1.6 ecoboost awaria

Piotr Mokwiński

Szukamy kompaktowego auta za 50 tysięcy zł. Tym razem z dobrym benzyniakiem z turbo

Szukamy kompaktowego auta za 50 tysięcy zł. Tym razem z dobrym benzyniakiem z turbo

Kompakty lubimy za uniwersalność, zwrotność, pewne prowadzenie i względnie przystępną cenę. Przez wiele dekad była to podstawa oferty u większości producentów. Teraz tracą na rzecz wyżej zawieszonych SUV-ów. Dość powiedzieć, że sprzedaż Golfa w Europie na przestrzeni ostatnich dwóch zmalała dwukrotnie. Niemniej, wybór wciąż jest ogromny, zwłaszcza na rynku wtórnym.

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Wraz z rosnącym budżetem, dochodzimy do coraz ciekawszych i młodszych konstrukcji. Problemem w tym przypadku staje się nie tylko stan i wersja napędowa samochodu, lecz również mnogość rozmaitych ogłoszeń. Mając w kieszeni 45 tysięcy zł, możemy sobie pozwolić na wiele. Począwszy od klasy premium sprzed dekady, przez funkcjonalne minivany z dużymi bagażnikami, usportowione kompakty, aż po kompaktowe SUV-y w niezłych wersjach wyposażeniowych.

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Według danych AAA Auto, średnia cena transakcyjna na rynku wtórnym w 2023 wyniosła 31 tysięcy złotych. To sprawia, że każdego roku wydajemy na używane auta coraz więcej. Co ciekawe, na nowe pojazdy pojazdy przeznaczamy około 180 tysięcy zł (Samar). Wobec tego, postanowiliśmy przejrzeć rynek.

Duże kombi dla wymagającej rodziny. Co kupić za 70-80 tys. zł? Kilka propozycji

Duże kombi dla wymagającej rodziny. Co kupić za 70-80 tys. zł? Kilka propozycji

- zadowoli mało wymagających kierowców, spalając niewielkie dawki paliwa. W tym przypadku możemy spotkać się z awarią uszczelki pod głowicą i niezbyt efektywnym układem chłodzenia. Warto pilnować temperatury jednostki napędowej. O wiele więcej zapewniają jednostki 1.5 i 2.0 EcoBoost o mocy 160-165, 203-240

Najgorsze silniki zdaniem polskich mechaników. Wszystkie dostały nagrodę "International Engine of the Year"

Najgorsze silniki zdaniem polskich mechaników. Wszystkie dostały nagrodę "International Engine of the Year"

"International Engine of the Year": Silniki 1.6 THP (PSA i BMW) Silniki 1.2 Puretech (PSA/Stellantis) Silniki N62 4,4 l (BMW) Silnik S54 (BMW) Silnik N54 (BMW) Rodzina silników TSI (Volkswagen) Powyższa lista może wyglądać przerażająco zwłaszcza dla fanów bawarskiej marki, ale jest na niej

Używane pewniaki za 70 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał auta na różne okazje. Od A3 po Sorento

Używane pewniaki za 70 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał auta na różne okazje. Od A3 po Sorento

tysięcy zł sprawia, że nierzadko trafimy na auta z polskiego salonu, ze stosunkowo niewielkim przebiegiem i pewną historią serwisową. Oto nasze propozycje. Więcej porad dla kierowców znajdziesz na stronie głównej gazeta.pl . Audi A3 III - opinie, awarie, cena, najlepsza wersja Zdecydowanie jednym z

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

. Pozostałe jednostki wyposażono w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Do dyspozycji mamy trzycylindrowy 1.0 EcoBoost o mocy 100-140 KM i topowy 1.6 EcoBoost generujący 182-200 KM. Wszystkie gwarantują dobre osiągi, przy wciąż akceptowalnym zużyciu paliwa. Zdarzają się awarie cewek zapłonowych i

Dobry samochód za 35 tys. zł. Sprawdzamy. Oto nasze propozycje z różnych segmentów

Dobry samochód za 35 tys. zł. Sprawdzamy. Oto nasze propozycje z różnych segmentów

rzadko na rynku trafia się wolnossący 2.0 o mocy 165 KM. Lwią część oferty stanowią silniki z rodziny Ecoboost korzystające z doładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa. Do wyboru mamy 1.0 Ecoboost 100-125 KM, 1.5/1.6 Ecoboost 150-182 KM, 2.0 Ecoboost 250 KM (wersja ST) i topowy silnik z Focusa RS - 2.3

