wtrysk bezpośredni

Moto.pl

Bezpośredni wtrysk nie boi się LPG

Bezpośredni wtrysk nie boi się LPG

Silnik z bezpośrednim wtryskiem i instalacja LPG? Dawniej jedno wykluczało drugie. Ale dziś to już zgrany tandem.

Które silniki nadają się do instalacji LPG? Prezentujemy przegląd jednostek z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa

Montowanie instalacji LPG jest w Polsce popularnym sposobem na obniżenie kosztów eksploatacji samochodu. Ale nie każdy silnik dobrze współpracuje z tego typu instalacją. Które silniki nadają się do instalacji LPG?

Czy nowoczesne silniki benzynowe naprawdę wykluczają montaż instalacji gazowej?

Nowoczesne silniki nie nadają się do instalacji LPG. Mit. I to mit, w który wierzy wielu kierowców, rezygnując przez to z oszczędności, jakie może dawać jazda na gazie. Silniki z bezpośrednim wtryskiem wcale nie boją się LPG.

Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa Czy silnikie benzynowe o bezpośrednim wtrysku umożliwią nam jazdę autami, które są dynamiczne, a jednocześnie nie zużywają dużo paliwa? W ciągu swojej niemal 120-letniej już

Czy nowoczesne silniki benzynowe naprawdę wykluczają montaż instalacji gazowej?

Czy nowoczesne silniki benzynowe naprawdę wykluczają montaż instalacji gazowej?

korzyściami, jakie daje jazda na LPG, a więc wymiernymi korzyściami. Niektórzy wciąż uważają, że instalacja LPG poprawnie działać może tylko ze starszymi i prostymi silnikami. Ich zdaniem bezpośredni wtrysk przekreśla możliwość jazdy na LPG. To również nieprawda. Instalacja LPG a nowoczesny silnik Mechanicy

Lotus Omnivore - oszczędny dwusuw

Lotus Omnivore - oszczędny dwusuw

jest do cylindrów za pomocą wtrysku bezpośredniego. Wyniki testów pokazują, że zużycie paliwa jest niższe o 10% w stosunku do konwencjonalnych silników o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa (patrz tutaj ). Niższa jest także

Ferrari FF w szczegółach | Wideo

Ferrari FF w szczegółach | Wideo

W zaprezentowanym w Genewie nowym modelu FF zadebiutował także nowy silnik Ferrari. Ma dwanaście cylindrów, bezpośredni wtrysk paliwa, ale zamiast poddać się trendom ostatnich lat, mających na celu ograniczenie zużycia paliwa, nie ma małej pojemności rekompensowanej

Inteligentny start-stop Mazdy

Inteligentny start-stop Mazdy

momentu obrotowego przy 4500 obr./min. To zupełnie nowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa (u Mazdy zwanym DISI), połączony z 6-biegową skrzynią manualną. W pogoni za ekologicznymi trendami Mazda zafundowała 2-litrowej odmianie innowacyjny

2.0 GTDi - nowy silnik (w) Volvo

2.0 GTDi - nowy silnik (w) Volvo

Na początek rozszyfrujmy skrót "GTDi". To Gasoline Turbocharged Direct Injection - czyli silnik benzynowy, turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ma pojemność 1999 cm3 i cztery cylindry ustawione w rzędzie. W głowicy pracują dwa wałki rozrządu, oba ze

Oszczędna klasa C

Oszczędna klasa C

Do tej pory silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępne były w klasie C w zestawieniu z automatycznymi skrzyniami biegów. Teraz pod maską debiutują w połączeniu z 6-biegową przekładnią ręczną, a także systemem start-stop. Niemcy deklarują

TOYOTA AVENSIS II 2.0 D4

TOYOTA AVENSIS II 2.0 D4 W zmodernizowanej Toyocie Avensis zaprezentowano najnowocześniejszą technikę w postaci silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Europejska odmiana Avensis powstaje w Burnaston, w Anglii

Nowy silnik Hyundaia

Nowy silnik Hyundaia

obrotowej silnika oraz o 12% więcej momentu w górnej części skali. Co więcej, może się przy tym pochwalić o 10 proc. mniejszym zużyciem paliwa niż w przypadku silnika ze zwykłym wtryskiem wielopunktowym. GDI zadebiutuje we flagowym modelu Sonata w

Mniejsze silniki w E-klasie

Mniejsze silniki w E-klasie

Najsłabszym dieslem w ofercie będzie teraz Mercedes E200 CDI BlueEFFICIENCY z silnikiem o pojemności 2,1 l (takiej samej jak w 220 CDI "BE"), ale o słabszych parametrach. Maksymalna moc silnika to 136 KM, a moment obrotowy 360 Nm. Dzięki niemu, auto przyspiesza do 100

Na początku był karburator [MOTO 2030]

Na początku był karburator [MOTO 2030]

jest zbyt dokładne, a potencjał silnika przez to nigdy nie zostaje wykorzystany w pełni. Znacznie skuteczniejszym rozwiązaniem jest wtryskiwanie paliwa do dolotu, a jeszcze lepiej bezpośredni wtrysk benzyny do cylindrów. To skuteczniejsze rozwikłanie problemu mało homogenicznej mieszaniny paliwa i

Używane auto w dobrej cenie? Włoskie silniki nie takie straszne. Na te warto postawić

Używane auto w dobrej cenie? Włoskie silniki nie takie straszne. Na te warto postawić

1.9 JTD Fenomenalną karierę na rynku zrobił czterocylindrowy diesel 1.9 JTD. Jednostka produkowana od lat 90. od początku stawiała na nowoczesne rozwiązania. Korzystała z bezpośredniego wtrysku common-rail, turbodoładowania i często dwumasowego koła zamachowego (pod koniec produkcji). Zależnie od

LPG to zawsze oszczędności? Mit. Musisz sobie zadać jedno ważne pytanie

LPG to zawsze oszczędności? Mit. Musisz sobie zadać jedno ważne pytanie

, kwota ta zwróci się mniej więcej po roku eksploatacji. Warto zatem pamiętać, że dopiero od tego momentu układ LPG zacznie generować realne oszczędności dla kierowcy. Wcześniej będzie to wyłącznie amortyzacja poczynionej inwestycji. Zamiast wtrysku MPi wtrysk bezpośredni. LPG pod dużym znakiem zapytania

Nowe Polo GTI. Elektronika jak u starszych braci

Nowe Polo GTI. Elektronika jak u starszych braci

turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem, która współpracuje z 7-biegową skrzynią DSG. Silnik jest zamontowany poprzecznie z przodu. Charakterystyczne jego cechy to: podwójny wtrysk (połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i wtrysku do kolektora dolotowego), komputer sterujący pracą silnika z

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

PSA – 2.0 HDI Jednym z najlepszych dostępnych na rynku silników diesla o pojemności dwóch litrów jest francuski 2.0 HDI. Kariera jednostki zaczęła się w 1999. Od początku producent postawił na nowoczesny, bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbodoładowanie. W późniejszych latach

Silnik Porsche nagrodzony

Silnik Porsche nagrodzony

Dzięki inżynierom Porsche moc silnika wzrosła o około 8% i wynosi obecnie 385 KM. Wyposażona w sześciocylindrowego boxera Carrera S mogła też wreszcie przekroczyć barierę 300 km/h (maksymalna prędkość to 320 km/

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

do 1999 w palecie silnikowej Mercedesa dostępny był wolnossący ośmiocylindrowiec 5.0 V8. Jednostka M119 trafiła pod maskę Klasy E i S, stawiając na pierwszym planie aksamitną pracę nie zaś sportowe osiągi. Oczywiście, nie spotkamy tu doładowania czy bezpośredniego wtrysku paliwa. Producent zastosował

MITSUBISHI CARISMA DI-D

MITSUBISHI CARISMA DI-D W 1997 roku Mitsubishi fanfarami zwiastowało wprowadzenie do sprzedaży w modelu Carisma pierwszego na świecie silnika benzynowego z wtryskiem bezpośrednim (GDI, patrz: "Motomagazyn" 11/98 i 2/01). Dwa lata później w

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

japońską konkurencję. Zaprezentowany w 1998 roku czterocylindrowy silnik 2.0 HDI początkowo dysponował mocą 90 lub 109 KM. Od początku rynkowej kariery producent stosował bezpośredni wtrysk paliwa common-rail rzutujący na wysoką kulturę pracy jednostki i jej osiągi. Każda z odmian wykorzystywała 8-zaworową

Hyundai i40 vs Mazda 6 III. Czy warto postawić na rodzinne auta klasy średniej z Azji?

