1.6 tdci typowe usterki

Piotr Mokwiński

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

Wśród aut kompaktowych wybór jest ogromny. Do dyspozycji mamy szereg popularnych modeli europejskich i azjatyckich, pośród których każdy znajdzie odpowiedni dla siebie pojazd. Poza Skodą Octavią i Volkswagenem Golfem, ogromną popularnością cieszy się Peugeot 308 drugiej generacji i Ford Focus III. Każdy z wymienionych przekonuje do siebie dopracowaną mechaniką, sposobem prowadzenia i trwałością. Oba auta mają też, wobec czego postanowiliśmy im się przyjrzeć.

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

Klasa średnia na rynku wtórnym w Polsce niezmiennie cieszy się wielkim zainteresowaniem kierowców ceniących przestronne wnętrza, przeważnie bogate wyposażenie i komfort podróżowania. Jednym z popularniejszych modeli od lat pozostaje Ford Mondeo. Sprawdzamy zatem, co jest w stanie zaoferować trzecia, czwarta i piąta generacja ulubieńca flot. Duży plus za korzystną relację ceny do jakości, choć nie w każdym przypadku.

Używane: Mazda 3 II vs. Ford Focus III. Kompakty uniwersalne, ale czy warte zakupu?

Mimo rosnących w siłę z każdym rokiem alternatywnych segmentów, klasa kompaktowa wciąż trzyma się doskonale - również wśród używanych. Wielu kierowców ceni uniwersalny charakter przedstawicieli klasy C, wykorzystując je do codziennych dojazdów do pracy czy wakacyjnych eskapad. Pośród wielu propozycji, ciekawą propozycją jest ulubieniec flot - Ford Focus III i stojąca zdecydowanie na marginesie sprzedaży Mazda 3 drugiej generacji, wyróżniająca się dobrymi właściwościami jezdnymi. Iść zatem z głównym nurtem, czy postawić na japońską oryginalność?

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

, że nie eksploatujemy ich tylko w ruchu miejskim. Do wyboru mamy jednostki 1.6 TDCI 95-115 KM i 2.0 TDCI 140-163 KM. 30 tysięcy złotych wystarczy także na Peugeota 3008. Pierwsza generacja produkowana od 2009 do 2017 roku to technologiczny bliźniak Citroena C4 Grand Picasso. Obłe nadwozie nie zmaga

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

bezproblemowe, pod warunkiem, że nie współpracują z instalacjami gazowymi. Wśród wysokoprężnych polecane są pochodzące z koncernu PSA jednostki 1.6 i 2.0 TDCI (HDI) o mocy 90-109 i 136 KM. Od 2005 do 2010 roku produkowana była szósta generacja Volkswagena Passata. Ze względu na liczne braki jakościowe jego ceny

Poradnik | Na te silniki Forda warto postawić

Poradnik | Na te silniki Forda warto postawić

. Wielką popularnością od lat cieszy się 1.6 TDCI dysponujący mocą w zależności od wersji i modelu od 75 do 115 KM. Słabsze odmiany wyposażane są w turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat. Nie były także wyposażane w filtr cząstek stałych (75 i 90 KM). Godne polecenia są wszystkie warianty 1.6 TDCI

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

dopracowanej i bezproblemowej, ale Włosi nie byli by sobą, gdyby nie zaproponowali czegoś specjalnego. Silnik wysokoprężny R4 2,5 litra (425/R425) i jego bliźniak z dodanym jednym "garem": R5 3,1 l. (531/R531) to konstrukcje co najmniej delikatne i bardzo trudne w serwisie. Do typowych usterek należą

Poradnik | Używane limuzyny klasy średniej - Ford Mondeo IV vs. Opel Insignia

Poradnik | Używane limuzyny klasy średniej - Ford Mondeo IV vs. Opel Insignia

należy natomiast kłopotliwego 1.8 TDCi, gdzie dość szybko poddaje się dwumasa, układ wtryskowy i zaciera turbosprężarka. Oferowane przez Forda manualne przekładnie są trwałe i bezobsługowe. Typowe usterki Wśród typowych usterek zgłaszanych przez użytkowników, warto wspomnieć o śniedziejących połączeniach

Układ chłodzenia. Typowe awarie, problemy i koszty naprawy

Układ chłodzenia. Typowe awarie, problemy i koszty naprawy

płynu chłodniczego, hamulcowego, z układu kierowniczego - jakie mają konsekwencje Typowe awarie układu chłodzenia Większość usterek układu chłodzenia ma podłoże mechaniczne. Zdarzają się też awarie systemów elektronicznych, choć występują zdecydowanie rzadziej. Nieprawidłowości dotyczą przegrzewania lub

