1.6 tdi pasek czy łańcuch

Piotr Mokwiński

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Według danych AAA Auto, średnia cena transakcyjna na rynku wtórnym w 2023 wyniosła 31 tysięcy złotych. To sprawia, że każdego roku wydajemy na używane auta coraz więcej. Co ciekawe, na nowe pojazdy pojazdy przeznaczamy około 180 tysięcy zł (Samar). Wobec tego, postanowiliśmy przejrzeć rynek.

Rodzinne auto za 800 zł brutto miesięcznie. Oto nasi faworyci: Kia, Skoda i Toyota

Nowy rok przyniósł nam wiele zmian. Wzrost cen samochodów używanych wyhamował, a liczba zasilająca nasz park maszynowy wciąż oscyluje wokół 800 tysięcy. Pośród rynku wtórnego nie brakuje ciekawych aut o charakterze familijnym dostępnych za około 800 złotych miesięcznie. Kredyt to coraz powszechniejsza forma finansowania.

Ile kosztuje porządne używane Audi A4 B7 i B8? Takie bez pułapek i ukrytych usterek

Pośród nowych samochodów premium, wybieramy przede wszystkim SUV-y. Volvo XC60, Audi Q5 czy Mercedesa GLC. Inaczej ma się rzecz na rynku wtórnym. Każdego roku w nasze granice przenika od 800 tysięcy do miliona używek. Zazwyczaj mają 11-13 lat i logo Audi, Opla, Volkswagena lub BMW. Wobec tego, postanowiliśmy przyjrzeć się dwóm generacjom A4 sprzed 15 lat. To łakome kąski, choć nie w każdej odmianie.

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

. Ewentualna naprawa tego elementu to koszt 600 złotych. W czasie typowo miejskiej eksploatacji, problemy sprawia także filtr cząstek stałych, ale jego kwestię rozwiązują regularne wyprawy na drogi szybkiego ruchu. Co ciekawe, zmodernizowany 1.6 MultiJet wciąż jest oferowany w Alfie Romeo Tonale czy Fiacie

Na tych autach się nie zawiedziesz. Kompaktowe wozy z Niemiec za 30-35 tysięcy zł

Na tych autach się nie zawiedziesz. Kompaktowe wozy z Niemiec za 30-35 tysięcy zł

, trudno tutaj o poważne niedociągnięcia. Z pewnością należy pilnować na bieżąco stanu oleju silnikowego. Wśród diesli dostępne są 1.6 TDI 90-115 KM i 2.0 TDI 150-184 KM wyposażone w bezpośredni wtrysk common-rail. Lata wprowadzanych poprawek zaowocowały wysoką trwałością i właśnie takie odmiany polecamy

Szukamy SUV-a z Europy z dobrym dieslem. Budżet? 50-60 tysięcy złotych

Szukamy SUV-a z Europy z dobrym dieslem. Budżet? 50-60 tysięcy złotych

grzeszy jednak dynamiką na autostradzie. Renault Kadjar I 1.6 dCi Pierwsza generacja Renault Kadjar produkowana była od 2015 do 2022 między innymi w hiszpańskich zakładach koncernu. Kadjar to w rzeczywistości bliźniak Nissana Qashqaia, z którym dzieli całą architekturę nadwozia, zawieszenie, wnętrze czy

Polacy uwielbiają te używane auta. Uważaj na te wersje, to często skarbonki bez dna

Polacy uwielbiają te używane auta. Uważaj na te wersje, to często skarbonki bez dna

zwrócić szczególną uwagę astrze H? W benzynowych silnikach 1.6 i 2.0 może być konieczne wymienienie turbosprężarki, jeżeli poprzedni właściciel nie dbał o auto, Zdarza się, że użytkownicy benzynowej Astry H narzekają na wysokie zużycie oleju silnikowego, W mocniejszych wersjach wysokoprężnego 1.9 CDTI

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

. Ten zmodernizowany motor wprowadzono do oferty w 2012. Pożądaną przez rzesze kierowców alternatywą są silniki diesla. Do wyboru mamy czterocylindrowe 1.6 i 2.0 TDI o mocy 105 KM i 140, 170 i 177 KM. W przeciwieństwie do starszych jednostek koncernu VAG, obydwie konstrukcje korzystają z bezpośredniego

