1.4 turbo czy 1.8 wolnossący

Piotr Mokwiński

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

W oczach polskich kierowców auta niemieckiej produkcji uchodzą za wzór wszelkich ideałów. W rzeczywistości, nie wszystkie konstrukcje są tak doskonałe jak mniemamy. Niemniej, jeśli szukamy dopracowanego silnika benzynowego z łatwością znajdziemy udaną i godną uwagi jednostkę. Oczywiście, większość z nich pochodzi sprzed ponad dekady.

W sam raz do miasta. Proste, benzynowe i trwałe. Auta do kupienia za 20-25 tysięcy zł

Zaczyna się nowy rok szkolny, a wraz z nim nierzadko rośnie potrzeba zmiany środka transportu. Jeśli poszukujemy auta stworzonego do miasta o umiarkowanych kosztach eksploatacyjnych, odpowiednim wyborem stanie się benzynowa specyfikacja w rozmiarze kompaktowym lub z segmentu B.

Szukamy kompaktowego auta za 50 tysięcy zł. Tym razem z dobrym benzyniakiem z turbo

Kompakty lubimy za uniwersalność, zwrotność, pewne prowadzenie i względnie przystępną cenę. Przez wiele dekad była to podstawa oferty u większości producentów. Teraz tracą na rzecz wyżej zawieszonych SUV-ów. Dość powiedzieć, że sprzedaż Golfa w Europie na przestrzeni ostatnich dwóch zmalała dwukrotnie. Niemniej, wybór wciąż jest ogromny, zwłaszcza na rynku wtórnym.

Top 6 wytrzymałych aut sprzed dwóch dekad. Są po prostu niezniszczalne [LISTA]

Top 6 wytrzymałych aut sprzed dwóch dekad. Są po prostu niezniszczalne [LISTA]

wszelkie braki pojemnością bagażnika wynoszącą 528-548 litrów. Najprostsze i najmniej wymagające są wolnossące silniki benzynowe 1.4 60-75 KM, 1.6 75-101 KM i 2.0 115 KM. Dobre noty zbiera również 1.8 Turbo o mocy 150-180 KM. W tym modelu znajdziemy też wysokoprężne 1.9 TDI, ale 20-letni diesel może być

Szukamy używanego auta za 500 zł/msc. Co można kupić w tej cenie? Od Forda po Hondę

Szukamy używanego auta za 500 zł/msc. Co można kupić w tej cenie? Od Forda po Hondę

tapicerki, nawigacji, komputera pokładowego, tempomatu czy dopracowanego nagłośnienia. Szczególnie chwalony przez mechaników jest pięciocylindrowy silnik 2.4 o mocy 140-170 KM. Zużywa sporo paliwa, ale odwdzięcza się trwałością i dobrymi osiągami. Poza nim, w Volvo montowano benzynowe 1.6 100 KM, 1.8 125 KM

Szukamy używanego auta za 500 złotych miesięcznie. Co można kupić w tej cenie?

, nawigacji, komputera pokładowego, tempomatu czy dopracowanego nagłośnienia. Szczególnie chwalony przez mechaników jest pięciocylindrowy silnik 2.4 o mocy 140-170 KM. Zużywa sporo paliwa, ale odwdzięcza się trwałością i dobrymi osiągami. Poza nim, w Volvo montowano benzynowe 1.6 100 KM, 1.8 125 KM, 2.0 145

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowne kompakty - benzynowe silniki i skrzynie biegów

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowne kompakty - benzynowe silniki i skrzynie biegów

wystarczające osiągi. Z drugiej strony, jako jedyne nadają się do montażu instalacji gazowej i nie borykają się z wadami technicznymi. Tutaj wystarczą tylko regularne wymiany części eksploatacyjnych. Dobre osiągi zapewniają doładowane 1.4, 1.8 i 2.0 TSI generujące odpowiednio 122, 160 i 200 KM. Są to motory z

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

cenione konstrukcje z rodziny EcoTec. Najniższe koszty utrzymania, ale także mizerne osiągi zapewniają wolnossące silniki 1.4 i 1.6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - generują 100 i 115 KM. Równie dobrze z instalacjami gazowymi współpracuje (oferowana także z seryjną instalacją LPG) jednostka 1.4 Turbo

Pięć silników-pewniaków z Niemiec. Wybieramy niezniszczalne i tanie benzyny

Pięć silników-pewniaków z Niemiec. Wybieramy niezniszczalne i tanie benzyny

trwały łańcuch, a jego ewentualna wymiana to koszt niespełna 500 złotych. Jednostka tylko na wolnych obrotach zdradza brak czwartego cylindra zauważalnie nierówną pracą. Odwdzięcza się za to niskim spalaniem. Opel – 1.4 Turbo Wbrew pozorom, także w czasach nowoczesnych, doładowanych silników

Używane pewniaki za 70 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał auta na różne okazje. Od A3 po Sorento

Używane pewniaki za 70 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał auta na różne okazje. Od A3 po Sorento

relatywnie proste silniki benzynowe, nadające się do konwersji na LPG. Wolnossący 1.8 z rodziny EcoTec generuje 115-140 KM, 1.4 Turbo 120-140 KM (dostępna była fabryczna wersja z LPG). Dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz tanim rozrządem z paskiem. Wprowadzony po liftingu silnik 1.6 SID o mocy 170

Bez straszenia. Najlepsze silniki z Niemiec w używanych samochodach, których szukamy

Bez straszenia. Najlepsze silniki z Niemiec w używanych samochodach, których szukamy

zauważalnie nierówną pracą. Odwdzięcza się za to niskim spalaniem. Opel – 1.4 Turbo Wbrew pozorom, także w czasach nowoczesnych, doładowanych silników niektórzy producenci wciąż potrafią opracować trwały i godny polecenia produkt. W 2010 w ofercie Opla pojawiła się jednostka 1.4 Turbo EcoTec

Czas na pierwszy samochód? Podpowiadamy, co kupić za około 10 tysięcy zł

Czas na pierwszy samochód? Podpowiadamy, co kupić za około 10 tysięcy zł

benzynowych składa się z czterocylindrowych, wolnossących jednostek wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Łańcuch występuje w najmniejszym motorze. Do wyboru mamy 1.2, 1.4, 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 54-70, 75-100, 105, 115 KM. Na szczycie gamy plasuje się doładowany 1.8 Turbo 150-180

Szukamy dobrego auta za około 25 tysięcy zł. To niezły budżet również na klasę średnią

Szukamy dobrego auta za około 25 tysięcy zł. To niezły budżet również na klasę średnią

zawsze bogate wyposażenie. Z łatwością znajdziemy sztuki z automatyczną klimatyzacją, nawigacją, komputerem pokładowym czy skórzaną tapicerką. Megane III w komfortowych warunkach zabierze cztery dorosłe osoby. Specjaliści zgodnie polecają benzynowe silniki 1.6 110 KM, 1.2 TCe 115 KM, 1.4 TCe 130 KM i 2.0

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

– 1792 l. Mechanicy szczególnie polecają relatywnie proste silniki benzynowe, nadające się do konwersji na LPG. Wolnossący 1.8 z rodziny EcoTec generuje 115-140 KM, 1.4 Turbo 120-140 KM (dostępna była fabryczna wersja z LPG). Dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz dość tanim rozrządem z

Na tych autach się nie zawiedziesz. Kompaktowe wozy z Niemiec za 30-35 tysięcy zł

Na tych autach się nie zawiedziesz. Kompaktowe wozy z Niemiec za 30-35 tysięcy zł

określa się liczbą rzędu 200-250 tysięcy km. Lepsze noty zbiera wolnossący 1.4 100 KM – dobrze współpracuje z LPG i jest warty grzechu. 1.4 Turbo 125 lub 150 KM potrafi uprzykrzyć życie sterownikiem silnika i wysprzęglikiem. Trwałością nie grzeszą również manualne przekładnie. Lepsze noty zbiera

Niby drożyzna, a wciąż da się znaleźć niezłe auto za 5 tysięcy zł. Sprawdzamy rynek

Niby drożyzna, a wciąż da się znaleźć niezłe auto za 5 tysięcy zł. Sprawdzamy rynek

spalanie oleju silnikowego jest częstą przywarą jednostek Opla. Tutaj pozostaje nam tylko bieżące wyrównywanie poziomu. Do wyboru mamy jednostki 1.2, 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 o mocy 65-75, 90, 75-103, 116-125 i 136 KM. Topowy wariant 2.0 Turbo rozwija 170-200 KM i niezwykle rzadko występuje w przyrodzie. Zużyte

Używane auta sprzed 10-15 lat imponują niezawodnością. Nieoczywiste pancerniaki

Używane auta sprzed 10-15 lat imponują niezawodnością. Nieoczywiste pancerniaki

postawimy na warianty 1.4 Turbo o mocy 140 KM, przejechanie blisko 400 tysięcy kilometrów, nie powinno stanowić większego problemu. Do udanych konstrukcji zaliczamy też Citroena C5 II (2008-2017), Hyundaia i40 (2011-2019), Kię Cee’d I (2006-2012), czy Seata Leona II (2005-2012) z 1.9 TDI pod maską

Prześwietlamy rynek używanych aut z budżetem 50 tys. zł. Można nieźle zaszaleć!