Szukamy używanego auta za 500 zł/msc. Co można kupić w tej cenie? Od Forda po Hondę

Szukamy używanego auta za 500 zł/msc. Co można kupić w tej cenie? Od Forda po Hondę

, 2.0 145 KM oraz doładowane 2.5 generujące 220 KM. Gamę wysokoprężną otwiera 1.6 109 KM. Znacznie lepszy wybór do 2.0 136 KM. Oba to konstrukcje PSA. Szwedzi oferują swoje autorskie dzieło – 2.0 R5 150-177 KM oraz 2.4 R5 180 KM. Fiat Bravo II - opinie, silniki, awarie, najlepsza wersja Z całą

Szukamy używanego auta za 500 złotych miesięcznie. Co można kupić w tej cenie?

KM oraz doładowane 2.5 generujące 220 KM. Gamę wysokoprężną otwiera 1.6 109 KM. Znacznie lepszy wybór do 2.0 136 KM. Oba to konstrukcje PSA. Szwedzi oferują swoje autorskie dzieło – 2.0 R5 150-177 KM oraz 2.4 R5 180 KM. Fiat Bravo II - opinie, awarie, najlepsza wersja Z całą pewnością

Używane samochody za 80 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał pewniaki z różnych segmentów

Używane samochody za 80 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał pewniaki z różnych segmentów

, cena, awarie, najlepsza wersja Minivany umierają, więc 5008 musiał się przeistoczyć, by nadążyć za modą i tak w 2017 pojawiło się zupełnie nowe wcielenie. Jest pełnowartościowym SUV-em z przestronnym i bogato wyposażonym wnętrzem. Prekursor sporych vanów w Europie przekształcił się w crossovera, czym

Ford Focus III - opinie i typowe usterki

Ford Focus III - opinie i typowe usterki

gorzej po latach wypadają nowsze jednostki EcoBoost, czyli reprezentanci downsizingu. Pierwsze z nich to trzycylindrowe 1.0, które mają od 100 do 140 KM. Dominującym problemem są awarie układu chłodzenia jak m.in. nieszczelność pompy wody. W najgorszym wypadku może to skutkować pęknięciem głowicy

Używany rodzinny SUV z Niemiec. Redaktor Piotr poszukał aut za 60-70 tysięcy zł

Używany rodzinny SUV z Niemiec. Redaktor Piotr poszukał aut za 60-70 tysięcy zł

-Tronic), a nawet ośmiu przełożeniach, doskonale dbającą o płynność jazdy. Tutaj obowiązkowa jest okresowa wymiana oleju. Ewentualny remont przekładni to koszt przekraczający 6 tysięcy złotych. Pierwsze objawy awarii DSG zdradza po 150-200 tysiącach kilometrów. Jego żywot przedłuży regularny serwis

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

165 KM. Lwią część oferty stanowią silniki z rodziny Ecoboost korzystające z doładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa. Do wyboru mamy 1.0 Ecoboost 100-125 KM, 1.5/1.6 Ecoboost 150-182 KM, 2.0 Ecoboost 250 KM (wersja ST) i topowy silnik z Focusa RS - 2.3 Ecoboost 350 KM. Silniki okazują się

Ford Fiesta VII vs Hyundai i20 I. Rozsądnie wycenione, ale czy warte uwagi?

Ford Fiesta VII vs Hyundai i20 I. Rozsądnie wycenione, ale czy warte uwagi?

kosztowna w serwisie. Zwłaszcza w motorach sprzed liftingu w 2012. Pozostałe jednostki wyposażono w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Do dyspozycji mamy trzycylindrowy 1.0 EcoBoost o mocy 100-140 KM i topowy 1.6 EcoBoost generujący 182-200 KM. Wszystkie gwarantują dobre osiągi, przy wciąż

Używany Ford Focus I, II i III. Awarie, usterki i najlepsze wersje bestsellera

Używany Ford Focus I, II i III. Awarie, usterki i najlepsze wersje bestsellera

, odwdzięczając się niskim spalaniem, ale też problemami z układem chłodzenia. Znacznie więcej oferują motory 1.6 i jego następca 1.5 Ecoboost o mocy 150 lub 182 KM. Na szczycie gamy wersji przednionapędowych stoi doładowany 2.0 o mocy 240 KM. Topowy wariant RS z napędem 4x4 napędzany jest czterocylindrowym 2.3

