xdrive

Zuzanna Krzyczkowska

Limitowane BMW M850i xDrive - powstanie tylko kilkaset egzemplarzy

Limitowane BMW M850i xDrive - powstanie tylko kilkaset egzemplarzy

BMW właśnie zaprezentowało specjalną edycję swojego luksusowego samochodu sportowego BMW M850i xDrive Coupe First Edition. Powstanie tylko 400 egzemplarzy w wyjątkowej specyfikacji BMW Individual.

Opinie Moto.pl: BMW M135i xDrive - Dwa żywioły

Ponad 300-konny kompakt nie musi być bezkompromisowym autem. Najnowsze wcielenie serii 1 pokazuje, że pazury da się czasem schować i we względnym komforcie zawieźć dzieci do szkoły. Podróż autostradą na wakacje może natomiast dostarczyć niezapomnianych emocji. W naszym teście najmocniejsza wersja Jedynki.

BMW M550d xDrive | Rekordowy silnik Diesla

Choć coraz więcej producentów odchodzi od silników Diesla, to BMW zdaje się tym trendem nie przejmować. Bawarczycy właśnie zaprezentowali piątkę w wydaniu M550d xDrive

BMW serii 3 w Genewie. M340d xDrive oraz ładowane z gniazdka 330e

BMW serii 3 w Genewie. M340d xDrive oraz ładowane z gniazdka 330e

Zaczynamy od BMW M340d xDrive, a więc dowodu, że niemieccy producenci wciąż wierzą w silniki wysokoprężne. I bardzo dobrze, bo w klasie premium liczy się wybór, a na pewno znajdą się klienci, których zainteresuje trzylitrowy, rzędowy diesel o mocy 340 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego

BMW M760Li xDrive | Test spalania

BMW M760Li xDrive | Test spalania

Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest BMW M760Li xDrive czyli topowa limuzyna niemieckiego producenta. Pod maską pracuje silnik V12 o pojemności 6592 cm3. Kierowca dostaje do dyspozycji 610 KM, które motor osiąga przy 5500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy

Nowa BMW 340i xDrive. Najmocniejsza odmiana BMW Serii 3

Nowa BMW 340i xDrive. Najmocniejsza odmiana BMW Serii 3

BMW 340i xDrive zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Los Angeles pod koniec tego miesiąca. Jednak na kilka dni przed premierą w sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia samochodu, który zapowiada się bardzo ciekawie. To najszybsza odmiana „trójki”, której niewiele brakuje do M3. Nowy

BMW serii 2 Active Tourer | Nowe silniki i napęd xDrive

BMW serii 2 Active Tourer | Nowe silniki i napęd xDrive

BMW serii 2 Active Tourer Nowe silniki i napęd xDrive Miesiąc po premierze rynkowej serii 2 Active Tourer, BMW rozszerza gamę swojego nowego modelu o trzy silniki i system napędu wszystkich kół xDrive Miesiąc po premierze rynkowej serii 2 Active Tourer, BMW rozszerza gamę swojego nowego modelu o

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

xDrive kosztuje 184 100 zł. Gaz Dynamiczny silnik, basowe pomruki z wydechu, precyzyjny układ kierowniczy, przestronne i funkcjonalne wnętrze, duży i ustawny bagażnik Hamulec Nerwowa i hałaśliwa praca zawieszenia na sporych, poprzecznych przeszkodach, dość wysokie zużycie paliwa, wysoka cena dobrze

BMW 335i xDrive - test | Za kierownicą

BMW 335i xDrive - test | Za kierownicą

swoje dobre strony, długa trasa i wysokie obroty w ogóle nie męczą. Drążek automatycznej skrzyni biegów wędruje w pozycję "D" i możemy ruszać. Nie pomyliłem się, BMW 335i ma w opcji skrzynię dwusprzęgłową DKG. Jeśli zażyczymy sobie jednak napędu xDrive, oprócz skrzyni ręcznej dostępny za

Salon Genewa 2016 | BMW M760 Li xDrive | Superlimuzyna z Monachium

Salon Genewa 2016 | BMW M760 Li xDrive | Superlimuzyna z Monachium

Mercedes klasy S Cabrio | Otwarty na luksus Na genewskich targach nowe BMW M760Li xDrive pełnić będzie rolę przeciwwagi dla Alpiny B7 xDrive (pisaliśmy o niej tu: Alpina B7 xDrive ). Po ich zakończeniu i wprowadzeniu do sprzedaży najmocniejsza "siódemka" wszech czasów będzie batem na

25 lat BMW z napędem na 4 koła

25 lat BMW z napędem na 4 koła

Wszystko o BMW: parametry, osiągi, opinie Dziś co czwarte BMW opuszczające fabrykę wyposażone jest w napęd xDrive. Choć nazwa xDrive po raz pierwszy pojawiła się dopiero u progu XXI wieku, to pierwsze BMW z napędem na 4 koła zadebiutowało już w 1985 roku. 325iX ze 170-konnym silnikiem benzynowym

BMW M760Li xDrive | Test spalania

BMW M760Li xDrive | Test spalania

Chyba już mało kto wierzy w spalanie podane przez producentów. Dlatego w osobnym teście sprawdzamy, jak te dane mają się do normalnej eksploatacji

Alpina B7 xDrive | Po co czekać na M7

Alpina B7 xDrive | Po co czekać na M7

alternatywę. Model B7 xDrive trudno również nazwać dyskretnym, tradycyjnie jednak dla Alpiny modyfikacje wyglądu zewnętrznego przeprowadzono tak, by podkreślały luksusowo-sportowy charakter auta. Seryjnie B7 porusza się na 20-calowych felgach Alpina Classic z naciągniętymi na nie oponami Michelin Pilot Super

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

Na samym początku chciałem zaznaczyć, że nie jestem ani maniakiem BMW, ani specjalnym fanem SUV-ów. Owszem, umiem docenić ich praktyczne walory, ale nigdy takiego auta bym sobie nie kupił. Co więcej, nie przepadam za dieslami. Jednak wystarczyła krótka przygoda z xDrive35d, by mój system wartości le

B7 z napędem xDrive

B7 z napędem xDrive

B7 z napędem xDrive Jedną z premier na New York Auto Show będzie BMW Alpina B7 Biturbo Allrad Jedną z premier na targach samochodowych New York Auto Show będzie BMW Alpina B7 Biturbo Allrad. Nowością w Alpinie jest napęd na cztery koła Na początku kwietnia rozpoczynają się targi samochodowe New

BMW 428i xDrive Coupe | Test | Coś pięknego

BMW 428i xDrive Coupe | Test | Coś pięknego

kierowniczy o zmiennym przełożeniu w zależności od kąta obrotu koła kierownicy (opcja). W przypadku testowanej serii 4 fanatycy marki pewnie powiedzą, że xDrive, że BMW powinno mieć napęd na tył, że nie podriftujemy. Przecież nikt Wam nie broni wybrać wersji tylnonapędowej. Dla tych, którzy cenią wyższe

BMW 428i Gran Coupe xDrive | Test | Bez pazura

BMW 428i Gran Coupe xDrive | Test | Bez pazura

- czyli w komplecie. Na pochwałę zasługują wygodne fotele oraz niska pozycja za kierownicą, typowa dla aut sportowych. Bagażnik mieści 480 litrów, tyle samo co trójka sedan, ale w Gran Coupe w standardzie otrzymujemy dzielone oparcie tylnej kanapy. BMW 428i xDrive Coupe | Test | Coś pięknego

BMW 535d xDrive | Test | Wiesz, że możesz, ale nie musisz

BMW 535d xDrive | Test | Wiesz, że możesz, ale nie musisz

klientów serii 5 zamawia napęd obu osi xDrive, co wyklucza powyższą opcję. Nic straconego, wersje xDrive nie tylko ułatwią jazdę choćby zimą, ale też są wyposażone w układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) rozdzielającej rozkład siły napędu pomiędzy poszczególne koła tak, by auto w miarę możliwości

BMW serii 2 Gran Coupe oficjalnie. Stylowy kompakt z napędem na przód [Aktualizacja]

BMW serii 2 Gran Coupe oficjalnie. Stylowy kompakt z napędem na przód [Aktualizacja]

bazowej, najtańszej wersji. W wyższych znajdziemy oczywiście xDrive i większe silniki z ponad 300-konnym 2.0 na czele. Piszemy o pozostałych jednostkach w dalszej części artykułu. W galerii znajdziecie sporo zdjęć nowej dwójki. Nie tylko topowej odmiany M235i, ale bardziej przystępnej cenowo. Naszym

Już wiadomo, do jakich aut wsiądą polscy policjanci. Do floty drogówki dołączą nowe BMW

Już wiadomo, do jakich aut wsiądą polscy policjanci. Do floty drogówki dołączą nowe BMW

Policyjna flota lada chwila powiększy się o 140 nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorami. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, przetarg wygrało BMW 330i xDrive. Pod maską tego modelu pracuje dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 252 KM. Parowany jest ze skrzynią automatyczną o 8 przełożeniach, a

Takimi samochodami będą jeździć policjanci. Nowe nieoznakowane radiowozy od BMW

Takimi samochodami będą jeździć policjanci. Nowe nieoznakowane radiowozy od BMW

Policyjna flota lada chwila powiększy się o 140 nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorami. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, przetarg wygrało BMW 330i xDrive. Pod maską tego modelu pracuje dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 252 KM. Parowany jest ze skrzynią automatyczną o 8 przełożeniach, a

BMW odświeża swoje najmniejsze auta. Oto seria 1 i 2 po faceliftingu

BMW odświeża swoje najmniejsze auta. Oto seria 1 i 2 po faceliftingu

-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 136 KM. Na szczycie oferty znajdziemy M140i (3.0 340 KM) z napędem xDrive i automatyczną skrzynią biegów, które kosztuje 212 600 zł.

