tuleje wahaczy

Moto.pl

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Chcecie kupić samochód na rynku wtórnym? Wybraliśmy modele, których powinniście się wystrzegać. To prawdziwe pułapki na czterech kołach.

Siedem złych nawyków, które doprowadzą twój samochód do ruiny

Dwa samochody, ten sam model z takim samym przebiegiem - jeden może być w pełni sprawny, a drugi być kompletnym złomem. Na kondycję naszego auta ogromny wpływ ma sposób, w jaki go użytkujemy. Oto siedem złych nawyków, które mogą wykończyć samochód.

Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?

BMW serii 3 to jeden z najpopularniejszych używanych samochodów w Polsce. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się dwóm generacjom hitu. Co psuje się najczęściej w BMW serii 3 E46 i BMW serii 3 E90?

Osiem sposobów na oszczędzanie za kółkiem. Rocznie nawet kilka tysięcy złotych

Osiem sposobów na oszczędzanie za kółkiem. Rocznie nawet kilka tysięcy złotych

dużych felgach z niskoprofilowymi oponami jest bardziej podatne na wszelkie usterki.  Wymiana tulei wahaczy, sprężyn, amortyzatorów lub łączników stabilizatora wiąże się z wydatkiem rzędu 200-800 złotych. Niektóre z tych komponentów mogą kwalifikować się do wymiany już po roku intensywnej

Te złe nawyki niszczą auto

Te złe nawyki niszczą auto

Po czym odróżnić oszczędnego taksówkarza od skąpego? Pierwszy jeździ delikatnie dbając o niskie spalanie, drugiego słychać z daleka po wybitym zawieszeniu. Podobnie jest z kierowcami. Ale rzekome oszczędności na wymianie tulei, sworzni, czy całych wahaczy (w zależności od konstrukcji) oraz

Kia Ceed - Nowa twarz koreańskiego hitu

Kia Ceed - Nowa twarz koreańskiego hitu

, wyboistych szlakach. To zasługa zastosowania sprężyn o odpowiedniej sztywności, amortyzatorów z nowego rodzaju zaworami cechującymi się wyższą skutecznością tłumienia nierówności, a także zmodernizowanych stabilizatorów i tulei wahaczy. To wszystko przekłada się na sporą frajdę z jazdy. Kolejny element

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

zapłonowych i pompy paliwowej wysokiego ciśnienia, - Zdarza się, że nie domaga elektronika (najczęstsze usterki to: oprogramowanie radia, centralnego zamka, reflektory ksenonowe i elektroniczna blokada kierownicy), - W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny

zawieszenia to zużycie kolejnych elementów będzie dodatkowo przyśpieszone. Kłopoty zaczynają się zazwyczaj w punktach mocowania stabilizatora do nadwozia, potem wybijają się łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, sworznie i tuleje wahaczy (silentbloki), łożyska kolumn resorująco-tłumiących

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

produkcji Isuzu! Inne poważne problemy: - Zawieszenie (tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora). - Tradycyjnie, elektryka i elektronika... - Problemy z wentylacją wnętrza. - Zdarzają się też niebezpieczne awarie czujników systemu ABS. Są przede wszystkim bardzo wrażliwe na jakość paliwa

Lexus IS | Pierwsza jazda | Detal do detalu

Lexus IS | Pierwsza jazda | Detal do detalu

. O wiele bardziej istotne są zmiany, których nie widać. Wymieniono w przednim zawieszeniu wahacze. Teraz są kute ze stopu aluminium. W układzie jezdnym poprawiono szereg innych elementów. Nie będę was zanudzał detalami, gdzie wmontowano nową tuleję, czy który drążek stabilizatora został zmieniony

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

cząsteczek stałych. - W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy, poduszkami silnika i amortyzatorami, jednak w większości E90 nie powinno być z tymi elementami problemów. BMW serii 5 E60 Lata: 2003-2010 Co psuje się w BMW z klasy średniej-wyższej

Kierowco, chcesz zaoszczędzić nawet kilka tysięcy zł rocznie? Stosuj się do tych prostych zasad

Kierowco, chcesz zaoszczędzić nawet kilka tysięcy zł rocznie? Stosuj się do tych prostych zasad

. Zwłaszcza osadzone na dużych felgach odzianych w niskoprofilowe opony jest bardziej podatne na wszelkie usterki. Wymiana tulei wahaczy, sprężyn, amortyzatorów lub łączników stabilizatora wiąże się z wydatkiem rzędu 200-800 złotych. Niektóre z tych komponentów może kwalifikować się do wymiany już po roku

308 GTi by PEUGEOT SPORT debiutuje na Fleet Market 2015

308 GTi by PEUGEOT SPORT debiutuje na Fleet Market 2015

dopracowanej charakterystyce pracy przedniego zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia kół, który wynosi obecnie -1,67° (zamiast -0,6° w 308). Twardość tylnych tulei wahaczy została zwiększona ze 110 do 1800 daN/mm. Manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów została odpowiednio wzmocniona, aby sprostać 330 Nm

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

wysoki komfort jazdy, ale są skomplikowane konstrukcyjnie i mało trwałe. Szybko wybijają się łączniki tylnego stabilizatora a także sworznie i tuleje przednich wahaczy. Tuleje wypełnione olejem trzeba wymieniać w komplecie z wahaczami, a to niestety sporo kosztuje. Wycieki z przekładni kierowniczej to z

Lexus IS 200t | Test | Facelifting tylko z nazwy

Lexus IS 200t | Test | Facelifting tylko z nazwy

jednak to, co odpowiada za jazdę. Zawieszeniu zafundowano szereg zmian. Nowe są wahacze, tuleje i inne elementy, których nazwy powiedzą coś tylko mechanikom. Dla kierowcy zmieniają się dwie rzeczy - komfort podróży i pewność prowadzenia. Zawieszenie bardzo kulturalnie wybiera nierówności. Dziury w

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

końcówkami, tuleje tylnych wahaczy popularnie zwanych silentblockami. Dla pełni szczęścia wymieniono także cztery sprężyny. Podczas długoletniej historii prezentowanej Toyoty wymieniana była przednia szyba. Niestety operacja ta nie była wykonana poprawnie i dlatego wstawiona została nowa uszczelka oczywiście

Gwarancja | Kto da więcej?

