1.4 turbo ecotec rozrząd

Piotr Mokwiński

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy

Benzynowy silnik 1.4 Turbo EcoTec to jedna z popularniejszych jednostek w używanych Oplach. Wszedł do produkcji w 2010 r. Jakie problemy i awarie trapią 1.4 Turbo EcoTec? Silnik wciąż cieszy się uznaniem kierowców i mechaników, co jest jego najlepszą rekomendacją. Ma jednak też swoje bolączki.

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

W oczach polskich kierowców auta niemieckiej produkcji uchodzą za wzór wszelkich ideałów. W rzeczywistości, nie wszystkie konstrukcje są tak doskonałe jak mniemamy. Niemniej, jeśli szukamy dopracowanego silnika benzynowego z łatwością znajdziemy udaną i godną uwagi jednostkę. Oczywiście, większość z nich pochodzi sprzed ponad dekady.

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

Czasy wolnossących, nieskomplikowanych silników benzynowych odeszły już w niepamięć. Obecnie w salonach znajdziemy już niemal wyłącznie turbodoładowane jednostki napędowe o niewielkiej pojemności skokowej. Podobna rewolucja powoli zachodzi wśród używanych. Sprawdzamy, które dostępne na rynku propozycje warte są zainteresowania.

Używany Opel Astra II, III i IV - opinie i awarie. Hit, ale niektóre wersje to pułapki

Używany Opel Astra II, III i IV - opinie i awarie. Hit, ale niektóre wersje to pułapki

najbezpieczniejszą inwestycją okazują się proste silniki benzynowe z rodziny EcoTec, które doskonale współpracują z instalacją LPG. Do wyboru mamy 1.2 65-75 KM, 1.4 90 KM, 1.6 75-105 KM, 1.8 116-125 KM i 2.0 136-160 KM. Topowy wariant 2.0 Turbo rozwija 170-200 KM i niezwykle rzadko występuje w przyrodzie. Ze względu

Opel Corsa B, C i D - miejski, używany hit pod lupą. Szukamy pułapek i wersji-pewniaków

Opel Corsa B, C i D - miejski, używany hit pod lupą. Szukamy pułapek i wersji-pewniaków

sztukę. Rzecz jasna, dużo mniejszych nakładów serwisowych wymagają wolnossące benzyniaki – 1.0, 1.2 i 1.4 o mocy 60-65 KM, 69-86 KM i 90 KM. Wyposażone są w prosty, wielopunktowy wtrysk paliwa. Znacznie więcej oferują wersje doładowane. To 1.4 Turbo 120 KM oraz 1.6 Turbo 150-192 KM (GSI i OPC). W

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

wytrzymałość oscyluje wokół 100-150 tysięcy kilometrów. Wiele problemów generuje też elektryka i łańcuchy rozrządu często poddające się już pod 50 tysiącach kilometrów. Jeśli trafimy za zadbaną i dobrze serwisowaną sztukę, można zaryzykować. Skoda Fabia II 1.2 TSI Od 2007 do 2014 roku produkowana była druga

Używane Opel Astra II vs. VW Golf IV - opinie. Bestsellerowe kompakty za jedną wypłatę

Używane Opel Astra II vs. VW Golf IV - opinie. Bestsellerowe kompakty za jedną wypłatę

większości awarii kosztuje kilkaset zł. Nadmierne spalanie oleju silnikowego jest częstą przywarą jednostek Opla. Tutaj pozostaje nam tylko bieżące wyrównywanie poziomu. Do wyboru mamy jednostki 1.2, 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 o mocy 65-75, 90, 75-103, 116-125 i 136 KM. Topowy wariant 2.0 Turbo rozwija 170-200 KM i

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

100 i 115 KM. Równie dobrze z instalacjami gazowymi współpracuje (oferowana także z seryjną instalacją LPG) jednostka 1.4 Turbo 120-140 KM. Wyposażono ją w turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat i tani w wymianie pasek rozrządu (800 złotych). Zapał silnika skutecznie ogranicza wysoka masa auta

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

centymetrów opuścić osłonę. Opel Zafira III - silniki. Jest w czym wybierać Mechanicy szczególnie polecają relatywnie proste silniki benzynowe, nadające się do konwersji na LPG. Wolnossący 1.8 z rodziny EcoTec generuje 115-140 KM, 1.4 Turbo 120-140 KM (dostępna była fabryczna wersja z LPG). Dysponują

Opel Astra OPC

450 marek) Astrę przygotowaną przez Opel Performance Center. Lepsze osiągi to zasługa modyfikacji tego samego silnika (Ecotec X20XEV), któremu wyjęto wałek wyrównoważający, zafundowano inny wydech i ostrzejsze wałki rozrządu. W zamian za niższą kulturę pracy oferował wyższe obroty i 14 dodatkowych

Re: Wady i zalety Seata IBIZY 1.9 TDi 110 KM

Gość portalu: Ryszard napisał(a): > Tylko nie pokus sie na nowa astre z 2,0 turbo di ecotec od opla. Ten silnik to > jest jedna wielka pomylka. Potrafi facet nowym wozem przyjechac na pierwszy > przeglad bez kropli oleju . We francji juz kilka razy powazne pisma samochodowe >