1.2 tsi problem z napinaczem

Arek Kwiecień

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami. Opinie.

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami. Opinie.

Skoda Octavia ma bliskie pokrewieństwo z Volkswagenem Golfem (m.in. ta sama płyta podłogowa MQB), dopracowane przez inżynierów VAG-a silniki benzynowe TSI i wysokoprężne TDI, budzące podziw walory transportowe auta (zwłaszcza duże bagażniki) oraz dobry stosunek ceny do jakości pozwalający z powodzeniem konkurować na rynku z rywalami "znamienitszych" marek. Bez wątpienia - to sprawdzony przez Skodę już w przypadku poprzednich generacji Octavii przepis na bestsellerowy model auta kompaktowego. Sprawdziliśmy, jaka są opinie użytkowników na temat używanej Škody Octavii III.

Używana Škoda Yeti (2009-2017) - stwór pełen uroku. Opinie użytkowników

Škoda Yeti wydaje się dość niepozorna, nie staje w konkury z luksusowymi SUV-ami, ani nie udaje też prawdziwej terenówki. Ma jednak sporo zalet i jest bardzo praktyczna, co czyni z niej ciekawą propozycję dla osób, szukających auta z napędem 4x4, które nie boi się zjechać z asfaltu. Wystarczy tylko omijać niektóre konfiguracje napędu bądź potraktować je z dużą dozą ostrożności. Sprawdziliśmy, jakie są typowe usterki Škody Yeti.

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - pięknie się różni

"Ewolucja zamiast rewolucji" to częsty bon mot padający przy okazji premier kolejnych generacji Volkswagena Golfa. Trzeba przyznać, że trafiony, bo producent już do kilkudziesięciu lat pozostaje wierny kształtom swojego kompakta (znakiem szczególnym modelu jest charakterystyczny słupek C), a kolejne odsłony Golfa - w tym 7. generacja, która zadebiutowała w 2012 r. - czerpią zwykle to, co najlepsze i sprawdzone u jego poprzedników. Ponad 29 milionów sprzedanych egzemplarzy (mowa o okresie 1974-2012) dowodzą, że Volkswagen wie, co robi. Sprawdzamy, jakie opinie krążą o Golfie VII i które usterki w jego konstrukcji można uznać za typowe.

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowne kompakty - benzynowe silniki i skrzynie biegów

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowne kompakty - benzynowe silniki i skrzynie biegów

na rynku zaczęły pojawiać się pierwsze symptomy wysokiej awaryjności tej konstrukcji. Później niezależni mechanicy jasno określili, że przyczyna leży w licznych wadach projektowych i niskiej jakości materiałowej. Sztandarową bolączką 1.4 TSIproblemy z łańcuchem rozrządu i całym jego osprzętem

Na tych autach się nie zawiedziesz. Kompaktowe wozy z Niemiec za 30-35 tysięcy zł

Na tych autach się nie zawiedziesz. Kompaktowe wozy z Niemiec za 30-35 tysięcy zł

proporcje pozostały tożsame z wcześniejszymi wcieleniami. Oczywiście, problem korozji nie występuje, bez względu na rok produkcji. Pojawiły się w aktywne reflektory LED, a także uterenowiona wersja Alltrack, będąca ciekawą alternatywą dla SUV-ów. W palecie benzynowej znajdziemy tylko nowoczesne, doładowane

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

. Jednostki turbodoładowane również okazały się niewolne od wad. 105-konna 1.2 TSI oraz 122-konna 1.4 TSI borykały się z napinaczem łańcucha rozrządu wytrzymującym ok. 100 tys. km. Miewały również problemy z nadmiernym poborem oleju i awariami wtryskiwaczy. Apetyt na olej (nawet pół litra na 1000 km

Szukamy SUV-a z Europy z dobrym dieslem. Budżet? 50-60 tysięcy złotych

Szukamy SUV-a z Europy z dobrym dieslem. Budżet? 50-60 tysięcy złotych

wymaga wymiana łańcucha rozrządu – koszt około 8 tysięcy złotych. Po latach zużywają się górne napinacze łańcucha rozrządu generujące narastający hałas. Pojawią się też drogie w likwidacji usterki układu wtryskowego oraz problem z zapychającym się filtrem cząstek stałych. Wobec tego, dobry wybór