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

wyeksploatowanego, w dobrym stanie technicznym, a po jego zakupie zaprzyjaźnić się z dobrym, prywatnym warsztatem który potrafi sobie poradzić z typowymi dla tego modelu usterkami przy wykorzystaniu jak największej liczby zamienników. Usługi autoryzowanych warsztatów i ceny oryginalnych części zamiennych mogą

Kupujemy używane - Volkswagen Sharan II vs. Ford Galaxy II - dla dużej rodziny

Kupujemy używane - Volkswagen Sharan II vs. Ford Galaxy II - dla dużej rodziny

oświetlenia dziennego i elementów dekoracyjnych na zderzakach. Sylwetka pozostała dwubryłowa, co oznacza ogromne możliwości w kwestii aranżacji wnętrza. Wnętrze wykończono z typową dla Volkswagena jakością i starannością. Zastosowane plastiki są w znacznej części miękkie i solidnie spasowane. Całość nie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

. Kolejny problem - typowy dla współczesnych Diesli - to nietrwałe koło dwumasowe. Okres produkcji silnika: 2000 - 2009. Modele w których stosowano silnik 2.0 TDCi: Ford: Mondeo III Jaguar: X-Type Dwulitrowy Diesel Mazdy (MZR-CD - seria RF) jest jednostką wyjątkowo wrażliwą na jakość oleju

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

. Peugeot 206 oferowany był z szeroką gamą silników diesla: 1.9D, 1.4 HDI, 2.0 HDI i 1.6 HDI. Za 10 tysięcy złotych kupimy zadbany egzemplarz z jednostkami serii HDI generującymi od 68 do 110 KM, gwarantującymi przyzwoitą dynamikę i niewielkie spalanie. Usterka układu wtryskowego oznacza wydatek około 500

Nie wymieniaj, a naprawiaj. Na tych podzespołach zaoszczędzisz sporo pieniędzy!

Nie wymieniaj, a naprawiaj. Na tych podzespołach zaoszczędzisz sporo pieniędzy!

nowego urządzenia. Po wymianie wszystkich ruchomych elementów dostaniemy produkt prezentujący sprawność fabrycznie nowej części. W pakiecie przyznawana jest także gwarancja na 1-2 lata od zakładu dokonującego odbudowy. Za usługę zapłacimy około 300-400 złotych. Nowy alternator do fordowskiego 1.6 TDCi

Ford Focus III - opinie i typowe usterki

Ford Focus III - opinie i typowe usterki

podziela również większe 1.6 EcoBoost oferujące 150 lub 182 KM. Po liftingu zostało zastąpione udoskonaloną jednostką 1.5 EcoBoost. W kwestii diesli Ford Focus III wypada bardzo dobrze. Do wyboru mamy 1.6 TDCi stanowiące większość na rynku wtórnym oraz 2.0 TDCi. Obydwie jednostki są owocem współpracy z PSA

Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

przeciętnym wyglądzie, to słysząc Multipla każdy kojarzy poczciwego brzydala z przetłoczeniem pod przednią szybą. Inżynierowie z Turynu we wnętrzu również postawili na oryginalność. Uwagę zwraca układ siedzeń 3+3 i nietypowa deska rozdzielcza. Z Multipli można się śmiać i wytykać jej dziwactwa, ale była

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

. Silnik wysokoprężny R4 2,5 litra (425/R425) i jego bliźniak z dodanym jednym "garem": R5 3,1 l. (531/R531) to konstrukcje co najmniej delikatne i bardzo trudne w serwisie. Do typowych usterek należą awarie układu rozrządu spowodowane niedostatecznym smarowaniem. Nietypowa konstrukcja z

Re: Fiat Stilo v Opel Astra II

Nie wiem jak w Astrze, ale w Stilo ceny przy 1,2 są niskie. Serwis kompetentny, usterek typowych mało i proste do usunięcia tanim kosztem, przy użyciu orginalnych części. -- . -Z TDCI NA ST-

Re: Ford S Max 1,8 TDCi - gdzie najlepiej szukać?

auta to 2.5 z turbo, ale wątpię, żeby Cię przekonał z uwagi na niezbyt atrakcyjny poziom spalania. 2.0 TDCi najbardziej optymalny, tak mówią i chyba to prawda jest. W każdym razie jeździ zwyczajnie, jak rodzinny ropniak. S-Max ma kilka typowych problemów. Może na nim wystąpić korozja, więc wypada

Re: passat-superb-mondeo

psu jaja, ale za to jest naprawdę przyjemna kierownica obszyta skórą, to chyba opcja ale nie kosztuje majątku. Fotele średnie krzyż nie boli ale szału nie ma, idiotyczna regulacja wysokości taka wajcha do której można sięgnąć tylko przy otwartych drzwiach. Silnik 2,0 tdci, typowy nowoczesny