Gwarancja | Kto da więcej?

siebie bezpłatne naprawy zawieszenia czy układu przeniesienia napędu jest w błędzie. Maksymalny czas gwarancji to 2 lata lub 40 tys. km. Dotyczy to elementów zawieszenia (np. tuleje metalowo-gumowe), układu kierowniczego (np. końcówki drążków), przeniesienia napędu (np. osłony półosi) i wydechowego (z

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Dziurawe polskie drogi szybko niszczą zawieszenia Forda Ka. Szybko wybijają się silentbloki przednich wahaczy. Nie warto na nich oszczędzać, jeśli zareagujemy na ich zużycie nie będziemy musieli wmieniać kompletnych wahaczy. Tuleje metalowo-gumowe można bowiem wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie przy

Opinie Moto.pl: nowe BMW Serii 3 - czuć najlepsze geny marki

Opinie Moto.pl: nowe BMW Serii 3 - czuć najlepsze geny marki

niezależna (wahacze z przegubami kulowymi z przodu i pięciodrążkowy układ z tyłu), ale wszystkie elementy zostały zaprojektowane i wykonane na nowo. Największą innowacją są zastosowane amortyzatory. BMW serii 3 ma amortyzatory o nowatorskiej konstrukcji Nowe amortyzatory skonstruowano, tak aby zachowywały

80 lat od premiery Skody Superb

80 lat od premiery Skody Superb

wyłącznie za dopłatą w modelach niższych segmentów. W jego skład wchodziły m.in. 12-voltowa instalacja elektryczna, układ chłodzenia silnika z wymuszonym obiegiem cieczy, hydrauliczne hamulce wszystkich kół, czterostopniowa przekładnia i przednie zawieszenie oparte o układ podwójnych wahaczy dla każdej ze

Peugeot 206 (1998-2006)	- opinie Moto.pl

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

. Fatalny stan polskich dróg prowadzi do szybkiego zużycia łączników przedniego stabilizatora i tulei przednich wahaczy. Naprawa obejmuje, niestety, wymianę kompletnych wahaczy, fachowcy przestrzegają przed próbami napraw samych tulei. Łożyska tylnej belki wytrzymują ok. 100 tys. km. Po tym przebiegu trzeba

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

drogami. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie i tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Elementy wahaczy można jednak wymieniać, co upraszcza naprawy i obniża ich koszty. Czasami odmawia posłuszeństwa elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, ale winę za to może ponosić

Na te samochody musisz uważać! | Raport usterkowości

Na te samochody musisz uważać! | Raport usterkowości

? Po pierwsze przednie zawieszenie (problemy z wahaczami i ich tulejami). Po drugie układ wspomagania kierownicy. Warto również przyjrzeć się sprzęgłu, które w wersjach benzynowych bardzo szybko się zużywało. Mini I to także ryzyko korozji (tylna klapa, okolice spojlera) oraz drobne usterki

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

silniku 1.6 HDI turbina nie grzeszy trwałością. Podczas typowo miejskiej ekploatacji szybko zapychają się filtry cząstek stałych, zmuszając właścicieli C4 do odwiedzenia warsztatu. Podwozie Szczególnie szybko zużywają się tuleje i łączniki stabilizatora, łatwo wybijają się też tuleje przednich wahaczy

Projekt Skoda Š935 | Autostradą w przyszłość

eksponowanych zbiorach muzeum. Dane techniczne prototypu ŠKODA Š935 (Typ 935), 1935 silnik: przeciwsobny (bokser), czterocylindrowy, rozrząd OHV, aluminiowy blok z wymiennymi tulejami cylindrów, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa z przodu pojazdu, umieszczony wzdłużnie z tyłu, przed osią

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

, jaki jest ich stan. Zawieszenie Peugeot 106 nie lubi dziurawych dróg, dlatego w Polsce szybko wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

napinająca). UKŁAD HAMULCOWY Szwankują czujniki systemu przeciwpoślizgowego ABS. Przednie tarcze hamulcowe mogą się przegrzewać, ale ten problem pojawia się najczęściej przy nieoryginalnych klockach hamulcowych. ZAWIESZENIE Szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe w wahaczach, i to nie tylko przedniego

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

" wahaczach (nieprzyjemnie piszczą). Z tyłu najmniej trwałe są przeguby kulowe (zwane tulejami pływającymi), łączące wahacz dwuramienny (dolny) ze wspornikiem koła a także poduszki ramy pomocniczej tylnego zawieszenia (belka pomocnicza). Nieprzyjemne piszczenie może zwiastować konieczność wymiany

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

bez większych napraw kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jako pierwsze kończą swój żywot końcówki drążków kierowniczych i łączniki przedniego stabilizatora. Później wymienić trzeba także tuleje wahaczy. Naprawy są proste i niedrogie. W układzie hamulcowym kłopotów mogą przysporzyć nieszczelne przewody i

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

profesjonalistów. Zawieszenie Podwozie modelu 9-3 nie ma typowych, słabych punktów. Należy do trwałych, stosunkowo szybko zużywają się jedynie typowe elementy przedniej osi. Trzeba liczyć się z koniecznością wymiany sworzni i tulei wahaczy oraz łączników stabilizatora co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów

Fiat Albea (2002 - 2007) - opinie Moto.pl

poprawiono ten mankament. Przednie zawieszenie nie grzeszy trwałością, tuleje wahaczy i sworznie, a także łączniki stabilizatora mogą wymagać wymiany już po 30 000 km. Niezbędne do naprawy części są jednak tanie i można je łatwo wymienić w każdym warsztacie. Silniki Każdy z silników Albei ma swoje

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

pojawiają się luzy w układzie kierowniczym. Łatwo wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

podzespoły jak tuleje, stabilizatory, sprężyny, wahaczy i punktów ich mocowania. W sumie sztywność poprzeczna zawieszenia wzrosła o 14% z przodu 38% z tyłu. I o ile procenty są trudno wyczuwalne, to świetne prowadzenie czuć od razu. Summa Summarum Nowe wcielenie WRX STI to samochód na pewno nie idealny, ale

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

, szybszemu zużyciu ulegają tuleje przednich wahaczy i elementy stabilizatorów (łączniki i mocowania). Awaryjność Wszystkie Liany produkowane były w Japonii. To samo w sobie jeszcze nie jest gwarantem wysokiej jakości wykonania, ale w tym przypadku nie ma się czym martwić. Nie ma czegoś takiego, jak typowe

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

we tuleje przednich i tylnych wahaczy (silentbloki), końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora. Trwałość tych elementów jest lepsza w egzemplarzach produkowanych po 2005 r. Wielowahaczowe zawieszenie tylne na dziurawych drogach łatwo traci prawidłową geometrię, czego efektem jest

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

trwałe, a na dodatek łatwo można wymieniać sworznie wahaczy przednich i tuleje metalowo-gumowe. Najgorzej pod względem trwałości wypadają amortyzatory. Silniki Benzynowce zaliczają się do konstrukcji wyjątkowo mało awaryjnych, podobnie jak ich osprzęt. W wersji 1.8 pojawia się czasem podwyższone zużycie

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

tendencje do przecierania). W ukladzie przeniesienia napedu najszybciej zuzywaja sie przeguby walu napedowego, w podwoziu zas metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Z wymiana silentblokow nie wolno zwlekac, bowiem skutkuje to powazniejszymi i drozszymi naprawami zawieszen

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

mierna. Szybko zużywają się łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

awaryjne niż turbodiesle CDI. Zawieszenie Szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe, zwłaszcza w wahaczach podłużnych ze stopu lekkiego. W wahaczach poprzecznych, stalowych, trzeba z kolei często wymieniać sworznie (połączenie z piastą koła). Niską trwałością mają łączniki stabilizatora przedniej osi

Mitsubishi Pajero (1999 - 2006) - opinie Moto.pl

Przednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

, podłużnice przy zbiorniku paliwa i elementy nośne pod silnikiem. Opel Astra III (2004-2011) Podwozie Elementy zawieszeń są nadzwyczaj trwałe, nawet na polskich drogach. Wytrzymują ponad 100 tys. km, a przy spokojnej, uważnej jeździe nawet więcej. Jako pierwsze wymiany wymagają zazwyczaj tuleje metalowo

