1.6 mpi golf 5 opinie

Piotr Mokwiński

Rodzinne auto na czas kryzysu. Przestronne, ekonomiczne i za 20 tysięcy zł

Rodzinne auto na czas kryzysu. Przestronne, ekonomiczne i za 20 tysięcy zł

Za 20 tysięcy złotych bez większego trudu znajdziemy taką propozycję, która spełni oczekiwania użytkowe czteroosobowej rodziny. Wśród nich są zarówno kombi segmentu C i D, mieszczuchy oraz kompaktowe vany. Wszystkie napędzane ascetycznymi silnikami diesla będącymi równocześnie niezbyt kłopotliwymi w serwisie.

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) - poprawkowy zaliczony. Opinie

Volkswagen Golf VI zadebiutował zaledwie kilka lat po Golfie V, którego wyniki sprzedaży podobno nie satysfakcjonowały szefów koncernu. Wprowadzone zmiany (bo "szóstka" w dużym stopniu bazuje na swym poprzedniku) niektórzy nazwaliby liftingiem, ale premiera "nowej generacji" miała większy potencjał marketingowy i budziła większe zainteresowanie klientów. Czy "szóstka" rzeczywiście okazała się lepsza? Sprawdzamy, co się psuje w Volkswagenie Golfie VI i jakie obecnie krążą o nim opinie.

Prześwietlamy rynek używanych aut z budżetem 50 tys. zł. Można nieźle zaszaleć!

Początek września to nie tylko nowy rok szkolny, lecz również ożywienie na rynku aut używanych. Po dwóch miesiącach przestoju, znów zaczynamy rozmyślać o przewietrzeniu garażu. Mając w kieszeni 50 tysięcy zł, mamy naprawdę sporo możliwości. Trzeba tylko mądrze wybrać, by cieszyć się z samochodu przez kolejnych kilka lat.

Używana Skoda Octavia I (1996-2010) - królowa zza miedzy? Opinie

Używana Skoda Octavia I (1996-2010) - królowa zza miedzy? Opinie

, w tym bardzo chwalone za wytrzymałość turbodiesle z pompą rozdzielaczową (1.9 TDI), lubiące gaz jednostki 8-zaworowe (1.6 i 2.0) oraz mocne benzyniaki z turbodoładowaniem (1.8 T). W chwili premiery Octavia oferowała do wyboru benzynowe silniki 1.6 MPI 8V (75 i 101 KM) oraz 1.8 20V (125 KM). Ich

Bierzemy pod lupę VW Golfa generacji V, VI i VII. Ceny, awarie, zalety i wady każdej

Bierzemy pod lupę VW Golfa generacji V, VI i VII. Ceny, awarie, zalety i wady każdej

już niespełna 10 tysięcy zł. Nie brakuje ofert z krajowej sieci sprzedaży. Lepiej jednak dołożyć 5-7 tysięcy i poszukać egzemplarza w bogatszej wersji i z przebiegiem na poziomie około 150 tysięcy kilometrów. VW Golf VI - opinie, awarie, ceny Od 2008 do 2016 w ofercie modelowej Volkswagena widniała

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

Seat Leon II - opinie, bagażnik, korozja Przepis na stworzenie hiszpańskiego kompaktu nie zmienił się od drugiej połowy lat 90. - sprawdzoną architekturę i mechanikę VW Golfa wystarczy opakować ładną karoserią prezentującą ducha hiszpańskiej marki. Tak też powstała druga generacja Seata Leona

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami. Opinie.

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami. Opinie.

prawie 5 cm rozstawem osi i o wiele większą (+ 41,5 cm) długością. Dzięki temu oferuje obfitszą ilość miejsca w środku dla pasażerów, bijąc na głowę swojego niemieckiego krewniaka pojemnością bagażnika – w wersji liftback mieści 590 l (po złożeniu siedzeń 1580), czyli o ponad 200 l więcej od Golfa

Używane Audi A3. Sprawdzamy trzy generacje. W każdej są pułapki, ale i chwalone wersje

Używane Audi A3. Sprawdzamy trzy generacje. W każdej są pułapki, ale i chwalone wersje

trwałych i bezproblemowych benzyniaków został tylko 1.6 MPI 105 KM. Wciąż doskonale współpracuje z instalacją LPG nie wymagając poważnej troski. Pozostałe konstrukcje korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa, a niektóre z turbodoładowania i łańcucha rozrządu. Ich wspólną cechą są dobre osiągi, rozsądne

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I - opinie, awarie, najlepsze wersje Rynkowa kariera pierwszej generacji trwała od 1996 aż do 2010. Model opracowano z wykorzystaniem gotowych rozwiązań znanych z Volkswagena Golfa IV. Dzięki temu, dostęp do wszelkich części mechanicznych nie stwarza żadnych trudności. Nadwozie

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

latach 90. Produkcję zaprzestano kilka lat temu. Czterocylindrowy benzyniak montowany był we wszystkich kompaktowych modelach, takich jak Audi A3, Volkswagen Golf, Skoda Octavia czy Seat Leon. Co ciekawe, tak słaba jednostka trafiała również do Passata. 1.6 MPI wyposażony został w ośmiozaworową głowicę

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

zaprzestano kilka lat temu. Czterocylindrowy benzyniak montowany był we wszystkich kompaktowych modelach, takich jak Audi A3, Volkswagen Golf, Skoda Octavia czy Seat Leon. Co ciekawe, tak słaba jednostka trafiała również do Passata. 1.6 MPI wyposażony został w ośmiozaworową głowicę, rozrząd realizowany z

Najpopularniejsze silniki w Polsce

Najpopularniejsze silniki w Polsce

do koncernu Volkswagena i montowana jest głównie w Skodzie Octavii, choć spotkać można ją również w Audi A3 oraz w VW Caddy z instalacją gazową - jest to silnik MPI o pojemności 1.6 litra oraz mocy 102 KM. Łącznie samochodów wyposażonych w ten silnik zarejestrowano 6 028 sztuk (z czego 5 912 sztuk to

Škoda Octavia II Kombi 1.6 FSI

pierwszych jazd testowych sprawdziłem mocniejszy silnik 1.6, czyli znaną m.in. z VW Golfa 115-konną jednostkę FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który współpracował z precyzyjnie działającą 5-stopniową ręczną skrzynią biegów. W tej wersji auto wypada znacznie korzystniej niż ze słabszymi silnikami 1.4/75

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

długiej listy jednostek napędowych, zdaniem mechaników wybór jest bardzo ograniczony. Wśród benzynowych odmian specjaliści zdecydowanie polecają bazowe konstrukcje 1.4 i 1.6 MPI wykorzystujące pośredni wtrysk paliwa (generują odpowiednio 80 i 105 KM). Pozostałe silniki 1.4 TSI 122 KM, 1.8 TSI 160 KM i 2.0

Re: Audi A3 8P vs VW Golf 5.

.8T, ale tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana, i silnik ten nie był montowany w Golfie. Brałem również pod uwagę Golfa VI z silnikiem 1.6 MPi 102KM, ale podobno lakier w tym modelu jest słaby, bardzo łatwy do zarysowania dlatego sobie jak na razie odpuszczam ten model. Chciałem się przy okazji

Bardzo dobre pytanie!

takiej np. skrzyni dsg zależy od tego, kto się z kim dogadał/napił/przespał. Teraz strona techniczna: silnik 1,6 MPI powstał w połowie lat 90-ych jako 8-zaworowiec, jakieś 5 lat później dołożono mu po drugiej parze na cylinder. Słusznie więc piszesz, że 16-zaworowiec jest nowszy i nowocześniejszy. Czy