1.3 multijet awarie silnika

Piotr Mokwiński

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Udział wariantów wysokoprężnych w nowych autach, jeszcze kilka lat temu przekraczał 50 procent, a w niektórych segmentach dochodził do 80 proc. Teraz trend jest wyraźnie spadkowy, co wcale nie oznacza, że jego siła maleje. O jego popularności przekonamy się wertując rynek wtórny. W wielu modelach wciąż osiąga parametr dominujący. Wobec tego, postanowiliśmy przedstawić Wam najciekawsze propozycje.

Kupujemy używane Citroen C3 II vs. Fiat Punto III. Tanie i nie tylko do miasta

Rynek wtórny z każdym rokiem oferuje nam coraz więcej możliwości. Zwłaszcza w popularnych segmentach możemy przebierać wręcz w dostępnych modelach, wersjach napędowych i wyposażeniowych. Uznaniem użytkowników i mechaników od lat cieszy się Citroen C3 II i Fiat Punto III. Stylowe auta segmentu B doskonale sprawdzają się w swojej roli, nie generując przy tym nadmiernych kosztów serwisowych.

Te skrzynie biegów mogą doprowadzić do rozpaczy. Lepiej się ich wystrzegać

Przyzwyczailiśmy się do faktu, że najwięcej problemów serwisowych generuje osprzęt silnika oraz pokładowa elektronika. Po latach również rdza potrafi napsuć krwi. Obecnie, ceny napraw blacharskich przyprawiają o zawrót głowy. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że to również skrzynie biegów okazują się skarbonkami bez dna. Nie tylko automatyczne. Niektóre manualne mechanizmy także pozostawiają sporo do życzenia. Znaleźliśmy te, do których z pewnością trzeba podchodzić z rezerwą

Fiat 500x vs Opel Mokka I. Wciąż świeże i w niezłej cenie. Warto postawić na te używane crossovery?

Fiat 500x vs Opel Mokka I. Wciąż świeże i w niezłej cenie. Warto postawić na te używane crossovery?

Obecnie klasa miejskich crossoverów oferuje około 30 pojazdów. Różnią się nie tylko wyglądem, lecz również kalibracją zawieszenia, wystrojem wnętrza, zaawansowaniem multimediów i silnikami. Ta ostatnia kwestia powinno najbardziej interesować osoby szukające kilkuletniego, używanego wozu. Reszta w

Jak Fiat Tipo wypada w rankingach niezawodności? W niemieckim GTU zaskakuje

Jak Fiat Tipo wypada w rankingach niezawodności? W niemieckim GTU zaskakuje

Fiat Tipo to zdecydowanie jeden z najbardziej przystępnych cenowo samochodów na rynku, a na pewno najlepiej wyceniony kompakt. Ceny sedana startują od 49 900 zł za silnik benzynowy 1.4 16v o mocy 95 KM i od 61 900 zł, jeśli zdecydujemy się na silnik Diesla 1.3 MultiJet o tej samej mocy. Tipo

Małe, ale z pazurem. Szukamy usportowionego auta za 30 tysięcy zł

nawigacją. Kabina zmieści dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci. Bagażnik jest przyzwoity – od 270 do 950 litrów. W Alfie pojawiło się wiele udanych konstrukcji. Pośród wysokoprężnych mamy 1.3 MultiJet (84 lub 95 KM) oraz 1.6 JTD o mocy 120 KM i 280 Nm. Nie brakuje też sprawdzonych wariantów benzynowych

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

diesla. Bazowy 1.3 MultiJet, produkowany w Bielskich zakładach marki, generuje 95 KM. Większą dynamikę i elastyczność zapewnia 1.6 MultiJet o mocy 120-130 KM. Każdy diesel otrzymał bezpośredni wtrysk typu common-rail i doładowanie ze zmienną geometrią łopat. Dopracowane jednostki Fiata z łatwością

Toyota Aygo I vs Ford Ka 2. Dobre auta na czas kryzysu. Ekonomiczne i tanie w naprawach