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

nie mogą sprostać elementy przedniego zawieszenia. Szczególnie szybko wybijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i gniazda kolumn resorująco-tłumiących Układ kierowniczy Typową usterką są luzy w przekładni kierowniczej. Nadwozie W starszych

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

wychwycić taką wadę. Zawieszenie Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

, warto najpierw sprawdzić złącza. Usterka może być naprawdę drobna. W awariach konkretnych elementów instalacji przodują elektryczne sterowniki szyb w drzwiach. Zawieszenie Elementy podwozia nie radzą sobie zbyt dobrze z dziurawymi polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy i końcówki

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

egzemplarz wymaga więc wyjątkowej czujności od kupującego. Podwozie Zawieszenia Camry to konstrukcje, w których część elementów odznacza się wysoką trwałością, a część trzeba wymieniać dość często. Na szczęście słabych punktów jest mało. Należą do nich metalowo-gumowe tuleje wahaczy i gumowe elementy

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

związanych z trwałością przedniego zawieszenia. W razie potrzeby można łatwo i tanio wymienić same tuleje metalowo-gumowe i sworznie w przednich wahaczach. Silniki Jednostki napędowe to mocny punkt modelu Lacetti. Są trwałe i niezawodne, osiągają wysokie przebiegi bez większych problemów. Jeśli już pojawiają

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

, najczęściej wymaga jednie wymiany łączników stabilizatora. Przy większych przebiegach pojawia się konieczność wymiany wybitych tulei wahaczy, ale taka naprawa nie jest ani skomplikowana ani kosztowna. Większych wydatków związanych z obsługą i naprawami trzeba spodziewać się w wersjach z regulowaną siłą

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

wydajny system wentylacji. W deszczowe dni, w wersjach bez klimatyzacji, trudno usunąć parę wodną z szyb. Podwozie Przednie zawieszenie jest mało kłopotliwe i zazwyczaj wymaga jedynie regularnej wymiany końcówek drążków kierowniczych. Gorzej z tylnym zawieszeniem wielowahaczowym. Górne wahacze przy tylnej

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

pierwotnych kształtów przez domorosłych blacharzy jest niezwykle trudne. Wielu nawet nie podejmuje takiego wyzwania i naprawia uszkodzenia według własnych (niskich) standardów. Podwozie Zawieszenia modelu 850 nie wymagają szczególnych napraw. Wymienia się głównie metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

. Szybko zużywają się łożyska wału napędowego, psuje się też siłownik w układzie hydraulicznego uruchamiania sprzęgła. Przy okazji wizyty w warsztacie można dokonać oceny również tych elementów. Ich stan trudno ocenić podczas jazdy próbnej. Zawieszenie Niespecjalnie trwałe są tuleje metalowo-gumowe tylnych

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

są znane zarówno z komfortu, jak i małej trwałości niektórych elementów. Laguna III nie jest wyjątkiem. W przednim zawieszeniu szybko zużywają się łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Wciąż trzeba się liczyć ze zużyciem tulei metalowo-gumowych belki tylnego zawieszenia, ale na szczęście ich

Fiat Siena/Palio Weekend (1996-2002) - opinie Moto.pl

samochodu trzeba sprawdzić działanie dmuchawy, czy działa ogrzewanie i czy na aluminiowym odlewie obudowy alternatora nie widać podejrzanych rys. Zawieszenie Słabym punktem są przednie wahacze. Szybko zużywają się w nich metalowo--gumowe elementy, ale ich wymiana jest tania i nie sprawia większych problemów

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

klientów, którzy narzekali na zbyt twarde zawieszenie. Teraz jest bardziej komfortowe i trzyma stabilność auta w ryzach. W tym celu, poza nowymi amortyzatorami zastosowano m.in. nowe tuleje przedniego stabilizatora oraz ograniczniki skoku zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia tulei w tylnych wahaczach oraz

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

kierowniczych, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy) by doprowadzić podwozie do technicznej sprawności. Większe wydatki czekają nas przy awarii elektrohydraulicznej przekładni kierowniczej, która zawodzi niestety dość często. Warto jednak pamiętać, że w razie potrzeby można oddzielnie kupić

Honda CRX (1983 - 1998) - opinie Moto.pl

na blachach nadwozia. W przypadku zadbanych egzemplarzy bez rdzy cena będzie sporo wyższa. Właściciele wliczają w cenę sprzedaży koszt remontu blacharki. Podwozie Metalowo-gumowe tuleje zarówno przednich jak i tylnych wahaczy nie są szczególnie trwałe. Gdy zaczynają skrzypieć można spodziewać się

Citroen Berlingo (1996-2010) - opinie Moto.pl

. Przesuwają się ciężko lub zacinają się. Naprawy są niestety dość drogie. Lepiej sprawdzić przed zakupem, czy drzwi działają prawidłowo. Podwozie Elementy podwozia nie radzą sobie zbyt dobrze z dziurawymi, polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, amortyzatory

Ford C-Max - test | Pierwsza jazda

cofają się aż tak daleko jak można by oczekiwać. Wsiadanie przez to wymaga przyzwyczajenia. Kwestia wprawy. "Control Blade" - co to takiego? To znane fordowskie zawieszenie m.in. z amortyzatorami o zwiększonej średnicy i płaskim wahaczem ustalającym, stosowane z powodzeniem we

Alfa Romeo 145/146 (1994-2000) - opinie Moto.pl

przekroczeniu 4000 obr./min, prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz powietrza. Podobnie jak w boxerach dochodzi do rozszczelnień układu chłodzenia, zawodzą też pompy cieczy chłodzącej. Zawieszenie Najmniej trwałe są elementy przedniej osi, zwłaszcza tuleje wahaczy. Wybijają się szybko, a powstałe luzy

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

Zawieszenia Clio III są miękko zestrojone i zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

przebiegiem 100 tys. km trzeba się liczyć z koniecznością poważnego remontu "automatu". Zawieszenie Jeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne

Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Podwozie nieźle znosi stan polskich dróg. Tuleje wahaczy wytrzymują zazwyczaj ponad 100 tys. km. Jeśli Voyager dużo jeździ po mieście, mogą one wymagać wymiany sporo wcześniej. Najkrótszą żywotność mają gumowe elementy stabilizatora (40-50 tys. km). Prawdziwy problem stanowi za to przekładnia

Nowa Lancia Ypsilon - wszystko, co chcielibyście o niej wiedzieć

kątem podwyższenia komfortu jazdy i redukcji hałasów zastosowano także bardziej elastyczne tuleje wahaczy przedniego zawieszenia. Mając na względzie komfort jazdy i lepsze wytłumienie hałasów przy zachowaniu dotychczasowych własności jezdnych - większe i bardziej elastyczne tuleje zastosowano także w

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

. Docisk nader często nadaje się do wymiany już po przebiegu 30 tys. km. Podczas oględzin trzeba koniecznie odbyć jazdę próbną. Ślizganie się sprzęgła albo trudności z włączaniem biegów to zapowiedź sporych wydatków. Zawieszenie Tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu nie należą do trwałych, a wymiana

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

centralny zamek. Zawieszenie Niemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy

Fiat Seicento (1998-2007) - opinie Moto.pl

elementami są gumowo-metalowe tuleje tylnych wahaczy. Wymiana kompletu tulei może pochłonąć kilkaset złotych. Podczas próbnej jazdy trzeba sprawdzić, czy w okolicach tylnych kół nie słychać podejrzanych stuków. Układ hamulcowy Linka hamulca pomocniczego łatwo się zaciera. Zatarciu mogą również ulegać

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

przeglądów technicznych. Z modelem Qashqai producent ma sporo problemów jakościowych, co obrazuje liczba przeprowadzonych nawrotowych akcji serwisowych. Pierwsza odbyła się już wiosną 2007 r. gdy stwierdzono możliwość odkręcania się sworzni przednich wahaczy od piast i utraty kontroli nad samochodem

Nissan Micra (1992-2002) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli ulegną wybiciu, trzeba wymienić kompletne wahacze Układ hamulcowy Hamulce nie należą do mocnych punktów auta, ich skuteczność jest raczej przeciętna. Małe tarcze hamulcowe pracują pod dużym obciążeniem i dlatego zużywają się dość szybko Instalacja elektryczna

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

szybko zużywa ją się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki), amortyzatory (zwłaszcza tylne). Układ hamulcowy Wersje z mocniejszymi silnika mi legitymują się bardzo dobrymi osiąga mi. Ich hamulce wystawiane są

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

rozrządu. Z kolei w dieslach słabym punktem są koła zamachowe. ZAWIESZENIE Kłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić działanie przekładni. Zawieszenie Elementy podwozia nie są szczególnie trwałe. Najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora, nieco później sworznie i metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany nawet po 50 tys. km. W egzemplarzach

Alfa Romeo 145/146 - opinie Moto.pl

zużywają się tuleje wahaczy. Nasze typy: Alfa 145/146 nie cieszy się zbyt wielkim powodzeniem wśród kupujących - i raczej rzadko trafia w przypadkowe ręce. Dzięki temu jest jednak duża szansa, że znajdziemy auto zadbane i regularnie serwisowane. W dodatku z niewielkim przebiegiem. Unikajmy aut

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

konieczność wymiany przegubów). Dużą awaryjność wykazuje automatyczna, bezstopniowa skrzynia przekładniowa w wersji Selecta. Zawieszenie Tylne zawieszenie nie sprawia większych problemów, za to przednie wystawia nerwy na ciężką próbę. Szybko wbijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, końcówki drążków

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje wahaczy poprzecznych tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy z tyłu nie ma podejrzanych stuków. Z przodu newralgicznym punktem jest przekładnia kierownicza. Co prawda szybkie wybicie przekładni było charakterystyczne dla pierwszych roczników Avensisa II

Lancia Kappa (1994-2001) - opinie Moto.pl

Zawieszenie Elementy podwozia nie są szczególnie kłopotliwe. Szybkiemu zużyciu ulegają jedynie gumowo-metalowe tuleje wahaczy i łączniki przedniego stabilizatora. Wady zawieszeń zdradzą wyraźne stuki z okolic kół podczas jazdy próbnej. Przy okazji zwróćmy uwagę, czy nie pojawia się charakterystyczny szum

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

warunkach nader szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, łączniki stabilizatora oraz elementy gumowe w punktach mocowania stabilizatora przedniej osi. Ciekawostkę stanowi to, że zmodernizowane w 1998 r. górne mocowania kolumn przedniego zawieszenia są mniej trwałe od stosowanych

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

trzeszczenie podczas przyśpieszania w zakrętach) kosztującego kilkaset złotych. Zawieszenie Układ jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli nie zrobimy tego na czas, konieczna będzie kosztowna wymiana kompletnych wahaczy. Niezbyt trwałe są łączniki i gumowe elementy stabilizatora. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych, a w wersjach ze wspomaganiem układu kierowniczego często

Nissan Primera (1996-2001) - opinie Moto.pl

okolicy przedniej szyby. Układ hamulcowy Szybko zużywają się przednie tarcze hamulcowe. Awaryjne są także czujniki ABS. Zawieszenie Na dziurawych polskich drogach szybko wybijają się tuleje wahaczy w przednim zawieszeniu, zwłaszcza górnych. Mało trwałe są również końcówki drążków kierowniczych i łączniki

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

. Podczas oględzin auta warto pokręcić kierownicą, najlepiej podczas jazdy próbnej. Podwozie Najwięcej uwagi trzeba poświęcić metalowo-gumowym tulejom przednich wahaczy i końcówkom drążków kierowniczych. Te elementy najszybciej ulegają zużyciu. Awaryjność Mimo ekskluzywnego charakteru Audi A6 bardzo odstaje

Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl

trzeba sprawdzić stan zawieszenia. Wyraźne stuki będą świadczyć o wybiciu tulei wahaczy oraz elementów stabilizatora. Na polskich drogach właśnie te elementy zużywają się najszybciej. Instalacja elektryczna Często zawodzą klawisze do sterowania elektrycznymi podnośnikami szyb w drzwiach. Bywa, że

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowy Trzeba się liczyć z szybkim zużyciem przednich tarcz hamulcowych i współpracujących z nimi klocków hamulcowych. Zawieszenie Najmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie

Seat Toledo/Leon (1999-2006) - opinie Moto.pl

dziurawych polskich drogach, ale sprzyjają precyzyjnemu prowadzeniu auta. To ważne, bo wiele wersji Toledo i Leona ma dynamiczne silniki. Wybojei nierówności zmniejszają jednak wyraźnie żywotność elementów podwozia, zwłaszcza końcówek drążków kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni

Skoda Fabia (1999-2007) - opinie Moto.pl

stabilizatora i sworznie wahaczy. Typowe dla pierwszych egzemplarzy Fabii jest również zacieranie się stabilizatora w punktach podparcia. Dokuczliwe piszczenie stabilizatora niwelowane jest w warsztatach poprzez smarowanie jego tulei. Układ kierowniczy W pierwszych rocznikach Fabii często odmawia posłuszeństwa

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

asfalcie, trwałość elementów zawieszeń nie budzi zastrzeżeń. Częste wypady w teren powodują szybkie zużycie końcówek drążków kierowniczych oraz metalowo-gumowych tulei i sworzni wahaczy. W terenie szybko kończą swój żywot także ograniczniki skrętu. Jazda próbna pozwoli wychwycić ewentualne stuki świadczące

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

paska i jego osprzętu może pochłonąć ponad 2 tys. zł. Zawieszenie Szczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Przednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

coupé mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

Odbiorniki elektryczne lubią kaprysić. Zaniki napięcia odpowiedzialne są za brak działania tylnych lamp i kierunkowskazów. Zawodzą przewody zapłonowe, elektryczna pompa paliwa, alternator, immobiliser. Zawieszenie Najsłabszymi elementami podwozia są z pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

Focusa. Najszybciej wymiany wymagają łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy i tylne "krótkie" wahacze (wytrzymują ok. 80-100 tys. km). Przy wymianie amortyzatorów warto pamiętać o poduszkach, odbojach i łożyskach górnego mocowania amortyzatora. Huczą także łożyska (tylne występują jedynie

