1.4 tsi 160 tłoki

Arek Kwiecień

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) - poprawkowy zaliczony. Opinie

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) - poprawkowy zaliczony. Opinie

Volkswagen Golf VI zadebiutował zaledwie kilka lat po Golfie V, którego wyniki sprzedaży podobno nie satysfakcjonowały szefów koncernu. Wprowadzone zmiany (bo "szóstka" w dużym stopniu bazuje na swym poprzedniku) niektórzy nazwaliby liftingiem, ale premiera "nowej generacji" miała większy potencjał marketingowy i budziła większe zainteresowanie klientów. Czy "szóstka" rzeczywiście okazała się lepsza? Sprawdzamy, co się psuje w Volkswagenie Golfie VI i jakie obecnie krążą o nim opinie.

Szukasz okazji, wpadasz spiralę kosztów. Najgorsze silniki w używanych autach

Wybraliśmy silniki, na które wciąż można trafić pod maską używanych aut, a przez ostatnie lata okryły się złą sławą. To silniki podwyższonego ryzyka. Możliwe, że będą służyć wam niezawodnie, ale decyzję o ewentualnym zakupie podejmijcie po konsultacji ze specjalistą.

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) - na ratunek renomie

Produkowany od 1973 roku Passat to jeden z najpopularniejszych modeli Volkswagena, który doczekał się rzeszy fanów na całym świecie. Reputację popsuła mu niestety szósta generacja modelu wyposażona w awaryjne silniki, które wymagały od właścicieli częstych wizyt w warsztacie oraz inwestowania w samochód dodatkowych pieniędzy. By ratować sytuację, producent zrezygnował z czasochłonnego przygotowywania projektu następcy, w zamian przeprowadzając pogłębiony lifting "szóstki" i przedstawiając ją światu jako siódmą generację.

Najgorsze silniki, na które można trafić w używanych autach. Kierowcy je przeklinają

Najgorsze silniki, na które można trafić w używanych autach. Kierowcy je przeklinają

właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt producenta, ale

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

nieświadomego właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

znajdziemy nieźle wyposażony model. Niestety, mimo dużej liczby oferowanych silników, tylko bazowe propozycje są godne uwagi. Największe trudności sprawia podwójnie doładowany 1.4 TSI znany z odmiany GT (160 KM). Producent zastosował bezpośredni wtrysk paliwa, wadliwy napęd rozrządu z łańcuchem

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

oferowanych silników, tylko bazowe propozycje są godne uwagi. Największe trudności sprawia podwójnie doładowany 1.4 TSI znany z odmiany GT (160 KM). Producent zastosował bezpośredni wtrysk paliwa, wadliwy napęd rozrządu z łańcuchem, turbosprężarkę i mechaniczny kompresor. Problemy z rozrządem pojawiają się

Używane 1.4 TSI - awarie, problemy i usterki. Czy warto kupić auto grupy VAG z 1.4 TSI?

Używane 1.4 TSI - awarie, problemy i usterki. Czy warto kupić auto grupy VAG z 1.4 TSI?

Złego, dobre początki Początkowo 1.4 TSI zachwycał wszystkich, zarówno dziennikarzy jak i samych użytkowników. Z niewielkiej pojemności skokowej udało się wygenerować 122-125 KM lub 160-180 KM w wersji wykorzystującej kompresor jak i turbosprężarkę. Bez względu na wariant mocy, jednostka otrzymała

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

latach przedstawia się projekt deski rozdzielczej. Pod maską ulokowano benzynowe motory TSI o pojemności 1.4 122-160 KM, 1.8 160 KM i 2.0 211 KM. Szczyt gamy zarezerwowano dla wolnossącego 3.6 V6 o mocy 300 KM. O ile największa jednostka ma problem z apetytem na paliwo, o tyle mniejsze wciąż zmagają się

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

model. Niestety, mimo dużej liczby oferowanych silników, tylko bazowe propozycje są godne uwagi. Największe trudności sprawia podwójnie doładowany 1.4 TSI znany z odmiany GT (160 KM). Producent zastosował bezpośredni wtrysk paliwa, wadliwy napęd rozrządu z łańcuchem, turbosprężarkę i mechaniczny

VW Passat B7 vs. Kia Optima III. "Udane, choć nie w każdej wersji"

- silniki. Na które silniki warto postawić? Pod maską ulokowano benzynowe motory TSI o pojemności 1.4 122-160 KM, 1.8 160 KM i 2.0 211 KM. Szczyt gamy zarezerwowano dla wolnossącego 3.6 V6 o mocy 300 KM. O ile największa jednostka ma problem z apetytem na paliwo, o tyle mniejsze wciąż zmagają się ze

