1.6 tdci słaba turbina

Piotr Mokwiński

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

Strony z ogłoszeniami pełne są pułapek na kierowców. Kupno silnika z listy podwyższonego ryzyka może być okazją, ale stanowczo odradzamy to niedoświadczonym osobom. Wybraliśmy kilka jednostek z popularnych aut.

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie.

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie.

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

materiałów, ale wyjątkowo odpornych na trudy codziennej eksploatacji. Wśród silników wysokoprężnych, Ford sięgnął po produkty koncernu PSA. Mamy do wyboru diesla 1.4 i 1.6 TDCI (HDI) o mocy 68 lub 90 KM. Zużycie paliwa w cyklu miejskim nie powinno przekroczyć 6 litrów.

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Silnik dwulitrowy Alfy Romeo należy do mocnych zawodników, ale należy do jednostek drogich w utrzymaniu i stosunkowo kłopotliwych. Ma dwie świece na każdy cylinder (Twin Spark) i kilka problemów. Trzeba bardzo uważać na właściwy poziom oleju. Słabym punktem są awarie wariatora prowadzące do

słabszy silnik 1.8 TDCi Ford Focus

Ostatnio w Focusach Ford montuje silni8kim diesla common rail 1.8 TDCi o mocy 100KM i momencie 240Nm, zamiast, jak wcześniej moc 115kM i moment 250 Nm. Jaka jest tego przyczyna? Czy słabsza wersja ma też możliwość tzw. boost'u momentu? Jakie są różnice konstrukcyjne? Ja podejrzewam

Re: ford focus 1.8 tdci

biegowa, silnik 1.8 TDCI 115 KM pamiętający jeszcze pierwsze escorty a nie wiem, czy do sierry nie był wkładany. Wiem, że jest po licznych modyfikacjach ale wg serwisu ma do d...py wtryski i nie pamiętam czy turbina nie była zintegrowana na stałe z kolektorem dolotowym (koszty w razie padu). A cha

Re: Garść obiektywnych o 1.8 TDCI 115 KM

turbiny to jest to moim zdaniem świadomy wybieg producentów. Jest to element podatny na uszkodzenia z racji swojej "wysokoobrotowości". Owszem można zrobić to inaczej (np. doładowanie mechaniczne - BTW czy jest jakiś diesel z tym typem doładowania), ale po co? Masz Mondeo TDCI, więc sam wiesz ile

Re: Garść obiektywnych o 1.8 TDCI 115 KM

w tym wątku chodzi o gaszenie silnika :-). teoretycznie sprężarka w każdej benzynie ma gorzej właśnie przez b.gorące spaliny. zresztą 1 na 10 użytkowników aut z turbiną wie o tych wszystkich 'zaleceniach' a 1 na 100 je stosuje. i jakoś samochody jeżdżą, a producenci nie robią nic w tym

Re: sztuka jazdy 1.9TD

spadają poniżej 2000, co nie przeszkadza, bo turbina włącza się przy ok. 1800. Co do słabej dynamiki - Focus 1.8 TDCi (bo o 1.9 TD nie słyszałem) ma wysoki moment obrotowy, chociaż ma tylko 115 KM. Jeżeli Audi ma np. 100 KM, to oczywiste że przyspiesza słabiej

Re: Nowy 2.2HDi Biturbo 170KM od PSA

wobuziak1 napisał: > Po pierwsze, turbodiesle z Forda to silniki PSA - HDi, więc chwalenie się > overboostem w fordzie jako coś lepszego od cytryny, to jak chwalić się passatem > > nad superbem. No to słabo się znasz: silnik 2,2 TDCI,o którym pisałem jest

Re: nowy ford mondeo TDCI

turbiny > o zmiennej geometrii (o ile się nie mylę) 2,0 TDCi staje się mocniejsze > jedynie o 4,5% od jednostki HDi - kilkuletniej konstrukcji ośmiozaworowej i z > turbiną o stałej geometrii. > > > A w którym miejscu napisałem,że TDCI jest"takie super"? > > Skoro nie

Re: Dyzel czy benzyna? A po co turbina w benzynie

> Mondeo 130TDCi vs kilka 2.0benzynowcow 120-140KM. > > Mondeo ma ok 9,8s do 100km/h. Dane ze strony producenta. ...i dobrałeś benzynówki ze słabymi, jak na 2L, silnikami niestety... Tak jak pisałem. Może weź np. Alfę 156 2.0 (8.2s do 100 - przepaść)? > Oraz flagowa Honda accord 2

Re: nowy ford mondeo TDCI

turbiny > o zmiennej geometrii (o ile się nie mylę) 2,0 TDCi staje się mocniejsze > jedynie o 4,5% od jednostki HDi - kilkuletniej konstrukcji ośmiozaworowej i z > turbiną o stałej geometrii. > > > A w którym miejscu napisałem,że TDCI jest"takie super"? > > Skoro nie

Re: nowy ford mondeo TDCI

mocy w TDCI do 115 KM.Silnik ten występuje na całym rynku > europejskim nie tylko w Polsce i jest tańszą alternatywą dla tego 130 KM. > Wiadomo kto go kupuje. Jak uzyskali niższą cenę? Wywalili intercooler, czy turbinę? A może zmienili tylko oprogramowanie na mniej "wysilone" (zerowy koszt

Re: Dyzel czy benzyna? A po co turbina w benzynie

niknejm napisał: > moophone napisał: > > > Nich juz tak bedzie,np Ford Monedo 130TDCi :) pojde CI na reke, bo kazale > m Ci > > odlozyc na polke tylko Honde, a Ty mi az VW i BMW ;) > > Porowniaj sobie DYNAMIKE ford do innych marek, o podobnej MOCY

Re: Wyjątkowość Diesla Forda

nie obrażasz ? ;) a co do ostatniego postu akodo78 Żaden silnik, czy to benzynowy czy dieslowski nie "lubi" początkowego okresu pracy "na zimno" - słabe smarowanie, zimny olej oraz zbyt "wytężonej" pracy na dłuższą metę i nagłego "resetu". Turbina w silnikach z turbodoładowaniem jest napędzana

Re: Ford Galaxy 2.0T Ecoboost | Za kierownicą

i tak jest lżejsze, słabsze i bez turbiny w stosunku do S-Max ecoboost. Co do komputerków zapewniam cię, że się mylisz. U mnie w rodzinie jest c-max 2.0 tdci i zaniża o 1,5 litra w stosunku do rzeczywsitego zużycia, wiem to na 150%. Po wtóre to nie żadne programy obliczają zużycie tylko czujniki