1.6 multijet wymiana oleju

Piotr Mokwiński

Używane auto w dobrej cenie? Włoskie silniki nie takie straszne. Na te warto postawić

Używane auto w dobrej cenie? Włoskie silniki nie takie straszne. Na te warto postawić

Siła stereotypów wciąż okazuje się decydująca w wielu przypadkach. Widać to także na przykładzie cen używanych samochodów. Produkty chociażby włoskich producentów mocno cierpią z tego powodu, gdyż oceniane są jako usterkowe i problematyczne w codziennej eksploatacji. W rzeczywistości, inżynierowie Fiata są autorami wielu dopracowanych jednostek napędowych, które trwałością niejednokrotnie przewyższają konkurencję.

Kupujemy używane Citroen C3 II vs. Fiat Punto III. Tanie i nie tylko do miasta

Rynek wtórny z każdym rokiem oferuje nam coraz więcej możliwości. Zwłaszcza w popularnych segmentach możemy przebierać wręcz w dostępnych modelach, wersjach napędowych i wyposażeniowych. Uznaniem użytkowników i mechaników od lat cieszy się Citroen C3 II i Fiat Punto III. Stylowe auta segmentu B doskonale sprawdzają się w swojej roli, nie generując przy tym nadmiernych kosztów serwisowych.

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

Nowoczesne silniki mogą pochwalić się dobrą dynamiką i coraz niższą emisją. To efekt stosowania skomplikowanego osprzętu w istotnym stopniu podnoszącego koszty serwisu. O ile w nowym aucie trudno o awarię, w kilkuletnim wartości faktur mogą przewyższyć cenę pojazdu. Jednak na rynku wtórnym wciąż są modele z silnikiem diesla, które nie powinny przesadnie obciążać budżetu.

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

egzemplarze z początkowego okresu produkcji, choć wiele z nich naprawiono jeszcze na gwarancji. Problem zwiastuje nierówna praca motoru na wolnych obrotach i wyraźny spadek mocy. Częsta wymiana oleju, filtrów i sitka filtrującego olej trafiający do modułu rozwiązuje wiele problemów. Większość błędów

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

). Powszechną przypadłością 1.6 HDI jest zapychający się przewód olejowy, doprowadzający środek smarny do turbosprężarki - profilaktycznie powinniśmy go wymieniać co wymianę oleju, koszt około 150 złotych. Przez lata Honda słynęła wyłącznie z produkcji doskonałych silników benzynowych. Wolnossące

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

czterocylindrowe jednostki 1.5, 1.6 i 2.0 o mocy 99, 107-120 i 143-150 KM. Poza koniecznością regulacji luzów zaworowych, mechanicy nie zgłaszają żadnych trudności. Japońskim silnikom wystarczy regularna wymiana oleju. Okazjonalnie pojawiają się trudności z zaworem recyrkulacji spalin, a problem rozwiązuje jego

Używane Fiat Croma vs. Seat Exeo - porównanie. Niedocenione, ale rozsądnie wycenione

Używane Fiat Croma vs. Seat Exeo - porównanie. Niedocenione, ale rozsądnie wycenione

prowadzenia, komfortem jazdy, a trwałością – również na drogach niskiej jakości. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu zaś układ wielowahaczowy. Najpoważniejszą bolączką Cromy są wadliwe przekładnie manualne, które bez regularnych wymian oleju (której nie zaleca producent) i zmianie jego

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

) i zauważalnego zużycia oleju silnikowego – jego stan należy często kontrolować i uzupełniać w razie konieczności. Silniki benzynowe to sprawdzone konstrukcje. 1.2, 1.4, 1.4 Turbo, 1.6 i 1.8 generujące 70-86, 100, 140, 115 i 138 KM. Każdy z nich doskonale współpracuje z sekwencyjnymi

Kupujemy używane: Nissan Qashqai I - opinie, niezawodność, najlepsze silniki

Kupujemy używane: Nissan Qashqai I - opinie, niezawodność, najlepsze silniki

Qashqaia Paleta jednostek napędowych składa się z czterech pozycji. Benzynowe silniki 1.6 114-117 KM i 2.0 140 KM bez zarzutu współpracują z instalacjami gazowymi. Bezawaryjną eksploatację gwarantuje regularna wymiana oleju co 10-15 tysięcy kilometrów. Jedynie okazjonalnie pojawiają się problemy z

