1.4 tsi pękające tłoki

Piotr Mokwiński

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

Strony z ogłoszeniami pełne są pułapek na kierowców. Kupno silnika z listy podwyższonego ryzyka może być okazją, ale stanowczo odradzamy to niedoświadczonym osobom. Wybraliśmy kilka jednostek z popularnych aut.

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

W latach 90. silniki z logo VW uchodziły za nowoczesne, dopracowane, a niektóre też oszczędne. Wielokrotnie słyszeliśmy o przebiegach przekraczających pół miliona kilometrów. Klucz tkwił w regularnej zmianie oleju i filtrów. Problemy pojawiły się ponad dekadę później, gdy do większości modeli zaczęły trafiać TSI. Ich początki nie możemy określić jako skomplikowaną relację użytkownika z serwisem. Czy zza tej ciemnej chmury wreszcie wyszło słońce?

Szukasz okazji, wpadasz spiralę kosztów. Najgorsze silniki w używanych autach

Wybraliśmy silniki, na które wciąż można trafić pod maską używanych aut, a przez ostatnie lata okryły się złą sławą. To silniki podwyższonego ryzyka. Możliwe, że będą służyć wam niezawodnie, ale decyzję o ewentualnym zakupie podejmijcie po konsultacji ze specjalistą.

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

. Wymienić możemy wysokie zużycie oleju, pękające głowice, wypalające się tłoki i zrywające się rozrządy. To przekłada się na niską wartość Passatów z tego okresu. Trudno o klienta, choć egzemplarze z niewielkimi przebiegami i pełną historią serwisową, możemy warunkowo polecić. Mercedes Klasy S W220 Od 1998

Najgorsze silniki, na które można trafić w używanych autach. Kierowcy je przeklinają

Najgorsze silniki, na które można trafić w używanych autach. Kierowcy je przeklinają

właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt producenta, ale

Używana Škoda Yeti (2009-2017) - stwór pełen uroku. Opinie użytkowników

(1390 ccm), także zaliczanym do serii EA111. To jednak nie wszystko – użytkownicy ostrzegają przez awariami wtrysków, pompy wody i zmiennych faz rozrządu, a nawet pękającymi tłokami i zdarzającymi się wyciekami z przegubów półosi. Problemy ustąpiły w 2015 r. z chwilą wprowadzenia na rynek 1.4 TSI

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

na niekończący się problem z korozją nadwozia. Rdzewieją nawet bezwypadkowe egzemplarze. Co gorsza, cieszący się wielką popularnością diesel 2.0 TDI o mocy 140-170 KM pełen jest wad technicznych. Wymienić możemy wysokie zużycie oleju, pękające głowice, wypalające się tłoki i zrywające się rozrządy

Używany SUV w jednej z tych wersji może być kosztowną pułapką. Od VW po Mitsubishi

Używany SUV w jednej z tych wersji może być kosztowną pułapką. Od VW po Mitsubishi

godnego uwagi egzemplarza wśród popularnych modeli, musimy pamiętać o kłopotliwych wersjach, których eksploatacja wiąże się z pokaźnymi kosztami. VW Tiguan I 1.4 TSI Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza generacja kompaktowego SUV-a Volkswagena - Tiguana. Obłe nadwozie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt producenta, ale po niej właściciela czekają ogromne koszty. Najsłabsza odmiana (122 KM) cierpi "wyłącznie" na problemy ze wspomnianym napędem rozrządu. W silnikach 1.4 TSI pojawiają się także problemy z układem wtryskowym

Używane 1.4 TSI - awarie, problemy i usterki. Czy warto kupić auto grupy VAG z 1.4 TSI?

Używane 1.4 TSI - awarie, problemy i usterki. Czy warto kupić auto grupy VAG z 1.4 TSI?

oferowanych osiągów, nowsza jednostka wciąż przekonuje użytkowników elastycznością, rozsądnym spalaniem i cichą pracą. W porównaniu do poprzednika, jej zakup praktycznie nie wiąże się z podwyższonym ryzykiem. 1.4 TSI EA211 nie jest obarczony wadami konstrukcyjnymi, bowiem rozwiązano problem pękających tłoków

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

silnikową, musimy być przygotowani na niekończący się problem z korozją nadwozia. Rdzewieją nawet bezwypadkowe egzemplarze. Co gorsza, cieszący się wielką popularnością diesel 2.0 TDI o mocy 140-170 KM pełen jest wad technicznych. Wymienić możemy wysokie zużycie oleju, pękające głowice, wypalające się tłoki

