w jakiej cenie litr cng

Tomasz Haładyj

MPK zbuduje stację tankowania gazu CNG. Pierwszą w Częstochowie

MPK zbuduje stację tankowania gazu CNG. Pierwszą w Częstochowie

Konsekwencją zakupu przez MPK 40 autobusów gazowo-elektrycznych będzie budowa w zajezdni stacji do tankowania CNG. Miejska spółka rozpisała właśnie przetarg. - Stacja ma być ogólnodostępna - mówi wiceprezes miejskiej spółki Robert Madej.

Wybrano najlepsze silniki roku

Nagrody w konkursie "International Engine of the Year 2013" zostały rozdane. Dziennikarskie jury z całego świata uznało, że najlepszym silnikiem roku jest konstrukcja... Forda

Dostawczak na gaz zamiast korony

Wysokie ceny paliw zmieniają drastycznie obraz amerykańskiej taksówki. Zamiast kanapowatych krążowników napędzanych paliwożernymi silnikami V8 korporacje coraz częściej korzystają z małych i średnich furgonów takich, jak Ford Transit Connect CNG

Zobacz wideo

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

(plus minus 10-15km). Dopiero na trasie różnica sięga 90-100km. Policzmy koszty. Te już na pierwszy rzut oka są zachęcające. Przy cenie 2,10 zł za litr CNG dystans 100 km po mieście pochłonął ok. 16 zł. Ten sam dystans Alteą 1.6 na benzynie po 3,90 zł za litr i przy spalaniu 10 l/100 km uszczuplił mój

Jeśli nie benzyna i ropa, to co?

obecna cena jest wyższa niż średnia cena LPG, która - jak wspominaliśmy - w Gdańsku wynosi obecnie 2,58 zł. Jeśli jednak spojrzy się na to przez pryzmat wydajności, zysk widoczny jest gołym okiem. - Spalenie przez samochód 10 litrów benzyny równe jest 12 litrom LPG i ośmiu do dziewięciu metrom

Fiat Panda Natural Power - test | Za kierownicą

(4,2 kg) metanu na 100 km. Zasięg auta wynosi więc ponad 450 km na benzynie i ok. 270 na CNG. Koszt przejechania 1 km na benzynie (przy cenie 3,90 zł/litr) wynosi ok. 24 groszy. Na metanie - zaledwie 13 groszy. Inwestycja zwróci się więc dopiero po... 130 tysiącach kilometrów. Czy warto? Jeśli auto ma

Seat Ibiza | Pierwsza jazda | Po prostu Naj

Seat Ibiza | Pierwsza jazda | Po prostu Naj

Ibiza piątej generacji ma być najbardziej dojrzałą technologicznie, najatrakcyjniejszą, najobszerniejszą Ibizą, jaka była do tej pory produkowana. W sumie taka Ibiza Naj. Hiszpanie podczas prezentacji nowego modelu ambitnie podkreślali, że mają najlepszy samochód w segmencie B. Dosyć mocne słowa

Volkswagen Caddy FL | Pierwsza jazda | Więcej wygody

Volkswagen Caddy FL | Pierwsza jazda | Więcej wygody

przez Volkswagena (4,9 l/100 km) o jakieś dwa litry. Bardzo cieszą zmiany jakie dokonały się we wnętrzu. Jeśli Caddy ma służyć jako rodzinne kombi lub być wykorzystywane w dalekich trasach, to kierowcy powinni być z niego szczególnie zadowoleni. Materiały użyte do wykończenia wyglądają przyzwoicie

Fiat Panda 4x4, Trekking, CNG, LPG | Pierwsza jazda

Fiat Panda 4x4, Trekking, CNG, LPG | Pierwsza jazda

Wydaje się, że w czasach, gdy litr benzyny kosztuje sporo powyżej 5 zł. auta z instalacją gazową budzą spore zainteresowanie. Owszem, ale nie z instalacjami fabrycznymi. Te okazują się znacznie droższe niż montowane indywidualnie. Przykładem tego jest właśnie Panda poprzedniej generacji. Auto

Autobusy miejskie na gaz, prąd czy olej napędowy?

rafinacji ropy naftowej. Używany jako gaz, ale przechowywany w butlach pod ciśnieniem ok. 6 atmosfer, ma postać ciekłą. * CNG (Compressed Natural Gas) - zwykły gaz ziemny, ale w postaci sprężonej do ciśnienia 200 atmosfer; w Polsce używany w autobusach miejskich.

