wielowahaczowe zawieszenie

Materiały Partnera

Actyon Sports to połączenie wygody SUV'a z użytecznością pickupa.

Actyon Sports to połączenie wygody SUV'a z użytecznością pickupa.

Tylne wielowahaczowe zawieszenie, zapewniające wysoki komfort jazdy i bardzo dobre właściwości jezdne oraz mocny, ekonomiczny silnik sprawią, że Actyon Sports da Ci zawsze niczym nie ograniczoną przyjemność jazdy.

Nowa Toyota Corolla w Paryżu - koniec Toyoty Auris, niech żyje Corolla!

Japoński producent zakończył żywot modelu Auris, ale samochód odradza się pod nową-starą nazwą. Toyota Corolla debiutuje w dwóch nowych odsłonach - jako hatchback i kombi - na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.

Nowy Ford Focus ST - znamy pierwsze szczegóły

Kilka tygodni temu miała miejsce premiera nowego Forda Focusa. Producent odsłonił już wszystkie wersje wyposażeniowe, łącznie z Vignale i ST-Line. To jednak nie koniec nowości. Już niebawem do gamy dołączy Focus ST.

Toyota Crown - to już 15. generacja legendarnej Toyoty

Toyota Crown - to już 15. generacja legendarnej Toyoty

Samochód zbudowano na płycie podłogowej TNGA - z przodu i z tyłu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie. Inżynierowie Toyoty testowali wersję przedprodukcyjną na torze Nurburgring. Pod maskę trafi jeden z trzech silników. Podstawowy wariant to 2-litrowy motor z turbodoładowaniem połączony z 8

Ssangyong Musso | Korando Sport zmienia nazwę

Ssangyong Musso | Korando Sport zmienia nazwę

. Samochód może holować przyczepę ważącą do trzech ton. Przy okazji zmian producent zainstalował z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, które z pewnością poprawi właściwości jezdne tego samochodu. Ssangyong sukcesywnie odświeża gamę modelową na europejskim rynku. Niedawno zadebiutował model Tivoli XLV, a za

Toyota Camry wróciła do Europy. Powiew luksusu w japońskiej limuzynie

Toyota Camry wróciła do Europy. Powiew luksusu w japońskiej limuzynie

ciężkości, obniżenie górnej linii maski, świetną pozycję za kierownicą oraz wielowahaczowe zawieszenie. Nie bez znaczenia jest też samo prowadzenie. Duży sedan równa się nuda za kierownicą? Nie w tym przypadku. Mierząca ponad 4,8 m długości i nastawiona na komfort Toyota Camry nie jest

Lego Technic 8880 | Klocki jak inwestycja

Lego Technic 8880 | Klocki jak inwestycja

. Pozwalał na budowę supersamochodu z silnikiem umieszczonym centralnie, napędem na cztery koła i 4-biegową skrzynią ręczną. Alternatywnie z klocków można było zbudować bolid w stylu Formuły 1. W ramach zestawu znajdowały się trzy mechanizmy różnicowe, wielowahaczowe zawieszenie na łożyskach oraz silnik V8

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

przede wszystkim jakość wykonania karoserii. 147 wykorzystuje skróconą płytę podłogową z większego modelu 156, z którego czerpie szereg elementów układu jezdnego oraz silniki. Mimo że wielowahaczowe zawieszenie nie grzeszy trwałością, to gwarantuje bardzo dobre prowadzenie. To między innymi z tego

Honda Civic X | Na razie tylko w USA

Honda Civic X | Na razie tylko w USA

. Japoński kompakt ma się też doskonale prowadzić. Inżynierowie Hondy zafundowali Civikowi wielowahaczowe zawieszenie; dietę, która podobno znacząco obniżyła masę; sztywne nadwozie, przekładające się na zachowanie auta w zakrętach i nowe silniki. 1.5-litrowy benzyniak z bezpośrednim wtryskiem i

Używane auto za minimalną pensję krajową. Jest w czym wybierać

Używane auto za minimalną pensję krajową. Jest w czym wybierać

przeszłość. Wnętrze prezentuje przyzwoitą jakość wykonania i bez trudu mieści cztery osoby wraz z bagażem. Zależnie od wersji korzystać możemy z szyberdachu, klimatyzacji, fabrycznego radia z CD i komputera pokładowego. W przypadku Focusa I otrzymujemy zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe tylnej osi

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

przekonuje precyzją prowadzenia i rozkładem siły napędem pod warunkiem, że jest w pełni sprawny. Wielowahaczowe zawieszenie dba o dobrą trakcję, ale jego kompleksowa reanimacja to koszt przekraczający 5 tysięcy złotych uwzględniając ceny przyzwoitych zamienników. Sporym wydatkiem są również typowe dla

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

porywające 450 litrów. Ogromną zaletą francuskiego modelu jest rozbudowane, wielowahaczowe zawieszenie obu osi, gwarantujące pewne prowadzenie. Specjaliści zgodnie polecają wolnossące, benzynowe silniki 2.0 136 KM lub topowy 3.0 V6 o mocy 201 KM. Dobre są też autorskie diesle 1.6 i 2.0 HDI generujące 109 i

Opinie Moto.pl: Ford Mustang Mach-E: Narodziny nowej legendy

Opinie Moto.pl: Ford Mustang Mach-E: Narodziny nowej legendy

szybkiego pokonywania slalomu nadwozie Mustanga Mach-E nie przechyla się na boki. Duży rozstaw kół, zawieszenie z przodu z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe z tyłu oraz równomierny rozkład masy sprawiają, że pod względem stabilności nadwozia i precyzji prowadzenia Mustang Mach-E jest takim samym

Opinie Moto.pl: Mercedes Klasy B 200 d AMG Line - Minivan o wielu twarzach

Opinie Moto.pl: Mercedes Klasy B 200 d AMG Line - Minivan o wielu twarzach

dobrze i pewnie. Układ kierowniczy o zmiennej charakterystyce pracy pozwala dobrze wyczuć auto, zwłaszcza podczas szybszej jazdy. Do tego zawieszenie (z przodu kolumny MacPhersona z tyłu zawieszenie wielowahaczowe) nie jest takie jak przystało na typowego minivana – zbyt miękkie i „gumowate

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 kontra Saab 9-3. Nieoczywisty wybór w segmencie D

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 kontra Saab 9-3. Nieoczywisty wybór w segmencie D

wspólnych elementów. To między innymi wielowahaczowe zawieszenie. Na szczęście, okazuje się trwałe na polskich drogach. Gorzej ma się rzecz z niskim prześwitem. Trzeba uważać podczas podjeżdżania pod wyższe krawężniki i na progach zwalniających. Łatwo uszkodzić zderzak lub urwać dolną osłonę silnika. Paleta

Chevrolet Camaro Z28 na Nurburgringu

Chevrolet Camaro Z28 na Nurburgringu

się na znacznie lepsze tylne zawieszenie wielowahaczowe. To umożliwiło skręcanie. Co więcej, okazuje się, że najmocniejsze Camaro Z28 (7.0 V8, 500KM, 637 Nm) robi to na tyle sprawnie, że przestaje być jedynie bulwarową zabawką, czy bazą dla aut startujących na 1/4 mili. To już prawdziwe auto sportowe

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

firmy ZF. Zarówno A3 jak i seria 1 dysponuje zaawansowanym układem jezdnym. Wielowahaczowe zawieszenie to gwarancja niemal sportowych właściwości jezdnych dających wiele radości z pokonywanych kilometrów. Co ciekawe, mimo wysokiego zaawansowania okazują się wyjątkowo wytrzymałe. Ogromne zaplecze części

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

oraz łuszczących się plastików. Alfa Romeo 159  - silniki. Warto postawić na diesla Alfa Romeo 159 opracowana została na tej samej platformie co Opel Vectra C. Nic więc dziwnego, że znajdziemy w niej wiele wspólnych elementów. To między innymi wielowahaczowe zawieszenie. Na szczęście, okazuje się

Opinie Moto.pl: Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180 KM e-CVT - spektakularna metamorfoza

Opinie Moto.pl: Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180 KM e-CVT - spektakularna metamorfoza

położony środek ciężkości, zastosowano z tyłu wielowahaczowe zawieszenie. W efekcie, japoński kompakt zaskakuje zwinnością na krętych odcinkach dróg, a z zawieszeniem dobrze współpracuje układ kierowniczy, który działa z przyjemnym oporem. Zdecydowanie charakterystyka układu jezdnego dwulitrowej hybrydy