Małe, czterodrzwiowe coupe w Studiu Biznes. Zobacz pełby odcinek i recenzję nowego BMW serii 2 Gran Coupe

Małe, czterodrzwiowe coupe w Studiu Biznes. Zobacz pełby odcinek i recenzję nowego BMW serii 2 Gran Coupe

Studio Biznes to program na żywo Gazety.pl, który możecie oglądać co środę o 12.00. Prowadzi Łukasz Kijek. To nie tylko nowości gospodarcze i najważniejsze informacje ze świata biznesu. W każdym odcinku - obok prowadzącego i gości - występuje redaktor naczelny Moto.pl.

BMW M760Li | Prawie jak M7

Nie jest to M7, ale nowy model może spokojnie grać w tej samej lidze, co Mercedes S65 AMG oraz Audi S8 Plus. Pod maską bawarskiego modelu pracuje silnik 6.6 twin-turbo V12, który generuje 600 KM maksymalnej mocy i niewiarygodny moment obrotowy o wartości 800 Nm. BMW postanowiło wykorzystać jednostkę

BMW bez tajemnic

BMW xDrive Test Days 2009 to spotkania, na których goście BMW poznają nowinki techniczne. I - co najważniejsze - na własnej skórze przekonują się, jak to wszystko działa. Najbliższe szkolenia odbędą się we Wrocławiu (15-17 maja), Poznaniu (22-24 maja), Tychach (29-31 maja) i w Trójmieście (5-7

BMW bez tajemnic

BMW xDrive Test Days 2009 to spotkania, na których goście BMW poznają nowinki techniczne. I - co najważniejsze - na własnej skórze przekonują się, jak to wszystko działa. Najbliższe szkolenia odbędą się we Wrocławiu (15-17 maja), Poznaniu (22-24 maja), Tychach (29-31 maja) i w Trójmieście (5-7

BMW serii 6 | Galeria

obrotowym 630 Nm, dostępnym w zakresie 1500-2500 obr./min. Efekt? 5,5 s od 0 do 100 km/h, prędkość maksymalna 250 km/h oraz obietnica średniego zużycia paliwa na poziomie 5,4-5,5 l/100 km. Ostatnia nowość to napęd na obie osie xDrive, dostępny opcjonalnie dla BMW 650i. W tym wypadku pierwsze 100 km/h ląduje

Nowe BMW serii 7 - cennik 2019. Duże nerki dużo kosztują

zawiera także topową, usportowioną odmianę M760Li xDrive, napędzaną potężnym silnikiem V12 o mocy 585 KM. Za taką wersję zapłacimy jednak 803 tys. zł. Przeczytaj także: Teraz można kupić samochód używany w leasingu. BMW gwarantuje wartość końcową Hybrydowa limuzyna Oferta BMW serii 7 obejmuje również

BMW zaprezentowało nową serię 4 Coupe. Ma olbrzymią atrapę chłodnicy

rozwija moc 374 KM + 11 KM i znajdzie się w wersji BMW M440i xDrive. BMW M440i xDrive to prawie M4 Do pojawienia się nowego BMW M4 będzie to flagowa wersja serii 4 Coupe. Napęd na cztery koła z podziałem momentu obrotowego faworyzującym tylną oś pozwoli jej przyspieszyć do 100 km/h w 4,5 s i z łatwością

Nowe BMW serii 4 już wycenione. Polski cennik otwiera 189 900 zł

Nowe BMW serii 4 - ceny w Polsce Aktualnie topową propozycją w ofercie nowego BMW serii 4 jest M440i xDrive z silnikiem R6 o pojemności trzech litrów, który jest przez nieduży silnik elektryczny pracujący przy napięciu 48 V. Tak stworzona miękka hybryda rozwija moc 374 KM + 11 KM. Napęd na cztery

BMW na Poznań Motor Show - będzie luksusowo i sportowo

i elegancką stylistykę. Dostępny będzie w dwóch wariantach – BMW M850i xDrive Cabrio wyposażone w silnik V8 o mocy 530 KM, oraz BMW 840d xDrive Cabrio, które napędzać będzie sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny generujący 320 KM. Jeszcze w tym roku serię 8 wzbogaci wersja Gran Coup

Nowe BMW serii 3 Touring G21. Kombi trochę urosło, a przy okazji zrzuciło zbędne kilogramy

odchudzającą. Mimo większych rozmiarów trójka jest o 10 kg lżejsza. Nadwozie usztywniono o ok. 25 proc., a rozkład masy to 50:50. W wersji M Sport auto jest obniżone o 10 mm. Silniki nowego BMW serii 3 Touring G21: Silniki Diesla: 318d Touring 2.0 l R4 150 KM /110 kW 6MT, 8AT 320d/320d xDrive Touring 2.0 l R4

BMW X7 - cennik 2019. Wiemy, ile będzie kosztował SUV-gigant z Bawarii

Do polskich kierowców pierwsze BMW X7 powinny trafić w marcu przyszłego roku, ale już poznaliśmy ceny nowego, wielkiego SUV-a bawarskiej marki. Nad Wisłę przyjadą wszystkie trzy, dotąd zaprezentowane, wersje silnikowe. Tak prezentują się ich ceny: BMW X7 xDrive 30d (265 KM) - od 393 000 zł BMW X7

Nowe BMW serii 3 Touring G21 - ceny w Polsce. Wyjściowo 171 200 zł, ale wciąż czekamy na bazowe wersje

G21 będzie także dostępne ze słabszym dieslem 318d, ale jego cen również jeszcze nie poznaliśmy. Aktualny cennik BMW serii 3 Touring G21 prezentuje się następująco: 320d 6MT 190 KM - od 171 200 zł 320d 8AT 190 KM - od 180 824 zł 320d 8AT xDrive 190 KM - od 188 000 zł 330i 8AT 258 KM - od 187 100 zł

BMW serii 8 Gran Coupe oficjalnie. Imponujący debiut

wszystko, co koncern ma najlepsze. BMW serii 8 Gran Coupe ma być dostępne z następującymi silnikami: BMW 840d xDrive Gran Coupe (diesel 3.0 320 KM) BMW 840i xDrive Gran Coupe (benzyna 3.0 340 KM) BMW M850i xDrive Gran Coupe (benzyna 4.4. 530 KM) Coupe oraz cabrio oferowane w Polsce są w odmianach 840d i

BMW Alpina XB7. Nowy SUV dołącza do gry o tron

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ ma pod maską 4-litrowy silnik o mocy 612 KM. Najmocniejsza propozycja BMW to X7 M50i xDrive z jednostką 4.4 o mocy 530 KM. Różnica na korzyść Mercedesa jest wyraźna, dlatego wiele osób dopytywało Bawarczyków o pełnoprawną emkę, ale BMW na razie konsekwentnie dementuje

Nowy Mercedes GLE Coupe z cenami w Polsce. Od 372 700 zł za podstawowego diesla

. BMW X6 30d xDrive ma podobną do Mercedesa moc (3.0 diesel 265 KM) i kosztuje wyjściowo 357 900 zł. Jeżeli chodzi o benzynowe silniki, to BMW X6 oferowane jest w podstawowej wersji 40i xDrive (3.0 340 KM), którą wyceniono na 365 600 zł. Mercedes takiego modelu jeszcze nie ma. Ciekawie robi się jednak

Następca BMW i8 ma mieć większy silnik i nawiązywać do M1

(zależy od wersji nadwozia) i 250 km/h prędkości maksymalnej. Ile BMW i8 kosztuje teraz w Polsce? BMW i8 Coupe xDrive wyjściowo 627 100 zł, a BMW i8 Roadster xDrive - 689 100 zł. Czas na następcę. Co już wiemy? BMW i8 prawie na pewno nie doczeka się bezpośredniego następcy. Jeżeli zarząd bawarskiej marki

Przedpremierowo debiutują BMW M3 i M4. Tak - mają wielkie nerki

dyfuzor w obu wersjach skrywa cztery końcówki układu wydechowego. Silniki stworzone do zabawy W gamie silnikowej M3 i M4 pojawi się 3-litrowy silnik benzynowy. Sześciocylindrowa rzędowa szóstka ma oferować blisko 500 KM, które trafią(wzorem z M5) na cztery koła za pośrednictwem napędu xDrive. W ofercie

