1.4 tsi żywotność silnika

Piotr Mokwiński

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

W latach 90. silniki z logo VW uchodziły za nowoczesne, dopracowane, a niektóre też oszczędne. Wielokrotnie słyszeliśmy o przebiegach przekraczających pół miliona kilometrów. Klucz tkwił w regularnej zmianie oleju i filtrów. Problemy pojawiły się ponad dekadę później, gdy do większości modeli zaczęły trafiać TSI. Ich początki nie możemy określić jako skomplikowaną relację użytkownika z serwisem. Czy zza tej ciemnej chmury wreszcie wyszło słońce?

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) - poprawkowy zaliczony. Opinie

Volkswagen Golf VI zadebiutował zaledwie kilka lat po Golfie V, którego wyniki sprzedaży podobno nie satysfakcjonowały szefów koncernu. Wprowadzone zmiany (bo "szóstka" w dużym stopniu bazuje na swym poprzedniku) niektórzy nazwaliby liftingiem, ale premiera "nowej generacji" miała większy potencjał marketingowy i budziła większe zainteresowanie klientów. Czy "szóstka" rzeczywiście okazała się lepsza? Sprawdzamy, co się psuje w Volkswagenie Golfie VI i jakie obecnie krążą o nim opinie.

Małe, a dobre. Tych silników nie musimy się przesadnie obawiać

Sześć, a może osiem cylindrów? Takie silniki powoli przechodzą do historii. Zabija je ekologia, urzędnicy oraz stosunkowo wysokie koszty utrzymania. Z drugiej strony duże motory uchodziły za długowieczne. Dziś normy są inne. W samochodach wielkości VW Passata, Volvo XC60 czy Alfy Romeo Stelvio, montuje się agregaty o pojemności rzędu dwóch litrów. W Oplu, Skodzie i Fordzie, w tego typu pojazdach pracują też znacznie mniejsze serca napędowe. Czy warto na nich polegać po latach?

Szukasz okazji, wpadasz spiralę kosztów. Najgorsze silniki w używanych autach

Szukasz okazji, wpadasz spiralę kosztów. Najgorsze silniki w używanych autach

używany samochód, z którymś z tych silników może być niezłą okazją. Musimy się jednak liczyć z ryzykiem, a zakup bardzo mocno przemyśleć. Więcej porad dla kierowców znajdziecie na stronie głównej gazety.pl . Benzyna z Niemiec, którą trzeba wziąć pod lupę. 1.4 TSI Volkswagena W zamierzeniu miał być jednym

Używana Škoda Superb III (2015-) - średniak klasy wyższej. Opinie kierowców

Używana Škoda Superb III (2015-) - średniak klasy wyższej. Opinie kierowców

konstrukcyjne lub wpadki jakościowe. Wybór jednostki uzależniony jest raczej od osiągów, które oferuje, oraz konfiguracji napędu, w jakiej występuje. Używana Škoda Superb III - typowe usterki silników benzynowych Najmniejszy z motorów 1.4 TSI z nowej serii EA211 (która zastąpiła awaryjną EA111) oferowany był w

Najgorsze silniki, na które można trafić w używanych autach. Kierowcy je przeklinają

Najgorsze silniki, na które można trafić w używanych autach. Kierowcy je przeklinają

używany samochód, z którymś z tych silników może być niezłą okazją. Musimy się jednak liczyć z ryzykiem, a zakup bardzo mocno przemyśleć. Więcej porad dla kierowców znajdziecie na stronie głównej gazety.pl . Benzyna z Niemiec, którą trzeba wziąć pod lupę. 1.4 TSI Volkswagena W zamierzeniu miał być jednym

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - pięknie się różni

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - pięknie się różni

. Mniejszy z silników miewał jeszcze problemy z nastawnikiem zmiennych faz rozrządu, a większy ze sterownikiem turbosprężarki i zwiększonym poborem oleju. Nie zapomniano jednak o innowacjach – najmocniejsze wersje 1.4 TSI wyposażone zostały w system dezaktywacji cylindrów. Największą moc oferują