Ciekły wtrysk gazu vs CNG.

lepiej zamontować CNG - jakie są tego koszty? Słyszałem że najdroższe są zbiorniki - ale cena 70 gr za litr kusi, poza tym odsprzedaż takiego auta będzie chyba łatwiejsza niż z LPG bo to tzw. nowinka ekologiczna. Pozdrawiam

Re: Nie ma gdzie tankować CNG w Łodzi - wstyd

Eureka, nie obraź się ale Twoje pytania świadczą o kompletnym braku wiedzy nt. CNG. Więc gwoli wyjaśnień: 1. Gaz ziemny sprzedaje się na m3 lub kg nie w litrach 2. Cena 1 m3 to obecnie 2 zł 10 gr 3. auta spalają ok. 6-10 m3 na 100 km - stąd cena 4. cng sprzedaje się w postaci

oszczedenosci:autogaz LPG, CNG

BIAŁYMSTOKU już z 2004 r. (treść pisma w załączeniu) nie dokonano zakupu prawdziwie ekologicznych autobusów z napędem na gaz CNG - o czystszych spalinach, cichszych i 4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł, wobec

ekologicznych autobusów z napędem na gaz CNG

BIAŁYMSTOKU już z 2004 r. (treść pisma w załączeniu) nie dokonano zakupu prawdziwie ekologicznych autobusów z napędem na gaz CNG - o czystszych spalinach, cichszych i 4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł, wobec

Re: Wieści taborowe c.d.... CNG

celowością. Perturbacje wokół gazu to nie jedyny problem finansowy z jakim musi się zmierzyć MPK. - W ostatnich dniach mamy do czynienia z najwyższą w historii, rekordową ceną oleju napędowego - wyjaśnia prezes MPK. - Jest ona wyższa aż o 40 groszy za litr w stosunku do średniej ceny z ubiegłego

Spółki komunikacyjne targują ceny paliw

sugestiom STOWARZYSZENIA FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU już z 2004 r. (treść pisma w załączeniu) nie dokonano zakupu prawdziwie ekologicznych autobusów z napędem na gaz CNG - o czystszych spalinach, cichszych i 4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej

W Warszawie autobusy na gaz cng i z klimatyzacja

czystszych spalinach, cichszych i 4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł, wobec ceny gazu CNG-ok. 1 zł, przy średnim spalaniu 30-40 litrów paliwa na 100 km). Sytuacji nie ratuje nawet planowana produkcja w Polsce

Re: Ktoś tu liczyć nie potrafi!

ha! przecież fiskus nie zgarnia całej kasy z paliwa do kieszeni... więc ten 1,5% musisz jeszcze zmniejszyć z jakiejś strony: "Na cenę litra benzyny bezołowiowej w naszym kraju w wysokości 4,14 zł składa się: 1,56 zł podatku akcyzowego, 0,10 zł opłaty paliwowej oraz 22% podatku VAT czyli 0

wielka sciema!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!

kosztuje obecnie 80-90 gr za litr, firma lukoil go prdukujaca chciala wejsc z swoim asortymentem na nasz rynech jednak nasi wspanialomyslni wladcy ze wzgledow czysto politycznych zablokowali ich, tak mamy monopol, drogie ceny i brata za granica do bicia za wszystkie bolaczki z jakimi sie zmagamy..........

Kobieta w autobusie łagodzi obyczaje

-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł, wobec ceny gazu CNG-ok. 1 zł, przy średnim spalaniu 30-40 litrów paliwa na 100 km). Sytuacji nie ratuje nawet planowana produkcja w Polsce biopaliw, np. biodiesla - póki co

Re: Gas czy diesel - porownanie

, chodzi więc o sprężony gaz ziemny (CNG) a nie o popularny w Polsce LPG. W Polsce stosuje się CNG głównie w autobusach, stacje są w bazach autobusowych, nie wiem czy są ogólnodostępne. Nie mam pojęcia jaka jest cena litra CNG. należy pamiętac że cena paliwa i wzajemne relacje cen różnych paliw zależą

"DGP": Diesel w cenie benzyny. Szok dla kierowców

lpg i tak jest tańszy! nawet jeśli spali 10-12 l lpg/100 km:) rakotwórcze diesle kupują tylko kradnący paliwo? uczciwi jeżdżą na ekologicznym autogazie lpg! co z tego że diesel spali nawet (w fabrycznych testach) 4 litry na 100 km, 4 x 4,5 zł= 18 zł, (a faktycznie pali 6-8-10 l na 100 km x 4

Awaria w e-kartach. Zawalił internet

litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także surowsze normy emisji zanieczyszczeń i hałasu niż zakupione autobusy diesla) BIAŁYSTOK 30.05.2007 r. STOW ARZYSZENIE FED ERACJA ZIEL ONYCH W BIAŁYMSTOKU Do: Urząd Miejski w Białymstoku Dotyczy

Wsiąść do "ogórka" Nie byle jakiego! Bezpłatne ...

mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta, pozostałe 40 mln zl to sprzedaż biletów i inne dochody

Ogórek rusza w trasę. Nie przegap wycieczki w s...

mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta, pozostałe 40 mln zl to sprzedaż biletów i inne dochody

