielopunktowy wtrysk paliwa pozwala na montaż instalacji gazowej w przystępnej cenie. By utrzymać jednostkę w pełnej sprawności wystarczą okresowe wymiany filtrów, oleju oraz rozrządu kosztem 600 złotych. Zakup nowoczesnych, turbodoładowanych silników 1.2 i 1.4 TSI

Mitsubishi Space Star wraca na rynek w nowym wydaniu - znamy polskie ceny

manewrowaniu – promień zawracania wynosi zaledwie 4,6 metra. Pod maską będą dostępne dwa silniki do wyboru. Obydwie 3-cylindrowe, 12-zaworowe z systemem zmiennych faz rozrządu. Słabsza odmiana o pojemności litra oferuje 71 KM. Mocniejszy silnik o pojemności 1,2 litra zapewnia 80 KM. Większa jednostka

Lexus RX L - jeszcze więcej osób na pokładzie

producent nie podał takich informacji. Lexus obiecuje, że trzeci rząd siedzeń zaoferuje takie same warunki podróżowania jak pozostałe miejsca. Pasażerowie siedzący najdalej z tyłu mogą liczyć na własne nawiewy systemu wentylacji i ogrzewania. Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy skórzaną tapicerkę

Używane: Mazda 3 II vs. Ford Focus III. Kompakty uniwersalne, ale czy warte zakupu?

silników diesla mają do wyboru nowoczesne konstrukcje wyposażone w bezpośredni wtrysk typu common-rail, turbosprężarki ze zmienną geometrią łopat i często filtr cząstek stałych oraz rozrząd realizowany za pomocą paska (koszt wymiany to około 700 złotych). Bazowy 1.6 CD pochodzący z koncernu PSA generuje

Zakup używanego auta to początek wydatków. To koniecznie wymień, jeżeli nie chcesz zbankrutować

-1200 złotych. W silnikach 6 i 8-cylindrowych, koszt może być nawet dwu i trzykrotnie wyższy. Warto też pamiętać, by w nowszych konstrukcjach wymienić także wariator. Dotyczy to większości aut wyposażonych w system zmiennych faz rozrządu. Bagatelizowanie wymiany napędu rozrządu może doprowadzić do

Kupujemy używane: Opel Mokka I vs. Citroen C4 Cactus. Crossovery z różnych światów

, automatyczną skrzynię biegów czy liczne systemy wspierające kierowcę. Minus za uchylne szyby tylne, dość wysoki próg załadunkowy bagażnika (od 348 do 1170 litrów), a także brak dzielonej kanapy. To akurat zbędna oszczędność. Citroen C4 Cactus - silniki. Jest w czym wybierać Paleta silnikowa składa się z

Kupujemy używane: Nissan Note i Kia Venga. Dwa przestronne minivany w dobrej cenie

niewysokie osoby. W kwestii wyposażenia dodatkowego, na pokładzie Note'a znajdziemy między innymi „pełną elektrykę”, prymitywny komputer pokładowy, systemy bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację i kolorową nawigację, która szatą graficzną i wydajnością mocno odbiega od obecnie stosowanych

Kupujemy używane: Ford S-Max I kontra Citroen C4 Grand Picasso I. Pierwsze generacje popularnych minivanów

, fabryczne nagłośnienie Sony, okno dachowe, czy systemy aktywnego bezpieczeństwa. Ford S-Max I - silniki benzynowe opinie. Na który silnik benzynowy warto postawić? Spośród dostępnych silników benzynowych, mechanicy zgodnie polecają dwie propozycje. Czterocylindrowa konstrukcja Forda 2.0 o mocy 145 KM to

Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit

kłopotów jak wersje z poprzednika B7 zasilane pompowtryskiwaczami. Najbardziej dopracowane dwulitrówki to warianty o mocy 150 oraz 190 oznaczane jako Clean Diesel. Silniki 2.7 i 3.0 TDI V6 można uznać za udane. Największym kosztem w ich przypadku pozostaje ewentualna wymiana rozrządu która jest dość

Audi A4 B8 - opinie i typowe usterki

jako Clean Diesel. Silniki 2.7 i 3.0 TDI V6 można uznać za udane. Największym kosztem w ich przypadku pozostaje ewentualna wymiana rozrządu która jest dość skomplikowana. W topowym Audi RS4 nadal znajdziemy wolnossące 4.2 V8 o mocy 450 KM, zaś jest w S4 zamontowano „tylko” 3.0 TFSI, w

BMW serii 3 F30/F31 - opinie i typowe usterki

. Dlatego lepiej zainteresować się poliftową wersją 320i, 330i z jednostką B48, która powinna być mniej narażona na awarię oraz według niektórych pomiarów jest bardziej oszczędna. Diesle 4-cylidrowe (N47) cały czas mogą mieć problem znany z poprzednika E90 w postaci kłopotliwego napinacza rozrządu. Pomimo

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

silniku N47 zużycie napinaczy i ślizgów rozrządu. - Klapy w kolektorach silników wysokoprężnych. - W dieslach trzeba mieć na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym, kołem pasowym czy łańcuchem rozrządu; w mocniejszych dieslach czasem zapycha się filtr

BMW X3 II vs. Audi Q5 - Jeśli SUV premium, to w jakiej wersji? Pojedynek na szczycie

to doskonała szkoła ergonomii twórców BMW. Mimo bogatego wyposażenia, tablica przyrządów nie jest przeładowana przyciskami i pokrętłami. Obsługa nawigacji, centrum multimedialnego i szeregu innych ustawień odbywa się za pośrednictwem przejrzystego systemu iDrive. W odróżnieniu od pierwszych wersji

Audi A4 B7 vs. Mercedes Klasy C W204 - Premium sprzed dekady. Warto ryzykować?

generującego 115 KM. Każda z wymienionych konstrukcji regularnie serwisowana odwdzięcza się bezawaryjną eksploatacją. Pozostałe jednostki obarczone są pewną dozą ryzyka. Silniki z rodziny FSI i TFSI wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i napęd rozrządu realizowany z pomocą nietrwałego łańcucha – ten

BMW serii 3 E90 - opinie i typowe usterki. Poradnik kupującego

. Jedynie mocniejsze warianty „dwulitrówki” o oznaczeniu N47 mogą mieć m.in. problemy z napinaczem rozrządu (łańcuch). W tym wypadku zaleca się dokładną diagnozę przed zakupem i prawidłową eksploatacje, co zaoszczędzi nam problemów. Warto zainteresować się modelem 318d lub słabszymi odmianami

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

wersji silnikowej 320d. Problemem jest tu przede wszystkim rozciągnięty łańcuch rozrządu, którego wymiana wiąże się z dużymi kosztami. W dieslach trzeba mieć jeszcze na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym czy kołem pasowym. W mocniejszych wersjach czasem

Kupujemy używane: Hot hatch z segmentu B za 30 tysięcy zł. Emocje gwarantowane

klimatyzacja i systemy wsparcia kierowcy. Nie możemy zapominać również o solidnie podpierających ciało przednich fotelach. Źródłem siły napędowej DS3 jest opracowany wspólnie z BMW czterocylindrowy silnik 1.6 THP z bezpośrednim wtryskiem paliwa i napędem rozrządu realizowanym z pomocą łańcucha. Generuje 207

