1.4 turbo ecotec jaki wtrysk

Piotr Mokwiński

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

W oczach polskich kierowców auta niemieckiej produkcji uchodzą za wzór wszelkich ideałów. W rzeczywistości, nie wszystkie konstrukcje są tak doskonałe jak mniemamy. Niemniej, jeśli szukamy dopracowanego silnika benzynowego z łatwością znajdziemy udaną i godną uwagi jednostkę. Oczywiście, większość z nich pochodzi sprzed ponad dekady.

Opel Astra IV i Opel Astra V. Wady i zalety używanych bestsellerów. Hit czy kit?

To od lat ścisła czołówka pośród aut sprowadzanych z Zachodniej Europy. Polubiliśmy Astrę między innymi za to, że przez wiele lat była produkowana w Gliwicach. Czwarta i piąta generacja to jeszcze autorskie dzieło Niemców. Najnowsze, szóste wcielenie bazuje już na technologii francuskiej koncernu Stellantis.

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy

Benzynowy silnik 1.4 Turbo EcoTec to jedna z popularniejszych jednostek w używanych Oplach. Wszedł do produkcji w 2010 r. Jakie problemy i awarie trapią 1.4 Turbo EcoTec? Silnik wciąż cieszy się uznaniem kierowców i mechaników, co jest jego najlepszą rekomendacją. Ma jednak też swoje bolączki.

Pięć silników-pewniaków z Niemiec. Wybieramy niezniszczalne i tanie benzyny

Pięć silników-pewniaków z Niemiec. Wybieramy niezniszczalne i tanie benzyny

niektórzy producenci wciąż potrafią opracować trwały i godny polecenia produkt. W 2010 w ofercie Opla pojawiła się jednostka 1.4 Turbo EcoTec. Czterocylindrowy motor trafił pod maskę Merivy, Zafiry, Astry i Insigni. Na polskim rynku oferowano także wariant z fabryczną instalacją gazową, co tylko potwierdza

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

cenione konstrukcje z rodziny EcoTec. Najniższe koszty utrzymania, ale także mizerne osiągi zapewniają wolnossące silniki 1.4 i 1.6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - generują 100 i 115 KM. Równie dobrze z instalacjami gazowymi współpracuje (oferowana także z seryjną instalacją LPG) jednostka 1.4 Turbo

Bez straszenia. Najlepsze silniki z Niemiec w używanych samochodach, których szukamy

Bez straszenia. Najlepsze silniki z Niemiec w używanych samochodach, których szukamy

zauważalnie nierówną pracą. Odwdzięcza się za to niskim spalaniem. Opel – 1.4 Turbo Wbrew pozorom, także w czasach nowoczesnych, doładowanych silników niektórzy producenci wciąż potrafią opracować trwały i godny polecenia produkt. W 2010 w ofercie Opla pojawiła się jednostka 1.4 Turbo EcoTec

Niemiecka klasa średnia za 50 tys. zł. VW, Opel i marki premium. Jednego z nich unikaj

Niemiecka klasa średnia za 50 tys. zł. VW, Opel i marki premium. Jednego z nich unikaj

między czterocylindrowymi 1.4 TSI 125-150 KM, 1.8 TSI 180 KM i 2.0 TSI 190-280 KM. Wyposażono je w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę i tym razem wyraźnie poprawiony napęd rozrządu ze względnie tanim w wymianie paskiem (koszt operacji to około 1000 złotych). Po liftingu w 2018, w katalogu pojawił

Małe, a dobre. Tych silników nie musimy się przesadnie obawiać

Małe, a dobre. Tych silników nie musimy się przesadnie obawiać

kategorii. Bez większych problemów wytrzymuje przebiegi rzędu 200-250 tysięcy kilometrów. Przy odpowiednim serwisie, ryzyko poważnych awarii jest niewielkie. Koszty serwisu nie drenują przesadnie kieszeni użytkownika. 1.4 Turbo EcoTec – Opel Jednostka zadebiutowała w 2010 i w pierwszej kolejności

