1.6 thp olej

Piotr Mokwiński

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

Szukając auta używanego, powinniśmy interesować się nie tylko stanem technicznym konkretnego egzemplarza i jego historią serwisową, ale również opiniami o danej wersji silnikowej. Unikając problematycznych jednostek minimalizujemy ryzyko wystąpienia poważnych usterek. W ofercie francuskich producentów znajdziemy także kilka kłopotliwych konstrukcji. Lepiej podchodzić do nich ze zdrowym rozsądkiem.

Używane SUV-y, które mogą doprowadzić do finansowej ruiny. Złe wersje pewniaków

W nawet najlepszych modelach zdarzają się wpadki. Dzisiaj pod lupę wzięliśmy lubiane i chwalone SUV-y, które mają wersję silnikową okrytą złą sławą.

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

Strony z ogłoszeniami pełne są pułapek na kierowców. Kupno silnika z listy podwyższonego ryzyka może być okazją, ale stanowczo odradzamy to niedoświadczonym osobom. Wybraliśmy kilka jednostek z popularnych aut.

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

wtrysku paliwa i turbosprężarki ze zmienną geometrią łopat, filtra cząstek stałych i dwumasowego koła zamachowego. Słabsza jednostka jest praktycznie bezobsługowa. Oferuje wystarczającą dynamikę i ascetyczne zapotrzebowane na olej napędowy. Najmocniejszy diesel zapewnia nie tylko niskie spalanie ale

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

tapicerkę, szyberdach i niezbyt trwały automat DSG. Silniki benzynowe 1.4 TSI 150 KM i 2.0 TSI 200-220 KM są dynamiczne lecz zmagają się z wysokim zapotrzebowaniem na olej. Bezpiecznym wyborem są natomiast diesle wyposażone we wtrysk bezpośredni common-rail. To 1.6 TDI 115 KM i późniejsze 2.0 TDI 150-184 KM

Sześć popularnych SUV-ów. W wersjach, które doprowadzą do bankructwa

Sześć popularnych SUV-ów. W wersjach, które doprowadzą do bankructwa

", radio z CD, komputer pokładowy i skórzaną tapicerkę. Peugeot 3008 1.6 THP Od 2009 do 2016 produkowana była pierwsza generacja Peugeota 3008. Kompaktowego SUV-a francuskiej marki oferowano z napędem na przednie koła. Tylko wariant hybrydowy dysponuje elektrycznym napędem tylnych kół. Nadwozie

1.75 TBI - opinie. Czy warto postawić na silnik z policyjnej Alfy?

1.75 TBI - opinie. Czy warto postawić na silnik z policyjnej Alfy?

odpowiedni, spełniający swoje zadanie olej. Włosi zalecają 5W30, a do układu wchodzi 5 litrów środka smarnego. Kolejną zmianą jaką warto wprowadzić jest stosowanie innego oleju. Sugerowany przez Alfę produkt marki Selenia zapewnia przeciętną jakość, zatem warto postawić na coś lepszego. Wymiana paska

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem popularnych SUV-ów. Wersje-pułapki używanych hitów

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem popularnych SUV-ów. Wersje-pułapki używanych hitów

napęd 4x4. Jedyny dostępny diesel 2.2 MZR-CD generuje 173 KM. Współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Jego bolączką jest wysokie zużycie oleju silnikowego i nietrwały osprzęt. Zdecydowanie lepiej postawić na odmiany benzynowe. Peugeot 3008 1.6 THP - opinie Od 2009 do 2016 produkowana była

Mechanicy ostrzegają. Świetne auta w złych wersjach. Od Tiguana i 3008 po RAV4

Mechanicy ostrzegają. Świetne auta w złych wersjach. Od Tiguana i 3008 po RAV4

. Jej remont przekroczy 6 tysięcy zł. Uważajcie też na poprzednika innego bestsellera. Peugeot 3008 1.6 THP - opinie, awarie Od 2009 do 2016 produkowana była pierwsza generacja Peugeota 3008. Kompaktowego SUV-a francuskiej marki oferowano z napędem na przednie koła. Tylko wariant hybrydowy dysponuje

