1.8 gdi jak zwiększyć moc

Piotr Mokwiński

Prześwietlamy rynek używanych aut z budżetem 50 tys. zł. Można nieźle zaszaleć!

Prześwietlamy rynek używanych aut z budżetem 50 tys. zł. Można nieźle zaszaleć!

Początek września to nie tylko nowy rok szkolny, lecz również ożywienie na rynku aut używanych. Po dwóch miesiącach przestoju, znów zaczynamy rozmyślać o przewietrzeniu garażu. Mając w kieszeni 50 tysięcy zł, mamy naprawdę sporo możliwości. Trzeba tylko mądrze wybrać, by cieszyć się z samochodu przez kolejnych kilka lat.

Czołowa piątka polskiego rynku. Wybieramy najlepsze wersje z rozsądną ceną

Octavia, Duster, Sportage, Yaris i Corolla - tak prezentuje się piątka najczęściej kupowanych przez Polaków samochodów. Sprawdzamy, którą wersją warto się zainteresować, żeby mieć porządne auto, ale nie przepłacić.

Skoda Superb III i Kia Optima IV - bastion solidności. Klasa średnia w dobrej cenie

Passat sedan, Mondeo, Insignia, i40, Talisman. Te modele zniknęły bezpowrotnie. Niektóre powrócą zelektryfikowane, a inne odejdą w niebyt historii. To samo tyczy się Kii Optimy, dlatego warto jeszcze przychylnym okiem spojrzeć na czwartą generację. Jak ma się względem niezatapialnego Superba? Skoda wciąż nie powiedziała ostatniego słowa i trzyma ten wóz w katalogu. Dobrze, choć niełatwo mu konkurować z SUV-ami. To akurat dziwne, bo klasa średnia ma mnóstwo argumentów, o których trochę zapomnieliśmy.

VW Passat B7 vs. Kia Optima III. "Udane, choć nie w każdej wersji"

- silniki. Na które silniki warto postawić? Pod maską ulokowano benzynowe motory TSI o pojemności 1.4 122-160 KM, 1.8 160 KM i 2.0 211 KM. Szczyt gamy zarezerwowano dla wolnossącego 3.6 V6 o mocy 300 KM. O ile największa jednostka ma problem z apetytem na paliwo, o tyle mniejsze wciąż zmagają się ze

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

TSI. Do wyboru mamy 1.0, 1.2, 1.4, 1.5, 1.8 i 20 o mocy odpowiednio 85-115, 85-110, 122-150 KM, 130-150, 172-180 i 230-300 KM. Każdy z nich z wyjątkiem bazowego 1.0 TSI (jednostka R3), ma cztery cylindry, 16-zaworową głowicę, bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie (regeneracja to wydatek około

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Forestera. Szkoda, że cennik skutecznie zniechęca do jego zakupu. Polecamy: Silnik benzynowy nie jest już tak żwawy, jak u poprzednika, to zapewne wina normy Euro 6, bo moc pozostała niezmieniona. Lepszym wyborem będzie Diesel. Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Suzuki SX4 S-Cross

Samochody, które wkrótce wjadą do polskich salonów

Samochody, które wkrótce wjadą do polskich salonów

i tak już nielicznych klientów. W Europie recesja, w Polsce nabywców jak na lekarstwo. Jak zatem zwiększyć zainteresowanie? Najskuteczniej mogą to zrobić nowe modele. Ten, kto ma świeższą ofertę, z pewnością będzie w lepszej sytuacji. Oczywiście zawsze pozostaje jeszcze kwestia cen, ale nowości to

Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?

Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?

jest bardzo lekki, jego masa własna to 965 kg. Podstawowy silnik o mocy 75 KM oferowany jest wyłącznie w podstawowej wersji Start. Ma on niemal identyczne osiągi, co mocniejsza wersja 82-konna parowana z pozostałymi specyfikacjami. Wersje wysokoprężne są wyraźnie droższe, ale mało palą. Klimatyzacja

Re: Czy silnik 1.8 GDI w Carismie...

Jak jeździsz jak emeryt, to trochę można zaoszczędzić, jeśli jeździsz normalnie będzie palił jak każdy inny. W ogóle z wtryskiem bezpośrednim, to jest ciekawa historia. Producenci sami doszli do wniosku, że oszczędność w porównaniu do komplikacji technicznych i wyższej ceny wyjściowej jest

Re: GDI , VTEC, VVT-i

dolotowych (patrz powyżej). Inną kwestią jest cena tej machiny (Civic TypeR) - około 100 tys. zł. Natomiast w cenie poniżej 60000 dostępny jest czterodrzwiowy Civic 1.6VTEC II, który jednak (podobnie jak S2000) nie posiada systemu płynnej zmiany faz rozrządu zaworów dolotowych. Silnik ten ma też

Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy

tak miękko. > chyba, że chodzi o ten certyfikat ULEV. czyli GDI nie ma na niego szans, bo nie > > ma turbodoładowania?? Możliwe. Turbodoładowanie służy nie tylko zwiększeniu mocy - polepsza się cały proces spalania. > rzeczywiście mnie przymuliła, bo nie fersztejen. >

Re: Nowoczesne silniki diesla - Mitsubishi suplement

"Mitsubishi wprowadza na polski rynek Carismę z dieslem. Do znanych już silników benzynowych o pojemności 1,6 litra i 1,8 litra GDI dołączył silnik wysokoprężny 1,9 litra, oznaczony symbolem DI-D (Direct Injection Diesel - wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem). W salonach sprzedaży mają