1.6 hdi spalanie zimą

Piotr Mokwiński

Peugeot 308 II vs. Seat Leon III. Wciąż nowoczesne kompakty. Jak się spisują po latach?

Peugeot 308 II vs. Seat Leon III. Wciąż nowoczesne kompakty. Jak się spisują po latach?

Sprzedaż kompaktów spadła w ostatnich latach, ale to wciąż bardzo ważny segment. To auta wszechstronne, występujące w różnych wersjach nadwoziowych i z mocnymi silnikami. Na rynku wtórnym mają się świetnie, ale nie każda odmiana okaże się dobrą inwestycją. Tym razem postanowiliśmy prześwietlić dość młode samochody. Oba zadebiutowały dekadę temu i stosunkowo niedawno doczekały się następców.

Przyczyny problemów z uruchamianiem ciepłego silnika

Wbrew pozorom, problem z uruchomieniem ciepłego silnika nie dotyczy tylko leciwych samochodów z pokaźnym przebiegiem, lecz również kilkuletnich, nowoczesnych konstrukcji. Jaka może być przyczyna takiej usterki?

Co oznaczają różne kolory spalin?

Nienagannie funkcjonujący silnik i układ wydechowy wydziela bezbarwne spaliny. W wielu sytuacjach kolor dymu się jednak zmienia. Co oznaczają różne kolory spalin?

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

benzynowej odmiany 1.6, a wersja 1.6 HDI jest praktycznie niedostępna. Ceny modelu sprawdzisz tutaj . Co wybrać? W kwestii nadwozia wyboru nie ma, bowiem C3 wytwarzany jest tylko w odmianie

Citroen C-Elysee - test | Pierwsza jazda

Citroen C-Elysee - test | Pierwsza jazda

4000 obr/min, a to wartość powyżej której w kabinie robi się głośno. Najlepiej w roli napędu sprawdzi się trzeci silnik, wysokoprężny 1.6 HDI (92 KM). Mniejszą moc rekompensuje doładowanie zapewniające spory moment obrotowy (230 Nm) dostępny już od 1750 obr/min. Oprócz niezłej dynamiki zapewni też

Suzuki SX4 2.0 DDiS - test | Za kierownicą

, nowe są także wskaźniki na desce rozdzielczej. A co z rzeczy istotnych? Silnik diesla. Na początku produkcji modelu był to fiatoski 1.9 Multijet o mocy 120 KM. W zeszłym roku Suzuki najwyraźniej poprztykało się z Fiatem i pod maskę swojego SX4 trafił znany z oszczędności diesel 1.6 HDI koncernu PSA

Re: Peugeot 307 HDI

Witam, Silniki 2.0 które wymieniłaś są już trochę przestarzałe.Proponuję 1.6 hdi (90 lub 110 KM), zdecydowanie lepsza elastyczność, kultura pracy i oczywiście mniejsze spalanie. Osobiście posiadam wersję 90 konną i w zupelności mi wystarcza. Spalanie w mieście wychodzi ok 6 l (w zimie 6

Re: Citroen C3 1.6 e-HDI | Za kierownicą

. Zestaw HiFi gra bardzo ładnie, tylko subwoofer w bagażniku miejsce ogranicza i czasami brakuje tych zabranych 5cm. Spalanie średnie w zimie 6,1l (40% miasto, 60% trasa) - fakt że nie szaleję na drogach. Diesel kosztował natenczas bodaj 10000zł drożej, więc zmniejszone spalanie przy obecnych cenach

Re: Citroen C4 1.6 HDi | Za kierownicą

nie wiem czy to jakiś wyczyn diesle są ekonomiczne i tyle. Mam Vectrę C wazy 1,5 tony ma raptem 120 KM i na trasie schodzi do 5,3 l na 100 kilometrów. Testując wlewając pod korek a nie tego co pokazuje komputer :-) Po mieście 7,4 do 8 w zimę. dżon: nie porównuj tylko kosztów spalania (jeśli już to

Re: Peugeot 308 SW 1.6 HDI | Pierwsza jazda

Mam 308 SW 1.6 HDI 110KM w wersji PREMIUM od stycznia 2009 z wyprzedaży rocznika 2008, kupiłem niesamowicie wyposażone auto za ok. 65tys. Do dzisiaj mam przejechane ponad 88tys. km, tak naprawdę to poza często przepalanymi żarówkami i po wymianie tarcz hamulcowych i klocków (po 40tys. km) nic

Re: Porównanie HDI a TDI

Od dwóch i pół roku eksploatuję Golfa IV TDI. Przbieg 138000 km, zero awarii, silnik nie "bierze" oleju. Tylko co 15000 km wymiana oleju i filtrów i jazda. Oczywiście między 80 a 90 tys. wymieniany był rozrząd - parę złoty to kosztuje. Spalanie przy dość dynamicznej jeździe 5,6-6,0 l/100. W zimie

Re: Xara Picasso 2,0 HDI - ile pali

Moje 2.0 hdi ma 110 km (po założeniu chipa). Faktycznie, 90 km przy masie chyba coś poniżej 1500 kg to trochę mało. Teraz jest ok. Spalanie na trasie: minimalne 5,3 l, średnio 5,6 - 5,8 l (kraków - salzburg, kraków - polskie morze). W mieście od 7 l do nawet 9 l (zima, krótkie trasy dom