Sportowy Hyundai Elantra

Sportowy Hyundai Elantra

reflektorów pojawiły się czerwone akcenty. Na progach zamontowano nakładki, a całośc stoi na 18-calowych kołach. Z tyłu pojawił się nowy zderzak z wbudowanym dyfuzorem i podwójnymi końcówkami wydechu. Sportową Elantrę wyposażono w wielowahaczowe zawieszenie. Pod maską zamontowano silnik 1.6 z

Jeździliśmy najciekawszą wersją Jeepa Wranglera - modelem Unlimited Rubicon

Jeździliśmy najciekawszą wersją Jeepa Wranglera - modelem Unlimited Rubicon

. Wrangler Unlimited Rubicon, tak jak inne odmiany najmniejszego Jeepa, jest zbudowany na ramie nośnej i ma niezależne wielowahaczowe zawieszenie wszystkich kół (resorów Jeep pozbył się trzy generacje temu) i dobrze przygotowanym do jazdy w terenie układem napędowym. W wersji Rubicon mam do czynienia z

Honda Civic X - prezentacja modelu

Honda Civic X - prezentacja modelu

głosujących czekają ciekawe nagrody! Nowa Honda Civic chwalona jest za prowadzenie. W stosunku do poprzednika auto stało się sztywniejsze. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe (standard w każdej wersji), a z przodu zastosowano kolumny MacPhersona. W opcji pojawiły się adaptacyjne

Opinie Moto.pl: Nowy Mercedes-Benz CLA 250 4MATIC - perfekcyjna sztuka kompromisu

Opinie Moto.pl: Nowy Mercedes-Benz CLA 250 4MATIC - perfekcyjna sztuka kompromisu

włącznie) z tyłu auta znajdziemy belkę skrętną. Wyjątkiem są jedynie modele z pakietem AMG. Tymczasem każda konfiguracja CLA posiada z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, co przekłada się na znacznie wyższy komfort jazdy i lepsze odczucia z prowadzenia. Podział ról Przedstawiciele marki mocno faworyzują CLA

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

jednostek napędowych - zawsze otrzymywali sprawdzonego i oszczędnego diesla 1.9 JTD o mocy 150 KM. O niezłe prowadzenie dba niezbyt trwałe na dziurawych drogach wielowahaczowe zawieszenie. Komfort podróżnym zapewnia skórzana tapicerka, automatyczna klimatyzacja, nagłośnienie Bose i komputer pokładowy. 20

Kupujemy używane: Auto dla dużej rodziny za 5 tysięcy złotych. Dobre propozycje na wakacje z różnych segmentów

przeszłości. Mimo budżetowego charakteru, Peugeot 406 gwarantuje niezłe właściwości jezdne - wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi istotnie poprawia precyzję prowadzenia. Mechanicy polecają wszystkie wolnossące czterocylindrowe silniki 1.6, 1.8 i 2.0 (90-135 KM), a także pancerne diesle 2.0 HDI o mocy 90

Opinie Moto.pl: Mercedes X 350d - z niemieckim sercem i stałym napędem

wykorzystujących ten pojazd do ciężkiej pracy. W tym przypadku jest to pick-up premium, który ma zapewnić dobre możliwości przewozowe (uciąg przyczepy do 3,5 tony), jak też wysoki komfort podróżowania. Dlatego też w tej odmianie zastosowano wielowahaczowe zawieszenie tylne, które zdecydowanie podnosi komfort jazdy

Opinie Moto.pl: Lexus UX - crossover, który nie jest SUV-em

dobrze, chociaż głównie ze względu na skrzynię przekładniową nie jest przeznaczony dla kierowców szukających sportowych wrażeń. Nie do końca mi odpowiadało też za duże (mało bezpośrednie) przełożeniu układu kierowniczego. Za to bardzo sztywne nadwozie i dobrze zestrojone wielowahaczowe zawieszenie tylnej

Honda Civic X 1.5 VTEC 182 KM CVT - opinie Moto.pl. Mój ulubiony kompakt

klasie. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe (standard w każdej wersji), z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, w opcjach pojawiły się adaptacyjne amortyzatory. Nowe jest zawieszenie, nowy jest też układ kierowniczy, dodatkowo siedzimy znacznie niżej, a auto stało się sztywniejsze

Poradnik | Po latach wciąż w dobrej formie: Golf IV, Astra II, Focus I

(plastikowe kolektory) - sprawiają wówczas mnóstwo drobnych trudności. O dziwo, wielowahaczowe zawieszenie Focusa zaskakująco dobrze znosi codzienną jazdę po dziurawych drogach, zaś koszty remontu nie przewyższają prostszych rozwiązań. fot. Ford Zalety - ponadczasowa sylwetka, funkcjonalne kombi, wnętrze

Opinie Moto.pl: Mercedes Klasy B - minivan z pomysłem

wyczuć auto, zwłaszcza podczas szybszej jazdy. Do tego zawieszenie (z przodu kolumny MacPhersona z tyłu zawieszenie wielowahaczowe) nie jest takie jak przystało na typowego minivana – miękkie i „gumowate”. W Mercedesie jest komfortowo, ale sztywno. Auto nie wychyla się znacząco

Toyota Corolla Sedan i Touring Sports pokazane w Warszawie

GA-C z serii TNGA. Daje ona projektantom większą niż dotychczas swobodę. Co więcej, technologia TNGA zapewnia lepsze wrażenia z jazdy. Niżej położony środek ciężkości o 1 cm, obniżona pozycja za kierownicą, 60 proc. sztywniejsze nadwozie i zawieszenie wielowahaczowe w standardzie przyczyniają się do

Niedocenione auta, które kupisz w przystępnej cenie

kierowców oczekujących lepszej interakcji z samochodem, jest Peugeot 407. Druga z marek koncernu PSA, w przeciwieństwie do rywala zza miedzy, za wszelką cenę nie stawia na komfort. W ten sposób do zaprezentowanego w 2004 roku modelu 407 trafiło wielowahaczowe zawieszenie osi przedniej gwarantujące

Pojedynek używanych | Golf vs Focus

tyłu wielowahaczowe zawieszenie, a na liście opcji zagościła uznawana za wzór dwusprzegłowa skrzynia DSG. Gaz Wysoka jakość wykonania, odporność na korozję, komfortowe zawieszenie Hamulec Nietrwałe zawieszenie, problemy z silnikiem 2.0 TDI (do 2007 r.) CZYTAJ WIĘCEJ: Ford Focus II vs

Dodge Dart z metką SRT4

, fenomenalne jak na standardy amerykańskie, wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz kolumny McPhersona z przodu. Można się spodziewać, że bardzo korzystnie wpłynie to na  prowadzenie mocnego kompaktu. Najwięcej spekulacji dotyczy jednostki jaka miałaby trafić do pod maskę. Pod uwagę brane są trzy silniki

Mitsubishi ASX po faceliftingu - ceny

multimedialny system MMCS kuszą klientów odświeżonym wyglądem. Warto też wspomnieć o zmianach niewidocznych na pierwszy rzut oka. Inżynierowie przekonstruowali tylne zawieszenie wielowahaczowe, dzięki czemu - jak zapewnia producent - w znaczący sposób poprawiła się stabilność pojazdu oraz komfort jazdy. Auto

Pojedynek używanych | Passat vs Avensis

niezawodnego poprzednika. Niestety unowocześnienie konstrukcji związane jest z pewnymi problemami. Z przodu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie za stopu aluminium, które jest drogie w zakupie i sprawia sporo problemów na polskich drogach. Najwięcej problemów sprawiał silnik 2.5 TDI. Kilka lat temu dobrym

Zajrzyj do środka nowej B-klasy

B-klasa jak marzenie Opracowana od podstaw platforma, niżej poprowadzona linia dachu (a co za tym idzie - obniżony środek masy), wielowahaczowe tylne zawieszenie i wersja z napędem na cztery koła - to tylko niektóre z nowości, jakie Mercedes przygotował dla B-klasy. Jak wynika z pierwszych

Pierwsza jazda nowym Mercedesem Klasy C. Zmian jest sporo, choć na to nie wygląda

komfortu i zwinności Niezależnie od wersji silnikowej odnowiona klasa C prowadzi się bardzo dobrze. Układ kierowniczy jest precyzyjny i idealnie wyważony, zawieszenie wielowahaczowe zapewnia doskonałe połączenie komfortu i sportowego prowadzenia. To nie jest „dziadkowy” Mercedes. Nowa klasa C

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe Masa 1590 kg 1707 kg 1609 kg 1725 kg Poj. bagażnika 603/1731 l 588/1716 l 603/1731 l 588/1716 l Poj. zbiornika paliwa 70 l 70 l 70 l 70 l 0-100 km/h 8,9 s