Mechanicy ostrzegają. Świetne auta w złych wersjach. Od Tiguana i 3008 po RAV4

Mechanicy ostrzegają. Świetne auta w złych wersjach. Od Tiguana i 3008 po RAV4

? Na stronie głównej gazety.pl znajdziesz praktyczne porady . Tiguan oferowany był z bogatą paletą jednostek napędowych. Najwięcej trudności sprawia benzynowy 1.4 TSI o mocy 122 KM (EA111), a także jego mocniejszy wariant wspomagany przez turbosprężarkę i kompresor - moc 150-160 KM. Zapewnia

Używane SUV-y, które mogą doprowadzić do finansowej ruiny. Złe wersje pewniaków

Używane SUV-y, które mogą doprowadzić do finansowej ruiny. Złe wersje pewniaków

wysokoprężnej 2.0 DI-D o mocy 140 KM. To korzystająca z pompowtryskiwaczy konstrukcja Volkswagena, zmagająca się z serią wad fabrycznych - pękające głowice, duże zużycie oleju silnikowego, wypalanie tłoków. VW Tiguan I 1.4 TSI - opinie Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

wtrysk paliwa przekreśla sens LPG. Co gorsza, jednostki okazują się paliwożerne i kłopotliwe w serwisowaniu. Dobre osiągi zapewniają doładowane 1.4, 1.8 i 2.0 TSI generujące odpowiednio 122, 160 i 200 KM. Są to motory z początku serii. Korzystają także z bezpośredniego wtrysku paliwa i felernego napędu

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

. Generuje 150 lub 160 KM i ma ponadprzeciętną awaryjność. Wyposażono go w turbosprężarkę i kompresor. Pękają i wypalają się tłoki, co wywołane jest szybką jazdą. Spore obciążenie termiczne było wadą fabryczną, ale po gwarancji bardzo trudno dochodzić swoich praw. Remont oznacza wydatek na poziomie

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

ponad 30 tysięcy złotych - debiut modelu w 2007 roku. Z używanych samochodów warto wystrzegać się 1.4 TSI Twincharger. Generuje 150 lub 160 KM i ma ponadprzeciętną awaryjność. Wyposażono go w turbosprężarkę i kompresor. Pękają i wypalają się tłoki, co wywołane jest szybką jazdą. Spore obciążenie

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem popularnych SUV-ów. Wersje-pułapki używanych hitów

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem popularnych SUV-ów. Wersje-pułapki używanych hitów

wysokoprężnej 2.0 DI-D o mocy 140 KM. To korzystająca z pompowtryskiwaczy konstrukcja Volkswagena, zmagająca się z serią wad fabrycznych - pękające głowice, duże zużycie oleju silnikowego, wypalanie tłoków. VW Tiguan I 1.4 TSI - opinie Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza

Używany SUV w jednej z tych wersji może się okazać kosztowną pułapką. Od VW po Mitsubishi

Używany SUV w jednej z tych wersji może się okazać kosztowną pułapką. Od VW po Mitsubishi

, rozbudowane multimedia i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Tiguan oferowany był z bogatą paletą jednostek napędowych. Najwięcej trudności sprawia benzynowy 1.4 TSI o mocy 122 KM (EA111), a także jego mocniejszy wariant wspomagany przez turbosprężarkę i kompresor - moc 150-160 KM. Zapewnia wystarczające

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

zerwaniu. Co gorsze, zdarzają się przypadki pękania bloków i wypalenia dziur w tłokach. W przypadku 1.8 i 2.0 TSI gigantyczne spalanie oleju powodują nieodpowiednio dobrane pierścienie tłokowe. Specjaliści warunkowo dopuszczają kupno benzynowych odmian pod warunkiem udokumentowanych, częstych wymian oleju

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

segmentu B, C i D. Niestety inżynierowie nie poradzili sobie z kilkoma problemami, które położyły się cieniem na jego wizerunku i mogą wydrenować kieszeń nieświadomego właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

ponad 30 tysięcy złotych - debiut modelu w 2007 roku. Wśród używanych samochodów, warto wystrzegać się 1.4 TSI Twincharger. Generuje 150 lub 160 KM i ma ponadprzeciętną awaryjność. Wyposażono go w turbosprężarkę i kompresor. Pękają i wypalają się tłoki, co wywołane jest szybką jazdą. Spore obciążenie

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

- pękające głowice, duże zużycie oleju silnikowego, wypalanie tłoków. VW Tiguan I 1.4 TSI Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza generacja kompaktowego SUV-a Volkswagena - Tiguana. Obłe nadwozie nie ma problemów z korozją. Równie wytrzymałe i dopracowane okazuje się wnętrze

