1.6 tdi pasek czy łańcuch

Piotr Mokwiński

Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków

Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków

Zwykle straszymy, przestrzegając was przed konkretnymi wersjami napędowymi popularnych aut. Dzisiaj wybraliśmy jednak najlepsze silniki Volkswagena - benzynowe i Diesla. Jakie są o nich opinie i na co zwrócić uwagę? Oto ósemka pewniaków.

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

Bez względu na aktualne trendy w świecie aut nowych i pojawiające się mody, wśród używanych silną pozycję trzymają auta kompaktowe. Ich uniwersalny charakter ciągle przekonuje do nich rzesze nowych kierowców. Ich gabaryty nie utrudniają typowo miejskiej eksploatacji, a w trasie sprawiają się bez zarzutu. Sprawdźmy zatem, co mają do zaoferowania dwa modele bardzo mocno spokrewnione z Volkswagenem Golfem V - Seat Leon II i Audi A3 II.

Bierzemy pod lupę VW Golfa generacji V, VI i VII. Ceny, awarie, zalety i wady każdej

Poszukując auta kompaktowego, dla wielu kierowców pierwszym i oczywistym wyborem jest Volkswagen Golf. Ogromna popularność modelu i wytrzymałość pierwszych czterech generacji skutecznie zbudowała jego renomę. Czwarte wcielenie powoli przechodzi do historii, czekając na swoją kolej w gronie youngtimerów. Niemniej, atrakcyjne ceny na rynku używanych mają już V, VI i VII generacja. Sprawdzamy, jakie mają mocne i słabe punkty.

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

kompaktu z powodzeniem może uchodzić za wzór trwałości. Paleta silników benzynowych składa się z czterocylindrowych jednostek z wtryskiem wielopunktowym. To 1.4 60-75 KM, 1.6 75-102 KM, 1.8 125 KM, 1.8 Turbo 150-180 KM i 2.0 115 KM. Każdy korzysta z paska rozrządu (koszt wymiany to 600-700 złotych

Używane Audi A3. Sprawdzamy trzy generacje. W każdej są pułapki, ale i chwalone wersje

Używane Audi A3. Sprawdzamy trzy generacje. W każdej są pułapki, ale i chwalone wersje

sygnowanym logo quattro. W przypadku A3, to jednak napęd dołączany ze sprzęgłem międzyosiowym. Po latach, mechanicy zgodnie polecają wszystkie silniki benzynowe – 1.6 101-102 KM, 1.8 125 KM, a także 1.8 Turbo 150-224 KM. Dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa, paskiem rozrządu i brakiem poważnych

Renault Fluence vs. Mitsubishi Lancer VIII. Czy niedocenione kompakty są warte grzechu?

Renault Fluence vs. Mitsubishi Lancer VIII. Czy niedocenione kompakty są warte grzechu?

ubogich egzemplarzy. Z łatwością trafimy na sztukę z automatyczną klimatyzacją, komputerem pokładowym, prostym tempomatem czy skórzaną tapicerką. Proste źródło mocy Paleta jednostek napędowych nie jest bogata. Dostępny jest jeden wolnossący silnik benzynowy. To 1.6 110 KM, który doskonale odnajduje się

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

. Audi A4 - przy połączeniu 2.0 TDI PD i Multitronic powinna się wam zapalić lampka ostrzegawcza Zaczynamy oczywiście od ulubionego używanego samochodu Polaków, czyli Audi A4. Przestrzegamy głównie przed Audi A4 B7 2.0 TDI Multitronic. Ogólnie, Audi A4 B7 to bardzo dobry i chwalony przez kierowców

Używane: Skoda Octavia III vs Mazda 3. Nietypowy pojedynek, oczywisty werdykt

Używane: Skoda Octavia III vs Mazda 3. Nietypowy pojedynek, oczywisty werdykt

oszczędnych przewidziano diesle. To 1.6 i 2.0 TDI o mocy odpowiednio 90-105 KM i 150-184 KM. Tym razem nie dostajemy hałaśliwych pompowtryskiwaczy, lecz znany od dekad z innych marek system common-rail, co istotnie wpłynęło na kulturę pracy. Najważniejszą zmianą w stosunku do początkowych wersji silnika 2.0