Kupujemy używane: Ford S-Max I. Którą wersję i silnik wybrać? Sprawdzamy lubianego minivana

elektrykę”, automatyczną klimatyzację regulowaną w dwóch strefach, fabryczne nagłośnienie Sony, okno dachowe, czy systemy aktywnego bezpieczeństwa. Ford S-Max I - silniki benzynowe opinie. Na który silnik benzynowy warto postawić? Spośród dostępnych silników benzynowych, mechanicy zgodnie polecają

Na początku był karburator [MOTO 2030]

. Był także autorem pierwszego w historii świata ośmiocylindrowego silnika o widlastym ułożeniu oraz innowacyjnego systemu chłodzenia silnika cieczą. Silnik działał skutecznie i samoloty Antoinette w początkowym okresie rozwoju awiacji wygrywały sporo zawodów, pod warunkiem, że lot nie trwał dłużej niż

Kupujemy używane: Suzuki Swift IV kontra Peugeot 208. Dwa światy w segmencie B

systemu multimedialnego i nawigacji – za jego pośrednictwem obsługujemy także klimatyzację. Na przednich siedziskach miejsca nie zabraknie nikomu, również na warunki podróżowania na dłuższych dystansach nie można narzekać. W drugim rzędzie siedzeń wygodnie usiądą tylko niskie osoby. Na liście często

Kupujemy używane: Małe coupe po latach. Nissan 350Z i Audi TT I

-cylindrową jednostką. Topowy motor ma niestety tendencję do przegrzewania się w mieście. Cechuje się też niższą trwałością napędu rozrządu. We wszystkich wersjach potrafią czasem pojawić problemy wynikające ze starzejących się układów elektrycznych – niedomykające się szyby, awarie czujników ABS i ESP

Kupujemy używane: Chevrolet Orlando i Citroen C4 Picasso. Zapomniane minivany za rozsądną kwot

ograniczyć koszty jazdy. Jak donoszą mechanicy, wystarczy pilnować regularnych wymian oleju silnikowego co 10-15 tysięcy kilometrów i rozrządu co 60 tysięcy (koszt 700 złotych), by cieszyć się bezawaryjną pracą. Okazjonalne problemy z zaworem recyrkulacji spalin w większości przypadków rozwiązuje jego

Wciąż świeże i w dobrych cenach - BMW serii 5 F10, Audi A6 C7 i Mercedes klasy E W212

samochód. BMW bardzo dobrze wypada pod względem ergonomii – wszystko jest pod ręką. To generacja bez "wystającego" wyświetlacza systemu iDrive. W "piątce" siedzi się niżej niż w konkurencyjnym Audi czy Mercedesie, który jest ukierunkowany na komfort. Wersja kombi (Touring) wypada

Naprawa samochodu. Co można zepsuć, naprawiając samemu? Najczęstsze błędy kierowców

Wymiana paska rozrządu Źle założony pasek może doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika, a to już poważna i bardzo kosztowna usterka. Do serwisów nierzadko trafiają kierowcy, którzy wymienili pasek na własną rękę, a potem skarżyli się na nierówną pracę silnika lub spadek jego mocy. Część

Tanie i niezawodne SUV-y z 4x4. Używane Mitsubishi ASX vs. Suzuki Grand Vitara - opinie

problemów współpracują z instalacją gazową. Zdaniem mechaników, benzynowy ASX jest najbezpieczniejszym wyborem, generującym najniższe koszty serwisowe. Tutaj wystarczą regularne wymiany oleju i rozrządu co 100 tysięcy kilometrów - koszt około 1000 złotych. Znacznie bogatsza jest paleta silników

Porównanie - Seat Leon II vs. Opel Astra III. Kompakty na każdą kieszeń

zaworem EGR i systemem klapek wirowych w kolektorze ssącym. Silniki benzynowe mogą współpracować z LPG Wśród silników benzynowych każda propozycja uchodzi za trwałą i bezproblemową. Warunkiem są częste wymiany oleju i rozrządu – koszt wymiany około 600 złotych. Wolnossące silniki 1.4, 1.6 i 1.8

1.4 MultiAir. Czy silnik Fiata jest równie trwały, jak jego poprzednik 1.4 T-Jet?

; wałek zaworów wylotowych wyposażony jest w kolejną krzywkę odpowiedzialną za napędzanie układu hydraulicznego. MultiAir pozwala na bardziej precyzyjne sterowanie pracą zaworów, także w porównaniu z systemem zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy mocno zmodyfikowali również układ wtryskowy stawiając na

Type R i nie tylko, czyli emocjonujące modele Hondy

kolorze Civic pozuje do pierwszych prasowych zdjęć. Drobnych poprawek doczekało się także wnętrze. Mowa m.in. o pokrytej alcantarą kierownicy i nowej gałce skrzyni biegów. Lekki lifting to także okazja do zaktualizowania listy systemów bezpieczeństwa dostępnych w standardzie. O odpowiednie brzmienie ma

Kupujemy używane: Mazda 6 II kontra Honda Accord VIII. Japońska niezawodność?

jest sporo, jednak bliżej Maździe do kompaktowych konstrukcji, niż przedstawicieli segmentu D. Lista dodatków składa się między innymi ze skórzanej tapicerki, automatycznej klimatyzacji, fabrycznego radia z CD, komputera pokładowego i aktywnych oraz biernych systemów bezpieczeństwa. Bagażnik w kombi ma

Volkswagen Beetle | Co za rekord prędkości!

KM mocy i 571 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągnięto to między innymi dzięki zastosowaniu innych turbosprężarki, tłoków, wałków rozrządu, korbowodu oraz dzięki modyfikacjom głowicy cylindrów. To nie jedyne modyfikacje, jakie zafundowano superszybkiemu Garbusowi. Specyfika Bonneville wymusiła

Co to jest koń mechaniczny? I ile to kw

niewiele miały jednak wspólnego z rzeczywistością. Dopiero James Watt podszedł do tematu bardziej metodycznie. Z jego obliczeń i obserwacji wynikało, że koń potrafi obrócić kieratem o promieniu 3,7 metra 144 razy w ciągu godziny. Potencjał zwierzęcia ustalił na poziomie 800 N. W imperialnym systemie miar

Audi A4 B9 - opinie i typowe usterki

, a elementem  który najbardziej rzuca się w oczy jest ekran systemu MMI, który moim zdaniem nieestetycznie wystaje nad resztę deski rozdzielczej. Rozglądając się za używanym Audi A4 B9 warto poszukać egzemplarza z Virtual Cockpitem, czyli ekranem zastępującym standardowe zegary. Oprócz

Poradnik | 1.4 T-Jet - Jak Fiat poradził sobie z downsizingiem?

długowieczności Co zaskakujące, Włosi nie poszli śladami niemieckich konkurentów i poprzestali wyłącznie na zastosowaniu doładowania, zostawiając na magazynowych półkach zaawansowane rozwiązania w postaci bezpośredniego wtrysku paliwa, czy kłopotliwego łańcucha rozrządu. Inżynierowie z Turynu postawili na żeliwny

Jak jeździło się samochodem sto lat temu? To był obłęd

- zapewniający równiejszą pracę silnika. Głównym problemem dla dzisiejszych użytkowników jest fakt, że sto lat temu nie istniała żadna norma, żaden regulamin, który mówił inżynierom, jak rozwiązywać rozmaite kwestie. Nie było żadnych umówionych standardów. System zmiany biegów? Funkcje pedałów i dźwigni na

Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. I jakie mogą być tego skutki?

