1.2 tsi kompresor

Piotr Mokwiński

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

To z Niemiec ściągamy najwięcej samochodów używanych. I to niemieckie marki cieszą się największym zainteresowaniem. Jednak nawet w najlepszych modelach producentom zdarzają się wpadki. Dzisiaj wybraliśmy osiem aut, które zbierają świetne opinie. Za wyjątkiem tych wersji-pułapek.

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

W nawet najbardziej chwalonych modelach zdarzają się konkretne wersje, których powinniśmy unikać. Wybraliśmy dzisiaj siedem pewniaków z Niemiec, które lepiej omijać szerokim łukiem. A przy ewentualnym zakupie - na pewno sprawdzić auto bardzo dokładnie.

Volkswagen T6 | Wszystko trochę lepiej

Volkswagen zaprezentował szóstą generację modelu T, który ma podjąć walkę głównie z nowymi Mercedesami Klasy V i Vito

Powrót bezołowiówki

Powrót bezołowiówki

downsizing, czyli zmniejszanie pojemności silnika i ograniczanie spalania przy jednoczesnym podnoszeniu jego mocy, zwykle za pomocą turbosprężarki, kompresora lub obu tych urządzeń naraz. Najlepszym przykładem jest jednostka 1,4 TSI z grupy Volkswagena, która zależnie od wersji osiąga od 122 do 170 KM (w

Silnikowy zawrót głowy

Silnikowy zawrót głowy

najnowszego Golfa R. Pod maską kompaktowego Volkswagena każdy znajdzie coś dla siebie. Gamę silników benzynowych otwiera 105-konne 1.2 TSI, a zamyka wspomniana "erka" o pojemności 2-litrów i mocy 265 KM. Wśród turbodiesli znaleźć można natomiast cztery motory z systemem

A co silnikami tsi

Chciałem kupić 1.2 lub 1.4 tsi i jaką moc czy z kompresorem czy bez.

Re: Silnik VW TSI 1.4 silnkiem roku 2006

>( turbo + kompresor ) czyli po polsku kompresor + kompresor :P a moze sprezarka + kompresor? Albo kompresor + sprezarka? powinno być turbosprezarka (turbokompresor) + sprezarka (kompresor) (mozna dodac mechaniczna :P (ale sie czepiam :D ) -- 171Nm@2500, 90kW@5500 jane14: Zimowe

Re: Honda CR-Z dla singla i emeryta?

Wbrew temu co ktoś wcześniej napisał 1.4 TSI 122KM nie ma kompresora a samo turbo. Turbo+kompresor ma 1.4 TSI 170KM (i bodajże się nazywa TSI-Twincharger).

Re: Volkswagen Polo R-Line

Polo GTI ma 180KM z 1.4 TSI za sprawą turbiny i kompresora :) Już samym 1.2 TSI jeździ sie b.przyjemnie, a co dopiero takim

Re: 2.0 GTDi - nowy silnik (w) Volvo

@q 1.4 TSI (125 KM) w Superbie nie ma kompresora.

Jak eksploatować TSI?

Pytanie jak w temacie. Silnik 1,4 150 KM, z kompresorem i turbiną, z 2011 r.; przy 38 tys. km zaliczył wymianę korbowodów (poprzedni właściciel przestrzegał zaleceń komputera sugerujących zmianę biegu) oraz jak to jest w zwyczaju łańcucha rozrządu. Jak użytkować auto z silnikiem TSI? To żeby unikać

Re: Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG | Za kierownicą

"kompresor". sami spece od silnikow. kazde auto z doladowaniem ma kompresor. kazde urzadzenie sprezajace powietrze to kompresor. tylko czy jest on napedzany paskiem zebatym (sprezarka mechaniczna) czy turbina gazowa (turbosprezarka) - to juz inna sprawa. ale jasne. najlepiej jezdzic 3L dieslem z

Re: Octavia TDI 1,6 CR DPF - jeździł ktoś

Moze orientujesz się jak wygląda sytuacja z turbodziurą w silniku 1.4 tsi, ale tym bez kompresora ?

Re: seat tsi?

eurotaxt napisał: > Silnik 1,4 TSI > był jest tez w wersji 170 KM (jeśli chodzi o wyżyłowanie ;-) w > Golfie V GT i teraz w najnowszym Polo GTI będzie też. Sa dwa typy najmocniejszych 1,4 TSI - 160KM i 170KM. Wcale nie jest oczywiste, ktory z nich jest bardziej "wyżyłowany

Re: VW Golf TSI - test wideo

tylnej klapy. Cała ta ściema z pakowaniem turbosprężarki i kompresora do kompaktów wyjdzie na jaw za 2-3 lata, jak masowo będą padać turbiny i kompresory. Japończycy z wolnossących 1,6 - 1,8 bez problemu wyciągają 130 - 140 KM, moment obrotowy fakt mniejszy niż w 1,4 tsi ale za to silniki nie do

