1.4 tsi drgania

Arek Kwiecień

Używany Volkswagen Passat B8 (2014-) - powrót króla

Używany Volkswagen Passat B8 (2014-) - powrót króla

Choć ze względu na liczbę sprzedanych egzemplarzy (ponad 30 milionów aut na przestrzeni prawie 50 lat) nazywany jest dziś królem klasy średniej, Volkswagen Passat musiał się nieźle natrudzić, by przed dekadą nie ulec detronizacji i nie odejść w niesławie. Reputację modelu mocno nadszarpnęła awaryjna szósta generacja (B6), którą musiało ratować wprowadzenie przygotowanej naprędce generacji siódmej (B7), będącej de facto "szóstką" po liftingu. Dopiero premiera ósmej generacji (B8) pozwoliło Passatowi ponownie nabrać wiatru w żagle. Jakie są opinie użytkowników i co się w tym modelu psuje?

Nowa Skoda Octavia RS iV. Pierwsza hybryda plug-in z dopiskiem RS

Skoda Octavia RS pierwszy raz będzie hybrydą typu plug-in, o czym świadczy dopisek iV. Elektryfikacja objęła też gamę zwykłej odmiany Octavii.

Opinie Moto.pl: Suzuki Vitara 1.4 Turbo vs. VW T-Cross 1.5 TSI vs. Opel Mokka 1.2 T. Nie tylko do miasta

Vitara jest motorem napędowym Suzuki i bestsellerem w Polsce. T-Cross to spóźniona odpowiedź Volkswagena na dominację Japończyków w segmencie B. Opel przebojem wdarł się do klasy B, a druga generacja ma podkręcić sprzedaż. Testujemy trzy crossovery z dość mocnymi silnikami.

Używany samochód z DSG? Dobry wybór, ale w ogłoszeniach czeka sporo pułapek

Używany samochód z DSG? Dobry wybór, ale w ogłoszeniach czeka sporo pułapek

Golfie GTI, a także Skodzie Octavii RS. 5 lat później pojawiła się kolejna generacja. DQ200 opracowano z myślą o słabszych silnikach, których moment obrotowy nie przekraczał 250 Nm. Gdzie zatem możemy jej szukać? We wszelkich wariantach 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI i niektórych 1.8 TSI. Przekładając ten

DSG - opinie, awarie, usterki i koszty. Ma mnóstwo zalet, ale potrafi nadszarpnąć budżet

DSG - opinie, awarie, usterki i koszty. Ma mnóstwo zalet, ale potrafi nadszarpnąć budżet

. DQ200 opracowano z myślą o słabszych silnikach, których moment obrotowy nie przekraczał 250 Nm. Gdzie zatem możemy jej szukać? We wszelkich wariantach 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI i niektórych 1.8 TSI. Przekładając ten fakt na modele, spodziewajmy się jej obecności w Skodzie Fabii drugiej generacji

Jazda na zbyt niskich obrotach może być bardzo kosztowna. Zapomnij o słowach instruktora

Jazda na zbyt niskich obrotach może być bardzo kosztowna. Zapomnij o słowach instruktora

ze stałą prędkością. Nie należy też zanadto przejmować się kontrolką sugerującą wrzucenie wyższego biegu. Warto słuchać jednostki napędowej i wychwytywać niepokojące drgania. To pierwsze symptomy pracy poniżej bezpiecznej szybkości obrotowej. Auto może faktycznie zużyje nieco mniej paliwa w

Jakie są przyczyny szarpania podczas ruszania samochodem? Usunięcie usterki może być bardzo kosztowne

Jakie są przyczyny szarpania podczas ruszania samochodem? Usunięcie usterki może być bardzo kosztowne

mechanik po rozbiórce elementu. Zobacz także: Jaka jest przyczyna drgań na kierownicy? Może być ich wiele, wskazujemy na najczęstsze Wysokie koszty wymiany sprzęgła w dieslu W zależności od modelu, silnika i dostępności części zamiennych, wymiana całego sprzęgła może sporo kosztować. W popularnych

Opinie Moto.pl: Seat Leon 1.5 TSI vs. Opel Astra 1.2 Turbo - porównanie. Dwie recepty na kompakt.