Mechanicy zgodnie potwierdzają, że współcześnie produkowane silniki wymagają zdecydowanie częstszej kontroli poziomu oleju niż konstrukcje sprzed lat. Dużo większe wysilenie, powszechne stosowanie turbosprężarek, systemów oczyszczania spalin, czy start&stop, przekłada się na podwyższoną konsumpcję

Opinie Moto.pl: Honda HR-V Sport. Jeden z tych SUV-ów, które zmienią twoje zdanie

samymi zmianami biegów. Jeżeli lubicie jeździć samochodami, to z pewnością polubicie tę skrzynię. Ani razu przez tydzień nie pomyślałem "przydałby się dzisiaj automat". Co oznacza Sport w kompaktowym SUV-ie? Benzynowy silnik o poj. 1,5 l ze zmiennymi fazami rozrządu i czasem otwarcia zaworów

Mercedes 450 SEL 6.9: mieli go m.in. Szach Iranu, Frank Sinatra, Telly Savalas i James Hunt

. Tutaj otrzymał system smarowania z suchą miską olejową - dzięki temu w zakrętach przejeżdżanych szybko na torze smarowanie nie traciło skuteczności, a olej można było zmieniać co 20 000 km (wtedy rzadkość). Poziom oleju sprawdzało się jak w ówczesnym Porsche 911: bagnetem w zbiorniku oleju, przy

Kupujemy używane: Skoda Yeti kontra Kia Sportage III. Używane SUV-y nie narzekają na brak zainteresowania

regulacja pomaga zająć dogodną pozycję za kierownicą. W drugim rzędzie siedzeń wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby – miejsca nad głową nie zabraknie nikomu. W standardzie otrzymujemy też ciekawy system VarioFlex. Kanapa składa się z trzech modułów, które można swobodnie konfigurować – przesuwać

Kupujemy używane: 2.2 i-CTDi. Czy diesel Hondy to dobra inwestycja?

Silnik Honda 2.2 i-CTDi - awarie, koszty, czy warto. Sprawdzamy popularnego diesla Historia pierwszego diesla Hondy rozpoczęła się kilka lat wcześniej. Za prace rozwojowe odpowiadali specjaliści najwyższej klasy – między innymi twórca słynnego systemu V-TEC. Efektem ich wysiłków jest

Używany Ford Focus II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

tworzywa prezentują się nieźle. Niektóre egzemplarze piszczą na nierównościach, co jest winą przeciętnego montażu plastikowych paneli. Uwagę klientów najszybciej przyciągają dobrze wyposażone samochody z rozbudowanym systemem audio Sony, „pełną elektryką”, komputerem pokładowym, tempomatem, czy

Jak działają chłodnice w autach? Chłodnica wody, oleju i doładowania. Zasada działania, awarie i koszty

systemu chłodzenia opartego na chłodnicy i płynie krążącym w całym układzie. Niemniej, jednostki napędowe chłodzone wyłącznie powietrzem z łatwością przegrzewały się, w efekcie ich trwałość i odporność pozostawiała wiele do życzenia. W silniku tłokowym naturalnym skutkiem ubocznym towarzyszącym spalaniu

Christian von Koenigsegg. Fenomen wśród geniuszy tworzy samoloty bez skrzydeł

Najnowszy model to przełom w rozwoju marki. Powstanie więcej egzemplarzy Gemery, niż wszystkich aut szwedzkiej marki łącznie - aż 300 sztuk. Jest też wyjątkowy w historii motoryzacji, bo wyposażony w pierwszy produkcyjny silnik pozbawiony klasycznego rozrządu. Zamiast stosowanego wcześniej

Nowa Honda HR-V - prezentacja modelu

ukryte pod karoserią Swą popularność HR-V zawdzięcza nie tylko eleganckiej, ponadczasowej stylistyce, ale też praktycznym rozwiązaniom we wnętrzu. Poliftingowa wersja wciąż dysponuje opracowanym przez inżynierów Hondy systemem składania tylnej kanapy Magic Seat. Przednie fotele zostały przeprojektowane

Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?

dwie dorosłe osoby – miejsca nad głową nie zabraknie nikomu. W standardzie otrzymujemy też ciekawy system VarioFlex. Kanapa składa się z trzech modułów, które można swobodnie konfigurować – przesuwać, składać, z nawet wyjmować siedziska. Nie brakuje również przydatnych schowków i haczyków

Luksusowe SUV-y za 50 tys. zł. Czy to w ogóle ma sens? Koszty mogą okazać się zabójcze

generuje koszty na poziomie 3-4 tysięcy zł. Przynajmniej drugie tyle będzie nas kosztować wymiana rozrządu. Jeśli zatem klient ceni sobie luksus i SUV klasy premium spełnia jego oczekiwania, warto postawić na słabsze odmiany silnikowe z klasycznym zawieszeniem opartym na stalowych i aluminiowych

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

radio z CD i MP3, komputer pokładowy i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Użytkownicy narzekają na skórzane poszycie kierownicy i lewarka zmiany biegów, które nie wytrzymuje próby czasu. W niektórych autach wymieniano je jeszcze na gwarancji. Trwałe jednostki napędowe Paleta jednostek napędowych

Trzycylindrowy silnik Opla | 1.0 SIDI Turbo

osiągnąć bardzo dobrą kulturę pracy nowej jednostki napędowej. W tym celu zastosowano najnowsze rozwiązania techniczne, takie jak: wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, kompaktowy system turbodoładowania, układ bezstopniowej zmiany faz rozrządu czy lekka konstrukcja aluminiowa z kolektorem wydechowym

Układ chłodzenia. Typowe awarie, problemy i koszty naprawy

płynu chłodniczego, hamulcowego, z układu kierowniczego - jakie mają konsekwencje Typowe awarie układu chłodzenia Większość usterek układu chłodzenia ma podłoże mechaniczne. Zdarzają się też awarie systemów elektronicznych, choć występują zdecydowanie rzadziej. Nieprawidłowości dotyczą przegrzewania lub

Nowy benzyniak Mitsubishi

motor 4J10 został uzbrojony w układ zmiennych faz rozrządu MIVEC oraz system start stop, w Mitsubishi zwany Auto Stop and Go. Ten ostatni będzie montowany zarówno w wersjach z ręczną, jak i bezstopniową skrzynią (CVT). 1,8-litrowy silnik benzynowy generuje moc 139 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny

Dziewięć kompaktów za 5 tysięcy złotych.Trwałe i tanie w eksploatacji

, ale w drugim rzędzie wygodnie zasiądą tylko niewysokie osoby. Długą i bezproblemową eksploatację zapewniają wolnossące silniki benzynowe z rodziny Ecotec - 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 generujące 60-136 KM. Pamiętajmy, aby pasek rozrządu wymieniać dwukrotnie częściej niż zaleca producent. Zaniechania mogą

Audi zmienia rozrząd

zbednych w tym przypadku dzwigienek . systemy elektro-magnetyczne sa systemami bardziej wydajniejszymi co wykazaly proby na dwoch takich samych jednostkach napedowych przyrost mocy siega bowiem o 20% a jednostkowe zapotrzebowanie na paliwo zmiejszylo sie o okolo 15% do mechanicznego modelu . systemy

Zmienne fazy rozrządu w Mitsubishi, nazwa???

