1.2 tsi lpg opinie

Piotr Mokwiński

Małe, a dobre. Tych silników nie musimy się przesadnie obawiać

Małe, a dobre. Tych silników nie musimy się przesadnie obawiać

Sześć, a może osiem cylindrów? Takie silniki powoli przechodzą do historii. Zabija je ekologia, urzędnicy oraz stosunkowo wysokie koszty utrzymania. Z drugiej strony duże motory uchodziły za długowieczne. Dziś normy są inne. W samochodach wielkości VW Passata, Volvo XC60 czy Alfy Romeo Stelvio, montuje się agregaty o pojemności rzędu dwóch litrów. W Oplu, Skodzie i Fordzie, w tego typu pojazdach pracują też znacznie mniejsze serca napędowe. Czy warto na nich polegać po latach?

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami. Opinie.

Skoda Octavia ma bliskie pokrewieństwo z Volkswagenem Golfem (m.in. ta sama płyta podłogowa MQB), dopracowane przez inżynierów VAG-a silniki benzynowe TSI i wysokoprężne TDI, budzące podziw walory transportowe auta (zwłaszcza duże bagażniki) oraz dobry stosunek ceny do jakości pozwalający z powodzeniem konkurować na rynku z rywalami "znamienitszych" marek. Bez wątpienia - to sprawdzony przez Skodę już w przypadku poprzednich generacji Octavii przepis na bestsellerowy model auta kompaktowego. Sprawdziliśmy, jaka są opinie użytkowników na temat używanej Škody Octavii III.

Peugeot 301 vs. Seat Toledo IV. Przykurzone, ale wciąż warte uwagi i rozsądnie wycenione

Ponad dekadę temu pojawienie się na europejskim rynku budżetowej Dacii Logan istotnie zmieniło rynek. Wielu producentów widząc ogromny potencjał w tym segmencie, postanowiło wprowadzić konkurencyjne modele. Wśród nich znajdziemy Peugeota 301 i Seata Toledo IV. Obydwa serwują budżetową motoryzację wedle własnych zasad. Czy ta wciąż warta jest zachodu?

Skoda Roomster po 200 tys km - opinie. Sprawdzamy wersję z pancernym 1.6 MPI

Skoda Roomster po 200 tys km - opinie. Sprawdzamy wersję z pancernym 1.6 MPI

rynku doświadczonych mechaników radzących sobie z niemieckimi motorami. Po liftingu w 2010 ofertę uzupełniło 1.2 TSI o mocy 86 i 105. Tutaj żywotność jest już znacznie niższa, a eksploatacja nieco droższa. Poprawiła się za to dynamika. Amatorzy silników wysokoprężnych śmiało mogą kupować jednostki 1.4 i

Dobre auta za 20 tysięcy zł jeszcze istnieją? Sprawdzamy rynek i mamy kilka propozycji

Dobre auta za 20 tysięcy zł jeszcze istnieją? Sprawdzamy rynek i mamy kilka propozycji

palety jednostek napędowych wartych uwagi jest tylko kilka propozycji. Spokój na lata i niskie koszty eksploatacji gwarantują wolnossące silniki 1.2, 1.4 i 1.6 MPI o mocy 60-70, 86 i 105 KM, bez kłopotów współpracujące z instalacjami gazowymi. Po liftingu w 2010 ofertę uzupełniło 1.2 TSI o mocy 86 i 105

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

, dobrze współpracuje z instalacją LPG, ale jest po prostu słaby. Znacznie lepsze osiągi gwarantują 1.2 TSI, 1.4 TSI i 1.0 TSI o mocach 86-110, 122-125 KM i 95-110 KM. Dysponują bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbosprężarką ze stała geometrią łopat. Przez pierwsze kilkanaście tysięcy kilometrów

Seat Ibiza III i IV generacji. Stylowe mieszczuchy z nutą sport. Na co uważać?