Używana Škoda Yeti (2009-2017) - stwór pełen uroku. Opinie użytkowników

napędem oraz skrzyniami: manualną, 6-biegową (polecaną) lub zautomatyzowaną, 7-biegową DSG (generującą duże koszty w razie konieczności naprawy np. mechatroniki). Używana Škoda Yeti - polecamy 1.4 TSI (ale po liftingu) Identyczny problem z rozrządem występuje również w większym, 122-konnym silniku 1.4 TSI

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

położyły się cieniem na jego wizerunku i mogą wydrenować kieszeń nieświadomego właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z

Używany Volkswagen Golf V (2003-2009) - czy zasługuje na "piątkę"?

Używany Volkswagen Golf V (2003-2009) - czy zasługuje na "piątkę"?

Plus) oraz zadebiutowała zautomatyzowana skrzynia biegów (DSG). W 2005 roku klientom zaoferowano dwa nowe 170-konne silniki: benzynowego 1.4 TSI oraz wysokoprężnego 2.0 TDI, będącego mocniejszym wariantem znanego już dwulitrowca. Dla szukających „elegantszej" wersji auta przygotowano 4

0.9 TCe ma już 10 lat i trafia do wielu modeli Renault. Jakie koszty i awarie po latach?

0.9 TCe ma już 10 lat i trafia do wielu modeli Renault. Jakie koszty i awarie po latach?

W ostatniej dekadzie, trzycylindrowe silniki zyskały drugie życie. Po latach niebytu, wciąż zaczęły napędzać bestsellerowe modele. Cechują się coraz wyższą kulturą pracy, akceptowalnym zapotrzebowaniem na paliwo, ale też bardziej skomplikowanym osprzętem i niższą żywotnością względem klasycznych

Skoda Superb III i Kia Optima IV - bastion solidności. Klasa średnia w dobrej cenie

Skoda Superb III i Kia Optima IV - bastion solidności. Klasa średnia w dobrej cenie

rodziny TSI. Wybierać możemy między czterocylindrowymi 1.4 TSI 125-150 KM, 1.5 TSI 150 KM, 1.8 TSI 180 KM i 2.0 TSI 220-280 KM. Wyposażono je w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę i tym razem wyraźnie poprawiony napęd rozrządu z tanim w wymianie paskiem (koszt operacji to około 1000-1200 złotych

Używane 1.4 TSI - awarie, problemy i usterki. Czy warto kupić auto grupy VAG z 1.4 TSI?

Używane 1.4 TSI - awarie, problemy i usterki. Czy warto kupić auto grupy VAG z 1.4 TSI?

dużo niższe zużycie paliwa. Co więcej, turbodoładowanie gwarantuje dużo większą elastyczność i reakcję na gaz, niż silniki wolnossące o analogicznych parametrach. 1.4 TSI (EA111) zadebiutowała w VW Golfie V, w krótkim czasie trafiła do oferty pozostałych modeli Volkswagena, Skody, Seata czy Audi

Alfa Romeo Giulietta vs. Audi A3 III. Włoska finezja czy niemiecki pragmatyzm?

, 1.8 i 2.0 TFSI generują odpowiednio 122-140, 180, 223-300 KM. Na szczycie benzynowej gamy stoi pięciocylindrowy 2.5 Turbo 367 KM. Im młodszy egzemplarz, tym mniejsza szansa na awarię. Silniki 1.4 TSI EA211 otrzymały pasek rozrządu i uchodzą za najmniej awaryjne. Mają 125 lub 150. Po liftingu w 2016

Skoda Roomster po 200 tys km - opinie. Sprawdzamy wersję z pancernym 1.6 MPI

Skoda Roomster po 200 tys km - opinie. Sprawdzamy wersję z pancernym 1.6 MPI

rynku doświadczonych mechaników radzących sobie z niemieckimi motorami. Po liftingu w 2010 ofertę uzupełniło 1.2 TSI o mocy 86 i 105. Tutaj żywotność jest już znacznie niższa, a eksploatacja nieco droższa. Poprawiła się za to dynamika. Amatorzy silników wysokoprężnych śmiało mogą kupować jednostki 1.4 i