Rodzinne używane auto. Niezawodne, z bagażnikiem i dla 7 osób. Szukamy do 30 tysięcy zł

Rodzinne używane auto. Niezawodne, z bagażnikiem i dla 7 osób. Szukamy do 30 tysięcy zł

w podłodze bagażnika siedziska pełnią funkcję awaryjną. Najlepsze opinie wśród mechaników zbierają silniki 1.4 Turbo 120-140 KM, 1.8 115-140 KM, oraz diesle 1.6 CDTI 120-136 KM i 2.0 CDTI 110-165 KM. Benzynowe z powodzeniem możemy zagazować. Wysokoprężne cechują się niskim zapotrzebowaniem na olej

Używany SUV w jednej z tych wersji może się okazać kosztowną pułapką. Od VW po Mitsubishi

Używany SUV w jednej z tych wersji może się okazać kosztowną pułapką. Od VW po Mitsubishi

manualną. Jego bolączką jest wysokie zużycie oleju silnikowego i nietrwały osprzęt. Zdecydowanie lepiej postawić na odmiany benzynowe. Peugeot 3008 1.6 THP Od 2009 do 2016 produkowana była pierwsza generacja Peugeota 3008. Kompaktowego SUV-a francuskiej marki oferowano z napędem na przednie koła. Tylko

Jak często wymieniać olej silnikowy?

Jak często wymieniać olej silnikowy?

zaoszczędzić przez 2-3 lata kilkaset zł i doprowadzić do konieczności naprawy silnika za kilka tysięcy zł. Zobacz także: Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać? O czym pamiętać, gdy zajdzie potrzeba dolania oleju do silnika Masz 1.6 THP? Wymieniaj olej co 6-8 tysięcy kilometrów Silnik konstrukcji BMW nie

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

Peugeot 207 1.6 THP Od przeszło czterech dekad, Peugeot doskonale czuje się w segmencie B, gdzie każda odsłona jego produktu zdobywa szerokie uznanie kierowców. Potwierdzają to globalne wyniki sprzedaży. Nie inaczej było z modelem 207 produkowanym w latach 2006-2012. Do wyboru mamy trzy i

Citroen C4 II vs. Renault Megane III. Kompakty za rozsądną cenę. Które wersje wybrać?

Citroen C4 II vs. Renault Megane III. Kompakty za rozsądną cenę. Które wersje wybrać?

benzynowych składa się z konstrukcji opracowanych wspólnie z BMW. To 1.4 VTi, 1.6 Vti i 1.6 THP o mocy 95, 120 i 156 KM. O ile wolnossące warianty korzystają z wielopunktowego wtrysku paliwa i są względnie bezproblemowe, o tyle wariant doładowany oznacza duże ryzyko wysokich kosztów napraw. Zastosowano w nim

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

. Oczywiście, mechanicy zalecają skrócenie interwału wymiany oleju do 10-15 tysięcy kilometrów dla dobra silnika. Producent przewidział serwis rozrządu co 100 tysięcy km. Znacznie większą moc oferuje silnik 1.6 THP opracowany wspólnie z BMW - 155-270 KM. Jego wolnossący wariant generuje 125 KM, ale go nie

Osiem pułapek w popularnych używanych autach za 15-20 tys. zł. Lepiej się ich wystrzegać

Osiem pułapek w popularnych używanych autach za 15-20 tys. zł. Lepiej się ich wystrzegać

oleju silnikowego, jak również nietrwały łańcuch rozrządu. Citroen C4 I 1.6 THP 20 tysięcy złotych wystarczy również na kupno kolejnego kompaktu – Citroena C4 pierwszej generacji. Francuska interpretacja auta kompaktowego korzysta z szeregu nietypowych rozwiązań, z kierownicą z nieruchomym centrum

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

. Najbardziej widoczną oznaką zużycia silnika jest coraz większe zapotrzebowanie na olej silnikowy. Oczywiście niska żywotność to za mało, by trafić na tę listę. Trzycylindrowe maleństwo ze Smarta cierpi w międzyczasie na wypalające się gniazda zaworów, kłopoty w układzie napędu rozrządu, czy przedwczesne