Re: Pytanie o turbosprezarke w silniku VW 1,4TSI

> niejszych silnikach TSI To znaczy jak? Bo przecież są zbudowane tak samo - turbo + kompresor. Można oczywiście zabudować kompresor, który ła > duje zawsze gdy trzeba i tyle, co trzeba, ale jednocześnie kradnie moc silnikow > i w każdym zakresie obrotów, czego turbo z kolei w najważniejszym

Re: Octavia 1.6 TSI 115KM

Z tego co wiem nie ma silnika 1,6 TSI tylko FSI. Różnica polega na braku turbiny w FSI ( tylko wtrysk bezpośredni ) . Za to 1,4 i 1,8 TSI jest wg.mnie super. Oba mają turbinę przy czym 1,4 w wersji 170KM dodatkowo jeszcze kompresor co razem daje...tyle,że 1,9TDI widzisz we wstecznym

Re: Silnik VW TSI 1.4 silnkiem roku 2006

Rzeczywiście jak czytam o tym silniku to wydaje się bardzo ciekawy.Podobno mocno ograniczone jest przez kompresor zjawisko turbodziury. Tylko z drugiej strony zastanawiam się czy koszt takiego silnika ( turbo + kompresor ) nie będzie np.wyższy niż o większej pojemności z samym turbo o

Re: Opel Insignia 1.4 Turbo

Opel przynajmniej nie czaruje że zapatrzył się w Volskwagena i chce mieć taką jednostkę jak 1,4 TSI. Ciekawe jednak jak z przebiegiem momentu obrotowego bo największą zaletą volkswagenowskiego TSI jest to że ma i turbinę i kompresor dzięki czemu rozwija moc i moment w zasadzie liniowo

Re: Volkswagen Jetta od 69 390 zł

Czyli jednak 1.4 TSI turbo + kompresor nie wyjdzie z produkcji?

Nowy GOLF GT - 170KM diesel/benzyna

2.0 TDI, 170KM lub 1,4 TSI (besposredni wtrysk + kompresor + turbo): 170 KM , 240 Nm, palic ma troszeczke wiecej niz TDI, 7,2 litra/100km. Ciekawe jak bedzie jezdzic. Przez kompresor slinik ma ciagna lepiej z dolu. Link

Re: Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG | Za kierownicą

ten silnik u VW z testu j.w. (link) - 160 kM - kompresor + turbo - to (to moje tylko zdanie) kicha. Takiego nigdy bym nie kupił. Po co mi "wysilony" silnik (bo z mniejszej pojemności) z dodatkowym "kłopotem" w postaci kompresora ? Lepsze - zawsze ! - będzie 2.0 pojemności i samo turbo, w dodatku o

Re: VW Golf TSI - test wideo

Ktoś jeszcze zapomniał o tym że 1) Turbo czy kompresor od zawsze wpływają na zwiększone zużycie paliwa, mała pojemnośc tego nie zniweluje 2) Niepotrzebnie komplikują osprzęt silnika a znając poziom jakości VW oba te elementy zaczną szybko padać i posiadacze tych cudownych TSI zbratają się z

Re: Octavia II 1,4 TSI

Jaka wersja? Z turbosprężarką czy z turbosprężarką i kompresorem (Twincharger)? U VW jest to wersja 122 lub 160KM. Na necie jest dużo opisów, testów i opinii. Wersja Twincharger od kilku lat lider segmentu 1-1,4litra w konkursie na Silnik Roku (w końcu uznali go za silnik roku 2009), wersja 122

od kiedy 1,4 TSI 122 KM jest podwójnie doładowany?

Wersja 122 KM nie ma kompresora a jedynie turbo. Sprawdzać zanim się bzdurę (prze)pisze.

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

doładowane np. Primera 2,0 t. W wielu wypadkach przyczyna jest niewłaściwa eksploatacja: wysokie obroty na zimnym silniku, gaszenie po dynamicznej jeździe, oszczędzanie na oleju. Podobnie było z autami z kompresorem. Ja jeżdżę TSI, kupiłem go z premedytacją i jest zaplanowany na 250 -300 k km. Następne auto

Re: Nowy Passat TSi czy TDI?

A slyszales cos o TFSi 1,4 o mocy 170KM - kompresor i turbinka. Jezeli jest taki oferowany w Passacie - a mysle, ze tak to moze ten? Niestety slyszalem juz kilka zlych opinii o nowym 2.0 TDi 140KM w odroznieniu od 1.9. Przy tym przebiegu rocznym kupowanie diesla to faktycznie bez sensu i

Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

Dziwne...bo ja słyszałem niepochlebne opinie o tym silniku. Od ostatniego testu w giełdzie samochodowej (VW Touran 1.4 TSI 140KM) gdzie testujący wcale nie zachwycał się silnikiem. Jak również Jeremy Clarkson i James May z Top Gear stwierdzili, że silnik nie należy do najlepszych. Sam nie

Re: samochód nowy z silnikiem 1,4 lub 1,6 z turbo

jeszcze jest mini cooper s z 1.6 z kompresorem 170 koni, z vw ag paska mozna miec z 1.4 tsi jak i od niedawna octavie oraz podstawowego superba, te same silniki sa rowniez w seatach

Re: TSI a Twincharger (z innego watku)

Jeśli chodzi o oznaczenie to faktycznie brak konsekwencji i pewnie wiele osób myli ze soba poszczególne silniki. A tak nawiasem mówiac to kompresory do 1,4 produkuja w Polsce. Pozdr.