Opinie Moto.pl: Seat Leon 1.5 TSI vs. Opel Astra 1.2 Turbo - porównanie. Dwie recepty na kompakt.

teorii brzmi nieźle i w praktyce też nie trzeba mieć obaw. Auto sprawnie nabiera prędkości od około 2 tysięcy obr./min. Poniżej tej wartości benzynowej jednostce brakuje nieco tchu, ale później jest tylko lepiej. Motor chętnie wkręca się na obroty i nie przenosi zbyt wiele nieprzyjemnych drgań do kabiny

Opel Crossland X 1.2 Turbo vs. Seat Arona 1.0 TSI - porównanie. Nowe rozdanie wśród małych crossoverów

Opel Crossland X 1.2 Turbo vs. Seat Arona 1.0 TSI - porównanie. Nowe rozdanie wśród małych crossoverów

trzycylindrowy motor o pojemności 999 centymetrów sześciennych. Generuje 115 koni mechanicznych i 200 Nm dostępnych przy 2000 obr./min. W Aronie taki napęd w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną sprawdza się nad wyraz dobrze. Motor dobrze wyciszono i wyeliminowano drgania przy niskich wartościach prędkości

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Pierwsza generacja silnika z rodziny 1.4 TSI imponowała tylko na papierze. Praktyka pokazała, że Volkswagen pospieszył się z wprowadzeniem konstrukcji na rynek. Niedopracowanie przełożyło się na poważne i kosztowne awarie. W kolejnym wcieleniu niemieckiej jednostki, pozbyto się większości usterek

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

nierównymi polskimi drogami. Niektórym właścicielom Superba I przytrafiają się dość kosztowne naprawy. Uwaga: niska trwałość osłon przegubów napędowych i przednich górnych wahaczy. - Zdarzają się usterki układu wydechowego. Wpada w drgania i hałasuje, głównie na biegu jałowym. - Złe spasowanie elementów

Jazda na zbyt niskich obrotach może doprowadzić do finansowych tarapatów

Jazda na zbyt niskich obrotach może doprowadzić do finansowych tarapatów

się kontrolką sugerującą wrzucenie wyższego biegu. Warto słuchać jednostki napędowej i wychwytywać niepokojące drgania. To pierwsze symptomy pracy poniżej bezpiecznej szybkości obrotowej. Auto może faktycznie zużyje nieco mniej paliwa w określonych warunkach, ale późniejsze koszty wymian

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

1.9 TDI (105), 2.0 TDI (140 KM) i 2.0 TDI (170 KM). 2007 - zasilanie common-rail w turbodieslu 2.0 TDI-CR (140 KM), silniki benzynowe 1.4 TSI (121 KM) i 1.8 TSI (160 KM), turbodiesel 1.9 TDI 9105 KM), wersja R36 (300 KM), wprowadzenie technologii proekologicznej BlueMotion

Re: fantastyczny 1.2 TSI

Mój fantastyczny 1.2 TSI wylądował wczoraj na lawecie. Powód: Nagła utrata mocy, szarpanie silnikiem (drgania), zapalenie kontrolek silnika, EPC, ESP. Do 3 biegu samochód jakoś ciągnął, potem - właściwie w ogóle. Czyli wszedł w tryb awaryjny. Samochód zachowywał się, jakby palił na 3 gary

Re: 1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS

Jestem użyszkodnikiem 1.0. W większej i cięższej budzie niż golf. I działa zaskakująco dobrze. Naczytałem się wcześniej o kosiarkach, niskiej kulturze pracy, hałasie itp. Po jazdach próbnych i przede wszystkim 4 miesięcznym użytkowaniu mogę stwierdzić że te opinie to bzdury. Silnik sprawnie

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

Brat ma jette z 2008 r. 1.4. tsi ( 122 KM), przejechał 92.000 km i jedyna usterka to obluzowane przewody paliwowe powodujące drgania na biegu jałowym, no ale to polskie drogi. Auto na trasie potrafi spalić 5,5, a cykl mieszany to ok 7 litrów. Więc co tej awaryjności, to wcale nie jest to reguła

Re: Silnik roku czy bubel dziesięciolecia?

Twinchargera nie produkują od dzisiaj. Nagrody 2006 i Zwycięzca kategorii Best New Engine: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger 1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger 2007, 2008 1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger 2009 Engine of the Year GREEN

Re: Volkswagen wyłączy cylindry

może selektywnie zapłonem sterować) fakt silnik wyważony (brak drgań) ale wykręć sobie 2 świece z normalnego 4 cylindrowca i posłuchaj czy zabrzmi tak samo.