Jak się nazywa system zmiennych faz rozrządu w silnikach Mistubishi, taki odpowiednik VTECa?

Re: Rozrząd

zkolkami tekstolitowymi. W Warszawie w latach 62-72 to warsztat sp. Rykaczewskwiego na Chlodnej dorabial takie kolka za dwa gorale.Pamietam ze modul uzenbienia byl dobrze wyliczony te kolka jego pracowaly bez problemu po 100kkm.W handlu nie mozna bylo dostac. System kol i lancuhu rozrzadu Merceeddes

Rozrząd

(tak się mój mechanior nazywa) zasiało określone wątpliwości, w wyniku których zmuszony zostałem do wykonania serii brawurowych rajdów samochodem Fiat Cinquecento. Najpierw do "Kazia"- czyli sklepu gdzie kupiłem kontowersyjną rolkę. U Kazia wszystkie systemy, bazy danych, katalogi, numery, indeksy

Re: Wyposażony w system Start/Stop

W niektórym modelach się daje. Ale sprawdź, czy da się wyłączyć w tym konkretnym egzemplarzu. Sam silnik 1,2 w Swifcie jest fajny, ma zmienne fazy rozrządu. Zrywny, ładnie przyśpiesz itd. Ale spalanie w mieście to 10.

Seat ibiza 1991r 1.2 pasek czy łancuch???

co znajduje sie w ibizie 1991r 1.2 system porche łancuch rozrządu czy pasek rozrządu i ile wytrzymuje do wymiany i co sie jeszce wymienia oprócz samego paska lub łancócha

Seat ibiza 1991r 1.2 pasek czy łancuch???

co znajduje sie w ibizie 1991r 1.2 system porche łancuch rozrządu czy pasek rozrządu??? i ile wytrzymuje do wymiany i co sie jeszce wymienia oprócz samego paska lub łancucha

Seat ibiza 1991r 1.2 pasek czy łancuch??????

co znajduje sie w ibizie 1991r 1.2 system porche łancuch rozrządu czy pasek rozrządu??? i ile wytrzymuje do wymiany i co sie jeszce wymienia oprócz samego paska lub łancucha

Re: rozrząd w seicento

Nominalnie (w 1100) powinno się wymieniać co 75 kkm. To jest bzdura, bo w Skodzie 1,6 wymieniaja po 60 kkm, a to są volkswagenowskie części. Mnie po 65kkm padł system chłodzenia i przy okazji wymienili pasek. Był przetarty "do żywego". Dlatego doradzałbym wymianę przy przeglądzie po 60 kkm

Re: MultiAir - nowy system Fiata

pikietuje a według mnie to skuteczna, trwała i wystarczająca modyfikacja rozrządu.

Podobnie, jak z paskami rozrządu...

droższym i dlatego jest wypierane. Co wcale nie oznacza, że system PD jest gorszy. Ma parę zalet, na które w CR przyjdzie jeszcze troszkę poczekać.

Re: Wyposażony w system Start/Stop

zastanawiam jaki sens było wkładać podwójne, zmienne fazy rozrządu do silnika 1.2 ccm???

Japończycy i zmienne fazy rozrządu.

v-6 napisał: > speedone napisał: > > > ze jesteśmy na forum auto-moto to np system 4WS , zmienne fazy rozrządu :) > Jesteś pewien? Zabić się nie dam, ale na 90% pamiętam, że zmienne fazy rozrządu > po raz pierwszy zastsowano w jakimś modelu Alfy Romeo

Re: Rozrząd i spalanie.

hondzie są możliwe 2 pozycje (dla niskich i wysokich obrotów). Variocam próbuje ustawić czas i moment otwarcia zaworów dla każdych obrotów. Nie wiem jak to działa, ale patrząc na spalanie nowoczesnych porsche wygląda na to, że ten system faktycznie działa. Jak nie żyłujesz auta, to pali ja

Re: Nissan i rozrząd

Trudno mi się wypowiadać o wszystkich modelach, szczególnie tych podukowanych w Japonii na rodzimy rynek. Jednak jesli chodzi o zmienne fazy to najwcześniej w w modelach popularnych stosowały je Honda I Toyota. Były to systemy nieco odmienne. Honda wydłużała w sposób mechaniczny czas otwarcia

Jak z łańcuchem rozrządu...

jest systemem droższym i dlatego jest wypierane. Co wcale nie oznacza, że system PD jest gorszy. Ma parę zalet, na które w CR przyjdzie jeszcze troszkę poczekać. Od siebie mogę dodać, że porównując 2.0 na PD i CR na trasie Żywiec-Poznań-Świnoujście i z powrotem różnic w hałasie dla prędkości od 70

Re: MultiAir - nowy system Fiata

@moro:co do outsourcingu rozrządów z BorgWarner to nic mi nie wiadomo. Na pewno natomiast FPT outsource'uje z BorgWarner Turbosprężarki. Fabryka BW w Jasionce koło Rzeszowa robi turbiny do starszych generacji 1.3 Mjet z zaworem wastegate (słabsze Pandy, Punta, Dobla, Lancie, Ople Corsy). Fabryka BW

Re: VVTL-i i VVT-i

Gość portalu: Pawel napisał(a): > czym sie roznia te dwa silniki Toyoty ? Właściwie nie silniki, a systemy regulacji rozrządu... VVTi to system zmiennych faz rozrządu (regulowany czas otwarcia/zamknięcia zaworów - czas, w jakim zawory są uchylone jest relatywnie dłuższy przy wyższych

Re: Padł rozrząd - opis.

A jak sądzisz, kupowałem samochód po to aby się psuł? Czy może właśnie dlatego wybrałem prosty, zaledwie 8 zaworowy silnik na łańcuchu rozrządu, aby szansa awarii była mniejsza? Mój pierwszą poważną awarie miał przy 145kkm. Gdybym kupił używkę z przebiegiem 400kkm, to pierwsza duża awaria

Re: GDI , VTEC, VVT-i

Gość portalu: Pawel napisał(a): > ktory silnik lepszy ? To nie są silniki. To nazwy różnych systemów stosowanych w silnikach. GDI - bezpośredni wtrysk benzyny (np. Mitsubishi), ale w VW nazywa się to FSI (a u Renault jeszcze chyba jakoś inaczej) VVTi - system zmiennych faz rozrządu

Re: Montaż Radia do auta w Wawie - gdzie?