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

– 1792 l. Mechanicy szczególnie polecają relatywnie proste silniki benzynowe, nadające się do konwersji na LPG. Wolnossący 1.8 z rodziny EcoTec generuje 115-140 KM, 1.4 Turbo 120-140 KM (dostępna była fabryczna wersja z LPG). Dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz dość tanim rozrządem z

Czy wciąż da się kupić auto za jedną średnią pensję? Sprawdzamy. "Nie tylko graty"

Czy wciąż da się kupić auto za jedną średnią pensję? Sprawdzamy. "Nie tylko graty"

przestrzeni dla dwóch dorosłych i dużego psa. Gama silników benzynowych składa się z czterocylindrowych, wolnossących jednostek wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Łańcuch występuje w najmniejszym motorze. Do wyboru mamy 1.2, 1.4, 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 54-70, 75-100, 105, 115

Używane pewniaki za 70 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał auta na różne okazje. Od A3 po Sorento

Używane pewniaki za 70 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał auta na różne okazje. Od A3 po Sorento

relatywnie proste silniki benzynowe, nadające się do konwersji na LPG. Wolnossący 1.8 z rodziny EcoTec generuje 115-140 KM, 1.4 Turbo 120-140 KM (dostępna była fabryczna wersja z LPG). Dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz tanim rozrządem z paskiem. Wprowadzony po liftingu silnik 1.6 SID o mocy 170

Opel Astra V vs. Renault Megane IV. Kuszą dobrą ceną, a czym straszą? Opinie i awarie

Opel Astra V vs. Renault Megane IV. Kuszą dobrą ceną, a czym straszą? Opinie i awarie

warto postawić? Wszystkie silniki benzynowe to niezłe i cenione konstrukcje z rodziny EcoTec. Najniższe koszty utrzymania, ale także mizerne osiągi zapewniają wolnossące silniki 1.4 z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocy 100 KM. Nierzadko spotkamy ją na rynku wtórnym z zasilaniem gazem. Nieźle też z

Używany Opel Astra IV (2009-2020) - blaski i cienie kompaktowej gwiazdy

Używany Opel Astra IV (2009-2020) - blaski i cienie kompaktowej gwiazdy

dobre recenzje zbiera silnik 1.4 Turbo ECOTEC, który w zależności od programu oferował moc 120 lub 140 KM (występuje również wersja 1.6 T o mocy 180 KM). Ze względu na zastosowanie pośredniego wtrysku paliwa jest to bardzo dobra propozycja dla osób zainteresowanych założeniem instalacji LPG, co zauważył

Jakie auto kupić za 30 tys. zł? Propozycje z różnych segmentów: m.in. Miata, E90 i RAV4

Jakie auto kupić za 30 tys. zł? Propozycje z różnych segmentów: m.in. Miata, E90 i RAV4

. Peugeot 508 I Zaczynamy od auta średniej klasy znad Sekwany. W katalogu Peugeota warto zainteresować się średniej klasy 508. Model był produkowany od 2010 do 2018 jako sedan i kombi (515-560 litrów pojemności bagażnika). Auto zastąpiło nie tylko model 407, ale również w pewnym stopniu limuzynę segmentu E

Osiem miejskich aut idealnych do LPG. Nasz budżet to 20 tysięcy zł

Osiem miejskich aut idealnych do LPG. Nasz budżet to 20 tysięcy zł

tempomat. Koreańczycy postawili na proste, wolnossące silniki z wtryskiem wielopunktowym – 1.25 85 KM, 1.4 109 i 1.6 126 KM. Każdy z nich zapewnia niskie koszty bieżącej obsługi i dobrą trwałość. Najmniejszy sprawdzi się jedynie w mieście. Renault Clio IV Kolejną sprawdzoną francuską propozycją jest