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

kompaktu z powodzeniem może uchodzić za wzór trwałości. Paleta silników benzynowych składa się z czterocylindrowych jednostek z wtryskiem wielopunktowym. To 1.4 60-75 KM, 1.6 75-102 KM, 1.8 125 KM, 1.8 Turbo 150-180 KM i 2.0 115 KM. Każdy korzysta z paska rozrządu (koszt wymiany to 600-700 złotych

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

zużycie turbiny. Okres występowania problemów: 1998 - 2002 (0.6), 2002 - 2007 (0.7). Zastosowanie - Smart: ForTwo 1.4 TSI - koncern Volkswagena W zamierzeniu miał być jednym z najpopularniejszych silników benzynowych koncernu Volkswagena. I tak się rzeczywiście stało. Zastosowanie znalazł w autach

Recepta na SUV-y? VW Passat B8 vs Ford Mondeo V - opinie, ceny i awarie

Recepta na SUV-y? VW Passat B8 vs Ford Mondeo V - opinie, ceny i awarie

rodziny TSI. Wybierać możemy między czterocylindrowymi 1.4 TSI 125-150 KM, 1.8 TSI 180 KM i 2.0 TSI 220-280 KM. Wyposażono je w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę i tym razem wyraźnie poprawiony napęd rozrządu z tanim w wymianie paskiem (koszt operacji to około 800 złotych). Przy rozsądnym

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

łańcucha W kwestii źródła napędu mamy ograniczony wybór dopracowanych silników. Bezawaryjną eksploatację gwarantują dwa wolnossące silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa: 1.4 86 i 1.6 105 KM. Zapewniają ledwie wystarczające osiągi. W zamian, ich serwis jest bezproblemowy i tani. Nadają się też do

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

to tylko niektóre zalety modelu. Produkowana od 2008 do 2015 roku druga generacja dostępna była jako sedan i przepastne kombi. Niestety, niektóre silniki to wadliwe konstrukcje. Mechanicy w szczególności sugerują unikać benzynowego 2.0 TSI o mocy 200 KM. Początkowo zaskakuje elastycznością, kulturą

Jazda na zbyt niskich obrotach może być bardzo kosztowna. Zapomnij o słowach instruktora

Jazda na zbyt niskich obrotach może być bardzo kosztowna. Zapomnij o słowach instruktora

rozrządu Co ciekawe, dość częstą przypadłością spotykaną w nowych samochodach jest rozciąganie łańcucha rozrządu. Problem dotyczy Nissana, Volkswagena, Renault, a także wielu innych popularnych marek. Na tę chorobę wieku dziecięcego cierpiał między innymi silnik 1.4 TSI koncernu VAG. Montowany w VW

Samochody hybrydowe to nie to samo, co samochody elektryczne. Wyjaśniamy różnice

Samochody hybrydowe to nie to samo, co samochody elektryczne. Wyjaśniamy różnice

typu plug-in: Skoda Superb iV: silnik 1.4 TSI, moc systemowa 218 KM, maksymalny moment obrotowy 400 Nm, akumulator o pojemności 13 kWh, zasięg możliwy do przejechania na prądzie to według producenta 62 km (WLTP). Kia Niro PHEV: 1.6 GDi, 141 KM, 265 Nm, akumulator 8,9 kWh, zasięg 49 km (WLTP). Peugeot

Nadmiar oleju w silniku także jest bardzo szkodliwy. Konsekwencje mogą być kosztowne

Nadmiar oleju w silniku także jest bardzo szkodliwy. Konsekwencje mogą być kosztowne

dużą ilość oleju, oznacza to, że jednostka napędowa może kwalifikować się do poważnego i kosztownego remontu. Z drugiej strony, ASO potrafi w takiej sytuacji odmówić podjęcia naprawy gwarancyjnej zasłaniając się przyjętymi normami. Ponadto, jednostki TSI koncernu VAG lub 1.4 16V autorstwa Fiata i