Pół litra do radia? Jakbym taki system stosował to do tej pory zmieniałbym pasek rozrządu ;) -- pozdrawiam Tomek

Re: Honda Accord 2003

Aha, jeszcze mała autopoprawka. Mocniejszy silnik Accorda to 2.4L i-VTEC, w tym przypadku jest to VTEC DOHC z systemem VTC, czyli dodatkowym systemem wielostopniowym zmiennych faz rozrządu obok dwustopniowego VTECa sterującego zmianą faz rozrządu i skokiem zaworów. Pzdr Niknejm

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

Redaktor ma całkowitą rację naciskając na niezawodność systemów zmiennych faz i skoków zaworowych, bez tego systemy takie stałyby się taką zakałą, jak współczesny downsizing połączony z turbiną. Nie ma zbyt wiele racji pisząc o wadach systemu dwupołożeniowego, jak oryginalny Honda DOHC VTEC z

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

"Honda ma podobne rozwiązanie, ale z płynną zmianą parametrów rozrządu (i-VTEC). To właśnie płynne zmiany faz rozrządu są najbardziej pożądane i dają najlepsze efekty. Takie systemy są bardziej skomplikowane, ale w codziennej eksploatacji lepiej się sprawdzają". Ale "mądrzy" tego forum, gdy tylko

Re: Czy Japończycy coś kiedyś wynaleźli?

speedone napisał: > ze jesteśmy na forum auto-moto to np system 4WS , zmienne fazy rozrządu :) Jesteś pewien? Zabić się nie dam, ale na 90% pamiętam, że zmienne fazy rozrządu po raz pierwszy zastsowano w jakimś modelu Alfy Romeo. I co to jest 4WS? Pozdrawiam v-6

Re: Scenic

mowa to w silnikach 1,4 i 1,6 napęd od tego samego paska ma pompa wodna i jej defekt może uszkodzić rozrząd (jak ktoś zlekceważy hałasy tym spowodowane) ale nie dotyczy to silnika 2,0 16V bo tu jest inny system.

Re: Ustawienie rozrządu CBR 1100 XX

walczymy ma tylko taki system smarowania(?) Sama walka z doborem ciśnienia i ilości oleju do smarowania turbiny to był tak do kupy z tydzień. Turbina mała Hitachi. Jaką grubość uszczelki dałeś? Co z opóźnieniem zapłonu? No i zasilaniem? Przecież zwykłe gaźniki nic nie dadzą. Kiedyś myślałem że

Re: Nie wolą

> Zmienny skok zaworów, czy zmienne fazy rozrządu? zmienne fazy rozrządu... Honda nic nowego nie wymyśliła, wszystko to jest tylko rozwinięcie juz wcześniej wymyślonych patentów... > A co do tego, jaki system zastosowało BMW w M3 - to jest to doppel vanos, czyli > > system

Re: Alfa 156 TS 1.8 pasek klinowy

> Pasek klinowy nie napędza rozrządu łał, naprawdę :)? A ktoś napisał że napędza? Zerwany klinowy mógł dostać się do paska rozrządu i go urwać lub przestawić. >elektronika, która nie lubi całkowitego braku prądu w systemie następny hit :), a silnik nie lubi braku benzyny w baku

Re: najlepsze silniki - Honda / BMW

Gość portalu: asd napisał(a): > jak tojka taka dobra to czemu kupili od hondy sytem zmiennych faz rozrządu? Nie kupili. Rozwinęli swój system. Pzdr Niknejm

Re: tak to dziala w silnikach Audi

system toyoty jest zupełnie inny niz w audi. Sterownik zmiany fazy znajduje sie przy kole rozrządu i działa płynnie tak jak ktos już to napisał w zakresie 60 stopni obrotu wału (dokładniej, zmienia w tym zakresie położenie wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego). Zmiana fazy jest

Re: naprawa po zerwaniu paska rozrządu

japoński - to bez znaczenia. Auto projektuje i produkuje Alfa Romeo i to Alfa Romeo odpowiada za jego jakość, a nie producenci podzespołów. Jakoś w japońskich autach nie ma źle zaprojektowanych i usterkowych systemów zmiennych faz rozrządu. Więc z japońską techniką jest wszystko OK, natomiast winą

Seat Ibiza 1.2

Kupiłem seata ibize z 1991r, silnik 1.2 system porche, przebieg 165 tys km jest oryginalny, silnik nie był katowany był uzuwany przez starszą osobe i mam pytanie do włascicieli takich seatów ile w waszych samochodach wytrzymwał silnik do remonty i na co mam zwrócic uwagę po zakupie, i co ile

Re: Czy Japończycy coś kiedyś wynaleźli?

ze jesteśmy na forum auto-moto to np system 4WS , zmienne fazy rozrządu :) -- Nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon kliknij tu !!

Re: Prywatny test Xsedosa 2.0 V6

szymizalogowany napisał: <cut> >Xed ma system zmiennych faz rozrządu włączany przy 4500 obr i wtedy nagle jest > kop jak by się turbina włączyła. Szymi....ale jezdziles autem z turbina...?

Re: GDI , VTEC, VVT-i

rozrządu, bardzo podobny do jednego z dwóch komponentów i-VTEC, który właśnie oprócz systemu podobnego do VVTi ma jeszcze 'stary dobry' VTEC. Więc i-VTEC na pewno lepszy jest od VVTi, natomiast odpowiednikiem hondowskiego i-VTEC w Toyotach jest system VVTLi (dostępny w Celice i topowej Corolli - 1

Re: Toyota Verso-S 1.33 VVT-i | Pierwsza jazda

Ja posiadam is 200 z silnikiem 1G-FE z systemem VVT-I. Wyminę rozrządu wykonuje sie po 150 000 km.

Re: Alfa 156 TS 1.8 pasek klinowy

Pasek klinowy nie napędza rozrządu, tak samo jak pasek od spodni nie trzyma biustu. Natomiast co do problemu, najprawdopodobniej elektronika, która nie lubi całkowitego braku prądu w systemie -- ººº-V-ººº

Re: Ustawienie rozrządu CBR 1100 XX

wiem o turbinach samych w sobie by stwierdzić czemu tak się dzieje, podobno taki właśnie mają system sterowania, z odśrodkowym rozrzucaniem oleju. IC nie będzie, tak samo jak dodatkowego chłodzenia turbiny, nie nastawiamy się na duże moce, sukcesem byłoby uzyskać 2 z przodu (w trzy cyfrowym wyniku

Civic rules - 30 lat HC

jak w tytule polecam link motoryzacja.interia.pl/id/wiadomosci/news0/www/wys?inf=285284 dla zwolenników cudów techniki pod tytułem VVTi poddaje pod rozwage datę wprowadzenia tego systemu w Hondzie

Mam pytanie dla wszystkich Yarisowców

Witam wszystkich. Czy ktoś z Was wie co to jest system EBD w Yarisie, i co to znaczy że 16 zaworowy silnik ma "zmienne fazy rozrządu". Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Hierro

prosze o opinie nt tego silnika 1.8i Lancer 143KM

stopień sprężania zostały również zoptymalizowane na potrzeby tego nowego modelu. o Silnik 1,8 l wykorzystuje stworzony przez Mitsubishi system zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów MIVEC dla obu wałków rozrządu - zaworów dolotowych i wylotowych. Dla prędkości obrotowych biegu jałowego system

Re: GDI , VTEC, VVT-i

Gość portalu: Pawel napisał(a): > No dobrze, ale chodzi mi o to z ktorym system najlepiej wybrac silnik > A czy przypadkiem nie i-VTEC czy jakos tak to dopiero zmienne fazy rozrzadu i > zmienny skok zaworow ? Najlepiej wybrać z tym wszystkim! ;-) GDI (system zasilania w paliwo

Re: Silnik MIVTEC a instalacja gazowa

Jak ma wtrysk bezpośredni to się nie da. MIVEC to nazwa systemu zmiennych faz rozrządu by Mitsubishi, ale to nijak się ma do możliwości gazowania.