Seat Ibiza III i IV generacji. Stylowe mieszczuchy z nutą sport. Na co uważać?

gruntowne czyszczenie tego elementu. Dynamiką i elastycznością zaskakują jednostki doładowane z rodziny TSI. Trapi je jednak szereg poważnych wad technicznych, zwłaszcza w odmianach oferowanych w pierwszych latach produkcji. Do wyboru mamy 1.2 TSI 105 KM, 1.4 TSI 150-180 KM i 1.8 TSI 192 KM. Wyposażono je w

Używane: Skoda Octavia III vs Mazda 3. Nietypowy pojedynek, oczywisty werdykt

Używane: Skoda Octavia III vs Mazda 3. Nietypowy pojedynek, oczywisty werdykt

jednostki korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. Do wyboru mamy 1.0 TSI 100 KM, 1.2 TSI 86-110 KM, 1.4 TSI 140-150 KM, 1.5 TSI 150 KM, 1.8 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI 220-230 KM. Wszystkie zmagają się ze wciąż wysokim spalaniem oleju silnikowego. Zapewniają jednak dobre osiągi i oszczędnie

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

wtrysk paliwa przekreśla sens LPG. Co gorsza, jednostki okazują się paliwożerne i kłopotliwe w serwisowaniu. Dobre osiągi zapewniają doładowane 1.4, 1.8 i 2.0 TSI generujące odpowiednio 122, 160 i 200 KM. Są to motory z początku serii. Korzystają także z bezpośredniego wtrysku paliwa i felernego napędu

Rodzinne auto na czas kryzysu. Przestronne, ekonomiczne i za 20 tysięcy zł

Rodzinne auto na czas kryzysu. Przestronne, ekonomiczne i za 20 tysięcy zł

skórzaną tapicerkę. Zdaniem mechaników, szczególnie wart polecenia jest diesel 1.6 dCi o mocy 130 KM, zużywający niespełna 4,5-5 litrów na setkę. Całkiem niezłe opinie zbiera również doładowany 1.2 TCe – 115 lub 130 KM. Seat Altea Od 2004 do 2015 produkowany był jeden z ciekawiej narysowanych

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

boryka się z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. Gama składa się z 1.2, 1.4, 1.8 i 2.0 TSI o mocy 86-110, 125-150, 180 i 190-310 KM. Każdy otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Początkowo stosowany łańcuch rozrządu okazał się wadliwy, błyskawicznie ulegał rozciągnięciu, a nawet

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

niedobrego. 1.2 THP bierze dużo oleju, nie lubi się też z instalacją LPG (głowica wrażliwa na pracę na gazie). Często zdarzają się problemy z przeskakującym łańcuchem rozrządu, który uszkadza zawory. Z kolei, jak twierdzi sam producent, dół silnika jest nienaprawialny. Inne problemy trapiące pierwszą Fabię

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

współpracuje z LPG. Nieznacznie droższe są odmiany sześciocylindrowe. Benzynowe 3.0 rozwija 220 KM i 300 Nm. Sprint do setki trwa niewiele ponad 7 sekund. To jedna z najmłodszych propozycji w naszym zestawieniu. Pierwsza generacja 308 zadebiutowała na Starym Kontynencie w 2007 roku. Rok później gamę uzupełniło

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

. Niestety, tylko wybrane jednostki warte są naszej uwagi. Wśród silników benzynowych bezproblemową eksploatację gwarantują bazowe wolnossące 1.4 i 1.6 MPI - 80 i 102 KM. W zupełności wystarczą do spokojnej eksploatacji oraz wzorowo współpracują z instalacją gazową. Wybór doładowanych silników TSI/TFSI 1.2

Najpopularniejsze silniki w Polsce

Najpopularniejsze silniki w Polsce

Octavie). Szczególną popularność zawdzięcza on głównie możliwości zainstalowania fabrycznej instalacji gazu LPG. Drugie miejsce przypadło silnikowi 1.4 TSI 122 KM, również montowanemu w wielu modelach należących do poszczególnych marek Volkswagena - poczynając od Audi A1 i A3

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

) kombi 5-drz. (4,32 x 1,82 x 1,62 m; 408/1570 l) [4x4] Silniki benzynowe: 1.6 (105 KM), M5 1.6 LPG (105 KM), M5 1.2 Tce (125 KM), M6 1.6 (105 KM), M6 [4x4] Silniki wysokoprężne: 1.5 dCi (90 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 [4x4] Wersje wyposażenia: Duster Ambiance