Używane SUV-y, które mogą doprowadzić do finansowej ruiny. Złe wersje pewniaków

Używane SUV-y, które mogą doprowadzić do finansowej ruiny. Złe wersje pewniaków

wysokoprężnej 2.0 DI-D o mocy 140 KM. To korzystająca z pompowtryskiwaczy konstrukcja Volkswagena, zmagająca się z serią wad fabrycznych - pękające głowice, duże zużycie oleju silnikowego, wypalanie tłoków. VW Tiguan I 1.4 TSI - opinie Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem popularnych SUV-ów. Wersje-pułapki używanych hitów

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem popularnych SUV-ów. Wersje-pułapki używanych hitów

wysokoprężnej 2.0 DI-D o mocy 140 KM. To korzystająca z pompowtryskiwaczy konstrukcja Volkswagena, zmagająca się z serią wad fabrycznych - pękające głowice, duże zużycie oleju silnikowego, wypalanie tłoków. VW Tiguan I 1.4 TSI - opinie Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

zużycie turbiny. Okres występowania problemów: 1998 - 2002 (0.6), 2002 - 2007 (0.7). Zastosowanie - Smart: ForTwo 1.4 TSI - koncern Volkswagena W zamierzeniu miał być jednym z najpopularniejszych silników benzynowych koncernu Volkswagena. I tak się rzeczywiście stało. Zastosowanie znalazł w autach

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

- pękające głowice, duże zużycie oleju silnikowego, wypalanie tłoków. VW Tiguan I 1.4 TSI Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza generacja kompaktowego SUV-a Volkswagena - Tiguana. Obłe nadwozie nie ma problemów z korozją. Równie wytrzymałe i dopracowane okazuje się wnętrze

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

nieświadomego właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt

Re: Hyundai Veloster | Galeria

Ciekawe jak to będzie jeździć ... Cóż przynajmniej nie będą mu pękać tłoki a tylne zawieszenie nie bedzie traciło geometri po 10 tysiącach ... jak w Sziroko 1.4 tsi :)

Re: Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim

> Przykładowo volkswagenowskie 1.4 TSI potrafiły się rozpadać (pękające tłoki) pr > zy 10 tysiącach kilometrów! A co to ma do czynienia z downsizingiem? Czy problem zapychajacych sie wtryskiwaczy ma cos do czynienia z downsizingiem?

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

@o a ja wolę przejechać 250 tys.km słabym silnikiem 1,4 60KM bez awarii niż szaleć 50 tys.km silnikiem 1,4 TSI 160 KM gdzie pasek świszczy i tłoki pękają a silnik do wymiany i jeszcze utopić za to 60 tys.zł ....Nie jestem FRAJER ;-) Jak zechce poszaleć to skoczę na bungee albo na spadochronie a

Re: World Car of the Year - znamy finalistów

Najlepszy był motyw z engine of the year gdzie 1.4 TSI 160 KM dostał nagrodę, a później te pękające tłoki, rozrządy i wycofanie z produkcji, rzekomo produkcja nieopłacalna. No wcale się nie dziwię, na każdy samochód z tym silnikiem drugi silnik wymieniali gratis

Re: Skoda Fabia RS I Długi Dystans - 5100 km

W ostatnim AŚ bodajże był bardzo nieprzychylny artykuł o silnikach z rodziny 1.4 TSI. Te silniki są ponoć mocno niedopracowaną technologią. Były doniesienia o wymianie silnika na gwarancji po niespełna 12 000 km ! Ten samochód do niedawna był moim faworytem wśród hot hatchów ale po przeczytaniu

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

wysoki (wtrysk bezpośredni). Podana suma dotyczy ASO. NAPRAWA ok. 1300 zł PODSUMOWANIE - Do tej pory metafory o pękającym sercu używali głównie poeci. Niestety, okazuje się, że można je odnieść do wielu modeli koncernu VW, których sercem jest motor 1.4 TSI. Pękające tłoki i pierścienie to usterka, którą

Re: Niewielkie, ekonomiczne do miasta

ari napisał: > Najpierw piszesz, że awaryjność TSI to legenda, potem, że były kłopoty i z rozr > ządem i z pierścieniami. Pominąłeś jeszcze pękające tłoki :) To, że trafiały się serie z ww. wadami nie oznacza, że prawdziwe jest zdanie, iż TSi są awaryjne. Posługując się twoją

Re: Motodziennik: Insight walczy o klienta

Panie Jacku, może z ciekawostek udało by się dotrzeć do jakichś informacji na temat awaryjności chyba trzykrotnego laureata nagrody engine of the year - TSI? Okazuje się, że wszystkie silniki 1.4 160KM mają wadę, do której przeprowadzana jest akcja serwisowa mająca zapobiec pękaniu tłoków. U mnie