Analogia samochodowa

Analogia ta jest dość obrazowa, moim zdaniem nieźle ilustruje system finansowania placówek zdrowotnych. Niemniej nie ma co tracić z oczy, ze na raku systemu zdrowotnego rozwija się gangrena zwykłej nierzetelności pracowników ochrony zdrowia. Kontynuując porównania samochodowe: mechanik chętnie

Re: Wariator

mgolem napisał: > Wariator z definicji to przekładnia bezstopniowa. > Nazywanie wariatorem systemu zmiennych faz rozrządu > jest moim zdaniem błędnie i mylące, bo nie są to > zmiany ciągłe, tylko skokowe. Jesteś w błędzie. Coraz powszechniejsze są bezstopniowe zamiany faz

Re: VTi!!!???

> W skrócie - VTEC SOHC to mechanizm zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku > zaworów dolotowych. VTEC DOHC to mechanizm zmiennych faz rozrządu i zmiennego > skoku zaworów dolotowych i wylotowych. Jest on dwustopniowy lub trzystopniowy > ale ma za to system zmiennego skoku

Sprzedam Alfę Romeo Twin Spark 2.0 rok 2002, gaz

ALFA ROMEO 147 2.0 TWIN SPARK 150 KM + SEKWENCYJNA INSTALACJA GAZOWA BRC czarny met. (fuoco nero) najlepsza wersja wyposażeniowa – wykończenia wnętrza beżowe, tapicerka welurowa fabryczny system audio BOSE!(wspaniały dźwięk w każdym zakresie bez zniekształceń) alufelgi 17”model

Re: Nie wolą

Gość portalu: bolo napisał(a): > nie dopowiadaj sobie:-) po pierwsze system ten opracował niejaki F. Porsche, > a po raz pierwszy zastosowano go w silnikach samolotowych w latach 40... Zmienny skok zaworów, czy zmienne fazy rozrządu? To po pierwsze. Po drugie - dopiero u Hondy

Mazda ma zawsze ciekawe pomysły

zapłon silnik sam startuje - bez pomocy rozrusznika. Odbywa sie to ciszej i szybciej niż przy zastosowaniu tradycyjnych systemów start-stop. No i jest genialnie proste! PS. Co ciekawe, przy konstruowaniu silników MAzda myśli o ew. awarii paska rozrządu - silniki benzynowe sa bezkolizyjne, diesle mją

Re: 1.6 czy 2.0 ?

Gość portalu: RenaultFan napisał(a): > W BMW oprócz faz rozrządu regulowany jest > również wznios krzywek wałka rozrządu - majstersztyk auto pow. 1400 kg > przyspiesza w niecałe 9 sekund do 100 km/h. Korekta - w części modeli BMW jest valvetronic, czyli system sterowania

Re: Zawieszenie Hondy Civic - dobre czy kiepskie?

Pierwszy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i zmiennym skokiem zaworów Honda wypuściła w 1989r. System VTEC. Odpowiednikiem VTECa jest VVTLi (nie VVTi Toyoty - tutaj tylko zmienne fazy) i zadebiutował ten system w silniku 1.8 192KM (Celica i Corolla Tsport) po roku 2000. Zresztą nawet VVTi

Re: Dziwna sprawa - wariator

Niemniej jednak wariator to dziwna sprawa, to chyba najprostszy i zarazem najbardziej kłopotliwy system zmniennych faz rozrządu stosowany w seryjnie produkowanych samochodach. O wiele bardzie skomplikowane systemy innych firm (Honda, Toyota, BMW, Mitsubishi) działają praktycznie bezusterkowo

Re: Silniki bez przepustnicy

- wyżej są już tylko zawory z elektryczną regulacją. Hi hi, nie wiecie wszystkiego... Zmienne fazy rozrządu to jedno. A zmienny wznios (skok) zaworów to drugie (i daje nawet więcej). Honda ma 2 lub 3- stopniowy (w zależności od modelu auta) system regulacji faz rozrządu i skoku zaworów od 1989

I rzuć okiem na to Aragorn - kto pisuje banialuki?

AR są stosowane. W ostatniej wersji Alfetty - 2.0i Quadrifoglio Oro - w 1983 r. wprowadzony został system zmiennych faz rozrządu drugiej generacji - bardziej zaawansowany, elektrohydrauliczny, sterowany za pośrednictwem elektromagnesu impulsami z centralki Boscha. Rozumiem ze to czysta

Re: Wariator

W świecie auto-moto - do dostosowania faz rozrządu (czasów otwarcia/zamknięcia zaworów) do aktualnych warunków pracy silnika. Np. w Toyocie taki system nazywa się VVTi. W BMW - Vanos. W Alfa Romeo też są takie wynalazki (zresztą jest to element o legendarnej wręcz awaryjności w silnikach AR

Re: Czy aluminiowy silnik to powód do chwały czy

rynek USA (z wtryskiem mechanicznym) wyposażony zostaje w system zmiennych czasów otwarcia zaworów ssących rok 1983 to juz system zmiennych faz rozrządu drugiej generacji - bardziej zaawansowany, elektrohydrauliczny, sterowany za pośrednictwem elektromagnesu impulsami z centralki Boscha

Re: Wariator

Wariator z definicji to przekładnia bezstopniowa. Nazywanie wariatorem systemu zmiennych faz rozrządu jest moim zdaniem błędnie i mylące, bo nie są to zmiany ciągłe, tylko skokowe. Co nie zmienia faktu, że tej nazwy się używa...

Mini-rewolucja w silnikach benzynowych

Kolejną przełomową technologią budowy silników będzie elektroniczny system kontroli zaworów, który pomoże wygenerować dalsze oszczędności paliwa, powiedział dyrektor Rinalfo Rinolfi z firmy Fiat. Taki system pozwoli na niezależną kontrole poszczególnych zaworów i cylindrów, co pozwoli na uzyskanie

Re: szarpie podczas jazdy w 1.6 boxer

materiałową oryginalnych wałków rozrządu bo nie chce mi sie wierzyć, że po 70 tys km spokojnej i zgodnej z zaleceniami instrukcji eksploatacji silnika dochodzi to takiej awarii. W grę może też wchodzić wadliwy system smarowania w górnej części silnika. Z używanymi walkami wstawionymi z alfy 33 do tej

Re: Alfa Romeo 156&166

Wariator w AR zmienia położenie wałka rozrządu w stosunku do napędzającego go koła pasowego w jedno z dwóch położeń. To coś podobnego do systemu V-TEC Hondy z tym że Honda ma dwa przełączane zestawy krzywek a nie układ elektrohydrauliczny jak Alfa.

Re: Eksploatacja diesla a oszczędność

v-6 napisał: > Oraz jakieś zabezpieczenie smarowania łożysk wa > łka, kiedy główna pompa oleju przestaje pracować wraz z silnikiem. Założę się o > każdą sumę, że nie wszystkie, to drogie systemy. Wtedy stosuje się dodatkową elektryczną pompę oleju, która ponieważ nie jest

Re: Toyota Corolla - bierze olej !