Prześwietlamy rynek używanych aut z budżetem 50 tys. zł. Można nieźle zaszaleć!

wybór. Wszystkie jednostki wzorowo współpracują z LPG (niektóre dostępne były z fabryczną instalacją). Do wyboru mamy wolnossące motory 1.6 i 1.8 o mocy 115 i 140 KM. Znacznie lepiej, zwłaszcza w trasie, sprawuje się doładowany, czterocylindrowy 1.4 Turbo generujący 140 KM. Alternatywą pozostają znane

Dobry samochód za 35 tys. zł. Sprawdzamy. Oto nasze propozycje z różnych segmentów

Dobry samochód za 35 tys. zł. Sprawdzamy. Oto nasze propozycje z różnych segmentów

. Do wyboru mamy czterocylindrowe 1.33 101 KM, 1.4 97 KM i 1.6 124-132 KM. Ciekawą alternatywę stanowi hybryda, która może pochwalić się najniższą utratą wartości. Wolnossący motor 1.8 pracujący w cyklu Atkinsona generuje niespełna 100 KM. Współpracuje z nim silnik elektryczny połączony ze spalinowym

15 tys. zł to niezły budżet nie tylko na rodzinne auto. Nasze propozycje mogą Cię zaskoczyć

15 tys. zł to niezły budżet nie tylko na rodzinne auto. Nasze propozycje mogą Cię zaskoczyć

wyborem jest wolnossący, czterocylindrowy benzyniak 1.8 o mocy 148 KM, który ochoczo współpracuje z instalacjami gazowymi. Niezłe noty zbiera też 2.0 158 KM, a także 2.4 173 KM pochodzący głównie z prywatnego importu ze Stanów Zjednoczonych. Wiele ogłoszeń to 2-litrowy diesel generujący 138 lub 168 KM

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

poziomie 35-38 tysięcy złotych wystarczy na trzecią generację Lexusa GS. Kolejna japońska alternatywa dla BMW serii 5 czy Mercedesa Klasy E, produkowana była tylko jako sedan od 2005 do 2012 – wyłącznie w Japonii. Jak na Lexusa przystało, obłe nadwozie jest nienagannie wykonane. O problemach z

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

o bazowym 1.8 140 KM i popularnym 1.4 Turbo o tej samej mocy. Konwersję na gaz toleruje także 2.0 Turbo generujące 220-250 KM. W tym przypadku musimy jednak pamiętać o wyższych cenach części zamiennych. Flagowy 2.8 V6 Biturbo o mocy 260-325 KM otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa. Jest także wrażliwy

Opel Astra V vs. Renault Megane IV. Kuszą dobrą ceną, a czym straszą? Opinie i awarie

Opel Astra V vs. Renault Megane IV. Kuszą dobrą ceną, a czym straszą? Opinie i awarie

instalacjami LPG współpracuje jednostka 1.4 Turbo 125-150 KM. Wyposażono ją w turbosprężarkę i przystępny w wymianie pasek rozrządu (1000 złotych). Zapał silnika skutecznie ogranicza wysoka masa auta, choć i tak obniżona względem poprzednika o około 200 kilogramów (w zależności od wersji). Dynamikę dającą

Pancerniaki z dywizji SUV. Sprawdzamy warianty benzynowe za 35-40 tysięcy zł

1.8 o mocy 115 i 140 KM. Znacznie lepiej, zwłaszcza w trasie, sprawuje się doładowany, czterocylindrowy 1.4 Turbo generujący 140 KM. I właśnie ten szczególnie polecamy. Jest dynamiczny, dość rozsądnie obchodzi się z paliwem i bez trudu przejedzie ponad 300 tysięcy kilometrów. W naszym budżecie

Benzynowe pewniaki z klasy średniej za 50 tys. zł. To komfortowy i bezpieczny wybór

. 50 tysięcy wystarczy na kupno wersji 2.0 Turbo o mocy 220 KM, 1.4 Turbo 140 KM i doskonale zachowanego 1.8 140 KM. Polecamy warianty doładowane. Są trwałe i zapewniają dobrą dynamikę. Subaru Legacy V Szukając samochodu segmentu D z pancernym silnikiem benzynowym, nie sposób zapomnieć o kolejnej

Rodzinne kombi za 15-18 tysięcy złotych. Czy da się jeszcze znaleźć rozsądne auto?

fotele, skórzaną tapicerkę, niezłe nagłośnienie i skrętne reflektory ksenonowe. Szukając niskich kosztów serwisowania warto skupić się na silnikach benzynowych z rodziny Ecotec. Potrafią zużyć trochę oleju, ale to trwałe konstrukcje. Na liście są 1.8 122-140 KM, 2.2 147 KM i 2.0 Turbo 175 KM. Jeśli

Osiem miejskich aut idealnych do LPG. Nasz budżet to 20 tysięcy zł

powodu. Przestrzeni wystarczy dla czterech dorosłych osób, dla których dostępna może być klimatyzacja, elektryczne sterowane szyby, radio z CD, obrotomierz rodem z motocykla i ABS. Napęd stanowią znane z grupy GM, proste i trwałe silniki benzynowe. To 1.2 70-86 KM, 1.4 100, 1.4 Turbo 140 KM, 1.6 116 KM i

Małe hothatche z segmentu B za 20 tysięcy złotych. Wybór jest spory!

niewielką przestrzeń w drugim rzędzie. Model produkowano od 2002 do 2008, w erze dopracowanych silników oferowanych przez koncern VAG. Do napędu flagowej wersji Ibizy III przewidziano uwielbiany przez specjalistów silnik 1.8 Turbo generujący 180 KM. Ma ogromny potencjał i cechują się wysoką wytrzymałością

Luksusowe auta za 100 tysięcy zł? To możliwe. Sprawdzamy różne segmenty

, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, stały napęd 4x4 i radio z CD. Do napędu przewidziano niezniszczalne silniki. Benzynowe to R6 4.0 i 4.5 o mocy 155-186 i 215 KM. Możemy też zdecydować się na diesle R6 – 4.2 135 i 4.2 Turbo 165-170 KM. Ropniaki cieszą się

Tymi autami łatwo się zauroczyć. Dają mnóstwo frajdy i kosztują 30-40 tys. zł

pozbawiony doładowania. Napęd zawsze trafia na tylną oś. Początkowo w gamie dostępny był wolnossący 2.0 16V MZR o mocy 158-170 KM łączony z sześciobiegową przekładnią ręczną lub powolnym, hydrokinetycznym automatem. Później do oferty dołączyła uboższa, słabsza wersja z jednostką 1.8 16V o mocy 126 KM

Używany rodzinny SUV z Niemiec. Redaktor Piotr poszukał aut za 60-70 tysięcy zł

doładowany, czterocylindrowy 1.4 Turbo generujący 140 KM. Alternatywą pozostają znane diesle. Początkowo występował w gamie opracowany przez Isuzu 1.7 CDTI o mocy 130 KM, korzystający z bezpośredniego wtrysku typu common-rail. Później wprowadzono pochodzącą od Fiata jednostkę 1.6 CDTI generującą 110 i 136 KM

Kompaktowe auta za 20 tysięcy zł z dobrymi silnikami benzynowymi. Na liście osiem aut

pokładowy i fabryczne nagłośnienie. Godne polecenia są wszystkie benzynowe silniki, które ochoczo współgrają z instalacjami gazowymi. Wolnossący 1.4 generuje 90 KM. Jego turbodoładowane odmiany rozwijają 120, 140 lub 150 KM, zapewniając dobre osiągi przy wciąż niskich kosztach użytkowania. Opel Astra IV 1.6

Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo

paleta silnikowa. Każda z jednostek boryka się z wadami fabrycznymi. Wśród benzynowych mamy do dyspozycji doładowane 1.4, 1.8 i 2.0 TSI o mocy 122, 160 i 200 KM (mają bezpośredni wtrysk paliwa i wadliwy łańcuch rozrządu). Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko problemów mniejsze. Ciekawostkę stanowi