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

stuki lub trzaski w kołach podczas przyśpieszania w zakręcie. Dodatkowy problem stanowią wycieki oleju ze skrzyni biegów. Zawieszenie Najszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco

Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006

jednak wyraźnie żywotność elementów podwozia, zwłaszcza końcówek drążków kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni przednich wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Silnik Najważniejszą sprawą wydaje się dbałość o pasek rozrządu w dieslach

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

.). Zawieszenie Kłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji w 2000 r. trwałość zawieszenia poprawiła się. Stosunkowo szybko

Seat Ibiza (1993-2002) - opinie Moto.pl

. zmieniono oprogramowanie, eliminując wiele problemów. Zawieszenie Najmniej trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych. Warto zaznaczyć, że podwozia sportowych wersji Cupra w wielu miejscach różnią się od standardowych. Części zamienne są droższe. Silnik Jednostki

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

wystarczają zazwyczaj 3 lata. Zawieszenie W przednim zawieszeniu najmniej trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W tylnym zawieszeniu warto jak najczęściej kontrolować łożyska belki głównej. Wymiana łożysk w odpowiednim czasie pozwala zapobiegać poważnym i drogim naprawom belki tylnego

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

silnikach TDI. Słabym punktem turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny. Zawieszenie Trudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo

Citroen Saxo (1995-2004) - opinie Moto.pl

podczas przyśpieszania w zakrętach) kosztującego kilkaset złotych. Zawieszenie Układ jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze

Fiat Punto II (1999-2010) - opinie Moto.pl

) Zawieszenie przednie: niezależne, kolumny McPhersona Zawieszenie tylne: belka skrętna, wahacze wzdłużne, sprężyny śrubowe Orientacyjne ceny w tys. zł   2000 2001 2002 2003

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

się do specjalisty. Zawieszenie Jeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale bardziej stłumione i głuche, należy sprawdzić poduszki pod belką

Maybach Exelero

historia to opony - Fulda Carata Exelero o rozmiarze 315/25 ZR 23. Przypominają gumowe tuleje o zaokrąglonych końcach. Czy linia samochodu nie jest... groteskowa? - To przecież prototyp, a te mają taki charakter - tłumaczy mi prof. Harald Leschke, jeden z głównych stylistów DaimlerChryslera. Po chwili

Tuleje wahaczy

Jaki jest objaw kończenia się tulej wahaczy. U mnie czasem na nierównościach czuję "bicie" kół na kierownicę a przy hamowaniu czasem skręca mi na nierównościach auto lekko w lewo. Przypuszczam, że to tylne tuleje przednich wahaczy. Mam rację?

Tuleje wahaczy

Mam dwa pytania: 1. Czy po wymianie tulej w wahaczach konieczne jest ustawianie geometrii? Serwis mówi, że tak, a mnie się zdaje, że nie. Przecież końcówek drążków kierowniczych się nie rusza, poza ich odpięciem od kolumny MPh. 2. Czy stracę gwarancję, jak zrobię to poza ASO? Jedno ASO chce

zużyte tuleje na wahaczach

W serwisie zalecili wymianę tuleij na wahaczach Troche im nie wierzę i dlatego zapytuję Czym może grozić nadmierne zużycie tych tuleij? Będę to słyszała? Jakie konsekwencje zbyt długiego jeżdżenia na tych tulejach zużytych? SKODA FABIA 1,4 44KW i takie tam!!!!!

Pomocy. Przednia tuleja wahacza.

Mam problem z przednią tuleją prawego wahacza. W sklepie oferowane są dwie średnice tulej - fi 20mm i fi 21mm. Skąd mam wiedzieć jaka tuleja jest do Alfy 146 1.4(boxer) 95r. Proszę o pomoc.

Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Macie jakiś namiar na takie tuleje? Bo nigdzie nie mogę znaleźć... Jakie polecacie gumy stabilizatora (przedniego i tylnego)? Muszę zrobić zawieszenie i byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Re: Tuleje wahaczy

baltimora napisał: > Mam dwa pytania: > 1. Czy po wymianie tulej w wahaczach konieczne jest ustawianie geometrii? ... -----------Tak. > 2. Czy stracę gwarancję, jak zrobię to poza ASO? ... -----------Nie wiem.

Re: Tuleje wahaczy

Jednak laczniki stabilizatora (tak sie to po naszemu nazywa) z reguly mocno stukaja. Na tym polega ich zuzycie. Gumy wahaczy zas sa na tyle masywne, ze stukac zaczynaja dopiero po naprawde solidnym zuzyciu. A na poczatku maja po prostu miekkie luzy.

Re: Tuleje wahaczy

baltimora napisał: > Mam dwa pytania: > 1. Czy po wymianie tulej w wahaczach konieczne jest ustawianie geometrii? > Serwis mówi, że tak, a mnie się zdaje, że nie. Przecież końcówek drążków > kierowniczych się nie rusza, poza ich odpięciem od kolumny MPh. > 2. Czy

Re: Tuleje wahaczy

Bardzo prawdopodobne, ze masz racje. Zwykle wykonczeniu silentblokow towarzysza stuki z zawieszenia. -- Pisze to powoli bo wiem, ze powoli czytacie

Re: Tuleje wahaczy

Od strony praktycznej dobrze byłoby aby naprawa dokonywana była od początku do konca w jednym warsztacie.Wiadomo do kogo mieć uwagi,bądz czego życzę ;satysfakcję.

Re: Tuleje wahaczy

2. Absolutnie nie. Jak niby ASO mogloby zauwazyc, ze geometria nie byla ustawiana u nich? Znajac rzetelnosc mechanikow z ASO, nawet nie zauwaza na przegladzie, ze cos bylo ruszane. -- Pisze to powoli bo wiem, ze powoli czytacie

Re: Tuleje wahaczy

Rownie dobrze moga byc wybite buszningi trzymajace stabilizator jak przedni tak i tylni.Moga byc wyrobione amortyzatory , kolumny.Lub lozyska oporowe w kolumnach przednich. Pzdr.Sky. P.S Sadzac po jakosci Waszych drog to luzy sa napewno na najslabszej czesci zawieszenia, a wiec buszningi sta

vectra i tuleje wahacza tylnego

Chyba czas zajrzec do zawieszenia z tylu ... czasami w zakretach mam wrazenie ze tyl auta dziwnie sie zachowuje ... nawet nei potrafie tego okreslic - cos jak dobijanie tylu i dziwne dzwieki ... czy moga miec wplyw na to tuleje wahaczy? podobno to w vectrach klasyczny element, ktory po

Wahacze AR 156 tył

Czy są dostępne same tuleje tylnych wahaczy - wzdłużnych i poprzecznych, czy trzeba kupować całe wahacze. Jeżeli można wymienić tylko same tuleje to proszę o informację o co pytać w hurtowniach , może jakieś numery katalogowe lub coś takiego. Z góry dzięki za informacje. -- Maciek

Re: Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Witam, ja też drążyłem już tutaj ten temat i stwierdzam jednogłośnie: taka tuleja wystepuje niestety tylko z wahaczem:/ Mam do sprzedania takie dwa wahacze(prawy i lewy) jeden jest firmy VEMA a drugi Oryginał(naklejki alfa romeo itd.) Kupiłem je bo myślalem ze sy zużyte,a okazało sie ze to był

Re: Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Tak, jedz do ASO, jakies 25zl za tulejke, czasem mysleni nazywana "tuleja zwrotnicy tylnej".