Hyundai i40 vs Mazda 6 III. Czy warto postawić na rodzinne auta klasy średniej z Azji?

wielkiego wyboru nie mamy. Hyundai oferował tylko dwie niewielkie jednostki, zdecydowanie za słabe do ciężkiego średniaka. To 1.6 i 1.7 CRDI o mocy 115-141 KM. Diesle korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa typu common-rail, turbosprężarki ze zmienną geometrią łopat i filtra cząstek stałych (serwisowe

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

japońską konkurencję. Zaprezentowany w 1998 roku czterocylindrowy silnik 2.0 HDI początkowo dysponował mocą 90 lub 109 KM. Od początku rynkowej kariery producent stosował bezpośredni wtrysk paliwa common-rail rzutujący na wysoką kulturę pracy jednostki i jej osiągi. Każda z odmian wykorzystywała 8-zaworową

Sześć najlepszych dwulitrowych diesli. Na liście m.in. VW, Fiat, Kia i francuskie silniki

zastosował bezpośredni wtrysk paliwa common-rail, 16-zaworową głowicę, obowiązkowy filtr cząstek stałych, dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat. Na żywotność układu doładowania i pozostałych elementów kluczowy wpływ ma sposób i warunki użytkowania. Koszt regeneracji turbo

Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków

koniec jego rynkowej kariery zastąpiony został przez mniejszą i nowocześniejszą jednostkę 1.6 TDI generującą 75-105 KM. Czterocylindrowy blok przykryto szesnastozaworową głowicą, zastosowano nowoczesny, bezpośredni wtrysk typu common-rail, turbodoładowanie i dwumasowe koło zmachowe. Tutaj producent

Bierzemy pod lupę VW Golfa generacji V, VI i VII. Ceny, awarie, zalety i wady każdej

FSI 150 KM, 1.4 TSI 122-170 KM i 2.0 TFSI 200-230 KM. Korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa, nietrwałego łańcucha rozrządu i turbodoładowania (w przypadku TSI). Niestety, okazują się problematyczne i kosztowne w serwisowaniu. Jeśli jednak nastawimy się na taką wersję, szukajmy egzemplarza ze

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

niskim poziomie. Problem stanowi flagowy diesel opracowany przez Isuzu – 3.0 dCi. Dzięki doładowaniu i bezpośredniemu wtryskowi paliwa generuje skromne jak na swoją pojemność 177 KM. Osiągi są jednak wystarczające. Bolączką jednostki są natomiast osiadające tuleje cylindrów, przegrzewanie się i

Fiat Panda II i III generacji pod lupą. Świetna cena, ciekawy projekt, a jak z awariami?

ograniczoną dostępność paliwa. Amatorzy silników diesla mają do wyboru jednostkę 1.3 MultiJet o mocy 70-75 KM wyposażoną w bezpośredni wtrysk typu common-rail, turbosprężarkę bez zmiennej geometrii i trwały łańcuch rozrządu. Regeneracja wtryskiwaczy lub turbosprężarki to wydatek 600 i 1500 złotych za sztukę

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

bezpośredniego wtrysku paliwa. Wbrew intencjom producenta, jest paliwożerna i usterkowa. Benzynowym silnikom wystarczy regularna wymiana oleju co 10 tysięcy kilometrów oraz napędu rozrządu do 80 tysięcy kilometrów (łańcuch rozrządu wyceniany na około 700 złotych). Okazjonalnie trafiają się usterki zaworu

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

. Gwarantują najniższe koszty serwisowe. Dodatkowo, doskonale współpracują z instalacjami gazowymi. Jednostki TFSI i FSI wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz nietrwały łańcuch rozrządu. Obok wadliwego rozrządu, ich sztandarową bolączką jest wysokie zużycie oleju silnikowego wynikające z zastosowania

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

rozrządu opartego na łańcuchu. W późniejszych latach pojawił się bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarka ze zmienną geometrią łopat. Często dochodzi do zatarcia trzeciego lub czwartego tłoka. Przyczyna leży po stronie wadliwego czujnika ciśnienia oleju. W efekcie ciśnienie w układzie spada i

Używany kompakt z dieslem. Do 20 tysięcy złotych. No i ma się nie psuć. Jest w czym wybierać

dorosłych osób. Polecane są diesle 1.6 i 2.0 HDI 90-110 KM i 136-163 KM. Korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa typu common-rail i odznaczają się wysoką kulturą pracy. Zużywają też skromne ilości paliwa. To jedne z lepszych propozycji w swoich klasach pojemnościowych. Citroen C4 II 20 tysięcy zlotych

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

czterocylindrowy silnik 2.0 HDI początkowo dysponował mocą 90 lub 109 KM. Od początku rynkowej kariery producent stosował bezpośredni wtrysk paliwa common-rail rzutujący na wysoką kulturę pracy jednostki i jej osiągi. Każda z odmian wykorzystywała 8-zaworową głowicę. W 2003 roku wprowadzono zmodernizowaną wersję

Opel Corsa B, C i D - miejski, używany hit pod lupą. Szukamy pułapek i wersji-pewniaków

kontrolę trakcji. Bagażnik mieści od 260 do 1060 litrów. Największa rewolucja zaszła w palecie silników diesla. Otwiera ją opracowany przez Fiata, czterocylindrowy 1.3 CDTI o mocy 70 KM. Przekonuje nikłym spalaniem i wystarczającą dynamiką. Dysponuje wtryskiem bezpośrednim typu common-rail i prostą

Ósemka pewniaków za około 30 tys. zł. Najlepsze kompakty. Od Kii i Skody po Toyotę

pokładowy i czasem skórzaną tapicerkę. W przypadku 308, nie warto interesować się jednostkami benzynowymi. Okazują się problematyczne i niezbyt trwałe. Wzorem wytrzymałości i oszczędności są natomiast czterocylindrowe diesle 1.6 i 2.0 HDI korzystające z bezpośredniego wtrysku common-rail. Dysponują mocą 92

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

TSI. Do wyboru mamy 1.0, 1.2, 1.4, 1.5, 1.8 i 20 o mocy odpowiednio 85-115, 85-110, 122-150 KM, 130-150, 172-180 i 230-300 KM. Każdy z nich z wyjątkiem bazowego 1.0 TSI (jednostka R3), ma cztery cylindry, 16-zaworową głowicę, bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie (regeneracja to wydatek około

Renault Clio IV vs Mazda 2 II. Świetna cena, ale czy warto kupić? Awarie i najlepsze wersje

korzystają z turbosprężarki (koszt regeneracji to 1500 złotych). W odróżnieniu od niektórych konkurentów, zastosowano wielopunktowy wtrysk paliwa, dopiero później zastąpiony został precyzyjnym wtryskiem bezpośrednim. Wykorzystano także łańcuch rozrządu. Dla kierowców liczących na możliwie niskie koszty

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

włoskich inżynierów jest produkowany jest w polskich zakładach koncernu. Trafił pod maski między innymi dwóch generacji Pandy, Punto, Grande Punto, Punto Evo, Linei, Opla Corsy, Astry i wielu innych modeli Alfy Romeo i Suzuki. Producent zastosował bezpośredni wtrysk typu common rail, turbodoładowanie i

Regeneracja wtrysków. Jeśli zaniechasz, słono zapłacisz

wydajności, kultury pracy i redukcji szkodliwych związków chemicznych, producenci zgodnie postawili na bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail. Prym w tej kwestii wiedli Włosi z rodziną jednostek MultiJet wprowadzonych pod koniec lat 90. w Alfie Romeo, Lancii oraz Fiacie. Ich ścieżką poszły konkurencyjne

Używane BMW serii 1 II vs. Volvo V40 - opinie, porównanie. Kompakty premium wciąż w formie

konstrukcja to produkt koncernu PSA. Czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka dysponuje mocą 115 KM, co w połączeniu z bezpośrednim wtryskiem common-rail i manualną, sześciostopniową przekładnią, jest gwarantem ascetycznego spalania. Wyniki poniżej 5 litrów na setkę nie są wielkim wyczynem. Bolączką ropniaka

Omijaj je szerokim łukiem. Popularne auta premium w najgorszych wersjach. Pechowa ósemka