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

silnikowego i nietrwały osprzęt. Zdecydowanie lepiej postawić na odmiany benzynowe. Peugeot 3008 1.6 THP Od 2009 do 2016 produkowana była pierwsza generacja Peugeota 3008. Kompaktowego SUV-a francuskiej marki oferowano z napędem na przednie koła. Tylko wariant hybrydowy dysponuje elektrycznym napędem tylnych

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

zużycia silnika jest coraz większe zapotrzebowanie na olej silnikowy. Oczywiście niska żywotność to za mało, by trafić na tę listę. Trzycylindrowe maleństwo ze Smarta cierpi w międzyczasie na wypalające się gniazda zaworów, kłopoty w układzie napędu rozrządu, czy przedwczesne zużycie turbiny. Okres

Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo

Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo

łatwością znajdziemy sztukę z przeziernym wyświetlaczem HUD, nawigacją, panoramicznym dachem, skórzaną tapicerką czy rozbudowanym nagłośnieniem. Benzynowe silniki nie są warte uwagi. Jednostki opracowane wraz z BMW (1.6 THP) sprawiają wiele problemów, choć im młodszy egzemplarz, tym widmo poważnej awarii

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

;, automatyczną klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, rozbudowane nagłośnienie, nawigację, czy wyświetlacz HUD. Zarówno na przednich jak i tylnych siedzeniach, komfortowo podróżować będą dwie dorosłe osoby każdej postury. Paleta silników benzynowych składa się z dwóch pozycji - 1.6 120 KM i 1.6 THP o mocy

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

. Warto też unikać 1.4 TSI z rodziny EA111. Citroen C5 II 1.6 THP Dużą popularnością na rynku wtórnym cieszy się ostatnia jak dotąd generacja Citroena C5 o oznaczeniu X7. Francuski rywal VW Passata dostępny był od 2008 do 2017 roku jako sedan i funkcjonalne kombi. Obok ciekawej prezencji dostajemy bogate

Przyczyny problemów z uruchamianiem ciepłego silnika

Przyczyny problemów z uruchamianiem ciepłego silnika

wygeneruje odpowiednie ciśnienie w układzie. Olej napędowy w całkowicie sprawnym silniku powinien pozostać w listwie wtryskowej pod wysokim ciśnieniem – tylko w takich warunkach wtryskiwacze są w stanie stworzyć w komorach spalania odpowiednie warunki do zapłonu. Przeczytaj także: Jak radzić sobie z

Toyota Auris vs. Citroen C4. Kompakty na każdą kieszeń, ale nie w każdej wersji

okazji liftingu jednostki 1.6 VTi i 1.6 THP (120 i 156 KM) opracowano wspólnie z BMW. Są pełne wad konstrukcyjnych powodujących poważne problemy, chociażby z łańcuchem rozrządu. Warto podchodzić do nich z dużym dystansem. Z całą stanowczością polecić możemy silniki diesla z rodziny HDI - spotykane także

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

Paleta silników benzynowych składa się z wadliwych i kłopotliwych 1.6 THP 156 i 165 KM, korzystających z bezpośredniego wtrysku paliwa i nietrwałego łańcucha rozrządu. W gamie znajdziemy też zdecydowanie za słaby, trzycylindrowy motor 1.2 PureTech 130 KM. Praktycznie bezproblemowe są za to diesle 1.6 i

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

notoryczne szarpanie, a także zacinanie się na którymś biegu. Wówczas pomoże nam tylko laweta. Co gorsza, niewielu mechaników decyduje się na naprawę tego mechanizmu. Jeśli ktoś się podejmie serwisu, wystawi rachunek na 3-4 tysiące zł. Peugeot 308 I 1.6 THP O wiele lepsze opinie wśród kierowców i mechaników

Kupujemy używane: Czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem o pojemności 1.4-1.6 l. Na które warto postawić?