Jakie auto kupić za 30 tys. zł? Propozycje z różnych segmentów: m.in. Miata, E90 i RAV4

na tylną oś. Początkowo w gamie dostępny był wolnossący 2.0 16V MZR o mocy 158-170 KM łączony z sześciobiegową przekładnią ręczną lub powolnym, hydrokinetycznym automatem. Później do oferty dołączyła uboższa, słabsza wersja z jednostką 1.8 16V o mocy 126 KM współpracująca z pięciobiegową przekładnią

VW Passat B7 vs. Kia Optima III. "Udane, choć nie w każdej wersji"

- silniki. Na które silniki warto postawić? Pod maską ulokowano benzynowe motory TSI o pojemności 1.4 122-160 KM, 1.8 160 KM i 2.0 211 KM. Szczyt gamy zarezerwowano dla wolnossącego 3.6 V6 o mocy 300 KM. O ile największa jednostka ma problem z apetytem na paliwo, o tyle mniejsze wciąż zmagają się ze

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

tapicerkę czy rozbudowane nagłośnienie. Miłośnicy silników diesla mają do wyboru dopracowane 1.6 i 2.0 CDTI o mocy 120-136 KM i 110-195 KM. Benzynowa gama składa się z jednostek z wielopunktowym wtryskiem paliwa 1.8 140 KM, 1.4 Turbo 140 KM nadających się do współpracy z instalacjami gazowymi oraz

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

kompaktu z powodzeniem może uchodzić za wzór trwałości. Paleta silników benzynowych składa się z czterocylindrowych jednostek z wtryskiem wielopunktowym. To 1.4 60-75 KM, 1.6 75-102 KM, 1.8 125 KM, 1.8 Turbo 150-180 KM i 2.0 115 KM. Każdy korzysta z paska rozrządu (koszt wymiany to 600-700 złotych

Rodzinne używane auto. Niezawodne, z bagażnikiem i dla 7 osób. Szukamy do 30 tysięcy zł

w podłodze bagażnika siedziska pełnią funkcję awaryjną. Najlepsze opinie wśród mechaników zbierają silniki 1.4 Turbo 120-140 KM, 1.8 115-140 KM, oraz diesle 1.6 CDTI 120-136 KM i 2.0 CDTI 110-165 KM. Benzynowe z powodzeniem możemy zagazować. Wysokoprężne cechują się niskim zapotrzebowaniem na olej

Kupujemy używane - kabriolet za 10 tysięcy złotych. W sam raz na upalne lato

podręczne bagaże. Wnętrze przeszczepiono z innych odmian modelu. Tutaj jednak zawsze znajdziemy wyższy poziom wyposażenia – komplet poduszek powietrznych i systemów bezpieczeństwa, rozbudowane nagłośnienie, fabryczne radio, komputer pokładowy czy klimatyzację. Najmniej problemów eksploatacyjnych

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

obejmować może klimatyzację automatyczną regulowaną w kilku strefach, skórzaną tapicerkę, niewyszukane multimedia, automatyczną skrzynię biegów czy napęd 4x4. Szczególnie polecany jest prosty, wolnossący silnik 3.6 V6 283 KM oraz 3.8 V6 293 KM. By obniżyć koszty, z powodzeniem możemy założyć instalację LPG

Osiem niedocenionych aut używanych za 20-30 tysięcy złotych

wykończenie deski rozdzielczej, rozbudowane nagłośnienie i wiele systemów wsparcia kierowcy. Mechanicy zgodnie polecają diesla 2.4 JTD o mocy 150-175 KM, a także benzynowe 2.4 170 KM, 2.0 Turbo 185 KM czy topowy 3.0 V6 215 KM. Pomimo ogromnej popularności wszelkiej maści SUV-ów, druga generacja Land Rovera

Używane kombi za 20 tys. zł. Pięć sprawdzonych propozycji - m.in. Skoda, Saab i Volvo

klimatyzacją, fabrycznym radiem z CD, nawigacją, skórzaną tapicerką czy multimediami z dotykowym ekranem. Mechanicy zgodnie polecają tylko niektóre dostępne silniki. Wśród benzynowych warte zainteresowania są bazowe wolnossące jednostki 1.4 i 1.6 MPI o mocy 80 i 105 KM - doskonale współpracują z instalacjami

Czołowa piątka polskiego rynku. Wybieramy najlepsze wersje z rozsądną ceną

ozdobnych elementów. Pośród jednostek napędowych uwagę zwracają przede wszystkim hybrydy. Bazowy wariant wolnossący kończy karierę. Miał 116 KM i opierał się na motorze 1.2 Turbo. Hybryda ze schodzącego modelu to 1.8 o mocy systemowej 122 KM. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to zaledwie 4,4 litra. Po lifcie

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

sięgnąć po jednostki nienagannie współpracujące z instalacjami gazowymi. Mowa tutaj o bazowym 1.8 140 KM i popularnym 1.4 Turbo o tej samej mocy. Konwersję na gaz toleruje także 2.0 Turbo generujące 220-250 KM. W tym przypadku musimy jednak pamiętać o wyższych cenach części zamiennych. Flagowy 2.8 V6

Renault Megane III i IV. Czy warto postawić na francuski przebój?

o mocy 143 KM - łączony jest wyłącznie z usterkową, bezstopniową przekładnią CVT. Rzadko występuje w ogłoszeniach i należy do niego podchodzić ostrożnie. Kolejne propozycje korzystają już z doładowania. Do wyboru mamy 1.2 TCe 115 KM, 1.4 TCe 130 KM i 2.0 Turbo 180-270 KM. Wyposażono je w pośredni

Kupujemy używane - rodzinne kombi za 20 tysięcy złotych

wyborem okazują się sprawdzone silniki benzynowe i diesel 1.9 CDTI autorstwa Fiata o mocy 100-150 KM. Wolnossące jednostki benzynowe 1.4, 1.6 i 1.8 generują 75-140 KM, natomiast doładowane 1.6 Turbo i 2.0 Turbo 180, 170-240 KM. Od 2004 do 2013 r. na europejskim rynku oferowany był ulubiony kompakt

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

, możemy liczyć na rozbudowane multimedia z nawigacją i dotykowym ekranem, skórzaną tapicerkę, szyberdach, napęd 4x4 i tempomat. Benzynowe silniki 1.2, 1.4 i 1.8 TSI (110, 125-150 i 160 KM) wyposażone są w kłopotliwy łańcuch rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. Dodatkowo pamiętać musimy o zbyt cienkich

Japońskie SUV-y za 50 tysięcy zł. Sprawdzamy najlepsze propozycje

tapicerkę, nawigację i kilka systemów wsparcia kierowcy. Miłośnicy silników diesla mają do wyboru tylko 1.6 DDIS 120 KM. Benzynowe jednostki to 1.0 BoosterJet 111 KM, 1.4 140 KM i wolnossący 1.6 120 KM. Mazda CX-5 I Sporą popularnością na rynku wtórnym cieszy się pierwsza generacja Mazdy CX-5 produkowana od

Kupujemy używane. Kabriolet za 20 tysięcy złotych. Co oferuje rynek?

tapicerka, elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i fabryczne radio są często spotykane. Paleta silnikowa składa się z jednostek 1.8, 2.0 Twinspark, 2.0 Turbo, 3.0 V6, 3.2 V6 o mocy odpowiednio 144, 150-165, 200, 192-218 i 240 KM. Najmocniejsze można zagazować, co przełoży się na niższe koszty

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

, fabrycznym radiem z CD, nawigacją, skórzaną tapicerką czy multimediami z dotykowym ekranem. Mechanicy zgodnie polecają tylko niektóre dostępne silniki. Wśród benzynowych warte zainteresowania są bazowe wolnossące jednostki 1.4 i 1.6 MPI o mocy 80 i 105 KM - doskonale współpracują z instalacjami gazowymi

Kupujemy używane: Hot hatch z segmentu B za 30 tysięcy zł. Emocje gwarantowane

oferuje zdecydowanie więcej. Znajdziemy w nim automatyczną klimatyzację, fabryczne radio, "pełną elektrykę" czy panoramiczne okno dachowe. Najważniejszy jest jednak czterocylindrowy silnik 1.4 T-JET generujący 155 lub 180 KM i współpracujący z sześciostopniową ręczną przekładnią. Auto

Ciekawe samochody za 20 tysięcy złotych. Tanie, bo niedocenione. Siedem propozycji

to sprawdzone w oplach konstrukcje 1.6 116 KM, 1.8 141 KM i 1.4 Turbo 140 KM - każdy z nich owocnie współpracuje z instalacjami gazowymi. Diesle to trwałe konstrukcje Isuzu 1.7 CDTI 130 KM i 2.0 D 150-163 VM. Chevrolet Malibu Przez kilka lat w europejskiej ofercie koncernu General Motors znajdowała