Nowe BMW serii 2 Gran Coupe wycenione w Polsce. Wyjściowo 122 tys. zł. Sporo, ale i tak mniej od CLA

. BMW 218i Gran Coupe kosztuje 121 900 zł z ręczną skrzynią. Za 218i z dwusprzęgłowym automatem trzeba będzie zapłacić minimum 130 405 zł. Druga dostępna benzyna to na razie topowa odmiana M235i xDrive Gran Coupe. Zgodnie z nazwą standardem jest tu napęd 4x4. Dwulitrowy silnik dostarcza kierowcy 306 KM

BMW M340i - przedsmak nowego BMW M3

xDrive z napędem na cztery koła. Nowe BMW 340i jest wyposażone także w zawieszenie M Sport, wydajniejsze hamulce i bardziej sportowy układ kierowniczy. Usportowiona odmiana nie mogła obejść się bez agresywniejszego pakietu stylistycznego i sportowych smaczków w kabinie. Ceny BMW M340i i 340i xDrive nie

BMW i8 dołącza do legend marki. Koniec produkcji już w przyszłym miesiącu

xDrive - od 627 100 zł BMW i8 Roadster xDrive - od 689 100 zł BMW i8 - co dalej? BMW i8 pożegna się z nami specjalną, limitowaną do 200 sztuk wersją Ultimo Sophisto. Co z następcą? Bezpośredniego raczej się nie spodziewajmy, ale to nie znaczy, że BMW nie szykuje kolejnych futurystycznych, sportowych

BMW serii 5 już po liftingu. Piątka upodabnia się do siódemki

baterią. jednostka zaoferuje 292 KM mocy, a zasięg możliwy do pokonania na pełnym ładowaniu ma wynosić 67 kilometrów w sedanie i 58 kilometrów w wersji Touring. Inną propozycją w gamie będzie 545e xDrive bazujący na trzylitrowym sześciocylindrowym silniku benzynowym. Spalinowo-elektryczny tandem zaoferuje

Nowe Audi RS6 Avant kosztuje prawie 600 tysięcy zł. I nikogo to chyba nie zdziwi

Avant (4.0 600 KM) powinniśmy raczej zestawiać z E 63 S 4MATIC+ (4.0 612 KM), które wyceniono na 623 500 zł. Z Audi i Mercedesem tradycyjnie rywalizuje BMW, ale do tego wyścigu nie dołączyło. Oczywiście w ofercie Bawarczyków znajdziemy M5, ale to oferowane jest tylko w sedanie. M5 xDrive kosztuje 563

Nowe BMW Serii 1 - miejskie BMW z napędem na przednią oś

Tak – trzecia generacja BMW serii 1 ma napęd na przednią oś lub na cztery koła xDrive. Podobne rozwiązanie widzieliśmy już w serii 2 Active Tourer. W przypadku minivana, fani marki dość szybko wybaczyli BMW to posunięcie. Jednak tym razem napędowa „ośka” trafia też do kompaktowego

Grupa SPEED ma nową broń. To 272-konne skody superb. Wyjadą na drogi już w ten weekend

pierwszą setkę osiąga w zaledwie 5,7 sekundy. Służące w grupach SPEED 252-konne BMW 330i xDrive do 100 km/h rozpędzają się w około 6,2 sekundy. Z imponujących mocą radiowozów warto też wymienić stingery - w policyjnych jednostkach jeżdżą kie z silnikiem 2.0 o mocy 255 KM i z napędem na przód. One również

Nowe BMW serii 3 - cennik 2019. Nowa trójka od niecałych 150 tysięcy zł

obiecuje wzorowe prowadzenie, dzięki wyższej sztywności karoserii, nowemu zawieszeniu i jeszcze precyzyjniejszemu układowi kierowniczemu. Nowe BMW serii 3 - cennik 2019: Silniki wysokoprężne: BMW 318d 150 KM, ręczna skrzynia - 148 900 zł BMW 320d 190 KM, ręczna skrzynia - 161 500 zł BMW 320 d 190 KM xDrive

BMW X2 xDrive25e. Kolejna hybryda plug-in dołącza do oferty

Napęd BMW X2 xDrive25e znamy już z odświeżonego X1. Współpracują w nim ze sobą dwa silniki: benzynowe 1.5 o mocy 125 KM (220 Nm) oraz umieszczony z tyłu, napędzający koła swojej osi motor elektryczny o mocy 95 KM (165 Nm). Hybrydowe X2 ma więc napęd na cztery koła, o czym świadczy xDrive w nazwie

Alfa Romeo Giulietta pożegna się z nami w tym roku. Jej miejsce zajmie SUV Tonale

generację Giulietty. Miała to być najbardziej sportowa propozycja w segmencie, bo Alfa planowała, żeby Giulietta była samochodem tylnonapędowym i zajęła na rynku miejsce BMW serii 1. Nowa jedynka dostępna jest z napędem na przód lub 4x4 xDrive. Włosi musieli jednak zmienić plany ze względu na słabą sprzedaż

Mercedes-Maybach GLS z polską ceną. Wyjściowo ponad 800 tysięcy złotych

Boost. Mercedes-Maybach GLS - konkurenci Mercedes GLS ma na europejskim rynku tak naprawdę tylko jednego bezpośredniego rywala. Jest nim oczywiście BMW X7, ale Bawarczycy nie mają konkurenta dla Maybacha. Najdroższe BMW X7 M50i xDrive (4.4 530 KM) kosztuje 512 400 zł. Tak luksusowego GLS-a można też

Silniki V8 w największych SUV-ach BMW

rozpędza potężne BMW X7 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy! X-piątce zajmuje to jeszcze mniej – 4,3 sekundy. Oba SUV-y mają oczywiście napęd na cztery koła xDrive, automatyczną skrzynię biegów i dyferencjał M Sport. Aby układ jezdny nadążał za silnikiem, w obu autach zastosowano zmienione sprężyny i

BMW X5 xDrive45e. Hybryda z sześciocylindrowym silnikiem

standardem jest oczywiście napęd 4x4 xDrive oraz ośmiostopniowy automat. Osiągi? Ogromny SUV ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy. Podawana przez producenta prędkość maksymalna to 235 km/h. BMW X5 xDrive45e zostało wyposażone w spore baterie o pojemności 24 kWh. Te zapewnią duży zasięg w

BMW M3 Touring. Najszybsza "trójka" również w wersji kombi [WIDEO]

turbosprężarką typu twin-scroll. Dzięki temu osiąga maksymalną moc 480 KM, a w wersji Competition aż 510 KM. Prawdopodobnie obie trafią do M3 Touring, tak samo jak napęd na obie osie M xDrive. Również po raz pierwszy w historii M3/M4. Odmiany coupe i sedan tego modelu będą ponadto oferowane z klasycznym układem

BMW serii 5 | Wiemy już wszystko

dniu polskiej premiery będą oferowane następujące modele: - 530i/530i xDrive (2.0 l; 252 KM i 350 Nm; 8-stopniowy skrzynia Steptronic) - 540i/540i xDrive (3.0 l; 340 KM i 450 Nm; 8-stopniowy skrzynia Steptronic) - 520d/520d xDrive (2.0 l; 190 KM i 400 Nm; 6-biegowa ręczna skrzynia albo 8-stopniowy

Kolejne 50 policyjnych BMW na polskich drogach. Gdzie spotkasz nowe radiowozy?

Portal auto.dziennik.pl poinformował, że policja odebrała 50 zupełnie nowych, nieoznakowanych radiowozów. Chodzi o BMW 330 xDrive, które trafiają na parkingi przed komisariaty. Samochody są wykorzystywane do służby patrolowej i pomiarów prędkości. Policjanci wyznaczeni do pracy w nowych radiowozach

Afera Dieselgate: BMW tłumaczy się z niewłaściwego oprogramowania

. Szefostwo niemieckiej marki zapowiedziało dużą akcję odwoławczą. Do serwisów trafi 11 700 samochodów. Chodzi głównie o takie modele jak BMW M550 xDrive oraz BMW 750d xDrive. Zobacz także: Siedem lat więzienia i 400 tys. dolarów kary. Amerykański sąd bezlitośnie karze za Dieselgate BMW sprawdza, czy

BMW M8 Gran Coupe oficjalnie. W wersji Competition do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy

xDrive ma wyraźnie faworyzować tylną oś. Nie zabraknie tu oczywiście także trybów jazdy, w których cała moc powędruje na tył. To rozwiązanie znamy choćby z nowego BMW M5, nie mogło go zabraknąć we flagowym M8. Pierwsza setka na liczniku ma się pojawiać po zaledwie 3,3 sekundy, a wskazówka zatrzymywać

BMW i GOPR ruszają z akcją crowdfundingową #jestemzgor. Każdy może się dołożyć

hybrydy. Napęd na cztery koła xDrive umożliwi działanie w trudnych warunkach, zaś technologia hybrydowa typu plug-in to zasięg czysto elektryczny od 67 do 97 kilometrów połączony w pełną funkcjonalnością na długie trasy. - Niezmiernie cieszy nas, że rozpoczęliśmy współpracę z BMW, jedną z najbardziej