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

zasłynęła z awarii panewek wału korbowego. Inżynierowie szybko dopracowali konstrukcję, która po dziś dzień zajmuje mocne miejsce w palecie producenta. Przyczyna problemów z panewkami leży po stronie zbyt rzadkich wymian oleju zalecanych przez producenta. Skracając interwał do 10-15 tysięcy kilometrów

Fiat Doblo (2001 - 2010) - opinie Moto.pl

Fiat Doblo (2001 - 2010) - opinie Moto.pl

2001 - premiera modelu, nadwozie MPV 5d, silniki benzynowe 1.2 (65 KM), diesel 1.9 D (63 KM), turbodiesel 1.9 JTD (100 KM). 2002 - silnik benzynowy 1.6 (103 KM). 2004 - turbodiesle 1.3 Multijet (70 KM) i 1.9 JTD (105 KM), silnik 1.6 Natural Power (gaz

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

kierownicą Fiat Doblo 1.6 Multijet | Za kierownicą Peugeot Partner - Ogłoszenia

Czy diesel się opłaca?

około 800 zł za przegląd z wymianą oleju. Spośród porównywanej trójki popularnych w naszym kraju aut to Peugeot 307 1.6 HDI najszybciej na siebie zarobi. Jednak nie spodziewajmy się fajerwerków, i tak, aby zwrócił się nam zwiększony o 7,5 tys. zł koszt zakupu auta, musimy

Re: Wymiana oleju w nowym aucie

.3 multijet. Po 100 tys. km. silnik w stanie fabrycznym. Zgodnie z instrukcją olej wymienia się w nim co 30 tys. km. albo wg wskazania kompa.

Każdy silnik olej pije.

jw. Dobrze ktoś napisał, że nie zużywa oleju tylko silnik bez oleju. Mój wysilony, 16V diesel Fiata 1.3 Multijet, zużywa na każde 10 tys. km. około 0,3 l. oleju. A że wymiany robię co 15 tys. km. albo po roku (wbrew zaleceniom Fiata, który zaleca wymianę po 30 tys. km. albo co 2 lata) - to

Fiat Stilo Multiwagon 1.9 16V Multijet Dynamic

) jednak ilość nieprzewidywalnych napraw (- auto kupione w salonie, używane w sposób niezarobkowy): koło dwumasowe, sprężarka, łożysko sprężarki klimy, znaczenie terenu fiata olejem czyli rozmaite wycieki, cud wymiany żarówek - zwłaszcza lewej - tej od akumulatora, awarie komputera, wieczny jazgot BOOT

Wujaszek - czytaj ze zrozumieniem. Proszę :)

250 tyś. km dla silnika Fiata - Multijet 1.3 JTD 16V, oznacza ni mniej ni więcej, okres bez jakiejkolwiek ingerencji mechanicznej ze strony ASO. Ten silnik nie wymaga na tym dystansie: wymiany rozrządu (łańcuch), świec żarowych, wtrysków ani regulacji popychaczy (hydrauliczne). Jeszcze

Re: Fiat Pumpo 1.3JTD vs Skoda Fobia 1.4TDi

osiągi i jest praktycznie “niezniszczalna”: jej żywotność zaplanowano na 250.000 km bez jakiejkolwiek obsługi komponentów mechanicznych. Co więcej, odstępy między wymianami oleju wydłużają się z 20 do 30.000 km (1.3 Multijet 16v stosuje olej o niskiej lepkości – “fuel

Re: przglądy

w nowych silnikach diesla MultiJet II z DPF (2.0, 1.6, 1.3), zrobił interwały międzyprzęglodowe, co 35 tys. km., natomiast wymiana oleju następuje wg kompa, nie rzadziej jednak niż co 2 lata.

Re: Kupno Fiata punto rocznik 2005

silniki 1,1 i 1,2 8V z rodziny FIRE - bardzo dobre silniki. Nic się z nimi nie dzieje, zwłaszcza po takim przebiegu. 1,2 16V też nie sprawiają kłopotów, zwłaszcza w lekkim Punto. A 1,3 Multijet to klasa sama w sobie, choć wątpię aby rzeczony egzemplarz miał właśnie diesla.

Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla

Dokładnie jest jak piszesz. Kupiłem nowe Grande Punto diesla 1.3 JTD Multijet za cenę wersji benzynowej. Ale nawet jeśli musiałbym dopłacić do diesla 2-3 tys. zł (bo takie są różnice) to bym dopłacił. Diesel 1.3 w wersji 90 konnej, ze skrzynią 6 biegową, spala mi w trasie poniżej 4 litrów ON

Re: zawór egr w stilo MW multijet

zakokosowaniu to dowodzi o zuzyciu silnika lub uzywanie niewlasciwego oleju. Stary ja mam wszystkie konstrukcje jeszcze w glowie cos niecos pamietam jedno co wiem to taki efek w ktorym ulega zakokosowaniu EGR wentyl oznacza krotko silnik do wymiany albo zle eksploatowany na zlym oleju lub paliwie. Z

Re: Fiat Pumpo 1.3JTD vs Skoda Fobia 1.4TDi

Przy takim zestawieniu wybór jest oczywisty: grande. Jak już pisał "uki": silnik fiata to nowoczesna 16 zaworowa, aluminiowa jednostka z sytstemem wtrysku multijet i turbo o stałej geometrii kierownic (w wersji 75 KM). Napęd rozrządu łańcuchowy, wg książki serwisowej - dożywotni. Przeglądy co

Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla

serwisowania aut typu Panda czy Punto z silnikiem 1.3 Multijet i ich benzynowych odpowiednikow. Nie dosc ze serwis jest TANSZY przynajmniej dla tych diesli (bo obsluga polega wlasciwie na wymianie oleju i co drugi przeglad jeszcze filtrow), to jeszcze obsluge i wymiane oleju wykonuje sie nie co 20000

Re: Fiat Pumpo 1.3JTD vs Skoda Fobia 1.4TDi

Witam! pojazdem tanszym w zakupie i eksploatacji jest Fiat. silniki:16 zaworowy ,4 cylindrowy multijet to silnik o wyzszej od fabii kulturze pracy , to jednostka w której naped rozrzadu przekazywany jest niewymiennym łancuchem(2 wąłki rozrzadu) ,interwały miedzyprzegladowe to nawet 30 tys

Re: 2,0TDi VW - 1litr na 3000km

. Silnik oddaje moc bardzo rownomiernie, ale powyzej 2000 obr. Ponizej nic sie nie dzieje, okolo 2000 obr czujemy kopa, potem rownomiernie do 4500obr. Trzeba nauczyc sie ruszac, bo przy 1000 obr silnik jest chyba slabszy, niz 1.0 corsy :-)))). Nie trzeba robic dolewek oleju miedzy wymiana (20 tys

nowy silnik Fiata

benzynowych, wyprodukowanie ponad 12 milionów silników Fire od 1984r. do dzisiaj. Silnik 1.3 Multijet 16v Mowa oczywiście o jednostce napędowej 1.3 Multijet 16v, silniku “Common Rail” drugiej generacji, który można uznać za główny atut nowych Fiatów, ze względu na co najmniej trzy

Re: Skoda, Vw czy Fiat?

Wynegocjuj dobrą cenę i zastanów się nad Grande Punto albo bliźniaczą Alfą Mito z silnikiem 1.3 Multijet, wersja 90 KM, najlepiej ze skrzynią 6ką (Grande bo Mito ma seryjnie). Ewentualnie nowa Corsa, ale jest chyba droższa od Grande i nieco tańsza od Mito. Grande Punto z tym silnikiem jest

Re: :) tak na luzie...

. (bezterminowo), wymiana oleju max. co 2 lata gwarancja 3 letnia Micra to: autko bardziej "kobiece" samochód mniejszy niż Grande (łatwiejszy w parkowaniu) co się przekłada na tzw. komfort jazdy i gorsze prowadzenie bardziej do miasta niż gdzieś w trasę bardziej zaawansowane silniki 16V przeglądy co 1

Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi

wersji 90 konnej. To takie małe cacko. Ma rozrząd napędzany łańcuszkiem, 16 zaworową głowicę na dźwigienkach, turbo B&W ze zmianą geometrii kierownic, spory IC, koło dwumasowe, i inne ekstrasy jak np. natrysk oleju na denka tłoków, czy wielofazowy wtrysk CR Multijet (do 5 wtrysków na cykl). Osprzęt jest

Re: Czy diesel się opłaca?

co do diesla... wcześniej jeździłem benzynami z gazem - wolkswagen i opel i do diesla nikt by mnie nie przekonał, wszyscy dokoła narzekali na diesle, że drogi serwis, że awaryjne itp, itd. potem jednak kupiłem kilkuletnie Doblo 1.9 Multijet czyli silnik Common Ray (z 2007 r.) 105 KM, przebieg 200