Kupujemy używane: Niedocenione auta z drugiej ręki za 20 tys zł. Tanie i dość trwałe

, klimatyzacja, komputer pokładowy, nawigacja i skórzana tapicerka. Podobnie jak w bliźniaczej Astrze, kabina pasażerska gwarantuje dobre warunki dla czterech dorosłych osób. Paleta silników benzynowych to sprawdzone w Oplach konstrukcje 1.6 116 KM, 1.8 141 KM i 1.4 Turbo 140 KM - każdy z nich owocnie

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

centymetrów opuścić osłonę. Opel Zafira III - silniki. Jest w czym wybierać Mechanicy szczególnie polecają relatywnie proste silniki benzynowe, nadające się do konwersji na LPG. Wolnossący 1.8 z rodziny EcoTec generuje 115-140 KM, 1.4 Turbo 120-140 KM (dostępna była fabryczna wersja z LPG). Dysponują

Poradnik | Mieszczuchy z namiastką sportu za 20 tysięcy złotych

automatyczną klimatyzację, fabryczne nagłośnienie i niezłej jakości materiały wykończeniowe. Pod maską pracuje dopracowana czterocylindrowa jednostka 1.4 Turbo generująca w standardowej odmianie 155 KM. Dokupując pakiet Esseesse klient mógł podnieść moc do 180 KM i moment obrotowy do 270 Nm. Moc trafia na

Poradnik | Modne crossovery za 30 tysięcy złotych

twardych materiałów. Częstym dodatkiem na pokładzie jest pełna elektryka, nawigacja, skórzana tapicerka, czy opcjonalny napęd 4x4. Pod maską Mokki pracują sprawdzone silniki benzynowe - 1.6 115 KM i 1.4 Turbo o mocy 140 KM. Turbodoładowana propozycja uchodzi za jeden z najlepszych silników w swojej

Od lat na rynku | Najstarsze nowe auta w sprzedaży

multimedialnego R-Link, do oferty wprowadzono także dwusprzęgłową skrzynię biegów EDC. Renault Laguna - sprawdź ogłoszenia aut używanych Od kliku lat oferta Laguny jest dosyć ograniczona, przynajmniej na polskim rynku. Do wyboru jest wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM lub

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

mają na czas wymieniony rozrząd - jeżdżą i jeżdżą. Bogatą ofertę jednostek 1.4 (80 KM), 1.6 (103 KM), 1.8 (113 KM) i 2.0 (147 KM) uzupełniają 1,9- i 2,4-litrowe diesle w wersji z turbodoładowaniem lub bez. Po latach doskwiera nie najlepsza jakość montażu i materiały wykończeniowe, awarie pokładowej

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Przejedź się w wybierz co ci pasuje. W tej cenie kupisz i wolnossący i turbo. Zastanów się czy wolisz świeże auto np. Focus 2015 (1,6 lub 1,0) czy schodzące np. Astra (1,4 1,6 lub 1,4 T) lub Lancer 1,6. Każde nowe auto bez względu na to czy turbo czy nie przejedzie w trasach min 500 k km wokół

Osobowe, wolnossące, najbardziej wyżyłowane.

Tak się zastanawiam które z obecie produkowanych aut bez turbo, jak i tych produkowanych ostatnio, mają najbardziej wyżyłowane silniczki bez turbo? Czy taki Civic Type R, czy Corolla T-Sport? A może co innego? Ostatnio dowiedziałem się że Mitsubishi od 1992 roku robił Colta 1.6 aż 175KM

Re: testowaliście nową Corollę 1.4 D-4D?

greenblack napisał: > To i tak lepiej niż 68 KM w 307, hehe Wolnossący 1,9 D 68 KM 125 Nm już raczej nie jest oferowany w P307 i został zastąpiony przez 1,4 HDi 70 KM 150 Nm, co przy masie auta 1200 kg daje porównywalne z wcześniej oferowanym wolnossącym dieslem przyspieszenia do

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

Jak to co? Np do tej pory aut X posiadało silnik wolnossący 2,0 150 KM Nowszy model X FL nie ma ani 2,0 wolnossącego ani 2,0 turbo 250 KM tylko np. 1,4 turbo 170 KM. "Size" z 2000 ccm spadł na 1400 ccm czyli downsizing :)

Re: R4 czy V6, a może V8 albo V12 ??

z R5 z turbo jako alternatywą dla V6/R6 i starszych V8 (choć ten dźwięk ósemki..)zgadzam się w zupełności. sam jeździłem R5 volvo (niestety wolnossącym) i nie widzę aby ustępował on V6. ale R4 Turbo (mam teraz) to jednak zawsze R4 i wrażenia dźwiękowe nędzne. choć z innej beczki i tak lepszy

Re: W celu? W jakim ku... celu?...

Ze względu na CO2 już coraz trudniej kupić bez turbo 1.8 czy 2.0. Niektóre firmy mają tylko małe turbo a wolnossący jak już, to tylko 100 KM.

Re: Scenic 1,4 benzyna - czy warto?

przypadku silnika wolnossącego. W przypadku Scenica II radziłbym raczej silniczek 1,5 dCi 100 KM znacznie przyjemniej ciągnie było nie było ciężkawy samochód. Reanult również wprowadza benzynowe turbo np w Clio jest 1,2T którym też lepeij się jeździ niż zwykłym 1,4. No ale kij ma 2 końce zapewne 1,4

Re: Turbo-co sądzicie,co daje,czy często sie psuj

Na wiosnę sam będe coś rozkręcać i raczej lepiej brać silnik z auta, które seryjnie jest dobrze wzbogacone np: 1.8 T i pakować do zwykłej budy :) niż uturbiać wolnossący :) Po włożeniu takiego np: 1.8T wyszukuejsz specjalistycznego osprzętu i możesz wykręcić niezłego potwora za rozsądne

Turbo

;), lecz z powodu tego urzędzenia przy silniku, co się turbo nazywa. Nie wiem, czy stado nie przesadza z tą miażdżącą przewagą 1.5 dCi nad IS200, bo Lexus ma 8,7s 60-100 na IV. Powiem tylko, że Opel planuje ofensywę 1.6, 1.8 i 2.0 benzynowych turbo, które mogą odebrać klientów turbodieslom. >

Re: Motodziennik: Już niedługo w Polsce

Względem opla. W ubiegłym tygodniu słyszałem informacje że do 1.4 turbo o mocy 120 i 140 km będzie można zamówić instalacje LPG. Czekałem że może w motodzienniku będzie o tym informacja. Ciekawe czy dotyczy to wszystkich dealer? I dlaczego 1.4 turbo a nie wolnossący 1.6, który powinien być tańszy w

Re: Volvo V90 czy XC60?

średnio mnie interesuje, bo żeby wolnossak wydobył z siebie te pokłady kW, to musi wyć. A turbo nie musi. Porównywałem wolnossące 2.0 w mondeo do 1.4 w octavii.

Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś inneg

Dzień Dobry. Dla mojej powiększającej się rodziny poszukuję auta. Pierwszy dylemat to nowe czy używane auto. Drugi dylemat w przypadku nowych to silnik wolnossący czy mniejszy z turbo. Roczny przebieg 15-20 tys km, z czego przynajmniej połowa to jazda po mieście a reszta to weekendowe wyjazdy do

Re: W celu? W jakim ku... celu?...

grzek napisał: > Ze względu na CO2 już coraz trudniej kupić bez turbo 1.8 czy 2.0. Niektóre firm > y mają tylko małe turbo a wolnossący jak już, to tylko 100 KM. a po co ci więcej niż 100KM na drodze publicznej??? Chesz poszaleć to jedź na tor wyścigowy ;-)

Re: Honda Civic Type-R z turbo?