Używany Ford Mondeo (III) Mk4 (2007-2014) - my name is Ford. Opinie użytkowników

Używany Ford Mondeo (III) Mk4 (2007-2014) - my name is Ford. Opinie użytkowników

stanowiły jednostki z serii EcoBoost charakteryzujące się już bezpośrednim wtryskiem, podwójnymi zmiennymi fazami rozrządu oraz turbodoładowaniem. Silnik 1.6 EB o mocy 160 KM ma sporo zalet (duży zapas mocy, świetna dynamika, a przede wszystkim niskie spalanie, które podaje w wątpliwość sens montażu drogiej

Używany Ford Focus III (2010-2018) - rynkowy bestseller

Używany Ford Focus III (2010-2018) - rynkowy bestseller

niewolny od wad, bardzo wrażliwy na temperaturę i nie aż tak oszczędny w codziennym użytkowaniu. Na dodatek jakakolwiek awaria zwykle pociągała za sobą duże koszty serwisu. Źródłem kłopotów najmniejszego z EcoBoostów (ale i również jego większego brata 1.6 EB) jest niedopracowany układ chłodzenia, w którym

Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie

Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie

Rewolucją w palecie napędowej Forda było wprowadzenie do oferty Focusa trzeciej generacji trzycylindrowego benzynowego silnika 1.0 EcoBoost. Nowa jednostka napędowa miała zastąpić polecany przez mechaników wolnossący 1.6 generujący moc 100-115 KM. W zależności od wersji, nowość inżynierów Forda

Recepta na SUV-y? VW Passat B8 vs Ford Mondeo V - opinie, ceny i awarie

Recepta na SUV-y? VW Passat B8 vs Ford Mondeo V - opinie, ceny i awarie

125 KM - zadowoli mało wymagających kierowców, spalając niewielkie dawki paliwa. W tym przypadku możemy spotkać się z awarią uszczelki pod głowicą i niezbyt efektywnym układem chłodzenia. Warto pilnować temperatury jednostki napędowej. O wiele więcej zapewniają jednostki 1.5 i 2.0 EcoBoost o mocy 160

Używany Ford Mondeo (IV) Mk5 (2014-2021) - gracz globalny. Opinie użytkowników

dziedzictwem po Mondeo wcześniejszej generacji jest skonstruowany we współpracy z francuskimi inżynierami z PSA silnik 1.6 TDCi o mocy 115 KM, który podobnie jak w poprzedniku nie budzi większych zastrzeżeń poza pewnym niedostatkiem mocy. Jednostka korzysta z nowoczesnych rozwiązań (turbosprężarka o zmiennej

Używane Volvo S60 II (2010-2018) - i cóż, że ze Szwecji? Opinie

Używane Volvo S60 II (2010-2018) - i cóż, że ze Szwecji? Opinie

II - czas na cztery cylindry W porównaniu do poprzednika w Volvo S60 II generacji nastąpiła rewolucja, która zepchnęła na plan dalszy królujące dotąd rzędowe pięciocylindrówki. Bazowymi silnikami były „skromne" 4-cylindrówki Ford EcoBoost, z początku o pojemności 1.6 l (o mocy 150 lub 180

Małe, a dobre. Tych silników nie musimy się przesadnie obawiać

Małe, a dobre. Tych silników nie musimy się przesadnie obawiać

trzycylindrowego benzynowego silnika 1.0 EcoBoost (od 2012). Nowa jednostka miała w perspektywie zastąpić polecany przez mechaników wolnossący 1.6 generujący 100-115 KM. Zadanie o tyle niełatwe, że pozbawiony doładowania motor z powodzeniem napędzał większość modeli koncernu przez wiele lat. Bez większych

Używane Ford Mondeo IV vs. Peugeot 508. Kuszą dobrą ceną i opiniami. Jest jakiś haczyk?

