1.5 dci budowa silnika

Arek Kwiecień

Używany Nissan Qashqai II (2013-2021) - nowoczesny... nomada w opinii kierowców

Używany Nissan Qashqai II (2013-2021) - nowoczesny... nomada w opinii kierowców

Ogromna popularność, jaką cieszył się (mimo licznych wad i niedoróbek) Nissan Qashqai pierwszej generacji (ponad 2 miliony sprzedanych egzemplarzy), rozbudziła w Europie boom na crossovery, a także spore oczekiwania względem drugiej odsłony japońsko-francuskiego bestsellera. Producent wyciągnął wnioski i poprawił konstrukcję samochodu, ale nie ustrzegł się kilku niedoróbek. Sprawdzamy, co się psuje w Qashqaiu II i jakie krążą na jego temat opinie.

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Udział wariantów wysokoprężnych w nowych autach, jeszcze kilka lat temu przekraczał 50 procent, a w niektórych segmentach dochodził do 80 proc. Teraz trend jest wyraźnie spadkowy, co wcale nie oznacza, że jego siła maleje. O jego popularności przekonamy się wertując rynek wtórny. W wielu modelach wciąż osiąga parametr dominujący. Wobec tego, postanowiliśmy przedstawić Wam najciekawsze propozycje.

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie.

Crossovery nie tylko do miasta. Ciekawe propozycje za 50 tysięcy złotych

Crossovery nie tylko do miasta. Ciekawe propozycje za 50 tysięcy złotych

1.5 dCi o mocy 90-110 KM. Każda z jednostek jest godna uwagi, choć podstawowa sprawdzi się wyłącznie w mieście. Fiat 500X Po przejęciu Jeepa przez Fiata, Włosi dostali dostęp do ogromnego doświadczenia amerykańskiej marki w budowie uterenowionych pojazdów. Bazując na niewielkim modelu Renegade

Litera F nie kojarzy się zbyt dobrze, ale te auta to pewniaki i w dobrej cenie!

1.0 Ecoboost 100-125 KM, 1.5/1.6 Ecoboost 150-182 KM, 2.0 Ecoboost 250 KM (wersja ST) i topowy silnik z Focusa RS - 2.3 Ecoboost 350 KM. Motory okazują się wystarczająco dynamiczne i dość oszczędne przy spokojnej jeździe. Co jednak istotne, specjaliści nie zgłaszają poważnych bolączek. Zdarzają się

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

naprawy mogą być wyższe od zakupu używanego silnika, choć jest to rozwiązanie dość ryzykowne. Oprócz tego mogą pojawić się awarie układu zasilania, czy doładowania. Okres występowania problemów: od 2001 roku. Modele w których montowany był/jest silnik 1.5 dCi: Renault: Twingo, Clio, Thalia, Modus

Dobry SUV z 4x4 za 30 tys. zł. Zaskakująco długa lista - od Hondy i Mazdy po premium

Dobry SUV z 4x4 za 30 tys. zł. Zaskakująco długa lista - od Hondy i Mazdy po premium

, komputer pokładowy, tapicerkę z ekoskóry, dołączany napęd 4x4 i stalowe progi oraz osłony zderzaków. Dacia mocno trzyma cenę, zatem 30 tysięcy złotych pozwoli na kupno egzemplarza z początkowego okresu produkcji z silnikiem benzynowym 1.6 110 KM lub oszczędnym dieslem 1.5 dCi o mocy 107-110 KM. A może coś

Renault Clio IV vs Mazda 2 II. Świetna cena, ale czy warto kupić? Awarie i najlepsze wersje

Renault Clio IV vs Mazda 2 II. Świetna cena, ale czy warto kupić? Awarie i najlepsze wersje

nikłego zużycia oleju napędowego jest czterocylindrowy 1.5 dCi generujący zależnie od wersji 75-90 KM. Do użytku dostajemy bezpośredni wtrysk paliwa common-rail, turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat (regeneracja 1500 złotych, a wtryskiwaczy 600 złotych sztuka), pasek rozrządu i filtr cząstek

Dobry, używany SUV z 4x4 do 30 tys. zł? Mamy osiem propozycji z różnych segmentów