@c zesrasz to się ty. Wolnossące podkręcone pod około 200KM B18 w nadwoziu poniżej 1 tony i kierowcom 1,5 tonowych Focusów RS Czy Megane 225,250 oczka pięknie wychodza z orbit zaówno w jeździe po ciasnym torze jak i w typowym dragu na ulicy

Re: benzyna z turbiną czy bez?

klemens1 napisał: > > Czy 8,5 s do 100km/h to jest OK? > > 8.5s do 100 km/h to nie jest coś, co się uzyskuje dzięki turbinie przy podobnej > mocy Ja tylko pytałem, czy dla kogos, kto napisał, ze auto bez turbo nie jedzie to jest wynik akcpetowalny. > Dziwi

Re: Turbobenzyna w praktyce

amator97 napisał: > Po tym sporo jeżdżę na krótkich odcinkach po mieście, czy to szybko takiej turb > iny nie doprowadzi do stanu rozkładu? 1.8 do miasta? to jakiś żart, wystarczy wolnossący 1.4 co do turbo ja postanowiłem wypróbować temat na sobie (TSI) jeżdżąc właściwie tylko

Re: Punto-silniki, wersje

A jaka jest opinia na temat Punto II 1.9 JTD? Czy warto sie za tym ogladac? Gość portalu: Sławek napisał(a): > Mamy jeszcze Punto 1.4 GT czyli turbo o mocy 133 KM oraz dwa diesle 1.7 > wolnossący i turbodiesel.Oba te diesle są już nieco przestarzałe. > Z wyjątkiem Punta 1.4

Re: fantastyczny 1.2 TSI

bo wypożyczalnia nie daje dowodów rejestracyjnych (w Polsce jest TSI 105 km bo 85 km ma wolnossący 1,4) ale w innych krajach są wersje TSI 85 km. Moim zdaniem miał 85 km ale dzięki turbo wyprzedzałem Fiaty 500 i Corsy z innych wypożyczalni, które powyżej 1500 mnpm dostawały zadyszki - to było

Re: Volvo V90 czy XC60?

. > A przyspieszenie sebixowe 0-100 czy ogólnie maksymalne średnio mnie interesuje, > bo żeby wolnossak wydobył z siebie te pokłady kW, to musi wyć. A turbo nie mus > i. > > Porównywałem wolnossące 2.0 w mondeo do 1.4 w Oktavii. No te auta akurat trudno porównywać- choćby z tego

Re: Volvo V90 czy XC60?

bruner4 napisał: > klemens1 napisał: > > > > W którym momencie na filmie mercedes drze się jak zarzynane cielę? > > Wcale nie trzeba tego słyszeć ze względu np. na dobre wyciszenie, ale kierowca > to czuje prowadząc auto, silnik z turbo jest bardziej

Re: Volvo V90 czy XC60?

klemens1 napisał: > W którym momencie na filmie mercedes drze się jak zarzynane cielę? Wcale nie trzeba tego słyszeć ze względu np. na dobre wyciszenie, ale kierowca to czuje prowadząc auto, silnik z turbo jest bardziej wysilony, wolnossący o podobnej mocy zapewnia większy komfort

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

. Nic za darmo - stopień komplikacji jest wyższy może być bardziej awaryjny itd. Rodzi się więc dylemat czy lepiej miec silnik 1,0 Turbo czy 2,0 wolnossący - tu niskie spalanie przy spokojnej jeździe i niższe opłaty OC a tu spokój z awariami turbiny, tańsze podzespoły i serwis. Ja jeżdżę wolnossącą 2

Re: Honda sie wkurzyla :) 4.0 V8 590 KM

gregor886 napisał: > Fabryczny czy nie ale jeden z najlepszych na swiecie i trafil akurat do > legenda!!! A ile na swiecie jest takich niefabrycznych wystepujacych w > normalnych samochodach ( nie f1 np :) ) ktore maja z 4.0 590 ps w wolnassocym. Oj no jest ich

Re: Turbobenzyna w praktyce

amator97 napisał: > Jak w temacie - czy ktoś ma już większe doświadczenia (kilkuletnia eksploatacja > , duży przebieg) z turbobenzyną? Stoję właśnie przed wyborem nowego samochodu i > zastanawiam się nad przesiadką z wolnossącego 1.8 na doładowany 1.4. Przerażaj > ą mnie

Re: Nissan Almera 1,5 - Jak zwiekszyc moc

Niestety wszelkie działania na żywioł, typu wymiana tłumika czy filtra powietrza niewiele dadzą. Tu trzeba podejść do sprawy kompleksowo, chyba że wydanie 2000 zł i poprawa przyspieszenia o 1 s jest zadowalająca. Moim zdaniem aby Almera 1.5 stała się wyraźnie żwawsza (ok. 8 s do 100 km/h) i

Re: Škoda Fabia RS S2000 Edition

@gość, to czy będą wysilone to się okaże po latach jazdy i setkach tysięcy kilometrów przejechanych... z jednej strony krytykujemy 1,4 turbo, a z drugiej strony jak by ktoś chciał wsadzić do np. A6 czy BMW5 silnik wolnossący 3.0 ze 170KM to by zaraz zestawiano go ze skodą 1.4 tfsi... 10 lat temu

Re: Downsizing to nie dodanie turbo czy wtrysku!

> Ej, nie jeżdżę tymi wszystkimi samochodami, ale w testach magazynów motoryzacyj > nych to spalanie ZAWSZE jest w przypadku małych turbodoładowanych silników o 20 > -30% wyższe niż wg danych katalogowych Są. Ale i tak palą mniej niż ich wolnossące odpowiedniki. Jeżdżę takim, a

Re: Osobowe, wolnossące, najbardziej wyżyłowane.

modelach M. > Poza tym, z tego co pamiętam, vanos pojawił się po vtecu (czyli po 1989r.). > > > ps. a tak w ogóle to ctr lepszy od m5, enzo itp, wiadomo, wymiata :)))))) > ))) > > Pamiętaj, że jeszcze lepiej wymiata Astra 1.4 ;-))) > > Pzdr > Niknejm

Re: Mazda 6 2.0 MZR czy Passat 1.8 TSI co wybrać

Ciężki orzech do zgryzienia ;-) Na pewno silnikowo Passat jest lepszy. Turbobenzyna to inna jakość jazdy, poza tym TSI już trochę są na rynku i nie ma obaw o jakość. MZR Mazdy jest przyzwoity, dobra kultura pracy i elastyczność, prosta budowa, ale jednak to nie turbo. Rdza dotyczyła poprzedniej

Re: Honda Civic Sport 140km

Czy Leon, Golf , Megane mają wolnossące silnikie 2.0 heeee??? Aby mogła konkurencja równać się z wolnossącym 2.0 Hondy , to musi mieć Turbo albo V6, nie zapominaj o tym!! PS- Honda powinna się nie pierniczyć z europejskim rynkiem tylko pójść na latwiznę i wstawić silnik 2.4 od Accora i

Re: 1.6 Ti-VCT 125 KM z Forda - opinie

No, z tym "turbo jako element eksploatacyjny" to trochę przesada. Powiem tak: wiadomo, że wszystko może się zepsuć, a prędzej czy później jakiś problem i tak się zdarzy - nie wierzę, że istnieją rzeczy niezawodne. Niemniej - ostatnie lata miałem normalnego benzyniaka wolnossącego o starej

Re: Turbo vs. obroty - dla niknejma :)

wysokoobrotowy ,169 konny 1.8 hondy civic wolkswagenowski > 1.8 T 150 KM moze tylko pomarzyc (co z reszt juz chyba z 10 razy > opisywałem). Uki - czyżbyś był kolejnym uczestnikiem tego forum który pieni się nt. wyższości motoryzacji z takiego czy owego kraju na inna? Zchodzisz na bardzo niski

Re: Z dieslem to masz male pojecie

Czy ty czasem nie porównujesz diesla z TURBO, ze silnikiem benzynowym WOLNOSSĄCYM? W połowie lat 80tych, kiedy w F1 dozwolone były silniki z turbo do 1,5l pojemności, czołowe zespoły dysponowały silnikami na wyścig o mocy rzędu 1000KM, a silnikami na kwalifikacje o mocy 1200-1500KM. Lata

Re: pierd....logia stosowana - nic więcej

i mocach, włącznie z bardzo ciekawym silnikiem 1.4 z kompresorem i turbo. O silnikach takich jak dwulitrowe i większe benzynówki fałwe, Mitsubishi, Subaru, Merca, Mazdy itd. nie wspomnę. Nawiasem mówiąc rozwój technologii doładowania w benzyniakach zawdzięczamy zapewne masowemu stosowaniu

Re: Autko za stówkę - co radzicie?

gzesiolek napisał: > Na pewno Mitsubishi w Outlanderze i ASX, > Honda w HRV i Jazz > Toyota w Corolli Classic i Yarisie > Dacia w niektórych modelach > Kia/Hyundai miały jeszcze silniki poza GDi/Turbo(1,4 i 1,6 MPI) w ofercie nie w > iem czy nadal mają

Re: Co ważniejsze?Moment obr. czy KM?

niknejm napisał: > Redukcja w turbodieslu niewiele daje, Zaleta. za to dynamika jest nie najgorsza (dzięki > > turbo) w dolnym zakresie obrotów. Zaleta. W wolnossącej benzynie redukcja daje dużo > więcej. Czyli - jest trudniej (trzeba redukować) Wada. , ale

Re: Gruz 10-15k, czy wynajem?

bruner4 napisał: > Głośniej może w uturbionym albo w wolnossącym- zależy jaki się w wolnossącym za > stosuje układ wydechowy, a można zrobić taki że będzie ciszej niż ten z turbo. Chyba oczywiste, że porównujemy auta z takim samym układem wydechowym - czyli dźwiękowo neutralnym w

Re: Ciekawa opinia o 3cylindrowych silnikach...