Nowa B-Klasa już we wrześniu

m.in. niższą karoserią, a co za tym idzie - obniżonym środkiem ciężkości. Lepsze prowadzenie ma również zagwarantować wielowahaczowe tylne zawieszenie. W przyszłości pojawi się odmiana z napędem na cztery koła oraz usportowiona wersja nadwoziowa, stylizowana na coupe. Tą ostatnią zainteresują się

Skoda Octavia vRS | Pierwsza jazda | RS6 dla Kowalskiego

prędkością docenią wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz elektroniczny system XDS+, spowalniający wewnętrzne koła na szybkich łukach. Coś w imię zasady, że czasem trzeba zwolnić, by szybciej dotrzeć do celu. Jest też aspekt wizualny. Najnowszego vRS-a poznamy m.in. po "ostro" ciętych zderzakach

Salon Los Angeles 2013 | Porsche Macan

zakrętach. Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły Macana będzie można zamówić z jednym z trzech rodzajów zawieszenia. Pierwsze to standardowe zawieszenie wielowahaczowe pozbawione możliwości regulacji (prześwit: 205 mm). Za dopłatą będzie można dostać sterowane zawieszenie Porsche Active

Dane techniczne

Zawieszenie przód - kolumny McPherson Zawieszenie tył - wielowahaczowe, niezależne Przeglądy - 15 tys. km Gwarancja

Nowy Seat Leon ST | ceny w Polsce

posiada zawieszenie wielowahaczowe. Ceny wersji FR z silnikiem benzynowym startują od 78 600 zł, a z dieslem - od 94 100 zł. Nowością w ofercie Leona ST jest opcjonalny Aktywny tempomat ACC, który potrafi utrzymywać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu, bez ingerencji kierowcy. Wersję FR można

Dane

* Zawieszenie - wielowahaczowe, pneumatyczne z elektroniczną regulacją tłumienia Opony - 235/50 R18 Przeglądy - co 16 tys. km

Dane techniczne

: automatyczna, 5-biegowa napęd: na cztery koła zawieszenie: przód - kolumny MacPhersona, tył - wielowahaczowe hamulce: tarczowe, wentylowane ogumienie: 215/45 ZR 17 wymiary (dł./szer./wys.): 4665x1730x1425 mm rozstaw osi: 2670 mm zużycie paliwa (średnie): 9,6 l/100 km

Ford Edge 2.0 TDCi | Test miesiąca, cz. 2 | Właściwości jezdne

dziecinnie łatwo. W Edge'u króluje komfort. Nieskomplikowane, ale bardzo sprawne zawieszenie (przód kolumny McPhersona, tył wielowahaczowe) znakomicie tłumi nierówności. Sztuka tym bardziej trudna, gdy tak jak w egzemplarzu testowym zamontowane są 20-calowe felgi. Jedynie na poprzecznych nierównościach może

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

podstawowym modelu A3 montowana jest belka skrętna w wersjach mocniejszych, jak w naszej testówce wbudowane jest zawieszenie wielowahaczowe. Do tego dochodzi opcjonalny pakiet S-line, w którego skład wchodzi obniżone o 2,5 cm zawieszenie i 19 calowe felgi. To też ma spory wpływ na bardzo pewne zachowanie tego

Toyota Prius IV | Pierwsza jazda | "Bjutiful"

część konstrukcyjna jest albo nowa, albo diametralnie zmodyfikowana. Trudno potwierdzić prawdziwość tych słów, ale z jednym zgodzić się trzeba - Priusa IV od Priusa III dzieli przepaść. Nowa hybryda ma o 60 proc. sztywniejszą konstrukcję, środek ciężkości usytuowany o 25 mm niżej, wielowahaczowe

Honda Civic X | Pierwsza jazda | Czas turbo

prowadzenie Civica. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe (standard w każdej wersji), z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, w opcjach pojawiły się adaptacyjne amortyzatory. Nowe jest zawieszenie, nowy jest też układ kierowniczy, dodatkowo siedzimy znacznie niżej, a auto stało się

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. IX | W terenie

odbiegającego od typowej konstrukcji samochodu osobowego. Samonośne nadwozie nie jest w żaden sposób wzmocnione choćby szczątkową ramą. Z przodu znajdziemy klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu zaś wielowahaczowe zawieszenie, umożliwiające zastosowanie napędu obu osi. Nawet prześwit, wynoszący 170 (koła: 16"

Porsche Cayenne GTS | Test | Już nie to samo?

cztery koła Wymiary 4855 x 1954 x 1688 mm Rozstaw osi 2895 mm Zawieszenie przód podwójne wahacze Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa 2110 kg Poj. bagażnika 618 l Poj. zb. paliwa 85 l 0-100 km/h 5,2 s (5,1 s ze Sport Chrono) Średnie

Twój pierwszy samochód | Sześć aut używanych do 10 tys. zł

cenę, omijaj ten samochód łukiem szerszym niż samoloty pasażerskie omijają obecnie wschodnią Ukrainę. Większość modeli jest mocno wyeksploatowana. Często hydropneumatyczne zawieszenie będzie wymagało większej uwagi (wymiana pompy BHI, przewodów) i chociaż ceny tych części nie przyprawiają o zawrót

Hyundai i30 | Nowy samochód dla ludu

hamulcom (średnica tarcz hamulcowych z przodu wzrosła do 288 mm) i30 znacznie lepiej i pewniej hamuje. Jedną z ważniejszych cech nowego i30 ma być też komfort jazdy. We wszystkich wersjach auta zastosowano wielowahaczowe zawieszenie tylne z podwójnym wahaczem dolnym i odpowiednimi amortyzatorami. Hyundai

Chevrolet Camaro SS - galeria

połączeniu z manualną lub automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Nowe coupe otrzymało w pełni niezależne, wielowahaczowe zawieszenie obu osi i system kontrol stabilności, u Chevroleta zwany StabiliTrak. Nowością w wersji SS będzie funkcja Performance Launch Control, pozwalająca dzięki

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | Priapizm

Wymiary 484,6 x 194,3 x 174,9 cm Rozstaw osi 291,4 cm Zawieszenie przód niezależne, wahacze poprzeczne Zawieszenie tył niezależne, wielowahaczowe Masa własna 2403 kg Poj. bagażnika 782/1554 l Poj. zbiornika paliwa 94 l Średnie zużycie paliwa 14,0 l

Kolejny VW Beetle coraz bliżej

zawieszenie wielowahaczowe. Pod maską znak czasów - silniki w duchu downsizingu. Najmniejsza jednostka będzie mieć pojemność 1,2 litra (105 KM), większa 1,4 l osiągnie moc 160 KM, a najmocniejszy w gamie silnik wyciśnie 210 KM z dwóch litrów pojemności. Dla oszczędnych przewidziano dwa diesle do wyboru: 1,6

Lotusy w Polsce | Pierwsza jazda

, ręczna Zawieszenie przód wielowahaczowe Zawieszenie tył    wielowahaczowe Ogumienie    225/45 R17 Wymiary 378x172x111 cm Rozstaw osi    230 cm Masa    876 kg Poj. bagażnika    115 l Poj. zbiornika paliwa    43 l

Dane techniczne

automatyczna, 4-biegowa automatyczna, 5-biegowa napęd: na tylne koła na przednie koła na tylne koła zawieszenie: wielowahaczowe

Porsche 911 GT3 R | Lżejsze i szybsze od GT3 RS

), system podnoszenia air jack (4 gniazda). Zawieszenie przód: kolumny MacPhersona z regulacją wysokości, pochylenia i zbieżności, piasty z centralną śrubą, regulowane stabilizatory (po obu stronach), tył: zawieszenie wielowahaczowe z regulacją wysokości, pochylenia i zbieżności, piasty z centralną

Wrześniowy numer Auto Motor i Sport

klasa S - Flagowy Mercedes na testowej ścieżce zdrowia TECHNIKA 86 System y parkowania - Test systemów w 10 autach - same wpasowują się w lukę przy krawężniku. Jak im to wychodzi? 94 na Zawiasach McPherson i zawieszenie wielowahaczowe - które lepsze? 96 Szok przyszłości- Volvo eliminuje

Ford S-Max 2.0 EcoBoost PowerShift - test | Za kierownicą

kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 225/50 R17 Masa 1600 kg Poj. bagażnika 285/2100 l Poj. zbiornika paliwa 70 l 0-100 km/h 8,5 s Średnie spalanie 8,1 l/100 km V maks 221 km/h Cena od 131 750 zł

