1.5 dci przegrzewanie silnika

Piotr Mokwiński

Używane auto z dieslem? Nasz ekspert wybrał bardzo kosztowne pułapki. Różne marki

Używane auto z dieslem? Nasz ekspert wybrał bardzo kosztowne pułapki. Różne marki

Prawie każda marka ma sumieniu jakiś silnik-wpadkę. Jeśli szukacie używanego samochodu z silnikiem Diesla i natraficie na któryś z tych, to powinna wam się zapalić lampka ostrzegawcza. Ewentualny zakup na pewno trzeba skonsultować z ekspertem.

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

Szukając auta używanego, powinniśmy interesować się nie tylko stanem technicznym konkretnego egzemplarza i jego historią serwisową, ale również opiniami o danej wersji silnikowej. Unikając problematycznych jednostek minimalizujemy ryzyko wystąpienia poważnych usterek. W ofercie francuskich producentów znajdziemy także kilka kłopotliwych konstrukcji. Lepiej podchodzić do nich ze zdrowym rozsądkiem.

Parszywa dwunastka. Najgorsze diesle, na które możesz natrafić w ogłoszeniach

Prawie każda marka ma sumieniu jakiś silnik-wpadkę. Jeśli szukacie używanego samochodu z silnikiem Diesla i natraficie na któryś z tych, to powinna wam się zapalić lampka ostrzegawcza. Ewentualny zakup na pewno trzeba skonsultować z ekspertem.

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

zatarcia silnika. 2.5 V6 TDI może sprawiać kłopoty już po 100 tysiącach km przebiegu. Wadliwy silnik 2.5 TDI zniknął z oferty Volkswagena w okolicach 2004 roku. W Renault również uważamy na 1.5 dCi i 1.9 dCi Obydwa silniki wysokoprężne Renault trapią bardzo podobne awarie - i 1.5 dCi, i 1.9 dCi to diesle

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

1.5 dCi - obecny w gamie Renault do dziś. Jednostka dysponuje bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem generując 65-100 KM oraz spalając przy tym nikłe porcje oleju napędowego. Niestety, zwłaszcza na początku produkcji silnika, problem stanowiły obracające się panewki. Problem częściowo rozwiązuje

Używane Renault Captur I (2013-2019) - król miejskiej dżungli

Używane Renault Captur I (2013-2019) - król miejskiej dżungli

nożycowymi, dachem w stylu plastra miodu oraz ażurowymi fotelami. Wyglądał niczym kaprys bogatego młodzieńca, któremu przypadłby do gustu za sprawą 160-konnego silnika 1.6 dCi, oferującego niezłe osiągi: prędkość maksymalną 210 km/h i przyspieszenie do „setki" w 8 sekund. Koncept zebrał dobre

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek

tysiącach km przebiegu. Wadliwy silnik 2.5 TDI zniknął z oferty Volkswagena w okolicach 2004 roku. Obydwa silniki wysokoprężne Renault trapią bardzo podobne awarie - i 1.5 dCi, i 1.9 dCi to diesle podwyższonego ryzyka. Najpoważniejszym problemem jest możliwość obrócenia się panewek korbowodowych

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

raczej niezawodne, ale zdarzają się problemy z czujnikami (głównie wału korbowego). Zawodny bywa też alternator. Za to silnik Diesla (1.5 dCi) trapi zawodny zawór recyrkulacji spalin. - Radzimy unikać benzynowego motoru o pojemności 1,2 litra. Motor jest trochę za słaby jak na to auto. W wysokoprężnym

Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

silnik-skarbonka to trzylitrowy diesla V6 produkcji Isuzu . Silniki te były wykorzystywane w Renault (3.0 dCi), Oplu (3.0 CDTI) i Saabie (3.0 TiD). Wadliwa jest wersja 177-konna oznaczona P9X701 w Renault, Y30DT w Oplu i D308L w Saabie. Diesla Isuzu chwalono za wysoką kulturę pracy i dobre osiągi, ale

Re: Motodziennik: Kłopotliwe diesle

. 1.9SDI? Nie do zajeżdżenia. Im mocniejsze silniki, tym gorzej. 1.9TDI jeszcze jakoś ludzie chwalą - nawet jak coś padnie, to naprawa jest umiarkowanie tania (oczywiście im mocniejsza wersja, tym padają kosztowniejsze komponenty). 1.9dCi? 2.0TDI? 2.0TDCI? 2.2DTI? 2.2dCi? Wtryski, pompy, naprawy po