1.2 tsi typowe awarie

Piotr Mokwiński

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

W latach 90. silniki z logo VW uchodziły za nowoczesne, dopracowane, a niektóre też oszczędne. Wielokrotnie słyszeliśmy o przebiegach przekraczających pół miliona kilometrów. Klucz tkwił w regularnej zmianie oleju i filtrów. Problemy pojawiły się ponad dekadę później, gdy do większości modeli zaczęły trafiać TSI. Ich początki nie możemy określić jako skomplikowaną relację użytkownika z serwisem. Czy zza tej ciemnej chmury wreszcie wyszło słońce?

Ile kosztuje dobra używana Skoda Fabia II i III? Omijaj szerokim łukiem niektóre wersje

To sprzedażowy hit na polskim rynku. Polacy pokochali Fabię niemal od pierwszego wejrzenia. Przez wiele lat nie schodziła poniżej top 3 nad Wisłą. Obecnie zainteresowanie nieco zmalało, ale to i tak jeden z ulubionych samochodów, również na rynku wtórnym. Zadbane egzemplarze potrafią zmienić właściciela po kilku godzinach od wystawienia ogłoszenia. Sprawdzamy rozmaite warianty i podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy kupnie.

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami. Opinie.

Skoda Octavia ma bliskie pokrewieństwo z Volkswagenem Golfem (m.in. ta sama płyta podłogowa MQB), dopracowane przez inżynierów VAG-a silniki benzynowe TSI i wysokoprężne TDI, budzące podziw walory transportowe auta (zwłaszcza duże bagażniki) oraz dobry stosunek ceny do jakości pozwalający z powodzeniem konkurować na rynku z rywalami "znamienitszych" marek. Bez wątpienia - to sprawdzony przez Skodę już w przypadku poprzednich generacji Octavii przepis na bestsellerowy model auta kompaktowego. Sprawdziliśmy, jaka są opinie użytkowników na temat używanej Škody Octavii III.

Peugeot 308 II vs. Seat Leon III. Wciąż nowoczesne kompakty. Jak się spisują po latach?

Peugeot 308 II vs. Seat Leon III. Wciąż nowoczesne kompakty. Jak się spisują po latach?

materiałów wykończeniowych. Zwłaszcza te w dolnej części kokpitu są przeciętne, twarde i niezbyt przyjemne w dotyku. Całość na szczęście solidnie spasowano. Seat Leon III. Awarie, trwałość silników, koszty eksploatacji. W hiszpańskim aucie próżno szukać wolnossącego silnika. Wyparły go motory z rodziny TSI

Peugeot 301 vs. Seat Toledo IV. Przykurzone, ale wciąż warte uwagi i rozsądnie wycenione

Peugeot 301 vs. Seat Toledo IV. Przykurzone, ale wciąż warte uwagi i rozsądnie wycenione

montaż LPG za około 3 tysiące zł. W kwestii typowych awarii, trudno tym motorom cokolwiek zarzucić. Psują się typowo eksploatacyjne podzespoły pod wpływem dużych przebiegów. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych też mają w czym wybierać. Początkowo Peugeota napędzał niebywale oszczędny 1.6 HDI o mocy 92 KM

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - pięknie się różni

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - pięknie się różni

(a to z winy rozciągającego się łańcucha, a to z powodu nadmiernej konsumpcji oleju), w Golfie VII pracują już prawie bez zarzutu. Przykładem są motory 1.2 TSI (85-110 KM) i 1.4 TSI (122-150 KM) z nowej serii EA211 dostępne w wielu wersjach, w których felerny łańcuch zastąpiony został paskiem

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowne kompakty - benzynowe silniki i skrzynie biegów

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowne kompakty - benzynowe silniki i skrzynie biegów

, regularna troska tylko opóźni wystąpienie typowych usterek. To jednostka wysokiego ryzyka, choć stopniowo starano się eliminować wady fabryczne. Im młodszy egzemplarz, tym większa szansa na w miarę niekłopotliwą sytuację serwisową. Skoda Octavia II 1.8 TSI - opinie Od 2004 do 2013 w salonach dostępna była

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

, przekonują elastycznością, dynamiką i niskim spalaniem. Niestety, 1.2 i 1.4 TSI borykają się z nietrwałym łańcuchem rozrządu i wysokim spalaniem oleju. Wraz z kolejnymi modernizacjami i wprowadzeniem paska rozrządu, większość usterek wyeliminowano. Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko awarii maleje. Nieco

