1.2 tsi czy ma kompresor

Piotr Mokwiński

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

To z Niemiec ściągamy najwięcej samochodów używanych. I to niemieckie marki cieszą się największym zainteresowaniem. Jednak nawet w najlepszych modelach producentom zdarzają się wpadki. Dzisiaj wybraliśmy osiem aut, które zbierają świetne opinie. Za wyjątkiem tych wersji-pułapek.

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

W nawet najbardziej chwalonych modelach zdarzają się konkretne wersje, których powinniśmy unikać. Wybraliśmy dzisiaj siedem pewniaków z Niemiec, które lepiej omijać szerokim łukiem. A przy ewentualnym zakupie - na pewno sprawdzić auto bardzo dokładnie.

Volkswagen T6 | Wszystko trochę lepiej

Volkswagen zaprezentował szóstą generację modelu T, który ma podjąć walkę głównie z nowymi Mercedesami Klasy V i Vito

Powrót bezołowiówki

Powrót bezołowiówki

downsizing, czyli zmniejszanie pojemności silnika i ograniczanie spalania przy jednoczesnym podnoszeniu jego mocy, zwykle za pomocą turbosprężarki, kompresora lub obu tych urządzeń naraz. Najlepszym przykładem jest jednostka 1,4 TSI z grupy Volkswagena, która zależnie od wersji osiąga od 122 do 170 KM (w

Silnikowy zawrót głowy

Silnikowy zawrót głowy

najnowszego Golfa R. Pod maską kompaktowego Volkswagena każdy znajdzie coś dla siebie. Gamę silników benzynowych otwiera 105-konne 1.2 TSI, a zamyka wspomniana "erka" o pojemności 2-litrów i mocy 265 KM. Wśród turbodiesli znaleźć można natomiast cztery motory z systemem

Re: Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG | Za kierownicą

"kompresor". sami spece od silnikow. kazde auto z doladowaniem ma kompresor. kazde urzadzenie sprezajace powietrze to kompresor. tylko czy jest on napedzany paskiem zebatym (sprezarka mechaniczna) czy turbina gazowa (turbosprezarka) - to juz inna sprawa. ale jasne. najlepiej jezdzic 3L dieslem z

Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

jeździłem autem z takim silnikiem, ale spójrzmy prawdzie w oczy. Są dziennikarze którzy piszą testy na kolanie, nie wsiadając do auta, albo za sponsoringiem importera czy dealera. Nie umniejszam zasług inżynierom VW, ale tutaj chyba aż takiej rewolucji nie ma. Pomysł od dawna znany ale VW wykonał go

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

realnie konkurujący z 2.0 TDI TSI to silnik tylko z małą turbosprężarką, bez żadnej zmiennej geometrii łopatek (element turbiny każdego nowoczesnego diesla - miejsce podatne na zapiekanie/zapychanie sadzą i awarie), nie ma dodatkowego kompresora i skomplikowanego obiegu powietrza ładującego z

Re: Silnik VW TSI 1.4 silnkiem roku 2006

dodatkowego kompresora. turbodziura jest juz rzadko wyczuwalna(chociazby silniki 2.0 TFSI) . wydaje mi sie ,ze skomplikowanie konstrukcji bedzie bardzo słono kosztowac w naprawach po sporych przebiegach.vw powraca do mechanicznej sprezarki(jak wiadomo miał z nia sporo problemów w silnikach serii G

Re: Jesteś impregnowana na argumenty

coraz gorsze knoty , już z FSI miał problemy a teraz TSI ?zobaczymy ,jak myślicie skoro pomimo długoletniej produkcji TDI dalej mają problemy z turbinami i innymi rzeczami to co bedzie sie działo z silnikami podwójnie doładowanymi TSI . Proponuję poczytać o budowie silników TSI np 1,8 TSI czy

Japończycy zrezygnowali z TSI 25 lat temu

Silniki 1.4 twincharger i 1.2 tsi japońscy producenci aut oferowali już prawie 30 lat temu. Osiągały to co dziś bez pomocy wtrysku bezpośredniego czy zmian faz rozrządu. Cała ta "nowoczesność" obecnych twinchargerów to zwykła fikcja. Dziś kształtuje się produkt przez to, co o nim jest napisane w mediach

Re: Motodziennik: Obcinanie cylindrów

@#1stunner Wpływa, ale kogo to obchodzi? Teraz ważne jest żeby pochwalić się jakich to ma się świetnych inżynierów co wycisną 200KM z 2.0, a potem pryszczaci gimnazjaliści będą mogli się licytować, która firma lepsza i nowocześniejsza, bo wyciąga więcej koników z litra. A te 1.2 czy 1.4 TSI od

Re: Nowe XC90

różnymi samochodami w krainie wielu cylindrów i szału nie było, zwłaszcza jeśli porównam je do dzisiejszych turbobenzyn (np. 2.0 czy 1.8TSI) nowe Volvo ma turbo i kompresor, jeśli 320 km i 400 nm przy ok 2 tys obrotów to dla ciebie za mało "bo nie ma cylindrów" to ja więcej uwag nie mam

Silnik roku czy bubel dziesięciolecia?

