1.4 tsi a branie oleju

Arek Kwiecień

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) - na ratunek renomie

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) - na ratunek renomie

Produkowany od 1973 roku Passat to jeden z najpopularniejszych modeli Volkswagena, który doczekał się rzeszy fanów na całym świecie. Reputację popsuła mu niestety szósta generacja modelu wyposażona w awaryjne silniki, które wymagały od właścicieli częstych wizyt w warsztacie oraz inwestowania w samochód dodatkowych pieniędzy. By ratować sytuację, producent zrezygnował z czasochłonnego przygotowywania projektu następcy, w zamian przeprowadzając pogłębiony lifting "szóstki" i przedstawiając ją światu jako siódmą generację.

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Chcecie kupić samochód na rynku wtórnym? Wybraliśmy modele, których powinniście się wystrzegać. To prawdziwe pułapki na czterech kołach.

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

Skoda kusi świetnym stosunkiem jakości do ceny. Jednak na rynku wtórnym jest kilka modeli podwyższonego ryzyka. Przyglądamy się dzisiaj tym Skodom, na które trzeba uważać

Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

z rocznika 2008. Pozostaje jeszcze kwestia wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. fot. Volkswagen Do tej listy możemy także dopisać m.in. pierwszego Forda Ka, VW Golfa V 1.4 TSI, drugie Renault Laguna czy Mercedesa klasy E (W210). Pełne zestawienie ze

Bierzemy pod lupę VW Golfa generacji V, VI i VII. Ceny, awarie, zalety i wady każdej

Bierzemy pod lupę VW Golfa generacji V, VI i VII. Ceny, awarie, zalety i wady każdej

FSI 150 KM, 1.4 TSI 122-170 KM i 2.0 TFSI 200-230 KM. Korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa, nietrwałego łańcucha rozrządu i turbodoładowania (w przypadku TSI). Niestety, okazują się problematyczne i kosztowne w serwisowaniu. Jeśli jednak nastawimy się na taką wersję, szukajmy egzemplarza ze

Seat Ibiza III i IV generacji. Stylowe mieszczuchy z nutą sport. Na co uważać?

Seat Ibiza III i IV generacji. Stylowe mieszczuchy z nutą sport. Na co uważać?

gruntowne czyszczenie tego elementu. Dynamiką i elastycznością zaskakują jednostki doładowane z rodziny TSI. Trapi je jednak szereg poważnych wad technicznych, zwłaszcza w odmianach oferowanych w pierwszych latach produkcji. Do wyboru mamy 1.2 TSI 105 KM, 1.4 TSI 150-180 KM i 1.8 TSI 192 KM. Wyposażono je w

Re: bierze olej

km. A TSI mamy w firmie (1.4) i wszystkie pala po 7-8l i KAŻDY miał robione turbo przed 100 000 km. Szajs na maxa.

Re: Bierze olej

(delikatnie mówiąc) - a to 2.0 TDI PD, a to 1.4 TSI, a to cheaty przy pomiarach spalin. Więc chcę wiedzieć, bo w życiu nie miałem żadnego VAG-a - ok, miałem jeden VAG-owski silnik - w... Trabancie Polo ;) - czy one są faktycznie takie słabe, nieekonomiczne, awaryjne, biorą olej, żłopią benzynę i nie dają nic

Re: Bierze olej

Nie ma to jak nieaktualna mitologia. 1.4 tsi miało problemy na początku produkcji, później poprawili. W nowej wersji, 140 i 150 KM nie słyszy się w ogóle o problemach. 2.0 - jak zauważyłeś, wersja PD. Reszta jeździ i robi duże przebiegi. Jeszcze była seria 1.8, które brało olej i to całkiem sporo

Re: A może 1.8 TSI?

Jeżdzę Octavią 2.0 l, 130 KM i nie bierze oleju,nie ma tzw. turbo dziury ,auto szybkie,zrywne i nie mam żadnych zastrzeżeń.