Re: Silnik VW TSI 1.4 silnkiem roku 2006

mameja21 napisał: > Rzeczywiście jak czytam o tym silniku to wydaje się bardzo ciekawy.Podobno > mocno ograniczone jest przez kompresor zjawisko turbodziury. > Tylko z drugiej strony zastanawiam się czy koszt takiego silnika ( turbo + > kompresor ) nie będzie np.wyższy niż

Re: 300 tys. aut grupy VW do serwisu

@marrcel, z 1.4 TSI chodzi o wersję turbo+kompresor - tutaj jest trochę problemów bo z tego 1.4 jest ok. 160KM! na tym silniku niejako VW testuje sobie technologię, kolejne pewnie będą już bez tych problemów... @echo, 2.0 TSI a 2.0 TFSI w kontekście linku jako podałeś to inne jednostki

Re: Skoda Greenline II | Pierwsza jazda

swoboda_t@ ja bym dodał jeszcze CNG i taki powiedzmy Passat TSI EcoFuel. Fabryczna instalacja CNG, silnik odpowiednio dostosowany do CNG. Być może z powodu zastosowania silnika 1.4TSI z kompresorem i turbiną. Chyba jedyne takie rozwiązanie na rynku.

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

realnie konkurujący z 2.0 TDI TSI to silnik tylko z małą turbosprężarką, bez żadnej zmiennej geometrii łopatek (element turbiny każdego nowoczesnego diesla - miejsce podatne na zapiekanie/zapychanie sadzą i awarie), nie ma dodatkowego kompresora i skomplikowanego obiegu powietrza ładującego z

Re: VW Golf TSI - test wideo

Ja mam gdzięs wynalazki VW, wspomaganie podówjnym doladowaniem to w wykonaniu tandety VW ryzyko dwukrotnie wyższych awarii wszystkiego co się wiąże z zewnętrznym osprżetem tych 160 KM. Ja tam wolę swoje wolnossące 1.8 bez turbo, bez kompresora, 10 KM więcej niezawodne, szybkie i boskie. Zobaczycie

Re: Silnik VW TSI 1.4 silnkiem roku 2006

, różnica w cenie prawie nie istnieje, spalanie około 1 litr róznicy ale z jednej strony diesel a do Golfa trzeba nalać 98. Oczywiście nie rozpatruję przyjemności jazdy autem z turbo i kompresorem, patrzę tylko na cenę auta.

Re: Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG | Za kierownicą

@Nik, to czym wg ciebie różni turbo od kompresora w silniku 1.4 TSI ? Dodam tylko, że nowy model tiguana -bazujący na płycie / platformie Golfa VII - będzie miał jednostkę 2.0 l TSI biturbo o mocy 220 kM i 350 Nm ( ! ). To naprawdę będzie mocny silnik (i ten moment w zakresie 1.700 - ? ) SUV

Re: VW rezygnuje z Silnika Roku?

trzyma 1.4 tCe, VW dalej stosuje 1.2 TSI, 1.4 TSI (bez kompresora), 1.8 TSI, 2.0 TSI, BMW wchodzi coraz glebiej w turbobenzyne itd. itp. Wydaje sie ze ten trend pozostaje niezagrozony. A wiertarki Hondy? Sa swietne! Do sciagania na 1/4 mili i do niczego innego. W normalnej jezdzie sa mulowate, a

Re: Pytanie o turbosprezarke w silniku VW 1,4TSI

dieslach. Efekty podobne do stosowania VTG można osiągnąć albo tak, jak zrobiono to w mocniejszych silnikach TSI albo tak, jak robi to BMW w silniku 35i, gdzie sparowane są mała i duża trubosprężarka. Można oczywiście zabudować kompresor, który ładuje zawsze gdy trzeba i tyle, co trzeba, ale

Re: Silnik VW TSI 1.4 silnkiem roku 2006

dodatkowego kompresora. turbodziura jest juz rzadko wyczuwalna(chociazby silniki 2.0 TFSI) . wydaje mi sie ,ze skomplikowanie konstrukcji bedzie bardzo słono kosztowac w naprawach po sporych przebiegach.vw powraca do mechanicznej sprezarki(jak wiadomo miał z nia sporo problemów w silnikach serii G

Re: "downsizingowa" paranoja?

Charakterystyki ogolne silnikow 1,4 tsi 170KM zostaly juz dawno opublikowane. Ciekawe, ze warstwica najmniejszego zuzycia jednostkowego wypada wlasnie na 3/4 max momentu i w zakres jednoczesnej pracy kompresora i turbosprezarki :) Jak na turboladowana benzyne silnik ma naprawde b. male

Re: Spalanie tsi - film

4dwersarz napisał: > Co antyreklama robi z mózgu.> Wiem, że wiele portali, gazet publikowało różne informacje o silnikach TSI. Szc> zególnie dużo informacji jest o awaryjności tych silników zaraz po ich wprowadz> eniu. Przykre jest tylko to, że testy przeprowadzono na żywym

Re: Mitsubishi Lancer

Ma o tyle sens, ze golf 1,4 tsi przy stalej predkosci 100km/h ma wylaczona turbine i kompresor, wiec pracuje jak wolnossacy. Silnik nie jest doladowywany, wskaznik boost pokazuje zero.