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

napęd rozrządu realizowany bezproblemowym łańcuchem. Filtr DPF był początkowo wyposażeniem opcjonalnym, a na stałe zagościł w tej jednostce w 2010 r. W zależności od wariantu, jednostka rozwija moc 75, 90, 95 lub 105 KM, a zużycie oleju napędowego z łatwością spada poniżej czterech litrów na "setkę

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

, przekonują elastycznością, dynamiką i niskim spalaniem. Niestety, 1.2 i 1.4 TSI borykają się z nietrwałym łańcuchem rozrządu i wysokim spalaniem oleju. Wraz z kolejnymi modernizacjami i wprowadzeniem paska rozrządu, większość usterek wyeliminowano. Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko awarii maleje. Nieco

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

łańcucha W kwestii źródła napędu mamy ograniczony wybór dopracowanych silników. Bezawaryjną eksploatację gwarantują dwa wolnossące silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa: 1.4 86 i 1.6 105 KM. Zapewniają ledwie wystarczające osiągi. W zamian, ich serwis jest bezproblemowy i tani. Nadają się też do

Audi A4 B5 vs. BMW E36. W świetnej cenie. Ale czy formie? "Niektóre to inwestycja"

Audi A4 B5 vs. BMW E36. W świetnej cenie. Ale czy formie? "Niektóre to inwestycja"

bezpieczne są tylko silniki benzynowe. Diesle – 1.9 TDI 90-115 KM i 2.5 V6 TDI 150 KM po latach wymagać będą niewspółmiernie wysokich nakładów finansowych. Benzynową gamę otwierają czterocylindrowe 1.6 i 1.8 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - moc 101 i 125 KM. Zdecydowanie więcej oferują 1.8 Turbo 150

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

między innymi do Audi A2, VW Polo, Lupo, czy Skody Fabii zapewniając im przyzwoite osiągi i niskie zużycie oleju napędowego. 1.4 TDI dysponował mocą 70-90 KM. Producent zastosował dwunastozaworową głowicę, pompowtryskiwacze oraz turbosprężarkę o stałej geometrii łopat. Co ważne, zrezygnowano z

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

silnikowego co 10-15 tysięcy i z niskim przebiegiem. Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko poważnych awarii maleje. W przypadku silników diesla jest znacznie lepiej. Najmniej problemów sprawia bazowy 1.6 TDI o mocy 90-105 KM. Zapewnia wystarczającą dynamikę przy nikłym zapotrzebowaniu na olej napędowy. Znacznie

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

zniknęła wraz z nową generacją silników TSI wprowadzonych w 2015. Paleta silników diesla składa się z dwóch, czterocylindrowych pozycji – 1.6 i 2.0 TDI. Bazowy motor generuje 105 KM i 250 Nm, co w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się przy nikłym zapotrzebowaniu na olej napędowy

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

pierścieni. Relatywnie bezproblemowy jest flagowy, wolnossący silnik 3.6 V6 FSI o mocy 260 KM. Warto też postawić na 1.4 TSI (EA211) z paskiem rozrządu. Ten zmodernizowany motor wprowadzono do oferty w 2012. W przypadku diesli jest tylko nieco lepiej. Jedynym godnym polecenia silnikiem jest bazowy 1.6 TDI

Miejskie hity za 10 tys. zł. Toyota Yaris II vs. Seat Ibiza III. Popularne i godne uwagi

Miejskie hity za 10 tys. zł. Toyota Yaris II vs. Seat Ibiza III. Popularne i godne uwagi

czterocylindrowych, wolnossących jednostek wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Łańcuch występuje w najmniejszym motorze. Do wyboru mamy 1.2, 1.4, 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 54-70, 75-100, 105, 115 KM. Na szczycie gamy plasuje się doładowany 1.8 Turbo 150-180 KM. W każdym przypadku wymiana