Re: W chryslerach kluczyk sam wypada ze stacyjki

Co idzie w VW? Pękające tłoki w 1.4 TSI 160KM? I standardowy dla tego silnika problem trybu awaryjnego? Niedomykające się szyby bezramkowe? Trzaski i stuki w całym tym super z....e zmontowanym aucie (według dziennikarzy oczywiście)? A może super miękkie europejskie szyby, które się rysują od byle

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

metafory o pękającym sercu używali głównie poeci. Niestety, okazuje się, że można je odnieść do wielu modeli koncernu VW, których sercem jest motor 1.4 TSI. Pękające tłoki i pierścienie to usterka, którą producent powinien jak najszybciej wyeliminować." Aaaaa pamiętam, jak golfiarze podniecali się tym

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 13 585 km

vwgolf.pl : "Sugeruje się wstrzymać z modami dla tego "silnika roku" (1.4 TSI 160 CAVD), gdyż pojawia się coraz więcej sygnałów o pękających tłokach/pierścieniach w wersji seryjnej przy przebiegach 10.000km - 30.000km. Często silniki trzeba wymieniać na nowe jeszcze przed pierwszym przeglądem." Ktoś

Re: Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

magnetyczne pompy wody odpowiedzialne za włączanie i odłączanie kompresora) można jeszcze uznać za drobną wadę, o tyle nagminnie pękające tłoki i pierścienie to już naprawdę duża wpadka." A tu jedna z wypowiedzi z forum vwgolf.pl : "Sugeruje się wstrzymać z modami dla tego "silnika roku" (1.4 TSI 160 CAVD

Re: Niewielkie, ekonomiczne do miasta

pierścieniami. Pominąłeś jeszcze pękające tłoki :) Ja nie wierzę koncernowemu PR, bo "mój" Tiguan był z 2012 po facelifcie, kiedy już wszystko miało być super. Nawet Auto Świat, który na co dzień jest rzecznikiem VW wyraża się o TSI mało pochlebnie... Nie wspominając o tym, co piszą użytkownicy na forach VW

Re: Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim

Mój mechanik powiedział, że bardzo go cieszy obecna tendencja downsizingu, bo dzięki temu będzie miał z czego żyć. Dzisiaj dożywamy do czasów, w których silnik robiący 200 kkm bez remontu staje się rzadkością. Przykładowo volkswagenowskie 1.4 TSI potrafiły się rozpadać (pękające tłoki) przy 10

Re: Fakty...skoro jest tak dobrze....

nfplakto napisała: > Co ma rozciaganie lancucha do czynienia z downsizingiem? Tyle samo, ile rozsiag > niety lancuch w rowerze z bezposrednim wtryskiem. taaa... otóż kolego jako przykładowy przedstawiciel downsizingu vw-genowski motor 1.4 tsi cierpi na wiele delikatnie to

Re: W chryslerach kluczyk sam wypada ze stacyjki

Gość portalu: Pompon napisał(a): > Co idzie w VW? Pękające tłoki w 1.4 TSI 160KM? I standardowy dla tego silnika p > roblem trybu awaryjnego? Niedomykające się szyby bezramkowe? Trzaski i stuki w > całym tym super z....e zmontowanym aucie (według dziennikarzy oczywiście)? A mo

Re: Docierać, czy nie?

TAAAK - niezłe farmazony w artykule kompletnie rozmijające się z (niemiecką!) rzeczywistością. Silniki 2.0 TDI, TSI wszystkie pojemności to graty do kwadratu: rozwalające sie i pękające głowice,kadłuby, korby, tłoki, zjechana do okragłosci po 10 tysiącach pompa oleju - oto VW który dzieki

Das Auto, czyli sztuka wygrywania.

Wygrywania w konkursach, gdzie orzekają dziennikarze motoryzacyjni. W 2009 roku tytuł International Engine of The Year zdobył twincharger Volkswagena 1,4 TSI o mocy 160 KM. Mniej więcej rok temu pozwoliłem sobie wyrazić wątpliwość czy słusznie, biorąc pod uwagę niepokojąco dużą liczbę awarii

Re: VW Tiguan

), jednorazowa wymiana nie załatwia sprawy. Koszt wymiany/naprawy to ok 2 000 poza ASO (przynajmniej tyle ja zapłaciłem). Gorzej jeśli pojawi się problem z pękającymi tłokami (trafiło się niestety mojemu znajomemu) - to w zasadzie oznacza wymianę silnika i ogromne koszty. Podobno w nowszej wersji tego silnika (1.4