Dane techniczne

ręczna, 6-biegowa napęd: na koła przednie na koła przednie zawieszenie: wielowahaczowe wielowahaczowe

GMC Terrain 2.4 SLT | Test | Znak czasu

niezależne wielowahaczowe zawieszenie. W parze z poprawnym prowadzeniem idzie też bardzo sztywno jak na samochód tej klasy zestrojone zawieszenie. W Polsce mogłoby być uznane za sztywne, ale na stosunkowo prostych drogach Florydy było wręcz odpowiednie. Pewnie wydaje się Wam, że silnik o pojemności 2,4 l

Toyota Corolla E 11 (1997-2001) - opinie Moto.pl

stylizacją, ani pełnym szarego plastiku wnętrzem, ani paletą silników, ani własnościami jezdnymi, ani pojemnością bagażnika (hatchback 3d - 280 l, hatchback 5d - 372 l, sedan - 390 l, kombi 308 l). Benzynowe silniki były jednak ciche i oszczędne, wielowahaczowe zawieszenie tylne zapewniało wysoki komfort

Mazda 3 FL - test | Pierwsza jazda

5-ręczna 6-manualna 6-manualna Napęd na przednie koła na przednie koła na przednie koła Zawieszenie przednie kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tylne wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe Wymiary 446 x 175,5

Mitsubishi ASX - test | Pierwsza jazda

. bagażnika (l) 410/1193 410/1193 410/1193 Masa własna (kg) 1460 (1525) 1460 (1525) 1290 Masa dop. całk. (kg) 2060 2060 1870 Zawieszenie przód kolumny McPherson kolumny McPherson kolumny McPherson Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe

Citroen C5 1.6 THP | Test | Francuski z krwi i kości

Moc 155 KM przy 6000 obr./min Maks. moment obr. 240 Nm przy 1400 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 6-biegowa, manualna Wymiary 478 x 186 x 146 cm Rozstaw osi 282 cm Opony 225/55 R17 Zawieszenie przód wielowahaczowe, hydropneumatyczne

Dane techniczne

/h skrzynia biegów: automatyczna, 5-biegowa napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny MacPhersona, tył - wielowahaczowe hamulce: tarczowe, przód - wentylowane ogumienie: 215/55 R 16 wymiary (dł./szer./wys.): 4822/1798/1500 mm rozstaw osi: 2830 mm średnica zawracania: 11,2 m masa własna

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

270 cm 270 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe Masa własna 1345 kg 1425 (1455) kg

Grizzly 700FI - lider quadów przeprawowych.

: Automatyczna, pasek klinowy, podwójny zakres, bieg wsteczny Rozruch: Elektryczny Zawieszenie przód: zawieszenie wielowahaczowe Zawieszenie tył

Nowa Lancia Thema | Galeria

setki, prędkość maksymalna 240 km/h i średnie zużycie paliwa na poziomie 9,4 l/100 km. Tylnonapędowa Thema ma na nowo skrojone wielowahaczowe zawieszenie i elektrohydrauliczny układ kierowniczy o bardziej spontanicznych nastawach. Auto zostało także uzbrojone w dodatkowe, dźwiękochłonne panele

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

własności jezdne i duży wybór zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych, ale jednocześnie zmuszono użytkowników do dużej dbałości o techniczną stronę auta. Takie rozwiązania jak wielowahaczowe zawieszenie tylne, bezpośredni wtrysk benzyny, podwójne doładowanie czy dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Salon Frankfurt 2011 | Nowości Alfy Romeo

. Pomaga jej w tym umieszczony centralnie, 1,75-litrowy turbobenzyniak o mocy 200 koni, dwusprzęgłowa skrzynia, tylny napęd, przednie zawieszenie wielowahaczowe i tylne oparte na kolumnach MacPhersona oraz niewielka masa własna - zaledwie 850 kg, rozłożone w proporcji 40:60. Ten wynik Alfa Romeo 4C Coupe

Dane techniczne: Škoda Octavia Combi 1.9 TDI Adventure 4x4/Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 1.9 JTD Progression

skrzynia biegów ręczna, 6-biegowa ręczna, 6-biegowa napęd na cztery koła na cztery koła zawieszenie przód - wielowahaczowe, tył

Peugeot 407 SW - test | Za kierownicą

przy 4000 obr/min Skrzynia biegów 5-ręczna Napęd na koła przednie Zawieszenie przednie wielowahaczowe

Skoda Octavia | Test długodystansowy cz. IV | Bratobójczy pojedynek z VW Golfem

tłumi nierówności nawierzchni. Oba modele oferowane są z dwoma rodzajami tylnego zawieszenia - standardowo z belką skrętną. Zawieszenie wielowahaczowe montowane jest dopiero z mocniejszymi silnikami - w Skodzie od mocy 150 KM, a w VW od 120 KM. Przy codziennym, normalnym użytkowaniu, bez wizyty na torze

Mercedes 190 kończy 30 lat

Mercedes 190 jest stworzony do szaleństw. I kosztuje niewiele « Model 190 miał również bardzo przyzwoite, wielowahaczowe zawieszenie (później trafiło do klasy E i C) oraz takie zdobycze cywilizacji jak pasy z napinaczami, poduszki powietrzne i ABS. Co do silników, to pod maską mógł pracować albo

Dane techniczne

- 80 l Masa/ładowność - 1630/530 kg Zawieszenie przód - kolumny resorujące/powietrzne za dopłatą, Zawieszenie tył

Kia Ceed - Test | Pierwsza jazda | Nowy początek

MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe Masa własna 1307 kg 1317 kg 1414 kg 1424 kg 1424 kg Poj. bagażnika 380/1318 l 380/1318 l 380/1318

Saab 9-3 (2002-2011) - opinie Moto.pl

rozwiązania techniczne. Postawiły one Saaba wyżej w hierarchii samochodów zaawansowanych technologicznie. Korzystali na tym użytkownicy 9-3, opatrzonego dodatkowym przydomkiem SportSedan (pokazane później kombi nazwano SportCombi), zyskując auto z doskonałym podwoziem (tylne zawieszenie wielowahaczowe

Hyundai ix35 - test | Za kierownicą

nieutwardzonymi drogami przez lasy i pola w okolicach Warki. Dziury i doły ujawniły hałas dobiegający z tylnego zawieszenia. Także zwinięta roleta i "piąty" pas w tych warunkach generowały dodatkowe dźwięki. Poza tym auto spisało się wręcz zaskakująco dobrze. Przejazd do wsi Studzianki Pancerne

BMW 3 Touring - test | Pierwsza jazda

podwójny drążek poprzeczny podwójny drążek poprzeczny podwójny drążek poprzeczny Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe Masa własna 1500 kg 1490 kg 1605 kg Poj. bagażnika 495-1500 l 495-1500 l 495-1500 l Poj. zb. paliwa 60 l 57 l 57

SsangYong Tivoli | Pierwsza jazda | Siła przebicia

(główny ma wycięcie na tablet). Ponadto, tak jak nadwozie, można je wykończyć w różnych kombinacjach kolorystycznych. Poza czernią dostępne kolory to beżowy i czerwony. Po dokładnych oględzinach pora na odbycie jazdy próbnej. Już wyjazd z parkingu daje znać, że crossover ma twardo zestrojone zawieszenie

Lexus GS | Pierwsza jazda | Nokaut dla konkurencji

x 145,5 cm 485 x 184 x 147 cm 485 x 184 x 145,5 cm Rozstaw osi 285 cm 285 cm 285 cm Zawieszenie przód podwójny drążek poprzeczny podwójny drążek poprzeczny podwójny drążek poprzeczny Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe Masa

Mitsubishi Outlander - test | Pierwsza jazda

cm 465,5 x 180 x 168 cm Rozstaw osi 267 cm 267 cm Zawieszenie przód kolumna MacPhersona kolumna MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe Masa 1485-1515 kg 1555-1580 (1580-1610) kg Poj. bagażnika 591 l 591 l Poj. zb. paliwa

VW Golf Cabrio GTI - test | Pierwsza jazda

. Skrzynia biegów 6-ręczna (6-DSG) Napęd na koła przednie Wymiary 424,6 x 178,2 x 142,3 cm Rozstaw osi 257,8 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa 1533 (1555) kg Poj. bagażnika 250 l Poj. zb. paliwa 55 l

Mercedes 190E - 30 urodziny

podstawowych koncepcji w 77 wariantach. Owocem tych prac było m.in. wielowahaczowe tylne zawieszenie, które wtedy było zupełną nowością. Mercedes wyspecjalizował się w produkcji aut klasy wyższej. Model 190 miał być przełamaniem tej konwencji. Pochyleniem się nad zupełnie nowymi klientami. Światowa