Niezawodne używane auta z Niemiec. Redaktor Piotr zrobił listę do 50 tys. zł. Na start A4 B8

Niezawodne używane auta z Niemiec. Redaktor Piotr zrobił listę do 50 tys. zł. Na start A4 B8

. Wszystkie wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, doładowanie i poprawiony napęd rozrządu, tym razem realizowany paskiem. W przeciwieństwie do poprzednich wariacji, trudno tutaj o poważne niedociągnięcia. Z pewnością należy pilnować na bieżąco stanu oleju silnikowego. Wśród diesli dostępne są 1.6 TDI

Jaki samochód kupić za 40 tysięcy złotych? Wybór jest ogromny

Jaki samochód kupić za 40 tysięcy złotych? Wybór jest ogromny

rozrządu, tym razem realizowany paskiem. W przeciwieństwie do poprzednich wariacji, trudno tutaj o poważne niedociągnięcia. Z pewnością należy pilnować na bieżąco stanu oleju silnikowego. Wśród diesli dostępne są 1.6 TDI 90-115 KM i 2.0 TDI 150-184 KM wyposażone w bezpośredni wtrysk common-rail. Lata

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) - poprawkowy zaliczony. Opinie

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) - poprawkowy zaliczony. Opinie

) stosowaną w sportowych wariantach Golfa GTI Edition 35 i Golfa R. Używany Volkswagen Golf VI - czy warto wybrać diesla? Volkswagen wycofując z oferty kultowe silniki 1.9 TDI, zastąpił je nowymi 1.6 TDI o identycznej mocy (90 i 105 KM), ale z układem wtryskowym Common Rail. Z kolei znany z „piątki"

Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków

Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków

odmianach zastosowano turbosprężarkę ze stałą geometrią łopat, natomiast w mocniejszych ze zmienną geometrią. Na szczęście, filtr cząstek stałych jest praktycznie niespotykanym dodatkiem. Volkswagen 1.6 TDI CAYC - opinie Przez kilkanaście lat nieposzlakowaną opinią cieszył się kultowy diesel 1.9 TDI. Pod

Szukamy używanego auta za 500 zł/msc. Co można kupić w tej cenie? Od Forda po Hondę

Szukamy używanego auta za 500 zł/msc. Co można kupić w tej cenie? Od Forda po Hondę

tapicerki, nawigacji, komputera pokładowego, tempomatu czy dopracowanego nagłośnienia. Szczególnie chwalony przez mechaników jest pięciocylindrowy silnik 2.4 o mocy 140-170 KM. Zużywa sporo paliwa, ale odwdzięcza się trwałością i dobrymi osiągami. Poza nim, w Volvo montowano benzynowe 1.6 100 KM, 1.8 125 KM

Ile kosztuje dobra używana Skoda Fabia II i III? Omijaj szerokim łukiem niektóre wersje

Ile kosztuje dobra używana Skoda Fabia II i III? Omijaj szerokim łukiem niektóre wersje

czy szklane okno dachowe. Skoda Fabia II. Silniki benzynowe. Na który warto postawić? Z bogatej palety jednostek napędowych wartych uwagi jest tylko kilka propozycji. Spokój na lata i niskie koszty eksploatacji gwarantują wolnossące silniki 1.2, 1.4 i 1.6 MPI o mocy 60-70, 86 i 105 KM, bez kłopotów

Szukamy używanego auta za 500 złotych miesięcznie. Co można kupić w tej cenie?