Toyota Aygo I vs Ford Ka 2. Dobre auta na czas kryzysu. Ekonomiczne i tanie w naprawach

osiągi, a w zamian wymaga tylko cyklicznych wymian oleju. Ewentualne problemy rozwiąże każdy serwis za kilkaset złotych. Druga opcja to produkowany w Polsce diesel 1.3 MultiJet o mocy 75 KM. Wyposażony został w bezpośredni wtrysk common-rail i turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat. Na szczęście nie

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

jednak niewielkiego diesla, który z powodzeniem mógłby napędzać miejskie auta. W 2003 roku do oferty wprowadzono czterocylindrowy silnik 1.3 Multijet. Montowany był między innymi w Fiacie Punto, Idea, Panda, Grande Punto, Oplu Corsie C,D,E, Oplu Astrze III, czy Suzuki Swifcie. Korzystając z bogatych

Trzyletnie SUV-y z 4x4. Szukamy okazji na różnych półkach cenowych. Jest ich kilka

Trzyletnie SUV-y z 4x4. Szukamy okazji na różnych półkach cenowych. Jest ich kilka

koła, liczne kolorystyczne dodatki i skórzaną tapicerkę. Bogata gama silnikowa oferuje benzynowe 1.6 110 KM, 1.0 Turbo 120 KM, 1.4 Turbo 140-170 KM (optymalny wybór) i 1.3 Turbo 150 KM. Diesle to dopracowane i trwałe 1.6 oraz 2.0 MultiJet 120, 140-150 KM. Wolnossący wariant sprawdzi się tylko w mieście

Kupujemy używane: Fiat Grande Punto III vs. Opel Corsa D. Miejskie auta za kilkanaście tysięcy

Kupujemy używane: Fiat Grande Punto III vs. Opel Corsa D. Miejskie auta za kilkanaście tysięcy

wyprofilowane i przy tym efektownie wyglądają. >>> "Ale jest suwak!" No właśnie nie. Policja pokazuje nagranie kierowcy, który wymusił pierwszeństwo i tłumaczył się jazdą na suwak: Używany Fiat Punto I - silniki, awarie, którą wersję wybrać Benzynowe silniki dostępne w Grande Punto to

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

listwach ochronnych w kolorze nadwozia i aluminiowych felgach nie możemy zapominać. Włosi udostępnili trzy dopracowane diesle - 1.3 i 1.6 i 1.9 MultiJet. W naszym budżecie zmieszczą się silniki 1.3 i 1.9 MultiJet dysponujące mocą 75-90 i 120-130 KM. Z oczywistych względów, większy agregat zapewnia dużo

Kupujemy używane. Manualne skrzynie M20 i M32 w Oplach i Fiatach. Ich remont może słono kosztować

Kupujemy używane. Manualne skrzynie M20 i M32 w Oplach i Fiatach. Ich remont może słono kosztować

obrotowy na poziomie 320 Nm. M20 domyślnie współpracuje z bardzo popularnym w ofercie Opla, Fiata i Lancii czterocylindrowym dieslem produkowanym w Polsce - 1.3 MultiJet. M32 spotkamy w modelach segmentu C, D, SUV-ach i vanach napędzanych mocniejszymi jednostkami wysokoprężnymi i benzynowymi. >>>

Lancia Y (1985-2011) - opinie Moto.pl

Lancia Y (1985-2011) - opinie Moto.pl

, nadwozie 3d, silniki benzynowe 1.2 (60 lub 80 KM), 1.4 (95 KM), turbodiesel 1.3 Multijet (70 KM) 2006 - niewielka modernizacja, silnik benzynowy 1.4 (77 KM), turbodiesel 1.3 Multijet (75 lub 90 KM) 2007 - turbodiesel 1.3 Multijet (105 KM) 2010 - silnik benzynowy 1.2 (69 KM) 2011 - premiera kolejnej

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

powodów jest duża liczba usterek, które gnębią wiele egzemplarzy. Zazwyczaj awarie nie są niczym poważnym, ale zdarzają stanowczo zbyt często. Z drugiej strony, na plus Grande Punto trzeba zaliczyć tanie części eksploatacyjne. Fiat oferował kilka silników wysokoprężnych z rodziny Multijet, ale my chcemy