. Dzieło włoskich inżynierów generuje 185 KM z wykorzystaniem bezpośredniego wtrysku paliwa i zmiennych faz rozrządu. I właśnie wariator zmiennych faz jest jednym z głównych problemów jednostki, trapionej przez szereg innych przywar.' BMW 5 E60 xDrive Na rynku wtórnym nie słabnie zainteresowanie BMW serii

Kia Sportage III - opinie. Nowa robi furorę. A co z używanym SUV-em? Kusi nie tylko ceną

, producent zastosował bezpośredni wtrysk paliwa, co podważa ekonomiczny sens montażu instalacji gazowej. W ruchu miejskim spalanie oscyluje wokół 10 litrów, poza nim wprawny kierowca zbliży się do 7 jednostek. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się czterocylindrowe diesle 1.7 i 2.0 CRDI o mocy 115, 136

Nowe oznaczenia na dystrybutorach. Łatwiej o pomyłkę

wysokości do 5 tys. zł. Na paliwo E10 powinni zwrócić uwagę właściciele aut z gaźnikami, wtryskiem mechanicznym czy wtryskiem bezpośrednim pierwszej generacji. Paliwo E10 może uszkodzić wtryskiwacze, dysze w gaźnikach, pompy paliwa oraz zbiorniki paliwa. W jednostkach wysokoprężnych wysoka zawartość

Używane 1.4 TSI - awarie, problemy i usterki. Czy warto kupić auto grupy VAG z 1.4 TSI?

bezpośredni wtrysk paliwa i przynajmniej w teorii napęd rozrządu realizowany za pomocą bezobsługowego łańcucha. Bezpośredni wtrysk i niewielka pojemność jednostki gwarantowała niskie opory wewnętrzne w czasie jednostajnej jazdy. W efekcie, przy odpowiednim stylu jazdy każdy kierowca bez trudności może uzyskać

Używane Audi A3. Sprawdzamy trzy generacje. W każdej są pułapki, ale i chwalone wersje

trwałych i bezproblemowych benzyniaków został tylko 1.6 MPI 105 KM. Wciąż doskonale współpracuje z instalacją LPG nie wymagając poważnej troski. Pozostałe konstrukcje korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa, a niektóre z turbodoładowania i łańcucha rozrządu. Ich wspólną cechą są dobre osiągi, rozsądne

Kupujemy używane Citroen C3 II vs. Fiat Punto III. Tanie i nie tylko do miasta

propozycją dla oszczędnych kierowców są diesle z rodziny HDI. Do dyspozycji mamy 1.4 i 1.6 HDI o mocy 70, 90-110 KM. Wyposażono je w bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarkę ze stałą geometrią łopat (regeneracja to koszt 1500 złotych). Na większości rynków filtr cząstek stałych także był

Mercedes W196R z LEGO. Projekt Polaka, który może trafić do sklepów!

wyposażony w innowacyjny, mechaniczny i bezpośredni wtrysk paliwa, a do tego za jego kierownicą zasiadły prawdziwe legendy. Mercedesa W196R prowadził i Stirling Moss, i Juan Manuel Fangio. Takie zestawienie elementów musiało skończyć się dobrze. Auto zwyciężało dwunastokrotnie, a do tego dwukrotnie dotarło

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 363 Nm. Jednostka korzysta z pozoru z prostej pompy rotacyjnej Boscha i napędu rozrządu opartego na łańcuchu. W późniejszych latach pojawił się bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarka ze zmienną geometrią łopat. Często dochodzi do zatarcia trzeciego lub

SUV z pancernym dieslem do 30 tys. zł. To wymierający gatunek. Oto 8 pewniaków

poszukiwane są odmiany wysokoprężne 2.0 HDI o mocy 163 KM. Zastosowano tutaj oczywiście wtrysk bezpośredni typu common-rail, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat i dwumasowe koło zamachowe. BMW X3 E83 3.0d Ciekawą propozycją z rynku wtórnego jest pierwsze wcielenie BMW X3. Kompaktowy SUV bawarskiego

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz tanim rozrządem z paskiem – koszt wymiany to około 800 złotych, zaś operację powtarzamy co 60-80 tysięcy kilometrów. Wprowadzony po liftingu silnik 1.6 SID o mocy 170-200 KM korzysta już z bezpośredniego wtrysku paliwa i zapewnia wyższe koszty eksploatacyjne. Lwią część

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

. Bazowy 2.2 o mocy 185 KM to wolnossąca konstrukcja. Wyposażono ją w bezpośredni wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu. Niestety, nie uchodzi za trwałą. Na zaworach często gromadzi się nagar, a dodatkowo, nietrwały okazuje się układ rorządu. Mechanicy zdecydowanie bardziej polecają nowocześniejszą

Używane Renault Laguna III vs. Kia Optima II - porównanie i opinia. Nieoczywisty wybór

), dochodziło do obrócenia panewek. Warto je profilaktycznie wymieniać co 100 tysięcy km (800-1000 zł). Mechanicy polecają natomiast większego diesla 2.0 dCi. Oferowany był w kilku wariantach mocy: 130, 150, 173 i 178 KM. Dysponuje bezpośrednim wtryskiem common-rail (regeneracja wtryskiwaczy to koszt 600

Audi A5 I vs BMW 3 Coupe (E92). Modne i atrakcyjne, ale czy trwałe?

benzynowymi to decyzja podwyższonego ryzyka. Do wyboru mamy doładowane motory TFSI – 1.8 144-160 KM, 2.0 180-225 KM, a także 3.0 V6 272-333 KM. Korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa i turbodoładowania. Niestety, wspólnym mianownikiem wymienionych jest duże spalanie oleju silnikowego. Z tą

MIT pozywa Forda. Chodzi o silniki EcoBoost

wykorzystana przez nich technologia połączenia wtrysku bezpośredniego oraz kierowanego do kolektora dolotowego, nie jest obecnie niczym innowacyjnym, i że wiele firm z niej korzysta. Faktycznie podobne rozwiązanie znajdziemy choćby w Toyocie GT86/Subaru BRZ, w silniku LT5 z General Motors czy w Toyocie (Avalon

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

czterodrzwiowej pochłonie 440 litrów. Mocne źródła napędu Miłośnicy silników diesla mają do wyboru czterocylindrową jednostkę 2.0 d (116-150 KM) lub poszukiwaną, sześciocylindrową 3.0 d o mocy 184-204 KM. Bawarskie ropniaki korzystają z bezpośredniego wtrysku typu common-rail, turbosprężarki ze zmienną geometrią

Volkswagen Tiguan eHybrid w interaktywnym teście Moto.pl. SUV nr 1 ma teraz wtyczkę

TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Volkswagen Tiguan eHybrid - osiągi i spalanie Współpraca silników – elektrycznego i spalinowego w tym trybie zapewnia ponadprzeciętne moc i osiągi, ponieważ silnik elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy dostępny natychmiast po

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

późniejszych latach jednostka otrzymała wtrysk bezpośredni, co wyraźnie podnosi koszt montażu instalacji gazowej. Zdaniem specjalistów, regularnie serwisowany 1.6 Turbo nie sprawia trudności. Po przebiegu przekraczającym 200 tysięcy kilometrów, możemy spodziewać się problemów z turbosprężarką - regeneracja

Kupujemy używane: Fiat Panda III vs. Kia Picanto II. Dobre nie tylko do miasta

nowoczesny silnik 0.9 TwinAir o mocy 85 KM. Ta nowatorska, dwucylindrowa jednostka otrzymała wtrysk bezpośredni, elektroniczne sterowanie zaworami i łańcuch rozrządu. Póki co, mechanicy nie zgłaszają poważnych dolegliwości tej konstrukcji. Ogromną popularnością cieszy się także odmiana wysokoprężna 1.3

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

CDTI 160-165 KM. Każda jednostka korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail i doładowania - zmienną geometrię łopat otrzymała tylko najmocniejsza z nich. Niestety, dopracowane silniki nie są w stanie osiągnąć niskich, jak konkurenci, wyników spalania z uwagi na dużą wagę auta. W zamian

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

. Otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa oraz nietrwały łańcuch rozrządu. Przyczyną wysokiego zużycia oleju silnikowego są nieefektywne pierścienie tłokowe. Warto wozić ze sobą zapas i kontrolować stan środka smarnego co tysiąc kilometrów. VW Touareg I 5.0 V10 TDI Słuszną dawkę komfortu i przestrzeni zapewnia

Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie

wykonana została z aluminium dla ograniczenia masy. Cztery ułożone w rzędzie cylindry przykryto 16-zaworową głowicą. Całość dopełnia bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarka. Silnik dysponuje mocą maksymalną 86, 105 lub 110 KM. Początkowo, podobnie jak inne jednostki rodziny TSI, także 1.2 wyposażony

Używany Ford Focus I, II i III. Awarie, usterki i najlepsze wersje bestsellera

zamachowego. Przeszkadzać może głośna praca i niezbyt oszczędny charakter jednostki. 1.6 i 2.0 TDCI pochodzą z magazynów koncernu PSA. Francuskie diesle generują odpowiednio 90-109 i 136 KM. Każdy z nich wykorzystuje bezpośredni wtrysk common-rail realizowany przez wtryskiwacze Bosch lub Siemens. Koszty

Do Studia Biznes przyjechał kolejny SUV z wtyczką. Europejski nr 1 od Volkswagena

tylko w mieście, ale też trasie szybkiego ruchu. W trybie hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania wydajny silnik benzynowy TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Volkswagen Tiguan eHybrid - osiągi i spalanie Współpraca silników – elektrycznego i spalinowego

Skoda Fabia III czy Citroen C3 III? Z drugiej ręki, w dobrej cenie i nie tylko do miasta

cyklicznych wymian oleju (co 15 tysięcy km) oraz rozrządu co 100 tysięcy kilometrów (koszt 800 złotych). 1.2 i 1.4 TSI o mocy odpowiednio 90-110 i 125 KM korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa, turbodoładowania oraz wyposażone są w niezbyt trwały pasek rozrządu. Niemniej, znacznie bardziej wytrzymały niż

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

nowoczesną jednostkę 1.6 THP opracowaną wspólnie z BMW (150 KM i 240 Nm). Czterocylindrowy benzyniak otrzymał turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i łańcuch rozrządu. Na liście problemów prym wiedzie wadliwy rozrząd i nietrwały układ wtryskowy. Fani motorów benzynowych mają na szczęście alternatywę w

Osiem pułapek w popularnych używanych autach za 15-20 tys. zł. Lepiej się ich wystrzegać

125 KM w wersji z turbodoładowaniem lub 160 KM, gdzie pracuje turbosprężarka i kompresor mechaniczny. Każda odmiana dysponuje bezpośrednim wtryskiem paliwa i przez pierwsze lata produkcji wadliwym łańcuchem rozrządu. Domeną jednostki jest rozciąganie lub pękanie wspominanego łańcucha, a także wysokie

Poradnik | Najlepsze silniki Diesla w historii

turbodoładowanie. Największą popularnością cieszą się odmiany dysponujące mocą 130, 163, 184 i 215 KM. Najmniej trudności eksploatacyjnych sprawiają warianty współpracujące z przekładniami manualnymi. Producent zastosował wydajny, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail. Odpowiednio serwisowany wytrzymuje bez trudu

Używane SUV-y z silnikami 2.0 do 30 tys. zł. Wybór jest spory i nie musisz iść na kompromisy

dopracowanego diesla 2.0 HDI generującego 150 lub 163 KM. Jednostka korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. Uchodzi za trwałą, oszczędną i cechuje się wysoką kulturą pracy. Mitsubishi Outlander II 2.0 16V Dużą popularnością na rynku wtórnym cieszy się druga generacja Mitsubishi Outlandera

Nie lej benzyny E10, jeśli jeździsz jednym z tych aut. Może zniszczyć jego silnik

2.0 FSI 110 kW (10.2003 do 05.2004). Volvo Na E10 mogą jeździć wszystkie samochody wyprodukowane po 1976 r. Jako wyjątek podano S40/V40 z jednostką 1.8 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nissan Wszystkie samochody wyprodukowane po 1 stycznia 2000 r. można tankować E10. Mazda Mazda podaje jako datę

Toyota Auris vs. Citroen C4. Kompakty na każdą kieszeń, ale nie w każdej wersji

silników wysokoprężnych Aurisa rozczarowuje. Czterocylindrowe 1.4, 2.0 i 2.2 D-4D dysponują mocą 90, 126, 177 KM. Wykorzystują bezpośredni wtrysk paliwa common rail i turbodoładowanie. Zapewniają wystarczającą dynamikę i niskie zużycie paliwa. Niestety są ponadprzeciętnie awaryjnie na tle konkurentów

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy

problemów po liftingu W 2015 wprowadzono do oferty zmodernizowaną wersję jednostki. W tym przypadku mamy do dyspozycji 125 lub 150 KM. Pozornie, oferuje lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa. Inżynierowie postawili na aluminiowy blok silnika i bezpośredni wtrysk paliwa. Niestety, nie jest tak udana i

Kupujemy używane. Auta z segmentu D z wolnossącymi silnikami benzynowymi. Budżet - 30 tysięcy zł

Koncern VAG już od kilku lat nie produkuje tak dopracowanych i trwałych silników benzynowych z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Kierowcom pozostają konstrukcje doładowane i wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Jednym z ostatnich bezobsługowych motorów jest sześciocylindrowy 3.6 R6 montowany

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

, dobrze współpracuje z instalacją LPG, ale jest po prostu słaby. Znacznie lepsze osiągi gwarantują 1.2 TSI, 1.4 TSI i 1.0 TSI o mocach 86-110, 122-125 KM i 95-110 KM. Dysponują bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbosprężarką ze stała geometrią łopat. Przez pierwsze kilkanaście tysięcy kilometrów

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

benzynowego 1.6 THP 140, 150, 175 i 200 KM opracowanego razem z BMW, to proszenie się o kłopoty. Problemy sprawia bezpośredni wtrysk paliwa i napęd rozrządu z łańcuchem. Jego wymiana tylko chwilowo rozwiązuje kosztowny i powracający problem. Przeczytaj także: Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

pozostałych należy podchodzić z dużą rezerwą, dokonując zakupu wyłącznie znając historię serwisową i niski przebieg egzemplarza. Musimy pamiętać o wysokim zużyciu oleju silnikowego, nietrwałym łańcuchu rozrządu i wrażliwości na tankowane paliwo. Czterocylindrowe agregaty wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa

Kia XCeed jako hybryda plug-in. Wyjątkowy kompakt w Studiu Biznes

w tym miejscu: Kia XCeed kosztuje wyjściowo 129 990 zł. Układ napędowy XCeeda PHEV składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Łączna moc układu napędowego wynosi 141 KM a

Miejskie auta z prostym silnikiem benzynowym. Osiem pewniaków za 15 tys. zł

pośredni wtrysk paliwa i tani w wymianie pasek rozrządu. Renault Clio III 1.2 16V 15 tysięcy złotych wystarczy także na bezpośredniego rywala Peugeota 207 - Renault Clio III. Francuski przedstawiciel segmentu B dostępny był w Europie od 2005 do 2012. Klienci mieli do wyboru trzy i pięciodrzwiowego

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

oferowanych silników, tylko bazowe propozycje są godne uwagi. Największe trudności sprawia podwójnie doładowany 1.4 TSI znany z odmiany GT (160 KM). Producent zastosował bezpośredni wtrysk paliwa, wadliwy napęd rozrządu z łańcuchem, turbosprężarkę i mechaniczny kompresor. Problemy z rozrządem pojawiają się

Pancerne diesle do 30 tys. zł. Osiem pewniaków z klasy średniej. Od Opla do Mercedesa

liftingu, napędzanego odmianą o mocy 140 lub 163 KM. Jednostka korzysta z paska rozrządu, turbodoładowania ze zmienną geometrią i bezpośredniego wtrysku common-rail. Resurs rzędu 400-500 tysięcy kilometrów nie stanowi problemu. Ford Mondeo IV 2.0 TDCI Prawdziwym przebojem rynku wtórnego jest Ford Mondeo

Małe hothatche z segmentu B za 20 tysięcy złotych. Wybór jest spory!

poprawione fotele. Oferowane na rynku używane egzemplarze przeważnie są godziwie wyposażone, co tylko poprawia komfort użytkowania. Pod maskę trafił wadliwy 1.4 TSI o mocy 180 KM. Producent zastosował sprężarkę mechaniczną i turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa i łańcuch rozrządu. Póki konstrukcja

Kia Stonic - ceny w Polsce. Czas na podwyżkę

Juke. Użytkownicy mają do wyboru silnik T-GDI o pojemności litra. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem rozwija 120 KM maksymalnej mocy. W ofercie jest jeszcze motor 1.4 o mocy 100 KM (wielopunktowy wtrysk), a alternatywa to diesel o pojemności 1.6 (110 KM). Zobacz także: Kia Stonic