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

, turbosprężarkę i mechaniczny kompresor. Problemy z rozrządem pojawiają się nawet po 30 tysiącach kilometrów. Typoweawarie magnetycznego sprzęgła pompy wody, pękające tłoki i pierścienie, a także wysokie zużycie oleju silnikowego. Audi A2 W latach 1999-2005 Audi próbowało swoich sił w segmencie B. Niestety

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

podwyższonego ryzyka z rodziny TSI. Do wyboru mamy 1.2 TSI 105 KM, 1.4 TSI 150-160 KM i 2.0 TSI 200-210 KM. Każdy z nich dysponuje bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. W późniejszych egzemplarzach stosowano już tani w wymianie (700 złotych) pasek rozrządu, który w przeciwieństwie do starszego

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

nawet po 30 tysiącach kilometrów. Typoweawarie magnetycznego sprzęgła pompy wody, pękające tłoki i pierścienie, a także wysokie zużycie oleju silnikowego. VW Lupo 3L 1.2 TDI Pierwszym podejściem Volkswagena do segmentu A był model Lupo produkowany od 1998 do 2005. Do jego budowy wykorzystano

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

. Postawiono na tani pasek (wymiana kosztuje około 600-900 złotych). Wciąż korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania (regeneracja turbosprężarki pochłonie około 1800 złotych). Gama składa się z 1.0 TSI 115 KM, 1.2 TSI 86-110 KM, 1.4 TSI 140-150 KM, 1.5 TSI 110-150 KM KM, 1.8 TSI 180 KM i 2.0 TSI

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

. Jednostki turbodoładowane również okazały się niewolne od wad. 105-konna 1.2 TSI oraz 122-konna 1.4 TSI borykały się z napinaczem łańcucha rozrządu wytrzymującym ok. 100 tys. km. Miewały również problemy z nadmiernym poborem oleju i awariami wtryskiwaczy. Apetyt na olej (nawet pół litra na 1000 km

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

kompresor. Problemy z rozrządem pojawiają się nawet po 30 tysiącach kilometrów. Typoweawarie magnetycznego sprzęgła pompy wody, pękające tłoki i pierścienie, a także wysokie zużycie oleju silnikowego. VW Touareg I 5.0 TDI V10 Pierwsze wcielenie flagowego SUV-a Volkswagena dostępne było w latach 2002

Używany samochód z DSG? Dobry wybór, ale w ogłoszeniach czeka sporo pułapek

Używany samochód z DSG? Dobry wybór, ale w ogłoszeniach czeka sporo pułapek

Golfie GTI, a także Skodzie Octavii RS. 5 lat później pojawiła się kolejna generacja. DQ200 opracowano z myślą o słabszych silnikach, których moment obrotowy nie przekraczał 250 Nm. Gdzie zatem możemy jej szukać? We wszelkich wariantach 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI i niektórych 1.8 TSI. Przekładając ten

Używane SUV-y w wersjach pułapkach. Na liście m.in. Toyota, Audi i Volvo

Używane SUV-y w wersjach pułapkach. Na liście m.in. Toyota, Audi i Volvo

przemierzania dłuższych tras. Pomagają w tym doładowane silniki, które w momencie debiutu nie sygnalizowały problemów. Pierwsze lata przyniosły jednak wiele rozczarowań. Motory 1.2 i 1.4 TSI wyposażono w nietrwały rozrząd oparty na łańcuchu. W skrajnej sytuacji potrafił się zerwać. 1.8 TSI to natomiast amator

DSG - opinie, awarie, usterki i koszty. Ma mnóstwo zalet, ale potrafi nadszarpnąć budżet

DSG - opinie, awarie, usterki i koszty. Ma mnóstwo zalet, ale potrafi nadszarpnąć budżet

. DQ200 opracowano z myślą o słabszych silnikach, których moment obrotowy nie przekraczał 250 Nm. Gdzie zatem możemy jej szukać? We wszelkich wariantach 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI i niektórych 1.8 TSI. Przekładając ten fakt na modele, spodziewajmy się jej obecności w Skodzie Fabii drugiej generacji

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

TSI. Do wyboru mamy 1.0, 1.2, 1.4, 1.5, 1.8 i 20 o mocy odpowiednio 85-115, 85-110, 122-150 KM, 130-150, 172-180 i 230-300 KM. Każdy z nich z wyjątkiem bazowego 1.0 TSI (jednostka R3), ma cztery cylindry, 16-zaworową głowicę, bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie (regeneracja to wydatek około

Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie

Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie

dysponuje mocą 100, 125, a nawet 140 KM. Wysoką wydajność silnika udało się uzyskać stosując turbosprężarkę (ze zmienną geometrią w mocniejszych odmianach) i bezpośredni wtrysk paliwa. Przeczytaj także: Silnik 1.2 TSI - opinie Silnik 1.0 EcoBoost - zalety Dla ograniczenia kosztów produkcji zastosowano