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Bielsku Białej 1.3 MultiJet. Konstrukcja włoskich inżynierów pojawiła się w palecie napędowej koncernu w 2003 roku. Początkowo silnik generował 70 KM, a po kilku miesiącach gamę uzupełniono wersjami 75, 90 i 105 KM - najmocniejsza wariacja dostępna była wyłącznie w Lancii Ypsilon. Napęd rozrządu

Fiat Doblo (2001 - 2010) - opinie Moto.pl

Fiat Doblo (2001 - 2010) - opinie Moto.pl

2001 - premiera modelu, nadwozie MPV 5d, silniki benzynowe 1.2 (65 KM), diesel 1.9 D (63 KM), turbodiesel 1.9 JTD (100 KM). 2002 - silnik benzynowy 1.6 (103 KM). 2004 - turbodiesle 1.3 Multijet (70 KM) i 1.9 JTD (105 KM), silnik 1.6 Natural Power (gaz

Test długodystansowy 20 000 km Fiat Punto 1.3 JTD 16V Multijet

To za sprawą silnika 1.3 Multijet auto przeżywa drugą młodość. Nie jest zawalidrogą, a do tego da-je kierowcy miłą świadomość - po napełnieniu olejem napędowym 47 litrowego zbiornika rozsądnie pokonasz ponad tysiąc kilometrów, i to bez taktyki "jazda o kropelce"

Fiat Panda (2003-2011) - opinie Moto.pl

Fiat Panda (2003-2011) - opinie Moto.pl

prowadzących działalność gospodarczą. Każdy znajdzie coś dla siebie. Historia modelu - 2003, wiosna-premiera modelu, silniki 1.1 (54 KM), 1.2 (60 KM) i 1.3 Multijet (turbodiesel, common-rail, 70 KM) - 2004, jesień-wersja 4x4 z

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

2001 - nowa wersja silnika 1.9 JTD/85 KM 2003 - modernizacja samochodu, nowe silniki 1.4 16V/95 KM, 1.3 16V Multijet/70 KM, 1.9 JTD/100 KM. Wersje sprzed face liftingu były sprzedawane do 2004 r. Łyk techniki W Fiacie

Fiat Panda II i III generacji pod lupą. Świetna cena, ciekawy projekt, a jak z awariami?

Fiat Panda II i III generacji pod lupą. Świetna cena, ciekawy projekt, a jak z awariami?

ograniczoną dostępność paliwa. Amatorzy silników diesla mają do wyboru jednostkę 1.3 MultiJet o mocy 70-75 KM wyposażoną w bezpośredni wtrysk typu common-rail, turbosprężarkę bez zmiennej geometrii i trwały łańcuch rozrządu. Regeneracja wtryskiwaczy lub turbosprężarki to wydatek 600 i 1500 złotych za sztukę

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

złotych. Sporo, dlatego przedstawiamy listę silników, gdzie dwumasowe koło zamachowe nie zostało zastosowane. Fiat – 1.3 MultiJet Małolitrażowy diesel 1.3 MultiJet konstrukcji Fiata cieszy się ogromną popularnością zarówno pośród nowych, jak i używanych samochodów. Czterocylindrowy silnik autorstwa

Fiat Punto II (1999-2010) - opinie Moto.pl

samochodu, nowe silniki 1.4 16V/95 KM, 1.3 16V Multijet/70 KM, 1.9 JTD/100 KM. Wersje sprzed face liftingu były sprzedawane do 2004 r. Łyk techniki W Fiacie Punto II zastosowano elektryczne

Fiat Punto Evo - opinia, awarie, zalety, najlepsze silniki

nieograniczony. W każdej hurtowni dostaniecie wybraną część prawie od ręki. Dopracowane diesle Fiata Punto Miłośnicy silników diesla mogą pokusić się o zakup dopracowanej konstrukcji włoskich inżynierów: 1.3 Multijet generujący odpowiednio 75, 90 i 95 KM. Motor produkowany w Polsce cechuje się wyjątkowo niskim

Re: Fiat Stilo Multiwagon 1.9 16V Multijet Dynami

Multijet 1,9 16V, przejechałem w 5 lat 245 000 km i oprócz wymian eksploatacyjnych nic się nie dzeje, no prawie, 2 razy komputer pokazał awarię silnika ale błędnie. Nie pieprzcie więc że Stilo to gó... jeżeli nie mieliście okazji tym jeździć.