Złe paliwo w baku. Pomyłka może się zdarzyć każdemu. Co robić w takiej sytuacji?

silnikach diesla - choć i dla nowoczesnych benzyniaków z wtryskiem bezpośrednim też nie będzie bezpieczna. Pomyłka na stacji? Nie odpalaj silnika W sytuacji, w której kierowca zatankował benzyniaka olejem napędowym lub diesla benzyną i zalał nawet cały zbiornik, nie powinien odpalać silnika. W takim

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

KM. Wyposażono je w bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie i awaryjny układ rozrządu z łańcuchem (pasek w 2.0 TSI). Wbrew pozorom, łańcuch nie jest trwałym rozwiązaniem. W skrajnych przypadkach wymaga wymiany nawet po 50-60 tysiącach kilometrów (koszt serwisu 1200-1500 złotych). Kolejną wadą

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

istotne, w jej przypadku brak szóstego biegu nie przeszkadza w mieście. Zastosowano tutaj bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat (koszt regeneracji to 1500 złotych). Na rynku znajdziemy także sprawdzony, starszy silnik 1.9 TDI generujący 105 KM. Znacznie

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

. Trudno o dobry silnik Największą bolączką Yeti są niestety dostępne silniki. Wszystkie benzyniaki oferowane do 2015 roku – 1.2, 1.4 i 1.8 TSI (110, 125-150 i 160 KM), zmagają się z licznymi wadami konstrukcyjnymi. Te nowoczesne jednostki wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu i

Kupujemy używane: Vany za 50 tysięcy złotych dla dużej rodzin

. Znacznie mniej trudności sprawia wysokoprężny, nieco poprawiony 2.0 TDI o mocy 140, 170 lub 177 KM, wykorzystujący wtrysk bezpośredni typu common-rail. Opcjonalne, dwusprzęgłowe przekładnie DSG po latach wymagają pokaźnych inwestycji. Lepiej postawić na odmianę z manualną skrzynią. Równie funkcjonalne

Kupujemy BMW serii 3 E46, E90 i F30. Co się psuje, awarie oraz wersje-pewniaki

, szereg systemów bezpieczeństwa, skórzana tapicerka, sportowe fotele, napęd 4x4 xDrive, mnóstwo wariantów kolorystycznych i wykończeniowych. Gama silników diesla składa się z czterocylindrowych 2.0d 115-184 KM i sześciocylindrowego 3.0 d 197-286 KM. Każdy z nich dysponuje wtryskiem bezpośrednim typu

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

doświadczeń zdobytych przy budowie sprawdzonego 1.9 JTD, postawiono na aluminiowy blok, ośmio lub szesnastozaworową głowicę z dwoma wałkami rozrządu i napęd rozrządu realizowany z pomocą łańcucha. Jednostka otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa common-rail, w mocniejszych odmianach turbosprężarkę o zmiennej

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

Biturbo o mocy 260-325 KM jest wrażliwy na warunki użytkowania i nad wyraz paliwożerny. Przy okazji liftingu, pojawiły się nowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.6 SID 170 KM. Dużo pewniejszy wybór mają amatorzy silników diesla. Przez cały okres produkcji oferowano czterocylindrowego diesla 2.0

Używane Ford Mondeo IV vs. Peugeot 508. Kuszą dobrą ceną i opiniami. Jest jakiś haczyk?

(2010) wprowadzono nowoczesne jednostki doładowane z rodziny EcoBoost – 1.6 i 2.0 generujące 160 i 203-240 KM. Korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa, dzięki czemu potrafią dość oszczędnie obchodzić się z zawartością baku. W ruchu miejskim zużywają 10-12 litrów. Najmocniejszy wariant zasilił

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

liftingu jego miejsce zajął czterocylindrowy 2.0 o tej samej mocy wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. W tym przypadku musimy być przygotowaniu na awarię rozrządu i niezbyt trwałe wtryskiwacze. Mechanicy polecają natomiast wolnossące 2.5 177-218 KM i 3.0 233-258 KM. Stojące na szczycie gamy silniki V8 w

Czy da się założyć instalację LPG w hybrydzie plug-in?

. Hybryda z LPG - takie połączenie może wydawać się abstrakcyjne, ale w rzeczywistości nie jest skomplikowane. Silniki z pośrednim wielopunktowym układem wtrysku, a także te z bezpośrednim wtryskiem nie stanowią przeszkody dla zasilania gazowego, więc tym bardziej kłopotu nie stwarza silnik elektryczny

Tanie i niezawodne SUV-y z 4x4. Używane Mitsubishi ASX vs. Suzuki Grand Vitara - opinie

wysokoprężnych. Wszystkie wykorzystują bezpośredni wtrysk paliwa common-rail, turbodoładowanie, dwumasowe koło zamachowe i filtr cząstek stałych. Regeneracja wtryskiwaczy to wydatek około 600-800 złotych za sztukę, turbosprężarki 1800 złotych, natomiast serwisowe czyszczenie filtra cząstek stałych pochłonie 600

Kupujemy używane: Fiat 500 vs Renault Twingo II. Zwinne, oszczędne i dobre do miasta

. Miłośnicy diesli mają do wyboru czterocylindrowe 1.3 MultiJet o mocy 75-95 KM. Motor wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail i turbodoładowanie. Ewentualna regeneracja turbosprężarki i wtryskiwaczy to wydatek rzędu 1500 i 600 złotych za sztukę. Wymiana rozrządu co 150-200 tysięcy kilometrów

Kupujemy używane. 300 KM za 30 tysięcy zł z różnych segmentów. Co warto kupić?

funkcjonalne kombi. Na szczęście, we wnętrzu wciąż stosowano materiały odporne na zużycie eksploatacyjne. Na szczycie silnikowej gamy stoi odmiana R36 wyposażona w wolnossący silnik VR6 3.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 300 KM i 350 Nm. Co więcej, producent dla lepszego wykorzystania dostępnej mocy

Osiem mocnych aut. 300 KM za 30 tysięcy zł z różnych segmentów. Co warto kupić?

wolnossący silnik VR6 3.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 300 KM i 350 Nm. Co więcej, producent dla lepszego wykorzystania dostępnej mocy postawił na napęd system 4Motion. Dzięki niemu bez względu na warunki drogowe nie mamy problemów z trakcją, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 5,6

Kupujemy używane: Volkswagen Golf VI GTI - opinie, awarie, na co zwrócić uwagę. Hot hatch za rozsądne pieniądze

konstrukcja wyposażona została w bezpośredni wtrysk paliwa i łańcuch rozrządu, który w teorii jest rozwiązaniem bezobsługowym. Niestety, 2.0 TFSI cierpi na szereg wad. Szybko rozciągający się łańcuch rozrządu wymaga regularnej kontroli – w skrajnym przypadku może przeskoczyć lub nawet zerwać się

Ekspansja bezpośredniego wtrysku benzyny

Większość europejskich producentów samochodów przygotowuje się do wprowadzenia na rynek silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (GDI - gasoline direct injection) w ciągu kilku najbliższych lat. Firma Siemes VDO Auto-motive twierdzi, że do 2008 roku nowa technologia opanuje 30% rynku aut

Bezpośredni wtrysk a instalacja gazowa.

Chciałem sie zapytać czy mogę założyć do swojego Audi TT 2.0 TFSI instalację gazową ?? Czy wogóle do samochodów benzynowych z bezpośrednim wtryskiem można zakładać inst. gazowe?? Proszę o radę.

Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim

Witam Jak oceniacie te wszystkie silniki z wtryskiem bezpośrednim? TSI, FSI, TFSI, EcoBoost, 1.6 z Nowej Kia Sportage. Dużo opinii czytam na ich temat negatywnych: że palą znacznie więcej niż podaje producent. Czy te silniki nie będą mniej trwałe niż stare sprawdzone konstrukcje? Czy

Re: LPG - bezpośredni wtrysk ?

Gość portalu: olo napisał(a): > dojrzewam przez to do instalacji z bezpośrednim wtryskiem > gazu Rozumiem , że masz benzyniaka z bezpośrednim wtryskiem paliwa ? Bo , w przeciwnym razie to ... nie rozumiem .