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

czterocylindrowe silniki z rodziny TSI. 1.4 TSI 122 KM wyposażono w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jego mocniejszą, 160-konną wersję wspomaga dodatkowo kompresor. Póki są sprawne, przekonują dynamiką, ochoczą reakcją na ruch pedału gazu i rozsądnym spalaniem. Niestety, podstawowym problemem jest

Kupujemy używane. Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

, używane auta wolno tracą na wartości. Egzemplarze z początku produkcji wciąż kosztują ponad 30 tysięcy złotych - debiut modelu w 2007 roku. Wśród używanych samochodów, warto wystrzegać się 1.4 TSI Twincharger. Generuje 150 lub 160 KM i ma ponadprzeciętną awaryjność. Wyposażono go w turbosprężarkę i

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

benzynowych koncernu Volkswagena. I tak się rzeczywiście stało. Zastosowanie znalazł w autach segmentu B, C i D. Niestety inżynierowie nie poradzili sobie z kilkoma problemami, które położyły się cieniem na jego wizerunku i mogą wydrenować kieszeń nieświadomego właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160

Polacy bardzo lubią te auta, ale nie każda wersja jest godna polecenia. Szóstka, która zrujnuje Twój portfel

ogłoszeń na rynku wtórnym są wersje podwójnie doładowane o mocy 160 koni mechanicznych. 1.4 TSI Twincharger miał być namiastką GTI, ale wyszło nie za dobrze. Po kilku latach eksploatacji zaczęły pojawiać się problemy z rozwijaniem mocy, niedomagającym kompresorem i głośną pracą pompą cieczy chłodzącej

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

rośnie do 15-16 l/100 km. Opór powietrza oraz blisko 1,6 tony masy własnej robią swoje. Znacznie lepiej pasuje tu 170-konna jednostka 2.0 TDI (dla długodystansowców) lub słabsza 1.4 TSI o mocy 160 koni (przy przebiegach do 30 tys. kilometrów rocznie). Ta druga nie cieszy się jednak dobrą opinią

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

TSI. Słabszy, ale niekoniecznie wolniejszy Fiat Bravo 1.4 T-Jet (150 KM) kosztuje 72 990 zł. Stawkę zamykają Seat Leon 1.8 TSI o mocy 160 koni za 85 990 zł i Citroen C4 1.6 THP (156 koni) za 77 800 zł. GAZ Świeży design, wysoka jakość wykończenia, cichy i dynamiczny silnik

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

. Co na to konkurencja? Najtańsza jest Kia Sportage 2.0 2WD S (163 KM) z ceną 75 800 zł. Jej krewny, identyczny technicznie Hyundai ix35 kosztuje 77 100 zł. Reszta jest już droższa. VW Tiguan 1.4 TSI Trend&Fun (160 KM) został wyceniony na 95 190, a Toyota Rav4 2.0 Luna (158 KM) na 96 100 zł. Najdroższa

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

nieświadomego właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

M. TSI ma łańcuch, nie pasek. Kumple w palio weekend miał wymieniane tłoki, także tutaj nie ma reguły. TSI wstawiają od 5 lat i generalnie nie ma większych problemów. Nie nazywaj jeżdżeniem, poruszanie się 1.4 60KM. Jakbyś pojeździł TSI 160KM to nie musiałbyś oddawać skoków itp. ;-) I tan na

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

@o a ja wolę przejechać 250 tys.km słabym silnikiem 1,4 60KM bez awarii niż szaleć 50 tys.km silnikiem 1,4 TSI 160 KM gdzie pasek świszczy i tłoki pękają a silnik do wymiany i jeszcze utopić za to 60 tys.zł ....Nie jestem FRAJER ;-) Jak zechce poszaleć to skoczę na bungee albo na spadochronie a

Re: Żywotność 1.4 Turbo

Jeśli Skoda 1.4 TSI 160KM to ja zdecydowanie odradzam. Miałem Tiguana z tym silnikiem z 2012 (czyli rzekomo już poprawiona wersja) , ale i tak problemy z rozrządem odbijały mi się czkawką. Koszty zamknęły się w kilku tysiącach, a np. znajomemu z pracy w jego Scirocco pękły tłoki co często może

Re: World Car of the Year - znamy finalistów

Najlepszy był motyw z engine of the year gdzie 1.4 TSI 160 KM dostał nagrodę, a później te pękające tłoki, rozrządy i wycofanie z produkcji, rzekomo produkcja nieopłacalna. No wcale się nie dziwię, na każdy samochód z tym silnikiem drugi silnik wymieniali gratis

