współczynnik cx wzór

Juliusz Szalek

Citroën C6

Citroën C6

50 lat temu nie było mnie na świecie. Ba, nie było mnie nawet w planach. Ale był on - Citroën DS. Trzeba było czekać pół wieku, by Citroën, nieco zagubiony w gąszczu innych marek, odważył się nawiązać do legendy motoryzacji - modelu DS

Renault Laguna FL

Z oczu można niejedno wyczytać. Na przykład to, czy powinieneś już rezerwować stolik na wieczór dla dwojga, czy lepiej zapomnieć o sprawie. Oczy Laguna zdradzą ci zaś, że stoi przed tobą jej zmodernizowana wersja

Nieudane ataki na klasę premium

Mówisz luksus, myślisz Mercedes? Niekoniecznie. Wiele firm próbowało wkupić się w gusta klientów z grubym portfelem. Przedstawiamy samochody, dla których klasa premium okazała się nieosiągalna

Peugeot 1007 1,4 HDi

Napęd przedni Długość/szerokość/wysokość (cm) 373,1/182,6/162 Rozstaw osi (cm) 231,5 Współczynnik oporu powietrza (Cx

Honda Accord 2.4 Executive

może poszczycić się najmniejszym w swojej klasie współczynnikiem oporu powietrza - Cx 0,26. Pozwoliło to nie tylko zmniejszyć zużycie paliwa, ale i zdecydowanie obniżyć poziom hałasu w kabinie. Czym chata bogata Accord dopiero co pojawił się na polskim rynku. Za testowaną przez nas wersję Executive 2,4

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

niski współczynnik oporu powietrza Cx, który udało się osiągnąć dlatego, że DaimlerChrysler ma własny tunel aerodynamiczny Auburn Hills). Natomiast służąca mu skrzynia: a) szybka, b) nie szarpiąca podczas zmiany przełożeń, i c) odpowiednio zaprogramowana. Jeśli ktoś jest w stanie wymyślić, czego brakuje

Opór powietrza

częścią znajdującą się w „cieniu” aerodynamicznym. W rejonach, gdzie strumień powietrza odrywa się od ciała opływowego, występują silne zawirowania, tym większe im mniej opływowy kształt podlega działaniu strumienia powietrza. Doskonałość aerodynamiczną kształtów określa współczynnik Cx

Re: Formuła 1: Odcięli im skrzydła. Przednie skrz

> no to rewolucja w fizyce !!! > trzeba bedzie wywalic -ze wzoru na sile oporu powietrza - pole powierzchni > przektoju poprzecznego Nie. wystarczy do porównania dodać współczynnik siły oporu (Cx) - diametralnie różny dla różnych kształtów. To on powoduje, że mały spadochron daje większy

Człowieku czy ty kiedykolwiek widziałeś coś

płaszczyzną prostopadle do kierunku ruch, to i tak ta kwadratowa zależność od prędkości zniweluje wpływ oporu powietrza). Siła oporu powietrza wyraża się wzorem Fop=0.5 * Cx * ρ * S * V² Cx - współczynnik zależny od kształtu ciała ρ - gęstość powietrza S - powierzchnia fragmentu V - prędkość

Ile trzeba więcej KM żeby...

leciał najwięcej 110 a teraz wyciąga 116. Wiem że do tych obliczeń trzeba znać wagę i współczynnik Cx. Waży 1 tonę (930kg wóz i 70kg ja) a Cx zakładam że jest jakieś 0,3 bo to nie jest zbyt opływowe nadwozie. Wiem że jest na to wzór więc jak ktoś zna to niech mi pomoże proszę.