Dobry, używany SUV z 4x4 do 30 tys. zł? Mamy osiem propozycji z różnych segmentów

sterowane szyby, komputer pokładowy, tapicerkę z ekoskóry, dołączany napęd 4x4 i stalowe progi oraz osłony zderzaków. Dacia mocno trzyma cenę, zatem 30 tysięcy złotych pozwoli na kupno egzemplarza z początkowego okresu produkcji z silnikiem benzynowym 1.6 110 KM lub oszczędnym dieslem 1.5 dCi o mocy 107-110

Opinie Moto.pl: Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. Renault Koleos 2.0 dCi. Diesel jeszcze nie umarł

Opinie Moto.pl: Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. Renault Koleos 2.0 dCi. Diesel jeszcze nie umarł

TDI vs. Renault Koleos 2.0 dCi - ceny. Ile kosztują?  Auta mocno podrożały w ostatnich miesiącach. O ile jeszcze kilkanaście miesięcy temu mogliśmy kupić Kodiaqa 1.5 TSI 150 KM w bazowej wersji za niewiele ponad 110 tysięcy zł, o tyle teraz taki sam model wyceniany jest na 141 500 zł 150-konny

Opinie Moto.pl: Renault Koleos 2.0 dCi vs. Seat Tarraco 2.0 TDI. SUV-y na długie podróże

Opinie Moto.pl: Renault Koleos 2.0 dCi vs. Seat Tarraco 2.0 TDI. SUV-y na długie podróże

, Seat ma znacznie więcej ostrych linii i dynamicznych przetłoczeń. Renault Koleos 2.0 dCi - silnik. Spokojny i komfortowy Pod maską Koleosa pracuje najmocniejsza jednostka wysokoprężna w gamie. To 2-litrowy, francuski diesel o mocy 190 koni mechanicznych. Ma 380 Nm przy 2000 obr./min przekazywanych na

Nissan Qashqai II vs Kia Sportage IV. Używane bestsellery kuszą dobrą ceną. Warto?

Nissan Qashqai II vs Kia Sportage IV. Używane bestsellery kuszą dobrą ceną. Warto?

sens ekonomiczny montażu instalacji gazowej. Przy przebiegu rzędu 100-150 tysięcy kilometrów, mniejszy motor wykazuje zwiększony apetyt na olej. W tym o większej pojemności pojawiają się wycieki środka smarnego. Propozycją dla oszczędnych są diesle 1.5 i 1.6 dCi generujące 110 i 131 KM. Są to

Kupujemy używane: Nissan Qashqai I - opinie, niezawodność, najlepsze silniki

Kupujemy używane: Nissan Qashqai I - opinie, niezawodność, najlepsze silniki

Kierowcy preferujący diesle mają do wyboru 1.5 i 2.0 dCi o mocy 106-110 i 150 KM. Niestety, mechanicy zgodnie odradzają zakup słabszego silnika ze względu na mnogość problemów z nim związanych. Warto zwrócić uwagę jedynie na egzemplarze z niewielkim przebiegiem i pełną dokumentacją serwisową. 2.0 dCi

Kupujemy używane - Peugeot 308 II vs. Renault Megane III - tańsza alternatywa dla niemieckich bestsellerów

Kupujemy używane - Peugeot 308 II vs. Renault Megane III - tańsza alternatywa dla niemieckich bestsellerów

wysokoprężne. Niewielki apetyt na olej napędowy zdradza doskonale znany silnik 1.6 HDI generujący 92-120 KM. Nieco więcej zużywa zdecydowanie mocniejszy 2.0 HDI o mocy 150-181 KM. W 2018 roku paletę uzupełnił diesel 1.5 HDI o mocy 130 KM. Wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i turbosprężarkę o

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

, Dacii i Nissana - finalnie silnik trafiał także pod maskę kompaktowego Megane czy Laguny III. Podobnie jak w innych konkurencyjnych konstrukcjach, bazowe odmiany 1.5 dCi wyposażono w prostą turbosprężarkę ze stałą geometrią łopat (regeneracja 900 złotych), mocniejsze ze zmienną geometrią (1500 złotych

Opinie Moto.pl: Renault Kangoo VAN z zabudową Sortimo - narzędzie w rękach serwisanta

Opinie Moto.pl: Renault Kangoo VAN z zabudową Sortimo - narzędzie w rękach serwisanta

problem, ale o tym w dalszej części testu. Renault Kangoo VAN z zabudową Sortimo – wrażenia z jazdy Pod maską Renault Kangoo znalazł się silnik diesla z oznaczeniem 1.5 Blue dCi 95. Generuje on 95 KM mocy i 260 Nm momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią manualną, które

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

1.5 dCi 85-110 KM mechanicy polecają wyłącznie, jeśli znajdziemy egzemplarz z pewną historią serwisową. Znacznie mniejszym ryzykiem obarczony jest zakup bardziej dopracowanego silnika 2.0 dCi 150-160 KM łączonego z sześciostopniową przekładnią manualną. Sumiennie serwisowany nie sprawia problemów

Jak często wymieniać olej silnikowy?