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Realna cena Polo 1.2 tsi w miarę wyposażonego w Comfortline to 59kPLN, zwykłe 1.4 85 KM to ok. 54 kPLN. U kolegi 1.2 Tsi jeżdzi jako demostracyje i pali ok 8l przy dynamicznej jeżdzie i uwaga bierze olej od nowości. Branie oleju to nie tylko przypadłość 1.2 TSI. Osobiscie kupiłem 1.4 , 85 KM

Re: Bierze olej

silniki nie mają ostatnimi czasy najlepszej prasy (delikatnie mówiąc) - a > to 2.0 TDI PD, a to 1.4 TSI, a to cheaty przy pomiarach spalin. Więc chcę wied > zieć, bo w życiu nie miałem żadnego VAG-a - ok, miałem jeden VAG-owski silnik - > w... Trabancie Polo ;) - czy one są faktycznie

A może 1.8 TSI?

spokojnie podkręcić do 130-140 KM i wtedy jest już całkiem sympatyczny. Moim zdaniem jednak jest dość głośny. Co do 2.0 - bierze olej i rzeczywiście jest duże opóźnienie turbo, choć wiele nie jeździłem i tylko w Passacie. Teraz jeżdżę 1.8 TSI, to jest ciekawa maszyneria. Moment obrotowy jak w

Re: fantastyczny 1.2 TSI

Widzę, że czytamy ta samą prasę na kiblu ;) Co do spalania, trzeba wziąć pod uwagę to, że tego auta podczas testowania nikt nie żałował, tylko wyciskał ostatnie poty. Przez co też oleju z silnika ubyło zaskakująco dużo i zużyto komplet klocków hamulcowych. A silniki TSI palą mało jak jeździ się

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Widać AUTA jak LUDZIE ... różni są ... Moje Polo 1,2 TSI po 16 tysiącach ma średnie spalanie 5,67 a oleju nie bierze . Udało się osiągnąć na drogach lokalnych i krajowych -> 4,5 l / 100 km ( mały ruch ) W czasie lutowych mrozów na krótkich dojazdach w mieście wyszło 7,5 l/ 100km ( 4-5 km jazdy

Re: Pomoc z autem!! Godny polecenia mechanik.

jesli to silnik 2.0 TSI lub TSFI to niestety branie oleju jest norma w tym silniku. wlej olej lepszej firmy 5W30 np liqi moly. a jezeli 1.8T to niestety konczy sie turbina.

Re: fantastyczny 1.2 TSI

jak z tym moim 1.2 TSI. Czyli początkowe serie wadliwe, potem coraz lepiej. Jako, że w moim egzemplarzu VW wziął na siebie wszystkie naprawy (nie tylko te związane bezpośrednio z akcją naprawczą), to nie ma się do czego przyczepić, a aktualnie silnik jest sprawny i już. Jeśli w przypadku 1.4 TSI

Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI?

Zacznij od ponownego przeliczenia kosztów, ponieważ podane spalanie jest dobre, ale dla Gofa. A nie ciężkiego, ważącego 1600 kg Tiguana. Realne zużycie oleju napędowego 2.0 TDI - 8 litrów na setkę. Realne zużycie benzyny przez 1.4 TSI - 10 litrów na setkę. Kolejna kwestia - dlaczego chcesz

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Auta ze stajni VW tj. Skoda/Seat/Audi/VW bierz, ale tylko w disel'u. Z benzynami bedziesz miec problemy - uporali sie z wczesniejszymi wadami materialowymi, a schrzanili i teraz biora olej (w wielkim skrocie). Podobno w 2015 poprawili TYLKO 1.4 i branie oleju podobno juz nie wystepuje - okaze sie

Re: Spalanie tsi - film

ws.skoda-auto.com/ImageProxyWS/CCImageProxy.ashx?imt=Engines&i=POL&mtc=5E&enc=C4&clc=68714&my=2014&ims=348x174&immt=jpg > Co do mojego rodzaju użytkowania samochodu. Leję dobre paliwo, leję dobry olej, > mam naprawdę kompetentny serwis... Ale sposób jazdy - może pozostawiać wiele d > o życzenia względem np. nazwijmy to - niedzielnych kierowców". Ja mam dojechać > z punku A do punktu B i nie

Re: Porównywałeś TSI 122 KM i TDI 140 KM?