Re: Tuleje wahacza wzdłużnego tył

www.allegro.pl/item218573870_nowy_wahacz_tylny_wleczony_lewy_alfa_romeo_156.html

Re: Pomocy. Przednia tuleja wahacza.

Dziękuję bardzo. Zmierzyłem i okazało się że 20,9. Na szczęście nie trzeba wymieniać całego wahacza. Dziękuję i pozdrawiam.

gumowa osłona tulei wahaczy w VW

Po jakim przebiegu wymienialiście ten element /jeżeli wogóle/. Co wskazywało że jest on uszkodzony? Dzięki za info

tuleje wahacza dolnego do alfa romeo 156 rok 98

kupiłam tuleje wahacza dolnego do alfa romeo 156 rok 98, i o dziwo nie pasują, ponieważ średnica tulei jest większa o około 2 mm i jest niepożądany luz, co robic czy tuleje do takiego modelu maja jakieś konkretne rozmiary dodaję, że wahacz jest ok

Re: 145 wahacz

oczywiscie 300 zł za 2 wahacze (Odpowiadając na pytanie: sworznie w wahaczach przednich nie wymienne, wymieniać może tylko tuleje)

Tuleje w tylnym zawieszeniu

Polećcie jakiegos mechanika w Częstochowie lub okolicach, który niedrogo i bez kilkunastodniowych kolejek wymieniłby mi tuleje pływające wahacza w oplu vectrze. -- Omne trinum perfectum.

Re: zużyte tuleje na wahaczach

Co Ci grozi?...poprostu dyskomfort w czasie jazdy , stuki w przednim zawieszeniu. Konsekwencji żadnych moze troszeczke niestabilna jazda ( pływająca)

Re: Pomocy. Przednia tuleja wahacza.

Dokładniej 19,9 i 20,9.... Występowały zamiennie - trzeba zdemontować wachacz i zmierzyć ( pod warunkiem , że nie trzeba juz wymienić całego wachacza - jak tam stan przegubu kulistego ???) -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum:

Tuleje NUBIRA 2

Witam.Mam pytanie odnoscie tuleji wahacza przedniego w samochdozie Daewoo Nubira 2 a mianowicie: czy istnieja jakies zamienniki- (trwalsze od orginalnych)-gdyz orginaly wytrzymaly tylko 1000 km :/ Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.

tuleje wahaczy przednich dolnych do alfy 156 r. 99

Mam wielką prośbę czy możecie mi ustalić jakie są numery katalogowe ww. tulei wahaczy np firmy VEMA. Może macie jakieś namiary gdzie można takie części zamówić. Pozdrawiam.

Re: vectra i tuleje wahacza tylnego

ja mam znajomego w otwocku ale musisz sie liczyc z tym, ze cos sie moze przedłuzyc i ze bedziesz palił "fajkę pokoju" (taką ziołową ;)

Re: vectra i tuleje wahacza tylnego

to na razie poczekam ... a 2 tyg jade do miasta rodzinnego, wujek jest mechanikiem .. mysle ze bedzie taniej ;) jednak wlalbym miec sprawdzonego i pewnego mechanika w w-wie na tzw. wszelki wypadek - nigdy nic nie wiadomo :) -- -------------

Tuleje dystansowe- minusy?

Ciekawi mnie kwestia tulei dystansowych, zwiększających rozstaw kół, a dokładnie w Nubirze II; ponoć ten samochód dość kiepsko się prowadzi i myszkuje przy większych prędkosciach, więc pewnym wyjściem byłyby właśnie ww. tuleje. I teraz pytanie- 1.jakie powiększenie względem fabrycznego

Re: vectra i tuleje wahacza tylnego

a moze ktorys z naszych forumowych fachmanow ma warsztat w w-wie lub okolicy? chetnie skorzystam jesli koszt roboczogodziny nie bedzie powalajacy :) -- ------------- www.321gory.pl/phpBB2/index.php - forum górskie zaprasza

Re: Firma OCAP-wahacze

rtb28 napisał: > Panowie i Panie-przestrzegam przed tą firma, po 3000 tyś wszysko do wymiany. > Teraz juz wiem tylko oryginały góra i dół. Współczuję :-( Z tego co pamiętam to w tych wahaczach jest możliwość wymiany samych tulei i sworzni. Ja na twoim miejscu zainteresował bym

Re: wahacze w AR 156

Myślę, że warto rozważyć wymianę samych tulei gumowo-metalowych (sworznie raczej rzadko ulegają zużyciu), koszt części zdecydowanie niższy - tylko zanim się zdecydujesz zapytaj o koszty robocizny, bo mogą być trochę większe, ze względu na konieczność wybicia starych i wciśnięcia nowych tulei w

Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?

Ktora tuleja? Wahacza czy czego? I jak rozwulkanizowana. Albo stukocze, albo jest wyrobiona od jazdy. -- ;o?

Re: gumowa osłona tulei wahaczy w VW

gregor105 napisał: > Po jakim przebiegu wymienialiście ten element /jeżeli wogóle/. > Co wskazywało że jest on uszkodzony? > Dzięki za info co to jest pierwszy raz slysze o takiej czesci? Chodzi ci moze o oslone sworznia ?Jaki model? -- --------------------------

Re: Wymiana wahacza w Punto 55SX

najpierw sprawdz czy nie wystarczy wymienić samych tulei metalowo-gumowych.W seicento sąsiadowi też chcieli w serwisie wymieniać całość za o ile dobrze pamiętam 400zł a skończyło się na 120 za 4 tuleje

Re: wahacze w AR 156

Wszyscy tak mamy - przejechanie 10 tyś. to szczyt marzeń nawet na znacznie droższych wahaczach. Stosowanie poliuretanowych tulei nie zmienia wiele w przypadku polskich warunków drogowych, panujących szczególnie w miastach. Nie masz się czym martwić ;) -- Pozdrawiam :) Zbyszek Pilip, Wrocław

Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?

sie, ze tylna tuleja jest jakby dwuczesciowa. Zasadnicza czesc tkwi w wahaczu, a za nia jest zalozona na srube wahacza taka sobie podkladka gumowa. I sie ona kreci, jak ktos nia pokreci. Warsztat twierdzil, ze jest to integralna czesc tylnej tulei i ze sie ukrecila. A to tylko kawalek gumy byl, ktory

Re: skrzypiące amortyzatory Octavia

Z przodu czy z tyłu? W moim byłym Golfie IV (to samo zawieszenie) skrzypienie z przozu było objawem wyrobionych tulei wahacza przedniego. U mnie była to akurat tuleja tylna wahacza przedniego.