Mercedes 190 - 30 urodziny

podstawowych koncepcji w 77 wariantach. Owocem tych prac było m.in. wielowahaczowe tylne zawieszenie, które wtedy było zupełną nowością.Mercedes wyspecjalizował się w produkcji aut klasy wyższej. Model 190 miał być przełamaniem tej konwencji. Pochyleniem się nad zupełnie nowymi klientami. Światowa premiera

Toyota Auris - więcej cen i szczegółów

lusterka boczne z podgrzewaniem, komputer pokładowy, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz centralny zamek. Co ciekawe, podstawowa odmiana Aurisa to jedyny wariant modelu, w którym zastosowano z tyłu belkę skrętną. Wszystkie pozostałe wyposażone są w zawieszenie wielowahaczowe. Oprócz wspomnianej wyżej

Mercedes ML 350 - test | Za kierownicą

/179,6 cm Rozstaw osi 246,9 cm Zawieszenie przód podwójne wahacze poprzeczne Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa 1090/451 kg Poj. bagażnika 690/2010 l Poj. zb. paliwa 70 l 0-100 km/h 7,4 s Średnie spalanie 7,4 l/100 km V-maks 224

Fiat Freemont - test | Pierwsza jazda

cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe Masa 1870 kg 1870 kg Ogumienie 225/65 R17 225/65 R17 Poj. bagażnika 145/540/1461 l 145/540/1461 l Przyśp. 0-100 km/h 12,3 s 11 s

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

koła przednie na koła przednie Wymiary 486,5 x 185,5 x 146,5 cm 486,5 x 185,5 x 146,5 cm Rozstaw osi 273,7,5 cm 273,7,5 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe Masa 1635 kg (1595) 1699

Peugeot 508 - test | Pierwsza jazda

145,6 cm 481,3 x 185,3 x 147,6 cm Rozstaw osi 281,7 cm 281,7 cm Zawieszenie przód podwójny wahacz MacPherson Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe Masa/ładowność 1540/615 kg 1430/670kg Poj

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

też wielkich różnic eksploatacyjnych. Rozwiązania techniczne Golfa, Jetty, Bory i Vento mało się różnią. Istotny jest tylko fakt, że Bora ma wielowahaczowe zawieszenie, podczas gdy Golf czwartej generacji dysponował przy tylnej osi belką skrętną. W innych przypadkach nawet podwozie ma te same

Honda Civic 1.8 i-VTEC 4d

poprzednika. Rozstaw osi powiększył się o 8 cm (270 cm), a masa wzrosła o blisko 60 kg. Największym zaskoczeniem jest jednak wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Po wprowadzeniu belki skrętnej w hatchbacku - co często wytykano Hondzie jako technologiczny krok w tył - w bardziej statecznym sedanie znalazła się

Seat Ibiza Cupra 1.8 TSI | Pierwsza jazda | Upsizing

. Sportowy tryb zawieszenia sprawdza się doskonale podczas ekstremalnych przeciążeń, trudno mieć do jego pracy jakieś zastrzeżenia. I bez niego trudno wyprowadzić auto z równowagi, na tylnej osi pracuje bowiem niezależne zawieszenie wielowahaczowe - rzadkość w tej klasie. Wszystko, co dobre szybko się

Mazda 6 | Pierwsza jazda | Dobre wrażenie

[275] cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna 1300 [1310] kg 1330 [1340] kg 1360 [1375] kg Poj. bag. 483 [506/1648] l Poj. zb. pal. 62 l Śr. spalanie 5,5 [5,6] l/100 km 6 (6) [6 (6)] l/100 km 6,3 [6,4] l

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

benzynowym. W sprincie od 0 do 100 km/h nawet o ponad sekundę szybsze. Używany Nissan Qashqai (2006 - 2013) Zawieszenie Nissana Qashqaia (z przodu niezależne z kolumnami McPhersona, z tyłu z belką skrętną; jedynie odmiana z napędem na cztery koła jest z tyłu wyposażona w zawieszenie wielowahaczowe

Mitsubishi Lancer - Z paszczą rekina

400 l 400 l Zawieszenie przednie kolumny MacPherson kolumny MacPherson kolumny MacPherson Zawieszenie tylne wielowahaczowe

Wielowahaczowe zawieszenie...

wujaszek_joe napisał: > niedawno jechałem (nie prowadziłem) takim antykiem, w stanie wypieszczonym. > Urzekło mnie zawieszenie. Na drodze w trakcie remontu przy prędkości 10km/h now > oczesne auta każdy wybój przekażą pasażerom, a mercedes wygodnie sobie przepłyn > ął

Zawieszenie wielowahaczowe - dobry mechanik?

Witam. Mam do wymiany tuleje tylnego zawieszenia w focusie. W seriwsie forda raczej golą, także wolałbym to robić gdzie indziej. W związku z tym pytanie, czy w Tbg lub okolicy jest jakiś dobry mechanik, który zna się na zawieszeniach wielowahaczowych i potrafi ustawić ich geometrię? Ktoś

ona ma wielowahaczowe zawieszenie

Opisywana corolla miała wielowahaczowe tylnie zawieszenie. Było to jeszcze przed focusem. Najnowszy model jak i dopiero co schodzący mają już belke. Japonczycy robia zatem odwrotnie niż niemcy przechodząc od bardziej zaawansowanych roziwązań do bradziej prymitywnych. Podobnie robi honda

Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Jest droższe wymaga droższych napraw a jego zalety wyglądaja na manipulację producentów. O zajmowanej przestrzeni nie wspomnę.

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Komfort zależy w pierwszej kolejności od opon. Wielowahaczowe zawieszenie uważane jest za bardziej sportowe, więc daje się do niego opony o niższym profilu czyli mniej komfortowe.

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

przeciwnie? > Komfort zależy w pierwszej kolejności od opon. Wielowahaczowe zawieszenie uważa > ne jest za bardziej sportowe, więc daje się do niego opony o niższym profilu cz > yli mniej komfortowe. ergo: zawieszenie wielowahaczowe nie ma nic wspólnego z komfortem. Nie ma to jak stary

Re: Zawieszenie wielowahaczowe - dobry mechanik?

Słyszałem, że w serisach tną i wymieniają całe wahacze dlatego kosztuje to właśnie ok 3000 zł. Byłem już u jednego mechanika ale stwierdził że to zbyt skomplikowana robota :( Będe wdzięczny za namiar na tą hurtownię (upi26@o2.pl) planuje jeszcze rozdząd wymienić. Pozdrawiam!

Re: Zawieszenie wielowahaczowe - dobry mechanik?

Witam.Tez mnie czeka wymiana w Focusie kombi.Jesli chodzi o serwis to nawet nie ma co w to wchodzic kalkulacje jaka mi zrobili razem ze srubami by tez raczej trzeba nowe to kwota 3000zł plus robocizna 600zł.Mam zaufana hurtownie w warszawie z czesciami do forda oryginalnymi zawsze tam zamawi

Re: Zawieszenie wielowahaczowe - dobry mechanik?

kupiliscie rzechy z przebiegem 65 000 /od emeryta/ to teraz placcie bo autko ma na serio 470 000 :)

Re: Zawieszenie wielowahaczowe - dobry mechanik?

U Krzysztofa Jajko jest Waluś-wg mnie najlepszy mechanik w Tarnobrzegu!!!!On ci to zrobi na pewno !!! Ul Polna obok Słomki w Tbg

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Komfort zawieszenia a jego typ to naprawdę ciężki temat z wieloma zmiennymi i wszystko w sumie zaczyna się na etapie powstawania koncepcji auta. Jak auto ma być komfortowe, to - wyłączając parę wyjątków - będzie bez względu na typ zawieszenia. Problemy zaczynają się wtedy, gdy chodzi o szczegóły i

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

dr.buzz napisał: > taaa jasne... ...przecież to oczywiste... lepiej kupić prostego jak konstrukcja cepa Citroena Saxo, z niezawodną tylną belką na przykład. A nie BMW z wielowahaczowym zawieszeniem, do którego można latami nie zajrzeć (jak ja na przykład), nie wymagającym niczego, poza

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

No to może inaczej: które zawieszenie jest zwyczajnie bardziej komfortowe, albo które przynajmniej daje szanse, że na górskiej drodze (na przykład przełom Ardéche) dzieci z tyłu później się porzygają? -- "Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge." - Charles Darwin