Jak często wymieniać olej silnikowy?

obrócenia panewek już po 100 tysiącach kilometrów. Podobny los spotkał 1.5 dCi tego samego producenta. Auta eksploatowane w firmach pod „ciężką” nogą pracownika wymagały generalnego remontu już po 50-80 tysiącach. Wyjściem z patowej sytuacji był serwis olejowy co 8-12 tysięcy kilometrów. Uważać

Kupujemy używane: Nissan Juke I - opinie, awarie, najlepsze wersje. To wciąż jeden z najciekawszych crossoverów

Kupujemy używane: Nissan Juke I - opinie, awarie, najlepsze wersje. To wciąż jeden z najciekawszych crossoverów

Juke - silniki diesla. Którego diesla wybrać? Ciekawą propozycją jest również jedyny diesel w gamie. 1.5 dCi generuje 110 KM i 240 Nm. Sprawdza się zwłaszcza w dalszych podróżach, gdzie potrafi zaskoczyć ascetycznym charakterem – uzyskanie średniego spalania poniżej 4,5 litra na 100 km nie

Funkcjonalne minivany za 20 tysięcy złotych

Funkcjonalne minivany za 20 tysięcy złotych

nawet dotykowy ekran z nawigacją i kamerą cofania. Pod maskę Dacii w pierwszych latach produkcji trafiały sprawdzone silniki z palety Renault. W codziennym użytkowaniu najmniej trudności sprawia benzynowa jednostka 1.6 o mocy 82 KM, bądź 90-110-konny diesel 1.5 dCi. Renault Espace IV 20 tysięcy złotych

Kupujemy używane: Nissan Juke kontra Kia Soul I. Odważne spojrzenie na crossovera

Kupujemy używane: Nissan Juke kontra Kia Soul I. Odważne spojrzenie na crossovera

? Ciekawą propozycją jest również jedyny diesel w gamie. 1.5 dCi generuje 110 KM i 240 Nm. Sprawdza się zwłaszcza w dalszych podróżach, gdzie potrafi zaskoczyć ascetycznym charakterem – uzyskanie średniego spalania poniżej 4,5 litra na 100 km nie stanowi większego wyzwania. Specjaliści sugerują

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

) kombi 5-drz. (4,32 x 1,82 x 1,62 m; 408/1570 l) [4x4] Silniki benzynowe: 1.6 (105 KM), M5 1.6 LPG (105 KM), M5 1.2 Tce (125 KM), M6 1.6 (105 KM), M6 [4x4] Silniki wysokoprężne: 1.5 dCi (90 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 [4x4] Wersje wyposażenia: Duster Ambiance

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

produktu ? dane dostarcza: Silniki wysokoprężne mają opinie wytrzymałych i długowiecznych. Mały Diesel Renault pokazuje, że może być zupełnie inaczej. Zaprezentowany w 2001 roku 1.5 dCi (K9K) znalazł zastosowanie w większości niedużych modeli Renault, Dacii, ale też w kilku modelach Nissana

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

ze skórzaną tapicerką i panoramicznym oknem dachowym. Wśród diesli polecić możemy jedynie wprowadzonego pod koniec produkcji 2.0 dCI o mocy 150 KM. Pozostałe są zbyt kłopotliwe. Silniki benzynowe 1.6, 2.0 i 2.0 Turbo nie sprawiają problemów (110, 134 i 163 KM). Rozsądny egzemplarz wiąże się z

Raport specjalny: Superdiesle

początek produkcji: 2003 rok (w 2005 roku do produkcji wejdzie wersja 90 KM z turbosprężarką o zmiennej geometrii.) opinia auto+ Jednostka o nowoczesnej budowie z czterema zaworami na cylinder i wielofazowym wtryskiem Multijet. Silnik bardzo chętnie