Kompresor. Co to jest kompresor, jak działa i jakich kosztów się spodziewać?

wykorzystujących turbosprężarkę. Uważać należy natomiast na volkswagenowski 1.4 TSI o mocy 160-180 koni mechanicznych. Trafiał między innymi do VW Golfa, Scirocco, Skody Fabii, a także Seata Ibizy w wersji Cupra. Producent zdecydował się na szeregowe zastosowanie kompresora i turbosprężarki. Praktyka pokazała, że

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

i turbodoładowanie. To 1.4 TSI 125 KM, 1.8 TFSI 160 KM i 2.0 TFSI 200-265 KM. Na szczycie gamy stoi pięciocylindrowa jednostka zarezerwowana dla topowego RS3 2.5 o mocy 340 KM. Używane Audi A3 - silniki Diesla. Który wybrać? Preferując silniki diesla, mechanicy doradzają tylko 1.9 i 1.6 TDI

Jazda na zbyt niskich obrotach może doprowadzić do finansowych tarapatów

popularnych marek. Na tę chorobę wieku dziecięcego cierpiał między innymi silnik 1.4 TSI koncernu VAG. Montowany w VW, Skodzie, Seacie i Audi. Niestety, w pierwszych latach nasilony problem spowodował mocne obniżenie reputacji. Po latach usterkę wyeliminowano, ale i tak należy mieć się na baczności. Nie

"Pomarańczowa, to mogę jechać dalej". Błąd! Tej kontrolki nie można nigdy lekceważyć

cewki będącej źródłem kłopotów z układem zapłonowym to około 100-140 złotych (na przykładzie silnika 1.4 TSI). Do tego należy doliczyć pracę mechanika wycenianą na 40-70 złotych. Zobacz także: Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie Katalizator

Downsizing

kilka lat temu pomysł zamontowania silnika o pojemności 1,4 litra w aucie wielkości VW Tiguana brzmiał jak dziwny żart. Ale nie dziś. Ciekawostką jest, że jednostka 1.4 TSI jest doładowana na dwa sposoby. Silniki 1.4 TSI są już z nami od dobrych sześciu lat, jednak pod tym oznaczeniem kryją się dwie

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

Leona tego nie znajdziemy. Ta opcja ma być dostępna w kombi, którego sprzedaż rozpocznie się w lutym 2014 roku. Cztery tryby jazdy wpływają na zmianę reakcji silnika na gaz, jego brzmienie (tylko w 1.8 TSI i 2.0 TDI 184 KM), wspomaganie układu kierowniczego, a także

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

nieświadomego właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt

Re: 1.4TSI silnikiem roku 2010

Chodzi o to, że zauważam niepokojący trend u producentów. Z jednej strony downsizing silników, z drugiej zaś takie skomplikowanie mechaniczne nawet najmniejszych pojazdów, że nawet wymiana żarówki poza ASO graniczy dziś z cudem. Nie kwestionuje w niczym zasadności wyboru silnika VAG 1,4TSI na

Re: 1.4TSI silnikiem roku 2010

Niepokoi mnie jednak coraz niższa żywotność nowych pojazdów:) ----------- aha o TDI gadan tak samo.. SDI tysiac razy lepsze.. a jak podniesli moc do 110 - panie, w jakim kierunku świat zmierza.. a mercedesy? cdi? a po co? pompa rotacyjna zła? HDI - panie - francuzi sery powinni robic nie

Re: Żywotność 1.4 Turbo

Jeśli Skoda 1.4 TSI 160KM to ja zdecydowanie odradzam. Miałem Tiguana z tym silnikiem z 2012 (czyli rzekomo już poprawiona wersja) , ale i tak problemy z rozrządem odbijały mi się czkawką. Koszty zamknęły się w kilku tysiącach, a np. znajomemu z pracy w jego Scirocco pękły tłoki co często może

Re: OT prawie 50% :)

misiaczek1281 napisała: : > jaką żywotność ma 1.0TSI Właśnie misiak jaka żywotność ma silnik 1.0 tsi? Jaka 1.5? A jaka maja puretechy? I co uważasz za żywotność?

