1.6 ecoboost awaryjność

Piotr Mokwiński

Duże kombi dla wymagającej rodziny. Co kupić za 70-80 tys. zł? Kilka propozycji

Duże kombi dla wymagającej rodziny. Co kupić za 70-80 tys. zł? Kilka propozycji

Kupujemy SUV-y i zapominamy o klasycznych segmentach. Tych, które motoryzowały Europę w ostatnich dekadach. Szkoda, bo wiele z tych samochodów zapewnia wysoką funkcjonalność, spore możliwości przewozowe i satysfakcjonujące właściwości jezdne. Mowa tutaj o praktycznych kombiakach. Zarówno kompaktowych, jak i tych z klasy średniej.

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Według danych AAA Auto, średnia cena transakcyjna na rynku wtórnym w 2023 wyniosła 31 tysięcy złotych. To sprawia, że każdego roku wydajemy na używane auta coraz więcej. Co ciekawe, na nowe pojazdy pojazdy przeznaczamy około 180 tysięcy zł (Samar). Wobec tego, postanowiliśmy przejrzeć rynek.

Najgorsze silniki zdaniem polskich mechaników. Wszystkie dostały nagrodę "International Engine of the Year"

Mechanicy zrzeszeni w sieci niezależnych serwisów ProfiAuto wybrali najgorsze jednostki napędowe, na które można trafić w samochodach używanych. Wszystkie konstrukcje w przeszłości zdobyły nagrody w konkursie "International Engine of the Year".

Litera F nie kojarzy się zbyt dobrze, ale te auta to pewniaki i w dobrej cenie!

1.0 Ecoboost 100-125 KM, 1.5/1.6 Ecoboost 150-182 KM, 2.0 Ecoboost 250 KM (wersja ST) i topowy silnik z Focusa RS - 2.3 Ecoboost 350 KM. Motory okazują się wystarczająco dynamiczne i dość oszczędne przy spokojnej jeździe. Co jednak istotne, specjaliści nie zgłaszają poważnych bolączek. Zdarzają się

Recepta na SUV-y? VW Passat B8 vs Ford Mondeo V - opinie, ceny i awarie

Recepta na SUV-y? VW Passat B8 vs Ford Mondeo V - opinie, ceny i awarie

głowicą. Niemniej, ich awaryjność nie odbiega przesadnie od konkurencji. Dla oszczędnych przewidziano diesle 1.5 TDCI 120 KM, 1.6 TDCI 115 KM i najbardziej odpowiedni i szczególnie polecany 2.0 TDCI 150-210 KM. Jednostki z francuskim rodowodem (1.6 i 2.0 TDCI to konstrukcje koncernu PSA) są dopracowane i

Używany Ford Mondeo (III) Mk4 (2007-2014) - my name is Ford. Opinie użytkowników

Używany Ford Mondeo (III) Mk4 (2007-2014) - my name is Ford. Opinie użytkowników

stanowiły jednostki z serii EcoBoost charakteryzujące się już bezpośrednim wtryskiem, podwójnymi zmiennymi fazami rozrządu oraz turbodoładowaniem. Silnik 1.6 EB o mocy 160 KM ma sporo zalet (duży zapas mocy, świetna dynamika, a przede wszystkim niskie spalanie, które podaje w wątpliwość sens montażu drogiej

Używane Volvo S60 II (2010-2018) - i cóż, że ze Szwecji? Opinie

Używane Volvo S60 II (2010-2018) - i cóż, że ze Szwecji? Opinie

II - czas na cztery cylindry W porównaniu do poprzednika w Volvo S60 II generacji nastąpiła rewolucja, która zepchnęła na plan dalszy królujące dotąd rzędowe pięciocylindrówki. Bazowymi silnikami były „skromne" 4-cylindrówki Ford EcoBoost, z początku o pojemności 1.6 l (o mocy 150 lub 180

Kupujemy używane: Hot hatch z segmentu B za 30 tysięcy zł. Emocje gwarantowane

Kupujemy używane: Hot hatch z segmentu B za 30 tysięcy zł. Emocje gwarantowane

multimedia. Na szczycie gamy silnikowej znajdziemy jednostkę 1.6 Ecoboost o mocy 182-215 KM znaną między innymi z Focusa, ale i wielu innych modeli. Zastosowano w niej turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat i bezpośredni wtrysk paliwa. 290 Nm poprawia elastyczność i osiągi, obok których trudno przejść