BMW serii 8 Cabrio - przepiękny kabriolet w dwóch mocnych wersjach

Bazowe BMW serii 8 Cabrio to wysokoprężne BMW 840d xDrive Cabrio. Pod długą maską ukryto w niej 3-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik o mocy 320 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo współpracuje z 8-stopniowym automatem. Osiągi słabszej wersji to 5,2 s do setki, 250 km/h

Imponujące BMW X7 iPerformance Concept bez tajemnic

, ale prawie na pewno na pokładzie X7 współpracuje ze sobą dwulitrowy turbosilnik R4 i motor elektryczny. Możemy się spodziewać, że to rozwiązanie pożyczone z 740e xDrive iPerformance, gdzie łączna moc przekracza 320 KM i 500 Nm. Choć na potrzeby konceptu układ hybrydowy mógł zostać wzmocniony. Wnętrze

BMW M5 na pełnym gazie we Frankfurcie

skrzynię ręczną. Zastąpi ją 8-biegowy automat z konwerterem momentu obrotowego. Kolejną nowością jest napęd xDrive - wcześniejsze wersje były dostępne wyłącznie z napędem na tylną oś. Jednak inżynierowie z Bawarii uspokajają - samochód nie straci na zwinności, ponieważ napęd będzie mógł nadal trafiać na

Nowe BMW M3 szaleje po Nurburgringu. Mamy film

powodu olbrzymich rozmiarów atrapę chłodnicy - tak zwane nerki. Po drugie, nowe BMW M3 będzie miało po raz pierwszy w historii napęd na obie osie. Jednak to nie powinno martwić fanów klasycznych rozwiązań - najnowszy napęd BMW M-tuned xDrive, stosowany w większym sportowym modelu M5, ma tryb przekazujący

Jak wygląda życie kierowcy F1 | Wideo

  Fajne?   ZOBACZ TAKŻE: Ile trzeba zapłacić za używanego Rolls Royce'a ? BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą Najdroższy samochód świata

Nowe radiowozy BMW dla policji - na służbę trafi niedługo ponad 80 mocnych trójek. Większość w policyjnym malowaniu

i będą służyć jako oznakowane radiowozy. Pozostałe 31 samochodów to BMW serii 3 Gran Turismo xDrive, GT zostaną posłane do walki z piratami drogowymi i dołączą do floty nieoznakowanych radiowozów. Jak donosi autodziennik.pl, każda nieoznakowana trójka będzie wyposażona w kamerę z przodu i z tyłu

Nowe BMW X5 - Niemcy pokazali flagowego SUV-a

, wyświetlacz HUD nowej generacji, 20-głośnikowy system audio Bowers&Wilkins, podgrzewane uchwyty na kubki w konsoli środkowej, podgrzewane podłokietniki, nastrojowe oświetlenie kabiny czy 4-strefowa klimatyzacja. Pod maską nowego X5 znajdziemy trzy jednostki napędowe, oferowane w standardzie z napędem xDrive i

BMW prezentuje na wiosnę 18 nowych wersji

Monachium zaprezentowała 18 nowości. Najmniejszy model, który wzbogaci się o kolejne możliwe konfiguracje to seria 2. Do palety modeli dojdzie 228i z czterocylindrowym silnikiem 2.0 o mocy 240 KM. Klienci poszukujący mocniejszych wrażeń mogą się teraz zdecydować na M235i xDrive, który napędzany jest

Mercedesy-AMG bez napędu na tył? Okazuje się, że większość klientów woli 4x4

najlepszy kompromis. Podobnego zdania są najwięksi rywale AMG, oddział M z Bawarii. Przypomnijmy, nowe BMW M5 również wyposażono w zaawansowany napęd 4x4 xDrive z trybem, w którym auto może zamienić się w tylnonapędowe i pozwolić na szaleństwa na torze. Mercedesy-AMG czeka również elektryfikacja, coraz

Audi A3 świezo po debiucie, a już z cennikiem. Kosztuje 109 900 zł

M135i xDrive (2.0 306 KM) - 192 900 zł. Najszerszą ofertę ma kompakt ze stajni Mercedesa, bo poza usportowioną wersją A35, oferuje także wariant A45 o mocy 387 KM i 421-konne A45 S. Pozostaje nam zaczekać, aż Audi pokaże wariant S3 lub nawet RS3.

SOP kupuje dwie limuzyny dla VIP-ów za ponad milion zł. Przetarg mógł wygrać tylko jeden producent

mocy, wyłania się konkretna wersja - 750 Li xDrive skrywający pod maską 450-konną jednostką. Standardowy cennik startuje od ok. 420 tys. zł.

Nowe BMW X5 M i X6 M z polskimi cenami. W podstawie tysiąc zł za każdego konia mechanicznego

Nowe BMW X5 M i BMW X6 M mają pod maską potężny silnik 4.4 M TwinPower Turbo V8, który dostarcza kierowcy aż 600 KM mocy oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem jest ośmiostopniowy automat M Steptronic oraz napęd 4x4 xDrive z Active M Differential, czyli aktywnym mechanizmem

BMW M8 - znamy polskie ceny wszystkich trzech wersji. Startują od 732 700 zł

M8? Absurdalnie szybkie. W podstawowej wersji pod długą maskę wsadzono podwójnie doładowaną V-ósemkę o pojemności 4,4 litra. Moc? Okrągłe 600 KM. Moment obrotowy? 750 Nm. Za pośrednictwem 8-stopniowego automatu moc trafia na wszystkie, ale napęd xDrive ma wyraźnie faworyzować tylną oś. Nie zabraknie

Ten przetarg miała wygrać Skoda, ale jest nowy faworyt. Policja przesiądzie się do BMW?

diler BMW. Jako że cena stanowi 60 proc. kryterium oceny oferty, wydaje się, że mamy pewniaka do zwycięstwa. Co jeszcze ciekawsze, na rynku to właśnie BMW 330i xDrive jest autem najdroższym. Za BMW 330i xDrive trzeba bowiem zapłacić 179 800 zł (2.0, 252 KM), za Superba - 162 710 zł (2.0, 280 KM), a

Kupujemy używane: BMW serii 5 E60 i F10 - co psuje się najczęściej?

xDrive). Na polskim rynku wtórnym znajdziemy bardzo wiele powypadkowych BMW F10. Kupując tę niemiecką limuzynę trzeba dokładnie sprawdzić, czy nasz egzemplarz nie jest autem z niepokojącą przeszłością.

Odważna deklaracja BMW - firma nie zrezygnuje z silników Diesla

. Uzasadnił to niskim wskaźnikiem emisji szkodliwych substancji przez te jednostki. W najbliższym czasie nie zabraknie modeli BMW wyposażonych w 4- i 6-cylindrowe silniki wysokoprężne. W tej chwili jedną z najbardziej zaawansowanych jednostek jest motor pracujący w wersji M550d xDrive. Silnik Diesla o

Audi A6 - ceny w Polsce. Wiemy, ile kosztuje nowa limuzyna

nowemu Audi A6 trudno znaleźć konkurenta w salonie Mercedesa. Daimler ma albo dużo słabsze silniki od Audi, albo dużo mocniejsze ze znaczkiem AMG. Z porównaniami trzeba się więc wstrzymać aż poznamy pełną ofertę A6. 340-konne, benzynowe Audi A6 ma w BMW bezpośredniego konkurenta. To BMW 540i xDrive o

Pełne odszkodowanie w każdej sytuacji i SUV za ponad 400 tys. zł. NBP ogłasza przetarg na 38 aut

oraz mercedesem GLS. To największe i najdroższe SUV-y w gamie niemieckich producentów premium. GLS 400 d 4MATIC kosztuje wyjściowo 425 900 zł, a X7 M50d xDrive - 499 700 zł. Nie niestosowność takiego zamówienia w aktualnych czasach zdążyli już zwrócić uwagę politycy opozycji, ale NBP na razie nie

BMW serii 1 - znamy polski cennik. Kompakt klasy premium za ponad 100 tysięcy złotych

napędem na cztery koła xDrive i sportową automatyczną skrzynią biegów. To póki co topowa propozycja w cenniku nowej "jedynki" - za M135i zapłacimy 192 900 zł. Diesle do wyboru Po stronie silników wysokoprężnych mamy trzy opcje - 116d, 118d oraz 120d. Bazowy wariant generuje 116 KM. W połączeniu

Mercedes GLE 2019 - cennik. Znamy już polskie ceny dwóch wersji nowego GLE

d 4MATIC/245 KM: od 269 000 zł Mercedes GLE 450 4MATIC/367 KM: od 324 000 zł Nowy Mercedes GLE - konkurenci Konkurencyjne Audi Q7 45 TDI z silnikiem 3.0 TDI V6 o mocy 231 KM zostało wycenione na 281 000 zł. Z kolei nowe BMW X5 xDrive 30d z wysokoprężnym silnikiem 3.0 o mocy 265 KM jest sporo droższe