Re: Silnik TSI. Jak go traktować?

gls1 napisał: > Oczywiście spalanie i żywotnośc tego "silniczka" będzie > dostateczna???? Porównując 2.0 FSI i 1.8 TSI, to ten drugi spalanie ma mniejsze, a moc większą. Co do żywotności, to też nie przesadzałbym. Normalnie użytkowany powinien kilkaset tysięcy kilemetrów zrobić

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Na żywotność dzisiejszych silników większy wpływ ma dział księgowości niż rzekome wysilenie.

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

@o weź ty się zastanów co piszesz....Ja mam 1,4 60 KM i jest bezawaryjny...a 1,4 TSI 122 KM to dwa razy mocniejszy silnik o tej samej pojemności ....a 1,4 TSI 160KM ma prawie 3 razy większą moc....fizyki nie oszukasz....3x większe przeciążenia = 3 x krótsza żywotność silnika !!! Co mi z twojego

Re: OT prawie 50% :)

samspade napisał: > misiaczek1281 napisała: > : > > jaką żywotność ma 1.0TSI > > Właśnie misiak jaka żywotność ma silnik 1.0 tsi? Jaka 1.5? A jaka maja puretech > y? > I co uważasz za żywotność? ilość km od nowości do remontu kapitalnego

Re: fantastyczny 1.2 TSI

telefonów do centrali. Teraz ma 8200 tys. i najprawdopodobniej przeskoczył łancuch. Jeszcze 2 miesiące temu mówili mi w serwisie że łancuch jest dożywotni. Tak więc żywotność silnika 1.2 TSI VW wynosi 8200 tyś. km. Jestem bardzo rozczarowany tym samochodem. Na pewno już nie kupie nić ze stajni VW

Re: Skoda Octavia 1.2 TSI

> No i ciekawe jak wyjdzie zestawienie żywotności i > niezawodności tych downsizingowych wynalazków z tradycyjnymi > wynalazkami w dłuższym okresie eksploatacji. To chyba kluczowe pytanie, bo ze wzgl. na pojemność i ekonomię auto będzie popularnym wyposażeniem flotowym. Tam nikt

Re: OT prawie 50% :)

dodekanezowiec napisał: > Powtarzasz 100tny raz to samo... to odpowiedz na moje pytanie: jaką żywotność ma 1.0TSI a jaką wolnossący silnik 1.4 lub 1.6? który ma większą i dlaczego

Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Ja mam Leona z 2011r z 1.2 TSI 105KM i jestem zadowolony z dynamiki silnika. Po wypowiedziach które czytam wnioskuję że większość jeździ starymi TDIkami 90KM i nigdy nie jeździli 1.2 TSI- bo ich po prostu niestać . Są to najnowszej generacji silniki które poprzez swoje gabaryty mają zmniejszyć wagę

Re: Skoda Octavia 1.2 TSI

wałków wyrównoważających może się nie udać. No i ciekawe jak wyjdzie zestawienie żywotności i niezawodności tych downsizingowych wynalazków z tradycyjnymi wynalazkami w dłuższym okresie eksploatacji. 1.2 TSI to jeszcze pół biedy, bo ma 4 cylindry. Czas zbierać na trumnę. :P

Re: Która generacja Hondy Civic podoba Ci się naj

JA bym nowego auta z silnikiem TSI nie kupił...to jedna wielka niewiadoma...z pojemności 1,4 wycisnęli 122 KM podczas gdy w moim Polo z 1999 r. silnik 1,4 ma 60 KM...Ten silnik z 122KM może mieć krótszą żywotność bo ma większe przeciążenia...tego jeszcze nie wiemy ile wytrzyma - jaki przebieg bo tu