Re: opór aerodynamiczny - jak sie zmienia?

typson napisał: > Skąd bierze sie kwadrat w oporze powiewtrza? A skąd szescian w poborze mocy? wzór na siłe oporu powietrza : 1. F(p) = 1/2 * Cx * S * g * V^2 Cx - współczynnik kształtu (bezwymiarowy) S - powierzchnia czołowa (najwieksza pow. przekroju poprzecznego) g - gęstość powietrza V

Re: 140 km/h na autostradzie

,5). Wzrost był prawie taki, jak wzrost prędkości! Jednak jego max na gazie to jakieś 160, więc wzrost spalania trochę większy. Ale znaczenie tu miały raczej obroty silnika i nieefektywne jego wykorzystanie (powyżej max momentu obr), a nie współczynnik Cx oporu powietrza, który przy tych prędkościach jest

Obliczenia teoretyczne ...

Siła nośna skrzydła wyraża się wzorem: Fn = Cy *0.5 * ρ * S * V² Przyjmijmy dane Cy (15.7°)=1.9 - współczynnik siły nośnej ρ = 1.22 - gęstość powietrza blisko ziemi {kg/m3} S = 18 m² - powierzchnia fragmentu skrzydła {m2} V - prędkość względem powietrza {m/s} Siła oporu

Re: (R)- różniczkując graficznie...

przestaje regulować prędkość. Normalnie s > amolot leci w równowadze > > P+m*g*sin(α)=0.5*Cx*ρ*S*V² > > P - ciąg silników > m - aktualna masa samolotu > g - przyspieszenie ziemskie > α - kąt zniżania - nachylenie ścieżki > Cx - współczynnik oporu czołowego

Re: Hmm...

). Aktualna prędkość V wynika ze stanu stalonego: X=F X - siła oporu czołowego = 0.5*Cx(α)*ρ*S*V² Cx(α) - współczynnik oporu czołowego (zakres wartości zależy od konfiguracji klap, wypuszczenia podwozia) F - siła napędzająca samolot = Fc - m*g*sin(β) Fc - siła ciągu

Stary wątek odgrzebany

samochodu osobowego można - też w przybliżeniu - dla potrzeb zgrubnej oceny zjawisk - stosować dla ‘bolidu’ F1. Wynika to stąd, że iloraz Cx i S (współczynnika oporu i powierzchni odniesienia) jest zbliżony, bo F1 musi generować ten wielki docisk, co zgodnie z prawami aerodynamiki musi

Trochę teorii nie zaszkodzi..

opisania oporu kształtu można się posłużyć wzorem: Px=(V*V*r*S*Cx)/2 Px- siła oporu S -powierzchnia czołowa Cx - bezwymiarowy współczynnik siły oporu, który zależy od geometrii, (obecnie w przyzwoitych autach ok. 0,3) bez extra bagażników na dachu :( r - gęstość powietrza - tu dygresja ;to powód, że

Re: (R)- różniczkując graficznie...

równowadze P+m*g*sin(α)=0.5*Cx*ρ*S*V² P - ciąg silników m - aktualna masa samolotu g - przyspieszenie ziemskie α - kąt zniżania - nachylenie ścieżki Cx - współczynnik oporu czołowego (zmienia się z kątem natarcia skrzydła i konfiguracją, wypuszczeniem podwozia) ρ - gęstość

do ortodoxa; innym radze nie czytac

powietrza. Tak dla sprostowania, to jej wielkość (zostawmy oznaczenie przyjęte przez murowanego) O=cxhsv2 gdzie cx- to współczynnik kształtu , s- to przekrój poprzeczny , h to gęstość powietrza v to prędkość narciarza. Jak widać opór powietrza jest proporcjonalny nie do prędkości, ale do kwadratu

Czytać może każdy, bo temat prosty :)

; @@@@@ > > Oparta jest ona > właśnie na decydującym w tym przypadku działaniu siły oporu powietrza. > Tak dla sprostowania, to jej wielkość (zostawmy oznaczenie przyjęte > przez murowanego) O=cxhsv2 gdzie cx- to współczynnik kształtu , s- to przekrój > poprzeczny , h to gęstość