Mercedes-AMG A45 i A45 S z polskimi cenami. Ponad 250 tysięcy zł, żeby złamać 4 sekundy

dołączyło do tego wyścigu. Aktualnie najmocniejszą wersją nowej jedynki jest M135i xDrive z dwulitrowym silnikiem o mocy 306 KM. Kosztuje 192 900 zł i przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy. W lidze Mercedesa A45 gra za to Audi. Co ważne, w modelu RS3 quattro pod maską znajdziemy 2,5-litrowy, 5-cylindrowy

Nowe BMW X5 M i X6 M oficjalnie. W wersji Competition V-ósemka ma aż 625 KM mocy

M Steptronic oraz napęd 4x4 xDrive z Active M Differential, czyli aktywny mechanizm różnicowy. W tak mocnej wersji inżynierowie sportowego oddziału zmienili w obydwu SUV-ach praktycznie wszystko - X5 m oraz X6 M mają sportowy układ kierowniczy, dostosowane do bardziej sportowej jazdy zawieszenie

BMW iX3 Concept - BMW prezentuje w Chinach elektrycznego SUV-a

;, czyli osłona chłodnicy z konwencjonalnych wersji. Dwie części połączono w jeden element, przez co BMW przypomina trochę modele Kia. fot. BMW fot. BMW Pod maską pracuje motor elektryczny o mocy 270 KM. To więcej niż wersja benzynowa X3 xDrive30i i wysokoprężna xDrive 30d, ale mniej niż topowe M40i. W

BMW X2 - zupełnie nowy crossover z Bawarii nareszcie oficjalnie

- benzynowe 2.0 R4 Twin Power Turbo Wersja 20i będzie miała 192 KM mocy i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z dwusprzęgłowym automatem o 7 przełożeniach, a moc przekazywana jest na przód. Pierwsza setka to kwestia 7,7 s, a prędkość maksymalna wyniesie 227 km/h. - BMW X2 xDrive 20d

Wysokoprężne "emki" BMW

Potężne "emki" BMW Po długich miesiącach kuszenia, BMW pokazało wreszcie nową linię aut z potężnym dieslem od M GMbH Nowy silnik diesla o mocy 381 KM od M GMbH pojawi się w następujących modelach BMW: X5 M50d, X6 M50d, M550d xDrive i M550d xDrive Touring Pierwsze wzmianki o MegaDieslu BMW

Audi A6 - ceny w Polsce. Wiemy, ile kosztuje nowa limuzyna

więc wstrzymać aż poznamy pełną ofertę A6. Kosztujące 303 900 zł, 340-konne, benzynowe Audi A6 ma w BMW bezpośredniego konkurenta. To BMW 540i xDrive o identycznej mocy. BMW wycenia swoją limuzynę na 308 400 zł. Droższy jest również diesel 530d xDrive o mocy 265 KM - kosztuje wyjściowo 305 000 zł. Nowe

BMW serii 3 F30/F31 - opinie i typowe usterki

może być przekazywana na tylną oś lub na cztery koła (xDrive). Samochód w prowadzeniu jest precyzyjny, lecz mimo wszystko BMW F30 stało się trochę bardziej komputerowe za sprawą trybów jazdy oraz systemów bezpieczeństwa.

BMW serii 3 E90 - opinie i typowe usterki. Poradnik kupującego

. Manualna skrzynia biegów również jest dobrze zestrojona, ale nie zabrakło również wariantów z „automatem”. Moc w BMW serii 3 E90 może być przekazywana na tylne koła lub w niektórych wariantach na obie osie, dzięki napędowi xDrive.

Nowe BMW X4 - premiera. Czy Bestia wypiękniała?

znajdziemy też xDrive 30i (252 KM) oraz M40i (360 KM). Zwolennicy diesli będą mieli do wyboru silniki o mocy 190, 231, 265 i 326 KM w M40d). Film z nowym BMW X4 Nowy SUV coupe zostanie oficjalnie zaprezentowany w Genewie. Do sprzedaży ma wejść niedługo po marcowych targach. false false

Nowe nieoznakowane radiowozy policji. Warunki przetargu spełniają głównie marki premium

był w ogóle brany pod uwagę. Warunki opisane przetargu spełnia kilka samochodów: BMW 330i xDrive, które zwyciężyło w niedawnym przetargu na nieoznakowane radiowozy. Pisaliśmy o nim tutaj: Nieoznakowane radiowozy BMW . Audi A4 2.0 TFSI Jaguar XE 2.0 Alfa Romeo Giulia Veloce Volkswagen Passat

BMW serii 4 od 175 900 zł

BMW serii 4 Coupe Za najtańszy wariant nowego modelu trzeba zapłacić 175 900 zł Znamy ceny BMW serii 4 Coupe w polskich salonach. Za najtańszy wariant trzeba zapłacić 175 900 zł. Najdroższa opcja, czyli 35i xDrive to koszt 252 800 zł Nowa seria BMW zastępuje w gamie niemieckiego producenta

BMW serii 7 | Wyciek tuż przed premierą [AKTUALIZACJA]

napędzane nowym silnikiem B58. Jest to konstrukcja R6 3.0 z pojedynczą turbiną osiągająca 326 KM. W ofercie nie zabraknie silnika V8 (450 KM), który będzie napędzał wersję 750i xDrive. Ostatnia pozycja to silnik wysokoprężny R6 o mocy 265 KM w modelu 730d. Wszystkie jednostki będą współpracować z

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

, który w egzemplarzach użytkowanych głównie poza miastem nie sprawia większych trudności. Po latach może jednak wymagać interwencji specjalisty (czyszczenie serwisowe to wydatek rzędu 500 złotych) lub kosztownej wymiany sięgającej nawet 6 tysięcy zł. Napęd na tył lub xDrive Układ jezdny serii 5 E60

Aurus Senat za ponad milion złotych. Rosyjska limuzyna wchodzi do otwartej sprzedaży

mają jeszcze w ofercie aż tak luksusowych limuzyn. BMW serii 7 w najbardziej prestiżowej odmianie M760Li xDrive z 6,6-litrowym silnikiem V12 kosztuje 803 000 zł, a nowe A8 wciąż czeka na rynkowy debiut wersji z silnikiem W12. Aurus Senat zadebiutował już w Genewie. Teraz szykuje się na podbój całego

Wydanie weekendowe | Nasze podsumowanie tygodnia

nowego BMW M5 . 600 KM z 4,4-litrowej V-ósemki M Twin Power i złamanie granicy 3,5 s. do setki brzmi znakomicie. Jeszcze ciekawiej robi się w kwestii napędu. Bo nowe M5 zostanie wyposażony w napęd 4x4 xDrive. Miłośników tylnonapędówek możemy jednak uspokoić! Będzie dostępny specjalny tryb jazdy, w którym

BMW nie zmniejszy silników w "M-kach"

, pozbawiony napędu na tylną oś. Zamiast tego seryjnie zamontowano system xDrive przekazujący napęd na wszystkie koła. Już niebawem poznamy nowe M8 w wersji coupe i kabriolet, a w niedalekich planach niemieckiego producenta jest jeszcze reinkarnacja wspomnianego M1.

Mercedes-AMG A35 2019 - cennik. Hot hatch za prawie 190 tysięcy

nim BMW M140i. Do A35 można porównać wersję 5-drzwiową z napędem xDrive. Kosztuje więcej (216 900 zł), ale ma więcej mocy (340 KM) i jest trochę szybsza (4,4 s do 4,7 s do setki). Ciekawą alternatywą dla hot hatchy klasy premium może być Volkswagen Golf R. Ma prawie tyle samo mocy, co A35 (2.0 i 310

BMW Xdrive?

Czy ktos umie wytlumaczyc dlaczego w nowych BMW Gran Turismo nie jest dostepny uklad Xdrive. W zwyklych coupe mozna miec Xdrive jak opcje dodatkowa, a w GT nie ma???

Re: BMW Xdrive?

Grand Turismo ma byc wygodne i szybkie do jazdy po autostradach a tam xdrive to tylko dodatkowe obciazenie.