Bo nie wiem w jaki sposób silnik z turbo je st zarzynany przy jeździe z niskimi obrotami a wolnossący już nie. --- A kto stawiał taka tezę. Ja nie. Mój zarzut jest taki, że 3cylindrowy uturbiony motor ma skomplikowaną konstrukcję, wibruje, a zyski w zużyciu paliwa jest - w porównaniu do 4

Re: Suzuki Baleno opinie

@pavia jeśli nie chcecie turbo a budżet to 50 tys to możecie jeszcze zapytać dealera czy ostały się jakieś egzemplarze Astry Sedan z 2018 z silnikiem 1.6 115KM. Astry najnowszej generacji raczej za 50 tys się nie kupi chyba że totalny golec z silnikiem 1.4 100KM. Generalnie po 09.2018 kiedy weszła

Re: Odświeżony Auris od 57 100 zł

nie ulegają trendom pakowania do aut silników od kosiarek z turbiną, za kilka lat może się okazać że wolnossące silniki toyoty czy hondy kilka razy przeżyją te 1,2 i 1,4 turbo VW.

157

156. Nie jest jeszcze pewne, czy będzie się nazywała 157. Większy bagażnik, większy rozstaw osi, więcej bajerów, a przede wszystkim napęd 4x4 (seryjny w najmocniejszych wersjach) i mocniejsze silniki, w tym od GM. 3.2 V6 z turbo o mocy około 400 KM, to silnik alfy, ale wolnossący silnik o tej

Re: diesel czy benzynowy?doradzcie

... Już wiem - na pewno to dlatego, że jestem super kierowcą, jak ten z reklamy tow. ubezpieczeniowego. No! ;-)) A tak poważniej - mam kompakta, benzyniaka wolnossącego (bez turbo) 1.8 z 1997r. Według danych katalogowych dot. przyspieszenia, wśród kompaktów diesli jedynym lepszym jest BMW 120d

Re: Tylko diesel -albo 3,5 litra beznyna

lub V6 (V8 to za dużo) i mocach w przybliżeniu od 150 do 250 koni. Oczywiście sam te silniki u fachowca zagazuję i będę zadowolony. Napisz daria.1 kto cie tak rozczarował tymi benzynami z turbo. Czyżby VW ze swoimi złomiastymi 1.2 czy 1.4 z TFSI (czyli turbo +bezpośredni wtrysk benzyny). Może inny

Re: Honda CRV, Toyota RAV czy Mazda CX5?

crv z motorem 2 litry jest mułowata, nawet accord z tym motorem jest najwyżej poprawny... Ale rozmowa jest o niczym, bo wolnossących silników w europejskich modelach civic i crv już nie będzie. Pytanie czy macie jakąś wiedzę o nowym 1,5 turbo i czy ktoś jeździł już - w Europie a może w Stanach

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

tysiącach. Jeden z silników nie ma turbo - trzeba by się przejechać, czy nie jest za słaby i spytać, czy jest jeszcze dostępny. Bardzo praktyczne rodzinne auto, wygląd wprawdzie dyskusyjny, ale coś za coś. Ono nie będzie więcej produkowane, więc ta okazja cenowa jest tylko w tym roku. Myślę, że wolałbym

Re: benzyna z turbiną czy bez?

galtomone napisał: > To wyrazaj sie dokladniej. Bo pisanie w sposob jaki napisales jest raczej bez s > ensu. > > Czy 8,5 s do 100km/h to jest OK? 8.5s do 100 km/h to nie jest coś, co się uzyskuje dzięki turbinie przy podobnej mocy (bo nowe turbobenzyny moc mają podobną do

Re: Samochód do wykończenia (dosłownie i w przeno

V8. Jak wiadomo , trzy cylindry jest trudniej wyrównoważyć , maja też mniejszą ilość zapłonów na jeden obrót wału- jazda czymś takim nie sprawia takiej frajdy jak np. V6 czy V8. Albo nawet dobrym 4 cylindrowcem.

Re: Samochód do wykończenia (dosłownie i w przeno

Niekoniecznie Samspadzie będzie miał lepsze osiągi- jak zapewne wiesz, modernizacje silników spowodowane wymogami ekologii (np. dodawanie katalizatorów i innego oprogramowania) powodują zmniejszenie mocy. Kultura pracy wolnossącego V6 czy V8 jest dużo większa niż np. doładowanego trójcylindrowca

Re: Ciekawa opinia o 3cylindrowych silnikach...

, wibruje, a zyski w zużyciu paliwa jest - w porównaniu do 4 cylindrowca o wi > ększej pojemności - żaden. Vide 2 litry mazdy vs 1,0 ecoboost, 1,0 VAG czy 1,0 > Kia/Hyunday > do tego mała pojemność to nie znaczy małe spalanie...na wysokich obrotach taki maluch spali 9-10 litrów

Re: narodzie radź... Bravo 1.6 105km nie za słaby

Fiata kto ma takiego diesla do jazd testowych. Jeździłem 1,6 MJet, ale za Chiny nie wiem czy to był ten 105 czy 120-konny... 100-konna benzynówka wolnossąca to dla tej masy byłoby za mało, ale 100-konny diesel powinien być w sam raz. W końcu Peugeot czy Citroen mają swoje HDi o podobnych parametrach

Nadal nie widze odpowiedników M5 ,RS4,E63 AMG

i np. Hondy S2000 wśród diesle . A do takiego RS4 4200 cm3 420 KM zawsze można dodać turbo lub dwa i żaden diesel jej nie dorówna . Diesle mają oszczędzać ,a nie dawać przyjemność z jazdy . W mój samochód wolnossąca benzyna bez turbo przyspiesza znakomicie ,nie na VI czy XX biegu ,ale z

Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport

wolnossący benzyniak, za to po odpowiedniej redukcji biegów w benzyniaku mam dynamikę wyraźnie lepszą niż w turbodieslu, gdzie redukcja nie ma takiego potencjału. Mój punkt odniesienia to Civic 1.8VTi 169KM. > Niebede sie > przechwalal ale znam osobiscie Wlascieciela v-tech tuningu jakbys

Re: Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią o

na tym swoim dowsizingu gdzie do 1.4 bądź 1.6 pakuje i turbinę i kompresor. Ja mam poządny napęd wolnossący, pali mniej na 120% niżporównywalna turbina a dołek w zakresie 2000-4000 w stosunku do tubiny wynagradza mi wyżej. W sprintach miejskich czy autostradowych jeździ tak samo jak turbina o

Re: Turbo is back :D

potrafi zrobić porządnego, mocnego, wolnossącego silnika? ;-) Wydaje mi się że 360 KM z 3 litrów to niezły wynik. Poza tym trudniej jest zrobić taki silnik z odcięciem na 7500 obr czy nawet 8250 obr (nowe M5) i 6 albo 10 cylindrów niż tak zachwalane małe czterocylindrowe silniki Hondy

PB,ON czy LPG?

Które paliwo jest waszym zdaniem najlepsze? Które pojazdy są ekonomiczne, ekologiczne,praktyczne? Moim zdaniem najbardziej trwałe są wolnossące benzynówki a najbardziej ekonomiczne są benzynówki z LPG. Diesel to zło - takie są fakty: 1. niska kultura pracy - słynne kle kle 2. drogi w

Re: Zakup uzywanego auta - downs. vs wiekszy siln

auta. > > Ale przecież tak nie jest. To jest wyłącznie twoja imaginacja. Wszyscy tutaj tw > ierdzimy, że przesiadka ze zwykłego wolnossącego 1.4 z wtryskiem w kolektor na > 1.4 turbo direct injection whatever wiąże się z podwyższonym ryzykiem kosztowne > j awarii. Wiem że

Re: Samochód do wykończenia (dosłownie i w przeno

bruner4 napisał: > Nowy- droższy , brzydszy (jak dla mnie)- brzydszy czy ładniejszy to już kwestia gustu. > to co się od razu rzuca w oczy, ten no > wszy ma turbo, które jednak wcale dużo więcej mocy nie daje ani za bardzo nie o > bniża zużycia paliwa (przy ostrzejszej

Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu

drgach świata to TD? Nie? Więc w/g Twojego kryterium, nie są popularne i masowe, tak więc nie istnieją. ;-))) Przestań używać argumentów, które są naprawdę zabawne :-) > > To proste. Póki co osiągi auta z silnikiem atmosferycznym 1.8 169KM mi > > wystarczaja, na razie więc

Re: Dacia z etykietą "Made in Africa"

4 czy Qashqaia. Moim zdaniem lepiej mieć pod maską zwykły, czterocylindrowy wolnossący 1,6 8V 87KM niż dwucylindrowy 0,9 Multiair turbo 85 KM, czy trzycylindrowy 1,2 12V 70 KM.