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

zalety, ale i wady. Wśród jednostek benzynowych są jedynie silniki TSI o pojemnościach: 1,2 l (105 KM), 1,4 l (122 KM) i 1,8 litra (152-160 KM). Niestety każda z nich miewa swoje słabe strony. Decydując się na najmniejszy 1.2 TSI warto zwrócić uwagę na stan turbosprężarki, większe jednostki miały

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

boryka się z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. Gama składa się z 1.2, 1.4, 1.8 i 2.0 TSI o mocy 86-110, 125-150, 180 i 190-310 KM. Każdy otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Początkowo stosowany łańcuch rozrządu okazał się wadliwy, błyskawicznie ulegał rozciągnięciu, a nawet

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

2007 - premiera modelu, wersja hatchback 5d, silniki benzynowe 1.2 (60 lub 70 KM), 1.4 (86 KM) i 1.6 (105 KM), turbodiesle 1.4 TDI PD (70 KM lub 80 KM) oraz 1.9 TDI PD (105 KM) 2008 - wersja kombi 2010 - silnik benzynowy 1.2 TSI (86 lub 105 KM), turbodiesle 1.2 TDI (75 KM) oraz 1.6 TDI (75, 90 lub 105

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

benzynowe 2.0 TSI (200 KM) i 2.0 TFSI (200 KM), turbodiesel 1.6 TDI CR (105 KM) 2010 - silnik benzynowy 1.2 TSI (105 KM), turbodiesel 1.6 TDI (105 KM) 2011 - silnik benzynowy 1.8 TSI (152 KM), turbodiesel 2.0 TDI (110 KM) 2013 - premiera Octavii trzeciej generacji Awaryjność

Silnik 1.2 TCe Renault - opinie

założenia downsizingu. W przeciwieństwie do konkurencji, postawiono na wielopunktowy wtrysk paliwa, dzięki czemu możliwy jest montaż niedrogiej, sekwencyjnej instalacji gazowej. Przeczytaj także: Silnik 1.2 TSI - opinie Jednostka nie jest również tak wrażliwa na jakość tankowanego paliwa. Napęd rozrządu

Używana Škoda Yeti (2009-2017) - stwór pełen uroku. Opinie użytkowników

czynią z nich jednak zakup podwyższonego ryzyka. Stosowany w pierwszych latach produkcji modelu 105-konny (zbyt słaby zdaniem części użytkowników) silnik 1.2 TSI z serii EA111 znany jest z problemów, jakie sprawia w nim łańcuchowy napęd rozrządu, których głównym winowajcą jest nietrwały napinacz

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

. Wzorowo współpracują też z instalacjami gazowymi. Owszem, zapewniają tylko mizerne osiągi. Dużo lepsze wrażenia z jazdy oferują jednostki z rodziny TSI. To 1.2, 1.4, 1.8 i 2.0 o mocy odpowiednio 105, 125, 160 i 185-310 KM. Wyposażono je we wrażliwy na jakość tankowanego paliwa bezpośredni wtrysk

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Pierwsza generacja silnika z rodziny 1.4 TSI imponowała tylko na papierze. Praktyka pokazała, że Volkswagen pospieszył się z wprowadzeniem konstrukcji na rynek. Niedopracowanie przełożyło się na poważne i kosztowne awarie. W kolejnym wcieleniu niemieckiej jednostki, pozbyto się większości usterek

Re: Spalanie tsi - film

jedyną awarią był termostat. Przez ostatnie półtorej roku dołożyłem do > tego auta 10tys zł a awaria goniła awarię, > > Po kilku miesiącach rozpoczął się koszmar usterka goniła usterkę... ( o tym już > pisałem).Dobiła mnie awaria silnika, z tego co czytałem na forach to są typowe

Re: Spalanie tsi - film

same oryginalne części - żadnych zamienników)." inny Po kilku miesiącach rozpoczął się koszmar usterka goniła usterkę... ( o tym już pisałem).Dobiła mnie awaria silnika, z tego co czytałem na forach to są typowe sprawy, dlatego samochód sprzedałem by uchronić się przed kolejnymi kosztami. i wiele

Re: do nfplakto

"a volkswageny od paru lat to podobnie awaryjne auta o czym będziecie się mogli przekonać, gdy zaczniecie zamieniać swoje golfy II, III czy IV na szóstą i siódmą generację." Uogolnienia typu "mi sie popsul TSI, wiec wszystkie VW sa do dupy" sa malo rzeczowe, typowo hejterskie i glupie. A