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

rozrządu z teoretycznie wiecznym łańcuchem. Niestety to napinacz łańcucha jest jednym z głównych problemów. Szybko się rozciąga prowadząc nawet do dewastacji jednostki. Dodajmy do tego jeszcze wysokie spalanie oleju silnikowego. Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko poważnej awarii maleje. Wśród diesli godne

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz napinaczem. Jeśli podczas uruchamiania i pracy silnika (1.4 TSI i 1.8 TSI) słychać podejrzane dźwięki, trzeba mieć na względzie, że mogą nas czekać spore wydatki. Warto rozważyć zakup wersji wysokoprężnej. Do wyboru są silniki

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

wytrzymuje około 200-300 tysięcy kilometrów. Zdarzają się jednak przypadki, gdy łańcuch się zrywa już po przebiegu rzędu 60-80 tysięcy. Problem z tym elementem występował w pierwszych latach rynkowej obecności 1.2 i 1.4 TSI Volkswagena, 2.0d N47 BMW, a także w 1.6 THP montowanym w autach grypy PSA i BMW, a

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

. Trudno o dobry silnik Największą bolączką Yeti są niestety dostępne silniki. Wszystkie benzyniaki oferowane do 2015 roku – 1.2, 1.4 i 1.8 TSI (110, 125-150 i 160 KM), zmagają się z licznymi wadami konstrukcyjnymi. Te nowoczesne jednostki wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu i

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

głównym powodem niezaliczenia badania technicznego. - W Yeti lubi zwariować elektryka i elektronika. - Decydując się na najmniejszy silnik 1.2 TSI warto zwrócić uwagę na stan turbosprężarki, większe jednostki miały problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz napinaczem. Jeśli podczas

Kupujemy używane: Skoda Yeti kontra Kia Sportage III. Używane SUV-y nie narzekają na brak zainteresowania

Kupujemy używane: Skoda Yeti kontra Kia Sportage III. Używane SUV-y nie narzekają na brak zainteresowania

konstrukcyjnymi. Zakup wersji benzynowej 1.2, 1.4 lub 1.8 TSI (105, 125-140, 160 KM) to decyzja podwyższonego ryzyka. Istotnie, zapewniają więcej niż wystarczającą dynamikę, potrafiąc zużyć jednocześnie niewielkie porcje paliwa. Zużywają też zauważalne ilości oleju silnikowego, natomiast napęd rozrządu napędzany

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

z turbodieslem 2.0 TDI (170 KM) 2007 - silniki benzynowe 1.8 TSI (160 KM) i 1.8 TFSI (160 KM), rekreacyjna wersja Scout 2008 - niewielka modernizacja nadwozia (nowy pas przedni, niewielkie modyfikacje wnętrza), silnik benzynowy 1.4 TSI (122 KM), turbodiesel 2.0 TDI CR (170 KM) 2009 - silniki

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

O ile wiem, to lancuch przy starcie dzwoni, bo nie jest napiety. Dopiero po chwili, gdy hydraulicznym napinacz ma cisnienie, wtedy lancuch jest napiety i nie dzwoni. Ale problemy z lancuchami w TSI to pestka w porownaniu do lancucha w silnikach BMW N47. Tam lancuch jest od strony skrzyni biegow

Re: Volkswagen Jetta na cenzurowanym

VW produkuje wiele jednostek TSI: 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, 2,0 TSI i jakoś nie słyszałem żeby nie były trwałe i bezawaryjne. Jedyne problemy były w wersji 1,4 TSI 140 KM z napinaczem rozrządu ale już je usunięto. Pozostałe wersje nie mają żadnych wad. 2,0 TSI jest wręcz uznawany za jeden z

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

opisywana w internecie, jedna z glownych przyczyn powstania mitu o 'usterkowosci TSI'. w moim przypadku wymieniony na gwarancji bez zadnego problemu, ale koszt bez gwarancji nawet 3 tys. - bierze troche olej, jakis litr na 10 tys, podobno typowa sprawa dla wszystkich silnikow TSI, 1.4, 1.8, 2.0, trzeba

Re: taktak oczywiscie

m.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-14-tsi-za-maly-za-mocny-czy-niedopracowany/2 W jeszcze innym silniku 1.4 tsi twincharger zdarzały sie pekniecia tlokow .Problem tez juz wyeliminowany

