1.8 diesel wtrysk pośredni

Piotr Mokwiński

Honda Civic VIII i IX. Sprawdzamy ceny, co się psuje i które wersje są najlepsze

Honda Civic VIII i IX. Sprawdzamy ceny, co się psuje i które wersje są najlepsze

W segmencie C wybór mamy ogromny, jednak tylko kilka modeli na przestrzeni lat zyskało status kultowego. Obok króla kompaktów Volkswagena Golfa, rzeszę wiernych fanów ma Honda Civic. O ile starsze generacje są już przeważnie mocno skorodowanymi propozycjami dla entuzjastów, o tyle VIII i IX wcielenie Japończyka to niezły wybór do codziennej eksploatacji. Czy te modele faktycznie słyną z bezawaryjności?

12-letnie kompakty za 20 tysięcy zł. Za tyle Polacy kupują samochody używane

Rynek aut kompaktowych wydaje się niezbyt wrażliwy na panujące trendy. Kierowcy, zwłaszcza na rynku wtórnym chętnie sięgają po sprawdzone modele, ceniąc ich wszechstronny charakter, komfort i zachowanie na drodze. Co więcej, większość z nich oferuje rozsądne koszty utrzymania. Wybór dostępnych modeli mieszczących się w budżecie 20 tysięcy złotych mamy ogromny, począwszy od europejskich, kończąc na azjatyckich propozycjach.

Opel Corsa B, C i D - miejski, używany hit pod lupą. Szukamy pułapek i wersji-pewniaków

Wybór aut używanych w segmencie B jest ogromny. Większość modeli z powodzeniem spełnia swoją rolę, sprawnie poruszając się w ruchu miejskim, bez większego obciążania budżetu właściciela. Licząc na możliwie prostą budowę i niskie koszty części zamiennych i napraw, warto sięgać po najpopularniejsze konstrukcje. Bez wątpienia zalicza się do nich Opel Corsa B, C i D, których ceny na rynku wtórnym są bardzo atrakcyjne. Co istotne, z łatwością znajdziemy egzemplarze pochodzące z polskiej sieci sprzedaży. Przyglądamy się trzem generacjom.

Renault Megane III i IV. Czy warto postawić na francuski przebój?

Renault Megane III i IV. Czy warto postawić na francuski przebój?

wtrysk paliwa i pancerny napęd rozrządu. Co podkreślają specjaliści, jednostki wzorowo współpracują z instalacją gazową. Nawet najmniejszy zapewnia wystarczające osiągi przy rozsądnym spalaniu. Alternatywą pozostają dopracowane i popularne diesle 1.5, 1.9 i 2.0 dCi o mocy 85-110 KM, 130 i 150-160 KM

Samochody na dojazdy do pracy. Szukamy aut za pięć tysięcy złotych. Jest ich sporo

Samochody na dojazdy do pracy. Szukamy aut za pięć tysięcy złotych. Jest ich sporo

ciasno. Plastiki są twarde, ale wytrzymałe i należycie spasowane. W niektórych egzemplarzach możemy liczyć na klimatyzację, szyberdach, komputer pokładowy, ABS czy radio. Po latach, bezpiecznym wyborem są wersje benzynowe z pośrednim wtryskiem paliwa – 1.0, 1.2, 1.4 i 2.0 o mocy 50, 54-64, 60-101 i

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

długiej listy jednostek napędowych, zdaniem mechaników wybór jest bardzo ograniczony. Wśród benzynowych odmian specjaliści zdecydowanie polecają bazowe konstrukcje 1.4 i 1.6 MPI wykorzystujące pośredni wtrysk paliwa (generują odpowiednio 80 i 105 KM). Pozostałe silniki 1.4 TSI 122 KM, 1.8 TSI 160 KM i 2.0

Poradnik | Sprawny samochód za 5 tysięcy? To możliwe

Poradnik | Sprawny samochód za 5 tysięcy? To możliwe

zainteresować się najprostszymi jednostkami benzynowymi. Czterocylindrowe konstrukcje z pośrednim wtryskiem paliwa MPI 1.6, 1.8 i 2.0 wzorowo współpracują z instalacjami gazowymi (75-100, 90-110, 115 KM). Diesli lepiej unikać, bo przy przebiegu rzędu 400-600 kilometrów mogą okazać się skarbonką bez dna. Także