Re: Jesteś impregnowana na argumenty

poligonem doświadczalnym a wisi mi to czy to będzie się psuło ,dla mnie Passat 1,8 tsi czy 2,0 tsi ze swoim spalaniem po miescie 11-12 litrów to porażka . www.volkswagen.pl/modele/passat/passat/

Re: Jesteś impregnowana na argumenty

człowieku naucz sie czytać że zrozumieniem ,gdzie ty pasujesz jak nie rozumiesz o co chodzi . Wytłumaczę ci to, ktoś napisał że tdi się psuje,a ja mu odpisuję ze silnik TSI jest skomplikowany i znając vw tez awaryjny . KOMPRESOR I TURBINA TO CO TO JEST JAK NIE PODWÓJNE DOŁOADOWANIE ?? Jestes

Re: Pierwszy taki silnik roku

ma kompresor i turbine. Nie wiem ktore to jest TSI - na klapie mam naklejone TSI (w tym T srebrne a SI czerwone) Patrząc na poską stronę VW w konfiguratorze dla PaskaVarianta mogę wybrać spomiędzy 1,4, 1,8 i 2,0 TSI. (Inne modele aut mają szerszą gamę 1,4 np sirocco ma 122 lub 160km dla silnika 1

Re: Volkswagen z silnikem za plecami

3 cylindrowe jednostki raczej nie będą doładowane kompresorem tylko małą turbinką. Zresztą mogę się założyć że vw i porsche wezmą np. 1,4 TSI i obetna jeden cylinder ;-) jak vw to zrobił z 1,9 TDI tworząc 1,4 TDI w swoim czasie ...

Re: Silnik VW TSI 1.4 silnkiem roku 2006

kompresorem, > patrzę tylko na cenę auta. Ale na to trzeba tez inaczej patrzec .Taka moc i osiagi uzyskuje sie przecietnie z silnikow powyzej 2 litrow pojemnosci.Porownaj teraz ile pali ten silnik a ile przecietny normalny o mocy ok 170ps.I glownie chyba o to chodzilo to jest dosc

Re: Ofensywa Volkswagena

") www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami forum.vw-passat.pl/threads/44794-Problem-z-1-4TSI-Turbo-Kompresor

Re: Ford Focus 2.0 TDCi | Pierwsza jazda

ukladzie wydechowym... Mamy tez A6, u nich tez nic oprocz otartych plastykow (MMI, sterowanie szybami) po paru kilometrach. O i jak stoja 2 tygodnie, to padaja akumulatory... Samochody sa staranne serwisowane, wiec nie dziwi mnie, ze przy tak relatywnie malych przebiegach nie ma usterek. TSI - 1.4TSI i 1

Re: Siódmy Golf już w tym roku

75cypisek napisał: > Jeśli jadę 100km/h przy obrotach 2tyś. to gdzie to wysilenie? Wreszczie wypowiedz faktycznego uzytkownika TSI, a nie domysly. Mozna powiedziec, ze 95% czasu jazdy, to jalowa praca turbiny i wylaczony kompresor.

Re: Pierwszy taki silnik roku

1.8 tsi to inna konstrukcja, nie ma kompresora. Kupilem niedawno passata 1,4 tsi. ma on 150km i jest to ten silnik co w golfie tylko z inna moca. Zastanawialem sie nad tym 1,8, duzo jezdzilem na jazdach probnych i wszystko fajnie ale po krakowie wychodzilo 12-13l, wiec tyle co silniki sprzed dekady

Re: Pierwszy taki silnik roku

- Silnik 1,8 TSI z cala pewnoscia nie ma dodatkowej sprezarki mechanicznej, wiec nie jest Twinchargerem. - Sprzedawca jest jak redaktor i nie mozna brac na serio tego co mowi, fakt ze zycie bez nich byloby smutniejsze. - Passaty sprzedawane sa tez w opcji z Twinchargerem - silnik 1,4TSI 150KM

Re: Pytanie o turbosprezarke w silniku VW 1,4TSI

v-6 napisał: > > Efekty podobne do stosowania VTG można osiągnąć albo tak, jak zrobiono to > w moc > > niejszych silnikach TSI > To znaczy jak? Bo przecież są zbudowane tak samo - turbo + kompresor. Słabsze, 122-konne TSI ma tylko turbinę. > Czuję, że

Re: Ile masz mocy a ile... zużywasz?

Zapominasz o jednym fakcie - przy 1500rpm silnik wolnossący osiągnie swój maksymalny moment obrotowy w ułamku sekundy, a silnik turbodoładowany będzie potrzebował na to sporo czasu. 1.4 TSI 140KM ma wprawdzie kompresor uzupełniający turbosprężarkę, ale nadal zjawisko będzie widoczne.