Re: Golf 7 - zakonczenie .

Sam jesteś teoretyk. Trzeba było sobie nie żałować i napisac od razu, że się psują po 1, 2 czy 5 tys.:) Silniki z turbo mają lepsze osiągi od wolnossących. To żadna tajemnica. W realnych warunkach małe turbo pali tyle samo co duży wolnossak za to ma żywotność o połowę krótszą. Co w zasadzie nie ma

Re: o nie nie :-)

notmyself napisał: > Kwestię diesel vs turbo czy benzyna vs turbo już przerabialiśmy. Jest jedno > istotne ograniczenie fizyczne - dysypacja ciepła 1. Diesle też mają swoje ograniczenia - było o tym wyżej. 2. Jeżdżą już po drogach seryjne turbobenzyny o moct 200KM z litra. I nie

Re: Honda Civic Sport 140km

wolnossącym Hondy drzemie wiele więcej możliwości niż w na maxa wyżyłowanym i "zaturbionym" silniku Renault VW czy OPLA, i takie są fakty!! PZDR!!

Re: Nowa 2021 Maxima

wspomnieniem i wtedy też będziesz pisał po co Ci wybór? >silnik do dupy >brak turbo, dzięki czemu bez wycia nie pojedzie Ten silnik 3.5V6 300KM już przy 2 tys RPM ma podobny moment jak Twoje 1.8TSI+DSG, a przy 2.5tys RPM już znacznie większy... A przy 3tys RPM ma moc prawie taka jak u Ciebie maks

Re: Fenomen diesla.

tego czasu sukcesywnie poszerzają paletę turbobenzynowców. Inni producenci, kórzy oferowali najwyżej silnik 2-litrowe zmniejszają pojemność np. do 1,6 i dokładają turbo. BMW, które oferowało silniki np. wolnossące o pojemnościach 5,5 litra czy 4 litry wprowadzają zamiast nich silniki o

Re: Volvo V90 czy XC60?

przykład gdzie samochód z silnikiem wolnossącym o takie > j samej mocy czy zbliżonej przyśpiesza lepiej od doładowanego. Mowa oczywiście > o samochodach o podobnych wielkościach, masie klasie itp. > Można różnie oceniac tzw. downsizing, można wzdychać do starych v6 v8 itp, możn > a

Re: Nie ma nic nowego do kupienia. 100 tys.

Widzisz i tu są rożne zdania na ten temat. Przykładowo w Audi A3 silniki 1,8T są w dużo lepszej kondycji po kilkunastu latach eksploatacji niż wolnossące 1,8 silniki o dobrej reputacji i trwałe. Były niżej kręcone i moc zadowalała jeżdżących bez żyłowania. W turbo w zasadzie nie przekraczasz 3000

Re: Nadal nie widze odpowiedników M5 ,RS4,E63 AMG

4x4 automat 0-300 16.5 s w wersji diesel do kupienia ? Raczej nie pisz o dokładaniu turbo do V8 z RS4. Nie zdajesz sobie sprawy o jakim projekcie mówisz. W ogóle, dokładanie w rozsądny sposób doładowania do wolnossącej benzyny (diesla nawiasem mówiąć także) to jest zabawa dla zapaleńca

Re: Porażka diesli V8!

Gość portalu: E6x napisał(a): > Diesel BMW to CR2 a nie turbodoladowanie jak VW i Audi :)) Khem... Koledzy Ci juz wytłumaczyli, że coś dziwnego wypisujesz. CR to system zasilania silnika w paliwo. Diesle wolnossące (jak SDI VW) to straszne muły. Wersje z turbo są trochę lepsze (np

Re: PB,ON czy LPG?

to zło - takie są fakty: > > 1. niska kultura pracy - słynne kle kle Póki zimny i to nie zawsze po rozpędzeniu do konkretnej prędkości sytuacja się odwraca w dieslu cicho a wolnossąca benzyna wyje. Ja wolę jednak komfort przy prędkości niż na biegu jałowym, btw radio /cd gra i nie słyszę

Re: Tłumiki 11 lat bez wymiany

wszyscy zatęsknimy do wolnossących R4 o pojemności 1.6-2.0 które dawały szansę na duże przebiegi. Zobacz, Tipo ma wolnossące silniki 1.4 i 1.6 - zobacz jak się dobrze sprzedaje. Niebawem to będzie król floty

Downsizing to bullshit

Reports" porównał m.in. osiągi Forda Fusion (w Europie nazywanego Mondeo) z silnikiem 1.6 EcoBoost o mocy 173 KM z osiągami innych sedanów klasy średniej. Były to Toyota Camry, Honda Accord i Nissan Altima - wszystkie z wolnossącymi czterocylindrowymi jednostkami napędowymi o pojemności 2.4 i 2.5 l

Re: Poradźcie - co wazniejsze: moc silnika czy ma

> Bez sensu. Chcesz porównywać V8 z R4 na przykład? Nie ta masa, nie ta liga. Ta sama liga, o ile mają taką samą moc. Jeżeli do 2.0 benzyny dołożysz turbo i zwiększysz moc, to zapewne będzie lepiej przyspieszać niż bez turbo. To że silnik o większej mocy daje lepszą dynamikę, jest ogólnie

No ale czy to się buja?

wspaniałomyślnie zniesie wszelkie ograniczenia ekologiczne. Akurat nie mówię, że 1.8 TSI jest jakimś dziełem sztuki, bo nim jeżdżę. Technicznie lepsze są te 1.4 z podwójnym doładowaniem. > W Polsce kupno diesla jest wciaz ryzykowne wlasnie ze wzgledu > na "jakosc" "paliwa" i uszkadzanie

Re: Czy popieracie działania ekologów?

Obawiam się, ze będzie coraz gorzej. Spójrzcie na paletę silników dostępnych np. w najnowszych Volkswagenach. Wolnossące benzyniaki, zastępowane są turbodoładowanymi o mniejszej pojemności. W efekcie mamy zamiast silnika 1.6 102 KM - 1.2 105 KM z turbiną albo 1.4 o mocy 125 KM, a nawet 180 KM

Samochód do 65 000

Invite Octavia 1,4 TSI Astra IV 1,4 turbo (raczej 140 KM, cena niby przekracza granicę, ale promocje, targowanie się itp.) No i to w sumie tyle... Focus obecny odpada jako model schodzący, nowy, przy rozsądnych cenach pewnie byłby pierwszym wyborem, ale pojazd chciałbym nabyć jeszcze jesienią

Re: Nigdy sie chyba nie przyzwyczje...

. próbowało dotrzymać mi tempa ale wymiękali przy 180 km/h bo to auta z przeznaczeniem na miasto. Jeździłem samochodami o zakresie od F 126p do Porsche 911 Turbo S a mnóstwo kilometrów autami1,4 do 2,0 i na przykładzie benzynowych silników VW Golfa: Golf III 1,8 90 KM zapewniał niezłe osiągi i niskie zużycie

Re: MONDEO 2.5 V6 - NR 1 W KLASIE ŚREDNIEJ

w tej klasie silników (mocy) część producentów odchodzi od wolnossących V6 o poj. ok. 2,5 l. na rzecz 2.0T. w zasadzie zostały tylko mondeo V6, volvo R5 2,4, audi V6 2,4, MB V6 2,6, ale i tak wszyscy wymienieni oprócz forda mają też alternatywne silniki doładowane. w tej klasie mocy turbo

Re: Jak to jest z tymi silnikami

robia jakies takie > zdumiewajace manewry z walkami w glowicy, zmiennymi > fazami rozrzadu, 4 zaworami, jezeli zalozenie turbo czy > superchargera daje to samo albo i wiecej a koszt znacznie > nizszy. Odpowiedź jest bardzo prosta. Ten silnik w wersji 4.0 z mechaniczną sprężarką

Re: Misiu!

dałem stów > ke za świece do Polo....myślałem że do BMW części są drogie - no chyba że turbo > czy osprzęt silnika to będzie droższe niż w Polo No... w wolnossącym V8 turbo jest szczególnie drogie i awaryje. > wiesz....trudno by mi się było przestawić do dwa razy większej beemki