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

zderzaku, diodowe światła dzienne), zmiany we wnętrzu, dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana Powershift, modyfikacje jednostek napędowych. Silniki benzynowe 1.6 (120 KM), 1.6 EcoBoost (160 KM), 2.0 EcoBoost (203 KM), 2.0 SCTi (203 KM), 2.0 EcoBoost (240 KM), turbodiesle 1.6 TDCi (115 KM), 2.0 TDCi (163 KM

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

napędza między innymi Audi A1, A3, Skodę Octavię III, Superba (od 2015 roku), Rapida, Volkswagena Golfa VII, Polo (od 2015), Tourana oraz Seata Leona III. Wadą 1.4 TSI bywa zwiększone zużycie oleju silnikowego. Przykład Forda pokazuje, że downsizing ma uzasadnienie. Najmniejszy w rodzinie EcoBoost miał

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost | Test zbudowali

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

elektrycznej (osprzęt wnętrza, dmuchawa) są często odpowiedzialne za słabe pozycje Mondeo w rankingach niezawodności samochodów. Najpoważniejsze problemy dotyczą uszkodzeń alternatora i rozrusznika. Ford Mondeo EcoBoost | Za kierownicą Układ napędowy

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety

Cena: od 92 700 zł Niewiele więcej zapłacimy za Mini Cabrio One. Za nowe wcielenie kultowego brytyjskiego auta przyjdzie nam wysupłać trochę ponad 90 tysięcy złotych. Za te pieniądze otrzymamy stylowy kabriolet z silnikiem 1.6 o mocy 98 KM, który pozwala Mini rozpędzić się do pierwszej setki w 11,3

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

105KM ---> 1.0 ecoboost 100KM Ford - benzyna 1.6 125KM ---> 1.0 ecoboost 125KM Renault - benzyna 1.6 90KM ---> 0,9 TCE 90KM Powyższe przykłady można mnożyć. Na dodatek część nowych silników wpisujących się w ten "trend" ma 3 cylindry, podczas gdy ich poprzednicy zazwyczaj mieli 4

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

wstrzasniety_nie_zmieszany napisał(a): > Ecoboost jest dość skomplikowaną konstrukcją, nie naprawisz go w szopie u Mietka. Co ma konkretnie skomplikowanego? 1. Turbina - jak w każdym dieslu. 2. Bezpośredni wtrysk - znane od dawna 3. ... ? Nie jestem ekspertem w tym temacie

Re: Focus 1.0 EcoBoost od 63 050 zł

I żeby nie być gołosłownym, to Honda Civic w odmianie S z silnikiem 1.4 I-VTEC , wprawdzie 90 KM a nie 100KM jak w Focusie, ale za to ma wyposażenie dużo lepsze .Na liście wyposażenia najtańszej wersji Civika można znaleźć, m.in.: sześć poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, ABS z EBD i

Re: VW Scirocco GT - tylko dla Greków

@robur.zabojca.kur - "BTW - ford właśnie zaczął produkcję silnika 1,0 do fokusa - turbo, wtrysk bezp. i 100 lub 125KM do wyboru..." Ford ma już silniki z wtryskiem bezpośrednim (1.6 i 2.0 EcoBoost) i tam jak na razie nie odnotowano takich problemów, oczywiście nikt nie wie jak będzie się

Re: Nowy Ford Kuga

! Silnik 1.6 EcoBoost Forda już jeździ w Focusach od prawie 2uch lat i nie ma z nimi problemów (czy to w wersji 150KM czy 183KM). Tak samo jest z 1.4 turbo Opla, które też jest od kilku lat na rynku i nie ma ponad przeciętnej awaryjności.

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

, raz w tygodniu 20km. od ponad dwóch lat ujeżdżam TSI i nie mam żadnych problemów, turbo w silnikach benzynowych jest demonizowane przez dieslowców znających różne przypadki z klekotów, w TSI turbo nie ma żadnej zmiennej geometrii ani dwumas, regeneracja to cena około 1 tys, więc nie jest to żadna