1.5 dci ile wytrzyma silnik

Piotr Mokwiński

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

Samochody japońskie słyną z niezawodności i na łamach Moto.pl chwalimy je nie raz. Jednak i inżynierom z Japonii przydarzyło się kilka wpadek. I to w modelach, które poza tymi konkretnymi wersjami, zbierają pozytywne recenzje.

Bestsellerowe SUV-y za 20-30 tysięcy złotych. W tych wersjach to pewniaki

SUV-y przebojem zdobyły światowe rynki, często zabierając klientów klasycznym modelom. Dysponując budżetem rzędu 20-30 tysięcy złotych, z łatwością znajdziemy wśród używanych szereg ciekawych propozycji, które w czasach swojej świetności cieszyły się wielką popularnością. Zdecydowana większość z nich seryjnie lub opcjonalnie dostępna była z napędem na wszystkie koła. To w połączeniu z większym prześwitem, pozwalało na swobodne pokonywanie wysokich krawężników

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

Od kilkudziesięciu lat w rankingach bezawaryjności przodują auta japońskich producentów. Niemniej, także wśród tych samochodów znajdziemy szereg problematycznych wersji. Ich kupno wiąże się z widmem pokaźnych wydatków na usuwanie typowych bolączek.

Auta z oszczędnym dieslem za 15-20 tysięcy zł. Te zużywają około 4-5 litrów na setkę

Auta z oszczędnym dieslem za 15-20 tysięcy zł. Te zużywają około 4-5 litrów na setkę

również przyzwoitą dynamikę. To bezpośredni następca legendarnego 1.9 TDI. Cechuje się zadowalającą wytrzymałością. Renault Clio IV 1.5 dCi Założony budżet pozwoli nam również na czwartej generacji Renault Clio z początkowego okresu produkcji. Francuski model segmentu B produkowano od 2012 do 2020. W

Nowy iPhone 14 czy samochód? Przy budżecie 10,5 tys. zł (!) znajdziesz pewniaki

Nowy iPhone 14 czy samochód? Przy budżecie 10,5 tys. zł (!) znajdziesz pewniaki

obejmować może manualną klimatyzację, komputer pokładowy, radio, ABS, elektrycznie sterowane szyby. Napęd stanowią sprawdzone silniki. Do wyboru mamy benzynowe 1.2 75 KM, 1.4 75 KM, 1.6 87-105 KM i diesla 1.5 dCi 68-85 KM. Wariant wysokoprężny jest propozycją wysokiego ryzyka. Skoda Octavia I Wciąż ciekawą

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

silnik diesla. Miał za zadanie walczyć z konkurencyjnym 2.0 HDI koncernu PSA, 1.9 TDI Volkswagena i 1.9 JTD autorstwa Fiata. Jednostka 1.9 dCi zdobyła wielką popularność w Lagunie II, Megane II i Scenicu II, ciesząc użytkowników nowych aut dynamiką, kulturą pracy i oszczędnym charakterem. Początkowo w

Używane Renault Laguna III vs. Kia Optima II - porównanie i opinia. Nieoczywisty wybór

Używane Renault Laguna III vs. Kia Optima II - porównanie i opinia. Nieoczywisty wybór

fachowcy podnoszą moc do 260-280 KM. Problemów mogą przysporzyć manualne przekładnie, ale dopiero po przebiegu rzędu 250-300 tysięcy kilometrów. Renault Laguna III - jakiego diesla wybrać? Najmniejszy dostępny silnik diesla – 1.5 dCi 110 KM, jest propozycją tylko dla oszczędnych, flegmatycznych

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

mocniejszych odmianach silników dCi. Pasek rozrządu może nie wytrzymać zalecanego przez producenta przebiegu 120 tys. km - serwisy zalecają wymianę co 90 tys. km. Najczęstsze problemy: - W silnikach benzynowych najbardziej kłopotliwe są cewki zapłonowe. Nie dość, że ich mała odporność na wilgoć utrudnia