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

wysoki (wtrysk bezpośredni). Podana suma dotyczy ASO. NAPRAWA ok. 1300 zł PODSUMOWANIE - Do tej pory metafory o pękającym sercu używali głównie poeci. Niestety, okazuje się, że można je odnieść do wielu modeli koncernu VW, których sercem jest motor 1.4 TSI. Pękające tłoki i pierścienie to usterka, którą

Re: Motodziennik: Insight walczy o klienta

Panie Jacku, może z ciekawostek udało by się dotrzeć do jakichś informacji na temat awaryjności chyba trzykrotnego laureata nagrody engine of the year - TSI? Okazuje się, że wszystkie silniki 1.4 160KM mają wadę, do której przeprowadzana jest akcja serwisowa mająca zapobiec pękaniu tłoków. U mnie

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 13 585 km

vwgolf.pl : "Sugeruje się wstrzymać z modami dla tego "silnika roku" (1.4 TSI 160 CAVD), gdyż pojawia się coraz więcej sygnałów o pękających tłokach/pierścieniach w wersji seryjnej przy przebiegach 10.000km - 30.000km. Często silniki trzeba wymieniać na nowe jeszcze przed pierwszym przeglądem." Ktoś

Re: Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

magnetyczne pompy wody odpowiedzialne za włączanie i odłączanie kompresora) można jeszcze uznać za drobną wadę, o tyle nagminnie pękające tłoki i pierścienie to już naprawdę duża wpadka." A tu jedna z wypowiedzi z forum vwgolf.pl : "Sugeruje się wstrzymać z modami dla tego "silnika roku" (1.4 TSI 160 CAVD

Re: W chryslerach kluczyk sam wypada ze stacyjki

Co idzie w VW? Pękające tłoki w 1.4 TSI 160KM? I standardowy dla tego silnika problem trybu awaryjnego? Niedomykające się szyby bezramkowe? Trzaski i stuki w całym tym super z....e zmontowanym aucie (według dziennikarzy oczywiście)? A może super miękkie europejskie szyby, które się rysują od byle

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Widzę, ze tylko ja byłem pechowcem. W 2012 roku zakupiłem dwa auta z silnikami 1.4 tsi /140KM i 160KM/. Auta miały być do dyspozycji pracowników administracyjnych i kierowników działów. Do ciężkiej pracy /handlowcy/ służyły Skody i Yariski. Ostatecznie Golf 140 KM używany był głównie do jazdy po

Re: Fakty...skoro jest tak dobrze....

nfplakto napisała: > Co ma rozciaganie lancucha do czynienia z downsizingiem? Tyle samo, ile rozsiag > niety lancuch w rowerze z bezposrednim wtryskiem. taaa... otóż kolego jako przykładowy przedstawiciel downsizingu vw-genowski motor 1.4 tsi cierpi na wiele delikatnie to

Das Auto, czyli sztuka wygrywania.

Wygrywania w konkursach, gdzie orzekają dziennikarze motoryzacyjni. W 2009 roku tytuł International Engine of The Year zdobył twincharger Volkswagena 1,4 TSI o mocy 160 KM. Mniej więcej rok temu pozwoliłem sobie wyrazić wątpliwość czy słusznie, biorąc pod uwagę niepokojąco dużą liczbę awarii

Re: W chryslerach kluczyk sam wypada ze stacyjki

Gość portalu: Pompon napisał(a): > Co idzie w VW? Pękające tłoki w 1.4 TSI 160KM? I standardowy dla tego silnika p > roblem trybu awaryjnego? Niedomykające się szyby bezramkowe? Trzaski i stuki w > całym tym super z....e zmontowanym aucie (według dziennikarzy oczywiście)? A mo

Re: VW Tiguan

Przez 3,5 roku jeździłem takim samochodem - już poliftowym z 2012. 1.4 TSI 160KM, zrobiłem nim jakieś 90 tys km. Największą bolączką jest silnik, który notorycznie gnębią problemy z rozrządem /napinaczem - niestety jest to problem nawracający (poszukaj na forach użytkowników VW, Skody czy Audi

Re: Najbardziej niezawodne auta...

niemieckiej jakości i szczycić się przed sąsiadem :))) Silniki 2.5 TDI to chyba jeszcze większy niewypał niż 2.0 TDI. 1.4 TSI - no cóż wersje 160 KM lubią być wymieniane z powodu pęknięcia tłoków a reszta TSI kiepskie łańcuchy czy też odkładający się nagar w głowicy. 3.0 TDI też święty nie jest ale