Re: Łożyska wahacza tył-- Alfa 145

Stukanie tylnego zawieszenia w 145 może mieć jeszcze źródło w zużytych tulejach guma-żelazo wprasowanych w tylną belkę. Poprzez te gumy tylna belka jest przykręcona do nadwozia. Niestety ich wymiana jest bardzo kłopotliwa, gdyż wymaga praktycznie wykręcenia całej belki i wprasowania nowych tulei

Re: Lexus IS200 - wahacze, dobry mechanik

czesc , zamontowanie wachaczy w lexusie is 200 to nie jest problem , jest to stosunkowo proste ale trzeba koniecznie ustawic potem zbierznosc . wachacze sa dostepne w salonach ale cena jest wysoka.Probowalem znalesc same tuleje metalowo gumowe , ale to to syzyfowa praca. w

Re: a samych wahaczy jest 8 sztuk

po ok 200zł/szt + tuleje wahaczy więc jak pisałem wyżej , co do tyłu to nie wiem bo nic tam nie robiłem

pytanie o warsztat samochodowy

witam, autko: ford escort do naprawy: tuleja wahacza przód, podłużnice obie strony tył który warsztat polecacie? pozdro Jac

Re: Szukam wahaczy-tył do maluszka :)

w Piotrowicach na górce był i chyba jeszcze jest shrott. maluchów ntam od zatrzęsienia zawsze było - zajrzyj, wykręć, wymień tuleje i masz - za grosze

Re: tuleje wahaczy przednich dolnych do alfy 156

sprubój tutaj www.automotosklep.pl/witryna_in.htm

Re: ALFA 156-wahacze górne-prosze o pomoc

Jest możliwość że jest zbyt lekko dokręcona śruba mocująca wahacz górny i skrzypi na tulejach metalowo-gumowych

Re: Tuleje wahacza wybicie, nabicie gdzie w Ciech

prasę ma każdy duży, średni a nawet niektóre małe warsztaty. Ewentualnie znajdź odpowiednią rurę średnicy tuleji i wybij sam mlotkiem

laguna 99, tylne zawieszenie

czy ktoś wymieniał z tyłu laguny tuleje miedzy belka a wahaczem. Wybiła się guma w tulei i jest luz, stuka. Na czym polega ta wymiana i czy trzeba jakiś specjanly sprzęt - tzn czy pierwszy lepszy machanik to wykona?

pomocy!!!! stuki w zawieszeniu

co może być przyczyną stuków w zawieszeniu w escorcie '97, po wymianie amortyzatorów, łożysk mc'phersona, tulei wahaczy, łączników stabilizatora? bo już pomysłów brak :(

Re: Tylne zawieszenie w Focusie I

200 tys za mna po polskich drogach i nic tam jeszcze nie ruszalem a wymieniac calych wahaczy nie trzeba, wystarczy tuleje wahaczy pozdrawiam

Re: Jakiej firmy wahacze przód do AR146??

Hurtownia IntersCars z wymianą 180 zł polecam. Mam nadzieje że mówimy o komplecie razem z tulejami ja taki miałem.

zawieszenie 156 - stuki

Czy są dostepne na rynku tuleje i sworznie do wahaczy przednich, czy msze kupic całe wahacze. Mam delikatne stuki od prawej strony teraz nawet czuje ze przenosi się na druga strone. Nie wim czy wahahcze czy stabilizator. Moze miał ktos podobny problem. dzieki.

Re: co to może być?

ludzie. Czy wy nie widzicie co on pisze? Przecież napisał jak byk, że przegub został wymieniony. Pozostaje więc wahacz, tuleja wahacza, albo sworzeń.

Re: zawieszenie 156jtd

Wymieniłem tuleje wahacza po 50zł w sklepie FOTA. W serwisie nie kupisz, AR ma do wymiany całe wahacze po 500zł za sztukę .Nie tylko przestało stukać, ale przestało brać gumy.Mówią, że przez wybite tuleje koła się " rozchodziły" przy większych prędkościech i brało opony od środka. Te tuleje

Gdzie kupić częsci do 166

Witam wszystkich. Proszę o poradę gdzie kupić najtaniej części do Alfy 166. Amortyzatory 4 szt. Tarcze 4 szt Wahacze tył lub same tuleje. Pozdrawiam

Re: czy to zła zbieżność?

do ustawienia jest geometria na bank, ewentualnie masz wybitą tuleję wahacza.

Re: czy wahacz może pęknąć lub się wygiąć

zdecydowanie jest to mozliwe, ale chyba malo prawdpodobne. Ja jeździłem 10 lat hondą civic i ani razu żadnego wahacza nie wymieniałem. Jedynie tuleje wahacz i sworznie, a w dziurę pareset razy udało mi się wjechac.

Re: Najtańszy V-Power 95 w Warszawie?

Kiedy napisales o wahaczach, bylem przekonany, ze to Punto. Tak wymienic tylko tuleje - nie wiem gdzie to robia, ale jeden wahacz z wymiana w ASO pamietam kosztuje 600 PLN. Przednie czy tylne stukaja? Na allegro mozna wahacze do Punciaka kupic juz za 150 PLN. Jak znasz jakiegos taniego

Re: Kalisz chwali Tuleyę i zapowiada reformę

Tak przy okazji: chwali tuleję wahacza w swoim mercysiu, ale chwali sędziego Tuleya.

Re: DEKRA 2010 | Które najmniej awaryjne?

a ja się dałem nabrać na niezawodność Hondy Civic ... 10 latek, do wymiany wałek rozrządu - używany 130 zł + 300 robocizna, wymiana tulei wahacza tył... 100 zł/kpl + 150 robocizna, tuleja wahacz przód - 60 zł/kpl + 150 robocizna , ... znika płyn z chłodnicy ... spalanie 9-10 l w mieście ... lipa :-/

Re: ***Dziwny odgłos*****

tuleje wahacza ,lozysko amortyzatora ,sprezyna . Stawiam na lozysko amortyzatora - 50zl kosztujwe nowe. -- -------------------------------------------------------

Re: Stuki z przodu

na 90 procent masz pewnie tuleję wahacza wybitą, albo cały wahacz uszkodzony. Kiedy są te stuki? Zawsze, podczas jazdy na wprost czy przy zakrętach? Nie ściąga ci samochodu?

Re: UE ostrzega: Śmierć grasuje na polskich droga

Przeważnie wymienia się tuleje wahacza. Złamać sam wahacz naprawdę trzeba umieć, nawet na polskich drogach. Najważniejsza dla mnie droga zaskoczyła mnie dzisiaj... połatano na niej dziury... dziwne.

Re: Nareszcie kupilem...

To teraz uwazaj na tuleje wahaczy i silnik krokowy i rdzewiejace nadkola -- dowciapny zawsze dowciapny

Re: Ech, ten moj escort ;-) Poradzcie (lexusie?)

Jak na moj gust to sprawa sciagania jest zwiazana ze zmiennym parametrem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, czyli mowiac zrozumiale dla laika moga byc zuzyte tuleje wahacza albo wachacz jest skrzywiony. Jezeli nic Ci nie stuka w zawieszeniu to proponuje skontrolowac geometrie (uszkodzone tuleje

Re: mocne stukanięcie przy pełnym skręci

moze byc swozen wah., tuleje wahacza,lozysko amortyzatora,albo sprezyna raczej z tych opcji

Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?

wszystko w zawieszeniu. Dopiero po 200kkm zaczyna sie wymieniac amortyzatory i to na ogol wszystko.Po 300kkm kocowki drazkow,wahaczy,tuleje gumowe w stabilzatorach przednich tylnich i dalej sie jezdzi jak ktos chce. Pzdr.Skly.