Czas na pierwszy samochód? Podpowiadamy, co kupić za około 10 tysięcy zł

Czas na pierwszy samochód? Podpowiadamy, co kupić za około 10 tysięcy zł

benzynowych składa się z czterocylindrowych, wolnossących jednostek wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Łańcuch występuje w najmniejszym motorze. Do wyboru mamy 1.2, 1.4, 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 54-70, 75-100, 105, 115 KM. Na szczycie gamy plasuje się doładowany 1.8 Turbo 150-180

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

premiery w 2010 Merivy B, Opel wprowadził do swojej oferty jednostkę 1.4 Turbo Ecotec. W krótkim czasie trafiła do wszystkich osobowych modeli marki: Astra, Insignia, Zafira, Corsa, Adam. Żeliwny, czterocylindrowy blok przykryto szesnastozaworową głowicą. Całość uzupełnia pośredni wtrysk paliwa i

90 tys. zł wystarczy na prawie nowy wóz. Pewne i z małym przebiegiem. Od A5 po RAV4

90 tys. zł wystarczy na prawie nowy wóz. Pewne i z małym przebiegiem. Od A5 po RAV4

mieści 370, zaś po złożeniu oparcia 1210 litrów. W kombi sytuacja jest lepsza – od 540 do 1630 l. Wszystkie silniki benzynowe to niezłe i cenione konstrukcje z rodziny EcoTec. Najniższe koszty utrzymania, ale także mizerne osiągi zapewniają wolnossące silniki 1.4 z wielopunktowym wtryskiem paliwa i

Samochody na dojazdy do pracy. Szukamy aut za pięć tysięcy złotych. Jest ich sporo

Samochody na dojazdy do pracy. Szukamy aut za pięć tysięcy złotych. Jest ich sporo

ciasno. Plastiki są twarde, ale wytrzymałe i należycie spasowane. W niektórych egzemplarzach możemy liczyć na klimatyzację, szyberdach, komputer pokładowy, ABS czy radio. Po latach, bezpiecznym wyborem są wersje benzynowe z pośrednim wtryskiem paliwa – 1.0, 1.2, 1.4 i 2.0 o mocy 50, 54-64, 60-101 i

Opel Corsa B, C i D - miejski, używany hit pod lupą. Szukamy pułapek i wersji-pewniaków

Opel Corsa B, C i D - miejski, używany hit pod lupą. Szukamy pułapek i wersji-pewniaków

sztukę. Rzecz jasna, dużo mniejszych nakładów serwisowych wymagają wolnossące benzyniaki – 1.0, 1.2 i 1.4 o mocy 60-65 KM, 69-86 KM i 90 KM. Wyposażone są w prosty, wielopunktowy wtrysk paliwa. Znacznie więcej oferują wersje doładowane. To 1.4 Turbo 120 KM oraz 1.6 Turbo 150-192 KM (GSI i OPC). W

Używany Opel Astra II, III i IV - opinie i awarie. Hit, ale niektóre wersje to pułapki

Używany Opel Astra II, III i IV - opinie i awarie. Hit, ale niektóre wersje to pułapki

najbezpieczniejszą inwestycją okazują się proste silniki benzynowe z rodziny EcoTec, które doskonale współpracują z instalacją LPG. Do wyboru mamy 1.2 65-75 KM, 1.4 90 KM, 1.6 75-105 KM, 1.8 116-125 KM i 2.0 136-160 KM. Topowy wariant 2.0 Turbo rozwija 170-200 KM i niezwykle rzadko występuje w przyrodzie. Ze względu

Rodzinne kombi za 15-18 tysięcy złotych. Czy da się jeszcze znaleźć rozsądne auto?