Re: Motodziennik: Jetta coupe z dieslem

JA bym nowego auta z silnikiem TSI nie kupił...to jedna wielka niewiadoma...z pojemności 1,4 wycisnęli 122 KM podczas gdy w moim Polo z 1999 r. silnik 1,4 ma 60 KM...Ten silnik z 122KM może mieć krótszą żywotność bo ma większe przeciążenia...tego jeszcze nie wiemy ile wytrzyma - jaki przebieg bo tu

Re: Skoda Fabia RS I Długi Dystans - 5100 km

W ostatnim AŚ bodajże był bardzo nieprzychylny artykuł o silnikach z rodziny 1.4 TSI. Te silniki są ponoć mocno niedopracowaną technologią. Były doniesienia o wymianie silnika na gwarancji po niespełna 12 000 km ! Ten samochód do niedawna był moim faworytem wśród hot hatchów ale po przeczytaniu

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

....a 1,4 TSI 160KM > ma prawie 3 razy większą moc....fizyki nie oszukasz....3x większe przeciążenia = 3 x > krótsza żywotność silnika !!! > Co mi z twojego przyspieszenia skoro silnik ma 3 razy krótszą żywotność (100 > tys.km zamiast 300 tys.km) i jest 3 razy droższy od używanego 3

Re: Turbobenzyna w praktyce

.8 TSI 160 KM - są bardzo dobre. W Fordzie 1.6 EcoBoost 150 KM - podobnie. Opel Meriva 1.4 Turbo 122 KM - również dobrze.

Re: Silniki Toyoty zyskają turbo

rozwiązanie ma sens. Downsizing nie musi być kojarzony z mniejszą żywotnością silnika - niezłym przykładem jest budowa 1.2TSI z np. takiego Polo. Bazuje na starszej konstrukcji, ale wraz z nowoczesnymi rozwiązaniami dało efekt dynamicznego silnika, ale jednocześnie trwałego.

Re: Spalanie tsi - film

stosunku do przykładowo omawianego scenica (silnik 1.9 DCi). Co dobrze wróży, bo sam silnik jako taki - nie jest specjalnie skomplikowany. to duży plus. Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakimś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika

Re: Spalanie tsi - film

ok_vip napisał: > Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakim > ś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika 1.2 tsi > u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełni > e inny od

Re: Ciekawa opinia o 3cylindrowych silnikach...

użytkownika. 3 cylindrowy 1.4 TDI w Polo - po 150 000 luz osiowy wału korbowego to śmierć silnika - nie do naprawy - nie słyszałeś o tym? o niskiej kulturze pracy 3 cylindrów nie wspomnęFordowskie ecoboosty (obecnie nawet 200-konne), puretechy > od Peugeota/Citroena czy "małe" TSI od wyklinanego przez

Re: Turbobenzyna w praktyce

starał. Zobacz np. na opinie o Octavi z silnikiem 1.8 TSI 160 KM - są b > ardzo dobre. W Fordzie 1.6 EcoBoost 150 KM - podobnie. Opel Meriva 1.4 Turbo 12 > 2 KM - również dobrze. Pewnie że do 150 tys.km silnika nie zajedzie...Ale jaką ma taki silniczek żywotność? 200 tys.km??? i za ile go

Re: Autko za stówkę - co radzicie?

Tzn. dlaczego uważasz, że wolnossaki nie są pancerne? Jakieś statystyki? Bo te z którymi ja miałem do czynienia zmniejszały żywotność silnika np. z 1.6 8v VW na 1.2 TSI zmniejszała średnią żywotność silnika bez poważnej awarii 2.5x... Podobno w Toyocie przejście z 1.6 na 1.2T odbyło się na jeszcze

Re: Ford Mondeo | Pierwsze zdjęcia

@mooki -co ty ściemniasz z tymi "znajomymi z Detroit"?!?! Zgodzę się z twoją tezą jeśli chodzi o silniki, każda firma projektuje jednostki przyjmując docelowe przebiegi od 150tys do mniej więcej 250tys... np. 1.4TSI było projektowane tylko na 150tys. oczywiście wraz z mocą, pojemnością i