Poradnik | Czy 5 tysięcy złotych wystarczy na tani w utrzymaniu i wytrzymały samochód? Przegląd rynku

Poradnik | Czy 5 tysięcy złotych wystarczy na tani w utrzymaniu i wytrzymały samochód? Przegląd rynku

jednostka wyposażona jest w pośredni wtrysk paliwa umożliwiający montaż prostej i taniej instalacji gazowej. Od 1990 do 2000 roku w ofercie bawarskiego producenta znajdowała się trzecia generacja modelu serii 3. E36 dostępne było jako sedan, kombi, kabriolet i trzydrzwiowy hatchback występujący pod nazwą

Mazda 323 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Mazda 323 (1998-2003) - opinie Moto.pl

| Pierwsza jazda | Nic na siłę Historia modelu 1998, lato - premiera szóstej generacji modelu 323, wersje hatchback 5d i sedan 4d. Odmiana 3d w starej formie (od 1995 r.). Silniki: 1.3 16V (73 KM), 1.5 16V (88 KM), 1.8 16V (115 KM), 2.0 D (diesel, wtrysk

Renault 19 | 25 lat poprzednika Megane

Renault 19 | 25 lat poprzednika Megane

spalin. Nowością w ofercie był wolnossący Diesel z wtryskiem pośrednim (TD/GTD/TDE) o pojemności 1870 ccm i mocy 65 KM. Poza standardową pięciobiegową skrzynią manualną na zamówienie montowano także 3- lub 4-stopniowy "automat". W czerwcu 1989 roku gamę uzupełnił

Dobre wrogiem lepszego | Diesel kontra Otto

Dobre wrogiem lepszego | Diesel kontra Otto

ostatnich latach wydajność jednostek benzynowych jest podnoszona m.in. za pomocą bezpośredniego wtrysku paliwa, systemu zmiennych faz rozrządu i rzecz jasna doładowania. To ostatnie obniża spalanie, ale pod warunkiem delikatnego obchodzenia się z gazem. Silniki Diesla Jednostki wysokoprężne, zwane też

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

ofertę w salonie Hondy. Ceny są wysokie, ale w zamian otrzymujemy niezawodne auto. Silnik 1.8 i-VTEC lubi wysokie obroty, ale odwdzięcza się dobrą dynamiką. Diesel jest oszczędny, ale wyjątkowo drogi. Wersje wyposażenia S są jedynie pozycjami cennikowymi, poważnie można rozważać Civica od wersji Comfort

Re: 1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwa

Chciałem zwrócić uwagę, że Astra J (4 gen) miała silnik 1.4 turbo ale z wtryskiem pośrednim. Bezpośredni wtrysk benzyny ma dopiero Astra K (1.4 125 i 150 KM).

Re: diesel czy benzyna + gaz

1.8TD...Mam jak najgorsze wspomnienia związane z tym silnikiem i Mondeo. Użytkowałem dość krótko, jednak strasznie denerwowała mnie mała dynamika samochodu, po prostu okropny muł, jakieś 14s do setki, 90KM, pośredni wtrysk... Przy tym spalanie dość wysokie, passat tdi palił wyraźnie mniej przy

Re: 1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwa

Zafira 2017 1,4T 140 KM też ma wtrysk pośredni. Chyba do dziś oferowany w wersji LPG. Myślę, że dotyczy to wszystkich modeli Opla oferowanych z fabrycznym gazem, również tej o mocy 120 KM .

Re: diesel czy benzyna + gaz

sum_tzw_olimpijczyk napisał: > 1.8TD...Mam jak najgorsze wspomnienia związane z tym silnikiem i Mondeo. > Użytkowałem dość krótko, jednak strasznie denerwowała mnie mała dynamika > samochodu, po prostu okropny muł, jakieś 14s do setki, 90KM, pośredni wtrysk... > Przy tym

Re: Dlaczego diesel?

milos75 napisał: > Czyżby? 2.0 SDI Volkswagena miało 68 lub 74 KM. Moja Toyota Carina E 2.0 D 15 l > at temu miała 73 KM nieokiełznanej mocy i wtrysk pośredni. Dieslem bez turbo w > dzisiejszych czasach nie dałoby się jeździć (apetyty "trochę" wzrosły, bo ludzi > e dawno

Re: DPF jest do dupy?