Re: diesel - bezpośredni wtrysk

Gość portalu: Vlado napisał(a): > diesel nissana należy do starszej generacji (bez common rail) > (...) Z pewnością bedzie głośniejszy niż oplowskie DTI, może też > więcej palić. Niestety nie powiem Ci wiele na temat DTI, poz tym ,że Tzw. bezpośredni wtrysk w dieslach traktuję

Re: LPG - bezpośredni wtrysk ?

darr.darek napisał(a): > Gość portalu: olo napisał(a): > > dojrzewam przez to do instalacji z bezpośrednim wtryskiem > > gazu > > Rozumiem , że masz benzyniaka z bezpośrednim wtryskiem paliwa ? Bo , w przeciwn > ym > razie to ... nie rozumiem . >

Wtrysk bezpośredni - BMW 7

Cytat: "BMW: W nowym dwunastocylindrowym silniku benzynowym w BMW 7 zostanie zastosowany system bezpośredniego wtrysku paliwa DI-Motronic firmy Bosch. Połączenie bezpośredniego wtrysku benzyny Boscha oraz sterowników zaworów Valvetronic ma zmienić napęd w oszczędny i czysty pakiet mocy

noPB bezpośredni wtrysk - problemy...

www.racingforum.pl/Czy-silniki-FSI-to-Puszka-Pandory--t72935.html --

Silniki z zapłonem iskrowym - wtrysk bezpośredni

Zainspirowany wątkiem o obalaniu (jak by rodem z Brzeskiej ;-))) ) oraz przyszłości (to o cygankach) pozwolę sobie zadać pytanie na o teraźniejszość wtrysku bezpośredniego w silnikach benzynowych. W roku 2000 dosyć głośne marketingowo były hasła na temat nowej generacji silników o zapłonie

bezpośredni wtrysk benzyny w silniku 650 ccm?

Dotąd słyszałem (np. z oficjalnych wypowiedzi Mitsubishi), że technologii bezpośredniego wtrysku benzyny nie opłaca się stosować w silnikach o pojemności niższej od 1.8-2.0 litrów. Ostatnio nawet Mitsubishi wycofuje się z GDI. Tymczasem jest coś takiego jak silnik o poj. 658 cm3 z

Gaz do silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny

Czy można i jaką instalację gazową do silnika z brzpośrednim wtryskiem paliwa (Toyota Avensis 2,0 D4)?

Re: Ekspansja bezpośredniego wtrysku benzyny

Nie, Carisma jako Mistubishi ma rodowód japoński, mimo że jest produkowana w Europie ;) Najciekawsze jest to, że Mitsu wcale nie jest zachwycone silnikiem GDI i miało nawet plany zakończenia jego produkcji - z powodu licznych wad rozwiązania :( -- Nadszedł już czas nienawiść zabić w sobie...

Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy

To, że bezpośredni wtrysk sprawdza się przy doładowaniu, bez względu na rodzaj paliwa. Pozdrawiam

Re: Ekspansja bezpośredniego wtrysku benzyny

Wedle tego co się dowiadywałem, to tylko generacje od IV w górę dadzą temu radę... chyba że to przechwałki były... -- hip-hopp Fiat 125p Pickup TDI 4x4 Polonez 2,9 Cosworth 4x4 Skoda Octavia Kombi VR6BT 4x4

Re: Ekspansja bezpośredniego wtrysku benzyny

Wszystko OK, jest tylko jeden problem - jak narazie nie ma możliwości zamontowania gazowni do tego typu silników. Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy

Czy to ta noestrada tak Cię przymuliła? W pierwszym poście dziwisz się, po co bezpośredni wtrysk w tym akurat silniku, który ma turbinę. Ja Ci odpowiadam, że turbina+bezpośredni wtrysk ma sens. Potem Ty wyjeżdzasz z piernikami i wiatrakami, a ja dalej swoje. Wielkość silnika nie ma tu nic do

Re: Bezpośredni wtrysk a instalacja gazowa.

> Chciałem sie zapytać czy mogę założyć do swojego Audi TT 2.0 TFSI instalację ga > zową ?? Czy wogóle do samochodów benzynowych z bezpośrednim wtryskiem można zak > ładać inst. gazowe?? Tak, ale są takie instalacje droższe. Tu przykładowe ceny

Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy

amatorski napisał: > o jakich oszczędnościach w zużyciu paliwa tu mówimy? spali 4,3 zamiast 4,4? jak > > wyjmą jedną torbę z zakupami, to tyle samo zaoszczędzą. Równie dobrze mógłbyś podważyć sens bezpośredniego wtrysku w dieslach. Przecież diesle z komorą wirową pracowały

Środek do czyszczenia wtrysku

Poproszono mnie o zadanie pytania fachowcom, więc pytam: Czy ma sens dodawanie do paliwa środków do czyszczenia wtrysku? Jeśli tak, jak często należy to robić? I czy są jakieś różnice diesel/benzyna, czy dla wtrysku bezpośredniego wygląda to inaczej? Ewentualnie - jakaś polecana marka takiego

Re: Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim

Mój mechanik powiedział, że bardzo go cieszy obecna tendencja downsizingu, bo dzięki temu będzie miał z czego żyć. Dzisiaj dożywamy do czasów, w których silnik robiący 200 kkm bez remontu staje się rzadkością. Przykładowo volkswagenowskie 1.4 TSI potrafiły się rozpadać (pękające tłoki) przy 10 tysi

Re: noPB bezpośredni wtrysk - problemy...

a jak sobie z tym radzą konstruktorzy silników diesla? -- she's nobody's child, the law can't touch her at all na sam dół

Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy

taak. niektórzy tęsknią za starymi dieslami. inni za Gierkiem i Carmenami ;-) ale wracając do tematu: ten silniczek to ma chyba znaczenie głównie marketingowe. pozdrawiam

Ja myślałem, że przy bezpośrednim wtrysku...

...jedyną opcją jest V generacja a wszelkie druciarstwo z IV gen. można o kant zadu potłuc. -- Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)

Re: Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim

wielki_czarownik napisał: > Mój mechanik powiedział, że bardzo go cieszy obecna tendencja downsizingu, bo d > zięki temu będzie miał z czego żyć. Pierdzielenie miszcza mesla i wkretaka. Bez pokrycia w rzeczywistosci. > Dzisiaj dożywamy do czasów, w których silni > k rob

Re: Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim

> Przykładowo volkswagenowskie 1.4 TSI potrafiły się rozpadać (pękające tłoki) pr > zy 10 tysiącach kilometrów! A co to ma do czynienia z downsizingiem? Czy problem zapychajacych sie wtryskiwaczy ma cos do czynienia z downsizingiem?

Re: Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim

Tu chodzi o zasadę - im bardziej skomplikowane i wyżyłowane te silniki, tym mniej trwałe. -- "Ludzi inteligentnych jest w społeczeństwie jakieś 5 czy 6 procent. Moją kampanię robię więc dla idiotów." Georges Freche Proszę nie pisać do mnie na maila, bo i tak nie sprawdzam skrzynki na GW.

Re: noPB bezpośredni wtrysk - problemy...

Ciiiiiiiii zaraz na ciebie nakrzycza.. Na razie ludkowie ciesza sie z nowych aut z nowymi silnikami. za kilka lat czesc z nich bedzie narzekac... A to ze w Alfie to juz bylo to nikt nie zauwazyl, ze Fiat jakos wczesniej wdraza technologie przyszłości ;) --

Re: noPB bezpośredni wtrysk - problemy...

No prosze, wiec nie jest to tylko problem silnikow JTS w Alfach Romeo, ale takze i Volkswagenow. Wloska tandeta, niemiecka doskonalosc? -- <<Tam pro papa quam pro rege bibunt omnes sine lege.>>

co to jest "bezpośredni" wtrysk w dieslu

Gość portalu: adam napisał(a): > Czy ten bezposredni wtrysk to istotny krok wprzód i od kiedy sie go stosuje? > Czy on daje jakies wazne korzysci? Bo turbiny i tak nie kupie, gdyz mnie nie > stac. Pierwszy silnik diesla, też pewnie miał tzw. bezpośredni wtrysk. Tzw. komora

Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy

o jakich oszczędnościach w zużyciu paliwa tu mówimy? spali 4,3 zamiast 4,4? jak wyjmą jedną torbę z zakupami, to tyle samo zaoszczędzą. chyba, że chodzi o ten certyfikat ULEV. czyli GDI nie ma na niego szans, bo nie ma turbodoładowania?? rzeczywiście mnie przymuliła, bo nie fersztejen. a

Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy

ale co ma piernik do wiatraka? ;-) PS Tego nawiasu na końcu miało nie być, ale siła przyzwyczajenia ;-)

Re: bezpośredni wtrysk benzyny w silniku 650 ccm?