Re: kiepski stan Alfy 156

Najbardziej walą górne wahacze w których gumowe tuleje potrafią się momentalnie wybić (czasem też b. skrzypią)

Mechanik nie naprawił, a chce zapłaty !!!

Oddałem do warsztatu samochód w celu wymiany gum stabilizatora oraz tulei wahacza górnego tylnego , wszystkie części były nowe przeze mnie zakupione . Mechanik założył gumy w przodzie prawidłowo ale tuleje niestety nie. Po wyprowadzeniu auta z warsztatu podczas skrętu jedna tuleja opadła - moim

Re: Nowy GT-R urwał 2,5 sek. | Wideo

dodatkowo GTR jęczy na tym zakręcie jakby wahacze, tuleje i podwozie znosiło katusze ponad jego siły. Masakryczne porównanie! Masakryczne!

Re: zawieszenie 156jtd

Witam, Ja też wymieniłem same tuleje wahacza - równiez kupione w Focie ale po przejechaniu 3 tys km znowu to samo także kupię teraz całe wahacze , zamówię w u nich lub na allegro. pozdrawiam

Re: Miekka Jawa

najprawdopodobniej wyrobily się tuleje lożyskowania wahacza. Dokręcanie śrub nic nie da, najwyżej zerwiesz gwinty i dojdzie Ci wymiana osi wahacza. Musisz zdjąć wahacz i wymienić. Oprócz wężykowania w czasie jazdy dochodzi też do przesuwania się plaszczyzn kól zębatych co spowoduje szybkie

Re: Sprawa poważna, ku przestrodze.

Ponieważ 90% napraw robię sam, to proszę w imieniu innych.Zapytaj, co się układa po wymianie wahacza, który to ma mocowanie na sworzniu (wchodzą na "swoje" miejsce) i druga część wahacza, wchodząca wraz z tulejami w ławę.Gdzie i jakim cudem może się tam coś ułożyć? P/S nie będę liczył ile wahaczy

szukaj takiego pana Henia...

Szukaj takiego pana Henia co pracuje w ASO a w weekendy sobie dorabia. Ja tak "serwisowałem" fiatolota. Na ulicy gdzie gość miał warsztat łatwo było go znaleźć. Na podwórku zawsze stało 5-7 punciaków. Jak się okazało że fiat sprzedaje tuleje metalowo-gumowe w komplecie z wahaczem, to gość

Re: Dlaczego ściąga na lewo moje Punto.

Sprawdź czy nie ma luzów w zawieszeniu. U mnie przyczyna ściągania w lewo były zużyte tuleje metalowo gumowe wahacza.

Re: zawieszenie przod 156

kola zawsze sie minimalnie cofaja a jak ruszasz to minimalnie ida do przodu . jest to spowodowane ttym ze tuleje metal-gum sa elastyczne w wahaczach ! ale jak zjawisko jest wiecej niz minimalne sprawdz tyleje dolnego wahacza .

Re: Male autko z dobrym zawieszeniem?

wahacz napisał: dosc skomplikowane niezalezne > zawieszenie maja Peugeot 206 i zdaje sie Renault Clio (ulozyskowane wahacze > wleczone, drazki skretne Jedna rura, dwie tuleje, cztery łożyska, dwa drążki, dwa amortyzatory. To chyba nie jest skomplikowane?

Re: skrzypaczka zimowa

Skrzypienie tulei w górnych wahaczach to normalne i nie musi oznaczać wymiany wahacza podnieś auto i popsikaj na tyuleje czymś smarującym - odradzam wd-40 szybko się wypłukuje poszukaj czegoś o właściwościach penetrujących i odpornego na wodę.

-----> sklep z częściami do HONDY CIVIC VI

Witam Gdzie w Czestochowie dostanę części do tego auta a konkretnie drobne elementy zawieszenia (łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy itp)? Czy motors technics albo edpol mają coś takiego? Koniecznie musi być coś w pobliżu tej lokalizacji. Pozdr.

Stuki w zawieszeniu Forda

Mam Forda escorta 97.Wymieniłem już chyba wszystko co może stukać w zawieszeniu z przodu ale stukanie podczas przejeżdżania przez poprzeczne koleiny nadal nie ustało.Wymieniłem: Amortyzatory,tuleje gumowe w wahaczach,łączniki stabilizatora, łożyska Mc'Phersona.Ratunku.

Re: Stuki z tyłu przy poprzecznych nierównościach

po dzisiejszej jeździe jestem pewny, że dotyczy to jednej strony. Czy Wasze sugestie odnośnie uszkodzonej tulei metalowo-gumowej można potwierdzić samemu oglądając samochód na kanale ? Czy można to stwierdzić dopiero po rozmontowaniu tulei z wahacza ?

Kolega posiada oryginalne częsci do Syreny :

Gaźnik kpl.(nieużywany), gaźnik (używany), przegub krzyżakowy, przegub homokinetyczny, prądnica, rozrusznik, bendix do rozrusznika, wahacz + tuleje, linka hamulca ręcznego, linka sprzęgła. Chętnie odstąpi miłosnikom Syreny. Oferty z cenami proszę na adres poczty elektronicznej : awuk@gazeta.pl

Re: Zawieszenie AR 145 Bx

Jestem zdania, że należy wymieniać to, co się zepsuło. ASO woli wymienić całe wahacze, bo to i marża na częściach i robocizna. Jeśli zużyły się same tuleje metalowo-gumowe, które można kupić po ca. 35-40 zł/szt, to po kiego płacić 135 zł za cały wahacz, tym bardziej podróbkę, no chyba, że

Re: stuki w zawieszeniu

przeleć sobie inne wątki nt. stuków, bo to już się staje nudne. to może być wahacz, tuleja wahacza, sworzeń, gumki na stabilizatorze, niewyważone koła, zużyta końcówka drążka kierowniczy, jakieś luźne plastiki, luźno tylnia półka itd...

Re: Zarzucanie tyłu auta

Amortyzatory, tuleje gumowo-stalowe wahaczy lub belki lub drążka Panharda-niepotrzebne skreślić, geometrii tyłu się nie ustawia więc to odpada.

Re: Awaryjność AR 156 wg. DEKRA

Jakie są objawy zużytych tulei wahaczy i czy są one tym elementem, który zużywa się w zawieszeniu 156 najszybciej? Pozdrawiam! - Rafał

Re: Fiat Punto (1993-1999)

autko w tylnym zawieszeniu nie ma belki i w niej tulei metalowo gumowych kolejny artykuł kopiuj i wklej ma w pierwszej wersji nadwoziowej wahacz na łożyskach i jest to beznadziejne rozwiązanie tuleje są tańsze i wytrzymalsze na przeciążenia poprzeczne

Re: skrzypiące amortyzatory Octavia

Osobiście nie słyszałem o skrzypiących amorach.Ja obstawiam tuleje wahaczy.Pryskanie WD40 tylko pogarsza sprawę.Guma bardzo nie lubi tego preparatu.

mechanik niedrogi potrzebny!

mam problem z fordem ka,podczas jazdy coś chrobocze pod maską,silnik traci moc-kiedy wyprzedzam i mam wrażenie ,że się grzeje.Olej zrobił się czarny po 200 km.Hamulce i chyba tarcze do wymiany, jakaś tuleja wahacza. Pomocy od zaraz