Re: na dyskotece

). > Turbina sprawia, że normalnie jeździ się lepiej niż wolnossącym 1,6 - 1,8, dopi > ero przy maksymalnych osiągach są niedostatki mocy. > Misiaczku czy twoje polo tyle potrafi? Masz tyle samo KM i większą pojemność si > lnika

Re: Forester 2.0 czy Honda Accord?

jeśli ma być dobre przyspieszenie i elastycznosć to forester wolnossący raczej odpada. jak chcesz elastyczność i wyprzedzanie bez wysiłku w trasie to używany foryś turbo albo z innej beczki laguna 2.0T. swoją drogą w wolnossącej benzynie 2 litry trudno oczekiwać dobrej elastycznosci 80

Re: Fenomen diesla.

oraz o FSI. A po cholerę komu turbina w aucie z silnikiem benzynowym ? Jak na razie idą w tę stronę tylko dwie firmy - VW i Renault, reszta zostaje przy silnikach wolnossących trochę większej pojemności (np. 1.8 zamiast 1.4) i to jest optymalne rozwiązanie. Tak więc możliwe awarie turbo-diesla w

Re: Jeśli nie turbobenzyna to co?

nawiązka... i tutaj naprawdę porównując te 0,5mln km zrobionego wolnossącymi i te 10tys km zrobionego doładowanymi naprawdę nie ma dla mnie drastycznej różnicy... Przykład z 1,5k rpm (przy 90-100km/h a nie 1,2 czy 1,3k rpm) dałem tylko jak określona sytuacje gdzie wolnossący silnik ma przez chwile lepsza

Re: Jeśli nie turbobenzyna to co?

Jeżeli jest to dla ciebie podstawowe zastosowanie turbo to nie kupuj uturbionych silników. Mnie jest wszystko jedno jakie mam rozwiązanie pod maską. Nie mam zafiksowanego ideolo. I nikt nie spowodował zamiany 3.0T na 1.0T. A jak na złość 1.0T jeździ lepiej niż stare wolnossące 1,6. Tak wiem 1.0T

Re: Nowe auto za 50 tysięcy złotych

wersji turbo (powie to każdy uczciwy sprzedawca Fiata). Części do Bravo są tanie, osprzęt silnika tani, spalanie 6 l benzyny przy niespiesznej jeździe jest normą. No i wbrew pozorom jest to auto niezawodne, tylko musisz wybrać odpowiedni silnik (czyli 1.4 16v, żadne tam tubo benzina czy jtd). Poza tym w

Re: Diesel kontra mróz

(to już trzecia z kolei), bo - jak sądzę - niebawem podobnie krytyczne artykuły pojawią się także na temat turbo w benzynie. Poszlaką w tej sprawie są kłopoty VW z 1.4 z turbo i kompresorem. A że dużo pali? Jak nie masz na Karaiby, to jedziesz na Mazury. Z autem powinno być podobnie. Ale u nas prawie

Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu

niknejm napisał: > 10 lat temu nikt nie marzył o osignięciu 120KM z litra pojemności (silniki > wolnossące) czy 200KM z litra (silniki doładowane) w autach seryjnych - a takie > > samochody benzynowe jeżdżą po drogach i spełniaja obecne, wyśrubowane normy > emisji

Re: Motodziennik: Zupełnie nowa "trójka"

Co ta droga redakcja krytykuje silniczki Hiundaya. Około 132 i 140KM z wolnossącego 1,6 to naprawdę niezły wynik, a i do napędu niedużego autka więcej niż wystarczający. Ciekawe jak z elastycznością i trwałością tegoż silniczka? Scirocco nad którym tak pieje redakcja ma w 1,4 TSI mniej albo

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Klemensie, wydaje mi się, że silnik nie może wiedzieć, że jest downsizingowany ;-) Napisałem natomiast wyraźnie, że jeszcze kilka lat temu w ofercie nie było zbyt wielu silników o pojemności pokroju 0.9 ; 1.0 ; 1.2 czy 1.4 z turbo. Wyraźnie widać natomiast, że teraz zastępują one starsze

Diesel - benzyna - podsumowanie

wiarygodny :). Więc tak: 1. Diesel JEST elastycznijeszy od benzyny. Chodzi o elastyczność pojmowaną jako zdolność przyspieszania przy stosunkowo niskich obrotach tzn ok 2k-3k obr/s. Jeśli weźmiemy pod uwagę typowy silnik benzynowy oraz typowego diesla (czy turbo czy tez bez) o tej samej mocy, to diesel

Re: wogóle, co to oznacza od 60-100 albo 80-120??

mocnego doładowania przy niższych. Efektem jest niemal ta sama moc przy 3k rpm co przy 4.5 rpm a pomiędzy nimi lekka górka, np 120 koni przy 3k rpm, 120 koni przy 4.5k rpm i 130 koni przy 3.8k rpm. To jest dużo lepsza i przyjemniejsza ch-ka niż możliwa do uzyskania przy silniku wolnossącym o tej samej

Re: Czy diesle są długowieczne ?? Czy to tylko mi

do diesli - zazwyczaj stare, wolnossące, były 'nie do zarżnięcia'. W nowych TD, ze względu na takie elementy jak wysokociśnieniowy wtrysk, czy turbo, trwałość już nie jest tak duża. Np. silnik 1.3 Multijet Fiata ma trwałość 250kkm (w/g producenta) Pzdr Niknejm

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

mój 1.4 TSI już bez LPG się sypie, więc pytanie, czy po zaintstalowaniu LPG będzie się psuł, jest bezzasadne ;-) - po 20 tys. wymieniono mi na gwarancji turbinę ("blokowała" się i szarpał przy przyspieszaniu) - żre olej jak dwusów (ok. 1 l na 10 tys km) - DSG szarpie i drży prz małaych

Re: Honda Civic Sport 140km

byla turbo- dziura ktora eliminuje sie teraz po przez dodanie sprezarki .I takie wlasnie silniki jak 1.4TSI maja przyszlosc a nie wysokoobrotowe . Z pojemnosci 1.6 mozna uzyskac bez zadnego naciagania 220 koni przy osiagach zuzyciu paliwa znacznie lepszych niz najlepszy nawet

Re: Impreza STI hehe

- ale można też mieć i turbo w kilku wersjach, można i 260 kone V6, można 4x4, itd itp. a tojtoj avensis jest nudny do bólu mozna mieć tylko 1.6, 1.8 albo 2.0 - te same prawie silniki co 15 lat temu w okarynie + 2.0 dyzel dobrze i tak że tojtoja nie sprzedaje tylko w białym kolorze

Re: Mercedes C 200 CGI | Za kierownicą

wolnossącego diesla 920ccm. Poniżej tej pojemności gwałtownie spada sprawność, natomiast powyżej spadek sprawności jest nieznaczny, przy poważnym wzroście momentu. Operacje z doładowaniem (turbo, czy kompresor -wsio ryba) poprawiają sprawność zaledwie w kilkunastu procentach. Wnioski są proste i porażające

Re: Volvo V90 czy XC60?

klemens1 napisał: > Facet, ty chyba w życiu nie jechałeś uturbionym - może za wyjątkiem starych die > sli. > Wolnossący to muł - to w ogóle nie jedzie. Ja mam 160 KM i w porównaniu ze 160 > KM z wolnossaka ten mój to rakieta. > A mógłbyś powiedzieć konkretnie o jakie

Re: a jednak AŚ promuje VW

Obiektywizm Auto Świata jest znany od dawna ;-) więc to mnie nie dziwi wcale, że wygrywają auta czysto niemieckie ale co do silników to mają trochę racji - dzisiejsze małe benzynówki turbo to przyszłość samochodów i juz widać że koncepcja się sprawdza, co można poradzić, że Ford czy inne

Re: Diesel - benzyna - podsumowanie

No więc: > 1. Diesel JEST elastycznijeszy od benzyny. Chodzi o elastyczność pojmowaną > jako zdolność przyspieszania przy stosunkowo niskich obrotach tzn ok 2k-3k > obr/s. Jeśli weźmiemy pod uwagę typowy silnik benzynowy oraz typowego diesla > (czy turbo czy tez bez) o tej samej

Re: o nie nie :-)

niknejm napisał: > notmyself napisał: > > > Kwestię diesel vs turbo czy benzyna vs turbo już przerabialiśmy. Jest > > jedno istotne ograniczenie fizyczne - dysypacja ciepła > > 1. Diesle też mają swoje ograniczenia - było o tym wyżej. > 2. Jeżdżą