Jeżeli te silniki tak mają to są do dupy. Ja mam 140 konnego Scenika z przebiegiem 99tys. i na 4tys. km ubyło mi 0,1 litra ale przy dynamicznej jeździe. Jeżeli jeźdżę na niskich obrotach (do 3 tys.) to oleju nie ubywa wogóle. Dodam że też mam system zmian faz rozrządu choć nie nazywa się to

Re: do czego ma służyć twin spark w alfie romeo??

duze_a_male_d_duze_m napisał: > lupus76 napisał: > > > > Nie, to oplowskie określenie zmiennych faz rozrządu. > > Chyba nie, to nazwa systemu zmiennych kanałów dolotowych. > Racja. Sorry - mój błąd :) -- Mężczyzna i kobieta, to nie tylko seks

Re: Czy aluminiowy silnik to powód do chwały czy

minimalizując spalanie (np. silnik 1.5 114KM na ubogą mieszankę). System Valvetronic BMW (zmienny wznios zaworów) nadaje się tylko do minimalizowania spalania, nie działa on dobrze na bardzo wysokich obrotach, dlatego w silnikach BMW o wysokich osiągach stosuje się tylko zmienne fazy rozrządu (vanos

Nie pomylił sie wcale, Simrze

simr1979 napisał: > > "(...) motor z elektronicznie sterowanymi czasami otwarcia i wzniosu zaworów > > (VTEC) oraz systemem zmiany faz rozrządu (VTC)" > > To są cechy nowego (jeszcze nie skierowanego do produkcji) motoru Advanced > VTEC, który będzie

Re: Mroczkowi pomylił się...

foreks napisał: > gdzie sie pomylil? "(...) motor z elektronicznie sterowanymi czasami otwarcia i wzniosu zaworów (VTEC) oraz systemem zmiany faz rozrządu (VTC)" To są cechy nowego (jeszcze nie skierowanego do produkcji) motoru Advanced VTEC, który będzie konkurencją dla

Re: 1.7 BX

Ja miałem 146 bx16V. Oprócz ceny rozrządu pod uwagę trzeba wziąść skomplikowany system zasilania z czterema przepustnicami i podciśnieniowym urządzeniem wolnych obrotów ( zawodnym zresztą...). Wrażenia jezdne sa ok. ale na chwilę obecną podaż sprawdzonych bx16V jest niewielka , co trzeba

Re: Nie wolą

zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów. Który z europejskich producentów wdrożył taki system przed Hondą? Odpowiedź - żaden. > hmm...doprawdy?:-) zarówno Honda jak i BMW startują w F1, tylko z tego co > wiem > to właśnie silniki BMW szczycą się największą mocą spośród wszystkich

Re: silnik 16v zalety-także wady

obr/min, ale jest stale powyżej 150Nm w zakresie 2000-7800 obr/min. Na tym polega przewaga VTECa nad innymi systemami - nie tylko zmienne fazy rozrządu, ale i zmienny skok zaworu. Pozdrawiam, Niknejm

Re: przerobka 8v na 16v

Przeróbka komputera w tym silniku jest bardzo trudna (system EOBD II) i może dać najwyżej 3 KM. Taki wzrost mocy jest do osiągnięcia po zastosowaniu przeróbek mechanicznych (obróbka głowicy, zwiększenie stopnia sprężania, wymiana kolektora dolotowego, wymiana wałka rozrządu oraz dokonanie

Re: Do użytkownika JULAJKA

ludzie chcący mieć przyjemnie grający system dźwiękowy a nie 284 głośniki walące ze wszystkich mozliwych stron, wypruwają to BOSE i wkładają normalny/e wzmacniacz/e oraz głośniki. Koszt takiej zabawy jest porównywalny z dopłatą z systemem BOSE a czasem nawet tylko z dopłatą do niego, a jkość

Re: BMW Z4 z małym silnikiem

Interii po raz kolejny dał ciała :P Wyjatkowo nie dal. W serii M stosuje sie przepustnice, a nie Valvetronic, bo system z dlawieniem samymi zaworami nie sprawdza sie przy najwyzszych obrotach i maksymalnym wysileniu konstrukcji. Pozdr. K.

Re: do czego ma służyć twin spark w alfie romeo??

lupus76 napisał: kirpek napisał: > > > no i wiedzy stało się za dość. > > > > widziałęm swego czasu jeszcze ople z silnikami "twin port" > > to też miały być dwie świece na cylinder?? > > Nie, to oplowskie określenie zmiennych faz rozrządu

Re: Renault megane

krzywkach wałka dzięki zastosowaniu rolek na łożyskach igiełkowych co zmniejsza opory wewnętrzne silnika i zużycie wałka rozrządu. Poprawiono hamulce, zastosowano większe koła. W standardzie dano 4 poduszki powietrzne system kontroli napięcia pasów, 5 zagłówków. W tym roczniku jest to

Re: Problem z pompowtryskiwaczami.

Problem w tym ,że auto mam od 6 miesięcy i wpakowałem w nie mnóstwo pieniędzy ( nowe alufelgi , nowe opony ,oryginalne xenony,zmieniarka,systema audio) nie mówiąc o rzeczach mechanicznych (rozrząd , klocki,tarcze,filtry,nabicie klimy,nowy zawór EGR itd.)Tak więc, te pieniądze mi się nie zwrócą a

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

Zamiana SOHC na DOHC to warunek konieczny stosowania systemu zmiennych faz rozrządu, którego aktualne 1.2 TSI nie posiada. Przy okazji zmienia się liczba zaworów. Zamiana łańcucha na pasek to zapewne coś z paragrafu cięcie kosztów i obniżka wagi. Obie zmiany to raczej minus z paragrafu

Re: zbieram opine - ford focus

Ciekawe rtzeczy wypisuje gość o tych rozkraczonych Focusach?! Ja jeszcze nie spotkałem na drodze popsutej Foki. Co do silników, to TDCI 2000 jest przestarzały? A 1600 stukonny również?. Pokaż mi koleś silnik którytak jak 1600 Foki miałby rególację rozrządu co 150 tys.km, system zapobiegający

Re: Wariator

> Np. Volvo. Ooo, to jest rzeczywiście bardzo konkretny przykład :-/ Może ja jakoś inaczej rozumiem słowo konkretny, więc sprecyzuję, że miałem na myśli wskazanie jakiegoś opisu silnika - albo chociaż samego rozrządu - z rysunkami poglądowymi albo technicznymi, wykresami kątów

Lancer EVO IX

3 marca firma Mitsubishi poinformowała o rozpoczęciu sprzedaży na rynku japońskim wyczynowego modelu Lancer Evolution IX. W czerwcu spodziewana jest oficjalna specyfikacja na rynek europejski. Cechy wyróżniające nowy model to wykorzystanie opracowanego przez MMC, innowacyjnego systemu zmiennych faz

VTi!!!???

rozrządu i zmiennego skoku zaworów dolotowych. VTEC DOHC to mechanizm zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów dolotowych i wylotowych. Jest on dwustopniowy lub trzystopniowy (w odróżnieniu od wielostopniowych systemów VVTi Toyoty), ale ma za to system zmiennego skoku zaworów

Re: kia ze znaczkiem golfa

Ostro przesadzasz z tymi latami dostrajania zawieszeń w japcach albo jesteś zaślepiony. Zgadnij co robił Pan Honda kiedy alfa święciła triumfy na torach a fiat opracowywał wspólnie z ferrari system zmiany faz rozrządu? Podpowiem ci - robił rowery albo myślał jak je robić :-))) Popularne hondy