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

prawdziwy jaktajmer, natomiast Lancia Trevi to jakiś złom. Tak samo z wielowahaczem. Ileż to ja razy słyszałem/przeczytałem, że "auto świetnie się prowadzi, bo ma zawieszenie wielowahaczowe" albo "auto źle się prowadzi, bo z tyłu jest belka skrętna". Jak że mam Megane R26, nigdy nie zapomnę, jak w

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Jeśli ktoś stwierdzi, że podczas, normalnej codziennej jazdy, czuje różnicę pomiędzy wielowahaczem z tyłu w (na przykład) Golfie i belce w Civicu albo Bravo, to uważam, że taki ktoś się marnuje i powinien pracować jako tester zawieszenia u producenta. Nie chce mi się szukać linków ale wszelkie

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Moje obecne auto z belką (Verso) prowadzi się dużo lepiej i stabilniej zwłaszcza przy dużych prędkościach od mojego poprzedniego auta z niezależnym zawieszeniem z tyłu (Civic żelazko) mimo że jest też od niego dużo wyższe. Jest przy tym nieporównanie bardziej komfortowe (piszę o zawieszeniu, nie o

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

nie ma jak porównać) i przy większym przebiegu nie będzie wymagać takich wydatków jak wielowahacz. Większości ludzi w zupełności wystarczy, zwłaszcza w rodzinnych samochodach i nie zauważą różnicy. Z drugiej strony na pewno nie da się zbudować zawieszenia state of the art na belce, tylko kto takiego

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Przykładowo: miałem Camry z wielowhaczem i bardzo miękkim zawieszeniem z wysokim współczynnikiem przechyłów i tym samym rzygania przez dzieci. Wiele aut z belką jest zestrojonych znacznie bardziej twardo i prowadzi się lepiej, sztywniej w zakrętach, choćby przywołane ufo. -- Mam swój gust

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Co do komfortu - zależy to od tzw. zestrojenia zawieszenia, które może być różne przy obu rozwiązaniach, więc nie da się z góry określić, które będzie bardziej komfortowe. Jeśli już to bardziej zależy to od amortyzatorów. Jeśli chodzi o rzyganie - też nie da się z góry określić, bo to z kolei

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

crannmer napisał: > Bylo zasluga przede wszystkim pol metra dluzszego rozstawu osi oraz dwoch ton m > asy wlasnej. No właśnie. Podałem mu przykład ze wszech miar (pomimo pozorów) porównywalnych aut (fakt- Opel jest krótszy o ponad 30cm od BMW, ale rozstaw osi ma mniejszy już tylko

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

lazy.eye napisał: > Jeździłem trochę Oplami i może te silniki są nowoczesne ale w praktyce są cienk > ie. Jeździłem też BMW 540 z prędkościami dobrze ponad 200 i auto zachowywało si > ę bardzo stabilnie co było zasługą min. aerodynamiki. Bylo zasluga przede wszystkim pol metra dl

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

milos75 napisał: > czy ktoś testował tę Daćkę pod tym kątem? Nie spotkałem się, ale może się kiedyś uda na jakimś spędzie dacio-właścicieli... (Coś podobnego przeprowadził holenderski automobilklub w ramach testu łosia - tyle że tam było pełne i działające 4x4 plus ESP oraz gołe 4x2, ci

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

milos75 napisał: > trzeba by było wziąć dwa dokładnie takie same auta, > gdzie jedyną różnicą jest w jednym belka, w drugim > wielowahacz - a nie jest to możliwe. To jeszcze zależy od interpretacji słówka "dokładnie" (; - duster ma właśnie coś takiego: wersje 4x4 mają wielowah

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

przerost formy nad trescia w nowym passaacie czy poprzednim odeszli od tego jak sie nie jest wielbicielem zapie...nia w zakretach, ja nie jestem bo nie widze potrzeby to chyba lepiej odpuscic

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

min. to minimum, pewnie chodziło Ci o m.in. :-) -- Mam swój gust, któremu nic do tego i przede wszystkim nie kieruje stereotypami.

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

lazy.eye napisał: > Oprócz tego jaką samochód ma aerodynamikę to na zużycie wpływa jeszcze bardzo d > użo czynników. Z tego co piszesz wynika tylko, że Opel ma gorsze od BMW silniki > . Znaffca... no kurcze znaffca. Porównaj sobie konstrukcję X16XE (Opel) i M43B16 (BMW) i odpo

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

simon_r napisał: > To ja bym na ten przykład powiedział, że: > 1. inaczej mają rozłożone masy Też racja. W BMW na stacji diagnostycznej wychodzi niemalże idealnie 50-50 (z diagnostą w środku - nawet gdzieś wydruk z któregoś z przeglądów sobie na pamiątkę zachowałem) Opel jest ciut

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

lazy.eye napisał: > Wydaje mi się, że ma to znaczenie przy szybkiej jeździe powyżej 150kmh i przy c > ięższych samochodach. Etam. Poza tym jazda z taką prędkością to grzech i dymanie Św. Krzysztofa Ciężko to wyczuć bo więcej chyba zależy od odpowiednio do > branych amorty

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

zmiany_zmiany napisał(a): > Focus jeździ w smutny sposób? Focus, moim zdaniem, jeździ genialnie w porównani > u do golfów, astr, meganów, 307 i w zasadzie całej reszty Pomijając już, że słowo "genialny" jest ostatnimi czasy nadużywane zdecydowanie, to napisz, co właściwie ono oznacza

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

To już chyba lepiej "ufo" z sedanem tej samej generacji (ma wielowahacz). Żelazko to raczej prehistoria, nie mówiąc o tym, że nie znajdziesz niewytłuczonego egzemplarza.

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

oczywiscie ze zaleta. Przy stanie polskich drog masz wieksza sprzedaz czesci, wieksza sprzedaz roboczogodzin, wiecej zarobi panstwo na podatkach. Najlepsze jest polaczenie airmatica z wielowachaczem. Kazdy klient z takim zawiasem to wczasy na bahamach... -- Główny przedstawiciel Volvo na forum &#

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Jeździłem trochę Oplami i może te silniki są nowoczesne ale w praktyce są cienkie. Jeździłem też BMW 540 z prędkościami dobrze ponad 200 i auto zachowywało się bardzo stabilnie co było zasługą min. aerodynamiki. Jeśli jednak piszesz o swoich doświadczeniach przy pokonywaniu w miesćie zakrętów z p

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

To ja bym na ten przykład powiedział, że: 1. inaczej mają rozłożone masy 2. jedno ma napęd na tył drugie na przód co całkowicie zmienia sposób jazdy po zakrętach .... to juz samo w sobie wystarczy, żeby inaczej jeździły -- ------------ Grecja Turc

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

lazy.eye napisał: > Pokonywanie zakrętów zależy też od aerodynamiki samochodu a konkretnie od siły > dociskającej samochód. Gorszej bzdury nie dało się wymyślić? Może przy prędkościach znacznie powyżej autostradowych ma to znaczenie. Ale nie w mieście, czy na krętej trasie za m

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Wiadomo że focus to tylko zwykły samochód, ale mówimy o prowadzeniu a nie o całokształcie. Tylko że prowadzi się genialnie w porównaniu z konkurencją, przez co rozumiem rewelacyjną stabilność i precyzję przy zachowaniu niezłego komfortu (myślę o drugiej gen). Przeciwieństwo corolli - jechalo mi się

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

A jeżeli napiszę, że czuję sporą różnicę wchodząc w zakręt BMW E36 316 (masa własna 1196kg) i Oplem Astrą G 1,6 (masa własna 1208kg) - obydwa na oponach tego samego producenta, o tej samej szerokości bieżnika (akurat takie dwa, podobne do siebie pod względem masy, mocy i ogumienia, autka posiadam) t

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Hehehe to o jakich prędkościach mówimy? Pokonujesz z piskiem opon zakręty w mieście?:) Zakładam, że mówimy o wchodzeniu w zakręt z prędkością 100-150kmh i gwałtownych manewrach na autostradzie powyżej 200kmh. To, że tego nie widzisz lub nie wiesz o tym nie zmienia faktu, że BMW było optymalizowane

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

focus jezdzi tak sobie...przy predkosciach autostradowych trudno nim utrzymac jazde na wprost, ma tendencje do myszkowania...bardzo nieprzyjemne uczucie, ktore powoduje za ma sie wrazenie jazdy autem niebezpiecznym...