, nawigacji, komputera pokładowego, tempomatu czy dopracowanego nagłośnienia. Szczególnie chwalony przez mechaników jest pięciocylindrowy silnik 2.4 o mocy 140-170 KM. Zużywa sporo paliwa, ale odwdzięcza się trwałością i dobrymi osiągami. Poza nim, w Volvo montowano benzynowe 1.6 100 KM, 1.8 125 KM, 2.0 145

Szukamy dobrego auta za około 25 tysięcy zł. To niezły budżet również na klasę średnią

Szukamy dobrego auta za około 25 tysięcy zł. To niezły budżet również na klasę średnią

. Znacznie lepsze osiągi gwarantują 1.2 TSI, 1.4 TSI i 1.0 TSI o mocach 86-110, 122-125 KM i 95-110 KM, ale też zdecydowanie wyższe koszty eksploatacji. Bezpiecznym wyborem jest diesel 1.6 TDI o mocy 90-115 KM. Zużywa nikłe ilości oleju napędowego i dodatkowo dobrze radzi sobie nawet z pełnym obciążeniem

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

, Golfa V i Octavii, czterocylindrowe jednostki 1.9 TDI 105 KM i 1.6 TDI 90-105 KM. Żadna z nich nie zachwyca osiągami. W praktyce okazują się wystarczające i bezproblemowe pod warunkiem regularnego serwisowania. W przypadku 2.0 TDI 140-170 KM nawet regularny serwis nie na wiele się zda. Wadliwy łańcuch

Bierzemy pod lupę VW Golfa generacji V, VI i VII. Ceny, awarie, zalety i wady każdej

Bierzemy pod lupę VW Golfa generacji V, VI i VII. Ceny, awarie, zalety i wady każdej

, doładowanie i poprawiony napęd rozrządu, tym razem realizowany paskiem. W przeciwieństwie do poprzednich wariacji, jednostki borykają się z dużo mniejszą liczbą bolączek. Wśród diesli dostępne są 1.6 TDI 90-115 KM i 2.0 TDI 150-184 KM wyposażone w bezpośredni wtrysk common-rail. Lata wprowadzanych poprawek

Samochód używany za 60 tys. zł. "To już poważna suma" i mnóstwo możliwości

Samochód używany za 60 tys. zł. "To już poważna suma" i mnóstwo możliwości

sprzężono z dwusprzęgłowym, 7-stopniowym automatem DSG. W takiej konfiguracji Skoda oferuje 150 KM i 250 Nm – 8,2 sekundy do setki i 219 km/h prędkości maksymalnej. Miłośnicy diesla mogą postawić na 4-cylindrowy wariant 1.6 TDI o mocy 115 KM. Można go połączyć z manualem lub automatem DSG o 7

Czas na pierwszy samochód? Podpowiadamy, co kupić za około 10 tysięcy zł

Czas na pierwszy samochód? Podpowiadamy, co kupić za około 10 tysięcy zł

benzynowych składa się z czterocylindrowych, wolnossących jednostek wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Łańcuch występuje w najmniejszym motorze. Do wyboru mamy 1.2, 1.4, 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 54-70, 75-100, 105, 115 KM. Na szczycie gamy plasuje się doładowany 1.8 Turbo 150-180

Używana Skoda Octavia I (1996-2010) - królowa zza miedzy? Opinie

Używana Skoda Octavia I (1996-2010) - królowa zza miedzy? Opinie

, w tym bardzo chwalone za wytrzymałość turbodiesle z pompą rozdzielaczową (1.9 TDI), lubiące gaz jednostki 8-zaworowe (1.6 i 2.0) oraz mocne benzyniaki z turbodoładowaniem (1.8 T). W chwili premiery Octavia oferowała do wyboru benzynowe silniki 1.6 MPI 8V (75 i 101 KM) oraz 1.8 20V (125 KM). Ich

Używana Škoda Superb II (2008-2015) - dużo przestrzeni i trochę problemów. Opinie użytkowników

Używana Škoda Superb II (2008-2015) - dużo przestrzeni i trochę problemów. Opinie użytkowników

EA211, w którym łańcuch został zastąpiony paskiem, kłopoty zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Za niepewne silniki uważane są również 160-konny 1.8 TSI oraz 200-konny 2.0 TSI z początku produkcji, których konstrukcja jest zbliżona, podobnie jak ich wspólny problem, czyli nadmierny pobór

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

kompaktu z powodzeniem może uchodzić za wzór trwałości. Paleta silników benzynowych składa się z czterocylindrowych jednostek z wtryskiem wielopunktowym. To 1.4 60-75 KM, 1.6 75-102 KM, 1.8 125 KM, 1.8 Turbo 150-180 KM i 2.0 115 KM. Każdy korzysta z paska rozrządu (koszt wymiany to 600-700 złotych

Seat Ibiza III i IV generacji. Stylowe mieszczuchy z nutą sport. Na co uważać?