Re: X-Drive

uki145 napisał: > Witam! moim zdaneim róznice w porównaniu z haldexem w x drivie sa bardzo duze . > > przede wszystkim xdrive opiera sie na (...) Nie ma co komplikować - do momentu pojawienia się X3 beemki ze znakim X były wyposażone w centralny mechanizm różnicowy (a więc

Re: X-Drive

nie porównywałem torsena do x drive."Inaczej mowiac to ze akutacja sprzegla raz jest elektryczna innym razem > hydrauliczna to sprawa wtorna. Jedyna naprawde istotna roznica jest taka, ze > haldex normalnie jest rozpiety a xdrive spiety" tu masz racje bo tylko o takie róznice w

Re: X-Drive

uki145 napisał: > Witam! moim zdaneim róznice w porównaniu z haldexem w x drivie sa bardzo > duze. Przede wszystkim xdrive opiera sie na skrzyni rozdzielczej z > elektronicznei sterowanym sprzegłem wielotaczowym (docisk tarczy > generowany jest przez silnik elektryczny ,wiec

Re: X-Drive

mike68 napisał: > to inteligentny system napędu na cztery koła w łącznie > Akcja zamiast reakcji: xDrive "myśli" razem z kierowcą i błyskawicznie > reaguje. xDrive działa szybciej od innych systemów, ponieważ w każdej > sytuacji potrafi przewidywać zdarzenia. Do tego celu

Re: X-Drive

to inteligentny system napędu na cztery koła w łącznie Akcja zamiast reakcji: xDrive "myśli" razem z kierowcą i błyskawicznie reaguje. xDrive działa szybciej od innych systemów, ponieważ w każdej sytuacji potrafi przewidywać zdarzenia. Do tego celu wykorzystuje informacje z czujników kół

xdrive zwiększa stabilność przy dużej prędkości?

xdrive elektronicznie rozdziela napęd na przednią i tylną oś, choć standardowo jest to podobno rozkład 40 przód i 60% tył, co sprawia, że czteronapędowe beemki dalej można poużywać do driftowania. Ale pytanie, co przy większych prędkościach? Czy bejca z xdrive będzie zachowywać się bardziej

Re: X-Drive

uki145 napisał: > no własnei brak praktyki nie pozwala mi wyczuc tego do konca.czyli porównujac > zachowanie ustrojstwa na bazie sprzegła (x drive) do torsena. No ja akurat nie miałem okazji pojeździć beemka z xdrive :) Ale spotkalem sie z opiniami ludzi jezdzili. I sa takie ze

Re: X-Drive

"elektronicznie sterowanego ustrojstwa na bazie sprzegla". xdrive owszem jest "staly" do pewnej predkosci bo sprzegla sa domyslnie spiete. Ale jak juz wprowadzisz auto w poslizg to roznica w zachowaniu bedzie ogromna.

Re: X-Drive

notmyself napisał: > > Czy poza dwoma wspomnianymi przezemnie kwestiami czyli: > 1) domyslne przenoszenie napedu na cztery kola > 2) rozbudowane sterowanie ze strony komputera > > potrafisz wskazac jakies istotne roznice pomiedzy haldexem a xdrive? Pkt 2

Re: X-Drive

przednia. Wtedy moment przykłądany do torsena będzie podzielony w proporcji 80:20 (bo taka jest dopuszczalna) i jedno z kół na tylnej osi się śliźnie. Zauważ że poślizg tylnego koła będzie przy podziale momentu 80:20. Od momentu poślizgu wykrytego przez ABS mechanizm oparty o torsena i xdrive

Re: X-Drive

- dzięki zastosowaniu stałego rozdziału momentu napędowego na 4 ( a nie tylko 2) koła odsunięta została granica przyczepności. A dla osiągnięcia tego celu podstawowe znaczenie ma ciągłość przenoszenia momentu ( jeszce zanim do poślizgu w ogóle dojdzie). CBDO :) P.S. - dla notmyselfa : xdrive odłącza

Re: X-Drive

torsen. Nawiasem mówiąc wiesz skąd nazwa? Torque Sensing. > czyli nei tylko przewiduje ,ale tez reaguje jakby zle przewidział. > uwazasz ,ze dalej sie myle? napisz ,bo moz eczegos nei rozumiem Mylisz się niestety. I jak już pisałem, mimo że sam nie jechałem autem z xdrive, to jednak

Re: X-Drive

sprzęgłami. Efekt - tam gdzie samochód z torsenem przejechał bez poślizgu tam sterowane elektronicznie sprzęgła slizneły koło a potem podjeły odpowiednie akcje "ratunkowe". Właśnie dlatego cały ten komputer xdrive stara się przewidywać co może się stać. Niestety komputer to nie jasnowidz. Powyższy

Re: X-Drive

Witam !ruzmiem ładnie wytłumaczyłes działanie ,ale pozostaje jedna rzecz której albo zupełnie nei rozumiem ,albo sie myslisz. w jaki sposób torsen czuje zmiane momentu ,skoro według tego co piszesz nie ma poslizgu nawet jednego koła .czyli kiedy przyczepnosc tylnej osi spada do połowy przycze

Re: X-Drive

Witam! to czysto subiektywne podejscie ,co jest najlepsze dla przyjemnosci z jazdy.bo kwestii przyjemnosci neio da sie jednoznacznie sprecyzowac. osobiscie uwazam ,ze przyjemniejszy jest układ napedu na przednei koła (od napedu tylnego ,bo jak pisałem nie mam praktycznych doswiadczen z 4x4) .

Re: X-Drive

Celowo odwracam kolejność cytowania: uki145 napisał: > wyzszosc napedu stricte stałego to tylko teoria,da sie > bowiem tak dopracowac elektronike ,ze bedzie działac równie szybko i płynnie > jak torsen . uwazasz ,ze nie jest to mozliwe? Tak właśnie uważam - elektronika NA t

Re: X-Drive

to był wycinek ze strony BMW - ja mam w moim DCS/ESP i inne systemy i trudno go mimo mocy 180KM i momentu ok390 wprowadzić w poślizg chyba że zdeaktuwuję te systemy przyciskiem trzymając go wciśniętego przez ok 5 sekund - wtedy można gumy palić i nie inaczej bo system nie pozwala na to

Re: X-Drive

a i wkradłe sie bład ,wiec prostuje: najpierw skrzynia biegów potem skrzynia rozdzielcza ,wiec naped tylnych kół wychodzi z wałka głownego skrzyni rozdzielczej ,a nie skrzynie biegów.

Re: X-Drive

Cóż za bełkot... :P To poprzednia wersja X była lepsza, ale widać za dobra i za droga dla publiki, której wystarczy przecież wyżej przytoczona reklamowa sieczka...;)

Re: X-Drive

Witam! moim zdaneim róznice w porównaniu z haldexem w x drivie sa bardzo duze . przede wszystkim xdrive opiera sie na skrzyni rozdzielczej z elektronicznei sterowanym sprzegłem wielotaczowym(docisk tarczy generowany jest przez silnik elektryczny ,wiec o działaniu jak w haldexie nie moze byc

Re: X-Drive

uki145 napisał: > (...)jak mechaniczne urzadzenie typu torsena moze wyczuc ze zaraz nastapi > moment utraty przyczepnosci jednego koła kórego przyczepnosc zalezy od jego > włsnego mechanizmu otwartego .spróbuj mi to przosze jeszcze raz wytłumaczyc >,ale prosciej (...)

Re: X-Drive

uki145 napisał: > zeby jednak nie tworzyc kolejnego odnóża tego pasjonującego tematu o TDI ;-) > i żeby pokazac ,że pomimo rzekomo młodego wieku;-) opanowałem podstawowe > zasady kulturalnych kontaktów miedzy ludzkich ,ustapie;-).Notmyslef , > postaram sie pisac o wiele ba

Re: X-Drive

to ja juz zgłupiałem .widzis nie mam takiej wiedzy fizycznej i technicznej ,dlatego pomimo znajomosci zasady dziłania torsena ,jako srodkowego mechanizmu ,traktuje to bardziej intuicyjnie.rozumiem to co piszesz ,wiem jak działa dyfer otwarty i dlczego slizga sie wtedy tylko jedno koło .(jedna

Re: X-Drive

uki145 napisał: > czyli ,zebym juz był na 100 % zrozumiały .torsen nie dopuszcza do zmiany > momentu obrotowego miedzy jego stronami(os napedowa na tył i os napedowa na > przód) ,ale juz dopuszcza zmiane momentu obrotowego pomiedzy prawym ,a lewym > kołem (bo nie ma jak tego

Re: X-Drive

Witam! Normalnie, ta cześć opony która dotyka podłoża nie porusza się wzdłuż niego. > Tarcie jest spoczynkowe i istnieje pewna maksymalna wartość momentu siły który > można przyłożyć bez poślizgu. Zależy ona od współczynnika tarcia (a więc > materiału opony oraz podłoża), nacis

Re: X-Drive

peosze be zueag do stylu pisania i wieku ,bo mógłbym sie te zprzyczepic do paru rzeczy .np :błedów ortograficznych

Re: X-Drive

zeby jednak nie tworzyc kolejnego odnóża tego pasjonującego tematu o TDI ;-) i żeby pokazac ,że pomimo rzekomo młodego wieku;-) opanowałem podstawowe zasady kulturalnych kontaktów miedzy ludzkich ,ustapie;-).Notmyslef ,postaram sie pisac o wiele bardziej zrozumiale ,bez błedów i bez poprawia

Re: X-Drive

czyli ,zebym juz był na 100 % zrozumiały .torsen nie dopuszcza do zmiany momentu obrotowego miedzy jego stronami(os napedowa na tył i os napedowa na przód) ,ale juz dopuszcza zmiane momentu obrotowego pomiedzy prawym ,a lewym kołem (bo nie ma jak tego powstrzymac skoro jest w audi mechaniz