Różnica między wolnossącym benzynowcem z wtryskiem bezpośrednim a turbobenzynowcem z wtryskiem bezpośrednim jest taka, jak między SDI a TDI. Od dawna powtarzam, że wtrysk bezpośredni ma sens jedynie w doładowanych silnikach, co zauważył nawet Mercedes - CGI ma sprężarkę mechaniczną

Re: Czy stosuje się jeszcze bezpośredni wtrysk be

Najlepiej sprzedawany silnik w Alfie Romeo to obecnie 2,0 JTS - Twin Spark z wtryskiem bezpośrednim

silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny znany jako GDI, HPI..

proszę o opinie o takim silniku, najlepiej z własnego doswiadczenia, jak sie jeździ, jak zużywa paliwo, jak z serwisem?Zalety , wady? Montowany był (jest?) w Carismach i ostatnio w Citroenach, może jescze gdzieś? Warto w coś takiego zainwestować? pozdrowienia

Re: Czy stosuje się jeszcze bezpośredni wtrysk be

Gość portalu: ser lord kiełbasa napisał(a): > Co masz na myśli o wtrysku benzyny i jakości paliw ? Jaki to ma związek ? > Przecież dizle jakoś dają czadu na tym dziadostwie . Do benzynowego bezpośredniego potrzebne jest paliwo bezsiarkowe Poll

Re: Czy stosuje się jeszcze bezpośredni wtrysk be

bezpośredni wtrysk benzyny w V12(zdaje się, że także w RR). Alfa ma jts (jest to chyba jedyny chwalony silnik tego typu, ale tam postawiono na osiągi, a nie małe spalanie). Renault wycofał się z IDE, przynajmniej na pewno z Polski. Porównania i testy tego rozwiązania w Mercedesie nie wykazują żadnych

Re: Czy stosuje się jeszcze bezpośredni wtrysk be

Co masz na myśli o wtrysku benzyny i jakości paliw ? Jaki to ma związek ? Przecież dizle jakoś dają czadu na tym dziadostwie .

Re: Czy stosuje się jeszcze bezpośredni wtrysk be

nowoczesne diesle z bezposrednim wtryskiem znacznie gorzej znosza kiepska jakosc paliwa niz ich starsi bracia z komora wirowa. to samo z benzyniakami. -- darekk

Re: niskoprężny z wtrysk

Niskoprężny to inaczej benzynowy a wtrysk oznacza sposób podawania paliwa, czyli nie gaźnik ("puszka"w której miesza się benzyna z powietrzem) a wtryskiwanie benzyny do kolektora dolotowego, lub bezpośrednio do cylindra (to wciąż żadkie rozwiązanie)

Re: Czy stosuje się jeszcze bezpośredni wtrysk be

Stosuje sie.. Mitsu GDi Fałwe- fsi Reno- ide citroen hpi toyota bmw i mer tez cos maja alenie kojarze nazwy. ogolnie w polsce sredni pomysl, glownie za sprawa paliwa o dosc specyficzne jakosci.

Re: Gaz do silnika z bezpośrednim wtryskiem benzy

Poszukaj w rozwiazaniach holenderskich. Prowdopodobnie każda instalacja IV poradzi sobie z tym problemem, no i oczywiście wiedza warsztatu. -- Z pozdr. Sławek

Re: Czy stosuje się jeszcze bezpośredni wtrysk be

Gość portalu: GlennBp napisał(a): > Stosuje sie.. > Mitsu GDi > Fałwe- fsi > Reno- ide > citroen hpi > toyota bmw i mer tez cos maja alenie kojarze nazwy. > ogolnie w polsce sredni pomysl, glownie za sprawa paliwa o dosc specyficzne > jakosci. W Merce

Re: Czy stosuje się jeszcze bezpośredni wtrysk be

Nie mówi się ze paliwo mamo o specyficznej jakości. Lepiej powiedzieć, że jest ono "wymagające dla silników" hehehe

gaźniki, wtrysk benzyny - Dziekanów Leśny/Łomianki

Hurtownia ETER-MOT w Dziekanowie Leśnym (bezpośredni importer) proponuje w szerokim asortymencie: 1. części i zestawy naprawcze firmy RCA (z Turynu) do gaźników Solex, Weber, Motocraft, Pierburg oraz japońskich 2. do monowtrysków (zestawy, przepony, wtryski kpl) 3. do wielopunktów

Fiat pionierem bezposredniego wtrysku???

Nie wiem o co chodzi?? Pierwszym samochodem osobowym, w którym montowano na większą skalę silniki z wtryskiem bezpośrednim było wedle mojej wiedzy Audi 100 (1990 rok, 120 konny model 2,5TDI). Zdaje się też, że Austin Montego na początku lat 90-tych też miał silnik tej konstrukcji. Fiat jest

Re: O/T: a co to jest zapłon bezpośredni?

Bezpośredni wtrysk paliwa ma za zadanie realizowanie spalania tzw mieszanek uwarstwionych.

Re: Prosba o ocene autka!!!

A od kiedy bezpośredniego wtrysku benki nie można przerobić na bezpośredni wtrysk gazu fazy ciekłej?

emulator wtrysków AEB jak jest sterowany?

Witam, chcę zrobić ręczne sterowanie emulatorem (podanie +12V na nie wiem który styk) tak żebym odłączył wtryski ręcznie bo chcę zapalać bezpośrednio na gazie bez żadnego wtrysku benzyny a mój komputer Leonardo nie robi tego podczas zapalania awaryjnego - zapala na benzynie i dopiero

Re: O/T: a co to jest zapłon bezpośredni?

Gość portalu: Kosiarz napisał(a): > Bezpośredni wtrysk paliwa ma za zadanie realizowanie spalania tzw mieszanek > uwarstwionych. Fakt, natomiast można zbudowac bardzo oszczędny silnik na ubogą mieszankę bez stosowania wtrysku bezpośredniego - przykład: 1.5 VTEC 115KM Hondy

Re: silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny znany jako GDI, HPI..

EKOLOGIA), > a troche wieksza moc nie jest w zasadzie wyczuwalna. > Jest to jakas nowosc, wiec moze poczekac z rok, a > wszelkie mozliwe usterki powinny sie w tym czasie > objawic podczas uzytkowania nazwyjmy to "masowego". Dodam, że silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim

Re: nowy + maly miejski,.?

> Po co demonizować obecne samochody? Po co demoniz > ować turbiny i wtryski bezpośrednie? Baleno ma wtrysk bezpośredni. Właśnie dlatego ma takie spalanie.

Re: silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny znany jako GDI, HPI..

Nie znam się na silnikach, ale gdzies czytałem, że dla użytkownika nie ma żadnej różnicy czy z wyryskiem bezpośrednim czy nie. Podobno to tylko ekologia i marketing.

Re: Porsche Cayman i Boxster odświeżone

Bezpośredni wtrysk oznacza wtrysk paliwa ( tu:benzyny) BEZPOŚREDNIO DO CYLINDRA a nie jak dotychczas do kolektora ssącego jak dotychczas.

gaz w punto II

Chcę zainstalować bezpośredni wtrysk gazu w Punto II. Poszukuję fachowców w Warszawie i okolicach.

Co dwa wtryskiwacze, to nie jeden

VW już od dawna korzysta z wtrysku bezpośredniego w silnikach benzynowych (tzw. FSI), nawet Ameryka powoli na niego przechodzi, więc chwalenie się nową generacją wtrysku pośredniego jest nie na miejscu, no ale to Nissan...

gaźniki, wtrysk benzyny - Dziekanów Leśny k. W-wy

Hurtownia ETER-MOT w Dziekanowie Leśnym (bezpośredni importer) proponuje w szerokim asortymencie: 1. części i zestawy naprawcze firmy RCA (z Turynu) do gaźników Solex, Weber, Motorcraft, Pierburg oraz japońskich 2. do monowtrysków (zestawy, przepony, wtryski kpl) 3. do wielopunktów

vel satis 2.0t

Witam. Mam pytanie: czy vel satis 2.0t chodzi na gazie? Słuszałem różne opinie. Wiem, że silniki z bezpośrednim wtryskiem nie pracują na gazie, ale wydaje mi się, że 2.0t nie ma bezpośredniego wtrysku (2.0ide miały, a turbo chyba nie). Jeśli ktoś coś wie na ten temat, proszę o informacje

Re: Gruz party.