Kupujemy używane: Vany za 50 tysięcy złotych dla dużej rodzin

Kupujemy używane: Vany za 50 tysięcy złotych dla dużej rodzin

zależy od fantazji pierwszego właściciela. Niemniej, trafiają się egzemplarze z "pełną elektryką", skórzaną tapicerką, nawigacją i centrum multimedialnym, panoramicznym oknem dachowym, czy kamerą cofania. Benzynowe silniki 1.4 i 2.0 TSI 150 i 220 KM uchodzą za problematyczne konstrukcje

Kupujemy używane. Auta terenowe za 50 tys. zł - propozycje godne rozważenia

Kupujemy używane. Auta terenowe za 50 tys. zł - propozycje godne rozważenia

sprzęgło międzyosiowe. Prosty mechanizm okazuje się trwały i skuteczny w niezbyt wymagającym terenie. Piaszczyste podłoże, czy koleiny wypełnione błotem to dla Dacii bułka z masłem. Do napędu przewidziano prosty silnik benzynowy 1.6 110 KM, 1.2 TCe 125 KM i diesla 1.5 dCi 110 KM. Jednym z bardziej

Kupujemy używane: SUV-y za 40 tysięcy złotych. Wybraliśmy mniej i bardziej prestiżowe auta

Kupujemy używane: SUV-y za 40 tysięcy złotych. Wybraliśmy mniej i bardziej prestiżowe auta

. Absurdalnym miejscem na umieszczenie panelu sterującego tylnymi szybami jest tunel między fotelami. Opcjonalny napęd 4x4 z dołączaną tylną osią nie sprawia żadnych trudności. Specjaliści w szczególności polecają prosty silnik benzynowy 1.6 o mocy 110 KM lub oszczędnego diesla 1.5 dCI 110 KM. Im młodszy, tym

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

koła zamachowego. Wykorzystane sprzęgło nie grzeszy trwałością. Z drugiej jednak strony, jego wymiana pochłania ledwie 400 złotych. Od 2001 roku ogromną popularnością wśród użytkowników samochodów autorstwa koncernu Renault-Nissan cieszy się czterocylindrowy diesel 1.5 dCi. Początkowo jednostka

Mały samochód do 20 tys. zł? Przegląd rynku, za tę kwotę jest w czym wybierać

Mały samochód do 20 tys. zł? Przegląd rynku, za tę kwotę jest w czym wybierać

sterowane szyby i fabryczne radio. Materiały wykończeniowe dzielnie znoszą intensywną eksploatację. Paleta jednostek napędowych składa się z kilku benzynowych propozycji i diesla 1.5 dCi o mocy 65-85 KM. Największym zainteresowaniem cieszy się trwały 1.2 generujący 60-75 KM. Amatorzy mocniejszych wrażeń

Kupujemy używane: Nissan Juke kontra Kia Soul I. Odważne spojrzenie na crossovera

Kupujemy używane: Nissan Juke kontra Kia Soul I. Odważne spojrzenie na crossovera

? Ciekawą propozycją jest również jedyny diesel w gamie. 1.5 dCi generuje 110 KM i 240 Nm. Sprawdza się zwłaszcza w dalszych podróżach, gdzie potrafi zaskoczyć ascetycznym charakterem – uzyskanie średniego spalania poniżej 4,5 litra na 100 km nie stanowi większego wyzwania. Specjaliści sugerują

Renault Megane II (2002-2008) - opinie Moto.pl

Renault Megane II (2002-2008) - opinie Moto.pl

pojawi się następca modelu, co z pewnością spowoduje spadek cen "dwójki" na rynku wtórnym. Historia modelu 2002, jesień - premiera modelu, hatchback 3d i 5d, silniki 1.4 16V (95 KM), 1.6 16V (116 KM), 2.0 16V (140 KM), 1.5 dCi (turbodiesel

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

): hatchback 5-drz. (4,39 x 1,77 x 1,52 m; 385/b.d. l) Silniki benzynowe: 1.2 DIG-T (115 KM), M6, CVT Silniki wysokoprężne: 1.5 dCi (110 KM), M6 Wersje wyposażenia: Visia Acenta Tekna Euro NCAP: 2014: 5 gwiazdek (88%, 83%, 69%, 79%) Ceny: 64 000 zł - 93 000 zł (w promocji od 57 000 zł