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Pierwsza generacja silnika z rodziny 1.4 TSI imponowała tylko na papierze. Praktyka pokazała, że Volkswagen pospieszył się z wprowadzeniem konstrukcji na rynek. Niedopracowanie przełożyło się na poważne i kosztowne awarie. W kolejnym wcieleniu niemieckiej jednostki, pozbyto się większości usterek

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

benzynowe 2.0 TSI (200 KM) i 2.0 TFSI (200 KM), turbodiesel 1.6 TDI CR (105 KM) 2010 - silnik benzynowy 1.2 TSI (105 KM), turbodiesel 1.6 TDI (105 KM) 2011 - silnik benzynowy 1.8 TSI (152 KM), turbodiesel 2.0 TDI (110 KM) 2013 - premiera Octavii trzeciej generacji Awaryjność

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Bardzo trafna opinia. Przede wszystkim nie kupiłbym auta TSI. Mówiąc szczerze wolę starszy ale bardziej pewny generacyjne silnik choćby Hondy, który z 2.0 osiąga jedynie 155KM natomiast jest on niezawodny niż 1.2TSI, które ma około 130KM.. nie ma turbiny, dobrze toleruje LPG i będziesz mógł cieszyć

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

Niestety firma Landi Renzo i jej współpraca ze skodą ma nie najlepszą opinie. Mają ogromne problemy z prostszymi instalacjiam. Ostatnio w TVN Turbo w "Turbo Kamera" znowu był materiał o fabrycznym LPG w Skodach. Jeden klient (Fabia) miał problemy od 2 lat a drugi (fabia)o 0,5 roku.

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

@5: "Nadzwyczajna awaryjnosc TSI to wbijany do glow internautow mit. One moga byc wrecz bezawaryjne, tylko trzeba znac ich typowe niedomagania i umiec im zapobiegac. W sumie jest to stosunkowo latwe. Racja, ze serwis to porazka, ale nie podzielam przekonania o wzroscie awaryjnosci TSI z LPG. Wrecz

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

Od 6 lat jeżdżę outlanderem 2.0, od 5 lat mam instalację LPG. Żadnej awarii silnika i instalacji. Żadnej różnicy w osiągach. Raz byłem w serwisie przeczyścić filtr gazu - 50 zł. Pali 11 l gazu/ 100 km lub 9,5 Pb95/100 km, czyli koszt przejechania 100 km to ok. 30 zł vs. 50 zł. Przejeżdżam rocznie

Re: Żywotność 1.4 Turbo

Jeśli Skoda 1.4 TSI 160KM to ja zdecydowanie odradzam. Miałem Tiguana z tym silnikiem z 2012 (czyli rzekomo już poprawiona wersja) , ale i tak problemy z rozrządem odbijały mi się czkawką. Koszty zamknęły się w kilku tysiącach, a np. znajomemu z pracy w jego Scirocco pękły tłoki co często może

Re: Mądra decyzja naszego (nie)rządu (filtry DPF)

. > Gdybyś kupił takiego lub starszego Golfa lub inny kompakt z silnikiem benzyn > owym o pojemności 1.4-1.6 z gazem lub założył LPG jak ja to jazda byłaby tańsza > ...Twoje 5 litrów na 100km to 26 zł a LPG by Ci spaliło 7 litrów gazu to 17,5 z > ł/100km :) Gucio prawda misiu. Gdybym chciał

Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

wygląda naprawdę? Czy macie jakieś informacje z pierwszej ręki o prawdziwych (a nie zasłyszanych u "wujka Józka") awariach tego typu silników? Jeśli tak, to co było problemem, jaki był koszt naprawy, przy jakim przebiegu, stylu jazdy, jakim serwisowaniu itp? 1.1. Awarie mojego 1.2 TSI Zacznę od

Re: Czy kupno nowej Skody Octavii to dobry pomysł

opinie bo może da się wybrać lepiej. Wydawało mi się że ten silnik jest oszczędny (dzięki cenie LPG a nie jego spalaniu na 100km) wytrzymały (bo prosta sprawdzona konstrukcja) a w połączeniu z dobrym wyposażeniem da ciekawy efekt. Tymczasem wychodzi na to że nie mam racji. Czyli co wybrać to