No to całkiem sympatyczne autko. To jeszcze bez wtrysku bezpośredniego?

Dlaczego diesle mają większy moment obrotowy ?

Wtryskiwacze ? Turbina ? Benzynowe mimo bezpośredniego wtrysku , turbo i takiej samej mocy nie mają tak wysokiego momentu obrotowego . Dlaczego ?

Re: silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny znany jako GDI, HPI..

Krotko i subiektywnie o HPi: turlalem sie na jezdzie probnej 2.0 HPi i nie widze roznicy z 2.0 16V (dynamika, elastycznosc itp). W serwisie na Lodygowej mowia krotko: troche mniejsze spalanie i nizsza toksycznosc (jednym slowem EKOLOGIA), a troche wieksza moc nie jest w zasadzie wyczuwalna.

Re: Honda Civic Sedan 1.8 Executive | Pierwsza ja

Errata: chodziło mi o bezpośredni wtrysk a nie bezpośrednie doładowanie.

Re: Silniki z zapłonem iskrowym - wtrysk bezpośre

Wtrysk bezpośredni ma sens tylko przy doładowaniu. Przecież wolnossące 1.9 SDI ma moc mniejszą od 1.9 D z komora wirową. Chociaż 2.0 JTS Alfy ma bardzo dobre parametry: 206 Nm @ 3600 obr i 165 KM. Volkswagen sporo inwestuje w tę technologię. Poza tym Opel, Mercedes, Ford, BMW. W benzynowcach

A Sześć różnic

"Najważniejsza zmiana to wtrysk bezpośredni we wszystkich dieslach." No nie... A ja myślałem, że Audi stosuje go już od dobrych kilkunastu lat... :|

Re: wtrysk bezposredni - pytanie:)

To może ja cuś dorzucę: 1. Auta w USA mają iny ukąłd paliwowy niż w Europie (inna pompa paliwa, do tego dochodzi układ sprawdzający szczelność ukłądu paliwowego - w wielu autach niedokręcenie korka wlewu skutkuje kontrolką "check engine". 2. Wtryskiwacze do wtrysku bezpośredniego benzyny mają

Re: Audi TT-RS - wielki powrót pięciu cylindrów?

do Adas: >"dzięki zastosowaniu przez Audi systemu wtrysku bezpośredniego" > >to normalnie go nie ma w takim aucie? Nie. W silnikach benzynowych z wtryskiem (tak samo zresztą jak i w silnikach diesla) na początku był wtrysk pośredni. W dieslach była to komora wstępna, a w silnikach

Re: STAG 500 - ktos to juz widzial?

> Bo zamieniasz silnik z wtryskiem bezpośrednim na silnik > z wtryskiem pośrednim. To tak jakby założyć gaźnik do silnika z wtryskiem. No jednak nie. Podstawową przewagą silnika z wtryskiem nad gaźnikowym jest precyzyjne dawkowanie paliwa. To zapewnia i wtrysk pośredni i bezpośredni

Gaz do laguny

Witam, Mam Lagune 2.0 IDE(bezpośredni wtrysk). Czy do tego silnika da sie załozyć instalacje gazowa. Jaką najlepiej wybrać żeby wszystko dzialalo bezproblemowo. Pozdrawiam

Re: Salon Genewa 2012 | Nowa Kia zaprasza do środ

@Pluto, GDI Koncern Mitsubishi jako pierwszy (1995) wprowadził do seryjnej produkcji silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania. Określenie literowe silnika pochodzi ze skrótu angielskiej nazwy Gasoline Direct Injection, którą można przetłumaczyć jako bezpośredni wtrysk benzyny

Re: Nowoczesne silniki!

Cayenne nie ma silników z bezpośrednim wtryskiem i gazuje się banalnie sekwencją lub wtryskiem ciekłego gazu. Silniki z wtryskiem bezpośrednim to już inna bajka - w 100% dobrze można zagazować tylko instalacjami dedykowanymi do tego wtrysku, ale na zachodzie są bardzo drogie (od 2500 euro

Re: Co Wy z tym gazem

Gość portalu: greg napisał(a): > kup sobie instalacje z wtryskiem besposrednim gazu ( osobne > wtryskiwacze) Jak wtrysk bezpośredni (do cylindrów) gazu może być założony w silniku bez wtrysku bezop. ? Przerabianie głowicy silnika ?

Re: turbina o zmiennej geometrii łopat

Ok może jest jakas różnica. Wszystkie silniki wysokopreżne mają wtrysk bezpośredni , a tylko niektóre wtrysk typu common rail Common rail jest metoda realizowani wtrysku bezpośredniego jak rozumiem ? Wychodzi jednam na to ze obydwa te silniki opla mają wtrysk common rail lub wtrysk

tak i nie

Sens techniczny ma, ale nie zawsze. Zależy od aplikacji, umiejętności i możliwości producenta, 2 przykłady: - nowe silniki T3 i T4 Volvo mają VVT, bezpośredni wtrysk oraz turbo. - BMW w swoich niektórych silnikach bezynowych (np. Prince, N54) zrezygnowało z połączenia turbo, Valvetronic (VVT) i

Re: OT Będę tatusiem...

Wielkie graty! Wtrysk bezpośredni jak widać ma świetlaną przyszłość!

jaki gaz do mitsubishi SIGMA V6

witam, mam pytanie: jaki rodzaj instalacji jest optymalny dla tego samochodu ? Jaka będzie różnica w spalaniu oraz wpływie na silnik (trwałość) pomiędzy instalacją trzeciaj generacji a wtryskiem bezpośrednim ?

Re: Mercedes 300 SL Gullwing, który spędził 40 la

wlody1 wiesz co takiego wtrysk bezpośredni ?? bo z tego co piszesz to wnioskuję, że nie. D, K , L -Jetronik to wtryski pośrednie gdzie wtryskiwacz umieszczony w kolektorze ssącym rozpyla paliwo bezpośrednio na zawór ssący, natomiast bezpośredni jak sama nazwa wskazuje znajduje się w głowicy i

Re: Golf III 1.8 z bezpośrednim wytryskiem?

Mktrzy, coś się trochę rozmarzyłeś... W 1995 roku i jeszcze ok. 5 lat później VW stanowczo odżegnywał się od bezpośredniego wtrysku benzyny, stawiając wszystko na dyzle. Pamiętam jak niemiecka prasa (i polsko-niemiecka za jej przykładem) krytykowała silniki i technologię GDI Mitsubishi

Re: Doda Elektroda była by lepsza.

A ja tam lubię okreslenie opisujące silniki "wtrysk bezpośredni".

Re: Gruz party.

gzesiolek napisał: > No to całkiem sympatyczne autko. > To jeszcze bez wtrysku bezpośredniego? Jeszcze bez, gdyby za dużo palił, to można gazować. -- ***** ***

Co zamontować do Lancii Thesis 2.0 Turbo?

Jednostka benzynowa 1998 cm3, 20V, Turbo o mocy 136 kW (185 KM)silnik z turbodoładowaniem, rzędowy 5-cio cylindrowy - zastanawiam się nad bezpośrednim wtryskiem Prinsa lub Vialle.

Re: TD, TDi, TDci o co chodzi?

Różnica jest zasadnicza:) TDdi - wtrysk bezpośredni TDci - wtrysk bezposredni + szyna "common rail" -- Nie dyskutuj z debilem... Najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Re: zaleta diesla, o której rzadko mówimy

samspade napisał: > Dla mnie jest to nazwanie trendu. Szeroką ławą wchodzą silniki z bezpośrednim w > tryskiem paliwa. Jedne mają turbinę inne nie. Faktem jest że coraz mniej jest s > ilników z wtryskiem do kolektora. Czyli co? Bezpośredni wtrysk to już downsizing? Napisz po

Re: Nie chcę robić kryptoreklamy.

Nie masz racji. Wtrysk w fazie ciekłej jest właśnie (ale też nie tylko) stosowany do gazowania silników z wtryskiem bezpośrednim, patrz Vialle LPDi, BRC LDI i Prins Direct LiquiMax. W największym skrócie - gaz jako ciecz jest podawany przez wtryskiwacze benzynowe bezpośrednio do komory spalania.

Re: Turbo Gaz ?

A jakie to byly instalacje? Z bezpośrednim wtryskiem czy 'wziewne' ?