Różnica w cenie to jakieś 10 tys (64 tys do 74 tys) bo porównywałem Trendline TSI 140 KM i TDI 140 KM. Te 80 tys km zwrotu różnicy to na przestrzeni 3 lat, jazdy na ON Verva i Eurosuper 95, oleje Mobil 1 Syntetyczny. Ponieważ autka zazwyczaj użytkowane są 5-6 lat i dopiero przymiarka do

Caddy 1.2 TSI - pierwsza poważna awaria.

Daję Wam znać jak wygląda eksploatacja mojego VW caddy z silnikiem 1.2 TSI 105KM. Przy przebiegu około 108 000km (samochód ma nieco ponad 3 lata), podczas "rutynowego przeglądu silnika" - zauważyłem, że silnik lekko poci się od strony uszczelki silnika (od strony grilla). Po dalszych

Re: Najbardziej niezawodne modele 2011 r.

wystarczy przejść w 1.8 czy 2.0 TSI na Motul 5W30 ( Long Life)i problem z głowy (niskopopiołowy). Tak postąpiłem gdy tylko skończyła się gwarancja. I teraz poziom trzyma "jak drut". A właśnie wcześniej w okresie 2-letniej gwarancji jakoś brał ten ich -VW- olej ;)

Re: Niewielkie, ekonomiczne do miasta

ari napisał: > Obawiam się, że albo skrzynia automatyczna albo silnik wolnossący :) Fabia z au > tomatem jest tylko z silnikami TSI, z którymi ja osobiście wolę nie mieć do czy > nienia :) No popatrz, a znajomy kupił ponad pół roku TSi z przebiegiem ponad 170 kkm i jeździ toto

Re: OT prawie 50% :)

klemens1 napisał: > samspade napisał: > > > Nie pisałem o 1.5 tsi. > > Więc nie masz do czego tuscona porównywać, bo skoda nie wrzuca już przedpotopow > ych silników, które wyją, a nie jadą. Być może nie wrzuca ale montuje. Nie będę określał czy silnik

Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI?

> dilera ale gdybym jej nei dostał to napewno brałbym ekonomiczną benzynę (coś z > hond np.) To jedno, a drugie, że olej napędowy jest w dużym stopniu pochodną produkcji benzyny, a zapotrzebowanie na niego stale wzrasta ! (nie pisząc tu o samym tylko przecież transporcie !) Udział

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

kontrolowana - nie ma czegoś takiego jak wypalanie gniazd zaworowych, branie oleju itp podobne bajki. Smród LPG ? chyba sobie jaja robisz! zakaz parkowania w garażach podziemnych, bajki (a jak masz ukrytą instslację to co?). Rozszczelnienie przy kolizji? kolejne jaja. Wiesz z jakiej blachy wykonywany jest

Stan techniki

to.niemozliwe napisał: > Oleju bierze tyle, co inne TSI o pojemności 1.8-2.0, średnio można się spodziew > ać 0.25 l/1000, rośnie jak noga ciężka. Dziesiec lat temu w Toyocie za zuzycie oleju 0,3 litra/1000 km wymieniono mi na koszt firmy silnik (short block). A u VW widac to jest

W sumie żadne odkrycie, ale długowieczność....