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

. km. Liczba silników wymienionych w ramach gwarancji w całej Europie jest zastraszająco duża. Szkoda, bowiem podczas jazdy motor 1.4 TSI spisuje się świetnie. Jest dynamiczny (dotyczy to nie tylko podwójnie doładowanych odmian ? z kompresorem) i przy rozsądnym stylu podróżowania nie zużywa zbyt dużo

Re: Turbina.

nazimno napisał: > Przecietnie modul turbiny dostarcza nadcisnienie dopiero przy ok. 2000 1/min si > lnika > i jest ono rowne wtedy ok. 0,2 - 0,3 bar - tak jest zwykle w silnikach wysokop > reznych. > > W silnikach TSI turbina zaczyna doladowywac juz przy ok

Re: Jesteś impregnowana na argumenty

2,0 TSI Poczytajcie o specjalnych wtryskach które pracuja pod podwyższonym ciśnieniem ,turbina ???,kompresor , najlepsze -WAŁKI RÓWNOWAŻĄCE ?? zmienne fazy zaworów ssących itp . Powiem szczerze że jest co sie psuć i w dodatku to poligon doświadczalny .

Re: Subaru: elektryczna turbina

Gość portalu: Rafik napisał(a): > Z tego co pamiętam ta turbina na prąd działa tylko na niższych obrotach. Ten sam > sens co kompresor w 1.4 TSI i biturbo małe+duże w BMW. Absolutnie to nie jest ten sam sens, zupelnie inne reakcje...

Re: 2.0 GTDi - nowy silnik (w) Volvo

oj, mała pojemność w dużym samochodzie to nie jest zły pomysł. Jeździłem superbem z 1.4 TSI, na początku wydawało mi się to śmieszne by do takiej limuzyny wkładać tak mały silnik ale po przejażdżce przekonałem się. Turbo w połączeniu z kompresorem ma sens. Moment obrotowy jest już od dołu, nie ma

Re: Doprawdy?

tsi i > skrzynie dsg Pożyjemy, zobaczymy. Generalnie nowość zawsze niesie za sobą jakieś niebezpieczeństwo. Ale te silniki zrobiły już miliony kilometrów i jakoś żyją. Podwójne doładowanie też jest już stosowane od dziesięcioleci, zresztą nie wszystkie TSI mają kompresory (1.8 i 2.0 nie

Japończycy zrezygnowali z TSI 25 lat temu

Silniki 1.4 twincharger i 1.2 tsi japońscy producenci aut oferowali już prawie 30 lat temu. Osiągały to co dziś bez pomocy wtrysku bezpośredniego czy zmian faz rozrządu. Cała ta "nowoczesność" obecnych twinchargerów to zwykła fikcja. Dziś kształtuje się produkt przez to, co o nim jest napisane w mediach

Re: Spalanie tsi - film

: Silnik 1.4 TSI jest obecny w samochodach marki Skoda od 45 tygodnia 2008 r. Trafił do nich już po modyfikacjach przeprowadzonych w obrębie koncernu. Przypadki niedomagań tego wariantu jednostki napędowej nie dotyczą Skód. Do tej pory odnotowano w Polsce 10 przypadków uszkodzenia silnika na blisko 14 tys

Re: VW rezygnuje z Silnika Roku?

Nie napinajcie się. 1.4TSI to bardzo udany silnik. 122KM jest tylko z turbiną, te mocniejsze mają kompresor i turbinę i tylko te mają być wycofane bo po co stosować tak drogie rozwiązania jak teraz wyższą moc (powyżej podstawowych 122 kucy) można osiągnąć przy pomocy wyłącznie turbiny. Czytać ze

Re: Silnik roku czy bubel dziesięciolecia?

Poszperałem trochę i okazało się że debiut silnika 1,4 TSI końcem 2005 roku następował właśnie od jednostki z podwójnym doładowaniem (kompresor i turbina) pierwszym modelem seryjnym był Golf V GT 1,4 TSI o mocy 170 KM zatem jednostka 122 KM jest jakby wtórną sprawą. Co do proporcji

Re: zawiodłem się

silnikach 1.4 TSI Jesli byly jakies klopoty z silnikiem 1.4tsi 160KM to piski ( bardziej fanaberia uzytkownikow niz usterka przeszkadzajaca w uzytkwaniu samochodu ) sprzegla pompy wodnej , nierowna praca silnika przy niskich temp. oraz wpadanie w tryb awaryjny . I to ta ostatnia usterke

Re: ABT - sposób na nudę

Golf 5 GT 1.4 Tsi-170 KM(Kompresor+Turbo) ,6 stopniowa automatyczna skrzynia biegow z tiptronicem oczywiscie(manetki zminany biegow rowniez w kierownicy)tapicerka-skora(alcantara)Bixenon,czujnik deszczu,swiatel i moglbym tak dlugo wypisywac co jeszcze mam w tym aucie.Pewnie ze jest to kicha

Re: MultiAir - nowy system Fiata

zapewnia oprócz zniwelowania problemów z napełnieniem cylindrów na niskich obrotach, również dostarczenie zapasu powietrza pozwalającego uzyskać duży przyrost mocy... Przykład? Silnik Fire 1.4 z MultiAir = 95KM, silnik VW 1.4 TSI (samo turbo) = 125KM, 1.4 TSI (turbo + kompresor) 170-180KM... Przyszłość