Określenie mianem "ekologicznych" autobusów z siln

BIAŁYMSTOKU już z 2004 r. (treść pisma w załączeniu) nie dokonano zakupu prawdziwie ekologicznych autobusów z napędem na gaz CNG - o czystszych spalinach, cichszych i 4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł, wobec

Obowiązkowe klikanie w autobusach już w tym tyg...

mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta, pozostałe 40 mln zl to sprzedaż biletów i inne dochody

Re: Kosno w sądzie: Chciałem uratować siebie

" rozwiązań:) Codzienność komunikacji: zamiast nowoczesnych autobusów na gaz CNG z klimatyzacją karta miejska z absurdalnym klikaniem:( karty miejskie od klikania których przy każdym wsiadaniu do autobusu pasażerów trafi szlag kosztowały 14 mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w

Autobusy jak haubice - dostarczy Solaris

miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także surowsze normy emisji

Czekamy na ochronę w autobusach

diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także

Radni PiS: "nie" dla podwyżki biletów autobusow...

pasażerów trafi szlag kosztowały 14 mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta, pozostałe 40 mln zl to

Czerwony "ogórek" się sprawdził. I wróci za rok

miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także surowsze normy emisji

Pierwsza partia nowych solarisów wyruszy na uli...

diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także

Listy Czytelników. E-karta pracuje za urzędników?

miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także surowsze normy emisji

Prezydent za klikaniem e-kartą. Opinia w sprawi...

diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także

Kilka godzin w kolejce po nowoczesny e-bilet

miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także surowsze normy emisji

Awaria w e-kartach. Zawalił internet

mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta, pozostałe 40 mln zl to sprzedaż biletów i inne dochody

Czy będziemy klikać w autobusach? Rozstrzygnięc...

diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także

Tysiąc podpisów przeciw klikaniu. W trzy dni

diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także

"ogórkiem" na majówkę

Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestepstwa - dotyczy: zakupów autobusów diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało

Projekt o klikaniu złożony. Już z podpisem radc...

diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także

Re: A zreszta niewazne :)

bedziesz twierdzil, ze ich nie ma... bo dla Ciebie jest to niewazne. To jak dyskusja pomiedzy klientem Biedronki (tanio) a np. Alberta (czysto, schludnie ale drozej)... Ty twierdzisz, ze cena jest najwazniejsza, a ja ze wole robic zakupy w czystym sklepie. > Hmm - o jakim zdjęciu piszesz

Białostocka e-karta mało czytelna

miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także surowsze normy emisji

Wiecznie głucha władza. Felieton o karcie miejs...

diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także

Prawie 6 tysięcy podpisów przeciw klikaniu

diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także

Karta miejska - szkodliwe rozwiązania

miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także surowsze normy emisji

Bilety po podwyżce. Do starych zrobisz dopłatę

diesla komunikacji miejskiej w latach 2004-2011 przez Urząd Miasta Białystok zamiast na o 50% tańszy ekologiczny gaz CNG wbrew wnioskom Stowarzyszenia z 2004 i 2007 r, co przy zużyciu rocznym paliwa ok. 7 mln litrów spowodowało stratę ok. 90 mln zł = 14 mln zł rocznie (autobusy na CNG spełniają także

Nie chcesz klikać? - podpisz. Obywatelska uchwa...

wsiadaniu do autobusu pasażerów trafi szlag kosztowały 14 mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta

Re: Pytanie o klikanie. Czytelnicy piszą, BKM odp

mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta, pozostałe 40 mln zl to sprzedaż biletów i inne dochody

Prezydent Białegostoku o kolejkach po kartę mie...

wsiadaniu do autobusu pasażerów trafi szlag kosztowały 14 mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta

Od czerwca klikamy e-kartą. Radni nie poparli o...

mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta, pozostałe 40 mln zl to sprzedaż biletów i inne dochody

Większość radnych za klikaniem. Zobacz, kto jak...

mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta, pozostałe 40 mln zl to sprzedaż biletów i inne dochody

Jednak "klikamy". Od czerwca zawsze przy wejści...

mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja Urzędu Miasta, pozostałe 40 mln zl to sprzedaż biletów i inne dochody

Kolejki po e-kartę. Postoisz nawet godzinę

przy każdym wsiadaniu do autobusu pasażerów trafi szlag kosztowały 14 mln zl i sPOwodowały POdwyżkę cen biletów 14 mln zł wywalone w błoto (lub raczej do kieszeni określonych osób kosztem wygody pasażerów) czyli 25% rocznych wydatków na całą komunikację (60 mln zł) z czego 20 mln zł to roczna dotacja

Tramwaj a autobus

. Podawanie Ci cent zakupu tramwajów sprzed lat niewiele w niesie do dyskusji ze względu na inflację. Wobec mnogości zalet tramwaju nie ma potrzeby skupiać się na jednym aspekcie jakim jest koszt wozu. Trzeba by to rozpatrywać w kontekście budowy linii ale trudno byłoby policzyć koszty pasa dla autobusów