...silników w samochodach japońskich, w porównaniu z konkurencją europejską bierze się chyba z jednej rzeczy: wymianę oleju (przeglądy) w japończykach robi się co 15.000 km. W europejskich samochodach (w większości) co 30.000. Pamiętam przypadek feralnego 1.5 i 1.9 dci Renault. Przy przeglądach w

Re: Kolejny gracz segmentu D kończy żywot - Monde

wyskakuj z pedalstwem. > > TSi to bardzo dobre silniki > > Biorąc pod uwagę ich dotychczasowy record, gdzie połowa modeli okazała się tak > czy inaczej zjebana, oraz fakt, że dają one niewielkie korzyści za cenę dużo wi > ększej komplikacji Zjebane były najstarsze 1.4

Re: Superb i Yeti jak gorące bułeczki

kupował, świadomie i z rozmysłem, dla siebie, prywatnie, za gotówkę czy na kredyt, do użytku prywatnego itp. To raczej kupowałby ten samochód z genialnym benzynowym silnikiem 1.8 TSI czy 2,0 TSI. Te silniki w dłuższej eksploatacji nie będą sprawiać kłopotów, zwłaszcza z polskim oszukanym olejem napędowym

Re: OT prawie 50% :)

dziadek, który się nasłuchał nieaktualnych legend o tsi i któremu wystarczy się turlać, to ma wybór kupić tańszy silnik. Ale to wynika z oferty, a nie jako takiej taniości hyundaia względem skody. Gdyby do karoqa montowali 1.6 mpi, to pewnie byłby jeszcze tańszy. > Pierścienie, rozrząd, spalanie

wszystko pięknie, ale

różnice chyba nie będą większe niż 1l/100km. Skoda Cena Octawi 1.4 tsi w wersji ambiente zbliżona do lancera, ale brak w wyposażeniu radia, automatycznej klimy oraz alufelg. Duży plus to bagażnik i turbina:)) Biorę jeszcze pod uwagę Mazde 3 - piękne auto, ale te silniki :(( Zastanawiam sie tez

Re: Najbardziej niezawodne auta...

niemieckiej jakości i szczycić się przed sąsiadem :))) Silniki 2.5 TDI to chyba jeszcze większy niewypał niż 2.0 TDI. 1.4 TSI - no cóż wersje 160 KM lubią być wymieniane z powodu pęknięcia tłoków a reszta TSI kiepskie łańcuchy czy też odkładający się nagar w głowicy. 3.0 TDI też święty nie jest ale

Re: Kolejny gracz segmentu D kończy żywot - Monde

innym? To jest firma znana z oszustw i wpadek - wiara, że tym razem będziesz miał akurat szczęście jest mocno pedalska. > Zjebane były najstarsze 1.4 tsi 122 KM (później poprawione). > Kolejna generacja na pasku rozrządu nie sprawia problemów. > I jeszcze stare 1.8 tsi brały olej Tak, tak

Re: Jezdzilem Porsche Macan, fajnie ale...

komisja europejska. W Chinach np. dają już 10 lat gwarancji na dsg. Jedyne, co poprawili, to silniki tsi - muszę przyznać, że mój nie bierze oleju (albo bierze tak mało, że nie trzeba dolewać pomiędzy wymianami) - poprzednie starsze biorą wszystkie u wszystkich znajomych, których znam (w sumie 6 albo 7

Re: Trabant quality control

Warszawy sie juz popsuł. Taka to była różnica w jakości. Dziś kupujesz VW z silnikiem TSI i po ca 150 tys km już pada- a oleju bierze tyle, ze nie nadażasz go kupować.

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

: Golf VI 1.4 TSI 122: 6b (DSG-7): 9,5 sek (9,5 sek), 6,2 l/100km (6,0 l/100km) Ford Focus 2.0 TDCi DPF (dane z katalogu Forda) 6b (PowerShift): 9,3 sek (9,6 sek), 5,5 l/100km (5,8 l/100km) > Plus oczywiście zejście z czasem przyśpieszeń i zużyciem paliwa na poziom manua > li, co