(2010) wprowadzono nowoczesne jednostki doładowane z rodziny EcoBoost1.6 i 2.0 generujące 160 i 203-240 KM. Korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa, dzięki czemu potrafią dość oszczędnie obchodzić się z zawartością baku. W ruchu miejskim zużywają 10-12 litrów. Najmocniejszy wariant zasilił

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

paliwa (wzorowo współpracuje z instalacjami LPG). Przy okazji modernizacji (2010) wprowadzono nowoczesne jednostki doładowane z rodziny EcoBoost1.6 i 2.0 generujące 160 i 203-240 KM. Korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa, dzięki czemu potrafią dość oszczędnie obchodzić się z zawartością

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

KM pochodzącym z magazynów Forda. Przy okazji liftingu wprowadzono nowoczesne doładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Czterocylindrowe 1.6 Turbo i 2.0 Turbo to konstrukcje Forda (Ecoboost) o mocy 145 KM i 203 KM. Na szczycie gamy uplasowało się paliwożerne dzieło szwedzkich twórców 3.0 R6

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

to wydatek około 1500 złotych. Najsłabszym elementem jest niestety manualna, sześciostopniowa przekładnia łączona z tą jednostką. Warto natomiast postawić na automat. Wartą rozważenia propozycją jest czterocylindrowa jednostka spotykana w katalogach Volvo i Forda - 1.6 T lub Ecoboost. Konstrukcja

Ford S-Max 2 vs. VW Sharan 2. Duży, a może jeszcze większy? To auta dla wymagających

polecenia? Na stronie głównej gazety.pl codziennie znajdziesz wiele porad dla kierowców, szukających używanego samochodu Ford S-Max II - opinie, awarie, najlepsze wersje Tradycyjnie dla Forda, minivan na rynek europejski zbudowany został w oparciu o technologię Mondeo. W przypadku S-Maxa drugiej generacji

Kupujemy używane: Hot hatch z segmentu B za 30 tysięcy zł. Emocje gwarantowane

multimedia. Na szczycie gamy silnikowej znajdziemy jednostkę 1.6 Ecoboost o mocy 182-215 KM znaną między innymi z Focusa, ale i wielu innych modeli. Zastosowano w niej turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat i bezpośredni wtrysk paliwa. 290 Nm poprawia elastyczność i osiągi, obok których trudno przejść

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Pierwsza generacja silnika z rodziny 1.4 TSI imponowała tylko na papierze. Praktyka pokazała, że Volkswagen pospieszył się z wprowadzeniem konstrukcji na rynek. Niedopracowanie przełożyło się na poważne i kosztowne awarie. W kolejnym wcieleniu niemieckiej jednostki, pozbyto się większości usterek

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

zderzaku, diodowe światła dzienne), zmiany we wnętrzu, dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana Powershift, modyfikacje jednostek napędowych. Silniki benzynowe 1.6 (120 KM), 1.6 EcoBoost (160 KM), 2.0 EcoBoost (203 KM), 2.0 SCTi (203 KM), 2.0 EcoBoost (240 KM), turbodiesle 1.6 TDCi (115 KM), 2.0 TDCi (163 KM

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium | Test długodystansowy cz. VI | To już jest koniec

Ford Tourneo Connect | Pierwsza jazda | Praktyczny i delikatny Najważniejsze na początek. Przez ten czas nie przytrafiła się żadna awaria. To młode auto, ale mogłoby się przecież borykać z drobnymi problemami tzw. wieku dziecięcego. W tym przypadku

Poradnik | Używane limuzyny klasy średniej - Ford Mondeo IV vs. Opel Insignia

wytrzymuje przebiegi rzędu 300-400 tysięcy kilometrów. Na liście opcji znajdziemy również bezproblemowy napęd 4x4. Typowe usterki Na forach z łatwością znajdziemy listę typowych usterek Opla. Do najczęstszych należą parujące przednie światła i awarie elektrycznego hamulca pomocniczego. Zdarzają się też

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

wyłączaniu silnika. Wszystkie turbodiesle mają też problemy z układami wtryskowymi, przy czym czasami w grę wchodzi tylko awaria uszczelnień (1.6 TDCi), a innym razem konieczność wymiany wtryskiwaczy (1.8 TDCi). Psują się również pompy wysokiego ciśnienia. Jeśli silnik trudno się uruchamia, ma problemy z

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

. Silnik Jedynym słabym punktem silników są nieszczelności w układzie chłodzenia. Zdarzają się także wycieki oleju z uszczelniaczy wału korbowego, zwłaszcza w silnikach 2.5 V6. Instalacja elektryczna Drobne awarie instalacji

Re: Wielbicielom downsizingiwanych motorów do szt

wiedza powszechna - w opisanym tekście jak rozumiem chodzi o 1.6 ecoboost - jeśli się kupuje 5-letni wysilony silnik to raczej z zasady bezstresowej, bezawaryjnej jazdy nie należy się spodziewać

Re: Ford wyciśnie 180 KM z 1.0 EcoBoost

Będą te same problemy co z vw TSI. Poczytajcie sobie forum np. skody o modelu roomster. Awarie silnika 1.2 TSI.