Renault Modus 1.4 16V 98 KM

. Prócz niej do budowy Modusa przydało się także przednie i tylne zawieszenie, pedały, kolumna kierownicza, silniki i niektóre elementy wyposażenia. Krągłości błotników i przetłoczeń maski, z których wyrastają światła zadaszone łukami migaczy, przypominają Twingo z jego żabimi

Konfrontacje: Renault Modus 1.4 16V Confort Authentique 98 KM/Fiat Idea 1.4i 16V Active 95 KM/Opel Meriva 1.4 16V

trafi do następcy Clio. Prócz niej do budowy Modusa przydało się także przednie i tylne zawieszenie, pedały, kolumna kierownicza, silniki i niektóre elementy wyposażenia. Krągłości błotników i przetłoczeń maski, z których wyrastają światła zadaszone łukami migaczy

Re: Renault Megan 1,5 dci -opinie

daria.1 napisała: > Witam > Potrzebujemy pilnie auta ,nie jesteśmy fanami francuzów,raczej omijamy renaulta > ze wzgledu na złe doświadczenia z Laguna II ale ceny Megana 1,5 dci powalą in > ne auta -są atrakcyjne a silnik bardzo mało pali . Auto tanie, ale jak Ci

Re: Laguna II - bublowaty silnik 2,2dCi

dzięki za zainteresowanie, dziś powiadamiam Deckar iż zakładam sprawę o aruszenie Art 560 i 566 K.C.Sądzę iż sposób postępo3waniawywodzi się z RENAULT Polska. Zadałem im pytania na które nie umieją lub nie chcą odpowiedzieć: 1. Kto generuje zyski koncernowi RENAULT? Czyżby to był klient? 2

Re: kilo i KILO

Nawet nie chce mi się czytać tego twojego bełkotu bo ciągle piszesz to samo. Pewnie w autach niemieckich albo japońskich czujników nie ma co?Tam to pewnie silnik konstrukcyjnie odpowiada budowie tego z Poloneza czyli prosty jak budowa cepa?Mam znajomego ma Primerę z silnikiem 1.9dci powiedział tak

Re: Do kierowców P.Partnera, R. Kangoo, C. Berlig

Renault Kangoo z silnikiem 1.5 dci będzie niesamowicie oszczędnym autkiem. U nas w firmie budowlanej kilka takich śmiga już z przebiegiem 200 - 300 tys. km. po wertepach, drogach dojazdowych na budowy. Polecam. Jak widać po wypowiedziach poprzedników, na tym forum rzadko można otrzymać rzetelną i

Re: Auto dla mamy : )

piłą mechaniczną,to do bagażnika wlezą(znaczy się ty je wrzucisz) trzy zmasakrowane ciała,szpadel i kanister z benzyną do piły.Dla mnie Thalia jest godna uwagi najbardziej z silnikami(kolejność nieprzypadkowa):1.5 dCi (zadziwia dynamiką,pije tyle,co dziecko w Afryce(ojjj,ale mnie nosi...),1

Toyota Land Cruiser vs. Nissan Navara

. Ponieważ od jakiegoś czasu toyota jest w serwisie od ok. 3 tys km - jeżdżę wspomnianym nissanem. Porównywane samochody: Toyota Land Cruiser LC120 3.0 D4D 2003 i Nissan Navara 2.5DCi 2009 1. Silniki, przeniesienie napędu i zawieszenie. Silnik Toyoty 3.0 D4D wraz z czterobiegowym automatem jest

Re: Paryż 2010 | Nowa twarz Laguny

na żadnego Golfa 1,6 z szybkami na korbki bo to tylko mogłem kupić z VW za taką samą cenę. Scenic więc zostanie dopóki będzie jeździł przynajmniej na zakupy i dojazdy do pracy oraz jako "dostawczak" przy budowie którą to rolę pełni ostatnie 3 lata. Lagunka 4 control z silnikiem 2,0 dCi a może

Pontiac TransAm jest mój.Zazdrościcie?:)

powiedzieć,że teraz stan jest do doopy.Ale silnik (od GM) jakoś chodzi i jest to L69,czyli gaźnikowy V8 5.0 o mocy 190 KM (305HO) z ręczną 5. biegową skrzynią!!! I z mechanizmem różańcowym ze spsutą blokadą!!! (most jest na sprężynach śrubowych,przód- kolumny McPherson).A mogłem przecież trafić na V8