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

instalacjami gazowymi, ze względu na zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa. Specjaliści sugerują jedynie skrócenie interwału wymiany paska rozrządu do 60 tysięcy kilometrów (koszt operacji to około 700 złotych). Szkoda, że na polskim rynku praktycznie nie występują wersje 1.6, 1.8 i 1.4 Turbo. Należy się

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

trwałości łańcucha rozrządu, koszt jego prewencyjnej wymiany to około 1600 złotych, zaś nowszego i paradoksalnie trwalszego paska rozrządu to niespełna 1000 złotych. Ostrożnie należy podchodzić do 1.4 i 1.5 TSI z ACT, czyli funkcją odłączania dwóch cylindrów podczas powolnej jazdy. Te warianty nie lubią

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

wyposażeniowych. Przy odrobinie szczęścia kupimy sztukę z klimatyzacją, tempomatem, skórzaną tapicerką, szyberdachem, rozbudowanym nagłośnieniem czy pancernym napędem quattro. Bagażnik mieści przyzwoite 445 l (sedan). Jest w czym wybierać Paleta silników diesla składa się z jednostek 1.9 TDI 101-130 KM i 2.5 V6

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

pierścieniach. Jedyny wolny od wad diesel 1.6 TDI generuje 105 KM, zapewniając wystarczające osiągi do codziennej eksploatacji. Peugeot 3008 I Od 2009 do 2016 roku dostępna była w Europie pierwsza generacja Peugeota 3008. Kompaktowy, francuski SUV oferowany był z napędem na przednią oś z wyjątkiem niepopularnej

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

wersji silnikowej 320d. Problemem jest tu przede wszystkim rozciągnięty łańcuch rozrządu, którego wymiana wiąże się z dużymi kosztami. W dieslach trzeba mieć jeszcze na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym czy kołem pasowym. W mocniejszych wersjach czasem

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

szyb i lusterek, szyberdachu czy dwustrefowej klimatyzacji, znaleźć możemy nawigację, multimedialny system MMI, wentylowane i podgrzewane fotele, rozbudowane nagłośnienie, komputer pokładowy, stały napęd na cztery koła quattro, automatyczne przekładnie sześciobiegowe lub awaryjne bezstopniowe. O

Używane Fiat Croma vs. Seat Exeo - porównanie. Niedocenione, ale rozsądnie wycenione

nadwoziowa – kombi zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro. Mimo długiego stażu, obłe nadwozie nie zdradza faktycznej metryki. Nie zmaga się także z problemem korozji. Croma powstała w okresie ścisłej współpracy Fiata z GM. W efekcie, wykorzystuje szereg elementów wspólnych z Oplem Vectrą C czy Saabem

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

zamachowego i filtra cząstek stałych FAP. 1.6 HDI opuszczał fabrykę z wtryskiem bezpośrednim common-rail firmy Bosch lub Siemens. Ze względu na koszty serwisowania, specjaliści polecają produkt Boscha. Dla własnego bezpieczeństwa, interwał wymiany paska rozrządu warto skrócić do 150 tysięcy kilometrów

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

2004 - premiera modelu, nadwozie hatchback 5d, silniki benzynowe 1.4 (75), 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (116 KM), 2.0 FSI (150 KM), turbodiesle 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (140 KM) 2005 - wersja kombi, wersja RS z silnikiem 2.0 TFSI (200 KM) i napędem 4x4 2006 - silnik benzynowy 1.4 (80 KM), sportowa wersja RS

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

), 2.8 VR6 (174 KM), diesel 1.9 D (64 KM), turbodiesel 1.9 TD (75 KM) 1993 - turbodiesel 1.9 TDI (90 KM) 1995 - diesel 1.9 SDI (64 KM) 1996 - silnik benzynowy 1.6 (100 KM), turbodiesel 1.9 TDI (110 KM) 1998 - premiera czwartej generacji (Bora), nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 1.6 (100 KM), 2.0 (115