Re: X-Drive

WItam! po pierwsze to dobrze wiem jak jak i na jakiej zasadzie działa układ slimaków i slimacznic("wrazliwy na moment ") .wiem równiez jaka jest róznica miedzy działaniem układow które porównujemy. a cóz dziwnego jest w tym ,ze komputer ma informacje o połozeniu kierownicy i pedału gazu .moim

Re: X-Drive

czyli precyzujac .x drive Ooprócz przewidywania co sie stanie) rowniez reaguje na moment (bezposrednio na zmiane przyczepnosci koła ) .reakcje te sa jednak nie dzieki mechanice ,ale dzieki elektronice. w teori ,biorac pod uwage to o napisałem ,x drive powinien nawet działac szybciej niz torsen

Re: X-Drive

nei chci8ałem niczego komplikowac ,ale dokładnie wyjasnic jak to w bmw działa.moim skromnym zdaniem ,jedynym podobienstwem miedzy haldexem ,a xdrivem jest to ze wystepuja tam sprzegła.zgadzam sie, reszta dzial zupełnei ibnaczej co z reszta przed chwilka napisałes.rozumiem ,ze na stały naped na

Re: X-Drive

Witam! a ja widze to troche inaczej. zasada dziłania x drive z właczonym dsc jest własnei taka ,ze reaguje bezposrednio na przyczepnosc kół(czyli nie tylko na zmiane momentu na osi ,mąło tego, sytem dsc na analizuje wiele elementów o których torsen "nie wie" (takich jak kat skreconych kół ,p

Re: X-Drive

no własnei brak praktyki nie pozwala mi wyczuc tego do konca.czyli porównujac zachowanie ustrojstwa na bazie sprzegła (x drive) do torsena. zakładajac ze całkowitym wyjsciu z poslizgu wraca idealna przyczepnosc to spiecie sprzegła powraca do proporcji 40:60.dzieje sie to ,jak mniemam ,z pły

Re: X-Drive

komputer nigdy nie hamuje obydwu kół na jednej osi na raz. Więc jak cała jedna oś się zawiesi to auto praktycznie nie pojedzie. To jest ulubiony przykład przeciwników quattro a zwolenników haldexa/xdrive/etc. Kładą jedną oś auta na rolki i auto nie jedzie. A auto z sprzęgłami pojedzie. I twierdzą

Re: X-Drive

, jedyne co może zrobić komputer to ująć mocy bo xdrive, o ile wiem, nie przeniesie więcej niż 50% na przód. Najważniejsze to zrozumieć że torsen będzie rozkładał moment zgodnie z ograniczeniem wynikającym z maksymalnej wartości siły tarcia spoczynkowego. Aby zaszło tarcie poślizgowe trzeba

Re: X-Drive

Witam! nie jesy proste ,to prawda ,dlatego jest sens zeby funkcjonaowało forum. juz bardziej łapie.to co napislisci faktycznie wyjasnia wyzszosc stałego napedu na 4 koła typu torsen nad układem x drive. Pozdrawiam Łukasz

Re: X-Drive

uki145 napisał: > Witam !ruzmiem ładnie wytłumaczyłes działanie ,ale pozostaje jedna rzecz > której albo zupełnie nei rozumiem ,albo sie myslisz. w jaki sposób torsen > czuje zmiane momentu ,skoro według tego co piszesz nie ma poslizgu nawet > jednego koła .czyli kiedy przyczep

Re: X-Drive

tzn nie nie dopuszcz do zmiany momentu(bo przeciez zmienia moment) ale niedopuszcza do róznicy w obrotach wałów.

X5 czy 5 Touring xDrive?

Mam "powazny" dylemat;) - co jest lepsze i dlaczego - BMW X5 czy 5 Touring xDrive 2011 (oba z silnikiem 3.0 diesel)? Moje za i przeciw: 5 Touring 2011 jest ladniejsza, szybsza, bardziej oplywowa ALE bagaznik ma mniejszy, nizej sie niestety siedzi, szoruje krawezniki w PL i jest troche ciasniej w

pytanie do posiadaczy bmw z napedem xdrive

Jestem ciekaw, czy xdrive sprawia, że wasze beemki są stabilniejsze na mokrej/śliskiej nawierzchni przy większych prędkościach, czy dalej strach jechać szybciej po śniegu albo brać zakręty przy większej prędkości, gdy jest choć trochę ślisko (bo może zarzucić tyłem)? Pytam, bo o ile sam jestem

B7 z napędem xDrive

wszystko się zgadza, tylko że na stronie Alpiny jest podana wartość przyspieszenia 0-100km/h. Dla wersji Allrad 4,8s.

Jak działa x-drive:

elektroniczne niż mechaniczne). Ma je tak wiele samochodów, przede wszystkim japońskich i koreańskich, że nie chce mi się wymieniać. X-drive jest takim samym systemem, jak ten z hyundaia santa fe (na przykład), tylko lepszym: więcej czujników, więcej informacji, lepsze oprogramowanie itd. Dzięki temu działa tak

informatyzacja przedmiotu do przemieszczania sie

moze ubezwlasnowolnic uzytkownika www.chip.pl/2019/08/bmw-m850i-xdrive-i-bmw-x5-wrazenia-z-jazdy-i-technologie-bmw/

parę pytań do właścicieli i wielbicieli bmw

dysponują egzemplarzami do sprawdzenia: 320i czy 328i ? Obecnie jeżdzę samochodem ponad 200KM 6,5s do 100. I drugie: xdrive czy nie-xdrive? Obecnie jeżdżę samochodem 4x4 Pytam - bo boje się, że jak wybiorę (ekonomicznie bo kryzys) 320i bez xdrive czy nie będę tęsknić za obecnym. A może coś

Re: AWD w bmw 330xd

> Pic na wodę fotomontaż - to jest xdrive: dyfra centralnego niet. no ale co to jest ten xdrive - łopatologicznie poproszę:-) to co jest na sieci, to opisuje, jak wspaniały jest ten xdrive - rozdziela moc itd -- Pozdrawiam, Frank

Re: Wasze wymagania minimalne, optymalne i idealn

> optimum: BWM 5, obowiązkowo z X-drive Optimum do tego roku nieosiagalne na wyspach. Ciekawostka jest, ze x-drive nie bylo dostepne w wersji RHD F10/F11. Zastanawiam sie czy firma poswiecila czesc rynku juz w poczatkowej fazie projektu, czy dopiero pozniej wyszlo w praniu, ze x-drive jest

Re: Zagadka

Przed chwilą przechodził Pławski. Miał to przyczepione posta: http://testysamochodowe.pl/coupe-na-cztery-lapy-%E2%80%93-test-bmw-335i-xdrive/ 335i-xdrive

na które koła łańcuchy przy napędzie na obie osie?

Jak powyżej. Najchętniej odpowiedzi z rozbiciem tematu na napęd dołączany, torseny, xdrive, inne wynalazki... -- "War does not determine who is right- only who is left." Bertrand Russell

Re: AAAAaa wracajac do temtu...

notmyself napisał: > Czy xDrive to nie jest staly awd tylko do 120 km/h? xdrive to w ogóle nie jest "stały" awd - ale "niestały" to raczej do oporu jest ;)

C. Gutowski o 335d xDrive - zgadzacie sie?

www.facebook.com/cezarygutowskiofficial/posts/619285841493685?stream_ref=5 Nie cierpię pożegnań Nadszedł czas pożegnania z betką 335d xDrive. Mógłbym się rozpisywać

C 200 4matic vs 320 d xDrive

Dostałem na weekend do testow pierwszego osobowego mercedesa w moim zyciu. Nówka sztuka. Benzyna. 184 KM. Automat, pakiet AMG z normalnych względów porównuje do aktualnie użytkowanego bmw. Może sie komuś przyda. 1. osiągi - nie ukrywam że benzynowe 184 KM przyspieszają fajniej od dieslowych 19

Audi A4 Allround 2.0 TDI a BMW 3, 2.0D Xdrive

Jak wyzej AUDI A4 Allround Avant(to nowe!) z 2.0 TDI, 170 KM, quattro itd. itd. a BMW serii 3 Touring 2.0 D, 177 KM, Xdrive itd. itd. Co lepsze i dlaczego??? roznice, podobienstwa itd. Jak myslicie?

Re: X drive jest do dupy

Ja nie wiedzialem nawet jakie tam to mam - nie ma nigdzie napisane ze to x-drive ale sprawdzilem i wyglada ze masz racje od 26 wrzesnia 2003 maja x-drive. Ale wiem ze trypel od razu zaskoczyl - moj problem #1 to brak sniegu....

BMW X3 xDrive20d | Za kierownicą

A coz to za specjalista testowal ten samochod? Brak wspomnienia o istotnym elemencie jakim jest mozliwosc zmiany parametrow zawieszenia , co w sposob istotny moze poprawic wrazenia z jazdy.Co do run flatow - na niektorych rynkach na szczescie stanowia opcje /nie wiem jak w PL/ .Poprzedni model prod

Re: xdrive zwiększa stabilność przy dużej prędkoś

W warunkach "terenowych" czy zakopnych najlepiej przy X-drive: DTC - ON, skrzynia automatyczna ręcznie na 1 i zajeżdża/podjeżdża naprawdę daleko. -- . -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-

BMW X1 xDrive - co to za naped?