. Gama silników benzynowych składa się z czterocylindrowych, wolnossących jednostek wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Łańcuch występuje w najmniejszym motorze. Do wyboru mamy 1.2, 1.4, 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 54-70, 75-100,105, 115 KM. Na szczycie gamy plasuje się

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami. Opinie.

czy nieumiarkowany apetyt na olej. Inżynierowie VAG-a przygotowali się jednak do egzaminu poprawkowego, udoskonalając konstrukcję motorów i praktycznie eliminując ich większość słabości, począwszy przede wszystkim od zastąpienia rozciągającego się łańcucha paskiem rozrządu. Jako zadośćuczynienie

Niby rodzinne, a bardzo mocne. Szukamy kombi z pazurem za 70-80 tysięcy zł

cm. W hiszpańskim aucie próżno szukać wolnossącego silnika. Wyparły go motory z rodziny TSI. Jednostki korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. Otrzymały też pasek w miejsce nietrwałego łańcucha rozrządu z poprzednich wcieleń motorów z tego klanu. Do wyboru mamy 1.0 TSI 115 KM (od

Używana Škoda Yeti (2009-2017) - stwór pełen uroku. Opinie użytkowników

(1395 ccm) z udoskonalonej serii EA211 o mocy 125 i 150 KM, w którego układzie rozrządu łańcuch został zastąpiony paskiem. Starsze silniki łączone były wyłącznie z napędem na przód, natomiast przy nowszych napęd 4x4 występował tylko w odmianie 150 KM (w parze z manualem lub polecaną 6-biegową DSG

Używane Audi A3. Sprawdzamy trzy generacje. W każdej są pułapki, ale i chwalone wersje

sygnowanym logo quattro. W przypadku A3, to jednak napęd dołączany ze sprzęgłem międzyosiowym. Po latach, mechanicy zgodnie polecają wszystkie silniki benzynowe – 1.6 101-102 KM, 1.8 125 KM, a także 1.8 Turbo 150-224 KM. Dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa, paskiem rozrządu i brakiem poważnych

Używane auta sprzed 10-15 lat imponują niezawodnością. Nieoczywiste pancerniaki

postawimy na warianty 1.4 Turbo o mocy 140 KM, przejechanie blisko 400 tysięcy kilometrów, nie powinno stanowić większego problemu. Do udanych konstrukcji zaliczamy też Citroena C5 II (2008-2017), Hyundaia i40 (2011-2019), Kię Cee’d I (2006-2012), czy Seata Leona II (2005-2012) z 1.9 TDI pod maską

Peugeot 308 II vs. Seat Leon III. Wciąż nowoczesne kompakty. Jak się spisują po latach?

diesla – 1.5, 1.6 i 2.0 HDI. Wszystkie to udane konstrukcje znane z innych modeli koncernu PSA oraz Forda. Dysponują bezpośrednim wtryskiem common-rail (produkcji Boscha lub Siemensa), turbosprężarką ze zmienną geometrią łopat, paskiem rozrządu (wymiana 1000 złotych) oraz filtrem cząstek stałych

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

to wydatek około 1800 złotych, a wtryskiwaczy 600-800 złotych za sztukę. Im młodszy egzemplarz, tym mniejsze ryzyko awarii. Amatorzy diesli mogą wybierać między oszczędnym i praktycznie bezproblemowym 1.6 TDI 105 KM lub zdecydowanie mocniejszym 2.0 TDI o mocy 140 KM. Każdy korzysta z bezpośredniego

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

. Audi A4 - przy połączeniu 2.0 TDI PD i Multitronic powinna się wam zapalić lampka ostrzegawcza Zaczynamy oczywiście od ulubionego używanego samochodu Polaków, czyli Audi A4. Przestrzegamy głównie przed Audi A4 B7 2.0 TDI Multitronic. Ogólnie, Audi A4 B7 to bardzo dobry i chwalony przez kierowców