Re: Doprawdy?

zrobiły już miliony kilometrów i jakoś żyją. > Podwójne doładowanie też jest już stosowane od dziesięcioleci, zresztą nie > wszystkie TSI mają kompresory (1.8 i 2.0 nie mają, przynajmniej na razie). Ten 122 konny 1,4 też nie ma :) -- 99 % bohaterów, to ludzie którzy mieli tak dość, że

Re: Skoda Fabia RS I Długi Dystans - 5100 km

Szkoda, że autor tekstu nawet nie wiedział co ma pod maską. Otóż silnik 1.4 TSI poza turbo sprężarką posiada mechaniczny kompresor. Niestety, ale żadna turbina nie zacznie działać od 1700obr/min ponieważ napędzana jest gazami wylotowymi, a co za tym idzie potrzebne jest co najmniej 3000obr

Re: Najlepsze silniki roku

Sami specjaliści....po pierwsze o awaryjności 3.0 TFSI nie za wiele możecie powiedzieć, bo z ponad 200 tys aut sprzedanych w 2011r na świecie może z 10 jeździ w Polsce, największy rynek zbytu to własnie US, później Azja i Rosja. Co do 1.4 TSI to tu też kolega "j" jest w wielkim błędzie, bo nie

Re: Motodziennik: Obcinanie cylindrów

@#1stunner Wpływa, ale kogo to obchodzi? Teraz ważne jest żeby pochwalić się jakich to ma się świetnych inżynierów co wycisną 200KM z 2.0, a potem pryszczaci gimnazjaliści będą mogli się licytować, która firma lepsza i nowocześniejsza, bo wyciąga więcej koników z litra. A te 1.2 czy 1.4 TSI od

Re: Diesel kontra hybryda - wideo

Po co porównywać hybryde z dieslem? Można równie dobrze zrobić test z autem napędzanym gazem LPG lub CNG. Pojawiają się kolejne modele z turbiną o świetnych osiągach a napędzane gazem. Jest Zafira 1,6 turbo CNG, jest Passat Eco Fuel na CNG i do tego ma silnik TSI z turbiną i kompresorem o mocy 150

Re: przejedź się a nie pytaj., n/t

Cieszę się, że udało mi się wywołać poważną dyskusję. W odniesieniu do Fabii 1,2 rozumiem,to"świetne" autko dla komiwojażerów,lisingobiorców i do firmy.Ale do użytku domowego.JAKO ŚWIADOMY WYBÓR, no niewiem.Zanim ta "baśka" ruszy furman zdąży strzelić z bata,smarknąć przy użyciu kciuka i dwa

Re: Nowe XC90

różnymi samochodami w krainie wielu cylindrów i szału nie było, zwłaszcza jeśli porównam je do dzisiejszych turbobenzyn (np. 2.0 czy 1.8TSI) nowe Volvo ma turbo i kompresor, jeśli 320 km i 400 nm przy ok 2 tys obrotów to dla ciebie za mało "bo nie ma cylindrów" to ja więcej uwag nie mam

Re: Volkswageny będą tańsze

@Piotrek Tutaj podałeś akurat kiepski przykład, 1.4TSI to silniczek który jest źródłem największych problemów VW jeśli chodzi o tą klasę aut. Skomplikowana konstrukcja, kompresor i turbina + regulowane wzniosy cylindrów i nowatorski wtrysk, to wszystko powoduje dużą awaryjność. Trzeba oddać że jak

Re: Opel Astra - pierwsza jazda

(ciche) elektrosprzeglo kompresora, ulepszone cewki elektrozaworow. Obecny wlasciciel opla koncern Magna stracil u VW kontrakry (2 mld euro rocznie) na dostawe czesci i materialow wykonczeniowych wnetrz. Bedzie wyzsza jakosc i taniej.

Re: Silniki Toyoty zyskają turbo

Jeżeli to prawda, byłaby to kompromitacja strategów Toyoty i spóźnienie się o ładnych parę lat. Obecnie obowiązuje linia, że układ VVT-i czyni turbo zbędnym, i faktycznie porównanie parametrów np. jednostki 1,6 Toyoty z volkswagenowskim 1,4 TSI w podstawowej wersji nie wskazuje, żeby japoński

Normalnie traktować - czyli jeździć

, cechą TSI, lecz każdego innego silnika z turbiną, w szczególności TDI. Mam 1.8 TSI w Octavii i uważam, że ten silnik jest świetny. Choć oczywiście to nowa konstrukcja i nie wiadomo jak będzie za parę lat. Jeśli boisz się awarii, to kup 122 konny 1.4 TSI, tamten nie ma kompresora, tylko

Re: Myślę, że wynalazkiem sosu bolońskiego ...

v-6 napisał: > Zadowoleni z siebie Niemcy jakby całkowicie odpuścili sobie rozrząd Dlaczego tak twierdzisz? Silniki tsi tez maja zmienne fazy rozrzadu. Natomiast regulacja wzniosu zaworow przy mocno doladowanych silnikach praktycznie niczego nie polepsza. W klasie pojemnosci 1,4l 170