Jak w temacie. Poprosze o wyjasnienie jak dla lajkonika a nie ze to jest np. torsen. Czy to jest staly naped na 4 kola? Jak sie rozklada moc? Czy to tylko bajer czy tez pociagnie po plazy albo pod nie odsniezona gorke? Jezeli ktos mial stycznosc z tym modelem to prosze o wrazenia. Niestety

Re: z tym się zgodzę w starszych autach

ale nie w najnowszych z napędem x-drive , tu quattro kapituluje wcześniejsze warsja nawet w e-46 z napędem 4x4 nie były dobre i nie miały porównania z quattro - teraz się zmieniło bo jest x-drive

Re: Audi Q7 - opinie ?

non_plus_ultra napisał: > w tej chwili i tak lepsze parametry oferuje X-drive niz quatro X-drive to kpina z ludu cięzko pracującago, niewiele mniejsza niż haldex.... Q7 jakie jest takie jest, ale przynajmniej ma centralny dyfer..;)

Re: Zarzucanie i dołączanie napędu...

Przeciez wszystkie kola nie sa napedzane ciagle z tym samym momentem? To jest sens napedu allrad ze moment obrotowy jest rozdzielany/przenoszony na osie (quattro - ograniczenia) albo na osie z dodatkowym rozdzialem na wszystkie kola (elektronika tzw inteligente systemy np.xdrive - do 100

Re: AWD w bmw 330xd

franek-b napisał: > alles klar:-) > > No to pytanie podchwytliwe;-) Wolałbyś mieć xdrive w aucie czy nie? Osobiście wolałbym dobry, prosty beemowski napęd klasyczny (tylko na tylne koła). Wydając własne ciężko zarobione pieniądze na xdrive czułbym sie nabity w butelkę...;)

Re: Nowy silnik 3.5 BMW?

greenblack napisał: > > A co to X-Drive - 4x4? Tak. W E60 ma pojawić się na przełomie 2004/2005. >Wiesz coś więcej o 4x4 w X3? Niestety. To, co jest kolportowane, np. (najpewniej znasz): "A special highlight of the BMW X3 is the all-new intelligent xDrive all

Re: xdrive zwiększa stabilność przy dużej prędkoś

zarówno xdrive jak i obecny nowy torsen wypadają słabo, to nie jest już to samo co za czasów audi 80 b4, gdzie tylny dyfer z blokadą można było blokować ręcznie i fajnie to wszystko działało, potem już w a4 blokada była elektroniczna i w praktyce system włączał blokadę, jak samochód się już zakopał

BMW X1 xDrive23d | Za kierownicą

sumka z kosmosu. Oczywiste brednie o "segmencie premium" to twór dziennikarzy od których podchwycili to producenci. Jak domniemany "premium" wypuszcza bubla, kiepską tapicerkę, głośne i rozpadające się silniki itd to dalej jest "premium" A jak coś świetnego wypuści Infity, Acura czy nawet lepsze mod

Re: pytanie do posiadaczy bmw z napedem xdrive

z tego co mi wiadomo to tak. Xdrive to stały napęd na 4 koła, ale sterowany elektronicznie. Więc to nie jest quattro czy 4x4 subaru. trypel napisał: > "Xdrive to nie jest z tego co wiem napęd dołączany, tylko stały z dynamicznym r > ozkładem pomiędzy obie ośki, więc teoretycznie

Re: A co mi tam, zaryzykuje!

: ))) gugiel się zaciął i chłopak jest jak niemowlę "Auta wyposażone w xDrive stanowią ponad 60% naszej krajowej sprzedaży. Jestem pewien, że rosnąca liczba dostępnych modeli z układem xDrive jest wielką korzyścią dla polskich klientów i przyczyni się do naszego sukcesu w przyszłości

Re: jesli sedan 4x4 to jaki?

a ja mialem wczesniej allroad a4 a teraz jezdze 3er xdrive i dopóki będę mógł zawsze wybiorę 4x4 - po prostu czuje się bezpieczniej, szybciej pokonuje łuki, lepiej trzymam się nawierzchni... i teraz już wiem, że xdrive rulez ... nistety quattro działo za wolno i parę razy mnie zawiodło...

Re: pytanie do posiadaczy bmw z napedem xdrive

"Xdrive to nie jest z tego co wiem napęd dołączany, tylko stały z dynamicznym rozkładem pomiędzy obie ośki, więc teoretycznie powinien być stabilniejszy na takiej A4 w zimie" we wszystkich modelach tak jest? X5 zakopuje sie w sniegu ewidentnie szybciej niż A6 quatro. -- Kochanie. Jubiler

Re: Q7 czy x5?

podam ci przyklad xdrive: przednia os - prawe kolo na lodzie nie przenosi napedu, lewe jest na suchym asfalcie - prawe kolo bez przyczepnosci zostanie elektronicznie przyhamowane a dyferencjal osi przeniesie wiecej mocy na lewe kolo do tego jeszcze xdrive wspolpracuje z dsc (esp

Re: Duże eleganckie kombi????

ulubiony19 napisał: > Wybrałbym BMW,bo xdrive świetnie pracuje. W tym BMW swietnie pracuje takze xdrive

Re: X drive jest do dupy

www.carthrottle.com/post/bmw-xdrive-vs-audi-quattro-how-do-they-differ-and-which-is-best/

Re: Insignia OPC po tuningu ekstremalnym

Akurat "przewaga dzięki technice" to hasło AUDI :) choć faktycznie bardzo do BMW pasuje. Co do przyspieszeń wersji X-Drive i zwykłej to niestety, ale tylni napęd zbiera się lepiej, tylko najpierw trzeba go wyposażyć w odpowiednie opony i testować na dobrej nawierzchni :) W innym przypadku

Re: Insignia OPC po tuningu ekstremalnym

@Hmm, no to Cię zaskoczę, bo bmki z x-drive przyszpieszają lepiej niż te tylnonapędowe :)

BMW X1 xDrive28i | Koniec z tradycją

Zastanawiam się, dlaczego każdy dziennikarz z uporem maniaka przy każdej nadarzającej się okazji, łechta się danymi fabrycznymi dotyczącymi spalania. Przecież kazdy imbecyl wie, że mają się one nijak do rzeczywistości. Proponuje zapoczątkowanie nowego trendu. Miałby on na celu demaskowanie kłamstw

Re: A co mi tam, zaryzykuje!

Xdrive stanowi max 30% aktualnej produkcji. Tak myslę. -- . -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-

Re: Mercedes A-klasa | Nowa galeria

@co za sila co za gamon...ciekawe czy nizszy model przednionapedowego A6 jedzie rownie szybko ? tak jakby merol nie mial 4matica a BMW XDrive.z reszta...poszukaj na jutubie...to chyba Auto Zeitung porownywal Quattro do XDrive.i w terenie i na drogach.Zobacz ktory naped wybral redaktor.nie bylo to

Re: B7 z napędem xDrive

Sprzedajesz AUTO ? Chcesz wiedzieć ile jest tak naprawdę warte ? INFO EKSPERT - PROFESJONALNA WYCENA SAMOCHODU Z KTÓREJ KORZYSTAJĄ UBEZPIECZYCIELE (PZU, WARTA, ALLIANZ, HDI) oraz BANKI. Cena 10 pln. Wycenę wysyłam w pliku PDF. Kontakt GG: trzy cztery siedem siedem cztery pięć

Re: B7 z napędem xDrive

prawdziwe bmw zakonczylo sie na e38 potem tylko e60 bylo takie sobie a te wszystkie x1 1 x3 e65 x5 w ktorych zakladane sa skrzynie ktore produkuje vaxhuall mowa o x5 moim zdaniem robione sa pod publiczke

Re: B7 z napędem xDrive

a ja dzisiaj w moim miasteczku spotkałem X1 ciemnogranatowe... i szczerze powiem - śmieszne nazywać to suvem. Przeswit jest taki sam jak w każym innym bmw. Do tego strasznie mała bryła, na zdjęciach wydawał się ciut wiekszą i dłuższa. Taki maluch od bmw. Ogóle wrażenie na minus..

Re: xdrive zwiększa stabilność przy dużej prędkoś

jeepwdyzlu napisał: > z drugiej strony - mimo że jeżdze w góry na narty - napęd 4x4 przydał mi się w > sposób ewidentny - w ciągu lat użytkowania - dosłownie kilka razy - z tego najc > zęściej na nieodśnieżonych wrocławskich poboczach ulica nie w Alpach :-) Kwestia raczej gdzi

Re: xdrive zwiększa stabilność przy dużej prędkoś

przy małych na sniegu 4x4 by bmw w porównaniu do torsena w audi jest shitem. ---------- z drugiej strony - mimo że jeżdze w góry na narty - napęd 4x4 przydał mi się w sposób ewidentny - w ciągu lat użytkowania - dosłownie kilka razy - z tego najczęściej na nieodśnieżonych wrocławskich poboczach u