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

-2012. Spokojnie mogą natomiast spać właściciele diesli - 1.6 i 2.0 TDI. Najmniej awarii spotkamy w najmocniejszym TDI o mocy 177 KM. BMW serii 5 E60 Jak przystało na niemiecką propozycję klasy wyższej, BMW serii 5 E60/61 wyposażone jest w silnik zainstalowany wzdłużnie, a także standardowy napęd na

Używana Škoda Superb III (2015-) - średniak klasy wyższej. Opinie kierowców

dwóch wersjach: 125- i 150-konnej, w których nie występują już problemy z rozrządem (łańcuch zastąpiono paskiem), a jedyną ich przypadłością jest gromadzący się nagar na zaworach. Moc pierwszej z nich w powszechnej opinii jest zbyt mała jak na tak duże auto o charakterze limuzyny. Jej ospałość będzie

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - pięknie się różni

(a to z winy rozciągającego się łańcucha, a to z powodu nadmiernej konsumpcji oleju), w Golfie VII pracują już prawie bez zarzutu. Przykładem są motory 1.2 TSI (85-110 KM) i 1.4 TSI (122-150 KM) z nowej serii EA211 dostępne w wielu wersjach, w których felerny łańcuch zastąpiony został paskiem

Bestsellerowe SUV-y za 20-30 tysięcy złotych. W tych wersjach to pewniaki

modernizacji, łańcuch rozrządu zastąpiono paskiem i dopracowano osprzęt. Potrafią zużywać olej, ale ich trwałość nie pozostawia wiele do życzenia w odmianie po liftingu. W 2010 ulepszono też wysokoprężne 2.0 TDI 110-177 KM. Wersje z wtryskiem typu common-rail, wolne są od wad fabrycznych. Toyota RAV4 III

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

bezpośredni wtrysk typu common-rail, turbosprężarkę i pasek rozrządu. Do wyboru mamy jednostki 1.6 MultiJet 105 i 120 KM oraz flagowy 2.0 MultiJet 140 i 175 KM. To porządne, trwałe i całkiem oszczędne konstrukcje. 35 tysięcy wystarczy na Alfy z lat 2012-2014. Lexus CT 200h - opinie, silniki, najlepsza wersja

Renault Fluence vs. Mitsubishi Lancer VIII. Czy niedocenione kompakty są warte grzechu?

ubogich egzemplarzy. Z łatwością trafimy na sztukę z automatyczną klimatyzacją, komputerem pokładowym, prostym tempomatem czy skórzaną tapicerką. Proste źródło mocy Paleta jednostek napędowych nie jest bogata. Dostępny jest jeden wolnossący silnik benzynowy. To 1.6 110 KM, który doskonale odnajduje się

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

napęd rozrządu realizowany bezproblemowym łańcuchem. Filtr DPF był początkowo wyposażeniem opcjonalnym, a na stałe zagościł w tej jednostce w 2010 r. W zależności od wariantu, jednostka rozwija moc 75, 90, 95 lub 105 KM, a zużycie oleju napędowego z łatwością spada poniżej czterech litrów na "setkę

Używane: Skoda Octavia III vs Mazda 3. Nietypowy pojedynek, oczywisty werdykt

oszczędnych przewidziano diesle. To 1.6 i 2.0 TDI o mocy odpowiednio 90-105 KM i 150-184 KM. Tym razem nie dostajemy hałaśliwych pompowtryskiwaczy, lecz znany od dekad z innych marek system common-rail, co istotnie wpłynęło na kulturę pracy. Najważniejszą zmianą w stosunku do początkowych wersji silnika 2.0

Alfa Romeo Giulietta vs. Audi A3 III. Włoska finezja czy niemiecki pragmatyzm?