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

wyższymi kosztami. Historia modelu 2003 - premiera modelu, nadwozie hatchback 3d i 5d, silniki benzynowe 1.4 (75 KM), 1.4 FSI (90 KM), 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 2.0 FSI (150 KM), turbodiesle 1.9 TDI (105 KM), 2.0 16V TDI (140 KM

TOP 10 | Pierwszy samochód

widoczność pomogły autu zdobyć w 1993 roku tytuł europejskiego Samochodu Roku. Micra uchodzi również za auto wyjątkowo trwałe i dobrze wypada w rankingach bezawaryjności (dotyczy to szczególnie modeli wyprodukowanych w Japonii). Silnik ma trwały łańcuch, a nie pasek rozrządu. Ten drugi lubi pęknąć bez

Re: Łańcuch czy pasek?

Przejechałem VAG-ami (z paskiem: 1,8 benzyna, 1,9 TDI, 1,2 TSI) ok. 700k km i nie miałem problemów. Kiedyś w latach 90-tych pękł mi pasek w Polonezie Caro 1,5. To archaiczna konstrukcja z dolnym wałkiem i długimi popychaczami więc nie było tragedii i wystarczyło wyprostować dwa popychacze i jeździł

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

W C4 2.5TDI wymienia się od razu dwa paski. Operacja powinna się zmieścić w granicach 1000 PLN. Trzeba się liczyć z takimi kosztami. Co do dużych kosztów, może myślałeś o V6 2.5TDI z C5? Tam cena jest kosmiczna. Zgadzam się, że jak diesel to 3.0. Tak czy inaczej audi z najsłabszym silnikiem 2

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

C4 ciężko o dobry egzemplarz wiem bo sma szukałem obejrzłem jakieś 15 aut których stan niestety oceniam no średni. Ciężko o samochód z zadbanym silnikiem. Do zalet 124 trzeba jeszcze zaliczyć łańcuch rozrządu który wymienia sie co 500tyś co uuchroni Cię od dosyć kosztowej wymiany paska rozrządu

Re: Astra II 2,0 DTI czy Golf IV 1,9 TDI ?

Miałem Astrę II 2.0 Kombi. Silnik miałem ten słabszy 82 KM, to było chyba DTL. DTI były mocniejsze ale nie było tak źle. Miał przjechane 180.000 km i wszystko było w porządku. Paska nie wymieniałem bo tam jest łańcuch. Srednie spalanie 6,5 litra/100 km. Najważniejszą usterką jaka mi się

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

zaworowy, ma 113 koni (czyli praktycznie tyle co seria AAT w audi), łańcuch rozrządu a nie pasek, pompę rzędową, która jest długowieczna i tania w serwisie, proste wtryskiwacze (koszt wymiany wszystkich 5 końcówek to 400 pln z robocizną stosując oryginalne części). MB ma zdecydowanie lepszy automat niż

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

wszystko zależy, zależy, zależy, od wielu rzeczy. po 1 - 10 tys. to bedzie auto uzywane, musisz kupic na tyle rozsądnie żebyś nie miała jakiejś kobyły w ramach remontu samochodu, więc na pewno trzeba posprawdzać zawieszenie (wahacze, sprężyny, mocowania-to jest jakiś koszt), rozrząd (pasek, czy

Re: Nissan Altima | Galeria

Tak, praktycznie piszecie byle pisać nikt z was nie ma pojęcia na temat swiata motoryzacji : 1/ wspólne podłogi to tylko plus dla wszystkich kupujących auta mogą być tańsze tak robi i Renault z Nissanem Dacią i Samsungiem. 2/Silniki dci w szczególności 1,6 i 2,0 i 3,0 są bardzo dobrymi