1.6 ecoboost zużycie oleju

Piotr Mokwiński

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

Wśród aut kompaktowych wybór jest ogromny. Do dyspozycji mamy szereg popularnych modeli europejskich i azjatyckich, pośród których każdy znajdzie odpowiedni dla siebie pojazd. Poza Skodą Octavią i Volkswagenem Golfem, ogromną popularnością cieszy się Peugeot 308 drugiej generacji i Ford Focus III. Każdy z wymienionych przekonuje do siebie dopracowaną mechaniką, sposobem prowadzenia i trwałością. Oba auta mają też, wobec czego postanowiliśmy im się przyjrzeć.

Recepta na SUV-y? VW Passat B8 vs Ford Mondeo V - opinie, ceny i awarie

Klasa średnia na rynku wtórnym ma się doskonale. Wciąż wielkim zaufaniem darzymy Volkswagena Passata i spółkę, doceniając obszerne wnętrza, często bogate wyposażenie i komfort podróżowania. Wielu użytkowników wspomni również o klasycznej sylwetce. Wśród kilkuletnich aut segmentu D, obok VW Passata B8, mamy także dobrze ocenianego Forda Mondeo piątej generacji. Każdy z nich wciąż pozostaje ulubieńcem klientów flotowych. Czy warto na nie postawić?

Używany Ford Focus I, II i III. Awarie, usterki i najlepsze wersje bestsellera

Szukając auta kompaktowego stajemy przez nie lada dylematem. Na rynku znajdziemy ogromny wybór europejskich, japońskich czy koreańskich propozycji, które w roli wszechstronnego urządzenia do przemieszczania sprawdzą się doskonale. Niemniej, oczekując lepszej trakcji możemy skłonić się ku I, II lub III generacji Forda Focusa. Bez względu na generację, zaprojektowane w Niemczech auto pozytywnie zaskakuje właściwościami jezdnymi i precyzją prowadzenia.

Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie

Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie

Rewolucją w palecie napędowej Forda było wprowadzenie do oferty Focusa trzeciej generacji trzycylindrowego benzynowego silnika 1.0 EcoBoost. Nowa jednostka napędowa miała zastąpić polecany przez mechaników wolnossący 1.6 generujący moc 100-115 KM. W zależności od wersji, nowość inżynierów Forda

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

paliwa (wzorowo współpracuje z instalacjami LPG). Przy okazji modernizacji (2010) wprowadzono nowoczesne jednostki doładowane z rodziny EcoBoost1.6 i 2.0 generujące 160 i 203-240 KM. Korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa, dzięki czemu potrafią dość oszczędnie obchodzić się z zawartością

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

. Gwarantują najniższe koszty serwisowe. Dodatkowo, doskonale współpracują z instalacjami gazowymi. Jednostki TFSI i FSI wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz nietrwały łańcuch rozrządu. Obok wadliwego rozrządu, ich sztandarową bolączką jest wysokie zużycie oleju silnikowego wynikające z zastosowania

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

to wydatek około 1500 złotych. Najsłabszym elementem jest niestety manualna, sześciostopniowa przekładnia łączona z tą jednostką. Warto natomiast postawić na automat. Wartą rozważenia propozycją jest czterocylindrowa jednostka spotykana w katalogach Volvo i Forda - 1.6 T lub Ecoboost. Konstrukcja

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

napędza między innymi Audi A1, A3, Skodę Octavię III, Superba (od 2015 roku), Rapida, Volkswagena Golfa VII, Polo (od 2015), Tourana oraz Seata Leona III. Wadą 1.4 TSI bywa zwiększone zużycie oleju silnikowego. Przykład Forda pokazuje, że downsizing ma uzasadnienie. Najmniejszy w rodzinie EcoBoost miał

Kupujemy używane: Ford S-Max I kontra Citroen C4 Grand Picasso I. Pierwsze generacje popularnych minivanów

Kupujemy używane: Ford S-Max I kontra Citroen C4 Grand Picasso I. Pierwsze generacje popularnych minivanów

175-200 KM. Wyposażone we wtrysk bezpośredni common-rail i turbosprężarkę, zapewniają dobre osiągi i niskie zużycie oleju napędowego. Zależnie od rynku przeznaczenia, producent stosował także filtr cząstek stałych. Jego serwisowe czyszczenie to koszt około 600 złotych. Regeneracja turbosprężarki i

Silnik 1.2 PureTech - opinie. Czy warto zainteresować się silnikiem roku z rynku wtórnego?

Silnik 1.2 PureTech - opinie. Czy warto zainteresować się silnikiem roku z rynku wtórnego?

jest właścicielem niemieckiej marki. Opracowanie nowego silnika było konieczne. VAG kilka lat wcześniej zaczął stosować 1.4 TSI w Skodzie, Seacie, Volkswagenie i Audi. Fiat stworzył 1.4 T-Jet, Ford 1.0 EcoBoost, a Renault 1.2 TCe. Rynek zareagował entuzjastycznie na małe, downsizignowe jednostki. W tym

Kupujemy używane - Volkswagen Sharan II vs. Ford Galaxy II - dla dużej rodziny

Kupujemy używane - Volkswagen Sharan II vs. Ford Galaxy II - dla dużej rodziny

, motory z pierwszych lat produkcji mogą generować spore koszty serwisowe. Nadmierne zużycie oleju silnikowego, czy ryzyko zerwania łańcucha rozrządu to tylko niektóre z fabrycznych defektów tych jednostek. Producent jednak sukcesywnie eliminował choroby wieku dziecięcego. Im młodszy egzemplarz trafimy ze

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

zderzaku, diodowe światła dzienne), zmiany we wnętrzu, dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana Powershift, modyfikacje jednostek napędowych. Silniki benzynowe 1.6 (120 KM), 1.6 EcoBoost (160 KM), 2.0 EcoBoost (203 KM), 2.0 SCTi (203 KM), 2.0 EcoBoost (240 KM), turbodiesle 1.6 TDCi (115 KM), 2.0 TDCi (163 KM

Ford Focus 2.0 TDCi - test | Pierwsza jazda

Ford Focus 2.0 TDCi - test | Pierwsza jazda

; Focus w najbogatszej wersji wyposażenia Titanium, ze 163-konnym motorem TDCi pod maską i z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów kosztuje już niemal 110 tys. Szukając oszczędności, można wybrać równie szczodrze wyposażonego Focusa z najmocniejszym silnikiem benzynowym (EcoBoost 1.6, 182 KM) oraz 6

Re: Ford S-Max 2.0 EcoBoost PowerShift | Za kiero

." Myślisz nad tym co piszesz?? Po pierwsze piszesz że jeździsz małym samochodem, który jeśli jest mały to też pewnie mało waży (przyjmijmy że około tony), a S-Max ani mały nie jest (prawie 4,8m), ani poprzez swoje wymiary mało nie może ważyć około (1,6tony). Piszesz że Twój samochód jest na olej napędowy