(2019). Wzmocniono też wariant RS3. Tym razem do 400 KM, przez co sprint do setki skrócił się do 4,1 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono na poziomie 250 km/h. Gama wysokoprężna składa się z polecanego przez specjalistów 1.6 TDI o mocy 105 i 110 KM i systematycznie poprawianego 2.0 TDI

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) - na ratunek renomie

choroby „wieku dziecięcego". W „siódemce" do wyboru mamy oszczędnego (i nieco ospałego) 1.6 TDI o mocy 105 KM oraz cieszącego się największą popularnością 2.0 TDI występującego w wariantach: 140 i 170 KM (od 2012 r. - 177 KM). To bezpieczny wybór ze względu na niższą awaryjność (choć

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

między innymi do Audi A2, VW Polo, Lupo, czy Skody Fabii zapewniając im przyzwoite osiągi i niskie zużycie oleju napędowego. 1.4 TDI dysponował mocą 70-90 KM. Producent zastosował dwunastozaworową głowicę, pompowtryskiwacze oraz turbosprężarkę o stałej geometrii łopat. Co ważne, zrezygnowano z

Peugeot 301 vs. Seat Toledo IV. Przykurzone, ale wciąż warte uwagi i rozsądnie wycenione

nietrwałym łańcuchem rozrządu i wysokim spalaniem oleju. Wraz z kolejnymi modernizacjami i wprowadzeniem paska rozrządu, większość usterek wyeliminowano. Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko awarii maleje. Nieco lepiej prezentuje się nowszy 1.0 TSI. Mechanicy zalecają zakup egzemplarzy tylko z udokumentowaną

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

łańcucha W kwestii źródła napędu mamy ograniczony wybór dopracowanych silników. Bezawaryjną eksploatację gwarantują dwa wolnossące silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa: 1.4 86 i 1.6 105 KM. Zapewniają ledwie wystarczające osiągi. W zamian, ich serwis jest bezproblemowy i tani. Nadają się też do

Używane Audi A3 (2012-2020) - w czym góruje nad Golfem?

KM) z paskiem pracującym w rozrządzie, który zastąpił szybko rozciągający się łańcuch występujący w poprzednim wcieleniu tego motoru (napędzającym A3 II). O ile łańcuch, by uniknąć awarii, należało profilaktycznie wymieniać co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, o tyle pasek pozwalał cieszyć się

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

, przekonują elastycznością, dynamiką i niskim spalaniem. Niestety, 1.2 i 1.4 TSI borykają się z nietrwałym łańcuchem rozrządu i wysokim spalaniem oleju. Wraz z kolejnymi modernizacjami i wprowadzeniem paska rozrządu, większość usterek wyeliminowano. Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko awarii maleje. Nieco

Audi A4 B5 vs. BMW E36. W świetnej cenie. Ale czy formie? "Niektóre to inwestycja"

bezpieczne są tylko silniki benzynowe. Diesle – 1.9 TDI 90-115 KM i 2.5 V6 TDI 150 KM po latach wymagać będą niewspółmiernie wysokich nakładów finansowych. Benzynową gamę otwierają czterocylindrowe 1.6 i 1.8 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - moc 101 i 125 KM. Zdecydowanie więcej oferują 1.8 Turbo 150

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

silnikowego co 10-15 tysięcy i z niskim przebiegiem. Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko poważnych awarii maleje. W przypadku silników diesla jest znacznie lepiej. Najmniej problemów sprawia bazowy 1.6 TDI o mocy 90-105 KM. Zapewnia wystarczającą dynamikę przy nikłym zapotrzebowaniu na olej napędowy. Znacznie

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

wersji silnikowej 320d. Problemem jest tu przede wszystkim rozciągnięty łańcuch rozrządu, którego wymiana wiąże się z dużymi kosztami. W dieslach trzeba mieć jeszcze na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym czy kołem pasowym. W mocniejszych wersjach czasem

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

zniknęła wraz z nową generacją silników TSI wprowadzonych w 2015. Paleta silników diesla składa się z dwóch, czterocylindrowych pozycji – 1.6 i 2.0 TDI. Bazowy motor generuje 105 KM i 250 Nm, co w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się przy nikłym zapotrzebowaniu na olej napędowy

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

pierścieni. Relatywnie bezproblemowy jest flagowy, wolnossący silnik 3.6 V6 FSI o mocy 260 KM. Warto też postawić na 1.4 TSI (EA211) z paskiem rozrządu. Ten zmodernizowany motor wprowadzono do oferty w 2012. W przypadku diesli jest tylko nieco lepiej. Jedynym godnym polecenia silnikiem jest bazowy 1.6 TDI