Re: Benzyna turbo - proste pytanie

Najpierw merytorycznie: osobiście nie mogę się dopisać, bo z benzyniakiem, którego użytkowałem (VW 1.4 TSI) pojawiły się problemy przed 100k km. Dobre opinie co do niezawodności mają natomiast Fordowskie EcoBoost i TCe od Renault. A teraz pytanie ode mnie: jeśli priorytetem dla Ciebie jest

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Przejedź się w wybierz co ci pasuje. W tej cenie kupisz i wolnossący i turbo. Zastanów się czy wolisz świeże auto np. Focus 2015 (1,6 lub 1,0) czy schodzące np. Astra (1,4 1,6 lub 1,4 T) lub Lancer 1,6. Każde nowe auto bez względu na to czy turbo czy nie przejedzie w trasach min 500 k km wokół

Re: Nowe auto

TSI wytrzymują mniejsze przebiegi niż TDI...Po co się chcesz pozbyć niezniszczalnego 1.9 TDI? Jeździj dalej :) A najbardziej mnie rozbawiła wypowiedź kolegi który jeździ 50 k rocznie i kupił 1,2 TSI. Żywotność w pisemku motoryzacyjnym podawali o ile pamiętam na 250 000 km. Jeśli po 5 latach jazdy

Re: Golf 7 - zakonczenie .

Jeździłem, ale stosunkowo krotko (1.2 TSI jakieś 1000km, 1.4 TSI jakieś 250-300km i 1.8 TSI jakieś 50km)... 1.2 TSI przy moim stylu jazdy palił minimalnie więcej niż wolnossące 1.5 od Mitsu/Daimlera... Ale teoria mówi (i się z tym zgadzam), ze TSI przy normalnej powinien palić nieco mniej niż

Re: Nowe auto

Nie zabieram się za ogłoszenia ))) poniewaz mam swaidomosć , ze to sciema.. Korzystam zazwyczaj z dwóch róznych salonów i serwisów by miec porównanie. Owszem z cenami Skody na dziś masz rację ale nie do konca... 74 tys z małym haczykiem mozna dzis kupić 1,4 TSI w DSG zl z lakierem i wszystkimi

Re: Volkswageny będą tańsze

@ Piotrek Tak na marginesie, większość wydawanych w Polsce gazet motoryzacyjnych jest niemiecka, między innymi dla tego VW jest tak dobrze postrzegany w naszym kraju.... @Piotrek "Jesli twierdzisz inaczej, to podaj odsetek zepsutych silnikow 1.4 TSI w skali sprzedanych sztuk. Przeciez tych golfow

Re: niech moc bedzie z Wami- rzecz o gazie i nie

? 200 000 km? Passerati czy Gulf "w Dyzlu z turbiną" nierzadko robiły po milionie (mowa o 1,9 TDI), dlaczego małe silniki benzynowe z turbiną mają być gorsze? Brzmią paskudnie, ale to akurat różnica, której jeżdżący bolidem z R4 o 1,4L pod maską raczej nie zauważy. > moje wolnossące Polo ma 224

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

Z ciekawości sam sprawdzę jutro jak wyglądają zapisy w kwestii łańcucha rozrządu w moim 1.2 TSI. Właściwie, z tego co się orientuję (czy słusznie?) to nawet w starszych pojazdach po jakimś przebiegu należało wymienić łańcuch (choć oczywiście wielokrotnie większych niż w przypadku paska

Old vs New - kolejna runda 2

Aż do gry wkroczył Volkswagen. W 2005 r. zaskoczył wszystkich silnikiem 1,4-litrowym wzmocnionym turbosprężarką i kompresorem do 170 KM. Ten debiutujący w Golfie V silnik 1.4 TSI, który z powodzeniem zastąpił większy, bo aż 2,3-litrowy, zyskał tytuł Silnika Roku i mnóstwo naśladowców: od