: www.scirocco.pl/component/option,com_fireboard/Itemid,35/func,view/id,53319/catid,24/limit,25/limitstart,100/ Oczywiście problem występuje nie tylko w Polsce: www.tyresmoke.net/forum/vw-technical/96150-engine-problem-golf-v-1-4-tsi-twincharger-engine.html 2. Hałasy

Normalnie traktować - czyli jeździć

, cechą TSI, lecz każdego innego silnika z turbiną, w szczególności TDI. Mam 1.8 TSI w Octavii i uważam, że ten silnik jest świetny. Choć oczywiście to nowa konstrukcja i nie wiadomo jak będzie za parę lat. Jeśli boisz się awarii, to kup 122 konny 1.4 TSI, tamten nie ma kompresora, tylko

To dobre rady

innowacja była już w moim silniku. :) Reasumując, wychodziłoby, że TSI powinien być wytrzymalszy niż TDI, przynajmniej pod tym jednym względem. Nie wiem, czy tak będzie w rzeczywistości, ale z pewnością nie demonizowałbym tej technologii. Inna rzecz, że wspomniany 140 i 170 konny 1.4 TSI mają

Re: zawiodłem się

To widocznie mowimy o roznych silnikach. Chyba jest oczywiste ze piszac o kompresorze mialem na mysli silnik TSI 160KM Jesli chodzi o silnik 2.0TDI to glownie wyroznia sie bardzo wysoka kultura pracy na tle konkurentow , owszem pod wzgledem technicznym typowy silnik w tej

Re: BMW 5 na nowy sezon

ale nie zestawiajmy 1.4 TFS/TSI które audi ładuje chyba tylko do małych aut A1 i A3... a poza tym jesteś pewny, że 1.4 TFSI to to samo co 1.4 TSI? nie znam tych silników z autopsji, ale wydaje mi się, że ten od VW to "1,4 FSI twincharger z turbosprężarką i kompresorem." a od Audi ma tylko

Re: Bo co tu o silniku duzo gadac...

Ok... bo widze, ze az sie trzesiesz z radosci :-) 1. Wolisz auto z silnikiem 1.4TSI VW czy zwylke 3.5 literka np. od Toyoty? (koszt zakupu i spalanie uznajmy za nieistotne) 2. > > Reasumujac (bo juz sie dalej wypowiadac > > nie bede) mam wiksze zaufanie > > do

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

dochodzą nowe straty? Gratis dochodzi też strata na przekładni pasowej, z samej natury napędu. No i czy kompresor aby przypadkiem nie ma bardziej stratnego łożyskowania w porównaniu do turbin

Re: Jeśli nie turbobenzyna to co?

nawiązka... i tutaj naprawdę porównując te 0,5mln km zrobionego wolnossącymi i te 10tys km zrobionego doładowanymi naprawdę nie ma dla mnie drastycznej różnicy... Przykład z 1,5k rpm (przy 90-100km/h a nie 1,2 czy 1,3k rpm) dałem tylko jak określona sytuacje gdzie wolnossący silnik ma przez chwile lepsza

Re: A4 po dwch (prawie) tygodniach

. Zwiekszenie elastycznosci ma umozliwic uzycie dluzszych przelozen i summa summarum rezultowac obnizeniem normowego zuzycia paliwa o ponad litr. Koniec cytatu. > Czy > przypadkiem to TFSI to nie jest to samo co w silniku 1.4 VW? To jest TSI-Twincharger. A TFSI wg. dotychczasowej

Re: Fakty...skoro jest tak dobrze....

nfplakto napisała: > Co ma rozciaganie lancucha do czynienia z downsizingiem? Tyle samo, ile rozsiag > niety lancuch w rowerze z bezposrednim wtryskiem. taaa... otóż kolego jako przykładowy przedstawiciel downsizingu vw-genowski motor 1.4 tsi cierpi na wiele delikatnie to

Old vs New - kolejna runda 2

Aż do gry wkroczył Volkswagen. W 2005 r. zaskoczył wszystkich silnikiem 1,4-litrowym wzmocnionym turbosprężarką i kompresorem do 170 KM. Ten debiutujący w Golfie V silnik 1.4 TSI, który z powodzeniem zastąpił większy, bo aż 2,3-litrowy, zyskał tytuł Silnika Roku i mnóstwo naśladowców: od