Rodzinne kombi za 15-18 tysięcy złotych. Czy da się jeszcze znaleźć rozsądne auto?

fotele, skórzaną tapicerkę, niezłe nagłośnienie i skrętne reflektory ksenonowe. Szukając niskich kosztów serwisowania warto skupić się na silnikach benzynowych z rodziny Ecotec. Potrafią zużyć trochę oleju, ale to trwałe konstrukcje. Na liście są 1.8 122-140 KM, 2.2 147 KM i 2.0 Turbo 175 KM. Jeśli

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

500-1550 litrów. Opel Astra IV - silniki. Szeroka paleta niezłych jednostek napędowych Wszystkie silniki benzynowe to udane i cenione konstrukcje z rodziny EcoTec. Najniższe koszty utrzymania, ale także mizerne osiągi zapewniają wolnossące silniki 1.4 i 1.6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - generują

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

EcoTec i skrzynia Easytronic Kolejnym rynkowym przebojem w Europie był Opel Corsa D. Czwarte wcielenie niemieckiego mieszczucha produkowano od 2006 do 2014 roku jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Atrakcyjna prezencja przyciągała do salonów nie tylko klientów flotowych. Szkoda, że Niemcy nie przyłożyli

Opel Astra IV (2009-2015) - opinie Moto.pl

do zasilania LPG (1.4 LPG Turbo, 140 KM), nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny 1.6 Ecotec Turbo SIDI (170 KM), nowy turbodiesel 2.0 CDTI (Bi-turbo) o mocy 195 KM, wersja sedan 4d, wersja sportowa OPC z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo SIDI o mocy 280 KM (bezpośredni wtrysk benzyny), niewielka

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

centymetrów opuścić osłonę. Opel Zafira III - silniki. Jest w czym wybierać Mechanicy szczególnie polecają relatywnie proste silniki benzynowe, nadające się do konwersji na LPG. Wolnossący 1.8 z rodziny EcoTec generuje 115-140 KM, 1.4 Turbo 120-140 KM (dostępna była fabryczna wersja z LPG). Dysponują

Opel Cascada 1.6 Turbo w polskiej ofercie

Trzycylindrowy silnik Opla | 1.0 SIDI Turbo Turbodoładowany 1.6 ECOTEC Direct Injection w wersji o mocy 200 KM to flagowy silnik w ofercie Cascady. Dzięki funkcji overboost rozwija on 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik zadebiutował pod

Nowy Opel Astra | Pierwsza jazda | Lekkim być

Powyżej znajdują się nowe silniki 1.4 Turbo. Bazują one na wolnossącym Ecotecu (identyczny blok silnika), ale wyposażono je w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Słabsza generuje 125 KM, mocniejsza - 150 KM. Obydwie występują równolegle z systemem Start-Stop, ale niższe spalanie okupione jest tu

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

. Cascadę Opel upodobał sobie jako model, w którym debiutują nowe jednostki napędowe. Pod maską testowanego egzemplarza pracuje benzynowy silnik 1.6 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo Ecotec, będący przedstawicielem nowej rodziny średniolitrażowych jednostek napędowych producenta z Russelsheim

Co oferuje rynek w segmencie C?

m; 500/1550 l) sedan 4-drz. (4,66 x 1,82 x 1,50 m; 460 l) Silniki benzynowe: 1.4 Twinport (100 KM), M5 1.6 Twinport (115 KM), M5 1.4T Ecotec (120 KM), M6 1.4T Ecotec (140 KM), M6, A6 1.4T Ecotec LPG (140 KM), M6 1.6T Ecotec (180 KM), M6 1.6T SIDI (170 KM), M6, A6 2.0T Ecotec (280 KM), M6 [OPC

Astra Sports Tourer - test | Pierwsza jazda

sportowych osiągów, ale możliwość sprawnego wyprzedzania na trasie i jazdy w ruchu miejskim. Silnik ten zapewnia bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 10 sekund. 1.4 turbo 140 KM pojawił się zaś w Astrze po raz pierwszy, zstąpił wcześniejszą jednostkę o pojemności