koszt 800 złotych. Należy też być przygotowanym na niezbyt oszczędny charakter jednostki, zwłaszcza w mieście. Wbrew pozorom, opracowany wspólnie przez PSA i BMW silnik 1.6 THP nie należy do najlepszych konstrukcji na rynku. Kilka niedociągnięć konstrukcyjnych wymaga od użytkownika szczególnej opieki

Kupujemy używane: Citroen C4 I vs. Toyota Auris I. Stylowy, czy konserwatywny kompakt?

zastosowaniu wielopunktowego wtrysku paliwa. Napęd rozrządu realizowany jest za pomocą paska – koszt wymiany oscyluje wokół 600 złotych. Jedynie opracowany wspólnie z BMW silnik 1.6 VTI i 1.6 THP 120 i 150 KM boryka się z licznymi trudnościami technicznymi. Najczęściej hałasuje napęd rozrządu, może

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

obciążenia w zestawieniu z niższą wytrzymałością konstrukcji oznaczają tylko jedno – mechanizm wytrzymuje dużo mniej, niż dawniej stosowane paski. Zmieniaj olej co 10-15 tysięcy kilometrów Kolejną kwestią są obecnie stosowanie oleje silnikowe o niskiej lepkości, a także wydłużone interwały ich wymiany

Kupujemy używane: Suzuki Swift IV kontra Peugeot 208. Dwa światy w segmencie B

spalanie oscylujące wokół 5 litrów na 100 km. Na szczycie benzynowej gamy stoi dostępny w topowej wersji GTI silnik 1.6 THP o mocy 156-200 KM. W jego przypadku również czekają nas trudności z łańcuchem rozrządu. Problem częściowo rozwiązuje częsta wymiana oleju silnikowego – co 6-8 tysięcy kilometrów

Kupujemy używane. Auto do miasta za 30 tys. zł. Kilkuletnie, dobrze wyposażone propozycje

KM i topowy czterocylindrowy silnik 1.6 THP 208 KM zarezerwowany dla wersji GTI Warta zainteresowania bez wątpienia jest także piata generacja Nissana Micry. Japoński mieszczuch produkowany jest od 2016 roku we francuskich zakładach marki wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. Futurystyczne

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

mechanicznych i 205-230 Nm. Moment obrotowy trafia na przednie koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej przekładni. W przeciwieństwie do większego 1.6 THP opracowanego wspólnie z BMW, trzycylindrowiec nie ma większych wad. Sporo egzemplarzy przejechało już około 200 tysięcy kilometrów bez

Kupujemy używane: Chevrolet Orlando i Citroen C4 Picasso. Zapomniane minivany za rozsądną kwot

kierowcę, skórzaną tapicerkę i pneumatyczne zawieszenie osi tylnej (po latach konieczna może okazać się wymiana miechów, koszt 1000 złotych w ASO). Postaw na starsze jednostki benzynowe Paleta silnikowa C4 Picasso jest ogromna. Niemniej, benzynowych, nowoczesnych 1.6 VTI i doładowanych THP opracowanych

Kupujemy używane: Ford S-Max I kontra Citroen C4 Grand Picasso I. Pierwsze generacje popularnych minivanów

bezpieczeństwa. Citroen C4 Grand Picasso I - silniki, opinie. Ostrożnie z silnikami benzynowymi Spośród benzynowych silników, mechanicy radzą ostrożnie podchodzić do skonstruowanych wspólnie z BMW jednostek 1.6 VTI i THP. Bezproblemową eksploatację zapewniają tylko wolnossące 1.8 i 2.0 opracowane przez

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

uzupełnił wolnossących 1.6 (120 KM), a także 112-konny 1.6 HDI. To właśnie niewielki motor wysokoprężny najczęściej występuje w ogłoszeniach. Jest trwały, ale z uwagi na mokry DPF, warto regularnie pokonać przynajmniej 20-30 kilometrów na trasach szybkiego ruchu. Jako ostatni ofertę uzupełnił 1.6 THP

Silnik 1.2 PureTech - opinie. Czy warto zainteresować się silnikiem roku z rynku wtórnego?

