1.3 cdti wymiana paska

Piotr Mokwiński

Opel Astra IV i Opel Astra V. Wady i zalety używanych bestsellerów. Hit czy kit?

Opel Astra IV i Opel Astra V. Wady i zalety używanych bestsellerów. Hit czy kit?

To od lat ścisła czołówka pośród aut sprowadzanych z Zachodniej Europy. Polubiliśmy Astrę między innymi za to, że przez wiele lat była produkowana w Gliwicach. Czwarta i piąta generacja to jeszcze autorskie dzieło Niemców. Najnowsze, szóste wcielenie bazuje już na technologii francuskiej koncernu Stellantis.

Czy wciąż da się kupić auto za jedną średnią pensję? Sprawdzamy. "Nie tylko graty"

Według danych GUS, minimalna pensja od 1 lipca wynosi 3261 zł netto. Znacznie lepiej przedstawia się średnia wypłata w sektorze przedsiębiorstw. W pierwszym kwartale 2024 jej wartość wyniosła prawie 6 tysięcy złotych (dane GUS). Niemniej, inflacja robi krecią robotę i w rzeczywistości korki od szampana wcale nie strzelają. Postanowiliśmy sprawdzić, jak to się przekłada na rynek wtórny samochodów osobowych

Używany Opel Astra III (2004-2014) - rozsądny wybór

Stosunkowo prosta konstrukcja, "polskie" pochodzenie (montowanych w naszym kraju samochodów i silników) oraz duży wybór części (oryginalnych, zamiennych i używanych) sprawiają, że Opel Astra H (III generacji) nieustająco budzi duże zainteresowanie osób szukających kompaktowego, prostego w obsłudze auta o niewygórowanej cenie. Czy używana Astra zbiera dobre opinie? Co się w tym modelu najczęściej psuje?

Używany Opel Corsa D (2006-2014) - różne oblicza miejskiego malucha

Używany Opel Corsa D (2006-2014) - różne oblicza miejskiego malucha

przygotował turbodoładowaną jednostkę 1.6 T (jedyna wśród benzyniaków z paskiem w rozrządzie – jego wymiana zalecana jest po 150 tys. km lub 10 latach), która w spokojniejszym wariancie oferuje 150 KM, natomiast w sportowych odmianach dysponuje już niebagatelną mocą 192 KM (OPC) i 210 KM (OPC Nü

Używany Opel Astra II, III i IV - opinie i awarie. Hit, ale niektóre wersje to pułapki

Używany Opel Astra II, III i IV - opinie i awarie. Hit, ale niektóre wersje to pułapki

opracowane przez inżynierów Fiata. To 1.3 CDTI i 1.9 CDTI o mocy 90 i 100-150 KM. Włoskie motory zapewniają dobre osiągi i niskie zużycie paliwa. Problemy mają jedynie z zaworem EGR i systemem klapek wirowych w kolektorze ssącym. Najtańsze egzemplarze Astry III dostępne są już za niecałe 10 tysięcy złotych

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

paskiem. Wprowadzony po liftingu silnik 1.6 SID o mocy 170-200 KM korzysta już z bezpośredniego wtrysku paliwa i zapewnia wyższe koszty eksploatacyjne. Lwią część stanowią jednak egzemplarze wyposażone w silniki wysokoprężne. Do wyboru mamy jednostki 1.6 CDTI i 2.0 CDTI (konstrukcja Fiata) o mocy 120-136

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

nadmierne zużycie oleju w familii EcoTec. Dla zwolenników silników diesla przygotowano zbyt słabą propozycję z magazynów Fiata - 1.3 CDTI o mocy 95 KM. Wyraźnie lepiej sprawuje się motor opracowany przez Isuzu - 1.7 CDTI 110-125 KM oraz fiatowski 2.0 CDTI 160, 165, 195 KM. Każda jednostka korzysta z

Czas na pierwszy samochód? Podpowiadamy, co kupić za około 10 tysięcy zł

Czas na pierwszy samochód? Podpowiadamy, co kupić za około 10 tysięcy zł

. Turbodoładowane motory 1.4 i 1.6 dysponują mocą 120 i 150-210 KM i zapewniają bardzo dobre osiągi przy rozsądnym obchodzeniu się z paliwem, ale są wyraźnie droższe. Miłośnicy diesli mają do wyboru pochodzącą od Fiata konstrukcję 1.3 CDTI i 1.7 CDTI autorstwa Isuzu – 75-90 KM, 125-131 KM. Pierwszą z nich

Fiat 500x vs Opel Mokka I. Wciąż świeże i w niezłej cenie. Warto postawić na te używane crossovery?

Fiat 500x vs Opel Mokka I. Wciąż świeże i w niezłej cenie. Warto postawić na te używane crossovery?

kilometrów – koszt wymiany paska to 800 złotych. Alternatywą pozostają znane diesle. Początkowo występował w gamie opracowany przez Isuzu 1.7 CDTI o mocy 130 KM, korzystający z bezpośredniego wtrysku typu common-rail. Później wprowadzono pochodzącą od Fiata jednostkę 1.6 CDTI generującą 110 i 136 KM

Niezawodne używane auta z Niemiec. Redaktor Piotr zrobił listę do 50 tys. zł. Na start A4 B8

Niezawodne używane auta z Niemiec. Redaktor Piotr zrobił listę do 50 tys. zł. Na start A4 B8

200-250 tysięcy kilometrów. Miłośnicy diesli (2014-2018) mają do wyboru pochodzącą od Fiata konstrukcję 1.3 CDTI 75-95 KM. Każdy wariant dysponuje bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i turbodoładowaniem. Zdaniem mechaników, wystarczą tutaj regularne wymiany środka smarnego co 10 tysięcy

Używany Opel Corsa C (2000-2006) - alternatywa dla roweru?