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

instalacjami gazowymi, ze względu na zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa. Specjaliści sugerują jedynie skrócenie interwału wymiany paska rozrządu do 60 tysięcy kilometrów (koszt operacji to około 700 złotych). Szkoda, że na polskim rynku praktycznie nie występują wersje 1.6, 1.8 i 1.4 Turbo. Należy się

VW Passat B7 vs. Kia Optima III. "Udane, choć nie w każdej wersji"

maleje. Relatywnie bezproblemowy jest flagowy, wolnossący silnik 3.6 V6 FSI o mocy 300 KM. Warto też postawić na 1.4 TSI (EA211) z paskiem rozrządu. Ten zmodernizowany motor wprowadzono do oferty w 2012. Pożądaną przez rzesze kierowców alternatywą są silniki diesla. Do wyboru mamy czterocylindrowe 1.6 i

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

trwałości łańcucha rozrządu, koszt jego prewencyjnej wymiany to około 1600 złotych, zaś nowszego i paradoksalnie trwalszego paska rozrządu to niespełna 1000 złotych. Ostrożnie należy podchodzić do 1.4 i 1.5 TSI z ACT, czyli funkcją odłączania dwóch cylindrów podczas powolnej jazdy. Te warianty nie lubią

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

pierścieniach. Jedyny wolny od wad diesel 1.6 TDI generuje 105 KM, zapewniając wystarczające osiągi do codziennej eksploatacji. Peugeot 3008 I Od 2009 do 2016 roku dostępna była w Europie pierwsza generacja Peugeota 3008. Kompaktowy, francuski SUV oferowany był z napędem na przednią oś z wyjątkiem niepopularnej

Miejskie hity za 10 tys. zł. Toyota Yaris II vs. Seat Ibiza III. Popularne i godne uwagi

czterocylindrowych, wolnossących jednostek wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Łańcuch występuje w najmniejszym motorze. Do wyboru mamy 1.2, 1.4, 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 54-70, 75-100, 105, 115 KM. Na szczycie gamy plasuje się doładowany 1.8 Turbo 150-180 KM. W każdym przypadku wymiana

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

wyposażeniowych. Przy odrobinie szczęścia kupimy sztukę z klimatyzacją, tempomatem, skórzaną tapicerką, szyberdachem, rozbudowanym nagłośnieniem czy pancernym napędem quattro. Bagażnik mieści przyzwoite 445 l (sedan). Jest w czym wybierać Paleta silników diesla składa się z jednostek 1.9 TDI 101-130 KM i 2.5 V6

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

szyb i lusterek, szyberdachu czy dwustrefowej klimatyzacji, znaleźć możemy nawigację, multimedialny system MMI, wentylowane i podgrzewane fotele, rozbudowane nagłośnienie, komputer pokładowy, stały napęd na cztery koła quattro, automatyczne przekładnie sześciobiegowe lub awaryjne bezstopniowe. O

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

2004 - premiera modelu, nadwozie hatchback 5d, silniki benzynowe 1.4 (75), 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (116 KM), 2.0 FSI (150 KM), turbodiesle 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (140 KM) 2005 - wersja kombi, wersja RS z silnikiem 2.0 TFSI (200 KM) i napędem 4x4 2006 - silnik benzynowy 1.4 (80 KM), sportowa wersja RS

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

zamachowego i filtra cząstek stałych FAP. 1.6 HDI opuszczał fabrykę z wtryskiem bezpośrednim common-rail firmy Bosch lub Siemens. Ze względu na koszty serwisowania, specjaliści polecają produkt Boscha. Dla własnego bezpieczeństwa, interwał wymiany paska rozrządu warto skrócić do 150 tysięcy kilometrów

Używane Fiat Croma vs. Seat Exeo - porównanie. Niedocenione, ale rozsądnie wycenione

nadwoziowa – kombi zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro. Mimo długiego stażu, obłe nadwozie nie zdradza faktycznej metryki. Nie zmaga się także z problemem korozji. Croma powstała w okresie ścisłej współpracy Fiata z GM. W efekcie, wykorzystuje szereg elementów wspólnych z Oplem Vectrą C czy Saabem