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

> A jeżeli napiszę, że czuję sporą różnicę wchodząc w zakręt BMW E36 316 (masa wł > asna 1196kg) i Oplem Astrą G 1,6 (masa własna 1208kg) - obydwa na oponach tego > samego producenta, o tej samej szerokości bieżnika (akurat takie dwa, podobne d > o siebie pod względem masy, mo

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Transit też ma belkę, i się prowadzi wyśmienicie :-) Ale nie wiem, co ma Sprinter, z którym bym porównywał :) -- www.cytatybiblijne.pl

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

> Pamiętam, jak pierwszy raz miałem jechać Focusem. Było to już długo po pierwszy > ch jazdach, które jednoznacznie sklasyfikowały Forda jako "świetnie jeżdżący". > Ja po wysłuchaniu tych wszystkich ochów liczyłem na cuda, w praktyce odebrałem > Focusa jako auto owszem, miło reagu

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

zmiany_zmiany napisał(a): > Focus jeździ w smutny sposób? Jest fajnie, ale bez rewelacji. Focus, to Focus. > Focus, moim zdaniem, jeździ genialnie w porównani > u do golfów, astr, meganów, 307 i w zasadzie całej reszty Już mi tutaj nie porównuj Focusa i Golfa do Astry, Mega

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Wydaje mi się, że ma to znaczenie przy szybkiej jeździe powyżej 150kmh i przy cięższych samochodach. Ciężko to wyczuć bo więcej chyba zależy od odpowiednio dobranych amortyzatorów i układu kierowniczego.

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

Dlaczego nie, tylko czy ktoś testował tę Daćkę pod tym kątem? -- Mam swój gust, któremu nic do tego i przede wszystkim nie kieruje stereotypami.

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

> Żelazko to raczej prehistoria, nie mówiąc o tym, że nie znajdziesz niewytłuczonego e > gzemplarza. Kupiłem to auto nowe w salonie w 2004 i przez 6 lat zrobiłem nim 100 tys. km. więc mam porównanie a z tą prehistorią czy wytłuczeniem to mnie nie rozśmieszaj. -- Mam swój gust, które

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

PS Można mówić o prehistorii czy wytłuczeniu jak ktoś co dwa lata zmienia auta - z jednej starej padliny na drugą. Jak kupuje się nowe auto to jeździ się nim znacznie dłużej a nie sądzę, żeby drugi właściciel (starszy gość) od maja 2010 r. zrobił moim żelazkiem więcej jak kolejne 40-50 tys. --

norweskie przednie zawieszenie passata

znajomy leśnik poinformował mnie ze lesnicy norwescy jezdzą po lesie passatami ( w moim permanentnie sypie sie wielowahaczowe zawieszenie przodu, znakomite, ale nie na polskie dziury ) passaty te mają wzmocnione i przystosowane do trudnych warunków przednie zawieszenia podobno ktos to

Która kombinacja zawieszenia jest najlepsza ?

wielowahaczowe wahacze trójkątne drążki skrętne kolumny resorujące podwójne wahacze oś zespolona belka skrętna kolumny McPhersona sprężyny śrubowe wahacze wzdłużne oś skrętna oś sztywna oś paraboliczna wahacze poprzeczne wahacze wleczone podwójne wahacze trójkatne resory piórowe

Re: Wydybane zawieszenie po 35 tys.

V50 - wielowahaczowe tylne zawieszenie z focusa, jak mniemam, więc domniemanie o spieprzonej zbieżności jest chyba najbardziej realne.

Nowy Civic - czemu takie proste zawieszenie?

passat tez jest prostszy od poprzednika, a peugeot 307 ma prosztsze zawieszenie niz 306. Po cholere oni tak upraszczaja auta?

Prymitywne zawieszenie Audi

Jedzie się świetnie. Fakt, że z tyłu jest belka skrętna, i co z tego? W polskich warunkach to zaleta. Jak chcesz lepsze zawieszenie to kup sobie A4 gdzie zamiast mcpersona jest zawieszenie wielowahaczowe z aluminium. Mega świetnie się prowadzi, jest mega stabilne i co? Po 50tys km do wymiany.

Re: Zawieszenie - Laguna

chris62 napisał: > Jak walniesz tym wyrafinowanym kilka razy w dzire to zmienisz zdanie. wlasnie dlatego jestem zwolennikiem prostych zawieszen. Wtedy mozna jezdzic "normalnie" tzn nie slalomem miedzy dziurami. Wielowahaczowe zawieszenie powoduje ze super sie prowadzi auto ale naprawy

Re: Prymitywne zawieszenie Audi

ksmx napisał: > Jedzie się świetnie. Fakt, że z tyłu jest belka skrętna, i co z tego? W polskic > h > warunkach to zaleta. Jak chcesz lepsze zawieszenie to kup sobie A4 gdzie zamias > t > mcpersona jest zawieszenie wielowahaczowe z aluminium. Mega świetnie się

Re: Jakie auto ma ciche zawieszenie ???

z cichym i wygodnym polecam wiekszosc francuskich, ale ich trwalosc jest powszechnie znana. Polece tez passata i a4-super wielowahaczowe zawieszenie, chociaz drogie w naprawie wytrzymuje zazwyczaj okolo 60-100 tys km. I jest mega wygodne i ciche.

Re: Zawieszenie Hondy Civic - dobre czy kiepskie?

Nie zaawansowanie zawieszenia ale jego zestrojenie ma decydujacy wplyw na zachowanie w zakretach. Pamietam jak czytalem test malego chryslera (sebring czy jakos tak). Auto mialo dwie osie wielowahaczowe ale bylo tak miekkie ze autor bal sie wywrotki.

Używana Toyota Corolla (1997-2001)

wielowahaczowe zawieszenie tylne? Chyba się autor za bardzo rozpędził. Przecież corolle zawsze słynęły z prymitywizmu rozwiązań.

Re: Zawieszenie - Laguna

bimp napisał: > mam pyt. dot. tylnego zawieszenia w Lagunie II. Czy jest to rzeczywiście > zmodyfikowana belka skrętna? W tym segmencie należałoby oczekiwać chyba > czegoś bardziej wyrafinowanego? jaka tam zmodyfikowana to normalna belka i koniec. Najprostsze co obecnie moze

Zaweszenie i silnik 1,9 Tdi w audi A4

Mam zamiar kupic audi a4 i nie wiem ja sie sprawuje zawieszenie wielowahaczowe i silnik 1,9 tdi

Re: Najlepsze są 2 osie wielowahaczowe

rzeczywiście - zawieszenie ma b. dobre. W nowym Civicu z przodu są już McPhersony. Niestety. Choć w TypeR spisuje się to nieźle - dzięki dużemu utwardzeniu. Pzdr Niknejm

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

MB 124 ma z tylu zawieszenie wielowahaczowe ktory z samego zalozenia (duzo elementow) bedzie bardziej sie psulo niz prosta os zespolona. Choc faktem jest ze jest ono dosc trawale. Tu tez jest wazna inna rzecz mianowicie niekotre zawieszenia sa tak skonstruowane ze nawet wywalone daja sie

Re: Zacofane zawieszenie w Astrze III

kolumny z przodu stosują praktycznie wszyscy. Samochód, który ma zawieszenie wielowahaczowe wcale automatycznie nie musi mieć super właściwości jezdnych.

Re: Zaweszenie i silnik 1,9 Tdi w audi A4

> Mam zamiar kupic audi a4 i nie wiem ja sie sprawuje zawieszenie > wielowahaczowe i silnik 1,9 tdi Silniki 1.9 TDi sprawują się całkiem nieźle natomiast zawieszenie wielowahaczowe jest wygodne ale na naszych drogach szybko się zużywa ;/ -- Pozdrawiam, Artek

Re: K..... mac czemu VW sa takie badziewiaste???

fakt... ale prawie kazde zawieszenie wielowahaczowe sie sypie w polsce...

zawieszenie - jest komfortowe - niesportowe

rozwiązanie w Octavii II daje duży komfort w mieście. Focus malepsze zawieszenie w zakrętach, ale skłonność do korozji, wysokie spalanie i kiepskia elektryka powodują, że właśnie z Focusa 1,8 przesiadłem się na Skody. Po w sumie 160 tys.km nie żałuję.

Re: Chevrolet Camaro ZL1 | Galeria

camaro ma normalne wielowahaczowe zawieszenie. jakie zacofanie ? że blok silnika stary ?

Re: Honda CR-Z | Za kierownicą

w obecnym Civicu też jest belka skrętna. Poprzednia generacja posiada zawieszenie wielowahaczowe.

Re: co wy ciągle z tym wąchaniem zawieszenia?

jezdzilem 2 lata astra II, mozna było se zęby powybijac na dziurach i "policjantach" teraz mam b. miekkie zawieszenie (wielowahaczowe zamiast belki) i jest zdecydowanie lepiej Astrę dość dobrze wspominam, ale jednak komfort nie jest mocna stroną tego auta (dodam b. niewygodne fotele oraz hałas

Re: kijanka czy meganka ?