1realista napisał: > A z benzyny to nie powstaje? Ze sprawnego i rozgrzanego współczesnego wolnossącego benzynowca z wtryskiem pośrednim o rzad wielkości mniej. Z benzynowca z wtryskiem bezpośrednim lub doładowaniem troszkę więcej, ale mniej, niż z diesla. > A z gazu to nie

Re: Silnik 1.8 GDI a Picasso (ale nie Pablo ;-)

? Moze pomyliłeś te skróty (bez obrazy). Fabryka podaje, że Xsara Picasso 1.8 zużywa 5,9 (Carisma 5,7) na trasie (czyt. maks 90 km/h), co jest chyba zaniżonym wynikiem, bo znajomy ma Xantie z tym samym silnikiem i poniżej 6.0 na trasie nigdy mu nie schodzi. > Carisma GDI jest oszczędna do

Re: Pompa wtryskowa kontra PD

"Olek , podstawy ! W dieslu paliwo zawsze było i jest podawane sekwencyjnie do cylindrów (tzw.wtrysk pośredni w dieslu był , po prostu, wynalazkiem - komory wstępnej powyżej gł.komory cylindra)." Mnie chodziło o dwie rzeczy (ich połączenie): 1) wtrysk sekwencyjny, 2) wtrysk pod b. dużym

Re: Diesel bez filtra cząstek stałych do miasta?

: www.autocentrum.pl/spalanie/nissan/micra/ii/silnik-diesla-1.5-d-58km-1998-2002/ Oszczędni w trasie schodzą dobrze poniżej 4 litrów, w mieście spali 5 z groszami. Sam silnik - produkcji francuskiej, stara szkoła z pośrednim wtryskiem, generalnie nie do zarżnięcia (bo i nie ma co zarzynać). Ewentualnie Citroen Saxo lub Peugeot 106 z końcówki produkcji z tym samym silnikiem.

Re: Kupować nowy, ale poprzedni model?

who_cares napisał: > Megane z silnikiem SCE 115 się nadaje z zastrzeżeniem że ewentualna regulacja > luzu zaworowego jest dość skomplikowana i droga. > Focus 1.6 Ti VCT ma wtrysk pośredni i nadaje się pod LPG > Hyundai , Kia nie mają już w ofercie normalnych silników z

Re: Dla opornych w skrocie

wytrzymałyby konkurencji z wtryskiem pośrednim. Ponadto wtrysk pośredni to uzyteczny zakres prędkości obrotowych od biegu jałowego do 5-5,5 tyś obr/min, a dla wtrysku bezpośredniego - od 1,6-2,0 do 4-4,5 tyś obr/min. N.B. najbardziej długowiecznym silnikiem diesla do sam osob. był silnik z komorą wstępną

Re: Mercedes 300 SL Gullwing, który spędził 40 la

wlody1 wiesz co takiego wtrysk bezpośredni ?? bo z tego co piszesz to wnioskuję, że nie. D, K , L -Jetronik to wtryski pośrednie gdzie wtryskiwacz umieszczony w kolektorze ssącym rozpyla paliwo bezpośrednio na zawór ssący, natomiast bezpośredni jak sama nazwa wskazuje znajduje się w głowicy i

Re: dzięki za rady

akodo78 napisał: > a jaki przebieg taki silnik może wytrzymać? W tym 1.8T jest wtrysk bezpośredni > (chyba) czy to też jest tak podatna na uszkodzenia technologia jak aparatura wt > ryskowa w dieslach? Nie, to są silniki z pośrednim wtryskiem wielopunktowym (MPI). Rozwiązanie

Re: Klasa B: Nowa Dacia czy używana Skoda,Seat,VW

bezawaryjność i dobrą pracę na LPG. Oraz dobre sprawdzone 1,2 Tce. W Clio V jest nowy silnik opracowany wspólnie z Mercedesem (a więc w głowie zapala się lampka ostrzegawcza) 4 cylindrowy 1,3 130 KM oraz wersja z obciętym jednym cylindrem 1,0 100KM z bezpośrednim wtryskiem i FAP. Diesel chyba został ten