czasie Francuzi mieli w ofercie jedynie 1.6 THP. Motor zaprojektowany wraz z BMW cierpiał na wiele chorób wieku dziecięcego. Do tego kosztownych. Odpowiedź nastąpiła i to bardzo dobra. Producent przewidział dwie wersje wspomnianego silnika. Bazowa – wolnossąca EB2 stanowi podstawowe źródło siły

Renault Laguna III czy Citroen C5 II? Francuskie używane auta z klasy średniej

opracowanym wspólnie z BMW silnikiem 1.6 THP 156 KM, nie słynącym z trwałości. Zużywa sporo oleju i ma problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Spośród gamy wysokoprężnej, największą popularnością cieszy się diesel 2.0 HDI o mocy 140-180 KM. Bazowy 1.6 HDI 110 KM jest zbyt słaby do ciężkiego auta

Kupujemy używane. Kabriolet za 20 tysięcy złotych. Co oferuje rynek?

tapicerka, elektryczna regulacja siedzeń i podgrzewanie. Dodatkowo większość egzemplarzy wyposażonych jest w dwustrefową automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, kolorową nawigację i rozbudowane nagłośnienie. Do napędu 308 oddelegowano opracowany razem z BMW benzynowy silnik 1.6 THP o mocy 156 lub

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

: Nissan: Patrol, Terrano, Navara, Caravan Nissan Navara, fot. Nissan   MOPAR Olej 10W30 5l oraz oryginalny filtr oleju Dodge... 0 opinii Podstawowe informacje o MOPAR Olej 10W30 5l oraz oryginalny filtr oleju Dodge Shadow (5l-10W30KPL

Co oferuje rynek w segmencie C?

był oferowany z silnikami 1.6 THP, który w tym roku wycofano z polskiej oferty. Tym samym chcąc kupić 308-kę z silnikiem benzynowym klienci skazani są wyłącznie na jednostki trzycylindrowe. Wersje nadwoziowe (wymiary, poj. bagażnika): hatchback 5-drz. (4,25 x 1,80 x 1,46 m; 398/1206 l) kombi 5-drz

Re: Citroen c5 II opinie

Jezdze juz rok C4 grand picasso z silnikiem 1,6 thp i wrazenia sa bardzo pozytywne. przebieg 27kkm zero problemow raz zawolal zeby dolac plyn chlodzacy, brak zuzycia oleju. Osiagi jak na takie gabaryty bardzo poprawne, max moment przy 1400 obr wiec przy ruszaniu potrafi zamieszac kolami mimo ze

Re: Gruz 10-15k, czy wynajem?

R56 za 15k to będzie z silnikiem do wymiany. Chyba, że z USA, wtedy ma szansę jeszcze jakoś się kulać bo oni zmieniają olej częściej niż co 30tys. Pamiętaj, że to THP. Kup jej jakiegoś Japończyka. Nawet jeśli gdzieś ruda zacznie się pojawiać to i tak będzie jeździć i jeździć i nic się nie będzie

Re: Co kupić żonie? do 50 kpln

awaryjności niewiele można na razie powiedzieć. Ale jeżeli auto zbudowano tak samo, jak nowego C5, to nie ma się o co się martwić. Corsa jest zbudowana dziwnie nierówno. Część klientów jeździ trzy lata i tylko wymienia olej, inni zaglądają do serwisu kilka razy w roku. Niestety, dzisiaj podział na francuskie

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

, raz w tygodniu 20km. od ponad dwóch lat ujeżdżam TSI i nie mam żadnych problemów, turbo w silnikach benzynowych jest demonizowane przez dieslowców znających różne przypadki z klekotów, w TSI turbo nie ma żadnej zmiennej geometrii ani dwumas, regeneracja to cena około 1 tys, więc nie jest to żadna

Re: zakup nowego rodzinnego samochodu

micholuss napisał: > Chociaż dzisiaj oglądałem Peugeota 508 SW i muszę przyznać że bardzo mi się pod > obał, jazda próbna też była bardzo przyjemna :) Cytaty: Dotyczy silnika 1.6 THP