żadnemu z nich nie pomoże wielowahaczowe zawieszenie.. oba mają spieprzone wspomaganie kierownicy. ------------------- Jak schudnąć?..

Re: Zacofane zawieszenie w Astrze III

nie tylko praca projektantów, ale i nowe maszyny robiące nowe elementy, i testy, testy..... Choć z drugiej strony dziwne, że GM do "flagowego" kompakta (Astra) wsadził takie zawieszenie, a wielowahaczowe zastosował w "ubogim" Lacetti (Daewoo/Chevrolet). Polityka co nieco dziwna.

Re: Jakie auto ma ciche zawieszenie ???

rasiauskas napisał: > z cichym i wygodnym polecam wiekszosc francuskich, ale ich trwalosc jest > powszechnie znana. > > Polece tez passata i a4-super wielowahaczowe zawieszenie, chociaz drogie w > naprawie wytrzymuje zazwyczaj okolo 60-100 tys km. I jest mega wygodne

Re: Volkswagen Jetta (1979-2010)

Bora miała wielowahaczowe zawieszenie z tyły tylko w wersji 4motion, z tego co się orientuje...

Re: Zacofane zawieszenie w Astrze III

jeśli chodzi o ogólne właściwości jezdne a ma to wg ciebie archaiczne > zawieszenie z tyłu czyli belka skrętna. A kolumny te tzw. proste kolumny z > przodu stosują praktycznie wszyscy. Samochód, który ma zawieszenie > wielowahaczowe wcale automatycznie nie musi mieć super właściwości

Re: 10 rad mistrza ekonomicznej jazdy

"Mam także VW Golfa IV 1,4 80KM. (..) Natomiast wielowahaczowe zawieszenie jest świetne" To bardzo ciekawe...

Re: Renault Fluence | Długi dystans

a jak tam zawieszenie ? Bo belka skrętna z tyłu to lekka kompromitacja - nawet kia ceed ma wielowahaczowe.

A6 ma z tyłu belke skrętna jak opel corsa

rasiauskas napisał: > stereotypach i bzdurach. Zawieszenie w audi jest bardzo dobre-dla twojej > wiadomosci wielowahaczowe o bezpieczenstwie tego auta(avensis) tez mozna dlugo Bzdura do kwadratu. Chyba nigdy nie widziałeś audi A6. Poprzednie A6 ma z tyłu belke skrętną czyli takie

Re: Która generacja Hondy Civic podoba Ci się naj

Patrzcie, od 1988 r. montowali wielowahaczowe zawieszenie, a w VIII gen. zmienili na belkę skrętną. Czegoś tu nie rozumiem ...

Re: BMW serii 3 kontra Mercedes C-klasa | Konfron

to ja w W211 mam z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Czy zatem mercedes i BMw przyoszczędzili na belkach ? to by było niewiarygodne

Re: Nowy Civic - czemu takie proste zawieszenie?

kolorowych prospektach (wygląd, silniki, spalanie), a przyoszczędzić na tym, na co większość ludzi nie zwraca uwagi - zawieszenie :-(( > Widac chyba ze producenci oszcedzaja bo passat tez jest prostszy od > poprzednika, a peugeot 307 ma prosztsze zawieszenie niz 306. Po cholere oni > tak

Re: Koreańska cenowa woda sodowa

> A ile trzeba dopłacić, żeby mieć w Astrze wielowahaczowe zawieszenie z tyłu A po co, skoro 87,2% gospodyń domowych z Pułtuska nie widzi różnicy?

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

. i to by było na tyle. auto ma w tej chwili 135 tys km i w zawieszeniu nie było robione nic wiecej. amortyzatory maja ponad 70% skutecznosci,a auto jezdzi dosyc duzo z ciezka przyczepa.na tej pdst. uwazam ,ze wielowahaczowe zawieszenie z przodu nie jest nadprzecietnie awaryjne w tym modelu

Re: Najlepsze zawieszenie na polskie drogi ???

japonce. Wytrzymalosc srednio od okolo 60 tys km np renault megane I do ponad 100 tys km corolla. Jesli przednie zawieszenie jest wielowahaczowe jego wytrzymalosc jest mniejsza np. passat B5 srednio 40 tys km (choc sypia sie juz po 20 tys). Tylnie zawieszenie wielowahaczowe choc pusje sie bardziej

Re: Ceny Golfa V

A ten sprzedawany w Polsce to będzie ze Słowacji? Ciekawe jakie będzie wielowahaczowe tylne zawieszenie w wersji na EU Środkowo- wschodnią...

Nowa Octawia w 2004

Plyta podlogowa od Golfa V - tak wiec bedzie mial wielowahaczowe zawieszenie tylne. Podobne silniki jak Golf V. Ze wzgledow ekonomicznych prawdopodobnie pozostanie stary 1,9 TDI 90 KM. NA zdjeciach widac ze kombi jest bardzo ladne, podobne do Fabii kombi. Wiecej info w Auto Smieciu.

Re: AUDI A4-czy warto

Auta ladne i niezle jakosciowo ale zbyt delikatne jak na nasze drogi. Przednie zawieszenie wielowahaczowe wymaga czestyh napraw. Poza tym popularne wsrod zlodzieji.

Re: Nissan Primera (1996-2001)

Jesli chodzi o zawieszenie to w latach 92-96 z tyłu było wielowahaczowe a od 97r była belka - więc zupełnie odwrotnie niż piszecie.

Re: BMW serii 3 kontra Mercedes C-klasa | Konfron

Ja mam w W202(C-klasa 93-00) zawieszenie wielowahaczowe. Napiszę więcej nawet 190 je miała i to jako pierwszy samochód w tej klasie.

Re: co sie stało temu silnikowi?

ale o czym mowisz? O primerze? Tam nie ma poduszek amorkow z przodu, bo zawieszenie jest wielowahaczowe i amor nie jest w kolumnie, nie obraca sie

Re: Fulda Ecocontrol

Czy te opony sa podatne na ząbkowanie ? ponieważ mam zawieszenie wielowahaczowe a obecne opony, Continetale po 60 tys. sa wyzabkowane i okopnie hałasują co mnie bardzo przeszkadza

konkurencja wysiada

. Kolumny z przodu i wielowahaczowe z tylu to jest standard w tej klasie. Nie ma tu nic niezwyklego natomiast jest swietnie zgrane. Nowoczesne i zaawansowane zawieszenie maja audi A4 czy peuegot 407 ktore maja z przodu i z tylu zawieszenia wielowahaczowe.

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

. japonczyki) inne mniej trwale od sredniej (VW np. passat przednie zawieszenie wielowahaczowe wytrzymuje okolo 30 tys km)

Re: Klasa premium ha ha ha smiechu warte

Gość portalu: Kaszana. napisał(a): > Czy np.wielowahaczowe zawieszenie w Octavii II to "prościutka masówka"? > Przecież np.Renault Laguna ma prymitywniejsze zawieszenie,nie mówiąc już o > wielu kompaktach. Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

Re: Volkswagen Jetta na cenzurowanym

@RPWL Amerykanom przeszkadza belka skretna w tylnym zawieszeniu? Amerykanie to ludzie pragmatyczni. Dla nich zawieszenia tylne nie dzielą się na wielowahaczowe, z belką skrętną, zależne z resorami piórowymi, itp., tylko na dobre i kiepskie. Jetta ma najwidoczniej to drugie.

Re: Civic: No i jest pierwszy zgrzyt; tylko 4 gwi

www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=603 Widać, że jednak lepiej wziąść sedana. Nie ma ESP i do końca roku RDS ale przynajmniej wielowahaczowe zawieszenie i jest bezpieczniejszy.

Błędy wyczuwalne nosem.

Błędy wyczuwalne nosem-redaktor Gazety na salonach (genewskich) "Ford stawia też na przyjemność z jazdy. Sprawdzone zawieszenie z S-Maksa (kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu) zmodyfikowano na potrzeby limuzyny. Ford po raz pierwszy zastosował w nowym Mondeo

Re: Top 5 - Niezniszczalne

Volvo 760 początkowo też miało sztywną oś; zawieszenie wielowahaczowe pojawiło się w nim dopiero w 1987 roku. Należy także dodać, że w tym modelu godne polecenia są tylko silniki benzynowe Volvo.

Re: Type R ze szperą

Nie wierze. Civic ma belke skretną? I kreci tylko do 8000? No to już lepsza była stara civic spoon V gen, miała wielowahaczowe zawieszenie i silnik wyrabiał do 11000 obrotów.