1.4 turbo ecotec jaki wtrysk

Piotr Mokwiński

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy

Benzynowy silnik 1.4 Turbo EcoTec to jedna z popularniejszych jednostek w używanych Oplach. Wszedł do produkcji w 2010 r. Jakie problemy i awarie trapią 1.4 Turbo EcoTec? Silnik wciąż cieszy się uznaniem kierowców i mechaników, co jest jego najlepszą rekomendacją. Ma jednak też swoje bolączki.

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

W oczach polskich kierowców auta niemieckiej produkcji uchodzą za wzór wszelkich ideałów. W rzeczywistości, nie wszystkie konstrukcje są tak doskonałe jak mniemamy. Niemniej, jeśli szukamy dopracowanego silnika benzynowego z łatwością znajdziemy udaną i godną uwagi jednostkę. Oczywiście, większość z nich pochodzi sprzed ponad dekady.

Opel Corsa B, C i D - miejski, używany hit pod lupą. Szukamy pułapek i wersji-pewniaków

Wybór aut używanych w segmencie B jest ogromny. Większość modeli z powodzeniem spełnia swoją rolę, sprawnie poruszając się w ruchu miejskim, bez większego obciążania budżetu właściciela. Licząc na możliwie prostą budowę i niskie koszty części zamiennych i napraw, warto sięgać po najpopularniejsze konstrukcje. Bez wątpienia zalicza się do nich Opel Corsa B, C i D, których ceny na rynku wtórnym są bardzo atrakcyjne. Co istotne, z łatwością znajdziemy egzemplarze pochodzące z polskiej sieci sprzedaży. Przyglądamy się trzem generacjom.

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

premiery w 2010 Merivy B, Opel wprowadził do swojej oferty jednostkę 1.4 Turbo Ecotec. W krótkim czasie trafiła do wszystkich osobowych modeli marki: Astra, Insignia, Zafira, Corsa, Adam. Żeliwny, czterocylindrowy blok przykryto szesnastozaworową głowicą. Całość uzupełnia pośredni wtrysk paliwa i

Używany Opel Astra II, III i IV - opinie i awarie. Hit, ale niektóre wersje to pułapki

Używany Opel Astra II, III i IV - opinie i awarie. Hit, ale niektóre wersje to pułapki

najbezpieczniejszą inwestycją okazują się proste silniki benzynowe z rodziny EcoTec, które doskonale współpracują z instalacją LPG. Do wyboru mamy 1.2 65-75 KM, 1.4 90 KM, 1.6 75-105 KM, 1.8 116-125 KM i 2.0 136-160 KM. Topowy wariant 2.0 Turbo rozwija 170-200 KM i niezwykle rzadko występuje w przyrodzie. Ze względu

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

500-1550 litrów. Opel Astra IV - silniki. Szeroka paleta niezłych jednostek napędowych Wszystkie silniki benzynowe to udane i cenione konstrukcje z rodziny EcoTec. Najniższe koszty utrzymania, ale także mizerne osiągi zapewniają wolnossące silniki 1.4 i 1.6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - generują

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

EcoTec i skrzynia Easytronic Kolejnym rynkowym przebojem w Europie był Opel Corsa D. Czwarte wcielenie niemieckiego mieszczucha produkowano od 2006 do 2014 roku jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Atrakcyjna prezencja przyciągała do salonów nie tylko klientów flotowych. Szkoda, że Niemcy nie przyłożyli

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

centymetrów opuścić osłonę. Opel Zafira III - silniki. Jest w czym wybierać Mechanicy szczególnie polecają relatywnie proste silniki benzynowe, nadające się do konwersji na LPG. Wolnossący 1.8 z rodziny EcoTec generuje 115-140 KM, 1.4 Turbo 120-140 KM (dostępna była fabryczna wersja z LPG). Dysponują

Opel Astra IV (2009-2015) - opinie Moto.pl

Opel Astra IV (2009-2015) - opinie Moto.pl

do zasilania LPG (1.4 LPG Turbo, 140 KM), nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny 1.6 Ecotec Turbo SIDI (170 KM), nowy turbodiesel 2.0 CDTI (Bi-turbo) o mocy 195 KM, wersja sedan 4d, wersja sportowa OPC z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo SIDI o mocy 280 KM (bezpośredni wtrysk benzyny), niewielka

Opel Cascada 1.6 Turbo w polskiej ofercie

Opel Cascada 1.6 Turbo w polskiej ofercie

Trzycylindrowy silnik Opla | 1.0 SIDI Turbo Turbodoładowany 1.6 ECOTEC Direct Injection w wersji o mocy 200 KM to flagowy silnik w ofercie Cascady. Dzięki funkcji overboost rozwija on 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik zadebiutował pod

Nowy Opel Astra | Pierwsza jazda | Lekkim być

Nowy Opel Astra | Pierwsza jazda | Lekkim być

Powyżej znajdują się nowe silniki 1.4 Turbo. Bazują one na wolnossącym Ecotecu (identyczny blok silnika), ale wyposażono je w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Słabsza generuje 125 KM, mocniejsza - 150 KM. Obydwie występują równolegle z systemem Start-Stop, ale niższe spalanie okupione jest tu

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

. Cascadę Opel upodobał sobie jako model, w którym debiutują nowe jednostki napędowe. Pod maską testowanego egzemplarza pracuje benzynowy silnik 1.6 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo Ecotec, będący przedstawicielem nowej rodziny średniolitrażowych jednostek napędowych producenta z Russelsheim

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

m; 500/1550 l) sedan 4-drz. (4,66 x 1,82 x 1,50 m; 460 l) Silniki benzynowe: 1.4 Twinport (100 KM), M5 1.6 Twinport (115 KM), M5 1.4T Ecotec (120 KM), M6 1.4T Ecotec (140 KM), M6, A6 1.4T Ecotec LPG (140 KM), M6 1.6T Ecotec (180 KM), M6 1.6T SIDI (170 KM), M6, A6 2.0T Ecotec (280 KM), M6 [OPC

Astra Sports Tourer - test | Pierwsza jazda

Astra Sports Tourer - test | Pierwsza jazda

sportowych osiągów, ale możliwość sprawnego wyprzedzania na trasie i jazdy w ruchu miejskim. Silnik ten zapewnia bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 10 sekund. 1.4 turbo 140 KM pojawił się zaś w Astrze po raz pierwszy, zstąpił wcześniejszą jednostkę o pojemności