Re: ile pali golf V tdi 1,9

Może ja czegoś nie doczytałem, ale chyba nie podajesz mocy tego wynalazku. Podobno najmniej palą te 90KM, a ze wzrostem mocy wzrasta spalanie, tak mówią mi mechanicy. Sam mam Galaxy 1,9 130KM, spala mi zimą w mieście 8 litrów, a 90KM spala 6,5 ale nie jedzie. Więc coś za coś. Może zaletą

Re: silniki HDI...????

auta. Na trasie jazda daje mi prawdziwą przyjemność. Nawet nie muszę redukować biegów przed wyprzedzaniem, a nie jest to silnik o jakiś szczególnych osiągach. Latem na upartego przy optymalnym doborze biegów, prędkości i obrotów silnika można zejść do spalania 3,3 L/100km. Ale teraz zimą, na

Re: Citroen C5 2,0 HDI

ton silnik nie ma żadnych dziur w obrotach. Vectra, mimo pięknego brzmienia i sporej mocy wymaga sporego kręcenia a i tak po drodze silnik "gubi sie" w dwóch miejscach obrotowych. A spalanie - przy "gnieceniu" do 11l/10km, w mieście 8l/100km, na trasie 6-7l/ 100km - w samochdozie nieco

Re: Peugeot 206 HDI 2.0, dobry wybór? Do 20 k PLN

oglądalem ten wóz ze wszystkich stron. Nawet patrzyłem na ten akumulator i ucieszyłem się, że jest aku boscha :) Co do samochodu i silnika, to wydaje mi się, że 1.4 HDI jest optymalnym rozwiązaniem. No i nie rusza mnie zmora benzyniaków, czyli redukcja biegów przy wyprzedzaniu. Średnie spalanie

Re: Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

się bezproblemowo. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie: średnio od 5.3 l/100 km w trasie do 7.2 l/100 km w zimie jazda miejska. Pozdrawiam i polecam Wszystkim ten model:)

Re: Silnik 1.8 GDI a Picasso (ale nie Pablo ;-)

Gość portalu: Sławek napisał(a): > I co z tych nieco ponad 6 litrów?Moje Picasso przy takiej właśnie prędkości > zużywa w zimie około 5,5 litra,a nie jest GDI oraz ma znacznie większą > powierzchnie czołową/wiekszy opór powietrza. Czy to twoje Picasso to nie czasem diesel HDI

Re: 90 a 110KM w Peugeocie 307

od maja '06 zrobiłem foczką z silnikiem 1.6tdci=hdi 110KM - 62tys.km, odnośnie silnika nic ale to nic się złego nie dzieje. Spalania nigdy nie policzyłem, jedyne co to na odcinku pustej autostrady w DE, przez ok 200km jechałem ok 170-190km/h co stanowiło maksimum, zużyłem po ponownym tankowaniu

Re: P307

Jezdze od 2 lat 1.6 XS benzyn. Rakieta to nie jest ale czego sie spodziewać po 110km uwięzionych w 1,6. Hdi do setki jest bardziej ospałe. Nadrabia za to elastycznością (zalezy od pojemności). Nie licz też na zbyt niskie spalanie bo "autko" swoją mase ma i by go bujnąć musisz nieżle depnąć

Re: Diesle trwalsze?

Gość portalu: Pitz napisał(a): > Nie zapominaj, ze: > 1. Diesel, to mniejsze temperatury spalania, a wiec mniejsze obciazenie cieplne > . > 2. Olej napedowy ma duzo lepsze wlasciwosci smarne od benzyny. > > I glownie dlatego diesle uzyskuja wieksze przebiegi pomiedzy

Re: Pojedynek używanych | Citroen C5 vs Renault L

zimą osiąga też te wartości, latem po małym mieście też 9l spali. Ja osobiście wybrałbym Lagunę i wersji 3.0 V6. I w cele nie taki straszy diabeł jak go malują. Na pewno taniej w utrzymaniu niz 1,9 DCI, a frajda z jazdy i gang silnika bezcenna.

Re: Sprinter/Daily/Jumper/Boxer.....

U mnie w 2.8 idTD średnie spalanie przy spokojnej miejskiej i między-miejskiej jeździe to około 8 l na 100 km.Czasem mu przydeptam,po chłodnej nocy rozgrzewam kilkanaście minut na wolnych oraz staram się go często nie gasić -tak czy owak moim zdaniem to niskie spalanie.Mniejsze od np

Co sądzą o P206 właściciele

TAKI PROBLEM ZE SPALANIEM??? staram sie jezdzic jak najdelikatniej... min trasa przy jezdzie z 4 os + ladunek 5,3 a pisza ze mozna mniej..... jak tego nie widze.... Obejrzyj raporty spalania Peugeot 206, -Autko jest wygodne, dosc dynamiczne jak na mala pojemnosc i 8 zaworowy silnik, jednak

Re: Jak to jest z tymi Lanosami?????????????

na boki. Krótkie siedziska nie stanowi > ą > podparcia dla nóg. > No to wszystko jasne. Pewno jeździsz starszą wersją. Na początku 99 roku lanosy nieco zmodernizowano. Doszedł 1,5 litrowy silnik 16v (czyli doszły mu w zasadzie nowe zawory) i zupełnie nowe fotele. Są naprawdę

Re: Auto dostawcze

skończyłbym z tego typu autem. Minusem jest to, że najmocniejszy silnik (diesel 1.6 HDI) ma ledwie 90KM (w wersji dostawczej nie ma mocniejszej) oraz niespecjalną dynamikę. Plusem dla mnie z kolei była możliwość podwyższenia ładowności do bodajże (głowy nie daję) 850kg. W mojej branży akurat dość