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

), 2.8 VR6 (174 KM), diesel 1.9 D (64 KM), turbodiesel 1.9 TD (75 KM) 1993 - turbodiesel 1.9 TDI (90 KM) 1995 - diesel 1.9 SDI (64 KM) 1996 - silnik benzynowy 1.6 (100 KM), turbodiesel 1.9 TDI (110 KM) 1998 - premiera czwartej generacji (Bora), nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 1.6 (100 KM), 2.0 (115

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

wyższymi kosztami. Historia modelu 2003 - premiera modelu, nadwozie hatchback 3d i 5d, silniki benzynowe 1.4 (75 KM), 1.4 FSI (90 KM), 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 2.0 FSI (150 KM), turbodiesle 1.9 TDI (105 KM), 2.0 16V TDI (140 KM

TOP 10 | Pierwszy samochód

widoczność pomogły autu zdobyć w 1993 roku tytuł europejskiego Samochodu Roku. Micra uchodzi również za auto wyjątkowo trwałe i dobrze wypada w rankingach bezawaryjności (dotyczy to szczególnie modeli wyprodukowanych w Japonii). Silnik ma trwały łańcuch, a nie pasek rozrządu. Ten drugi lubi pęknąć bez

Re: Łańcuch czy pasek?

Przejechałem VAG-ami (z paskiem: 1,8 benzyna, 1,9 TDI, 1,2 TSI) ok. 700k km i nie miałem problemów. Kiedyś w latach 90-tych pękł mi pasek w Polonezie Caro 1,5. To archaiczna konstrukcja z dolnym wałkiem i długimi popychaczami więc nie było tragedii i wystarczyło wyprostować dwa popychacze i jeździł

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

W C4 2.5TDI wymienia się od razu dwa paski. Operacja powinna się zmieścić w granicach 1000 PLN. Trzeba się liczyć z takimi kosztami. Co do dużych kosztów, może myślałeś o V6 2.5TDI z C5? Tam cena jest kosmiczna. Zgadzam się, że jak diesel to 3.0. Tak czy inaczej audi z najsłabszym silnikiem 2

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

C4 ciężko o dobry egzemplarz wiem bo sma szukałem obejrzłem jakieś 15 aut których stan niestety oceniam no średni. Ciężko o samochód z zadbanym silnikiem. Do zalet 124 trzeba jeszcze zaliczyć łańcuch rozrządu który wymienia sie co 500tyś co uuchroni Cię od dosyć kosztowej wymiany paska rozrządu

Re: Astra II 2,0 DTI czy Golf IV 1,9 TDI ?

Miałem Astrę II 2.0 Kombi. Silnik miałem ten słabszy 82 KM, to było chyba DTL. DTI były mocniejsze ale nie było tak źle. Miał przjechane 180.000 km i wszystko było w porządku. Paska nie wymieniałem bo tam jest łańcuch. Srednie spalanie 6,5 litra/100 km. Najważniejszą usterką jaka mi się

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

zaworowy, ma 113 koni (czyli praktycznie tyle co seria AAT w audi), łańcuch rozrządu a nie pasek, pompę rzędową, która jest długowieczna i tania w serwisie, proste wtryskiwacze (koszt wymiany wszystkich 5 końcówek to 400 pln z robocizną stosując oryginalne części). MB ma zdecydowanie lepszy automat niż

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

wszystko zależy, zależy, zależy, od wielu rzeczy. po 1 - 10 tys. to bedzie auto uzywane, musisz kupic na tyle rozsądnie żebyś nie miała jakiejś kobyły w ramach remontu samochodu, więc na pewno trzeba posprawdzać zawieszenie (wahacze, sprężyny, mocowania-to jest jakiś koszt), rozrząd (pasek, czy

Re: Nissan Altima | Galeria

Tak, praktycznie piszecie byle pisać nikt z was nie ma pojęcia na temat swiata motoryzacji : 1/ wspólne podłogi to tylko plus dla wszystkich kupujących auta mogą być tańsze tak robi i Renault z Nissanem Dacią i Samsungiem. 2/Silniki dci w szczególności 1,6 i 2,0 i 3,0 są bardzo dobrymi