Re: Spalanie tsi - film

. sprzedanych samochodów marki Skoda wyposażonych w ten wariant jednostki napędowej. Volkswagen Group Polska: W samochodach z pierwszymi silnikami TSI mogły pojawiać się po kilku latach eksploatacji kłopoty z napinaczem łańcucha rozrządu, co w rezultacie zignorowania przez użytkownika usterki objawiającej

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

dostępne już od najniższych obrotów), a zużycie paliwa ? spaść do poziomu jednostek wolnossących o porównywalnej mocy. Niestety, Volkswagen nieco pospieszył się z wdrożeniem jednostki 1.4 TSI do produkcji wielkoseryjnej. Efekt? Duża liczba problemów. W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-08) dość

Re: 300 tys. aut grupy VW do serwisu

@Autor "... niejako VW testuje sobie technologię, kolejne pewnie będą już bez tych problemów..." Mniej więcej to brzmi, jak fakt, że samochody z grupy VW przeżywają aktualnie chorobę wieku dziecięcego. Poczekam, aż będą bardziej dojrzałe technologicznie... A faktem jest, że w kontekście słynnych 1

Re: Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

telegraficznym skrócie: "W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-08) dość?szybko rozciąga się łańcuch rozrządu. Problem dotyczy przede wszystkim wersji 140- i 170-konnej" "Warto wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 13 585 km

vwgolf.pl : "Sugeruje się wstrzymać z modami dla tego "silnika roku" (1.4 TSI 160 CAVD), gdyż pojawia się coraz więcej sygnałów o pękających tłokach/pierścieniach w wersji seryjnej przy przebiegach 10.000km - 30.000km. Często silniki trzeba wymieniać na nowe jeszcze przed pierwszym przeglądem." Ktoś

Re: Fakty...skoro jest tak dobrze....

nfplakto napisała: > Co ma rozciaganie lancucha do czynienia z downsizingiem? Tyle samo, ile rozsiag > niety lancuch w rowerze z bezposrednim wtryskiem. taaa... otóż kolego jako przykładowy przedstawiciel downsizingu vw-genowski motor 1.4 tsi cierpi na wiele delikatnie to

Padł rozrząd - opis.

Wiem, że nieco odgrzewam starego kotleta, ale jednak czuję się w obowiązku napisać o sporej awarii. Niestety, w moim caddym 1.2 TSI (105KM) padł niedawno rozrząd przy przebiegu ~145000km. Silnik jeszcze na łańcuchu rozrządu, z pierwszych miesięcy produkcji. Auto w trasie całkowicie straciło

Re: VW Tiguan

Przez 3,5 roku jeździłem takim samochodem - już poliftowym z 2012. 1.4 TSI 160KM, zrobiłem nim jakieś 90 tys km. Największą bolączką jest silnik, który notorycznie gnębią problemy z rozrządem /napinaczem - niestety jest to problem nawracający (poszukaj na forach użytkowników VW, Skody czy Audi

Re: Honda Civic - zbyt słaba, by ją komukolwiek p

A to dobre. Post do kilku napinaczy - anty-hondziarzy. Choćby Honda spaprała jeszcze bardziej materiały, obcięła jeszcze po 20 kucy z każdego silnika to i tak będą kupcy a ja na pewno. Mam kupić 1.4 TSI w golfie ? Mam kupić 2.0 TDI ? Chyba se jaja robicie. Nie mam co robić tylko ślęczeć w serwisie

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Widzę, ze tylko ja byłem pechowcem. W 2012 roku zakupiłem dwa auta z silnikami 1.4 tsi /140KM i 160KM/. Auta miały być do dyspozycji pracowników administracyjnych i kierowników działów. Do ciężkiej pracy /handlowcy/ służyły Skody i Yariski. Ostatecznie Golf 140 KM używany był głównie do jazdy po

Old vs New - kolejna runda 2

Aż do gry wkroczył Volkswagen. W 2005 r. zaskoczył wszystkich silnikiem 1,4-litrowym wzmocnionym turbosprężarką i kompresorem do 170 KM. Ten debiutujący w Golfie V silnik 1.4 TSI, który z powodzeniem zastąpił większy, bo aż 2,3-litrowy, zyskał tytuł Silnika Roku i mnóstwo naśladowców: od