Re: Nowy Ford Focus - ktoś testował?

> Są chyba też nowe silniki, ale > tego nie jestem pewny Są. 1.6 EcoBoost 150/182 został - o zgrozo - odrobinę zdownsizowany do 1.5 :) Podobnie, są też nowe 1.5 TDCi. Dla miłośników niezniszczalnych wolnossących benzyn, które jak wiadomo przejadą milion pińcet km bez awarii, wciąż

Re: Ford wyciśnie 180 KM z 1.0 EcoBoost

@ Tomek "Im silnik jest bardziej wysilony tym ma krótszą żywotność, temu chyba nikt nie zaprzeczy." Niekoniecznie miałem Civica V z silnikiem b16a2 1,6 160 KM i silnik pomimo tego że był katowany, często kręcony do 8,5 tys. obr. miałem przejechane 370 tys.(kupiłem go przy 177 tys.) bez żadnego

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Myślałem, że bezmyślne spamowanie to domena "januszy biznesu", a tu proszę, Skoda też się za to bierze. Pewnie chodzi o to, by pierwsza strona w Google na hasło "silnik TSI" nie wyglądała tak jak obecnie: "Kusi osiągami, ale grozi poważnymi awariami" "Trwałość nie jest jego zaletą" "Tych

Re: Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 KM - wrażenia z z

Ja bym chciał zobaczyć ten silnik po 100 i 200 tys km przebiegu. Bardzo jestem ciekawy, czy jest realny taki przebieg bez naprawy głównej - w końcu to dość wysilony silnik, albo bez awarii osprzętu. Bo to że to silnik roku i takie tam - fajnie, tylko jeszcze chyba nie wiadomo jak się zachowa po

Re: Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 KM - wrażenia z z

koza_oddam napisał: > Ja bym chciał zobaczyć ten silnik po 100 i 200 tys km przebiegu. Bardzo jestem > ciekawy, czy jest realny taki przebieg bez naprawy głównej - w końcu to dość wy > silony silnik, albo bez awarii osprzętu. Bo to że to silnik roku i takie tam - > fajnie

Re: Ford wyciśnie 180 KM z 1.0 EcoBoost

od obrotów mocy maksymalnej. @TRX Niekoniecznie miałem Civica V z silnikiem b16a2 1,6 160 KM i silnik pomimo tego że był katowany, często kręcony do 8,5 tys. obr. miałem przejechane 370 tys.(kupiłem go przy 177 tys.) bez żadnego problemu czy awarii Następny... 100KM/dm3 to nie 180KM/dm3. Po drugie

Re: Wrócmy do historii

. Nikt tego nie kupi. Ten silnik zaraz się rozpadnie. No i skąd masz pewność że nie był już ze dwa razy po kapitalce silnika? Nie wierzę, że wysilone silniki o pojemności 1.0-1.6 polatają więcej niż 300tys. Nie ma takiej technicznej możliwości. One mają polatać gwarancja + max 2 lata. Potem adios

Re: Ech....

: > > > Zatem skoro ja jestem taki glupi a ty taki genialny to oswiecie > mnie - > > 1.0 ecob > > > oost to taki sam silnik jak??? > > > > Jak 1.0 ecoboost. > > > > No I kolejny raz to potwierdziles a twierdzisz ze ja klamie :-) Bawisz mnie

Re: porównanie jest do dupy...

handlowej ale na wslany rachunek i w 5 lat swoim passatem zrobil w DE ponad 500 tys km... Fakt, ze glownie po autostradach... ale jednak. > 3) jak kupowałem auto to się zastanawiałem co kupić. Wybrałem 1,6 benzynę wolno > ssącą. Jest wystarczająca na moje potrzeby. Silnik turbo raczej kupiłbym

Re: Wrócmy do historii

koniec > z niezawodnością diesla a jak czas pokazał, że obawy były w większości nieuzasa > dnione. Ostatnio widziałem ogłoszenie Octavii TDI z przebiegiem 585.000km. Dlac > zego zadbany Ecoboost nie miałby tyle przejechać? Niby tak, ale turbo w takim 1.9TDI I TFSI to zupelnie inna