Używany Opel Corsa C (2000-2006) - alternatywa dla roweru?

dbałości i napraw. Z biegiem lat wzrasta prawdopodobieństwo awarii wysłużonej turbosprężarki czy pompy wtryskowej, czasem pojawiają się też wycieki z pompy oleju. Bezwzględnie pamiętać należy o regularnej, nawet częstszej niż zaleca producent wymianie paska rozrządu oraz oleju. W roku 2003 dotychczasowe

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

100 i 115 KM. Równie dobrze z instalacjami gazowymi współpracuje (oferowana także z seryjną instalacją LPG) jednostka 1.4 Turbo 120-140 KM. Wyposażono ją w turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat i tani w wymianie pasek rozrządu (800 złotych). Zapał silnika skutecznie ogranicza wysoka masa auta

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

tysięcy kilometrów. Miłośnicy diesli (2014-2018) mają do wyboru pochodzącą od Fiata konstrukcję 1.3 CDTI 75-95 KM. Każdy wariant dysponuje bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i turbodoładowaniem. Zdaniem mechaników, wystarczą tutaj regularne wymiany środka smarnego co 10 tysięcy kilometrów i napędu

Opel Astra V vs. Renault Megane IV. Kuszą dobrą ceną, a czym straszą? Opinie i awarie

Opel Astra V vs. Renault Megane IV. Kuszą dobrą ceną, a czym straszą? Opinie i awarie

instalacjami LPG współpracuje jednostka 1.4 Turbo 125-150 KM. Wyposażono ją w turbosprężarkę i przystępny w wymianie pasek rozrządu (1000 złotych). Zapał silnika skutecznie ogranicza wysoka masa auta, choć i tak obniżona względem poprzednika o około 200 kilogramów (w zależności od wersji). Dynamikę dającą

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

elektryczną i segment mechaniczny. Silniki Wszystkie jednostki napędowe, oprócz benzynowego 1.4 i turbodiesla 1.3 CDTi, mają w napędzie rozrządu pasek zębaty. Wymaga on wzmożonej uwagi i wymiany po krótszym przebiegu, niż określa to instrukcja. Jeśli

Kupujemy używane: Fiat Grande Punto III vs. Opel Corsa D. Miejskie auta za kilkanaście tysięcy

Kupujemy używane: Fiat Grande Punto III vs. Opel Corsa D. Miejskie auta za kilkanaście tysięcy

sprawdzone konstrukcje, dzielnie współpracujące z instalacjami gazowymi. Wybierać możemy pomiędzy czterocylindrowymi 1.2, 1.4 i 1.4 T-Jet o mocy odpowiednio 65, 77-95, 120 KM. Każdy z wymienionych wyposażono w wielopunktowy wtrysk paliwa i napęd rozrządu realizowany za pomocą paska. Koszt wymiany oscyluje

90 tys. zł wystarczy na prawie nowy wóz. Pewne i z małym przebiegiem. Od A5 po RAV4

90 tys. zł wystarczy na prawie nowy wóz. Pewne i z małym przebiegiem. Od A5 po RAV4

mocy 100 KM. Nierzadko spotkamy ją na rynku wtórnym z zasilaniem gazem. Nieźle też z instalacjami LPG współpracuje jednostka 1.4 Turbo 125-150 KM. Wyposażono ją w turbosprężarkę i przystępny w wymianie pasek rozrządu (1000 złotych). Dynamikę dającą więcej radości z jazdy zapewnia 1.6 Turbo. Generuje

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

zamachowego i filtra cząstek stałych FAP. 1.6 HDI opuszczał fabrykę z wtryskiem bezpośrednim common-rail firmy Bosch lub Siemens. Ze względu na koszty serwisowania, specjaliści polecają produkt Boscha. Dla własnego bezpieczeństwa, interwał wymiany paska rozrządu warto skrócić do 150 tysięcy kilometrów

pasek rozrządu - Astra II caravan 1.7 CDTI

Wg instrukcji wymiana paska w tym dieslu co 150 tys km/ 10 lat. Chyba przesadzone? Autko z 2006r ma przejechane 95 tys km. Stresowac sie i wymieniac natychmiast, czy spokojnie przy 100 - 110 tys km? Jak sadzicie? z gory dzieki za odpowiedzi Adam

Re: pasek rozrządu - Astra II caravan 1.7 CDTI

tak sądzimy, ale czy masz pewność, że przebieg prawdziwy? Co to w tym przypadku za różnica między 95 tys a 100tys km? Wymiana kosztuje ok 1000pln to jeśli na każde 1 tys km rozłożyłeś jej koszty masz 10 pln przy wymianie po 100 tys, albo 7,7pln po 130 tys przebiegu. Różnicę w kosztach

Re: Dobry, niedrogi mechanik do wymiany paska roz

Polecałbym pana Radosława w Pęchcinie.Wjazd po prawej stronie jak do szkółki Szmidta. Solidny i znający się na rzeczy a ceny też do przyjęcia.Ostatnio wymieniałem u niego rozrząd w Astra H 1,9 CDTI (a to kawał roboty) i jestem zadowolony.

Re: Opel Astra III (2004 - 2011)

Miałem Astrę H przez 4 lata w wersji kombii wyposażenie Cosmo, silnik 1.7 CDTI 100 KM. Przez ten okres zrobiłem 112 tyś km. Mechanicznie nic się nie psuło. Tarcze + klocki hamulcowe wymienione przy 90 tyś. Rozrząd też dopiero przy 90 tyś ale tylko dlatego, że rozczelniła się uszczelka pod