Re: Autko do 19.000pln (Passat,Volvo v40, Primier

2.0TD bez turbo? TD, czyli turbo diesel. Miałem taką primerę, rok bodajże 1998, silnik 2.0TD 90KM. Szczerze powiem - nie polecam. Mułowaty (pośredni wtrysk, dość niska moc), a do tego pali bardzo dużo (jak na diesla o tej mocy) - mi wychodziło 8l na 100km po mieście, w trasie nie potrafiłem

Re: muszę szybko kupić auto do 7tys

vogon.jeltz napisał: > Dużo. Ale jeśli z dieslem 1.5 to ewentualnie warto. Ten silniczek pali szklankę > oleju napędowego na sto. ;-) Mylisz się. Najlepszy Diesel w AX to stary, 55-konny 1,4 z wtryskiem Boscha. Niestety ekolodzy i księgowi PSA dobrali się do niego i powstał z

Re: nie rób dzieciakowi wody z mózgu!!

argumentują to szybszym zużywaniem paska rozrządu - ale wiadomo, że nikt przy zdrowych zmysłach przy 100km/h nie wrzuci trójki, żeby hamować, a przy 70km/h dwójki. dotyczy to oczywiście silników benzynowych, ale i nowsze diesle z bezpośrednim wtryskiem sterowane kompem potrafią przy wyższych prędkościach

Re: Używane | Mazda 323 (1998-2003)

oświetlenie... 4. "1998, lato - premiera szóstej generacji modelu 323, wersje hatchback 5d i sedan 4d. Odmiana 3d w starej formie (od 1995 r.). Silniki: 1.3 16V (73 KM), 1.5 16V (88 KM), 1.8 16V (115 KM), 2.0 D (diesel, wtrysk pośredni, 71 KM)"- tak się skałada że 1.8 ma 114 koni... Tak więc Panie

Re: Pompa wtryskowa kontra PD

pełniejszego spalenia paliwa, podaje go sekwencyjnie Olek , podstawy ! W dieslu paliwo zawsze było i jest podawane sekwencyjnie do cylindrów (tzw.wtrysk pośredni w dieslu był , po prostu, wynalazkiem - komory wstępnej powyżej gł.komory cylindra) . > W praktyce oszczędność może i jest ale minimalna

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku CDN

silników zasilanych olejem napędowym. Wynik ten był możliwy dzięki olbrzymiej wiedzy gromadzonej w tej dziedzinie od 1986 roku, kiedy powstał model TDI, pierwszy na świecie samochód Diesla z bezpośrednim wtryskiem. W tamtych latach był to doskonały wynik, pierwszy ważny krok w silnikach wysokoprężnych w

Re: nowa ibiza czy leon

wyższe o niecały litr),a sam silnik pracuje dużo przyjemniej.Oczywiście to Twój wybór.A ten 1.4 nie jest zły,tylko najlepiej przejechać się Seatami z obiema jednostkami.Nie polecam diesla TDI,bo akurat kupując nowy samochód,to ten silnik na tle konkurencji wypada wg. mnie kiepsko.Twardo praccuje

Re: avensis czy passat?

Witam! Jestem posiadaczem Avensisa 2.0 TD '99/00, z kolei znajomy ma Passata B5, także '99/00. Przyglądałem się już wiele razy obu samochodom. Moje wnioski: silnik: Avensis ma starszy typ diesla, montowany jeszcze w Carinie. W Avensisie dołożono intercooler. Jest to wtrysk pośredni (z

Re: Nowy alltrack

> Przy nowym aucie i dużych przebiegach taka instalacja zwraca się bardzo szybko. Niezupełnie. Koszt instalacji zwraca się po ok. 100 tysiącach kilometrów po trasie (silnik 1.4 TSI, po cenach paliw za 2014). I tak jest lepiej niż w dieslu, ale jak chce się naprawdę tanio, to lepiej wychodzi

Re: maxi

zakresie lambdy 0,997- 1,003 ), co skutkuje oprócz prawie idealnego całkowitego spalania- mniejszym zużyciem paliwa. Aha- lambda=1 to idealna mieszanka 14,7 kg powietrza na 1 kg paliwa. Nie dotyczy diesli, które z założenia pracują na mieszance ubogiej- więc tam katalizatory podniosły spalanie. Stąd