To dobre rady

dodatkowo kompresorek do niskich obrotów. Dodatkowy element, który może zrobić kuku. Ale z drugiej strony napewno daje dużo radości. 1.4 TSI 122 konny i 1.8 TSI 160 konny nie mają kompresora. Z tego co czytałem, to robią już też inne wersje 1.8 TSI, np. 125 konną montowaną do A4. Nie bardzo rozumiem

Re: Nowa skoda octavia

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Chcecie być królikami doświadczalnymi dla koncernu VW oraz lemingami/frajerami do strzyżenia na usługach serwisowych po okresie gwarancyjnym, a nierzadko nawet w okresie gwarancji. Samochody z silnikami TSI (w tym nowa Octavia) są: 1. Ultra awaryjne, silniki TSI to najgorsze silniki w historii

Re: Subaru: elektryczna turbina

CVT jest w XV, czyli Impreza też ją dostanie. Skrzynia jest mulista, ale to i tak nic w porównaniu z tym zabytkowym automatem z Forestera. Z tego co pamiętam ta turbina na prąd działa tylko na niższych obrotach. Ten sam sens co kompresor w 1.4 TSI i biturbo małe+duże w BMW. Subaru już od dawna

Re: JTD vs. T-Jet

cloclo80 napisał: > 4. T-Jet w odróżnieniu od 1.4 TFSI by Volkswagen nie ma kompresora a jedynie > turbo. Da to dużą moc, ale nie tam gdzie by się jej oczekiwało czyli na niższych obrotach 1.4 TSI VW'eja w wersji 122 KM ma też "tylko" turbo-sprężarkę. Dodatkowy kompresor występuje

Motodziennik: Żarłoczna Tesla S

Dawno mnie tu nie było i już zaczynam żałować. Odcinek bardzo dobry. Co do 1.4 tsi to jest to bardzo skomplikowany silnik, przez co nie tylko produkcja, ale i wszelkie naprawy są bardzo drogie. W zależności od stylu jazdy po 150-200 tkm trzeba będzie wymienić i turbo i kompresor, co kosztować

Re: Mitsubishi Lancer

miettek8 napisał: > Ma o tyle sens, ze golf 1,4 tsi przy stalej predkosci 100km/h ma > wylaczona turbine i kompresor, wiec pracuje jak wolnossacy. Silnik > nie jest doladowywany, wskaznik boost pokazuje zero. Ale każde wciśnięcie gazu z tego stanu odpala doładowanie. Tak

Re: Mocniejszy VW Golf VII GTI

rewelacyjne. Kompresor osiaga swe obroty w ciagu 0.2 - 0.3 sekundy. Wzrost cisniena ladowania i tym samym momentu obrotowego w odpowiedzi na pelne otwarcie przepustnicy, jest szybszy niz w silniku wolnossacym. No, ale po co komu taki "ostry" silnik, skoro niemal juz wszedzie sa ograniczenia predkosci lub

Re: zawiodłem się

To widocznie mowimy o roznych silnikach. Chyba jest oczywiste ze piszac o kompresorze mialem na mysli silnik TSI 160KM Jesli chodzi o silnik 2.0TDI to glownie wyroznia sie bardzo wysoka kultura pracy na tle konkurentow , owszem pod wzgledem technicznym typowy silnik w tej

Re: BMW 5 na nowy sezon

ale nie zestawiajmy 1.4 TFS/TSI które audi ładuje chyba tylko do małych aut A1 i A3... a poza tym jesteś pewny, że 1.4 TFSI to to samo co 1.4 TSI? nie znam tych silników z autopsji, ale wydaje mi się, że ten od VW to "1,4 FSI twincharger z turbosprężarką i kompresorem." a od Audi ma tylko

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback | Za kierowni

spalanie to różnice w benzynach są ogromne. Mój 1.4 TSI 122 km w mieście pali 8,5. Lancer nie schodzi poniżej 11. To naprawdę dużo. To przy normalnej jeździe a przy ostrej pewnie różnica jeszcze większa ale tego akurat nie wiem. W sumie wieloma jeździłem przed zakupem i lancer zawieszeniowo dorównuje

Silnik roku czy bubel dziesięciolecia?

: www.scirocco.pl/component/option,com_fireboard/Itemid,35/func,view/id,53319/catid,24/limit,25/limitstart,100/ Oczywiście problem występuje nie tylko w Polsce: www.tyresmoke.net/forum/vw-technical/96150-engine-problem-golf-v-1-4-tsi-twincharger-engine.html 2. Hałasy

Re: Powrót bezołowiówki

wygrał. > kompresor + turbo jak w 1.4 TSI VW). Efekt: moment płaski jak > powierzchnia zamarzniętego jeziora w bardzo szerokim zakresie > obrotów. A kto powiedział, że taki płaski moment jest najlepszy? Osobiście wolałbym ten sam płaski poziom nieco uwypuklić...