Komputer w 145 Bx 1,4

. Czy jest na to jakas rada ?? czy powinienem co tydzien resetowac kompa ?? (co uważam za głupote). Pyatnie drugie ktore mi sie nasuwa - jest nastepujace - czy odlaczenie na 2 dni akumulatora na tyle rozladuje system podtrzymania kompa samochodu ze wykasuje wszystkie bledy nawet te

Re: Alfa Romeo 147 1.6 TS

AR nie ma monopolu z na TwinSpark. Dwie świece na garnek mają np. motory 1.4 iDSi stosowane w Hondach Civic i City co pozwala im na osiąganie spalania wyraźnie niższego niż w porównywanych motorach single spark. Co do motora 2.0 TS to godzi się napisać, że ma drogi system rozrządu z dwoma

Re: Vw czemu oni nie potrafia robic aut : )?

uki145 napisał: > Witam! nie o sama obecnosc zmiennych faz chodzi ,ale o fakt ,ze w hondzie i > toyocie jest to system bezawaryjny, w volkswagenie niestety nie. Vanos w 1.8 T Nie mam wiarygodnych danych do zaprezentowania ale póki co zmienne fazy rozrządu w mojej renówce nie

Re: mitsubishi lancer sportback czy quashkai ?

wyraźnie więcej niż konkurencja. Na upartego można wskazać tylko DOHC i napęd rozrządu łańcuchem. System MIVEC jest w obu motorach jest zasadniczo różny więc trudno uznać to za cechę wspólną. -- Proud to be 100% Nasza-Klasa free.

Re: Oj Wy naiwni...

Raczej na reklamy w tv i necie, więc kolejnym krokiem nowoczesnego rozrządu PO będzie zakazanie reklam, bo oczywiście te pieniądze wydawane na akwizytorów (gdyby sie to OFE nie opłacvało, to by tej kasy nie płacili im!) sa własnością PTE i na konta w OFE nie trafią... ale cóż to tłumaczyć

Re: No to sie chlop doigral...

wpisywanie przebiegu podczas przeglądu niczego nie gwarantuje bo nieuczciwy diagnosta wpisze handlarzowi w świeżo sprowadzonym aucie cofnięty przebieg i lipa:) Wpisywanie przebiegu powinno zostać wprowadzone w całej Unii jako jednolity system i wtedy to ma sens... A tak w ogóle tylko frajer

Re: Najgorsi kierowcy jeżdżą...

Subaru Impreza RS 2.0 ' 150 KM. -Dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC) i system zmiennych faz rozrządu zwiększają moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Równocześnie przeciwsobny układ tłoków w naturalny sposób zapobiega wibracjom. Od wolnossącego układu dolotowego, po układ wydechowy

Uwaga- długa filozja n/t - mozna sie znudzic :D

przyszłosc gaźników to chyba odejdą powoli do lamusa. Tak jak np. rozrząd dolnozaworowy czy wałek rozrządu umieszczony przy wale korbowym. A co do ceny to jak kazda techologia , bedą tanieć z czasem. Na poczatku lat 90 system wtrysku do diesla oparty o cetramiczne dysze i system elektoniczny kosztował

Re: Co najwyzej trzezwo myslacy ignorant

wątek jest bez sensu,bo ciężko mi to tłumaczyć,ale powiem,że jak mówię do kogoś:"właśnie zmieniłem u siebie rozrząd kompletny",to on to rozumie,jako okresową wymianę części elementów napędu SYSTEMU ROZRZĄDU.Jak bym regulował luz,wymieniał szklanki czy zmieniał wałek,to bym mówił,że grzebałem w

Drapieżnik nadchodzi: BMW M5!

od najciekawszego, czyli od serca samochodu. Cała komora jest szczelnie wypełniona nową jednostką V10 o pojemności 5 litrów. Dzięki zastosowaniu systemu bi-VANOS (zmienne fazy rozrządu), uzyskano niebagatelną moc 507KM oraz moment obrotowy wynoszący 520 NM. Dodatkowo silnik "kręci się" aż do

Re: Ciekawa sprawa...

czy wymyślny system zmiennych faz rozrządu. Diesel z kolei ma - jak na diesla - kompresję wyjątkowo małą, stąd takie rozwiązania nie są tam potrzebne. W benzyniaku robią wszystko, żeby uniknąć zassania gazów spalinowych cylindra, bo to zwiększyłoby panującą wewnątrz temperaturę - w dieslu odwrotnie

Re: Czy aluminiowy silnik to powód do chwały czy

Silnik Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce w wersji przeznaczonej na rynek USA > (z wtryskiem mechanicznym) wyposażony zostaje w system zmiennych czasów > otwarcia zaworów ssących > > rok 1983 to juz system zmiennych faz rozrządu drugiej generacji - bardziej > zaawansowany

Re: Vw czemu oni nie potrafia robic aut : )?

chris62 napisał: > uki145 napisał: > > > Witam! nie o sama obecnosc zmiennych faz chodzi ,ale o fakt ,ze w hondzie > i > > toyocie jest to system bezawaryjny, w volkswagenie niestety nie. Vanos w > 1.8 T > > Nie mam wiarygodnych danych do

Re: XLII LO im. Marii Konopnickiej- kto kończył ?

A tak by the way to "Kulfon" "Domel" Dąbrowski dla odmiany mnie lubił. Popełniłem kiedyś 2 godzinny referat o silnikach spalinowych i chyba mu zaimponowałem. Generalnie tylko ja i on rozumielismy cos z tego o czym mówiłem (dwusuwy, czterosuwy, diesel, benzyna, systemy zasilania paliwem, zapłon

Re: Do Johnadoe

amerykańskich za 15 lat. Przepraszam, a kto wprowadził elektronicznie sterowany system zmiany faz rozrządu i skoku zaworów w 1989r., który o dziwo się NIE PSUJE? (*) A kto go wprowadził ponad 10 lat później? (**) Odpowiedzi poniżej, dla tych, co nie wiedzą ;-) Pzdr Niknejm (*) Honda (to chyba

Re: Strony www producentów

Hi hi... Ostatnio doprowadziłem do rozpaczy sprzedawców u Nissana, bo zacząłem ich mocno odpytywać na tematy techniczne. Ale zachowali się profesjonalnie, ściągnęli do rozmowy szefa serwisu. Facet nieźle się spocił pod wpływem moich pytań, a wymiękł przy porównaniu systemu zmiennych faz

Re: Toyota Verso-S 1.33 VVT-i | Pierwsza jazda

Te nowoczesne silniki toyoty są g.... warte. Zrobisz 80 000 km i rozrządy do wymiany z systemem VVti - masakra. I to jest ten postęp ? do bani to wszystko. To już nie te toyoty corolle co kiedyś. Kolega ma toyote corollę ma 14 lat przebieg na silniku 1,4 86 Km PONAD 300 000 KM BEZ REMONTU. Teraz w

Re: " trzeba uważać na paliwo i dbać o turbinę"

chmurką na mrozie. Moja wiedza techniczna podpowiada mi, że takie traktowanie skróci żywot niektórych elementów. A co do jakości paliwa, to myślę, że tankowanie na markowych stacjach pomniejsza ryzyko zakupienia trefnej jakości paliwa. Takie jest moje zdanie. I w życiu nie uwierzę, że systemy