Fiat Stilo Multiwagon 1.9 16V Multijet Dynamic

W Encyklopedii PWN pod hasłem "katastrofa" powinno być tylko jedno wytłumaczenie: Stilo - Fiat, resztę dopowiada smutna rzeczywistość każdego, kto musi męczyć się tym włoskim luksusem niekończących się napraw tak szybko i bez sensu pojawiających się jak opisany wyżej sygnał "awaria silnika" Smerfuj

Re: Fiat Stilo Multiwagon 1.9 16V Multijet Dynami

za auta zza zachodniej granicy. Stilo ma swoje wady, jak każdy Fiat, czyli np. trzeszczące plastiki (które de facto można wyciszyć), ale po co przepłacać?! Silniki JTD, Multijet należą do najbardziej bezawaryjnych i wydajnych diesli dzisiejszych czasów!!! W moim Stilo nastąpiła tylko jedna awaria

Re: fantastyczny 1.2 TSI

4 letniego) użytkuję. Ale jakość serwisu opla to porażka, totalna porażka. Zero obsługi posprzedażnej. Do momentu podpisania umowy - bajka. Później masakra. Ciekawostka - w moim oplu nie było żadnej, najmniejszej choćby awarii silnika (aktualnie przebieg chyba w okolicach 120kkm). Może dlatego, że

Re: Fiat Stilo Multiwagon 1.9 16V Multijet Dynami

za auta zza zachodniej granicy. Stilo ma swoje wady, jak każdy Fiat, czyli np. trzeszczące plastiki (które de facto można wyciszyć), ale po co przepłacać?! Silniki JTD, Multijet należą do najbardziej bezawaryjnych i wydajnych diesli dzisiejszych czasów!!! W moim Stilo nastąpiła tylko jedna awaria

Re: Fiat Stilo Multiwagon 1.9 16V Multijet Dynami

auto, po którym wreszcie przestałbyś narzekać i żebyśmy tak zrzucali się aż do skutku..lub śmierci... ;-) Stilo kosztowało Fiata parę miliardów dolarów, ale nauczyło go robić dobre auta, takie które, wraz z Bravo II, pozbawiły go metki producenta tandety. Kontrolka "awaria silnika", - olaboga, toż to

Re: Małe (i oszczędne) jest piękne

Kolego 6grudnia - sam przekonałem się, co znaczy fiat - użytkuję 3 rok grande punto 1,3 multijet. Na silnik nie narzekam, bo z grubsza wiedziałem, na co się decyduję. Spalanie jest ok. bo w codziennym użytkowaniu (75% trasa, 25% duże, mocno zakorkowane miasto) mam w tej chwili 5 l/100 km

Re: Grande Punto czy Opel Corsa D?

Ostatnimi czasy Fiat dawał rabat na MultiJety, 5kPLN. Ale nie wiem, czy jeszcze obowiązuje. Teraz na stronie dla '8r. mają taki rabat dla wszystkich wersji. Po drugie, to są te same samochody, z wyjątkiem silników benzynowych. Po trzecie, w 1.3 MultiJet potrafi ulec awarii napinacz łańcucha

Re: Znamy ceny Fiata Freemonta AWD

. rocznik 2009 nowe BRAVO 1,9 Multijet w wersji DYNAMIC z automatyczną klimą i pozostałym bogatym wyposażeniem, dostałem duży rabat i skorzystałem z pełnego odliczenia VAT, bo samochód miał kratkę. Patrzyli na mnie z wyższością tylko tak długo, gdy przejechali się ze mną i dowiedzieli się, jakie mam

Re: jako użytkownik Alfy...

w common railu i multijet? - tylko fiat. Kto opracował common raila? - fiat. , ale o benzynie chyba tego nie > powiesz (nie wiem ile katalogowo, ale porządna pojemność (min. 1600) musi > spalić w mieście ponad 11). Za chwilę fiat wprowadzi do sprzedaży silniki jts z bezposrednim