Re: mazda 3, astra IV lub giulietta

. Motory turbo z tym systemem już teraz uważa się za lepsze od niemieckich TSI (szybsza reakcja na pedał gazu, przesterowanie zaworów trwa szybciej niż rozkręcanie turbiny, kompresora).

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 13 585 km

Dla fanboy-ów tego silnika proponuję przejrzeć polskie i niemieckie fora gdzie aż huczy o tym szmelcu... Na początek polecam poniższą lekturę : www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami Na deser proponuję natomiast to: www

Re: Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

magnetyczne pompy wody odpowiedzialne za włączanie i odłączanie kompresora) można jeszcze uznać za drobną wadę, o tyle nagminnie pękające tłoki i pierścienie to już naprawdę duża wpadka." A tu jedna z wypowiedzi z forum vwgolf.pl : "Sugeruje się wstrzymać z modami dla tego "silnika roku" (1.4 TSI 160 CAVD

No to wio, wytlumacz to po "twojemu"

. Obroty turbiny ponizej tego punktu sa na tyle umiarkowane (w porownaniu z obrotami maksymalnymi) , ze np. we wspomnianym 1.4 TSI stosuje sie jeszcze dodatkowo kompresor, aby obnizyc do 1500 1/min obroty silnika, przy ktorych steruje sie napelnieniem cylindrow juz prawie optymalnie. Jesli zatem ktos

Re: Przykład trochę nietrafiony :)

stefcioburczymucha napisał: > > 1. Ten silnik to twincharger. Ma kompresor i turbo > > Pisze kolega jakby doładowanie było przynależne tylko dieslom. Oczywiście że nie. Ale fakt doładowania jest często podnoszony jako argument przeciwko klekotom. Chodzi jakoby o to, że

Re: Porównanie pick-upów | Test wideo

PL, gdzie tego typu auta nie służą do pracy. Wyobraźcie sobie, ze jesteście odpowiedzialni za zakup 40 pikapów na budowę autostrady. Kupicie 40 Amaroków? Wątpię. Inna sprawa jak ktoś wspomniał, vw ma ogrome problemy z jakościa silnikow, przypomnę 2,5tdi, 2.0 tdi a ostatnio 1,4 tsi z kompresorem

Re: Bo co tu o silniku duzo gadac...

Ok... bo widze, ze az sie trzesiesz z radosci :-) 1. Wolisz auto z silnikiem 1.4TSI VW czy zwylke 3.5 literka np. od Toyoty? (koszt zakupu i spalanie uznajmy za nieistotne) 2. > > Reasumujac (bo juz sie dalej wypowiadac > > nie bede) mam wiksze zaufanie > > do

Re: Volkswagen Passat (2005-2010)

model też nie jest udany. Jeżeli już to albo 1.4 TSI bez kompresora, same turbo (bo te też się sypią i drogie w naprawach) albo wersja spalająca troszkę więcej, ale moim zdaniem najlepsza (jedyna która dożyje realnie ogromnych przebiegów) to 1.8 160 benzyna. To jest zmodyfikowana konstrukcja 1.8 150

Re: opłacalność Diesla -warto kupić disla

czym wy jezdzicie ze takie pierdoły piszecie ? Ford Focus 2 136 km TDCI-jazda tym autkiem to przyjemoność ,po miescie ful deptanie z klimą 7,5 litra ropki . Tylko nie piszcie że FOCUS benzyna 2,0 spali 8 litrów benzyny bo prawda jest ze spali 11 -RÓZNICA TO PRZESZŁO 3 LITRY Nastepna

Re: Superb,Mondeo, C180

al9 napisał: > Moim zdaniem to silnik. Nie mam pod ręką wykresów dla TSI i tego 2.3, co był testowany, ale są dla poprzednich wersji tych silników: 1.8 turbo 150-konnego i 2.3 ze Scorpio/Galaxy. Skale różnic powinny być bardzo zbliżone

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

rezultowac obnizeniem normowego zuzycia paliwa o ponad litr. W porównaniu do zwykłego 3.2 FSI. Ciekawe, czy faktycznie im się uda, zrobić silnik o 50 koni mocniejszy, który mniej spala. *** Tu inne przykłady kompresorów, przebieg krzywej momentu cienki w porównaniu do biturbo BMW

Re: Jeśli nie turbobenzyna to co?

nawiązka... i tutaj naprawdę porównując te 0,5mln km zrobionego wolnossącymi i te 10tys km zrobionego doładowanymi naprawdę nie ma dla mnie drastycznej różnicy... Przykład z 1,5k rpm (przy 90-100km/h a nie 1,2 czy 1,3k rpm) dałem tylko jak określona sytuacje gdzie wolnossący silnik ma przez chwile lepsza

Re: A4 po dwch (prawie) tygodniach

Roots produkcji firmy Eaton. > Obstawiam, że gorzej, ponieważ to najzwyczajniej w świecie gorsze podejście. Wg. papierowego wydania AMuS Audi zbadalo porownawczo kompresor vs. biturbo i wyszlo co nastepuje: 1. sprezarka miesci sie miedzy rzedami silnika i nie zajmuje cennego miejsca obok